:)
Volt alkalmam (csak egy tapintás erejéig) megvizsgálni és meghallgatni, nemcsak az akusztikus, hanem a strat és lp fazonokat is, meglepően jónak tűntek (kivitel és hang) a többi kínai tömegcikkhez viszonyítva. Az áruk sem rossz :)
Én teli vagyok rokonnal Torontóban, és amikor kinn jártam, nem találtam egy olyan helyet, ahol rock"n"rollt, vagy bluest játszottak volna. De jazz is csak egy helyen volt. Szóval nekem úgy tűnt, Pesten sokkal komolyabb klubélet van, mint kinn.
Nekem is tetszik az Ibanez, és ez nem a mostani Wizard nyak, ez annál is vékonyabb. Tulajdonképpen, már nem gyártanak ilyet. Vagyis igen, de csak a jubileumi 550-be. Úgy tudom.
az en gretschemnek is lapos C egyebkent. Sokkal kellemesebb es vekonyabb nyaka van, mint a mai gretscheknek. az enyemet a 80 as evekben terveztek, mikor nagyon ment ez az ibanez, charvell, nagyon vekony nyakak, es az volt a trendi akkor. Az en gretschemnek nincs olyan vekony nyaka, mint egy abbol az idobol szarmazi ibaneznek, de majdnem. nagyon kenyelmes
a fendernek asszem 4 alap profilja van, es atmenetek. van a az U, van a V, a C, es a modern C. Ez utobbi a legvekonyabb. Az U nagyk nagyon vastag, en azon sem tudok rendesen jatszani. A klasszikus C az idealis szerintem.
A fender egyebknet custom gitarokon gyart atmeneteket, pld hogy V vel kezdodik, es C lesz belole.
en borzaszto kellemetlennek talaltam. Egyszer rendeltem egy telecastert, ami C profilnak volt hirdetve, es kiderult, hogy V profilja van, es olyan kellemetlen volt, hogy nem vettem at a hangszert. Egyszeruen keptelen voltam rajta jatszani
Igen, valoban a Murchnel van sok regi gibson egy kulon kis szobaban, de most voltam bent es talan egy gibson volt, de mellette sok nagy erteku manufakturalis jazz gitar 4-10 ezer dollar ertekben.
Az a bolt borzasztoan megnott, megvettek az egesz epuletet, es most a legnagyobb hangszerbolt. Csak beszalltak a Long and Mcquade halozatba, es azota nagyon nyomulnak.
Murch? ott egy csomó vintage Gibson van nem, mert a faszi valami gyűjtőféle, meg ott láttam először balkezes Taylor-t. máig nagy álom, hogy egyszer legyen.
Az arra gondoltam, csak kevertem a Ttorontoi steve"s musiccal. kezdenek derengeni a dolgok. Egyébként a Fenderemért egyszer a downtown-i hangszerkereskedő (king street talán)meg akarta venni 3000 $-ért, mert annyira bejött neki a hangja, aztán nem adtam el. :)
Hat itt delelott 11 ora van. a Harry"s az egy muszaki bolt, bar lehet hogy van vagy volt olyan hangszerbolt is.
A meno hangszerbolt kitchenerben a Sherwood music, Cambridgeben ahol en lakom, meg a Long % Mcquade (Murch Music), es a Macaulay"s
harry"s (hangszerbolt) vagy vmi. ilyesmi volt, ami nagyon tetszett nekem kitchenerben. De, ami a legjobb volt, hogy ha vettem volna egy karácsonyi kedvezményes repülőjegyet, nyégy napot ott töltök és úgy veszem meg a jazzgitáromat, még mindig spóroltam volna 30 000 Ft-ot. Jó ez még 5 éve volt. egyébként, hogy-hogy te ilyenkor ott ébren?
Nezd, nyilvan van ilyen is, de en elsosorban a kozepiskolas korosztalyra celoztam. Az idosebb kutyautok sajnos valoban hasznalnak a tudasukhoz kepest jo cuccokat. (de szerintem ilyen Magyarorszagon is van)
Mellesleg en Kitchener mellett lakom, a mi varosunkkal mar osszeer. 10 perc innen kocsival.
Persze mielőt beleszaladnánk ebbe a szokásos magyar panaszkodósdiba, azért meg kell jegyeznem hosszabb kanadai kinttartókodásom alatt én épp az ellenkezőjét figyeltem meg. Elmentem Kithenerben Egy I Mother Earth koncertre és ott a két előzenekar, amely nevetséges technikai tudással bírt, olyan cuccokkal nyomultak, hogy az beszarás. Jó megütötték azt a szintet, hogy már meg tudtak szólalni, de ehez a cucnak igenis nagyon sok köze volt. A hangosítás mellesleg két rencer volt egy komplett PA az énekre , és egy komplett PA a hangszerekre. Ja és ez egy átlag kis koncerthely volt, nem a Skydom. Ja és a koncert végén kisirsoltak a közönség között egy mexikói Sender Standard Stratot. És bizony arokonaimnak akik csak kedvtelésből játszanak, PEAVEY 5150 II, volt és olyan kisvasút, amit én még nem is láttam. S a hangszerboltban azért vették bőven az 1500 $-os cuccokat. No mindegy élmény volt átélni...
persze igazad van. nyílván sarkítok és a szélsőséges példákat mondom. de magyarországon sokszor a tapasztaltabb zenészek nem engedhetnek meg maguknak egy rendes equipmentet. mondjuk sokszor nincs is értelme mert egy átlagos magyar koncerten olyan hangosítás van hogy tökmindegy hogy epiphone vagy gibson. meg amúgyis nem a hangszer számít hanem amit azt ember csinál a hangszerrel. nyílván meg kell ütnie egy szintet de nem kell fél milliós hangszer a jó hangzáshoz...
hat nezd, azert ez nem egeszen igy van. En kulfoldon elek, es latom, hogy a hangszerboltokban a kozepiskolas kissracok altalaban a 2-3-400 dollaros squiert, mexikoi fendert, koreai epyphonet veszik meg puhatokkal, es altalaban azzal jatszanak, meg valami hasonlo kaliberu kis erositovel. En szinte minden nap benezek a hangszerboltba, es magas minosegu markas gitart szinte csak idosebb, tapasztaltabb ember vesz. Azt azert hozza kell tennem, hogy az alacsony aru gitaroknak is igen jo a minosege, foleg ha a boltos veszi a faradtsagot, hogy beallitsa. Nekem van egy 12 eves fiam, aki 10 eves kora ota gitarozik, es neki egy Squier Bullet gitart vettem, alig tobb, mint 100 dollarert. 40 dollarert becsiszoltattam a bundokat, beallitottam a nyakat, es teljesen jol hasznalhato hangszer
külföldön lehet jól megfigyelni hogy a kissrácok gibsonokkal és mesa stack-eken játszanak úgy hogy nem tudnak rendesen játszani. ha egyből megvannak a legjobb cuccaid nincsen motiváció... ami pedig a zenében nem árt...
el kell kezdeni valahol:)
itt a fórumon többször szóba került, hogy kezdőknek kell-e profi cucc vagy sem, szerintem bőven elég valami olcsó használható ázsiai hangszer.
Nekem egy már gyerekkoromban is öregnek számitó csöves rádióm volt szép ívelt fadobozban kötépen viláító zöld kis lámpával. A hátulján egy egy "tuhell" bemenettel, azon keresztül csatlakoztattam az Orpheust. Istenem, ha belegondolok hogy nekem előbb volt csöves erősítőm, mint tranyós.))))
Egy haverom később egy zsebrádióból csinált nekem egy torzitót, amit a azzal a nylon húros cremonával használtam amire fémhúrok kerültek (és meg sem kottyant neki) és egy nemlétező pickup volt a hanglyukba szrelve. És szólt a torzitó!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
akkor én is? fekete sss Lead Star, Musima felirat nélkül. fehér koptató, fekete fej és nyak, jó nehéz volt, arra emlékszem. erősítő híjján egy épített Quad 405 (phono bemenet, hogy torzítson:D) és két Videoton DC2550A doboz, amit módszeresen ki is nyírtam, apám legnyagyobb örömére. dehát, a rakkenroll az nem egy tánc...:D:D:D
aztán építettem Hobby Elektronikás HDST-1-et meg 3-at kitből. nagyon ratyin szólt ez így együtt, dehát, ez volt a nagy első nekem:D
Az első gitárom nekem is egy Cremona, nylon-húros volt.(1983) Érdekes, hogy kb.kétszer olyan nehéz, mint a mostani, hasonló hangszerek. Lehet, hogy azért, mert még fából volt?...
Nekem Big Sound márkáju volt az első gitárom,még "92-ben vettem finkeybe használtan 18E Ft-ért. Fender strat utánzat volt,és nagyon kényelmes,csak 1 évre rá szénné koptak a boundjai,uh le is cseréltem egy Epiphone Flying V-re.
Nekem egy Musima Laed Star volt az első gyári elektromosom 92-ben. Persze előtte én is éőítettem magamnak,amit most elő is kerítek valahonnan,ha már jól eszembe jutott..
Én Jolana Tornadon kezdtem az ipart,az volt fateromnak otthon még a hetvenes évek végéről.Kapott egy kis "tuningot",Balogh-féle pickupokat meg 4 kis kapcsolót+2 potit,amik nem tudom,mit csináltak.A Metallica - Fade To Black szólóját azon tanultam meg,de a felső fekvésekben olyan kényelmetlen volt,hogy a "gyors" arpeggio futamot vért izzadva tudtam csak eljátszani rajta.Régi szép idők.
A cremonákra emlékszem. Jók voltak,a hangjuk is szép volt.
Egy cimborám utazógitárt csinált belőle...
az alsó részébe fiókot épített
abban volt a zsinór,pu,meg húrok,pengetők,heveder,minden...
meg egy zsebmarshall...
és kivette a tokból a gityót,
kihúzta a fiókot,kipakolt,összeszerelet,és szólt...
bazz,mekkora volt az...
Az én első hangszerem (1980) egy Cremona nylon húros gitár, ami nagyon sokat kapott már tőlem az évek alatt, mert nem volt pénzem és lehetőségem elektromos gitárra sokáig ezért "tuhell" aljzat lett fúőrva az oldalába és a hanglyukba meg pickup lett fúrfa és fémhúrokra cseréltem a nylonokat rajta. Aztán mindez lekerült róla é visszakapta a nylonhúrokat. A hátoldalára mindeféle képeket rajzoltam filctollal. DE a gitár ma is tökéletesen működik, a nyak az elmúlt 27-28 év alatt egy cseppet sem mozdult meg még a fémhúros időszaka alatt sem. Egyszerüen jó a hangszer és játszható... Made in Csehszlovákia 1980 akkori tanulógitár fából azt hiszem 1200ft-ért.
nekem is az első gitárom egy lead star volt...de azon a musima felirat már nem volt...koptató nélküli hss superstrat volt,felezhgető humbival.
A hangja?Nos,az akkor népszerű samick warlockkal egy szinten szólt Most is van egy fekete strat utánzat musima lead starom,fehér koptatóval.
DE széjjel buheráltam...kicseréltem az elektronikát,és a 3 single sorba kötve szól...egy szem hangerőpotija van,aztán szevasz...
Otthonra jó gyakorolni
És a legjob a 12 húros Orpheus (E335 copy) volt, melyet 10 év után felhúroztam és felvált a káváról a top, igy kiderült, hogy farostból volt takkerrel rögzítve, és szépen átfestve metálnarancssárga fényezéssel...
Hát ha már itt tartunk, nekem musima lead star volt az első gitárom. A pickupjai elég gyengék voltak, viszont valódi fából volt. Valamilyen narancssárgás árnyalatú fa volt. Onnan tudom, hogy megfaragtam, mert torzítót építettem bele.
de az az volt, a jolana/resonet volt cseh.
a musimák hasonló szinten voltak mint a jolanák, csak azért írtam, mert az orfeusokhoz képest szerintem is jobbak:)