na ő az én egyik gityóm. egyszer régen squier bullet strat volt. (most lehet röhögni )de kicseréltem rajta pár dolgot és most akár még koncertezni is lehet vele. (most jöhet a "hűűha" )
"Az első a tipikus EMG-re jellemző sűrű szövetű torzítás,a második jobban lélegzik,nincs annyira agyonkompresszálva"
én ebből indultam ki, az "első" szó egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy a pikapra vonatkozik (pláne hogy az is ott van, hogy az "EMG-re jellemző"), vagy az első szandra úgy globálisan.
hát ne ebből indulj ki. azért vannak helyek, ahol nagyon is tudnak hangosítani.
de mondom -ha jól hangosítanak pláne- a kombóhang az kombóhang, a 4×12 meg 4×12. Máshogy szól egész egyszerűen. A 4×12-nek sokkal több mélye van, eleve nyíltabb, szélesebb hangja van. A kombó meg inkább csak középtartományban szól. Akkor is ha ugyanaz a szóró van benne.
Ha meg szarul hangosítanak, akkor meg pláne nem mindegy, hogy milyen alap van mögötted, mekkora felület.
És ha a magyarorszégi hangositásokat veszem alapul akkor is gyenge? Mert itt azt tapasztaltam,h tök mindegy mi szol csak valamit eálitanak, amire amugy is be van állitva a keverő és ugy szol minden zenekar :( azért gondoltam,h merészebb leszek egy kicsi cuccal....
Minden erősítés dinamikaszűkítéssel is jár, tehát kompresszióval. De az nagyon nem mindegy, honnan indul és hova érkezik az a dinamika, mert egy aktív pu-ban lejátszódó erősítés után is nagyobb marad, mint egy passzívnál. Ok: jobb jel-zaj viszony, ami. Amiről itt tárgyalás folyik az inkább a tranziens része a hangnak. Na az is tök más aktív/passzív esetben. Kinek a pap, kinek paplan...
Nem írtam úgy ("nincs annyira agyonkompresszálva" - nem a pikapra,hanem az első szólóra értelmezendő úgy en bloc) A lényeg,hogy a Nailbombban van egy jellegzetes vintage íz,ami EMG-ben meg nincs.És ez nekem jobban tetszik,annak ellenére,hogy így normál hangolásban nem szól rosszul ez a Yamaha,meg is hagyom azt a szólót.(Lehangolva A-ra nem volt jó...)
Igen, de te úgy írtad, mintha az EMG kompresszálna. Legalábbis simán úgy értelmezhető. Ezért írtam, hogy beállítás kérdése. Nyiván ha többszörös a jelszint, akkor ha ugyanoda akarsz kilyukadni, jócskán visszább kell venni az előfok gain-jéből.
Ez most olyan, hogy ha a Nailbombot megküldöd az előfok előtt egy booster pedállal, akkor az is "agyon lesz kompresszálva"...
Nagyobb jelszint = nagyobb torzítás = nagyobb kompresszió,nem? (Nem azt mondtam,h az EMG kompresszál,csak ugyanakkora gainnél nagyobb kompresszió történik nagyobb jelszint esetén...)
Akkor meg mit akarsz basszus :D Hogy lehet összehasonlítani két pikapot, ami tök más gitárban, tök más (mellesleg modellezős/csöves) cuccal van felvéve??
Ilyen módszerrel könnyen összehozok neked egy olyan tesztet, ahol pl egy Squier gyári szedő jobban szól, mint egy Dimarzio pl
Ettől az agyonkompresszálttól meg a falnak megyek. Beállítás...
Most rohanok, de majd felrakok egy hangmintát, ahol szintén "agyon van kompresszálva" az EMG hangja...
Az első a tipikus EMG-re jellemző sűrű szövetű torzítás,a második jobban lélegzik,nincs annyira agyonkompresszálva.Meg az első az Sansamp,a második a Mákos-féle csöves előfok.
Itt hallatszik,hogy mi különbség van egy nagyszériás meg egy manufaktúrahangszedő közt.A Nailbomb sokkal öblösebben,vastagabban és természetesebben szól,mint az EMG81. (Mondjuk hozzátartozik,hogy az EMG egy csavarozott nyakú,karos,éger testű,rózsafa fogólapos Yamahában csücsül,a Nailbomb meg egy jávor átmenőnyakas,mahagóni testű,ében fogólapos hangszerben.) Vonatkozó részek 0:17-nél (EMG) és 2:44-nél (Nailbomb) kezdődnek.
A "cég" az egy fószer (mint a BKP meg a Lundgren esetében is),Jim Wagner. Les Paulhoz gyárt custom hangszedőket,és lehet tőle rendelni a weblapon keresztül. USPS Global Express-szel küldi,kb egy hét alatt megérkezik.
Leveleztem a gyártóval,és az a fura abban a hangszedőben,hogy nem ilyen powerhouse,inkább vintage a kimenőjelszint,meg nagyon jól reagál a pengetés dinamikájára.Egyébként majdnem írtam a Marshallba,hogy én lemennék ma modellezni,de se Gibsonom,se Marshallom Sztem neked a Nailbomb is tetszene,nagyon csutak rokkhang.
Meg azért bennem él az alapszabály, hogy ha valami jó, akkor nem változtatunk... Valahogy mindenki annál a pickupnál köt ki a végén, amit legelőször megszeretett igazán...
Az nekem kicsit sok lenne szerintem. Meg különben is, ha a PRS-copy-dba megy, akkor azzal is bőven elég lenne, ha ki tudom majd próbálni... Előre is köszi...
Hát nekem ha sikerül eladni a Nailbombot (ami egyébként ilyen hotrodded PAF hang,nagyjelű,de alnicos,nem kerámia),akkor veszem az IceBuckert a WCR-tól.Alkalomadtán bele lehet majd dobni a Yamahádba,ha kíváncsi vagy rá.
Hát ja...én meg rákattantam a kis manufaktúrák cuccaira minden téren,és pl. nem hinné az ember,hogy egy Lundgren vagy Bare Knuckle mennyire más világ,mint a nagyszériás gyári vagy aftermarket hangszedők.Tényleg durva.WCR az kifejezetten Les Paulra szakosodott,és a vintage oldalról közelíti a hangzást,nekem nagyon bejön. WCR pickupok
Valahogy ezek jöttek be eddig a legjobban, bár a PRS-em gyári pickupjaival sincs semmi bajom...
Valahogy annyira nem spilázom túl ezt a pickup kérdést...
Legyen passzív meg old school meg minőségi, aztán én jól is vagyok...
Nem tudtam. A ritmusgitáros gyerek Zemaitisen játszik mostanában, azok meg gyárilag DiMarzio-kal mennek, azt hiszem. WCR-ről még nem is hallottam...
Meg nekem amúgy is nagyon bejönnek a fedett Gibson humbuckerek. A mostani 490-498 kombináció is kurvajó a Yamahában és valószínűleg a 57-esek is nagyon az én világom. Szerintem egy korai 90-es évek Les Paul lesz nekem a nyerő ilyen Gibson pickupokkal...
Valahogy úgy vagyok a pickupokkal mostanában - és már egy ideje -, hogy singleben Fender, humbuckerben meg Gibson, aztán helló...
Azt vágod,hogy azok WCR pickupokkal nyomják? Én most akarom lecserélni a hathúrosban a Nailbombot WCR-re,nagyon kíváncsi vagyok,hogy milyen lesz a Nailbombhoz képest.LP meg királyság,engem se dugnak föld alá addig,ameddig nem lesz egy custom black beauty-m a 70-es évekből.
Ahhoz valami nagyon nagyon durvának kéne beütnie, hogy megfontoljam, hogy eladjak bármit is azok közül, amik most vannak. Per pillanat minden maradós, mert imádom őket...
És amint megkapom az új szerződésemet, jön egy Les Paul is... Kicsit sok Buckcherry-t hallgatok mostanában...
Emberek, durva zenéhez akarok most cuccot venni, eddig egy 100wattos csöves fejem volt és egy 100-as 4x12es ládám, de nekem tul nagy meg nehéz cipelni :( arra gondoltam veszek egy kicsi combot valami nagyon pici méregszákot, meg hozzá egy sm57-et mert koncerten ugy is csak egy hangszorot hangositanak probára meg nem kell olyan nagy hangerő, meg ott is ki lehet hangositani a mikivel, mi a véleményetek ez megoldható igy?
És ha igen miyen lenen a megfelelő cucc számomra?
Na jó van benne higain, nem is akármilyen: fasza jó zsíros, májas hangszínt ad, de úgy értettem hogy ezt a fejet nem ereszteném össze egy Mesával, Englel vagy egy Diezellel. Ahhoz képest ez a higain csak overdrive de amúgy tényleg zsír az a kettes fokozat, én félig csavarom a gaint és tökéletesen elég ahhoz a muzsikához amit mi játszunk.
Marshall JCM Slash Signature fej
Marshall JCM Slash Signature láda
Marshall JCM 800 2204 fej
Marshall DSL 401 kombó
Gibson Les Paul Custom AW 2001
Boss BCB60, Marshall JH-1, Boss TU-2, Boss GE-7
minőségi száraz bor
rájöttem hogy amit egy hónapig nem veszek a kezembe vagy nem kapcsolok be, azt felesleges tartogatnom és eladom a túróba
egyenlőre elég nekem ennyi lom. ha elkap a bolondéria úgyis kupeckodok hozzá ezt meg azt az íbéjről, hogy aztán legyen mit eladni ;)
Patkó mester már hiányoltuk Most elég minimálban nyomja, ha jól látom. Én is erre törekszem, de a megalomániám mindig erőt vesz felettem Persze a koncerten kb. 2 pedálra ha rálépek...