A pocket podrol minden érdekelne. :) Egy yamaha kis rgxem, és egy roland cube 15 öm van. A cube tiszta csatornáján igazán szépen szól, de a torzított csatin nagyon gáz. Próbáltam a gain-t levenni, meg mindent, de nekem nagyon túlvezérelt. Elvittem egy ismerőshöz a gityót, neki line6 xt-je van, rákötve a computerre, sima kis műanyag hangszórokkal, olyat szólt, hogy ledöbbentem. Azt mondja, ugyanezt a hangzást tudja a pocket pod is. És nekem ez a lényeg! Szóval ha jók a tapasztalatok ilyet veszek.
Hát vettem egy pocket podot. Egyelőre fejhallgatóval hallgattam végig a hangokat, hát elég meggyőző. Az a furcsa, hogy a reverbje (ami csak egy a rengeteg lehetőség mellett) szerintem sokkal jobb, mint az általam nemrég próbált alesis nanoverbnek. Pedig az egy erre szakosodott vas, és az áruk is ugyanannyi kb. Kicsit nézegettem a szerkesztő szoftverrel is, úgy más elég könnyű szerkeszteni, a bigyóval (ez a pocket pod) egy kínszenvedés akár csak a preseteket ide oda teszegetni...Hát jól el fogok vele szórakozni...
Úgy tudom, hogy van itt valakinek pocket pod-ja. Ugye az erősíőtszimuláció és a gyárilag hozzá rendelt hangszórószimuláció nem elválaszthatatlan egymástól? Tehát ha én csak egy twin vagy vox erősítőszimulációt akarok, akkor kikapcsolható mellőle a hangfal szimuláció is?
basszus, teszteltem ma a Flextone-t meg a Voxot, rájöttem h van a Flexen alnico blue hangszórómodell, és hát... nem biztos, h eladó megőrülök... márpedig a kettőből csak egy maradhat.
én még nem is próbáltam azt akusztikust, de ami hanyattlökött az a gypsy tipusú szimu. kár, hogy megvásárolni sem lehet upgrade formájában az ilyeneket a sima variaxra. gondolom csak az elhatározás miatt nem csinálják, elvi oka nincs. illetve van, az, hogy el akarják adni az akusztikot is :-/
csakhát a fémhúros akusztik 300e körül van, na az bőven sok ahhoz, hogy még a gondolat se fogalmazódjék meg bennem a vételről...
nekem "sima" variaxom van. Akusztikus csak a kezemben volt. De az a véleményem hogy ha csak valaki nem a formája miatt akarja megvenni, tehát hogy szinpadon úgy tünjön akusztikus gitárt tart a kezében, nos akkor én nem ajánlom. Ugyanis a "sim" modellben (nekem még az első szériás 500-as van)a rengeteg modell között ott van 3 különböző modell ahol a tone potival a mikrofon pozicióját lehet változtatni, ezen kívül két 12 húros modell is van benne ami akusztikusban több mint elég. Én játszom egy akusztikus zenekarban ahol szinpadra ezzel megyek és tökéletes az összhatás (már nem a képi hatás))))
Köszi Miki! AZ egyik kedvenc dalom... Ismeritek azt, amikor van gogh képek váltalkoznak az eredeti dal alatt? Nagyon szép... A jutyúbon megtaláljátok... Ajánlom mindenkinek....
Egy variax akusztikus gitározás vázlat, de még ki fogom jobban dolgozni, meg befejezni, csak a hangszínek miatt:
Vincent by Don McLain
Dö rájt enször iz variax end ádör gitársz
lájk Miki dú
Ma du gyakoroltam a variax-pod xt live-on fülhallgatón majd a greg kombón szoba hangerőn és el vagyok ájulva hogy ez mennyire jó kis motyó ÁÁÁÁÁÁÁ
Pedig most lett vége a turnénak ahol a stratóval meg a pedálokkal vonultam fel és az is olyan jó volt mint állat.....MINDEN JÓÓÓÓ!!!!!
Ok. Asszem itt a klasszikus félreértés kategóriájában vagyunk. POS-ot írtál, az a babformájú bigyó, abban nincs végfok. A Flextone, Spider meg a Vetta-ból van kombó, abban van.
Modellező cucc lesz persze, mint a Switchblade, 1-2 csővel. Ettől ha nem fejlesztettek valamit még ugyan úgy nem lesz erősítő fílingje csak lesznek jól használható hangok.
Akkor tényleg nem érted, amit írtam.
Egy ilyen modellező erősítő 3 részből áll: digitális előfok, tranyós végfok, és vmi hangszóró.
Namost itt a végfokkal trükköznek, meg V30-at tesznek bele hangszórónak, és ehhez illesztik a digitális részt. Ettől még ugyanúgy modellező cucc marad...
Ha kiküldöd PA-ra, akkor vonalbol megy az összes funkció, ha ládát akarsz alá rakni akkor egy transzparens végfokot kell mögé tenni és csak a láda szimulációt kikapcsolni. Külön nem lehet végfokot és előfokot keverni, ha kikapcsolod az erősítő szimulációt akkor kell egy előfok is. Az Axe-Fx-nél tudsz előfokot és végfokot külön választani, csak marha drága.
Ezt nem biztos, hogy értem. Ha vonalból hallgatsz POD-ot, ott szól minden előfok, végfok, láda szimuláció meg az összes karácsonyfadísz, hacsak ki nem kapcsolod őket.
Semmi nem biztos még, se a felépítés se a portfolio csak egy "jólértesült" (az ember állítása szerint csúfosan berúgott egy Line6-es mérnökkel) mókus közlése. Majd meglátjuk.
Ha meghallgatsz egy podot vonalból, akkor rájössz, hogy az előfok modellezéssel most sincs semmi probléma.
A végfokok meg így is úgy is analógok, most h tranzisztor vagy cső, hát, az ő bajuk
...és pont annak örülnék, ha a "na hajrá" mellett (saját magadnak) lennének szeanszok, ahol a "tapasztaltak" mutatnának mindenféle beállítási trükköket. De ilyen szeanszok elég ritkán vannak. Na zákk sóóóón.
Arra vagyok kíváncsi, hogy milyen trükkök vannak a jó hangzással kapcsolatosan. Ezt lehet saját tapasztalat útján is felszedni és segítséggel.
Ha nem esett volna le, akkor a Madi hangzás csak példaképpen volt ide citálva, hogy a csávó mindenféle cuccal is képes jó hangzást hozni, ami nem csak a "kézben a szand" dolog függvénye. Pont én is a Sirk álláspontja mellet voltam, hogy számomra nem az a fontos, hogy egy modellezős cucc mennyire élethű, hanem az, hogy minél dögösebb hangot szedjünk ki belőle, a rendelkezésre álló lehetőség/adottság mellett. Stimt?!
Miért szakadna vége? Én kíváncsi vagyok a véleményedre ezzel kapcsolatban. Neked nem az egyedi hang számít? Ha nem akkor miért nem? Tényleg érdekel, nem kötekedésből.
Fingom nincs a Madi hangzásról, de őszinte leszek. Nem is érdekel. Én a saját hangomat keresem, és nem is akarok úgy szólni mint más. Persze elég sok gitáros van, szóval óhatatlan a hasonlóság.
1. ismeret /tapasztalat az, hogy a gitáron mit és hogyan játszol el. (pl. a kis matrac gyerek a 16-17 évével: klikk )
2. ismeret: hogyan tudod használni/beállítani a cuccod. Itt lehet simán a "magam rájövök" úton haladni is , és lehet úgy is hogy azért vannak tapasztalt emberek, akik segítenek ebben, pl. egy bemutató keretében. Na ezutóbbinak tudnék örülni, minél többnek.
Szerintem arról van szó, h hogy fog a gitár a lehető legjobban szólni, és ebben pedig a gyakorlásnak valóban nagyobb szerepe van, mint a cucc-hisztinek...
Szerintem az a gond manapság sokan tekergetik a cuccaikat jobbbra balra, hogy majd továbblépnek, ahelyett hogy gyakorolnának... Nekem is van multim, pár perc alatt belőttem és kész, van csomó minden amit tud, de nem érdekel, alig használok belőle valamit. Gyakorolni kő, ez van. Nekem is többet kéne, dehát vannak korlátok sajnos.
Igen, igen. Van is olyan hangom ami tetszik, de a legtöbben tanulni szeretnénk és továbblépni, ami az ismereteket illeti. Egy idő után az ember könnyen megreked, ha nem tud új ismereteket felszedni és csak magára marad.
Na mindegy, én azért örülnék, ha valamelyik hangszerbolt által szervezve, vagy a Hangfogalalás kiállításon lenne ilyen jellegű szeánzs.
Itt le szokták írni, ha kérdezel. De sztem sok mindenre magadtól is rá tudsz jönni... azért neked van olyan cuccod, amiből ki lehet tekerni állat hangokat, anélkül, hogy bárki bármit elmagyarázna neked.
Értelek.
A legutóbbi beírásomban azt hiányoltam, hogy (pod-tól függetlenül) kevés az olyan alkalom, ahol a tapasztaltak (profik) osztják meg tapasztalatukat, trükkjeiket a kevésbé tapasztaltakkal. Ennyi. Pont.
...és szerintem sokaknak lenne rá igényünk, függetlenül attól hogy önjelölt rokksztárról van szó, vagy szobagitárosról.
hát nézd, a Podból nagyjából lehetetlen ugyanazt az élő gitárhangot kihozni, mint egy saját végfokkal meg hangszóróval rendelkező Line6 cuccból... a Pod onnantól tud ugyanaz lenni, h mikrofonozva van a motyó, tehát PA-n vonalból, vagy felvételen.
Hát igazad van! Tényleg jól szólt Madi a gp cuccal is. Van ott még valami plusz. Beállítás!
Na egy ilyen próbát vagy ismeret megosztást szeretnék a pod-dal kapcsolatban is (vayg bármivel)...bár lehet ez illuzórikus elképzelés. Majd ha sikerül kitapasztalnom magamnak, akkor leszek elégedett vagy egy adott esetben csalódott, ill adott körülmények között kompromisszumot teszek.
Az interneten is ment korábban a nagy fellángolás a zenészklub.hu, meg gitarhangtechnika.hu, hogy majd a tapasztaltak adnak segítséget a kevésbé tapasztaltaknak, de nagyjából hamvába hót" az egész dolog. Sajnos. Nincs semmi se".
De a Dííízel is csak csöves nem? Nagyon jó gitáros szetinem is Madi, de a szandjában mindig van még valami, ami nem csak a kezétől függ, hanem a cájgjától. (csöves csucc)
moNs: itt eltér az emeberek véleménye, illetve, hogy ki, mit keres: jó hangzás, vagy valamilyen hangzáshoz szerente hasonlítani...mind a kettő megérthető és helyénvaló szerintem, azaz nem vitatéma. Én pl. nem vagyok érdekelt, hogy Marshall, SLO, ENGL, 5150 szóljon, csak, legyen jó hangja.
Kroki: a vastag hangzást nem önmagában csak a gitárra kell figyelembe venni (bár az írásomból lehet ez derültt ki) hanem az összhangzásra. Pl. Stream Of Passion (a gitár elég műanyag, de a basszussal egyben nekem tetszik)
Azért érdemes nézni, hogy mennyire hasonlít, mert egyrészt ez ad némi támpontot a soundokat illetően, másrészt alapvetően mégiscsak ez a motyók célja, hogy a hang minél jobban hasonlítson. Amik saját soundok benne, azok nevében ott van, hogy Line6, a többi modell pedig igenis egyezzen meg az eredetijével, ha már egyszer ezért készültek!
Nagyjából egyetértek, csak az utolsó sort helyesbíteném: nem kell mindenkinek vastag zsíros hang (mondjuk én is azt szeretem) de bizonyos zenékben pont a karcos "vékonyabb" hang a divat.
Megadeth sound egy FOS. Olyan mintha nem lenne fülük vagy nemtom.
Itt olvasom az 1 nap alatt összegyűlt szösszeneteket, és megint próbálok következtetés-morzsákat levonni a beírtakból.
Ezt a lány 6-ot egy ideje próbálgatom, illetve figyelem, hogy felvételen, koncerten mikor áll elő azon állapot, amikor tetszik a cájgból kicsavart hang. Azt látom, hogy nem tudok jó analógiát teremteni, hogy pl. a vonalból felvett, vagy kihangosított esetekben mikor jó, azaz, nagyon kis dolgok is nagy hangzásbeli/hangzás-érzésbeli különbségeket tudnak okozni.
Pl. A Birta Miki bá által korábban belinkelt, vonalból felvett line6 montázs szerintem bizonyos beállításoknál nagyon jól szól (le a kalappal), de a Rodnas mester által behivatkozott Romeo szerintem a felvételeken (mind a hanganyag, mind a koncert videokon) eléggé műanyag, annak ellenére, hogy Romeo bácsi gitárjátéka nekem is tetszik (neo barokk pfffff), a Megadeth-es legújabb hangtól pedig sírni tudnék annyira nem jól eltalált (szerintem- szóval sz@r).
Szoktam kimenni olyan koncertekre (csak úgy az íze kedvéért), mint Ákos, Osszián, Edda (jujj). Hallgatom, hogy szólnak, min szól a cucc (láda, stb) és hogy elkapok-e valamit, amiből tudok magamnak következtetést levonni, hogy befolyásolják a hangot. Minduntalan azt jött le, hogy a profi (de tényleg) keverés/cucc/beállítás esetén nem tudom, hogy pl. a Madi Gabi (én rendkívül kedvelem, de eltűnt a fene a nyavalyás belébe) anno mit használt, (de az szebben/zsírosabban szólt az én, nyomi kis fülemnek, mind a hang a line6-ból mostanság). Megszólalás kerekebb volt a mostaninál.
Sirk: Ahogy javasoltad, engem is inkább a jó hang érdekelne, mintsem hogyan és mennyire tudja imitálni a line6 a Marshallt, a SLO100, vagy VOX-ot, mert az erősítő márkától függetlenül meidannyiunkat az érdekli, hogy minél vastagabb, zsírosabb hang szóljon felvételről, avagy élőben, avagy otthol csak gyakorlás közben.
én most filózok egy variaxon (mint tudod ).
micsoda reklám már, hogy "..az a Póka Egoné volt..." meg ilyenek. Mikiről nem is beszélve...
szóval tépjük itt a szánkat, én meg a végén még késztetést érzek hogy vegyek egyet..
nemhiába a legjobb reklám az elégedett felhasználó!
leszedhető és tovább is adható...
de szerintem 10-ért madár aki eladja...
én most vettem egyet, ha iFish hamarabb meghirdeti szivesen bótoltam volna vele
Én azóta nem találkoztam velük, csak azt tudom amit nekem is mesélnek. De hogy abból mi igaz nem tudom. Úgy tudom TV szakított a manusával így gondolom a zenekara megint új lesz ha egyáltalán lesz. Utánam egyébként egy volt tanítványom gitározott aki egy nagyon jó fej srác és jól is játszik. Azt án őt kitették és nem tudom ki került be utána...és hogy most mi a helyzet azt végképp nem tudom
valami kép rémlik, ülő gitárosok variax-al, mögöttük 2 HD.
biztos valami alkalmi dolog volt, lehetett egy másik zenekar cucca is. de az is lehet, hogy elmekavaradosszi az egész..
Variaxon játszott egy párszor az igaz,de az a Póka Egoné volt.HD teljesen kizárva.JCM 800on játszik már nagyon régóta.Nem emlékszel hol láthattad a HD t?
Sárvári Vilinek nincs line6 motyója.Szerintem mint minden cégnek,a line 6nek is vannak kifejezetten jó és nem kifejezetten jó termékei.
Szevasz Barta Miki:):):)
off:
Nem a Szupersztárokban, hanem a T.V. első lemeze utáni turnézenekarban gitároztam. Nem én jöttem el hanem T.V. lecserélte a zenekarát a barátaira. Ez a manusa (ex?) baráti köre volt... miért?
egyébként Birta vagyok