Van valakinek tapasztalata Flextone + Live vagy HD147 + Live párosítással?? Mivel egy cég csinálja, így gondolom hibátlanul kellene tudniuk együttműködni a cuccoknak.
Itthon 2.1-en tolom szgépről, bőven elég ami kijön hangerő. Nekem mondjuk Liveom van, de a lényeg, hogy a Channel hangerőt megtolom ahogy csak lehet. Nem tűnik vékonynak. Kb 10-20 watt között lehet a teljesítmény.
Ácsi van, az a nő mindenkit oltott, leginkább egy 2m magas feka srácot.. Hidd el nem az az ártatlan kis szende kislányka volt, aki "visszatér az életbe".
Ez a csajszi tűzelt aznap, csak olyan részeg volt, azt sem tudta mit csinál... A kislurkó meg kamu volt szerintem, pedig én még az állítólagos kiskölök nevét is megkérdeztem, nem mondta tisztán, azt is várakozás után...
Ezért vannak a Line6 ládákban Custon Celestion hangszórók, amint azt jópár hozzászólással el?bb is említettem, mert nem színezik annyira a hangot. Egyébként tényleg hihetetlen, de beállítástól függ?en, néha "szét akar szakadni", néha meg gyönyör? "gömböly?" hangszine van. F?leg kett?nek:)
Ha egy éves a csemetéje, akkor még csak most kezd visszatérni az életbe, nem csoda ha szerencsétlen csak a picir?l tud beszélni. Örül, hogy egyáltalán beszélgethet valakivel. Nem mindenki csak dugni akar:)
Beszarás, hogy ennyire kevés köztük a normális. Szombaton is a bárpultnál próbáltam rámenni egy "Zsuzsira". Jó cicik, nagy barna szem, hosszú haj, helyes pofi, minden ami kell, érted.
Elkezd nekem a gondviselésről, meg az 1 éves kölykéről beszélni 5 perc ismerettség után.. Hát bazze.... lehidaltam, mindegy. kirendeltem neki a piát, ittunk, már nagyon közel voltam a pici szájához, de elkezdett bambán mosolyogni, meg faszságokat beszélni... otthagytam a p...ba... leszólít, azt vonakodik, meg faszságokat hadar... tököm tele volt, hagyjuk. sorry az offba kellett volna.
egyébként a megfejtés tényleg a hangszóróban van szerintem is. Nekem a kombóim közül egy HOT-ROD Deluxe jött be legjobban, de nem csak úgy alapban. Fogtam egy Behringer DEQ2496-ot, és a hozzá tartozó ECM 8000 mérőmikrofonnal először "csináltam" egy szélessávú hangszóró kompenzációt EQ-val. Aztán ráküldtem a fülessel belőtt stúdió módú pod kimenetet, és más dolgom nem volt csak vigyorogni. Ez lenne kb az Atomic meg a Tech21 PA60 trükkje is. Sima PA, kevés színezéssel, de csöves végfokkal.
Kösz, melóban vagyok bent, USB-n beállítottam, majd a próbateremben kiderül, hogy szól :D
Nem tudom, milyenek a wah modellek, és hát úgy közelebbről nem is nagyon sikerült még egy régi Ibanez wah pedálon kívül semmilyen "igazi" wah pedált megszemlélnem :D
Line6-ben meg a Vetta wah-t használtam, az nem volt egy nagy élmény, ez a sok izé remélhetőleg jobb annál, régen a Line6 nagy hiányossága volt wah terén, hogy az az egy wah modelljük volt, most kicsit bepótolták ezt :D
srácok, funky-ra milyen wah kell?
Mondjuk ezekből:
# Fassel - Based on Cry Baby Super by Jen Electronics
# Weeper - Based on Arbiter Cry Baby
# Chrome - Based on Vox V847 (V846 re-issue Clyde McCoy)
# Chrome Custom - Vox V847
# Throaty - Based on the RMC Real McCoy 1
# Conductor - Based on the Maestro Boomerang
# Coloursound - Based on Colorsound Wah-Fuzz
# Custom - Based on Geoffrey Teese - Real McCoy RMC3
Mondom: szélessávú hangszóró kell! Vonalból valamiféle virtualizerrel lehet optimalizálni a hangképet, de nem tudok erről többet. Hál istennek többféle cuccom van, de a Pod karakterét is szeretem. Strattal is nagyon jó hangokat lehet kicsalni belőle. Mindent nem tud, de 5-6 hangszínt profin, azt igen.Egy Od-1 -gyel boostolva szépen, kereken szól bármelyik hangszín. De a kérdésemre várok valami komoly választ: kis hangerőn hogy lehetne használható hangszíneket kapni?
Én fetes végfokkal hallottam 1960A-n és az úgy jó. A lényeg az sztem, hogy a végfoknak ne nagyon legyen harmonikus torzítása, márpedig a csőnek elég keményen van.
Én csöves cuccon használom, de szélessávú hangszóróval, és tökéletes a hangkép. Sztem inkább a hangszórón van a lényeg, nem azon, hogy tranyóson, vagy csövesen szól. Vonalból nincs mit hozzátenni, bár engem zavar, hogy kis hangerőn vékony a hang.Ha valaki tud valami ötletet, köszönöm.
"On the demos!!!!!" Jeff Beck durva lenne, ha POD-al nyomná..
"But it was a mixture of a Marshall JCM2000 DSL head with one 4x12 cab and a Line 6 2x12 combo."
NOT WITH THE LINE SIX POD, nem kell magyarul, igaz?
Lehet, hogy egy-két gyakorlati cuccost onnan rákevert a lemezre, mert jól sikerült, de Jeff azért vintage csóka, nem lenne maga, ha nem csövesen tolná...
Ezért hangzott furcsán: "Jeff beck is azt használta új lemezén"... minimálban, úgyhogy döntetlen lett a vita, bassza meg..
I used a Line 6 POD on the demos. Some of that saw its way through to the final thing, because the sound of it was good and I thought, “I ain’t going to do that solo again!” But it was a mixture of a Marshall JCM2000 DSL head with one 4x12 cab and a Line 6 2x12 combo.
Ez azért túlzás, de mindenestere jól esik köszi!
Mi itt egy olyan pici szeletke vagyunk, hogy innen sehogysem tudnék akkorát dobni, hogy ott észrevegyék. Mellesleg az itthoni forgalmazótól kapok árengedményt, így ez nekem teljesen korrekt, jelen körülmények között.
Nem tudom még, milyen a hangja, azaz XT Live-ot már hallottam többször, meg guitar portom volt másfél évig, meg flextone-om is van, szóval nem hiszem h nagy meglepetést fog okozni akármilyen értelemben is.
ja és egy kérdés mindenkihez,
a PodXt, és a toneport közt hangminőségben is van különbség, vagy csak funkcióiban (toneport csak géppel, de több hangszert, pod gép nélkül is, de csak gitárt).
Ja és a toneport és a gearbox plugin közt? (Merthogy lehet venni külön gearboxot, amihez adnak valami usb-s interfacet, meg lehet venni toneportot, amihez viszont adnak gearbox szoftvert)
Ez az egész azért lenne érdekes, mert álltalában megy a gép ha gitározok, azaz nem baj ha gép nélkül nincs gitárhang, viszont nem tudom, hogy a Podxt hangminősége megkapható e így?
de vonalból tényleg nagyon erős a POD, nekem maradandó élmény, hogy Jeff Beck az egyik lemezéhez feljátszotta a demókat podon, aztán a stúdióban volt olyan szám, amit nem játszott újra, mert azt mondta, hogy ha már megvan és nagyon jól is szól, akkor minek újra venni más cuccon.
Szóval ez ilyen alapkérdés. Vagy csöves motyót használsz, vagy podot, a kettő lényegében kizárja egymást :D De mondom, a pod inkább vonalból erős, azért élőben akadnak jobb megfejtések, akár a Line6-től is a flextone vagy hd147 ill. vetta jobb, mint a pod akármilyen végfokkal.
Hát az nagy baj. Az hangban olyan, mint ha 2 erősítőt kötnél egymás után. A podból kijön a kész hang, azt csak erősíteni szabad, lehetőleg tranzisztoros végfokkal.
Csak annyit a POD-ról, hogy - senki ne értsen félre - szombaton az egyik zenekar azt használt a bulin Backyard babies szerű zenéhez. Ilyen szarul nem szólt még semmi, amit hallottam.. bocsánat, elnézést.
Valószínűleg szerencsétlen nem túlzottan ért hozzá... nem egy nagy megfejtés élő hangban a pod, viszont az erős túlzás, hogy szar... persze, lehet vele szar hangot is csinálni, mint a példa mutatja :D Főleg ha bedugta valami csöves motyóba.
hát, első körben azt tudom mondani, hogy a Hangmester is árul Line6-et. Viszont ha jól tudom, mind egy nagykerből szerzik be, sz"al ha az egyiknél nincs, a másiknál sem nagyon lesz, egy telefont azért megér. Aztán ha nem, akkor musik produktiv, az a tuti megoldás. :D
1 hét alatt biztos behozza a posta...
Zenében már leginkább csak a dinamikát érzed szerintem, mert a többi hangszer eltakarhatja azokat a dolgokat amik esetleg a modellezésből származnak. Sztem olyan vegyen modellezős cuccot, aki keveset tolta csöves cuccon és nem is igazán ismeri alaposan az eredeti cuccokt, mint pl én is. Akkor nem lesz gond a hangzásával! :))
Sajnos itt boltokat nem nevezhetünk meg.. de van Budapesten bőven!
Nekem a vágott nyakú fiatalember a kedvencem, ő nagy megfejtő. Aranyárban monden. Egyszer próbált rámsózni egy valvestate ládát, drágábban, mint bárhol.
Köv. szöveggel indított:
"ajándékba" 140 rugóért. Kurvaannyát, fizesse ki nekem, akkor ajándékba van..
" Vidd el, mert most van december, Januártól 20 rugóval több lesz... Most ez AJÁNDÉKBA van csak neked..."
Szerintem a kemény forintvalutámért simán jogom van smoke ont he water-rel gitártpróbálni, sőt kipróbálhatom még dolly rollal, napalm death-el vagy akármivel is. Az eladónak meg ha nem tetszik, akkor menjen el napi 12 órában betont keverni, vagy keressen valami tisztességes állást.
Egyébként tényleg bicskanyitogató, ahogy megpróbálják hülye szövegekkel a szart is rásózni mindenkire.
Nagyon sok kezdőnek elmegy a kedve az egész zenéléstől, mert tapasztalatlanul rásóznak egy rossz hangszert, amin öt perc alatt megunja a szenvedést. Szemtanúja voltam egyszer mikor egy 13 év körüli metallica pólós srácra rásóztak egy gagyi kínai klasszikus gitárt, amin nagyon nehéz lesz játszania, ráadásul sosem fog egy kicsit sem úgy szólni, hogy az emlékeztesse egyetlen gitárhangra is ami tetszik neki. Szenved csak vele és semmi sikerélmény nem lesz a tanulás folyamán. max 1 hónap és már próbálja is eladni.
Hát... igazából leszarnám, ki mennyi hülyeséget beszél, mert mindannyian átestünk annak idején ezen a kérdezősgetésen..
A hangszerboltosnak a dolga, hogy eladjon és kedvesen válaszoljon, még akkor is, ha a mosoly mögött a fejében ezt mondja: "Micsoda egy hülye ez a gyerek"..
Sokkal rosszabb, mikor bemész a hanxerboltba, és nem tudsz kérdezni, te érzed kényelmetlenül magad, mert a boltos nem segítőkész és kurvára unja magát, fejére van írva: "Nehogy merjél kérdezni, vagy bármihez nyúlni"..
A harmadik variáns meg a boltos, aki minden lépésedet követi, a nyomodban van és tolja a banális marketingdumát, hogy a Cheri nevű gitár igazából a Fender kóreai leányvállalata, de kanadai faiparból importál terméket és USA-ban nézeti át az összerakott hangszert. Mindezt olyan meggyőzően évszámokkal alátámasztva mondja, hogy benned megreked a hang is..
Hát... ennyi, én szívesen lennék hangszerboltos, főleg Angliában.
Valahol Németo.ban az egyik hangszerboltban bazi nagy betűkkel ki van írva, hogy a következő számokkal tilos hangszert próbálni, mert kibasznak egyből:
smoke on the water, paranoid, stairways to heaven, enterszedmen, stb.
Gondolom besokalltak:D
Fizetést nem is kapnál, mer előre elköltenéd, mielőtt még látnál belőle egy fillért is... Hallgathatnád a sok hülyegyereket, ahogy próbálgat, naponta 43szor meghallgathatnád az Enterszendment, meg a Paranoidot... Jönnének az okosabbnál okosabb kérdéseikkel, pl.hogy miért jó a Les Paul, amikor vastag a nyaka. Meg miért kerül tízszer annyiba, mint a Vorzon, amikor ugyanolyan fából van, és biztos a hangja is ugyanolyan.... (Ne tudd meg, hány ilyet hallok, amikor nagy ritkán bemegyek egy hanxerboltba.)
Gaben tudna mesélni.....
Nem dolgozom hangszerboltban tesó... Bár ott dolgoznék valahol, ahol lóg több száz gityó, meg van 4 vitrin effektpedál, a hátsó részben 30 különböző vintage erőlködővel... Nekem lenne az a mennyország.
Hát nem tudom, de egy 40-50eFt-os cuccból azért még nem lehet messzemen? következtetéseket levonni. Amikor spider kombóm volt, a srácok, akik pár héttel azel?tt hasonló árú vox kombót vettek, (mert az mekkora név) verték a falba a fejüket.
Amúgy a "multit" ki lehet benne kapcsolni:) Volt neked ilyen vagy csak próbáltad?:)
Hogy van saját hangja a Line6 er?sít?knek? Biztos. De a Marshallnak nincs?:) Ez a dolguk. Mellesleg ez a különbség a nagyobb modellekben elt?nik. A flex kombóhoz amúgy már régen megjelent egy frissítés, amiben a "hibás" hangszineket frissítették. Az HD 147-ben pedig eszméletlen hangszinek vannak, azt nem ér fikázni:) Szerintem AB vaktesztben elvérezne mellette egyik-másik istenített márka.
Ja, és a "csajozósfény" a legjobb benne! Nehogy azt mondd, hogy nem a csajozás miatt kezdtél el zenélni:))
Teljesen egyetértek veled! Sokan a tudást próbájlák a cucc méretével, összetteségével kompenzálni (persze tudat alatt), és közben elveszik a lényeg. Pedig a tudást nem így mérik, mint ahogy a sikernek sincs semmi köze a tudáshoz. A teljes produkciónak kell jónak lenni, sütnie kell bel?le zenének, annak, hogy szeretik, és szívvel lélekkel csinálják a zenét. Nincs annál szomorúbb, amikor fiatal bandákat látok, csillivilli cuccal a hátuk mögött, konténerek, félmillás hangszerek, stb. és amikor elkezdenek játszani, az egész csak értéktelen sikálás és tématemet?. Nekem sokkal szinpatikusabb az, amikor valaki alázattal közelít a témához. Emlékszem a pecsában volt valami buli (kb. 20-éve:) amikor a meghívott vendégzenész srác (nevekre már nem emlékszem, ?k nyomták el?ször a "fekete ló-t" a judas priestt?l:) nyakában a gitár, hóna alatt egy 15W Marshall kombó. Letette a szinpadra, elétettek egy mikrofont és hibátlanul szólt. Ennyi.
Ha megnéztek egy régi pl. Elvis él? felvételt, ott sem voltak még spéci effektek, és mégis mekkora hangulata van az egésznek! A mai zenészek 95 százalékának kimerül a fantáziája a cucckeresgélésben, és nem marad kapacitása zenélni.
A digitális cuccnak is meg vannak az előnyei: sokféle hangzás programozhatóság, nem kell 100 pedál+100kábel+100 táp, stb
Viszont az is igaz, hogy amint bekapcsolod, meghal egy csomó minden menthetetlenül: természetes hangszín és dinamika
Ez legjobban tényleg csak a zenészt érdekli. Sőt csakis azt. A közönség számára az csak egy gitár és szól ahogy szól
De azért a szalagos magnó és cd közötti különbség mégis más egy kicsit:)
Nem baj, hogy raktak a spiderbe egy kis multit, csak lehetne kikapcsolni. Meg kihagyhatták volna azt a csajozós knightriderfényt is amikor bekapcsolod.
Nálam ez hangulatfüggő dolog. Egyik nap fos a Live, másik nap meg imádom. Kezdem megszokni és már nem akarok elméleteket gyártani. Veszek valamit próbára és én innentől lezártam az erősítő részt, mert soha az életben nem hagyom ezt abba, ha most nem fogom magam vissza! Van mot végre egy normális banda, akivel rendszeresen próbálunk és nem cuccokon kell agyalnom, hanem a számaikon.
Csak, hogy védekezzek.. Nem kötöttem bele senkibe, mindig valaki kezdi a basztatást, meg beszól. olvass utána nyugodtan, engem fog minden igazolni. Te oltottál le először. De... leszarom tesó. Térjünk vissza a topikhoz. Okéj?
Elméleteknek tényleg semmi értelme, nincs recept sem blues-hoz. sem jazzhez, igazad van. Line 6-nél tartottunk, nem fikázom, csak nem tetszett, mert a csöves cuccok elégítenek ki.
ennyi. nem kötöttem bele senkibe. csókollakölellek
Jóvan, bocs h beleszóltam.
Ma pl. a port után rettentő szokatlan és rossz volt a Flextone vonalból az 5.1-en. Mégsem ezen filóztam, hanem gyakoroltam...
:)
Azért érdekes, hogy mindegyik topicban akad vki, akibe belekötsz. Galdert meg nem a doboz jazzgitárok érdeklik, hanem elméletet akar gyártani a motyókhoz, és sehogyan sem tudom rávenni, hogy ne ezzel foglalkozzon, hanem dugja be, és rock"n"roll.
Azok a jazzisták akik jazzgitáron nyomulnak azoknak valóban a tranyós erősítők jönnek be jobban. Ebből a legnépszerübb talán a Roland jazzchorus, de idesorolnám még a Polytone-t is, de a Fender is kijött egy jazz fej-láda kombinációval. Vmi miatt a "dobozos" jazzgitárok tényleg jobban szólnak tranyósan mint csövesen.
Már hogy a picsába ne érteném? Igazad van abban, hogy ahány ember, annyi ízlés.. De hát a srácok had dumálják már meg, ha úgy szeretnék. Miért zavar, ha kicsit elhúzzák... ennyi.
Semmit, JC-t biztos nem vennék, csak én eddig azt hittem, hogy a jazz zenészek tranyós cuccokat szeretik jobban. Azt nem értem, hogy miért kell ezt továbbgondolni. Nem csak olyan dolgokról kérdezek, amit venni akarok...
Én azt csodálom, hogy nem jöttél még rá, hogy itt a fórumon nem fogod megtudni, hogy hogy szól vmi motyó, csak ha meghallgatod. Meg arra, hogy nincs olyan, hogy legjobb motyó, még adott stílusra sem, mert nagyon sok jó hang van, amit nagyon sok motyóval elő lehet állítani. Most attól, hogy xy a JC-120-ra esküszik, z meg a Twinre (és mellesleg ezeket is tudod jól...), mit változtat a saját szubjektív ízléseden?
"jazzarcok" - ez annyira általános, kb. mint ha azt kérdeznéd, hogy most akkor a férfiak a szőke nőket szeretik?
Amúgy nem értem, hogy nem fárasztó ennyit foglalkozni ezzel...
Nem megyótól vettem a PODomat sem, de félreértés ne essék, nem reklamálni akarok, mert akitől vettem, azzal eddig mindig korrekt üzleteket kötöttem. Remélem a jövőben is így lesz!!
Ja, hallottam én is, jó a hangja... dd6-ot nem ismerem, mert dd3-al hajtok, de azon is csak a rövidebb Twin Peaks-es reverb hangot tolom, vagy az ismétlődést betétnek.
38 viszont nem olyan olcsó. Rotomachine-t megnézem van-e olcsóbban valahol..
Köszi
Bár a spidert nem ismerem de ma már csak nagyon kevesen hallgatnak szalagos magnón, vagy bakelit lemezen, zenét. Leginkább 16 bit-re lebutított cd lemezeken, vagy még roszabb minőségü mp3-akon hallgatunk zenét . Minden digitális lett. Az analóg cuccnak a szinpadon van értelme, és ott is igazából csak a zenész élvezi aki ott áll előtte és játszik rajta, mert a közönség már aki PA-n hallgatja, már az sem olyan