Hali!
Azt szeretném kérdezni hogy a Line6 Edit program valakinek megy Windows Vistán? Nekem valamiért nem megy... Kíváncsi vagyok, hogy csak nálam van-e a hiba...
Üdv
J
de normál MIDI in/out-nak látod win alól is.
és egyébként is a MIDI kommunikációnak alig van sávszélesség igénye. csupá jóindulat kérdése, hogy teljesértékű legyen.
szóval...
vagy lehetne a filtert állítani, ha valakinek tényleg nem kell ez.
Köszi az infot Magno. Gondolom arra a srácra gondolsz, aki 45-ért adja. Vele már beszéltem, már rég meg is vettem volna az övét, de azt mondta, hogy van egy vevője, aki egyben elviszi a cuccot február elején, de addig is hírdetgeti, hátha valaki más előbb elviszi. Szóval külön nem adja el nekem a Shortboard-ot Érthetetlen
kb fél éves, fűtött próbahelyen tartott, sehova nem hurcolászott
darab, szal akár mint ha új lenne
irányár: 90eft (akinek kell +ÁFA) (új ára 112eft)
TRIBUTE gitárláda eladó
Vass Csaba által készített 4x12 Eminence Private Jack tányérokkal
szerelt kb egy éves 200w-os döntött láda, készítője szerint az általa addig
összerakott ládák közül a legjobb hangú.
Ha valaki beújítana egy ToneLab LE-re akkor keressen, eladom.
Nincs rossz hangja, de mostanában lesznek vokális megoldásaim is, így egy X3 jobb megoldásnak tűnik az énekcuccok miatt. Meg átváltottam laptopra, így inkább egy kisebb vese a kívánatos :D
Egyszerre írtunk :)
Mondjuk ha az egyszerűsítést nézzük, már nekem sincs semmim, amire konktétan kellene a MIDI. Eleve egy vicc hogy ez az ősöreg szabvány még ennyire tartja magát!
A master keyboardom már USB-s (is), úgyhogy az OK :)
akkor először a teória: azt gondoltam, hogy mivel a POD XT van MIDI hát az jó lesz MIDI bemenetnek. nosza rá is nyomtuk a master keyboardot, hogy gyite.
TÚRÓT müxik általános MIDI bemenetként, pedig kipróbáltunk mindent.
note on/note off nem megy át rajta a gép felé ....://
ha ezt a "feature"-t az X3 is "tuggya", akkor lótúrófityegőt ér...
Köszönöm a figyelmeztetést, ezzel tiszában vagyok, éppezért marad is egy szép kis mahagóni+SH4 páros a tervezett variax mellé (meg sztem kapna egy szebb testet + hangszedővel...).
Igen, a VOX mellett szól az, hogy kibajó benne az AC30 és a twinreverb...
Hmm, teljes értékű USB-s kártyának is megfelel azt mondod? Tehát ha csak zenét szerkesztek, akkor is teljes értékű low latency hangkártya?
Mondjuk ugye ha csak ez van, akkor nincs midi-d és digitális bemeneted. Már ha használsz ilyesmit amihez kellhet...
Mielőtt lecserélef az LTD-t, arra készülj fel, hogy a Variaxal igencsak kompromisszumosan lehet metált játszani, ha egyáltalán lehet... Mivel húrlábban van a piezzo pikap, a palm mute (tompított pengetés) egészen máshogy szól és működik (nem a húr hosszú, tenyérél előtti részéről veszi a hangot, hanem mögüle). Vagy hagyományos pikapot is teszel bele, vagy másodgitár, esetleg nem használsz tompítást.
X3-at még nem ismerem, mivel sajnos nem változtattak túlzottan azon, ami szerintem a legnagyobb baja: nincs benne normális EQ. Ráadásul a hangfal és mikrofon modellezései statikus EQ görbék alapján történik, mint a többi ilyen modellezőben (kivéve az AXE-FX, de meg is kérik az árát...).
Amúgy ami itt általánosságban előkerül néha, azzal egyetértek idáig. Metálra nekem az XT Live volt a befutó metalshoppal, de az effektek nem voltak valami túl jók, és EQ-ra egy Behringer DEQ 2495-öt raktam utána. Legjobb effektek a GT-8-ban voltak, de nekem nem tetszettek annyira a modellezett vonalhangjai. Most van egy Vox Tonelabom is (egy Atomicban) és rokk, funk dolgokra sokkal jobban bejön a vonal hangja mint a Live, vagy a GT-8, a metál dolgokra kellett volna itt kicsit még gyúrniuk.
Otthoni zenélgetésre amúgy az X3 tényleg jónak tűnik, mert egyből megoldott a mikrofon előfok, basszuserősítő modellek, gitármodellek, és ASIO hangkártya. Okosan kitalálták, hogyan vegyék rá az embereket a cserére, csak sajnos közben gitármodellezés ügyben lényegeset nem léptek előre.
Normálisan beállítva egyiken sincs reccsenés. Viszont ha nem hardveres direct monitoringgal hallgatod vissza magad, hanem a számítógép procijával csináltatod a számítást, akkor érezhető a lassabb reagálás és virgázásnál az egész ilyen lebegtetett hangú lesz. Persze a Live is késik valamennyit, de egy 2-3 ms és egy PC-s 5-7 ms között 8 (ami néha valójában 8-10 is) érezni ezt a különbséget. Engem legalábbis az ilyesmi zavar.
Lehet egyébként hogy amiatt a kis késés miatt szoktam azt is érezni, hogy a hang indítása lusta, és nem karcos. Lehet hogy a végeredmény ugyanaz, mert ugyanolyan algoritmus számol (a Live is csak egy célszámítógép), de ha már befolyásolva van a játékérzet kezt elmenni az egész rossz irányba.
Én speciel eladtam a külső hangkártyáimat is, mivel az X3 tartalmaz mikrofon előfok és komplett basszuscucc modelleket is, tehát minden rajta keresztül jut a gépbe :). Ha nagyon ragaszkodsz a csövekhez, a loopba még tehetsz egy behringer vagy ART csöves "melegítőberendezést" is. Nálam mikrofon bemenet előtt lesz, mivel az X3-ban nincs fantomtáp.
Alapvető probléma, hogy a gitárosok többsége még nem hallotta a cuccát, lineárisan pl. SM57 miksivel mikrofonozva. Az alapmotyóból hallható dögnek szinte nyoma sincs! amit a legtöbben keresnek hangzásban, az pont a mix/master mutatványok során "keletkezik".
Ez az oka annak, hogy van egy magában jó hangzásod (mivel ezt szoktad meg a hallgatott lemezeken), és zenekarban meg lópikula. Mert ott a középdús dolgok szólnak ki.
Ha figyelmesen meghallgatod pl. az utolsó ozzy lemezt, bődületesen jól szól zw., de valójában a gitár egy középdús boostolt öreg marshall hang!
Aki vastag hangot keres vonalból, nagyon ajánlom az X3-at, mert a duál mutatvány miatt meglepő dolgokat lehet vele csinálni (olyasmit, amit csak a mix során lehetett eddig, többször feljátszva a témát). Ráadásul mindezt akár 8 sávon egyszerre rögzítheted. Nemrég ide is belinkeltem egy hangmintát ami vonalból készült (bár túl van vezérelve).
én pod xt-vel tolom, és egy atomic reactor 50 wattos csöves cucc a vége. És embertelen jól szól! Én csak ajánlani tudom mindenkinek, igaz, ez így nem vonaljelre való...
szia...
xt live-om volt (előfokként) amihez egy Mesa B. 50x50 (sztereo) csöves végfokot, és egy 4*100-as sztereo H&Kettner ládát használtam... önmagában jól szólt, zenekarban nem...túúl sterilen szólt..nem tom..ezért váltam meg tőle..aztán most VOX TOne LAb LE-m van nekem is hát..mit mondjak... a zenekarban jól szól, önmagában nem annyira mint a POD, viszont zajosabb..lehet játszani a zajzárral, de akkor kompromisszumot kell kötni..mert a túl érzékenység a a finoman megszólaltatott hangokat is némítja...szóval ez van...
a "dögben" igazad van.
Tompikánál volt szerencsém egy Engl ládát megdübbenteni.
na azóta is azt a testes hangot keresem az XT-be, de nem találom illetve bűvészkedéssel lehet azért közelíteni, de egyből azt nem tudtam eddig kibűvészelni belőle. igaz leginkább azért nem ezzel töltöm el az időmet...
minden cucc vérzik valamiből illetve egyik sem univerzális.
ezért aztán marad a megalkuvás.
énis gondolkoztam, hogy eladjam a POD XT Pro-mat, de mivel nincs rackes X3 és fel is van teljesen pakkozva nincs értelme...
:D
Nem jó a kérdés :)
Nem akarom eldönteni, hogy szimulálok-e vagy real-elek. A célból indulok ki. Jelen pillanatban inkább zeneszerzek és szobagitározom. Tehát egy jól használhaó vonaljel kell nekem. Innen már eleve a fizikai modellezés jöhet szóba.
Ha hozzávesszük, hogy az érdeklődési és zenélési köröm eléggé sokszinű (elektronikus, experimental, blues, trip-hop, abstract-experimental hip-hop, stoner...) akkor meg kizárólagosan a modellezés marad a sok erősítő és hangzáslehetőséggel. És nagyon jó dolognak tartom őket!!
Az előbb vázolt dolog miatt eleve gyúrok is egy Variax-re, (de az LTD Viper-emet kellene eladnom hozzá, amit 115-ért hirdetek, de még így sem viszik...).
Azért érdekel hogy tudok-e értelmes hibridet alkotni egy ilyen felállással, mert akkor már tényleg minden adott lenne. Mindenre tetszik a modellezés, de a igazi dög hiányzik nekem... Ami elvileg a VOX és az XT esetében is előjön végfok+ládával. De nekem a vonal kell :)
No csak érdekelt, hogy valaki akinek több cucca van próbált-e már ilyet...
Most már hogy egy ideje az LE-t is próbálgattam, ezzel is van bajom :) Az XT minden patch-ében van egy kis beszűkült dobozhang... Az LE természetesebb hangú levegősebb, de ez meg túl levegős sokszor... A kettő között lenne az arany középút
Az már más kérdés hogy lehet megint az XT felé húznék, ehh de nehéz ügyek ezek :D
Mellesleg a Live-on keresztül hallgattam, ahogyan írod is, de én nem késésről beszéltem, hanem reccsenésről, ami az UX-1-nél úgyanúgy jelentkezett, ez csak akkor szűnt meg, amikor beállítottam mindent. Ezt meg arra írtam, hogy ugyanúgy reagált az XT Live is és az UX-1 is, szóval a hangkártya részében nem hinném, hogy nagy különbségek lennének.
ha nem az USB-t hallgatod vissza felvétel közben, hanem a rendes kimenetével monitorozol magadnak, akkor aztán tökmindegy mennyi a késés az usb-n. Szóval ha eleve ott a kész hang a füles és vonalkimeneteken, nem igazán értem miért vártad meg az usb-s jelet.
Persze, ezzel tisztában vagyok :)
De mégis, teljesen OK volna va így IS tudnám használni. ENGL-effektek-hangfalszimu-line out...
Ha meg nem akarom hogy szóljon az E620 akkor meg egy taposással kiiktatom az effect loop-ot... Vagy programot váltok.. De ha teljesen ki is kapcsolom az erősítőket, csak az effekt loop-ban lévő E620+cabsim, akkor sem szól úgy, mint akár a régi kedvencem, a H&K Cream Machine... Pedig abban cabsim-ként csak egy egyszerű félvezetős megoldás van...
igazából otthon használnám, gyakorolni, esetleg ötleteket felvenni, demózni... Van egy V-amp2-m, ezért is kérdeztem, mert annak az árából meg amit az UX-1-re költenék, meglenne az XT...szal ez a dilemma.
Hajlok a vesetál felé... Na még túrom a fórumokat, aztán meglátom.
Egy lényeges kérdésem lenne felétek...
Ugye volt egy PodXTPro-m, amit aztán eladva ToneLab LE-re váltottam. Vettem mellé egy ENGL E620-as előfokot. Volt egy ilyen elborulásos ötletem hogy majd azt az effektloop-ba kötve akár mint egy torzítót, vagy akár úgy, hogy az LE erősítőszimulációját kikapcsolva valahogy használhassam... Tehát a meglévő modellezések mellé legyen real csöves keményebb sound-om is. Nem tetszik sehogysem az eredmény... Kifejezetten cabsim-es vonalkimenetről beszélek, lehet hogy végfok-ládával megdörrenne, de az nincs.
Próbált valaki PodXT-vel csöves előfokot hasonlóképpen???
Ugye jól emlékszem, hogy az XT esetében az effektloop elhelyezését meghatározhatom? (Az LE szigorúan beteszi az erősítő elé)
Én használtam az XT Live-ot is felvételezésre USB-n keresztül és ugyanúgy gépfüggő volt mint az UX1... Ha alacsonyra állítottam a buffert, akkor gyakran berecssent a hang, úgyhogy szerintem ilyen szempontból mind a kettő ugyanolyan hangkártyaként működik.
Mondjuk a hangot leszámítva a két kütyü tényleg másra lett kitalálva, szóval szerintem inkább azt kell eldöntened, hogy elsősorban mire akarod használni... Ha gépnél gyakorolsz és sokat akarsz felvételezni, akkor UX1, ha viszont számítógép nélkül is használnád a motyót, akkor persze XT.
-Az UX-1 -et nem tudod használni koncertre.
-Az UX-1 késleltetése keményen gépfüggő is, míg a hardveres Live nem.
-Az UX-1 -re tényleg tettek valami mikrofon bemenetet, a minősége persze egy másik kérdés, de házi demóhoz ez bőven elég kell legyen.
Konverterekben nagy eltérés - szerintem - nem lehet, viszont a gépfüggő késleltetés miatt nem biztos hogy a legjobb gitározásra. Az egyik koncertezésre, gyakorlásra van, a másik felvételre, kevesebb hardverelemmel, és a gépre hagyva a számítást. Almát körtével. :D
Nekem volt XT Live-om és UX-1-em most van. Szerintem ez nem igaz, nem rosszabbak a hangzások... Persze lényeges különbség az, hogy a XT Live-ban megvoltak a kiegészítő pack-ek, az UX-1ben meg nincsenek, de ha megveszed hozzá, akkor ugyanott vagy, csak nem tudod lábbal vezérelni, viszont cserébe van mikrofonbemeneted előfokokkal, effektekkel...
Tapasztalatom az nincs, de elvileg hülyeség. A POD-ban egy célprocesszor dolgozik, az UX-ben pedig a PC procija. Elvileg teljesen ugyanazt az algoritmust futtatják, tehát a hangban sem lehet eltérés.
Elvileg ugye az UX1 a POD XT algoritmusait és hangzásait használja, csak szoftverből vezérelem, de a hang ugyanúgy hardverből jön. Ugyanúgy USB-s felvételi lehetőség.
Mégis hallottam olyan véleményt, hogy az UX1 hangzása sehol nincs az XT-hez képest.
Akinek volt tapasztalata ezen a téren, ossza már meg a negyérdeművel, pliz!
nekem ott nem volt gond, felment a driver, futott a monkey, update stb. de az edit mégsem látta. Meguntam egy idő után, bedugtam midivel, és gearboxban szerkesztgettem meg a patcheim... alkalomadtán meg kell majd oldanom ezt is...
Igen tudom sajnos. Köszi.
Remélem mihamarabb megoldják ezt is. Azért az elég gáz hogy karácsonyra mindenképpen kiakartak jönni az új cuccal (szerintem tudták hogy a konkurens cég is rövidesen dobbantani fog az új motyójával) és gyakorlatilag olyan alap dolgok nélkül jött ki a piacra ami már a XT-ben is alapvető volt. (variax vezérlés, workbench editálás stb)
mindegy ez egy ilyen ilyen világ, meg kell tanulni a rendszerét.
Nekem nagyon bejön ez az X3 live egyébként
Igen tudom de nekem két vinyóm van az egyik a netes (ez) a másik meg a munka azon nincs net. És én ezen a vinyón töltöttem le de csak a másikon futtattam, hiszen azon dolgozom és ezen csak letöltök. Azt nem tudtam hogy a Monkey csak akkor enged bármi mást is letölteni ha az adott vinyón is futtatva van a driver elsőként. Most már tudom... aztán mikor rájöttem, már minden ment mint a karikacsapás))))
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
A drivert azt bizony fel kell rakni :)
A driver az a program, ami tudja, hogy hogyan kell az usb porton keresztül kommunikálni a külső eszközzel. Így minden kommunikáció a driveren keresztül megy.
A következő volt a probléma:
Hiába töltöttem le a Drivert sikeresen. Azt futtatni is kell a gépen mert addig nem tud kommunikálni a többi dologban sem. Mondjuk erre vonatkozólag igazán jöhetett volna vmi figyelmeztetés, ha csak a sárga háromszöget nem annak tekintjük))) nos futtattam a letöltött drivert és rögtön aktívvá vált a többi letöltendő dolog amit így már végre sikerült letölteni az X3-ra. Azért mindenkinek köszi a hozzászólásokat, most pedig kipróbálom.....))))
Egyébként elképesztő ez az X3: hangkártya, basszusgitár, ének , gitár előfok, és embertelenül szól.
Így van. De pl a driverre aktív le is töltöm de nem történik semmi. Úgy értem letölti de attól még ott marad a sárga figyelmeztető háromszög. (mondjuk ezt a problémát megoldottam)
De az update selection nem aktív az USB firmvare-re és a Flash memory-ra sem. Egy kérdőjel van mellettük de nem tudom aktiválni őket frissítésre avagy letöltésre
A legördülő menüből válaszd ki a POD X3 Live-ot és gondolom Windows XP-d van. Ezután katt a GO gombra.
A legfelső progi a 2007. nov 27-i a legutolsó filmware.
Ott katt a downloadra. Ezt mentsd le valahová a vinyóra és majd onnan futtasd. Ez egy exe file egyébként.
Onnan magától értetődik minden.
Február 29-ra a Gearboxot ígérték, ami neked kell, az pedig egy filmware.
Az a problémám hogy állitólag már fennt van az az update a Line6 honlapján amelyik többek között azért felel hogy az X3Live tudja kezelni a Variax programjait, tehát hogy az X3-ba el lehessen menteni hogy adott presethez melyik gitártipust használjam.
A probléma az hogy a honlapról letudok ugyan tölteni egy flash memory filet csak épp megnyitni nem tudom és azt sem hogy ezt hogyan tegyem fel az X3 livera. Usb-vel vagyok rácsatlakozva a ps-re az X3-ról, a gép látja. A Monkey azt írja hogy USB firemwire és ..... de az update selection nem aktí mellette, tehát a monkeról nem tudom tölteni az usb firemwiréhez ezt írja: This item can only be upgraded using a USB connection. If you are currently connected using MIDI cables, please connect the USB cable and click the "Change Device..." button, or restart Line 6 Monkey.
A flash memoryhoz meg ezt: To update this item, you must be connected to the device using a USB connection (if available) or standard MIDI cables.
If you are using USB, make sure you have upgraded to the latest USB firmware before attempting this update, and that no other Line 6 applications are accessing the device.
Csak annyi a gáz benne, hogy ha használod és tetszik a cucc, ehhez már nem lehet semmit venni, mert egyszerűen szinte minden benne van, amire csak szükséged lehet (egyedül talán Whammy-t nem tud, de azt nem nagyon használja halandó).
Egy Morley Bad Horsey-t még megtartottam, mert itthon még jó lehet valamire, de azért hiányzik a seft, új dolgok kipróbálása :(
Egy szünetmentes/fesz. stabilizátor, azért jó poén hozzá :).
Én eddig is tudtam, hogy jó a cucc, de erre azért nem számítottam Shortboard-al verhetetlen kényelemben és az egész alig több 200e-nél... Ráadásul ha adót használsz, nem kell "sétáltatni" a jelet a pedáboard-ig, meg vissza, hanem csak bedugod a fejbe és csókolom.