szerintem ez ugyanaz az árnyékoló fólia, amit a potiüreg takarólemezének az aljára tesznek, vagy a fenderek esetében a koptató aljára...szal, ha minden igaz, ilyen már van a gitárodban. persze leht, hogy tévedek...
mermár kérdeztem eztis: tehát ha árnyékolt a pu vezeték akkor nincs értelme fóliázni?
de a földelése ettől még lehet rossz a gitárnak nemde?
csak még mindig nem 1értelmű.
Hello. Lehetséges hogy hozzájutok egy epiphone sheratonhoz. De nincs rajta koptatólap és arra gondoltam, hogy ha már szerzek újat akkor az legyen egyedi. NIncs valakinek tapasztalata az egyedi koptatólap készítéssel kapcsolatban? Esetleg hol foglalkoznak ilyesmivel? Köszönöm
2008-05-24 17:21 |
#11445
az ilyen 8 darabos szkvájermájerekkel se az a baj hogy nem szépek, hanem hogy tüzifából vannak , különböző tüzifából amik más irkülönböző irányba etemednek azt 100 év nem kell szétesik az egész.. ha kibírod addig hogy nem vágod a földhöz
2008-05-24 17:16 |
#11444
a zongora is egész szépen szól...
2008-05-24 17:15 |
#11443
ne nagyon foglalkozz azzal a 4 darabbal... az exp amúgyis óriási cucc... és a 4 darab ha mind szépen rezonált fa korában és egymáshoz hasonlít, akkor semmi hátrányos hatása nincs a hangra (legenda ez is.. kijózanító: szerinted a csonntól a hídig ha nem a húr mentén mész hány különböző anyag van? bocs, egy leszpól hány darabból van? Helyes megfejtés=min.5)
jah, gondoltam ilyesmire, mert a kétcsavaros takarólemez általában ilyen direkt kopikra jellemző, ami tényleg szinte 1-1 ben akarja lemásolni (bár a 4 darabos test annyira nem ). majd a húrcserénél megsasolom a pikkeket!
2008-05-24 14:43 |
#11441
egyébként tipp... nézd csak meg a potikat, hogy mi van rájuk írva meg a hagszedőket.. drótozást, szépen villantsd le magadnak v. magaban és kutass az íbéjen... kulcsszavak Burny , Greco, Tokai, Orville by Gibson.. ezek... 70-es évek óta gyártogatnak ilyen kopikat.. némelyik sokkal jobb mint az eredeti, ezért perelte őket a Gibson
nyumi mondta, hogy koreai, nemtom, ő honnan tudja, én hiszek neki. Nem hinném, hogy epi, mert azoknak háromcsavaros a nyakpálca takarólemeze, ennek meg 2, mint a gibsonnak.
jaja.. olvastam... igen , de a fa az nem tud olvasni))) tehát nem tudja hoyg Gibson vagy akármi van ráírva , és egy koreai munkás jobb napján meg lehet hogy jobbat teljesít mint egy amcsi morcosan kv nélkül... de honnan vetted hogy koreai, egyébként? van még ilyen infó (nekem van egy erős gyanúm hogy az Epi Korina szériájából lesz, vagy vlmi régi Epi vagy Burny lehet)
igaz beszéd! amúgy nyumi nevű kollégától vásároltam jó áron, a megyónál volt bent. kipróbáltam mellé A/B teszt jelleggel egy fekete gibson explorert. hát, nevezzetek bár hülyének, nekem ez tetszett jobban. súlyra, nyakprofilra, egyensúlyra szinte 100%ig ugyanaz volt a kettő, emennek sztem a pickupjai voltak olyanok, hogy az én szám ízéhez közelebb álltak. szal nagyon meg vagyok vele elégedve, csak meg voltam elejében ijedve ettől, hogy hátha valami komolyabb gánya van a nyakkal. mellesleg tuti, hogy újra lett bundozva, szinte tök sima a fogólap, szal egy szintezés még sanszos, de az legyen a legnagyobb baj.
na ez látod jó hír... mots ahogy így mondod... lehet hogy sokááig le volt húrozva, a feszítőpálca meg meghúzva maradt ... hogy ez korábban nem ugrott be... Na ezért ne húrozd le a gityód soha, vagy lazítsd ki a pálcát is ha sokáig tárolod!
Egyik felére már tudok is válaszolni: hazatértemkor örömmel fogadott, annyira, hogy el se hittem, hogy távollétemben nem birizgálta senki. kicsit zizeg csak, de közel se úgy, mint eddig, igaz, a húrláb még mindig a játszható magasságú a kényelmes helyett, de bíztató . Lehet, hogy kicsit túllihegtem...mindenesetre elviszem azért beállíttatni.
Lehet, hogy már soha nem derül ki a szép Custom Shop-nak álcázott hófehérségről, hogy mi volt erdetileg. De sztem ... szól? akkormeg? .. és így bárki megvenné tőled, az fix. Hmm .. honnan vetted hogy koreai? Van még vlmi ismertetőjegye?
Midi in-be elég a sima kéteres is,outba és thru-ba árnyékoltat szoktak rakni.
De mivel az user úgyse fogja nézegetni,melyiket hova dugja,így mindenhova jó az árnyékolt. A keresztmetszet mindegy.
igen, de valahol olvastam, asszem pont a gibson honlapján, hogy ez is egy módszer a hamisítványok kiszűrésére, hogy a gibsonoknál a potiüreget sosem feketére festik.
sajna nincs még mindig saját fénygépem, ezeket az eladó küldte róla. a 12-est amúgy is D-be hangolva akarom használni, de kb 1 hétig pihent most, meglazítottam a pálcát (terminológiai korrektség miatt: a legkisebb feszítési fokozaton van :)), 9-esek E-ben. ha hazamegyek leellenőrzöm a nyerget, húrlábakat, stb, jövő héten meg elhozom ide pécsre a tihanyi attila nevű hangszerészhez egy beállításra, meg diagnosztizálásra. a pálca sztem nem gányos, működött rendesen, nem szorult, recsegett, stb, de majd megnézetem vele azt is.
a "feketére kikent potiüreg" meg az árnyékolófesték lesz, hogy kevesebb zajt szedjen az elektronyika.
2008-05-22 20:38 |
#11416
+36 70/2158601 Csambarlik Tivadar / Vintage52 .. jó arc, szépen, gyorsan dolgozik/ ócsó.
2008-05-22 20:35 |
#11415
Hmm tudsz olyan képet csinálni hogy a nyakszög is látszon meg a felette húrok és a híd... a CS vajon mi lehet a gyári számban Custom Shop vagy Csína?)))
Leht még hogy az újrabundozás kicsit szorosra sikerült, ezért tolja hátra... Meg eleve elrontották a nyakszöget (koreában ez sajnos előfordul) vagy más (nashville tipusú helyett ABR-1) hidat kapott ami alacsonyabb.. meg minden amit itt eddig elmondtak...
Azt se felejtsük el hogy a nyakpálcád csak feszít, "lazítani" viszont nem tud mert nem kétirányba működő pálcáról lesz itt szó. Tehát hagyd kilazítva, pakold fel a 12-est, vagy hangold feljebb a meglévő 9-est és hagyd úgy egy hétig. Ha sokáig volt "kifeszített" pózban a nyak, akkor kell a fának egy kis idő pl 1 hét amíg "visszajön". Szomorúbb eset ha már a pálca is görbült... ezt egészfordulatos tekeréssel tudod ellenőrizni.. ha pont az ellenkezőjére változik a nyak és szorul, akkor sajnos...
A 9-es egyébként mindig kicsit zizeg, akármit csinálsz... ha kicsit "nehezebb kezű" vagy akkor pláne... Egy nagyon jó javaslat : Hanxerész... hidd el megéri. Legalább egy pontos diagnózisért... és neki vannak eszközei, benne van a kezében, ezt tanulta/csinálja... és nem kér el érte sokat.
Mivel lakoztassam a testet,a fa is és a festék is látszik (meg van csiszolva öregítésnek szánom)? A nyakra a bundok helyére kockák voltak festve majd valami gagyi lakkal lett le kenve ezt már tök jól vissza (már csak a rózsa fa látszik se festék se lakk)csiszoltam de még polírozni akarom valami finom(víz papírral)mivel esek neki, mivel kezeljem utána ,(kezeltesem)?
Floyd rosehoz hol kapok alkatrész,esetleg neten is meg lehetne nézni?
No, ő lenne. Ismertetőjegyei: 4 darabos test (nemtom még, milyen fa), kétcsavaros nyakpláca takarólemez, feketére kikent potiüreg, rózsafa fogólap, méretre, súlyra, nyakprofilra kb ugyanaz, mint a gibson exp, koreai gyártmány. bárkinek bármi tippje, hogy mi lehetett eredetileg?
legalábbis ha a nagyker hoz.. :-S
nyavalyás műanyag potigombokra (3 db) várok kb. február óta... de ami van, az jó áron szokott lenni, és nem csak alap dolgokat hoznak.
Hello! Szükségem lenne a legolcsóbban kapható hardware cuccokra szólógitárhoz. Adhatnátok pár linket. Kétoldali hangolókulcsok 2x3db, fix híd és húrláb /vagy tremoló is jó/ és híd oldali fekete humbucker hangszedő. De ha valakinek van használt, szétszedett, lecserélt fent említett tartozékok /vagy megunt, sérült gitárja/ olcsón megvenném. Illetve valamit cserélnék vele!
nem hiném, hogy epi, mert két csavar tartja a pálca takarólemezét. igazából 4 dolog van, ami egyértelműen megmondja ,hogy nem gibson: a híd nem a sima tüskékre, hanem hornyolt tüskére van ültetve, a fejbe nincs beleütve a szériaszám, meg a MADE IN USA, feketére ki van kenve a potik ürege, és (bár ez csak bizonyos fényhatásoknál látszik) 4 darab a test. amúgy megyónál próbáltam mellette egy gibson expet, súly, nyakprofil, egyensúly kb minden megegyezett. a fogólapon annyi tűnt fel, hogy a 2. vagy 3. fekvésben van egy pici beütődés. megnézem majd, hogy mennyire sima a többi helyen, az a gáz, hogy én most koliban vagyok, a gitár meg otthon, itt az SG van...max pár képet tudok küldeni, ha érdekel.
Akkor még az is elképzelhető, hogy egy Epiphone... a nyakat is lefényelték? Mert az Epiknek a színtelen lakkozás alatt van a felirat, és a nyakállító pálca kis műanyag fedelén szokott lenni egy Gibson felirat.
Nem lehet, hogy a fogólapot meggyalulták? Látszik esetleg rajta, hogy a használtsághoz mérten kvázi újnak néz ki? ...mert lehet, hogy ezért "görbe" a nyakad. Nekem már műveltek ilyet egy gitárommal, hozzájuk is vágtam! Ugyanis nem egyenletesen művelték meg!
Na, ne a 22-ik bundnál fogd le, ezért írtam, hogy ott, ahol ha hátulrol nézed a gitárt, vége van a testnek! Ez kb. a 17-19-ik bundok környékén van. Vágod? ..és miért is? Azért, mert akár csavarozott, akár ragasztott, akár egybecucc a nyak, a görbület onnan kezdődik el, mivel onnan már csak a nyak "lóg" ki. Ha a 22-ik bindtól nézed, és ott 0,5 mm, akkor az kevés! A módszereddel akár 1mm is lehet.
a nyak görbületét (homorúságát) normálisan E-re behangoltan nézd meg
Ez nem igazán fedi a valóságot mindig az adott húrhoz és a kívánt hangoláshoz kell belőni a pálcát és az oktávot is.
A végfok csöveket minden esetben párba válogatva kell cserélni azaz mind a kettőt cseréld és a munkaponton szinte tuti hogy állítani kell. AZ ELŐFOK CSÖVEKET NEM FELTÉTLEN KELL CSERÉLNI . ÉN MINDENKÉPP SZAKEMBERT JAVASLOK
nem tudom, koreai, gibson felirattal. szóval nem tudni, hogy mi volt eredetileg, tuti, hogy át lett festve, látszik rajta, és akkor lett rátéve a felirat, szal nem ez a pekingi gibson, de mindentől függetlenül jó gitár, árát megérte, kivéve, ha tényleg vetemedett a nyak.
a húrlábakat, meg nyergeket nem is néztem, lehet, hogy tényleg itt is van egy kis gebasz. újrabundozva tuti, hogy volt, az is látszik, de használhatónak tűnik a bundozás, így 1-2 nap próbálgatás után.
a nyakgörbét ellenőriztem, mikor állytgattam, én az első meg az utolsó bundnál szoktam lefogni a húrt, kb fél milli megvan szemre, a hidat meg érzetre emeltem meg, hogy magasabban legyen ,de lehessen még kényelmesen játszani, így is csörög kicsit. pénteken érek haza, akkor megnézem a húrlábakat, meg viszem haza neki a 12es ernie készletet. pénteken majd jelentem, hogy mi változott.
Lenne egy-két kérdésem a csöves cuccokal kapcsolatban:
Van egy Peavey Triple XXX 40/EFX csöves kombóm 3 db 12AX7 előfokcsővel
és 2 db 6L6GC végfokcsővel (a használati utasítás szerint ez utóbbi EL34-el is használható)
A probléma az hogy a gitárhang a napokban egy tompább lett.Belenéztem a hátuljába és az egyik cső egyátalán nem izzik fel,
a másik pedig kékes naracssárgán villódzik.
Gondolom cső csere lesz a dologból. A kérdésem az lenne hogy mindkét csövet célszerű kicserélni?
illetve az előfokcsöveket is kell a végfokcsövekkel együtt vagy az teljesen más téma?
Az előző tulaj azt mondta, hogy ilyen esetekben nem szabad csak úgy becsavarni a csövet hanem célszerű szakemberhez vinni a motyót
mert valami munkapontot kell állítani!
Ebből mi igaz?
Szeva!
Milyen márkájú ez a gitár?
Egyébként a következőket nézd meg, állítsd be (az új húrozással!):
- a nyak görbületét (homorúságát) normálisan E-re behangoltan nézd meg (kétkezes meló): az E6-os húrt az első bundnál fogd le és a 17-19 bundok környékén, ott, ahol a testnek vége van, így a 7-9 bundok és a húr között kb. 0,5 mm-nek kell lennie;
- a híd magasságát - ha Explorer-ről beszélünk, akkor Tune-O-Matic LP hídja van - így állítsd be: a 12-es bund és az E6-os húr között kb. 2 mm legyen, az E1-esnél kb. 1,5-1,7 mm.
Ha a fentieket beállítottad, és még mindig baromira zörög, akkor szar a bundozás, vagy nem lett "síkolva", vagy éppenséggel bénán csinálták meg. Lehet némileg javítani síkolással, de csak nagyon keveset. Ha síkoltatod, akkor azt profi hangszerjavítónál csináltasd!!! Spec. csiszolókő kell hozzá.
Szerintem is hangszerésszel nézesd meg.
Ha szerencséd van, megúszod egy felső húrláb cserével, ami kb. 5-6 ezres körül kijön.
Ha a nyak egyébként egyenes (illetve nem túl görbe, mert egy kis homorulat kell bele), probléma lehet, hogy a húrlábba túl mélyen vannak fűrészelve a vájatok, ezért túl alacsonyan vannak a húrok akkor is, ha az alsó húrlábat már nem tudod tovább emelni.
Üdv!
Remélem tud valaki segíteni. Potméterekt kéne cserélni az erősítőmben, csak nemtudom, hogy mit jelenthetnek a rájuk írt dolgok. Addig, hogy A10K, meg B10K még világos, mivel azok lin/log 10k-s potméterek. Nade van olyan is, hogy B10KA 2JW, A50K 2FW, A10K 3AW, A10K 2LW. Mit jelenthetnek ezek a 3 karakterből áló rövidítések? Fontosak egyátalán, vagy egyszerűen vegyek helyettük sima A10K, stb. potit?
Előre is köszi, ha valaki válaszol.
a híd felől nézz bele, nyomd az E6 ost közel a nyakhoz és viszonyísd ahhoz a nyakgörbületet. a húr persze legyen új mert abban is lehet deformálódás, viszont ha párhuzamosan fut a nyak felületével akkor jó. nézd meg, hogy a csonton illetve hídon ahol felfekszik a húr nincs- e sorja, letörés, bisz-basz a húr alatt mert azok is csörgő zörgő sustaingyilkosok lehetnek.
de leginkább hangszerésszel nézesd meg szerintem.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy H-H 1Vol-1Tone 3way bekötésű puckup-set a gitáromban és valamiért ha, bármire rádugom zajos, gyokraltilag, használhatatlanúl....
Valakinek van tippje mi lehet a baj??
Mennyi most a 8. bundnál a távolság? mert az E6 kb. 0.5 -0.8 mm nek kellene lennie. Ha kevesebb és valóban nem lehet lazítani már a pálcán akkor a vastagabb húrkészlet majd megoldja. (ha áthúroztad oszd meg velünk a tapasztalatod)
Értem én a problémádat mert a 09 húroknak is kellene húzni a nyakon bevallom ez nekem is fura . Még ami lehet a bundok nem ok. állapota vagy a húrláb alacsony . Gondolom nem mondok ujjat de a túlzott homorú nyak is probléma lehet
Hát, fura mindenesetre. lehet, hogy vak vagyok, de nekem nem tűnt görbének a nyak...belenéztem fej felől, meg oldalról is, mindkét irányba, nem tűnt fel, ellenben ilyennel nem találkoztam még, hogy tök lazán áll a pálca, és még mindig csörög. feladónak meg nem nagyon tudnám visszaküldeni, mert kipróbáltam előtte, szal ha nem vettem észre az az én balfaszságom...de kösz a tippet, mindenesetre addig nem csinálok semmit, amíg az újrahúrozás meg nem történik.
Szerintem :ha a nyak el van vetemedve azt ha belenézel simán észre lehet venni. Nyilván a vastagabb húr jobban fogja a nyakat húzni és akkor a pálcán ugye szintén húzni kell a csavaron , én mindenesetre akkor állítanám be a gitárt ha eldöntöttem milyen húrt akarok használni és hogy milyen hangolásban . Végső megoldás hangszerész vagy ha nagy a baj pl. vetemedés akkor vissza a feladónak !
Emberek, kis tanácsot kérnék, mert lehet, hogy szarban a haza. vettem egy koreai explorer kopit, ami súlyban, nyakprofilban kb ugyanazt tudta, mint egy gibson exp, együtt próbáltam is őket. hazavivén elkezdtem beállítani, mert csörögtek a húrok. a híd kisé magasan van most, és a nyakpálca meg szinte teljesen meg van lazítva, ha tovább tekerném, akkor már a tetejéről a csavar jönne csak le, de még így is csörög kicsit, és a magasság az első-utolsó bundlefogós módszerrel nézve a 7.-8. bundnál még sztem mindig kicsit alacsony. el lehet vetemedve a nyak? vagy lehet, hogy csak annyi, hogy 9-es húrok vannak rajta, és nem húzzák eléggé hátra a fejet? most E-be hangolva van, de hétvégén teszek rá 12es készletet, akkor megy le D-be. valakinek van ötlete?
Egyszer hallottam, hogy adott gyártmányon belül nagy különbség lehet előfokcső előfokcső között. És én úgy gondolom (lehet hogy ez hülyeség) hogy a fázisfordító előfokcsönek kell szimetrikusnak lennie. Értem ezalatt azt hogy ugye minden 12ax7 valójában egy ikercső, és a két felének jó ha ugyanolyan.
Hogy lehet ezt kimérni, illetve azt hogy melyik előfokcső milyen?
Nincs erre valami egyszerűbb házi megoldás?
Ez valami olyasmi mint az autótrafó folytó, a primer két végére megy a teljes jel és a megcsapolásokon kapod a kisebb jeleket ? Elég szépen beleszolhat a hangba...
jah, van egy rajzom, az össz-menetszám azon sincs arajta, csaka leágazások % ban.
egyébként nem ez alegjobb megoldás, ahogy hallom (sajátfülűleg mgé nem hasonlítottam össze) a thd hotplate asszem okosabb, az egy membrán nélküli hangszórót használ pl műterhelésnek, ami végülis olya, mint a rendes terhelés, ellentétben az ilyesmikkel.
Van egy jó sok leágazásos trafó benne,amit boltban nem kapni,na azt nehéz megtekerni,pláne,hogy sehol semmi infó nincs róla a menetszámokat illetően.
Ez a drága benne.
Nem tudna véletlen valaki építeni nekem egy Marshall power brake-t?
Sajna még használtan is nagyon sokba kerül, azt ajánlották építtessek valakivel. Megvan a kapcsolási rajzza, de én nem értek hozzá. Esetleg valaki?
Urak! Nincs véletelnül valakinek egy felesleges, és érintetlen Hammond 1590B dobozkája a fővárosban, vagy vonzáskörzetében, amitől megválna? (Tudom, lehet rendelni, de most csak 1 kellene, azért meg nem akarok postára pazarolni.)
SZiasztok, hogy a csudába kell egy neutrik speakon dugót szerelni? Szét sem tudom szedni, csak az alját tudtam lecsavarni, de nem tudom jobban szétszedni. Mit kell csinálni?
JA! kérdés: a három különböző tápnak 1-1 ágát közösíthetem a 9V mínuszával, ugye? hiszen a jelföldön úgyis össze vannak kötve az effektek... vagy hogy van ez?
még nem mértem.
akarok csinálni egy pedálboardot.
a tápellátás a kérdés.
szeretném valahogy igényesen (...) megcsinálni, de legfőképpen praktikusan. pár pedál adott, aminek 9VDC kell, de van 9VAC tápigényű is, sőt, lesz ami 12VAC-t szeretne.
szóbajöhető konstrukciók:
a) minden pedált a saját tápjáról (9V-osakhoz van sokkivezetéses), mondjuk a bedálbordra rögzített 230-as elosztóból üzemeltetni.
ez végülis nem is olyan rossz,de mindig dugdosni kell a kis tápokat. előny, hogy ami nem kell, azt nem is viszem magammal... meg ez nem olyan "szép" megoldás.
b) az erősítőm rack-jében van egy szabad hely, oda építenék külön tápot mindegyik feszültséghez, és kábelen vezetném a bedálboardhoz.
hátrány a hosszú tápkábel, előny, hogy kompakt és mindig ott van.
c) építek hármas tápot a pedálbordra, bedobozolva stb., és a 230-as zsinórt húzom ki a konnektorig. hmm. ennek meg az a hátránya, hogy ha elég lenne mondjuk csak az erősítőt, meg egyetlen pedált vinnem, akkor is cipelnem kell a teljes bordot, VAGY vacakolok a saját tápjával (amit nem szeretek. mármint kis hülye tápokat dugdosni, kábelüket tekergetni, félni hogy mikor törik meg a vezető, nem otthonfelejteni, stb..)
nos, ha végigolvastátok, mááár köszi, és ha van valami ötletetek, hogy melyik a legf*szább megoldás, és rá is világítotok, hogy miért...
a pedálbord mondjuk lehessen akár 3-5 méterre az erősítőmtől.
én rezgőcsiszolóval csináltam ilyet. ha vigyáz az ember, nem kopik le sok fa :)
a szarvaknál meg hát kézzel :S
van, aki vegyileg (kromofág) csinálja, de az nem tudom, mennyire tesz jót a fának. ezen kívül hőlégfúvó is szóbajöhet, de azt se próbáltam, féltem hogy a ragasztó, vagy a fa nem szeretné.
van egy ismerősömnek egy bund bevágó gépe, ha valakit érdekel a dolog, akkor dobjon nekem egy mailt (crow001@t-online.hu)amit most lehet vele: Fender, gibson és bass... ha van rá igény akkor más menzúrák is szóba jöhetnek
szeretnék egy 6,3-as mono jack dugót bekábelezni egy stereo/mono (nem tom melyikkel kell) 3,5-es jack aljazattal, hogy abba egy 3,5-es STEREO jack dugót dugok.
szóval melyikkel kell stereo vagy mono aljzat???
és ha már írtok, lécci azt is írjátok már meg mit hogy kössek (elég kezdő vagyok a témában)
Tudod, milyenek az Oroszok az iparban úgy ámblokk? Mindent robosztusan túlméreteznek. Én anno a 100W-os Laney fejben kicseréltem a 4 végfokcsövet ruszkira, mert az Angollal, időnként szinte fehéren lüktetve világítottak és egy-két havonta ba is szartak. A ruszki csövek maximum világos téglaszínig, vagy nagyobb kihajtásnál is, csak citromsárgáig lüktetett.