Seeegíííítség !
Örök Téma :(
itthon Hiwat 40 alapon használom a GT-8 at és viszem mindíg a Próbákra is. Nos Vonalra is át tettem a Progikat tegnap, hogy ne keljen cipelni,a kimenetet is Line/Phono.ra és TERMÉSZETESEN fejhalgatóval át is hangszineltem a beállításokat a Vonalhoz. A Tiszták még úgy ahogy (söt van ami még jobban mint az alapon), de a Kedvenc Torzítós beállításaim, olyan Gyengég, vékonyak, műanyagok lettek, hogy az gáz.
Hogyan Tudnám vonalból is jól használni? Ui. Tudja valaki, hogy a Master Eq-nak mik a Gyári Értékei ?
Köszike, ha Valaki segíteni Tudna:(
Normal állásban van. Ha leveszem az erősítőn a hangerőt, akkor halkan hallom a tiszta gitárhangot (az Lp után lévő aktív effektekkel színezve), ha ráadom a hangerőt, akkor megjön a torzított hang is. Érdekes, hogy teljesen levett hangerőn, amíg az a tiszta hang szól, zajt is hallok, ami a hang lecsengésével abbamarad.
A bekötés jónak tűnik.
yoss, én súgtam a füledbe.:) A bemutató nem adott igazán arra lehetőséget, hogy a meglévő effekteddel összehasonlíthasd a Tonelab effekteket. Élj a lehetőséggel és fogadd el a Barna által kínált ajánlatot. Ki kell próbálni minden készüléket. Ami jó hír, ma már az összes gyártó magas színvonalú termékeket gyárt. Csak az egyéni ízlés dönt. Azonban, egy kis kiegészítés a "négyszemközti" pozitívum kiemeléshez: azt mondtam, a torzítója igen jó a Boss effekteknek, de ez ugye nem az egyetlen paraméter... :). Szóval uccu neki, egyéni teszt. Hrutka Robi tényleg egy különleges ember. Örülök, ha élvezted a bemutatót.
üdv
vzoli
2007-02-26 21:52 |
#2856
TC ügyben is tudunk segíteni!
Akciós G-Sharp, miegymás...
Köszi a felajánlott lehetőséget a Boss GT - VOX LE közvetlen
osszehasonlítására.
Valószínüleg érdekes lesz (csak időm legyen).
Bár be kell valljam én magam GT felhasználó vagyok, kb. fél évig jártam az üzleteket stb... mire döntöttem.
Engem (SZUBJEKTÍV!) pont ez a hihetetlen variációs lehetőség fogott meg benne. Úgy mondanám, hogy roppant gondolatébresztő effekt.
Bár a T.C. Electronic G-Sharp-ját is szívesen az effektparkomban tudnám! De az már egy másik történet.
Ez nálam elég gányul működik. Olyan, mintha két jelet keverne össze. Nullára állítva a hangerőt az erősítőn, simán hallom amit játszok, de az erősítőn is tudom hangosítani az előfokba érkező jelet. Holnap pihentebben újra megpróbálom. Azért persze adhattok ötletet, hogy mit szúrtam el. A loop-ot a preamp mögé tettem az FX Chain-ben, a reverb elé.
A problémát nagyon könnyen megoldjuk számodra és mindenki számára, aki nyitott ezekre az új fejlesztésekre! Hamarosan érkezik a HANGMESTER.HU Hangszerboltban (1093 Bp. Közraktár u. 22/A) Tonelab LE és GT-8 is és tesztelheted saját magad. Ha minden jól megy, még a héten jön mindkjettő! Érdeklődj e-mailben: hangmester@hangmester.hu
Én is ott voltam egyébként a bemutatón, de nem én súgtam a füledbe :)
Segítségeteket kérem az alábbi témában:
GS-10 asztali multi, Cakewalk Music Creator felvételkészítéskor katasztrofális - éles, zúg, berreg (ugyanolyan beállításokkal, amelyek egy Laney TF200 erőlködőn gyönyörűen szólnak).
A kérdés, hogy a multi beállításainál kotorjak, avagy a Cakewalkban kutassak (ezt ugyan még csak felületesen mustráltam, a lehetőségeit tekintve)???
(Nem tudom, hogy ide kiirhatom-e a hely nevét)
02.22-én részt vettem egy VOX termékbemutatón ahol kipróbálásra került
többek között:
- Tonelab LE
- Tonelab SE
A GT-8-at én KB. egy súlycsoportban látom velük, ezért voltam kiváncsi rájuk.
Kipróbáltuk ládán és vonalból is mindkettőt és én úgy érzem a GT nagyon TOP-on van hozzájuk képest mind tudását mind ár-érték arányát tekintve.
Szubjektív vélemények:
1. Én nem hallottam a Tobnelab-ok GT-hez viszonyított tisztább hangzásait.
2. Az LE modell már méreteiben is tekintélyt parancsoló az SE tipus viszont nagyon kompakt és szép az ezüstös szinével.
3. Szoftvereik kezelőfelülete tetszetős és felhasználóbarátnak tünt.
4. Hrutka Robert egy nagyon közvetlen, segítőkész gitáros.
Egy forgalmazó a bemutató után (négyszemközt!) külön kiemelte pozitívumként a GT8 torzítótipusainak sokszínüségét a riválisokhoz képest!
Nem, a vibrato rugója.
Tremolónak hívják, de tudtommal nem az, mert a tremoló effekt a hangerőt változtatja (periodikusan), míg a vibrato a hangmagasságot. Ez utóbbinak felel meg a nyújtókar szerintem.
...na epp ez az ami miatt gondolkodom hogy eladjam a GT-8-som,miota megjott marshall erositom(AVT50X) semmi ertelmet nem lattom....sot miota megvan a marshall egyre tobbet hasznalom a zoom 505 -ost vagy csak a marshall-t+kabel +gitar
egy kicsit mindenképp brummos a tompított hang, de hallani egy kis zöngést ami lehet, hogy a rugók okozzák, próbáld meg szivaccsal vagy zsepivel, rongyal. a bemeneti és a kimeneti jelszintet is ellenőrizd. az output level is max 75-80%, a level potival szabályozz
Basszuskulcs! Az input level +5dB-en volt.
Visszatettem nullára, és most már sokkal elviselhetőbb, rövidebb is lett (kb. 3 mp az 5 helyett). Már a hangkép is tisztább.
Lehet, hogy a múltkori kisérletezéskor úgy felejtettem, de teljesen kiment a fejemből.
Ez már fél siker (de így is óriási előrelépés). Köszi.
Az alaplecsengés viszont továbbra is megvan (a "tiszta" mintán hallani is), csak már nem erősíti annyira. Ha lejjebb veszem az input levelt, jobb már nem lesz, most már tényleg a gitárral, vagy a játéktechnikával van probléma. Vagy pedig ez így normális, csak én nem tudom kezelni.
Hat igen.
Ez elmeletileg ugy nez ki, hogy van egy modellezett bemikrofonozott ladad aminek a hangjat ami (eleve frekvencia vagott a lada es a hangszoro tipusatol fuggoen) tovabbkuldod egy nem transzparens erositobe ami meg megszinezi hangot, majd kikuldod egy megint csak frekvencia vagott hangszoron.
Sok jo nem lehet belole.
En POD-ot hasznaltam fx loop-ban, es akramit is irtak a legjobban studio direct-ben szolt.
Igen, igen. Én is erre gondoltam. Bár én használom így is, meg úgy is. Tulképp a hangfalszimulátornak eredetileg a vonalhasználatnál lenne értelme, de érdemes kísérletezni.
Levettem a mélyet, levettem mindegyiket, feltoltam a közepet, kikapcsoltam az EQ-t, miközben az erősítőn mindent középállásban hagytam. A helyzet változatlan, csak hangszínbeli eltérés van, a továbbzengés ugyanúgy megmarad. Akkor is, ha letekerem a gain-t.
Egyébként meg a digitális effekteknek az a nagy hibája, hogy nagyon nehéz olyan hangszínt kikeverni, ami "átszól" a zenén és nem mosódik bele az zenekari hangzásképbe.
A hangfalszimulátornak az a hátránya, hogy élőben, erősítőre kötve az effektet, valahogy "bezárul" a gitár hangja ... Ezt már tapasztaltam sok fajta effektnél.
Ja, mer tulkeppen a 2 ugyan az. A BL-500XL valami custom verziojat adta oda Dime a SD-s sracoknak, hogy "na ezt masoljatok le oszt ez lesz az en signature pickup-om"
Line-on van.
Holnap kipróbálom anélkül is. Köszi.
Csak most sajnos nem nagyon van időm kisérletezgetni, szombatra meg jó hangzás kell. Bár a nagyobb hangerő miatt úgyis korrigálnom kell majd. Így most nagyon metal.
én semmiképpnemhasználnék, így kenődött,mosódott lesz a hangkép, de ha az output-ot nem line-ban használod akkor úgy is kikapcsolja a ládaszimulációt a gt.
Megpróbáltam 110-en, kissé furcsa lett a hangja, de a búgáson nem igazán segített. Megpengetem az "E"-t tompítva, és 5 mp-ig szól.Eljátszottam egy kicsit az EQ-val, és sikerült kevésbé zavaróvá tenni. Most új erősítőm van, és a régihez, mivel kevés mélye volt, úgy állítottam be, hogy 125Hz-re tettem a Lo-Mid-et kiemeléssel, és az eléggé megzavarta a hangképet. Most 0-ra állítottam, és bár kissé furcsa, sokkal jobb lett az alja. Majd még játszom vele, és hamarosan lesz alkalmam nagyobb hangerőn is kipróbálni.
nekem a Harley Bentonon volt elrontva a bekötés, párhuzamosan volt bekötve a humbucker két tekercse nem sorba. az inf és a powersound hangszedők hangja meg számomra olyan "mintha befogott orral beszélne az ember"
Metálkodni kellene valami, plusz egy kis hard rock, blues.
Ezt a mosottságot szeretném eltüntetni, de igazából csak az "E6" húron jelentkezik. Az "A" az nagyon harap az "E"-hez viszonyítva. Profibb hangszedővel biztos még jobb lenne.
Azért nem akarok beljebb tompítani, mert magasabb lesz a tompított hang, és azt legfeljebb a nyújtókarral tudnám korrigálni.
A búgó hangon meg nem is igazán segít.
A WAH-hal az a bajom, hogy a karakterisztikája nem jó. A pedál teljesen felengedett állásának közelében egy hirtelen ugrás hallható, vagyis mozgatás közben odáig egyenletes, majd hirtelen "ugrik" egyet.
Valahol olvastam (lehet, hogy csak vicc volt), hogy némely Ibanezen gyárilag elrontották a pickup-ok bekötését. Annyira jó lenne ha így lenne, ha tudnék ingyen egy kicsit javítani rajta. De lehet, hogy csak álmodtam...
ilyen volt inf hangszedővel, de én hajlamos vagyok mindent kézzel korrigálni (mert kézben a sound), előrébb teszem a kézélemet és nem lesz búgós, még a hangolódást is játék közben apró nyujtásokkal korrigálom. (így van ez ha JOLANA-n tanul meg az ember gitározni)
sh4, sh14, sh1, sh2, tone-zone, és evo nem brunnyog, nem fedett a mélye. én meg vagyok elégedve vele, azt nyujtja ami nekem kell, igaz csoves fejjel használom. eddig a gt-t használtam előfoknak is. most készül el a saját csövi-m. és akkor lesz ööm bódottáá. nagyon könnyű mosottá tenni a hangképet a gt-vel így elveszik zenében, nagyon kell rá vigyázni. ki kell kisérletezni. egyébként aki nálam megfordult megmutattam nekik, hogy alap beállításon is jól szól minden, még a torzítók is hellyel közzel.
neked mi a baj a WAH-hal?
az RG320-amban többekközött ezért is cseréltem le a hangszedőket. a WAH meg kifejezetten jó nekem tetszenek. olyan vaht-csinálsz amilyet akarsz a custom részben
Van két problémám, hátha valaki tudja a megoldást:
- Szólónál, kitartott hangoknál "pilinckázik" a hang. Aki hallott már ilyet, az gondolom tudja mi ez.
- Az E6 (a vastag) húr eléggé zavarosan, és túl sokáig szól tompításnál. Valami nem stimmel a hangképpel. Az A húr hangja nagyon jó, de az E nagyon zavaró, szinte búg. Gyors dempfelésnél pl. hallom a karcos dzsidzsi-t, de mellette egy igen erős búgó E hangot is.
Pickup-ot már lejjebb engedtem, nem sokat segített. A húrok újak, és már a harmadik típus amivel ugyanezt csinálja. A gitár Ibanez RG350EX gyári hangszedőkkel (a hídnál INF4 van). Ha a gain-t lejjebb veszem, arányaiban akkor is megmarad a lassú lecsengés. Compressor nincs bekapcsolva, csak egy pici kórus, és reverb.
Ezt a négykábeles megoldást én is kipróbálom majd. Mondjuk én nem hallom műanyagnak, de nem is vagyok vájtfülű, vagy egyszerűen csak jól állítottam be.
Amúgy a WAH eddig nekem sem nyerte el a tetszésemet, de lehet, hogy kicsit meg kéne piszkálni a beállításokat.
Mostanában (tavasz-nyárelő) tervezem v.milyen normális PC-s hangrögzítő beszerzését. Addig számomra csak álom, hogy hangmintákat tegyek fel.
Viszont hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden tekintetben elégedett vagyok a GT-8-al. Persze összeségében lenyűgöz ez a készülék.
Korábbi effektprocesszorom egy KORG AX300G volt, amiről az akkori zenei sajtó ódákat zengett. Kb. 10 évig használtam és valószínüleg a felét sőt talán a negyedét sem használtam ki a tudásának. A sztereó lehetőségeit abszolút nem. Marshall VS100 kombóval használtam és ami egy idő után zavart az az érezhető műanyag hangzás és az, hogy a hang a sima gitár-erősítő bekötéshez képest rengeteget veszített a dinamikájából.
Gitár-GT8-Erősítő sorbakötésnél úgyanezt tapasztaltam.
a GT-t az üzletben egy Laney 100-as fejjel próbáltam ki és bár ezt ott is hallottam, úgy gondoltam, hogy az itthoni JCM900+4x12 megoldja a problémát. ÉS NEM!
Ami valóban hasznosnak bizonyult az a 4 KÁBELES BEKÖTÉS.
Műanyaghang mérséklődött, a Wah-ok kifejezetten tetszenek, Dinamika elfogadható.
Viszont eddigi tapasztalataim alapján a Marshall belső torzítója még mindig sokkal erőteljesebben (nem szebben) szólal meg mint a GT-8-al elérhető lehetőségek.
Abban viszont ott a hihetetlen változatosság.
És még valami!
A GT-8 valami hihetetlen szabadságot és kreativitást képes biztosítani, ha megfelelő felhasználó kezébe kerül!
Elnézést kérek akiket összezavartam az előző bejegyzésemmel!
Amiről írtam: Boss GT-8 használat 1.lépése / alapsound kialakítása.
Természetesen ez csupán egyféle megközelítése a dolognak.
A csat.: JC120, Clean Twin vagy VO Clean ezután tehetünk az OD Stompboxból (nem pedig újabb Preamp ahogy múltkor tévesen írtam!)
B csat.: Marshall, Mesa ...
Most következhet a ReverB.
(A "90-es évek elején olvastam egy cikkben, hogy a ReverB szinte a legfontosabb effekt, illetve legfontosabb, hogy ez az effektünk nagyon jó minőségű legyen, hiszen ettől válik többdimenziossá-térbelivé a hang. Úgymond élettel tötlti meg azt.)
Start vagy kezdő beállítások (nem kötelezőek, de jól jöhetnek):
- erősítő és GT-8 EQ beállításai 50% (ehhez képest + - tartományba módosíthatjuk hangképünket)
- Amp Gain Clean 25-40%
- Amp High Gain 40-65%
- Preamp Level 50-60%
GT-8
- Patch Level 100
- Input Level 70% tehát a kijelzőn: Meter: Ouotpu -ig!
- Clean Patch Gain 25-40%
- Crunch Patch Gain 35-60%
- High Gain Patch 35-70%
Ui.:természetesen a GT-8-ra értettem, hogy nem tudom kikapcsolni és nem azért mert nem találom az ON-OFF gombot.
hát, nekem sikerült kihozni valami normálisabb dögöt a gt-8-ból:
PRE: Dual Mono; CH A: Power Stack; CH B: R-Fier Mdn2
Ha érdekel titeket, akkor a paramétereket közzé teszem, de sajnos hangfelvételt nem tudok produkálni, mert valami nem stimmel a hangkártyámmmal...
Szintire való átállás miatt eladó egy Epiphone Les Paul Studio szólógitár + Puhatok + Boss ME 50 multieffekt
125.000ft
ÉrdekLŐDNI : barackca@freemail.hu
U.I : Kérésre tudok képeket küldeni
Tavaly karácsony óta birkózom egy GT-8-al, íme néhány infó az alapbeállitásokhoz:
Célszerű először egy jó alaphangzást keresni, nem muszáj elsőre az erősítősim-ek között kutatni, lehet, hogy az erősítőd önállóan is rendelkezik egy megfelelő karakterrel.
Ha mégis ki szeretnénk használni a preampsim-eket, akkor a könnyű kezelhetőség okán érdemes ezekből a modellekből választani. Példák:
A. csatorna (tiszta) B. csatorna (torzított)
- JC 120 - Marshall
- Clean Twin - Mesa
- VO Clean
Ezekhez még hozzá lehet adni v.melyik előerősítőszimulációból keveset és következhet a legfontosabb effekt a REVERB.
Fontos: ez az önálló hangzásbeállítás alapvető kiindulópontja lehet.
UI.:amikor megvettem azt sem tudtam hol kell bekapcsolni, most meg kikapcsolni nem tudom.
Ma vettem egy 2x12 120W-os tranzisztoros kombót a GT-8 mellé. Úgy konkrétan leszállt a hajam a hangerőtől, a mélyek pedig maszírozták a belső szerveimet. Totál metál.
Nem tudom mennyit tudok vele segíteni, de végre sikerült állat hangzást kihoznom a cuccból, és hátha a tapasztalataim közül fel tudtok használni valamit.
Eleinte netről próbáltam jó hangszíneket szerezni, de egyik se jött be, úgyhogy nekem kellett nekilátnom valamit kreálni. Az egészet azzal kezdtem, hogy kerestem 2 előfokot. Az elsőnek csak a mélyeit figyeltem, a másiknak csak a magasait, a közepet pedig a kettő arányaiból hoztam ki. Gaint max 20-ig húztam ki, és erre raktam egy vadabb overdriveot - régebben egy határozott torzítót próbáltam keresni, de rájöttem, hogy szebben szól, ha valami karcosabb, keményebb OD-t pakolunk az előfok elé. Ez volt a kiindulási pont. Innen mindenfajta EQ beállítás jött, - kísérletezés - tone modifyos cuccok, de a legjobb eredményt a stereo chorus hozta... kb. 3szor olyan vastag lett a hangzás, mint volt.
Az eredmény egy könnyen érthető, vad, határozott OD sound lett, kb. a rock-metal közötti határvonalon.