Nem tudom mik azok pontosan, de a mostani demót nagyon komolyságos feltételek között csináljuk. Idő is van rá bőven, úgyhogy szerintem elég komoly lesz a vége...
A Matchless-es lenti számot Sápi Gézánál vettük fel a pinyójában. Abszolút low budget cucc az egész, összesen két nap volt négy szám mindennel együtt, az alapokat élőben toltuk fel, csak Gézunak nagyon jó a pultja meg persze jó cuccokat használtunk. SM57 volt végig amúgy...
Nem feltétlenül. Lehet pl. sus is. Vagy akár moll is lehet, még akkor is ha nincs benne kifejezetten a kisterc. Pl. egy Dm11-et simán megfoghatsz úgy, hogy F helyett G-vel, és mégis baszottul mollnak fog szólni... Gitáron persze, zongin oda kell kenni azért azt a kistercet...
jól szól, komolyan, volt egy gitáros ismerősöm, én 3-4 húros kvinteket szoktam fogni, ő meg vhogy lefogja mindig rendesen 6 húron... mondjuk E5-öt nem is nehéz, az üres húrok segítenek
Jaja... Köszi. Nemsokára megvagyunk a keveréssel meg a master-rel meg ezekkel a poticsavargatós dolgokkal, és majd akkor teszek fel az új zenekarom demójáról is linket. Ott főleg tiszta szandban villog a Matchless a stratoval...
régen(mikor kis csíra voltam:D) sosem tudtam rájönni h hogy csinálják azt a faja kis crunchos szandokat, aztán jöttem rá, h megy alá halkan a clean is!Imádom!LEgjobb!
Akkoriban 4 féle JMP volt: 100W Superlead (1959), 100W bass (nem tudom a számát), 50W Lead (1987) és 50W bass (1986).
Kozmetikailag semmi külömbség nincs a bass és a lead között és kapcsolásilag is csak valami egy két kondi az inputoknál más (ezt nálam van aki sokkal jobban tudja). Alapvetően ugyanaz a hang, de a bass verzióknak kicsit nagyobb segge van alapból.
Amúgy simán lehet gitárra is használni, sőt van, aki kifejezetten bass JMP-ket használ gitárra, mert nagy picsa mélye van a szandnak...
Annyira nem, mert 72-ben már egyforma dobozba tették az 50W meg a 100W fejeket, akár lead akár bass volt. Szóval, képről nem is lehet megmondani, hogy ez melyik...
Köszike. Szóval ez a Matchless. Van alatta egy tiszta sáv is, de az elég halk. PRS hátsó humbucker, Matchless majdnem csutkán, de nem Master Lead-es állásban meg V30. Semmi utókeverés, még master sincs rajta...
Abszolút vintage csöves feeling, amolyan ha meghajtod crunch, ha nem tiszta. Az EL84-ek miatt nincs olyan brutál mélye viszont gyönyörűen csillingel és iszonyat deffiníciója van a hangnak. Az szól, amit játszol, ha finoman, akkor finom, ha vadulsz, ez is vadul. A torzításáról meg annyit, hogy egy korábbi felvételhez végigpróbáltam az összes Marshall-omat mindenféle pedálkombinációban egy jó torzított hanghoz, aztán csak úgy kiváncsiságból kipróbáltam a Matchless-t és aztán a Marshallokat már nem is vittem. Mindenféle pedál nélkül csak úgy kitekertem és kész. Gyönyörű folyós overdrive hang, sweet, semmi aggresszió, a legjobb torzítás, amit valaha hallottam, kicsit vékonyka, de iszonyat zenei. Nagyon jó cucc!
Van benne egy tépőzár, de nem használom, nincsenek rögzítve a pedálok, mert csereberélni szoktam őket. Kultúráltan taposom őket csak, márcsak a súlyom miatt is, úgyhogy nekem rögzítés nélkül is szépen helyben maradnak...
Buzijól jól a cucc, csak már bánom, hogy lusta voltam két ládát cipelni. Így "vagy-vagy" volt a feltételen (a képen éppen a Matchless van bekötve), pedig lehetett volna "is-is" is...)))))
Nekem is volt Drive Master, már bánom, hogy eladtam. A mostani Jackhammer sz.tem nem egy nagy durranás (-nem kell valakinek..?-).
Én egy régi Laney-vel használtam, jó kis AC/DC szerű hangot lehetett csiholni vele.
Eléggé alulértékeltek ezek a pedálok... mindenki metálzónával buzul, hát ezerszer inkább egy ShredMaster... 28-ára hozhatom a DriveMasteremet ha érdekel valakit. Mondjuk nekem a legállatabb rockhangot pont régi csöves Marshallon sikerült kihozni vele
abból a pedálból tranyós cuccon is (Banditon próbáltam) olyan nyers durva marshall hang jön, h uhh!
aki olcsóbb, de igazi marshall hangot akar (értsd: nincs pénze fullcsőre), az ilyet keressen szerintem, brutál...