Köszönöm szépen a segítséget, de jelen körülmények között az már túl költséges lenne. Inkább megcsináltatom haverommal a tranyós kombó vibratójának a másolatát, szerintem az olcsóbb lesz. Ugyanis ez az egész mizéria a kombó beépített (hozzáteszem: kib.jó hangú) vibrató/chorus effektje miatt indult, amiket szívesen használok. De azért örök hálám!
Sziasztok!
Találtam itthon egy ilyet: Ha valakinek esetleg megmozgatná a fantáziáját,hogy mire is lenne ez jó-azon kívül mint amire kitalálták az adjon ötletet.
Legegyszerűbb eset az,hogy a dobozába valami multieffektet beépíteni.?
Azon kívül??
Az eredeti kapcsolásban a hangszín 82 kohm impedanciáról van meghajtva. Ez alapján feleslegesnek tűnik a lecserélt első fokozat kis kimeneti impedanciája...
Sőt, a Reinhard által belinkelt fetesnek még túl kicsi is a kimenő impedanciája.
Én követövel azért nem indítanék, mert a zajt növeli. A bemeneti illesztést a földelt source is tudja, de az még erősít is.
Az első fokozat kimenőellenállását meg simán lehet növelni egy soros taggal, ha ez esetleg gond volna...
Szerintem ez elég jó cucc oda. BF245A-t használj, akkor jobb lesz a kivezérelhetőség.
Én is tudo, hogy a fetnek más a karakterisztikája alapból, mint a csőnek.
Viszont van egy munkapontbeállítás, amikor a nyugalmi áram az Idss 80%-a, ahol a karakterisztika kezd kezd csöves jelleget ölteni a kivezérlés tekintetében.
Fetzer valve
Az adok-veszekben nemrég hirdettek egy szerkezetet ami pont erre jó.
Két fejet (mert ha a kombóról lehúzod a hangszóróját, akkor az fejként értendö) tudsz használni egy hangszóróval (vagy egy ládával).
Ez lenne az, ami neked kell. Ebböl létezik olyan ami két Solid State cuccot küld egy ládára, és van olyan ami két csöveset tud egy ládára küldeni. Amit neked ajánlottam az pont a harmadik, ami egy csövest, és egy tranyóst tud egy ládán megszólaltatni.
És ez elég profi megoldás. Csak ajánlani tudom, kipróbáltam már egy pont ilyet, és nagyon jó.
Nem egészen azokat a görbeseregeket produkálja a FET mint a Cső!Én mértem már,sőt mérési jegyzőkönyvet is kellett róla csinálnunk.Ezen kívül a belső kapacitása is jóval nagyobb mint a csőé-ha jól emlékszem."Csúnyábban"torzít mint a cső.DD-nek: Homorú idommal,amelynek a rádiusza megegyezik a kívánt fogólaprádiusszal.
Mivel az első fokozat kondenzátorral le van választva az utánna levőktől, ezért ha azt fettel kiváltom, akkor csak a saját munkapontját kell jól eltalálni.
Az nem is olyan nehéz, ha ismerem a fet típusát.
Aztán a Fet mellet szól az is, hogyha jól eltalálod a munkapontját, ki lehet belőle hozni a csöves hangzást (lásd. Fetzer Valve). Alapesetben a fet páros számú harmónikusokat termel, de ha jól csinálod, hozza a csövek 1.5-ös értékét.
Persze a felhasználói vélemények változóak, meg aztán az egész erősítőre vonatkozik, nekem meg csak az előerősítő kell, főleg az EQ-ja miatt. Az pedig minden RIC-nél szinte egyforma, csak némelyiknél még egy presence poti is be van iktatva az előfokba.
I was really shocked when I started playing this and found out it was solid state. Clean this amp sounds amazing. Very close to my old Fender Twin I traded away years ago. The reverb is excellent. The distortion channel on the other hand, I don"t use. It is very weak sounding.
Buy placing a SD-1 in front of the clean channel, it"s sounds amazing. Really handles that and other pedals well (Original Rat, DS-1).
But I prefer the clean/reverb channel. It seems like it was meant for my Rickenbacker 360. I also play an American Strat, Mexican Telecaster, Ibanez Jetking, SX Les Paul P90, and Hofner Colorama P90. Can you tell I like single coils? The only guitar I own with Humbuckers is the Jetking, you can really get fat bluesy sound with it.
I have a Epiphone Les Paul special II. It has 2 humbuckers so the 12" speakers really bring out the low end that I like to find in heavy metal. I have a Zoom 510 multi-effects proccesor I run through it. It sounds great with heavy distortion. The clean channels are great too. Without the pedal the distortion is very weak. The clean channel is awesome,it sounds really warm.
Ha csak a bemeneti soros R-eket nézed már akkor látod,hogy nagyobb v. =mint 100k. A bázisosztó felső tagja(1M)egyben visszacsatolás is a soros 100 ill.220k- val,Invertáló műv.erősítőnek sem lesz kisebb mint a soros R.Egyébként a kompakt pedálok nagy része is bipoláris tr.-s bemenetű,igaz ottemitter követőként vannak kötve,de treble boosterek földelt emitteresek voltak.
Az egész előerősítő bemenő ellenállást egy SOROS(100k ill 200k) taggal tartja magas értéken. Nekem meg pont ez nem tetszik, mivel osztót alkot az első fokozat bázisosztó-ellenállásaiból és tranzisztor bemenő ellenállásból repluszolódó (jézusom, miket írok) ellenállásával.
A tranyós Rickenbacker erősítők mindegyikének ilyen az előerősítője, nem csak a bassnak hanem a leadnek is. hajszálra egyformák. Amit furcsállok, hogy az egyik bass preampnál a Q1 az egy darlington: MPSA13, míg a többinél MPSA18 nem darlington.
Légyszíves nézd meg mégegyszer a kapcsolási rajzot, aztán nézz meg két dolgot a Tietze-Schenkben.
1. Földelt emitteres fokozat bemenő ellenállásának számítása
2. Munkapontstabilizálás feszültségvisszacsatolással
Az utóbbi helyett megnézheted azt is, hogy hogyan számolódik az invertáló műveleti erősítő bemeneti erősítése.
Ezek tükrében a 100k feletti bemenő ellenállást gondold át mégegyszer.
Basszus előfoknál nem a nagy bemenő impedancia a legfontosabb kérdés(Így is jóval 100k fölött van),hanem a túlvezérlés tartalék(headroom),kis torzÍtás.A bipoláris tranzisztorok paraméterinek szórása kisebb mint a FET-eké,ezért könnyebb a munkapont stabilizálása,és a kis torzításra való tervezés.A sorozatgyártásnál nem kritikus a válogatás,olcsóbb is a bipoláris tranzisztor.Megkockáztatom,hogy a tranziens átvitele is jobb lehet.(Részletezőbb,kevésbé" elkent" a hangkép.)
Hali Reinhard!
Nagyon ötletes hangszínszabályozó, kevésbé hatnak egymásra a potik. Nekem nagyon tetszik.
Az első tranyós fokozat viszont nem tetszik. Nagyon kicsi lesz az erősítő bemenőellenállása.
Én inkább egy fetet tennék oda, aminek a gate-jére nincs visszacsatolás, a source ellenállás pedig át van hidalva egy kondival.
Hello Gazz, és a többi félvezetős guru!
Véleményeteket szeretném kérni a lenti képen látható Rickenbacker preamp
-ról. Ez egy bassgitár előerősítő és EQ , de a szólóhoz is ilyen előerősítő és EQ van szinte az összes diszkrét félvezetős Rickenbackerben.
Nem sűrűn látok ilyet, hogy mind a három tranyó emittere a földön van. És egy elko sincs a jelútban. Mondjuk annyi eltérés van a bassz és a szóló preampok között, hogy a bassznál a Q1 az MPSA13 darlington, míg a szóló preampoknál simán MPSA18. Szeretném megépíteni szólógitárhoz, és a kérdésem konkrétan az EQ-ra vonatkozik, mit szóltok az ilyen típusú 3 sávos hangszínhez? köszi a választ előre is. Sűrgős lenne, mert a napokban szabin leszek és nekiugranék az építéshez.
hümm... még pár év valódi koptatás, és hihető lesz elég barbár lett, de nem rossz! :)
a fémrészeket még keelgetném jó kis mattra, meg koszt rá még, még! hehe
Ez így nem lesz jó.
Pld. ha a tranyós végfok 0-t tart a hangszóró melegpontján, a csöves meg szeretni kivezérelni azt, akkor a tranyós végfok miatt a hangszórót közel nulla ohm impedanciának látja, és szépen leégnek a csövek. Vagy a tranzisztorok. ÍGY SEMMIKÉPPEN SEM!
A hangszóróra egyszerre két végfok nem NEM CSATLAKOZHAT! Az mindegy hogy nincs az egyik kivezérelve...
A teljesítménnyel nincs baj. Viszont én a kapcsolót a két előfok elé képzeletem el. (tehát: gitár-kábel-kapcsoló-kábel egyik előfokba, másik kábel a másik előfokba) Ilyen módon mindkét végfok egyszerre lenne a hangszórón, de egy időben csak az egyik küldhet delejt rá. Impedanciák megegyeznek.
A kombó hangszórójának szinuszus teljesítménye legyen nagyobb a fejénél, akkor nem lesz baj.
A kapcsolóval ugyanis leválasztod a hangszórót a kombó végfokáról. (ha egy mód van rá, ne csak a melegpontot, hanem a földet is - kétáramkörös kapcsolóval)
Meg persze az impedanciákat egyeztetni kell.
A kombó tranyókirály, a fej meg csőkirály. Egyszerre nem dolgozhatnak (A/B-kapcsoló), viszont amiatt kérdeztem, hogy a 100-as csőfej nehogy küldjön némi delejt a vezetéken keresztül a kombós erősítőnek.
Sziasztok! Lehet olyat csinálni, hogy két darab erősítő ugyanarra a hangszóróra van csatlakoztatva, nem pedig két különálló hangszóróra? Egy kombóba hangszórójára szeretnék ilyen módon rákötni egy külön fejet és A/B kapcsolóval váltani az erősítőket.
Sziasztok!
Mi történik ha egy gitárelőfokba az egyik ecc83as cső helyére egy ecc85-öst rakok?
Bele lehet egyáltalán tenni? Ha igen lesz valami baja a cuccomnak??
nyilván utána fogok még olvasni, de gondoltam, megkérdem itt is. Texas Special settet kötöttem be a gityómba, és igyekeztem mindent oda forrasztani, ahol korábban is forrasztva volt, de: a tremolónál lévő pickup furcsán gyengén, kásásan szól, és iszonyat zaj van, HA (és nem akkor ha nem!) ráteszem a kezem a húrokra. Mit szúrtam el?
A másik: a vadi új tremoló, ami az eredeti helyén kiválóa szuperált, itt lassan de biztosan dől előre, mintha elhúznák a húrok, pedig már rá is húztam a rugókat tartó lap két csavarjára, és mégis. Így gyak. enyhén előre van billenve a húrláb, és hátrafele is lehet tremolózni. Ez mitől lehet? hogyan tudom kiküszöbölni?
Egy kis amatőr barkácsolás képekben Az effektpedál oldalán van a táp csatlakozó, de nekem a hátulján kellett volna. Ezért gondoltam, hogy az elemcsatlakozóra csatlakoztatok egy utóbb beépített plusz táp csatlakozót. Külön gondot okozott, hogy a + a külső részén van a pedáloknak, így nem lehetett az egyszerűen a lukba beszerelhető csatlakozót hazsnálni, mert akkor a teshez a + csatlakozott volna. Ezért távtartókkal kellett megoldani a problémát. Erről szól a kis képregény...
A másik mai barkácsolásom egy kétoldalú jack dugó előállítása két dormál jack dugóból. Természetesen az össezcsavarás előtt a csúcsokat egy rövid vezetékkel össezkötöttem.
http://kepfeltoltes.hu/080201/jack_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
2008-02-01 15:00 |
#10657
660-as a típusa, de 50wattos:), mondjuk lehet lead 60at is meghajtva:)
Ha az elem patentjáról lejövő pozitív pólusról jövő drótot megbontod, és egy diótát kötsz bele sorosan, akkor az elem leválasztása tutira meg van oldva. Ez nem okoz akkora feszültségesést, hogy kihatna az effekt működésére, de ha tápot is bedugsz az effektbe, akkor a dióda lezár, mert a trafó is 9 V-ot ad, meg az elem is, ergó nincs feszültség különbség a dióda két vége között, ergó nem nyit a dóda, ergó a telepről nem folyik áram.
Igen, így van. Két dologra kell figyelni: 1) megfelelő pólus kiosztás, 2) néhány korábbi effekt esetén egyszerre mindkettőt nem tanácsos használni, mert nincs leválasztás az elemnek, amikor bedugod a hálózatba. Illetve ugyanez visszafelé is igaz az újabb pedáloknál: ha a hálózati táp helyett egy 9V-os elemet dugsz be a dugaljba, akkor hiába kötöd rá a hálózat az elem helyére, az elemről fog menni, ha egyszerre használod a kettőt.
Kedves hozzáértők! Valószínűleg gyorsan tudtok válaszolni. Az effekt pedálokban van egy táp aljzat és egy 9 V elem alzjat. Ez a kettő lényegében párhuzamosan van egymáshoz kötve? Azaz ha a táp aljzatra kötnék 9 V elemet, vagy a 9V elem aljzatra kötném a tápot, teljesen ugyanaz lenne az eredmény, mintha mindent a helyére kötnék?