Nagyon sajnálom hogy már nincs meg a kazetta, kurva jó adás volt az a Vai műsor... Igen emlékszem nagyon jó volt az a két tévé csatorna, én is néztem.
És tényleg, én is próbáltam régi adásokra rákeresni, egyszerűen nincs...
Bizony, ott is nagyon jól nyomja, az A.C. Hey Stoopid meg mai napig egyik kedvenc lemezem, remek gárda muzsikált ott..
óó ezt a műsort megnéznémé:) csomó jó műsor volt régen a tv-kben, pl az A3 aza Msat tv-n mindennap jó koncert interjúk
László M Miksának volt egy Hangszertár nevű műsora amiben hazai gitárosok ültek le a cuccaikról élőben jammelve beszélgetni. Ilyen ma már nem igazán van...és nem találom sehol neten azt a műsort
vagy Jackson dalában is jót gitározik, meg Alice Cooper mellett is
KK-ban az azért értékelendő, hogy a kamu skáláit ugyanúgy le tudja játszani koncerten is, tehát következetesen kamuzik :) Szegény Jeff Hannemann, ő jobb dalszerző volt, de a szólói tényleg imprók lehettek, mert koncerten sokszor csak hasonlót játszott, nem ugyanazt, de ez lehet a punk attitűd miatt is.
Az egy jó gondolat, hogy ki a legnagyobb hatású gitáros. Ebből a szemszögből az élen lenne Angus Young, sőt a Kiss-es Ace Frehley is :) Rengeteg metal zenész a Kiss-re hivatkozik, mint akik miatt gitárt fogtak... (Anthrax, Death, Pantera stb.)
Ha jól emlékszem 1999 -ben volt még a (akkor még) z+ csatornán az a metál műsor (nem emlékszem a nevére) amiben a frissen megjelent Ultra Zone Vai albumról meg koncertről beszéltek pl: a Mohai Tomi, Alapi Steve meg szegény néhai Daczi Zsolt a Megyó boltban és közben pár Vai klipet adtak le. Na Ő utóbbi mondta valahogy így, hogy bizonyos szint felett már nem érdemes azon agyalni, hogy ki a jobb gitáros, ha összehasonlítható lenne a dolog akkor a napi forma döntene.. (nem szó szerint, videókazettán volt meg az adás, de mára az enyészeté lett sajnos..) Ja, a down deep into the pain uncensored klip változatát azta se sikerült látnom, akkor abban a műsorban leadták, pedig kemény klip..
Slash bár nem egy ultra technikás gitáros, de baromi ízesen játszik ahogy írod is, csak egy példa a guns nóták mellé: a Snakepit első albumán a Neither can I c. nóta.
ez a szép ebben a hülye listában hogy máshogy látjuk a dolgokat és mindkettőnknek igaza van
Slash vs King
Slash kiváló dalszerző, Izzy mellett ő is sokat jegyez.... remek ízzel gitározik, igazi egyéniség (nem az image miatt hanem zenei értelemben is)
KKing szintén nagy riff majszter de a szólózása egy merő maszatolás, nemlétező skála fel, üveghang + karozás, nem létező skála le, kamu figurák gyűjteménye
a 3. szóló után nem nyújt változatosságot
de a Slayer egy alapmű...kötelező tananyag +KK is nagy figura
mindketten eredetiek abbanamit csinálnak, ez a titkuk és ez van meg keveseknek
és most csak a poén kedvéért hasonlítgatom őket mert amúgy nincs értelme az egésznek
melyik a jobb madár, a sas vagy a sólyom?
melyik a jobb szín a kék vagy a zöld?
az a legjobb bennünk hogy teljesen más világ mindkettő király úgy ahogy van, a hibáikkal együtt
és Hammett is király arc
A topic gazdájának nagyon tetszik a játéka és szerintem is nagyon jó gitáros. Ahogy mondtam is volt, szerencsére mi is rendelkezünk nagyszerű gitárosokkal, kis ország létünkre, bár a megbecsülés nem hozza a nyugati formát....sajnos.
Azért szerintem érdemes különválasztani a legjobb gitárosok témáját, és a legnagyobb hatású gitárosok témáját. Bár nyilván van átfedés, de a kettő nagyon nem ugyanaz! Simán lehet Hetfield, vagy Dimebag a legnagyobb hatású úgy hogy azért mindkettőjüknél van "jobb". Csak épp ők indítottak el ezen a pályán X ezer darab embert aki anno az ő zenéiket hallgatta. Ugyanezt persze lehet mondani az előttük lévő "nagyokról" is. Nem kellett a legjobbnak lenni ahhoz hogy sokakra hatással legyenek.
Amennyiben eltekintünk a "mi lenne ha" szóösszetétel értelmetlenségéről, az én véleményem szerint akár a rovat gazdája, de akár Drazsé Csabi fórumos tesónk (tudnék még sorolni neveket), csak a zenével, gitározással kéne foglalkozniuk, simán ott lennének a világ élvonalában.Ezt nem a gitártechnikájuk, virtuozitásuk miatt mondom, hanem mert játékukban számomra ott van a szív!
Meg hát, minden országban vannak olyan remek gitárosok, akik csak az adott országban ismertek.
Például Maróthy Zolit is előrébb tenném, mint Slash vagy KK, de hát a világ nem így látja a helyzetet.
YJM valóban sokat tett hozzá a zenéhez, jobb helyezést érdemelne.
Slash-nek viszont szerintem nagyobb a füstje, mint a lángja.
Ha az image-t lecsupaszítjuk, tehát G'n'R, cilinder, botrányok stb. nélkül csak mint gitárost nézzük, akkor simán csak egy jó gitáros, akiből rengeteg szaladgál odaát. Volt pár nagy szólója, de ennyi. Más gitárosoknak is volt ilyen. Dalszerzésben inkább Izzy vitte a prímet. Amúgy bírom Slash-t, nagy fazon.
Kerry King: hát azért tud ő úgy szólózni, hogy nem csinálja utána senki :) Stílusa is van, az biztos. Egy 100-as listára talán nem mindenkinél férne fel, de egy 200-asra már oda lehetne tenni. Mondom én ezt úgy, hogy egy időben csak Slayert hallgattam :)
Persze az ilyen listáknak sok értelmük nincs, csak lehet róluk beszélni értelmetlenül sokat.
Kerry King is díszíti a listát, és jó is a játéka csak egy 2 éve tanuló gitáros lejátssza azt a 3 kvintfogást.
Azért egy Slash-el vagy YJM-el nem emlegetném egy lapon őt.
Érdekes a lista mert yngwie nincs a világ első 100 gitárosai között, de hamett ott van, pedig szerintem egy napon nem lehet említeni őket. Szerintetek miért van ez?
Zeneelmélet alatt azt értem, hogy Cliff tudta, hogy mit csinál, mit játszik, tudatosan építette fel a dallamait.
A többiek hozzá képest csak kvinttologatók voltak :)
marketing, el kell adniuk magukat. Mára már a szövegeik sem olyan hitelesek mint régen,Hetfield is boldog családapa, már nem az a vadóc ami az első lemezek idelyén volt, de ez természetes
Cliff kreatív ember volt, lehet pont ő vitte volna a bandát más irányokba
a zeneelmélet meg csak beszélgetés, jó dalokat csináltak anélkül is szvsz
Cliff volt az egyetlen a bandában, akinek fogalma volt a zeneelméletről. A Justice-ban még benne voltak az ötletei itt-ott. Biztosan nem hagyta volna elfajulni a bohóckodást a 90-es években, vagy egyszerűen kiszáll vagy kirakják.
Newsted a metalos kiállásán kívül sokat nem tehetett a bandához, aztán ő is beállt a sorba. Bármennyire is szimpatikus, a saját zenekaros dolgai gyengék.
RT meg profi, de ennyi. Vele nyilatkoztatják le a metalos dolgokat, kemény lemez készül stb.
Azért az vicces, hogy Lars meg folyamatosan próbál bekerülni az elit emberek közé (Cannes, festészet stb.) miközben köztudott, hogy fürdeni sem szeret :) De ez is mutatja, hogy másnak akarnak látszani, mint amik valójában.
JN számomra is inkább Metallica tag mint RT pedig Rob lassan már letöltött annyi időt mint JN.
Én JN-el ismertem meg a zenekart természetes hogy ő a basszer:)
sokaknak akik már a 80-as évebkől ismrték, nekik örökre Cliff marad a basszer
azt viszont el kell ismerni, hogy RT egy tökösebb jobb technikájú játékos mint JN
Hogy melyikük mennyire kratív az a Metallicában nehezen derülhet ki, mert ott JH-LU dominancia van dalírás terén.
Lehet Marinkó hosszabb távon jobban járt volna egy bassz pozicíóval a talicskában mint amivel tényleg foglalkozott:)
Szerintem is érdekes kérdés és egyetértek azzal,amit írtál!
Mikor az együttesben volt én néztem mondjuk a - parabolán!! háháá - DSF-en az egyik koncertjüket, valahogy nem szerettem, eleve pengetővel játszott, ami akkor még gagyi volt számomra, de ez csak egy akkori érzés, már rég másképpen látom :) Szóval akkor és közben nem szerettem, egy megtűrt, elnyomott, szükséges valami volt, mégis vele volt jól kiegészítve a banda. Nehéz megfogalmazni. Lehet, hogy ha Magda Marinkó lett volna abban az időben a basszeros, vele is ennyire, de ez inkább csak hülyeség.
Csórikámnak nehéz lehetett. Trujilot ügyesebbnek látom, csak nem Metallicás a csákó, nekem kilóg,pedig őt is kedvelem.
My friend of misery-re emlékszem, hogy azt Jason száma, talán sokkal több sem volt, amiben megmutathatta.
én azt gondolom a Metallicáról, hogy retró zenekar lett akit nem az új dolgai miatt szeretnek az emberek javarészt.
Én is azt érzem hogy nincs bennük már annyi érdekesség mnt amennyi még a 90-es években volt, egyszerűen csak viszi a gépezetet a lendület, bármit csinálnak arra milliók figyelnek. És valószínű hogy ennél több nem is kell az életben maradásukhoz.
Jason felvetés érdekes, mert az ő korszakában voltak a legsikeresebbek, de vajon ebben Jasonnek mennyi szerepe lehetett, mert azt tudjuk, hogy zeneileg elég tisztességesen elnyomták szerencsétlent. Nem nyomnhatott sokat a latba a jelenléte.
Akkor inkább beszéljünk kötődésről, ilyen is van. 96 körüli a load, akkor nyálasnak hívtam. Amúgy meg, persze, pláne ízlések- ...
A Metallica, bár én szeretem őket, de egyértelműen nem tudnak visszaülni a lóra, már csak erőlködnek, így érzem. Pláne Newsted nélkül, vele volt az, ami. De ez kikezdhető, úgyhogy ennyi :)
Én is változom, de pont emiatt még jobban távolodom az említett lemezektől :) A kulcsszó nem a nyál-nem nyál, hanem a hitelesség meg a zenei teljesítmény. Hallgatok nyálat is, de abban is vannak sokkal jobbak, mint Jamesék.
Anno, piszok régen az ős Metallicát szerettem meg és emlékszem mikor kijött a Load, aztán meg a Reload.. :)) Úgy utáltam, mint állat, egy haver mindig kikészített vele,mert neki az tetszett és sokat hallgatta.
Aztán eltelt 10 év és megkedveltem mindkettőt, még a Reload-ról is sokat, szóval változunk ezerrel. Mekkora nyáltengernek gondoltam pedig anno!
Szerintem az mindegy, hogy egy együttes kimozdul-e az addigi stílusától, ha tetszik, ők is változnak. Hammett meg már csak wah-ozni tud sajnos :S azt se nagyon :)
Hát szerintem 0. Lehet csak azért, mert teljesen már zenéket keztem hallgatni az elmúlt 5-6 évben, de teljesen langyi, semmitmondó lemez lett, egy vagy két karakteresebb riffel, szokásos nulla dobolás, a szólókat inkább nem is említem, mert én is játszhattam volna. A Szentendrén legalább voltak megjegyezhető dolgok, ha jók nem is voltak, de belemásztak a fülembe. Mint a Halász Feri kibaszott szövegei, mióta együtt turnézunk minden kibaszott hévégén Depi szövegek mennek a fejemben, hiába hallgatok rendeset egész nap :D
Igen, fontos hogy ki mivel kedvelte meg őket.
Nálam a Battery c. dal az origó.
Nagy rajongó voltam, egy rakás kalózkazettát megvettem, meg minden mást is, amire a nevük rá volt írva. És persze jött a többi kedvenc, a Slayer, Megadeth, Anthrax.
Lehet ezért is ért pofonként a load, amit a mai napig nem hevertem ki... nem rossz, de ott végetért valami, örökre. Beteljesedett, ami a fekete lemezzel elkezdődött, hogy "mindenki" kedvencei lettek.
Amúgy a Dream Theaterrel is így jártam, a Falling lemezzel mindent lenulláztak számomra. Bevallottan slágerlistás lemezt akartak, bebukták, utána meg jött a szigorodás (kompenzálás) de a jó dalok elmaradtak, ráadásul a sznobok kedvencévé váltak, holott rengeteg jobb és "progresszívebb" banda létezik, játszik, esetenként csak 30-40 fő előtt, de hitelesebben... De ez már egy másik történet.
ha nagyon ráérsz (:) nézz rá yt-on, valszeg annyira sz*rul teljesített minden szempontból a szentenger, hogy felvették az egészet próbateremben, kamerákkal, van benne 1-2 egész hatásos pillanat. hozzáteszem, sosem érdekelt a talicska, még kiskoromban se, meló alatt néha előszedem, nem vonja el a figyelmemet a munkáról :))
igen nagyon megosztja az embereket a kéd load. Én mindig imádtam őket. Tetszett a hozzá rakott image is. Sosem gondoltam, hogy a Metallicának ezt kellene folytatnia, de kirándulásnak imádtam. A rajongók nagy része meg utálja, 1-2 dal kivételével.
Az utána jövő lemezek engem már annyira nem érintettek meg, mint az addig megjelentek, de biztos ebben annak is szerepe van hogy közben más zenék is elkezdtek érdekelni.
Én azt érzem, hogy ma már nem írnak olyan tűzzel teli dalokat mint korábban, de ez erősen szubjektív persze
Itt van ez a mások jobban játsszák dolog.
Szoktam mondani, ha jó Metallica lemezt akarok hallani akkor meghallgatom a Panterától a Cowboys From Hell-t, Vagy a Testamenttől a Practice what you Preach lemezeket... :)
a humort félretéve az elsü 3 nálam rendben van meg a Dyers Eve...
A fekete lemezt is meg tudom hallgatni . a többit nem ismerem (lehet hálistennek), a Az st anger-ból hallottam dalokat, de csak a lavórhangú pergó maradt meg, meg az hogy lars-nak nincs annyi végtagja ami ott megszólal egyszerre. Ha Dave Lombardonak hívnák, akkor esetleg elhinném, hogy nem szerkesztett a dob... :)
Sosem foglalkoztak vele :) De a load-tól kezdve rendesen melléfogtak. A lázadásból sorbaállás lett.
Jók a dalok, mondhatjuk, de mihez képest ? A többi metal bandához képest tényleg jobban játszanak mondjuk country-t, de az igazi countryhoz ez édeskevés, metalban meg tök felesleges.
Ez a klasszikus "más név alatt kellett volna kijönnie" esete. Pofánverték a rajongókat rendesen, pedig mennyit vártunk anno a lemezre, de hiába. Vannak értékei a lemeznek, ezt nem vonom kétségbe, csak megindultak vele egy olyan irányba, amihez nem értenek... illetve mások jobban játsszák.
én nagyon szeretem a 2 load lemezt, jó dalok, jól szól, örülök neki, hogy a lemez készítés időpontjában a zenekar nem foglalkozott a mit fognak majd szólni a rajongók kérdéssel:)
Szerintem valahol ott lehetett a hiba, hogy míg a black lemez után mindenki úgy akart szólni mint a Metallica, itt már ők voltak azok akik fel akartak szállni az éppen divatos numetál vonatra. Ergo trend alkotók helyett követők lettek, hangzásban is egy számukra idegen területre kerültek, amiből egyébként akár jól is kijöhettek volna, nem árt néha az újítás, csak hát nem így lett.
Haladni kellett a divattal... Én sem bírtam meghallgatni anno, aztán belefutottam valami feldolgozáslemezbe amin pár számot eljátszottak róla más zenekarok, rendes dob és gitárhanggal, és úgy már nem is tűnt olyan rossznak. Szóval az a kuka dob meg a numetál gitársound rengeteget ártott annak a lemeznek.
Érdekes ez a Priest szólós meglátás, még nem tűnt fel, de majd fülelek.
Az biztos, hogy a Priest coverekben a szólók nagyon érdekesen szoktak sikerülni, pl. a Painkiller szólóit sem sikerült még tökéletesen reprodukálni senkinek tudtommal :) Mintha tényleg kitalálnák, hogy mit gondolhattak eredetileg az öregek, és odajátsszák, de már tisztábban, de ettől meg fura lesz...
Az első sorból teljesen "hallhatatlanok" ezek a vonalból játszott, fülmonitoros koncertek. Szinte csak a pengetők kereplését lehet hallani, meg halkan az éneket. A PA kb. a 3. sor felett lóg, és elszól az ember feje mellett. Szóval hátramentem, keverő közelébe, de nem volt az igazi.
A kórus: Devin egyszerűen meghirdette Z2 lemezkészítés közben, hogy lehet jelentkezni. Felrakott 3 készülő dalból 4 énektémát meg szövegeket. Otthon felvettem, beküldtem a megadott címre (a számomra No.1. InsideOut kiadó :) Jött a válasz dokumentum, alá kellett írni és visszaküldeni egy 3 oldalas tömény jogi szöveget, ami arról szólt gyakorlatilag, hogy minden szerzői jogomról lemondok a beküldött hangfelvételeimet illetően.
Persze több százan tették ugyanezt. Állítólag egy külön hangmérnök volt, aki csak ezeket keverte :)
Aztán a lemez megjelenésekor felrakták a netre a közreműködők listáját. Talán látszik is itt.
áááá nincs semmiféle sértődés, ellenkezőleg én nem akartam a meglátásommal megbántani másokat
nagyszerű zenék ezek, mind három bandától, de tény hogy a gitárosaik oldschool arcok, akik nincsenek a "mai elvárások" szintjén
és én sajnos a kritikus zenehallgató közé tartozom abból a szempontból, hogy nálam fontos a jó hangszeres játék. Pláne ha meg is kell tanulni :)
a Priest tényleg nem csinál fülbántó dolgot, nincs baj a spontaneitással sem,
nagyon jó a zenei világuk, nekem a kedvencem a Ripper. Az a dallam világ a maga kis groteszk alattomos sunyi hátulróljövös, folyton izgatottságban tartó dallamok pontosan jól ábrázolják azt amikor a Withe Chapel ködös utcáin 1888-ban valaki mögéd lép és ledöf :))
tény hogy valamit nagyon tudnak. nekem meg bejön a spontán akár öntudatlan dolog, mint a kimódolt.
mondjuk a Screaming óta igazán nagy a fejlődés.
továbbmegyek a Defenders szólói etalonok.
ezt arra értem amikor valami pontatlanul maszatolva van eljátszava, az még magában elmegy, Hammett is csinál ilyet, de nála rá lehet jönni, hogy az eredetileg milyen skála akart lenni, mi az a figura mit szerettett volna, csak nem jött össze
Priestéknél láttam ugyanezt azzal kombinálva, hogy nem sikerült beazonosítani a hangnem szándékot:) nem jöttem rá mit is akart valójában játszani. Valami kamu skálát játszanak, azt is maszatolva.
Erre gondolok
Ppl Hammettnél is van ilyen de az egyértelműen annyira látszik hallatszik, hogy meg sem kisérli az ember megtanulni,
ilyen a seek destroy gyors lemenetele az E1 húron
vagy a blackendben is ugyanez a szóló megállása utáni lemenetelnél.
megy a kamuzás.
de lehet én vagyok a Prriest szólómunkáihoz alulképzett:)
kreatív gitárosnak tartom, aki jól gazdálkodik azzal a nem túl nagy eszköztárral, amivel rendelkezik. És én sem értem hogy ragadt meg, annyit játszik, hogy nem tudom elképzelni miért ilyen gyenge
a saját dolgait nem képes eljátszani, hamisak a nyújtások, nincsenek normálisan kijátszott figurák.
Larssal együtt inkább elfogadják a bénáskodásaikért kapott kritikákat, felvállalják azt és nem igyekeznek javítani rajta. Hisz így is zsúfolt stadion turnékat csinálnak.
Én szeretem a szólóit
Érdekes az említett másik két példa
Volt szerencsém jópár Judas dalt megtanulni, de a szólók kemény diók, rendesen maszatolás megy, mindig ki kell találni mire gondolhatott a költő:))
nem létező skálák pontatlan eljátszása...azonban náluk is áll a tény: a szólók jól illeszkednek a dalokba, ötletesek.
Csak nincsenek szépen eljátszva.
MEGADAVE is elég botrányosan hozza a szólista szerepét, amit nem rég a szimfónikusokkal művelt az egyenesen értékelhetetlen
Ő sem volt sosem jó szólista, sőt neki szerintem a dallam világa is sokkal laposabb mint a fennt említett uraké. Dave abban jó hogy zseniális dalokat ír, és végeredményben ő a Megadeth, nagyjából mindegy is ki zenél mögötte.
de más az amikor barátokkal is találkozol.
A jövőt meglátjuk. Elviekben ma próbám van, de az erósítófejem a szállítócég raktárában maradt, csak a láda meg a rackem jött meg. Már úton van de sanszos hogy a mai (ráadásul az első) próba kimarad. Éjfélkor indult a járat debrecenből. ez kvázi ~1500 km... Sanszos hogy csak este 8-ra ér ide.
az inkább promo, hogy Hammett-et elhívják valahova zenélni:) nem tudom elképzelni, hogy hozzátesz az anyaghoz zeneileg :) minden gonoszkodás nélkül, a legméyebb tisztelettel....
de az elmúlt években nagyon nincs formában, talán már nem is akar
Én sem értem milyen promóciós okokra gondolhatssz. Elmondhatnád...
Satriani a legato-k királya, de Vai játékéban én hamarabb megtalálom Zappa kezenyomát, mint Satrianiét.
Én gondolkodás-mechanizmusra, látásmódra gondoltam. Kinek ez a dolog jön be, kinek az.
Erre van egy személyes példám. Amikor megjelent az elsó Ossian lemez, eldöntöttem, hogy tanulni akarok a Maróthy Zolitól, mert annyira jól és annyira másképp gitározott mint más. Szerencsémre jó ismerősként ismertem valakit aki ismerte személyesen, így miután megbeszélték, megkaptam a telefonszámát.
Technikailag nem sok új dolgot tanultam, ellenben fényéveket fejlődtem.
Valahogy összeszedte egycsokorba a már meglévő, de kihasználatlan, azaz "holt" tudásanyagom és megmutatta, hogy mire lehet ezeket használni, jól, továbbá igencsak lerövidítette az utam a célhoz vezető úton.
Én valami ilyesmire gondolok.
Egy szubjektív, segítőszándékú szakértő sokat tud segíteni az építő jellegű kritikáival, és a jótanácsaival.
Továbbá működés közben látod a saját szemed előtt a módszert.
Köszönöm a további méltatásod, de én messze vagyok Vai-tól. Minimum át kéne tudnom úszni az óceánt!
Vannak olyan gitárosok, akik megkerülhetetlenek, akiket minden (rock/metal) gitároktatóban megtalálsz hivatkozásként, vagyis a hősök: Blackmore, Moore, Yngwie, Randy, EVH, Lynch, Jake... ls szerintem Zakk is felnőtt ehhez a jellegzetes üveghangjaival.
Mindenképp ajánlanám a számodra a Blood @ Tears c. Vai lemezt!
Konkrétan rettegtem a hangzás mikor bejelentették hogy áttették a hajóról a koncertet, és sajnos jogosan. A periphery szólt a legszarabbul, de Devinnél is a show meg ő maga vitte a bulit.
Azért odakinn is csak akadnak jó koncertek, vagy a közeledben nincs semmi koncerthelyiség ?
(mellesleg az új Devin Townsend lemezen a többszáz fős kórusban én is benne vagyok :) A múltkori koncert jó volt, de a hangzás nem volt tökély, és női vokalista sem volt, így néhány dal elég pőrén szólt... )
Kirk Hammett nem játszott Exodus lemezen, csak a demón. A legújabb Exodus lemezen fog játszani.
Satriani gitártanár volt, és idősebb mind Vai. Egy helyen laktak. 1986-ban jött ki az első Satriani lemez, akkor Vai már nem tanult nála. Milyen promóciós okok ???
És Malmsteen meg azért jobb, mert több hangot játszik, mint a Tankcsapda ?
Bocs, de ez nekem már sok :)
és tényleg nem kötözködöm, de:
HaMMett, YngWie, RandY, fAn
Köszi a választ Pyra mester! Kirk Hamett a Bonden by Blod Exodus lemezen szerepelt tudtommal. Magyarán Steve Vai szerinted csupán promóciós okokból tanult Satriáninál?
Szerintem Te sokkal emberközelibb és emészthetőbb zenét játszol mint Vai!
Én egy Yngvie, Rhandi Roads(köszi, hogy elismerted) fun voltam(Zakk már nem). A te zenéd viszont bekúszott az agyamba, és szerintem minden igényes gitárzenét kedvelő agyába is.
Sok kitartást és sikert kívánok!
így van! mindenki egyedi. hiszen mindenkinek megvan a saját múltja, és nézőpontja, emlékei stb...
ez sose lehet azonos. ha meg valaki egy szimpla kópia az sokkal rosszabb.
Pl ikonizálták Jimi Hendrixet. De SRV sokkal jobban játszotta azokat a dalokat... :)
A Zakk/Rendy témával egyébként van egy nagy bibi, és erről az Ozzy-family tehet, mert nem kicsit kiírtotta Jake E. Lee-t az Ozzy történelemből.
Sokan Zakk-et Randy azonnali folyományaként értelmezik, holott nagyon nincs így.
Randy 1982 márciusában halt meg. A turnét egy jóbarátja Brad Gillis fejezte be. Továbbá Ozzy kiadott egy lemezt amin ó játszik Speak (amerikai verzióban Talk) at the Devil címmel, ami egy koncert lemez és CSAK Black Sabbath dalok vannak rajta. Brad nem akart maradni, hanem a saját usában jól ismert és máig máködő zenekarával akart foglalkozni a Night Ranger-el.
Ozzy gitárosokat keresett. Eredetileg Gary Moore-t akarta de Gary kerek perec elhajtotta a faszba, mert akkor volt túl a drogos évein és tudta mi várna rá Ozzy mellett.
'83 elején jött JAKE, majd az év végén a Bark at the Moon lemez.
A következő sorlemez a '86-os Ultimate Sin, amin rajta van az azóta szintén kötelező Shot in the Dark.
Mindkét Jake anyag mérföldkő a metalgitározásban
Elkezdtek dolgozni a kövi anyagon, de Jake folyamatos vitákba keveredett a "főnükkel", hogy Ozzy folyamatosan beleszólt nem csak a riffekbe, de még a szólókba is, mindezt amellett hogy Ozzy csak félgüzzel foglalkozott az új dalokkal, mert a '82-es kanadai turnén felvett Randy-s anyagra koncentrált.
A biztosítékot az verte ki amikor Ozzy bejelenttete hogy a lemez címe Tribute lesz. Jake sértve érezte magát. talán jogosan, kurvára összebalhéztak, Jake felmondott - Ozzy Kirúgta (nem te mész el, én rúglak ki).
Majd mivel Jake a válás után nem kussolt, hanem finomított verzióban nyilatkozott a távozás okáról, Ozzy könyörtelen hadjáratot indított, ott kaszálta Jake-et és új zenekarát a Badlands-et ahol tudta.
Pedig a Badlends isten király, de a zenekar azért nem tudott érvényesülni igazán (két lemez után ki is múlt), mert Ozzy ellehetetlenítette a kapcsolatain keresztül. Holott Ray Gillen (RIP!) és az előbb Gary Moore, később KISS tag Eric Singer nem kicsi nevek, meg persze Jake se az.
Sajnos Ozzy ilyen. Az elsó 4 Ozzy lemezről senki nem kap jogdíjat (még előadóit se) csak ő.
Az ügyvédei találtak valami kiskaput rá, hiába pereltek a többiek, elbukták a pert.
Zakk se véletlen ment el, nem tetszett a főnöknek hogy a közben egyenrangú ikonná vált Zakk több zsetont akar.
A Black Sabbath háza tájékán meg Bill Ward nehezményezett pár anyagi természetű dolgot az újraegyesülés kapcsán.
A vége az lett hogy őstagként nincs benne az ujjá alakult "eredeti felállásban".
Szóval, Zakk CSAK '88-ban került be a zenekarba.
A köztes 6 év Sharon Osbourne vezette menedzsmentnek köszönhetően nem igazán van emlegetve sehol se.
Az egykor szuperlativuszként emlegetett Ultimate Sin, ma már bukásként van tálalva.
Holott a Shot in the Dark rajta volt az időszak mainsteram rádióinak top 10-es listáján, valamint 68. helyig ment fel a Billboard 100-as listáján! Magyarul agyonjátszott sláger volt, ami nem kevés zsetont termelt és termel ma is!
Egyébként a korábbi téméhoz visszanyúlva, egyszerűen Zakknek nem kell(ett) hoznia a Rhoads féle feelinget. Miért is kellett volna? Egy másmilyen, de szintén egyedi hangzása van, és ez fontosabb annál minthogy mennyire tudja "lemásolni" az elődjét valaki.
Randy megintcsak a géniusz kategória ez már a Quiet Riot-os időkben is látszott.
Ozzy mindig is jó gitárosokkal dolgozott.
Randy, Brad Gillis, Jake E. Lee, Zakk, Gus G.
Felismerte, hogy egy gitáralapú zenéhez mindenképp kiváló gitáros kell, nem csak egy középszerű.
A Randy Rhoads feeling...
Ebben az időszakban a gitárosok túlnyomórészt a blues alapú skálákkal operáltak.
A titok valahol ott kereshető, hogy Randy meg elég szokatlan módon a dór-skálával leginkább. Teljesen más a hangulata. Ettől annyira védjegyesek a szólói.
A Sariani-Vai-Hamett és Alex Skolnick (Testament) témán én is eleget morfondíroztam, mert myg Vai és Skolnick egy jó gitáros, addig Hammet erősen középszer. Ellenben több pénzt bekaszált, mint a másik három együtt.
Teljes mértékben válaszolni a kérdésedre akkor tudnék szerintem, ha én is vennék "Joebácsi"-tól pár leckét... :)
Szerintem gondolkodásmechanizmusért, látásmódért jártak hozzá, nem technikai képzésért. (na jó Kirk azért is)
A másik nagy különbség hogy Vai elvégezte a Berkley-t gitár/harsona szakon, majd rögtön bekerült egy gitáros zseni zenekarába, azaz Frank Zappa-hoz, és rögtön több ezres nagyközönség előtt játszott, nem ritkán stadionokban. Zappa hatása nagyon érezhető egyébként a játékán.
Kirknek tudtommal nincs felsőfokúja. A legnagyobb érdeme a szememben az hogy megalapította az Exodus-t, ahonnét átigazolt a talicskába. Azt olvastam valahol, hogy a Satrianis órák azért voltak, hogy tudja hozni élőben is a Kill 'em All turnén, ami a lemezen van. Szó mi szó, MegaDave megkerülhetetlen, fel kell nőni hozzá! :)
Ha nem indiszkrét én szeretném megkérdezni a véleményed néhány emberről..
Szerintem Zaky Wylde sosem tudta visszaadni(bár ügyes gitáros) a Rhandy Roads féle feelinget...OÖzzy-t ezek a gitárosok tartották életben mer olyan hangja van mint nagyanyámnak...De szerintem a Rhandys szólók visszaadhatatlanok ha technikailag megtanulja is valaki.
Még ami érdekel a véleményeddel kapcsolatban. Steve Vai-t Joe Satriani tanítgatta, ahogy Kirk Hamettet is(metallica) 2 szöges ellentétben lévő stílus és Satriani meg egyikre sem hasonlít. Ez hogy lehetséges?