Igen ez az. Kapható 4-es belső menettől felfelé.
Azt hiszem neked azért a hatos elég lesz.Régebben még rézből is volt,mostanában már csak ilyen öntött vackot találni legtöbbször.
Az álványos fúró azért nem feltétel.
Én nem keveslem a nyitott ládák mélyeit, meg lehet utána hangszínt állítani. A rezonancia frekivel viszont nem lehet semmit tenni.
A CAD programhoz érteni kéne :)))) A Corel szerintem nem ciki csak fennállása óta van körülötte egy kis hiszti mert a nagymamám számára bonyulult :))), szerintem halál pontos, ilyenfajta tervezésre is jó, pl automatán méretez és szöget is mér, egy fejben születő ládaterv miatt kár lenne CAD programmal vacakolni, a Coreles terv is teljesen méretarányos :)
A láda is olyan, mint a gitár.. hangolni kell. Ki így, ki úgy, tehát szerintem nincs arany középút, és "na ezt így kell". ...főképpen az egyéni készítésű ládáknál.
Nálam is majd kiderül, hogy ha a borítás is rákerül, akkor mi lesz jobb a cuccnak, nyitnikék, vagy marad zárt.
(na meg szerintem nem mindegy, hogy hol használnak egy ládát - "templomban", vagy kis füstös kocsmában, tehát ettől is függ)
Szeretnék készíteni az egyik gitáromra egyedi berakásokat, de nem tudom, hogy honnan lehetne szerezni hozzá alapanyagot
Igazából olyasmire lenne szükségem, mint mondjuk ami a custom les paulokon van. Mi lehet ez csont, vagy valami más? illetve hol lehet beszerezni?
Na kicsit lassan de asszem rájöttem mire gondolsz...
Tehát ilyenre gondolsz: 1, 2. Na megnézem, hogy mekkorát lehet kapni, hogy miért mekkora csavarral, hogy átférjen a testen meg megfelelő hosszú legyen. Remélem sikerül orvosolni a dolgot. Az "anyának" az előfúrását állványos fúróval kéne igaz?
Ez a nyitott - felig zart - zart lada
tema engem is erdekel.
A nyitott nem ad eleg melyet,
A zartnak pedig van rezonanciafrekije.
Most neztem egy ladat, aminek a hatuljabol
ki van vagva egy 10 cm szeles csik.
Mennyit veszit a melybol egy ilyen konstrukcio?
Mert elvileg a hangkep egysegesebb lesz,
mint a zart ladanal.
Nem akartam beszolni, mert lattam,
hogy a tervek nem tervezo progival keszultek.
A Corel mar a grafikus szakmaban is cikinek szamit.
Ha ram hallgatsz, legkozelebb
Autodesk AutoCAD, Autodesk Inventor vagy mas
gepesz CAD programmal csinalsz ilyet,
azokbol szepen meretaranyos nyomat is keszitheto.
A rajzoloprogramok nem pontosak.
Ja nekem is az a bajom hogy mini klubban egyszerűen nem fér el rendes erősítő, nem még 3, a kombók úgy szórják a hangot mint a lézerágyú, és mivel el sem férünk és rakni sem lehet akárhová a cuccot mindig valaki kitakarja. Néha ha előre megyek nem tudok hátra menni effektet váltani mert elállják az utat :))))
Mármint a heverod egy olyat csináltatott mint a tiéd és másképp viselkedik? Ha igen ebben Te nagyobb szakértő vagy mint én :))). Hangszórók egyformák? Amúgy mit javasolsz hátul nyitott vagy zárt a jobb? Az enyémnél már eldőlt a kérdés mert sok esetet hallottam amikor a gyárilag zárt ládát kinyitották teljesen vagy félig és javult a helyzet...
Sziasztok.
Megkérdezném a hozzáértő emberkéket,az miért van hogy a squier gitáromba lévő pickupok árnyékolt vezetékkel vannak ellátva és addig nem is zúgott ha a fém alkatrészhez nyúltam.De most tettem bele fender hangszedőt /japó/sárga és fekete vezetékü de nem árnyékolt és most zúg ha a fém alkatrészhez hozzáérek.Szerintetek milehet a baj?
Köszi.
vettem, birtokoltam, végül csináltam "sok" ládát, mindenféle variációban, utoljára próbaképpen, válogatott fenyőlapok+rétegeltből 4x12 V30-asokkal. annyira jól beszórja a teret, hogyha eléállok akkor is érthető, hallható maradok, a nagyonmagas hangok csillapodnak ugyan, de megmarad az orgánuma, kövérsége stb. a hangnak. Nemtudom miben más ez a láda, mert csinált(tatott) a haverom is egy ugyanilyen konstrukciójút de az nem így szól és viselkedik.
Vagy Akril vagy Poliuretan.
A kettot nem szabad keverni,
mert ledobja magarol.
Ezt csak azert tudom,
mert az en gitarom fel lett ujitva.
Hetekig vartam a poliuretan festekre,
ugyanis a mester azt mondta,
tilos akrilt kenni ra.
Egy haverom ugyanebben az idoben fenyeztette a gitarjat.
Elment egy asztaloshoz, aki szepen felcsiszolta es
lefujta akrillal. 1 heten belul leugrott az uj reteg...
Azota mar rendbehoztak, uj fenyezes poliuretannal.
(Ket 80-as evekbeli BC rich-rol van szo.)
Szoval az elso lepes,
kideriteni milyen bazisu az eredeti festek es lakk.
Májsztró... koppintottam tőled, nekem is lesz egy hasonló, de csak 2x12-es ládaként, C-V30-akkal (120W- 4/8 Ohm). Napokban elkészülök vele, küldök majd képet... és sört, mint jogdíj.
Szeretnék készíteni az egyik gitáromra egyedi berakásokat, de nem tudom, hogy honnan lehetne szerezni hozzá alapanyagot
Igazából olyasmire lenne szükségem, mint mondjuk ami a custom les paulokon van. Mi lehet ez csont, vagy valami más? illetve hol lehet beszerezni?
1 lehetséges pl. (olcsóbb megoldás):
Veszel egy fekete akryl és egy fényes színtelen lakk akryl festéket és veszel egy vékonyabb festők által is használt védőszalagot (sárga szokott lenni). A lényeg, hogy akrylok legyenek a festékek, és ne neolux és társai...
Vételezel 2db olyan vékony ecsetet, mint amilyet a suliban használtattak velünk a festőművészi tehetségünk kiaknázására. (a legvékonyabbat)
Színtelen lakkot kérhetsz parkettásoktól, legjobb a vizes bázisú poliuretán alapú. (nem kell sok, ezért jobb, ha esetleg van ilyen ösmerősöd)
Kézügyesség:
A karcolást védőszalaggal a széleinél lehetőleg minél pontosabban körberagasztod. A vékony ecset hegyét a fekete festékbe belemártod, ha sok a cucc a végén, akkor egy papírlapon picit meghúzod. Óvatosan, lehetőleg csak a fát befested. Ha eltünt a fa színe, akkor ok, ha nem, akkor még egyszer meghúzod. Vigyázz, hogy a színtelen fedőlakk alatt maradjon a fekete festékréteg. Nem kell egyből elsőre megfesteni, lehet, hogy a fa vmellyi anyagot megszipkáz.
Érdemes lehet nagyítóval dolgozni.. és ne remegjen a kezed! Ha tökéletesen megszáradt, jöhet a színtelen lakk. Ezt a másik ecsettel vidd fel, és próbálj itt is fokozatosan, ha kell többször nekibazseválva melózni. Ha nagyon ügyes vagy, akkor szintbe tudod hozni az eredeti fedőlakk réteggel a mostanit. Ha nem sikerál, akkor jöhet a szintezés, amihez a fentiekhez veszel még 1 2000-es vizes csiszolópapírt, és lakkhoz való polírpasztát.
Meg lehet úgy csinálni, hogy észre sem veszi az ember, de ez függ attól is, hogy mekkora a karcolás.
Helósztok!
Nem rég szereztem olcsón egy kissé lestrapált gitárt és sajnos a fej részen igen csúnya karcolások vannak a lakkon valamint a festéken.
Tudnátok ajánlani valamit, hogy mit lehetne kezdeni vele? Autófényező esetleg? Egy headstock decal is megtenné de nem hiszem, hogy akadna pont megegyező alakú a fejjel, és lehet a karcolások barázdái is átütnének rajta.
Igazából nincs, csak ami most van az ennél kisebb és az az érzésem lehetne nagyobb a szög felfelé is meg szét is. A múltkor találtam egy amcsi kombógyártót amelyik hasonló szögben álló kombókat gyárt billentyűhöz és gitárhoz esetleg azt lehetne alapul venni ami "tudományosabb". Sajna elfelejtettem a nevüket azóta mert már kész volt a doboz addigra de emlékszem hogy drága 4000 USD körüli de inkább feletti stereo cuccok voltak.
Van pontosított szög, ami a két lap között van? (tapasztalati érték?)
..csak mert igen elgondolkodtam én is, hogy a jelenlegi egyenes 4x12-es ládám fölé vmilyen más elrendezésűt kellene, a döntöttség az alap, és ez a más szögben történő sugárzás pluszban tényleg jó lehet.
2 cm-es a falvastagság. És igen szögben áll kifelé a két oldal (és függőlegesen is ferde) mert elegem van hogy a ládák egyenes vonalban szórják a hangot és ha elé áll valaki akkor vége mert nem hallatszik át semmi. Korábban már volt egy hasonló stereo cuccom ami bevált, de ebben bátrabbak a szögek remélem ez is beválik majd.
Ha van egy kis időd, akkor hagyd száradni.
Én is fenyőből fogok /némileg döntött lesz/ jövő héten egy 2x12"-eset, Celestion V30-akkal, de nem kombó lesz.
Jól látom, hogy a hangszórók lapjai szöget zárnak be, tehát nem teljesen előre fognak nézni a lökők?
Attól ne félj, hogy nem bírja el a lökőket... abban az esetben, ha min. 1,5 cm-esek a lapok. Milyen vastagra csináltattad?
Elvileg fenyő legalábbis én azt kértem. Nem túl régi mert jött belőle a gyanta utána de szerencsére pont az elején az meg ki lesz vágva a hangszórónak. Nem tudom egyébként vajon az elejét a hangszóró miatt meg kéne erősíteni vagy elbírja?
Exp, olvastam a tobbi hsz-t, csak tudni akartam Cosmic milyen meretet szeretne mert ha ugyan akkora akkor nem gyartok rajzot.
Koszi a linket. En egyenlore hazai boltot keresek. Ha rendelnek akkor mar az USA-bol fele ennyiert lehet szervalni.
Cosmic, nekem is kene alu chassis de mas meretben. Neked mekkora kellene?
En egy Marshall 2203-hoz kellene amihez ezeket a mereteket talaltam:
magassag: 64mm szelesseg: 642mm melyseg: 172mm
Küldök rajzot pdf-ben persze! Annyi amennyi tudom hogy több ha nagy :))). Az nem világos miért fontos a nagyobb mennyiség, gondolom nem célszerszámmal dolgoznak úgysem. Tudnom kéne megcsinálják-e mert mostmár kéne és ha nem keresek valakit aki elkészít 1 db-ot.
küldj rajzot a mailemre, ha összejön még pár, lehet,hogy lenyomják ezt is. Árban más lesz, ha nagyobb! Gondolom ez nem lepett meg...
Rajz nélkül viszont nem indítok semmit,mert félreérthetjük egymást.
Ez igaz, nem akarok vele bizniszelni, a magamét viszont be akarom fejezni :))) illetve elkezdeni :))). Elég szar ügy mert nagy (80 cm hosszú) ja és igazából 2 db doboz kéne mert az aljába a tápnak is tervezek egyet az 40 cm...
nem goindolsza jövőre Ha megnézed az aludoboz árakat rájössz,hogy ennyiért elég kicsi dobozt adnak....nem fél méterest.
Persze,ha csak egy kell....
Várok egy kicsit még, hátha szólnak páran.
Egyszer mindenki keresi,aztán amikor van lehetőség , senkinek sem kell. Amikor készen lesz, tuti,h 2 nap múlva megkeresnek vele
zsiráf, ezt megmérem majd én is. már csak azért is kiváló a pikkek datálása, mert én júli 28.-ai vagyok, legjobb cimborám meg szintén 27.-ei, mint a pikkek is...még mondják, hogy nem működik a számmisztika...
Mondom én, nyugodtan elfelejtheted hogy koreai... helyette van egy nagyon jó beeérett japán baltád... a skálahossz meg nem hosszabb 2 mm-el cask "kompenzálva van". Ugyanúgy ahogy az E1- nél kissé rövidebb (ott kell mérni) és az E6-nál kissé hosszabb. Ennyinek kell lennie a "Gibson" skálának (62.542 mm (ą0.5 mm) from nut to center of treble-side post. Mount bass-side post 1.5 mm - 3 mm further from the nut.)
A stereo combóm (aminek betettem ide a király fa vázát már régebben) mostanáig virágállványként üzemelt mert semennyi időm sem volt, de most elkezdem összerakni és sajna nem készült el bele a fémdoboz a tápnak és az áramkörnek, de már nincs kedvem csesztetni a lakotost aki "elvállata". Erre keresek most valakit de igazából csak hajlítani kéne tudni alumíniumot esetleg horganyzott lemezt. LÉCCI aki tud segíteni írjon, milliárdos vagyok, van egy halom fölösleges sportautóm, esetleg intézek nőt cserébe egyéjszakára vagy hosszútávra :))))
Szükségem lenne egy kis lakatos-segítségre, lemezdobozt kéne hajlítani és vágni viszonylag pontosan, esetleg ponthegeszteni ha több darabból jön ki. Szóval ha valaki innen tudna segíteni lehetőleg pesten (esetleg Nagykáta-Monor közelében) vagy ismer megbízható lakatost (akire én vártam hónapokig bele se kezdett) az légyszi szóljon/írjon. carlos.cavazo[KU]citromail.hu
na, megvolt az explorerezés utolsó felvonása is, kicsit tovább tartott, mint gondoltam, de megérte. bundok ki, fogólap legyalulva, lecsiszolva, bundok vissza, nyak-oktáv-magasság-felsőnyereg nagyon faszán beállítva, mindez 6000 pénzért. egy szépséghibája van a dolognak, 2 mm-el hosszabb a skálahossz, kicsit elfúrták a koreaiak a hidat, így épp hogy csak be lehetett lőni az oktávot. majd egyszer, ha újra kell festeni, megcsináltatom. megnéztem a pikkeket is: felségjelzés nincs rajtuk, csak az, hogy 1979 Jul 27. itt egy picit meglepődtem...
hm... ez jónak hangzik. Csak ugye 1: króm csavar kéne bele, vagy ha az nincs akkor minimum fekete. 2: elég nagy-e neki a lyuk a "neckplate"-en. (nemtudom a magyar nevét). Majd utánajárok. Alapvetően a problámát sztem az okozta, hogy már lyukakkal jött a nyak, gondolom a lakkozásnál annál fogva akasztották fel. És siketült, az egyik csavart kb 2-3mm-el a már meglévő lyuk mellé tervezni.
Köszi a segítséget
aktívban meg a tekercs körbe van árnyékolva a pikápban a házikó alatt és utána jön a kiserősítő (házon belül), tehát a vályatokba már úgyszintén árnyékolás nem kell. Sőt, még árnyékolt kábel sem kell, hisz a jel az erősítő után már nem zavarérzékeny.. (ezt direkt neked dedikálom Spoonman)
2008-05-27 22:12 |
#11487
Sok "otthon szétgagyizom a gitárom, barkácsoljunk árnyékolást házilag" rajongó STOP! Humbuckerhez eleve nem kell! a Gibson pont ezért nem rak bele. Nem felezős gitárokba tehát szintén felesleges.. felezős Gibson-ban simán nincs...láttam,, hallottam, és jó. Alufólia nem jó mert nem tudod megforrasztani rendes ónnal, márpedig csak akkor ér valamit ha le van földelve... ha nincs, pont a fordítotját éred el vele, amolyan antenna tükörként odairányítja a zavarjelet... aki nagyon birizgálni akarja a hanxert az javaslom.. játszon!A gényolást ahgyjuk meg másnak Akinek meg Fendere van az meg úgyis megtalálja hogy kell rendesen árnyékolni...
2008-05-27 22:04 |
#11486
hohohó... htrugó az nagyon király! Na, csak volt baj, de legalább nem horrorisztikus...utána jobb lesz mint valhallla
no, megvolt a diagnosztizálás explorer ügyben. gányás a fogólap kicsikét, meg a bundozás. kb a 12. fekvésnél van a nyak öble, nem a 7.-8. körül, meg néhány bund még mozog is, szal ki a bundokat, megcsiszolni, finoman gyalulni a fogólapot, bundok vissza, lereszel, pálca, oktáv, magasság beállít, és doom out! mindezt 6000 forintért...
Van egy másik megoldás amit lehetne használni:
Barkácsboltokban lehet kapni nagy emelkedésű"hernyócsavart"(nem tudom hogy ez-e a rendes neve)
Amit ha megfelelő méretű fúróval való előfúrás után belehajtasz a fába akkor az nagyon erősen benne lesz. Belül pedig metrikus menettel rendelkezik-amibe megfelelő hosszúságú és minőségű csavart tehetsz.Na -ez az egy csavar marhára különbözni fog a többitől-így azttán az összessel ezt kéne csinálni.Szakmunka-de többet nem lesz vele bajod.
Csavarozott nyakú gityót én eleve így csináltam és atombiztos!
Ha precíz akarsz lenni, akkor kimarod (kimaratod), de csak annyit, amennyit kell, majd hasonló keménységű fából esztergálni egy betétet. Ezt be is ragaszthatod.
A végén a csavarhoz megfelelő átmérőjű fúróval full merőlegesen megfúrod. Vigyázz, nem a csavar átmérőjének megfelelő fúróval fúrj, hanem kisebbel! Ez azért kell, hogy csak a menetet vágja meg a fába, különben szétfeszítheti, vagy feszültséget generál, majd később elreped.
Hahoj!
Kétségbeesés sírás stb... Csavarozott nyak. És az 1ik csavart túlhajtottam (egyébként ferdén ment bele) tehát a nyakban megszakadt a menet. Mit csinálok ilyenkor? Valami atom erős fatapasz szerű dolog kéne, és újra előfúrni és becsavarni. Egyéb más ötlet?
Habos jávor(quilted) furnért egész vékonytól kb 5mm vastagságig továbbra is keresek (40x28cm). A héten körbejárok 1-2 furnér kereskedést, bár nem hiszem, hogy sok esélyem van. :( külhönból honnan lehet vajon rendelni? Valaki rendelt már?
Ha találok habos topnak valót, akkor kékre akarom pácolni a topot, és feketére a test oldalát, hátulját. (a top és az oldala között "burst" átmenet. Csinált már valaki ilyet? Merjem én csinálni?(ha én csinálom hogyan mit miért mivel) Vagy tudtok olyan helyet ahol ezt f*szán megcsinálják és rájukbízhatom a készülő gyöngyszemem? :)
Vagy úgy! így már értem, nos, akkor mindenképp kell valami árnyék, de azt már nálam hozzáértőbb embernek kéne megmondani, hogy pontosan mit is érdemes. még azt se tartom kizártnak, hogy a sima alufólia is megteszi, persze lehet, hogy most állati nagy baromságot mondtam... apropó árnyékolás: teszem azt, van egy erősítőm, aminek új sasszit akarok csinálni (kombóból ki, és fejjé alakítani). akkor nekem elég a csak a barkács-szerszámokkal nyomulni a rétegeltre, vagy pozdorjára, vagy érdemes a fej-sasszi belsejét is valami fémfóliával, lemezzel stb-vel árnyékolni?
én is vörösrézből csináltam különböző alakú forrhegyeket. ahogy jeti mondta, a kifúrt rossz hegybe ütöttem bele. pl 24 lábú IC kiforrasztásához széles kés idomot.
Én ki szoktam fúrni a hegy sárgaréz persejéből az eredeti elégett vörösréz forrasztócsonkot és egy friss darabot egy határozott
ütéssel belekényszerítem a régi helyére. Nem is tudom, hányszor műtöttem így. Legalább 5-ször úgy 8 év alatt.
Vannak vastagabb végű,és 8-9-es értékű hegyeim is,de azoknak már annyira szét van égve a hegye,hogy szinte lehetetlen használni őket,sajnálom is nagyon.
De hát már öregecskék,még fateré volt mindegyik,vannak már 20-25 évesek szerintem. Volt egy ilyen kanál szerű alakú is,az pl nagyon fasza volt,rohadtul sajnálom,hogy már szar.
És elég drágák ezek a weller hegyek,amit most használok azt 2600Ft körül vettem.
Nem is az a lényeg, hogy vastagabb, hanem a hőérték, amit a mágnesbe írnak! Én elforrasztgatok nyákot is a vastagabb 9essel, de az már gecimeleg, pillanat alatt fel lehet égetni a fóliát! Viszont 6-7essel melegíthetem 5 percig is a vastagabb drautot, hiába vastag a hegy, sosem forrasztom + rendesen,, csak taknyolni lehet vele!
Ja,mondjuk nekem is van többféle (a többi mind régi,és elég szar már),de 99%-ban azt használom,amit írtam lejjebb.
Nyákot,drótót,meg mindent forrasztok vele. Mondjuk 2.5-ös derótót még nem forrasztottam vele,de amúgy mindenhez jó ez a hegy. Ja,és vékony forrazstóónnal dolgozok,mert azért az sem mindegy. Nyákmunkához,meg amúgy erősítőzni tök jó a vékonyabb,de 2.5-ös vezetékhez tényleg valami vastagabb ajánlott.
"modógoldani" ez jó... úgy érzem újabb uteló .. útlegágó... hmm.. áútelógáoozózodásba tévedtünk ...miért változtatna a hangon.. semmit sem fog változtatni
Mondjuk ennek a feléből simán lehet graphtech-re tuningolni a babákat, aztán akkor pápá húrszakadás.
Vagy a húrokat elölről befűzni, és körbetekerni a hídon, mint Zakk Wylde. Az is elég jól megoldja ezt a problémát...
Hali!
http://www.lyrahangszer.hu/product.php?bid=873&begin=28
Már nem ennyi az ára, hanem +2000. ..és tudnak aranyban is beszerezni, nekem is ilyen van!
(gondoltam rendelek vmelyik EU-s webbótból, vagy Amerikából (9-12ezer között lehet kapni), de ha a szállítási kltsget is hozzáadtam, ugyanott lettem volna)
Hogyan lehet modógoldani (ha egyeltalán lehet) biztonságosan, úgy hogy ne menjen a hang rovására, stb, azt hogy egy 110 voltra tervezett (USA piac) erősítő 230 volton működjön?
Drága dolog? Meg lehet egyeltalán?
van 2db 18Vos pedálom de szerintem fordított polaritásuak. Az egyik jackdugós és a melegpont a pozitív, a test a negatív. És van egy Crybaby ami ilyen hagyományos dugós és belül van a negatív kivül a pozitív.. ...ha 1 táppal akarom őket meghajtani és odafigyelek a polarításokra akkor nem lesz gond ugye???