Na, inkább innen kérek segítséget, mert itt legalább segítőkész emberek vannak... Egy az egyből bemásolom úgy, ahogy máshova is írtam.
" AT számítógép tápegységből kibányásznám teljes egészében a primer tekercset, és ehhez tekernék egy X voltos szekunder tekercset. Ez lenne a táp. Hanyagolható ötlet, vagy nem? Azt tudom, hogy ezek a tápok kapcsolóüzeműek, amit foggalmam sincs mit jelent. (Egy ideig nem lesz lehetőségem gép elé ülni, így utána se tudok olvasni jelenleg.) "
Gazz meglátása tökéletes: LED-et is szeretnék kapcsolni. A geofex.org-on ugyan van egy Millennium Bypass nevű csoda, de egyrészt nem értem, másrészt a 2-es verziója nekem nem is működött. Nyilván én toltam el valamit, de a 3pdt kapcsolóval - ha lehetne kapni - nem tolnék el semmit :)
Sajnos a fához jobban értek, mint az angolhoz, így ebben nem tudok okos lenni! Ráadásul a komoly gyárak néha olyan faajtákat használnak, amit nálunk nemhogy baszarazni nem lehet, de még szakmai berkekben se ismerik őket...
A nyak más téma, ott minden szál egy irányba fut, a rétegeléssel a mechanikai tulajdonságokat lehet javítani (minél kisebb fatest marad egyben, annál kisebb a mozgás, vetemedés,stb.) Meg bizonyára a hangot is, de ehhez az én fülem már kevés!!!
black wood fiber center layer... De az mi? fekete fa? nyilván nem fenyőt pácol be... oké rétegeknél szálirány merőlegesen. És a nyaknál? ott ugye jávol/dió/jávor/dió/jávor. Azt tudom hogy a jávor az a húrokra párhuzamos szálirányú. és akkor a dió?
A megoldás a technológiában rejlik: Ha furnérozol, a szálirányoknak mindig egymásra merőlegesen kell futnia, különben vetemedik az anyag! Ezért van közte plusz egy réteg. Hogy miért sötét? Több oka lehet, de sztem elsősorban a megjelenést javítja. Ha igazán odafigyelnek rá, a hangkép finom beállítását is szolgálhatja. Azt, h milyen fából van, képről szinte lehetetlen megmondani!
ok, de milyen fából? Ja a másik meg hogy a nyaknál a jávoron kívül mi az a másik fa? dió? wenge? Mennyire számít hogy milyen vastag a középső jávor réteg? szóval ha a két dió/wenge közt nagyobb távolságot akarok, hogy szép legyen akkor az gyakorlati, hangbeli, stablilitási szempontból változtat a hangszeren?
Jövőre indul a carvin bass copy project:D reméljük...
Hahoj. Na hangszerbarkácsolók! Mondjátok a frankót. Bőgőknél szoktam látni, hogy éger testre ugye valami jávor topot raknak. De ahogy le van csiszolva a 2 réteg között látszik egy kb 2-3mm vastag fekete/sötétbarna csík. Az egy harmadik réteg fa a 2 között vagy valami más?
Pl.:
Építs magadnak diléjt.
PT2399 (HT8970 kompatibilis) echo/delay chip 1500 Ft
Teljes alkatrészcsomag 4000 Ft - két potis változat; 5500Ft - 3 potis változat
Külön csak NYÁK: 500Ft / 700Ft
Vagy ne építs: kész áramkör doboz nélkül (kb. 1 hét) 5500 / 6500 Ft
ewr frímél hu
részletek
Építs magadnak kórust. (John Hollis Zombie vagy E.H. Small Clone)
MN3007 chip (BBD) 1000Ft
Teljes alkatrészcsomag: 4000Ft / 4500Ft
Külön csak NYÁK 700Ft
Vagy ne építs: kész áramkör doboz nélkül 6500ft / 7000Ft (kb. 1 hét)
ewr frímél hu
részletek
Építs magadnak analóg ekhót.
MN3207 (BBD) + MN3102 (meghajtó) 2000Ft
Teljes alkatrészcsomag: 4500Ft
Külön csak NYÁK 700 Ft
Vagy ne építs: kész áramkör doboz nélkül (kb. 1 hét) 6500Ft
ewr frímél hu
részletek
Építs magadnak trúbájpasszos tyúbszkrímert (TS9 /TS808 klón)
JRC4558D chip 500 Ft
Teljes alkatrészcsomag: 3000 Ft (lábkapcsoló nélkül)
Külön csak NYÁK 500 Ft
Vagy ne építs: kész áramkör doboz nélkül (kb. 1 hét) 5000 Ft
Ugyanez lábkapcsolóval, LED-del 6000 Ft
ewr frímél hu
részletek
Építs magadnak kompresszort. (Dyna / Ross klón)
CA3080 chip (OTA) 300Ft
Teljes alkatrészcsomag: 2500Ft (Dyna) /2800Ft (Ross)
Külön csak NYÁK: 700 Ft
Vagy ne építs: kész áramkör doboz nélkül 4500Ft (Dyna) / 5000Ft (Ross)
ewr frímél hu
részletek
Építs magadnak patkánytorzítót (PROCO RAT klón)
LM308 chip 700Ft
Teljes alkatrészcsomag: 3000Ft (lábkapcsoló nélkül)
Külön csak NYÁK 500 Ft
Vagy ne építs: kész áramkör doboz nélkül (kb. 1 hét) 5000 Ft
Ugyanez lábkapcsolóval, LED-del 6000 Ft
ewr frímél hu
részletek
Építs magadnak klínbusztert (MXR microamp klón)
Teljes alkatrészcsomag: 2500Ft (lábkapcsoló nélkül)
Külön csak NYÁK 500 Ft
Vagy ne építs: kész áramkör doboz nélkül (kb. 1 hét) 4500 Ft
Ugyanez lábkapcsolóval, LED-del 5500 Ft
A sorbakötögetés jó gondolat, mert a hangszórók terhelhetősége így összeadódik, az erősítő kimenő teljesítménye pedig csökken. Első kipróbáláshoz kösd sorba az összeset.
Másrészt a tápágakba iktass be egy-egy 0,5...1A-es biztosítékot, és egy ugyanilyet a hangszórókkal sorosan is.
Mielőtt a hangszórókat rákötöd, kapcsold be, nézd meg, hogy a táp-biztik életben maradnak-e, majd (ha minden oké) mérd meg a kimeneti egyeneszt: 0V körül kell lennie.
Most gondolkodtam azon amit mondtál, a hangerőpoitról a TDA2030-ba. Ezzel ugye csak a bejövő jelet korlátozom. Ha normális a táp, és normális a pufferelés is, egyáltalán semmi zajnak nem kell hogy megjelenjen a hangszórón igaz? Csak azért, mert ugye a végfok papíron 18W de 1~0Wig szól normálisan. Viszont kipróbáláshoz egy régi Dyras magnó hangfalpárját használnám, sorosan. Egyenként 5 wattos 4 ohmon, szóval 10W 8 ohmon. De ha teljes kivezérlésben a tápbol jövő zajokat kiviszi, akkor meghalt a hangfalpár. Lehet, hogy orbitális baromságot mondtam (már megint), de a magnó nem az enyém (apámé) és nem igazán venné jól ha tönkretenném..
Mondjuk még egy 4 wattosat is rátudok kötni harmadiknak, de az 8 ohm.
Sziasztok!!!
Tudtok adni olyan linket, ahol lépésről-lépésre le van írva hogyan kell guitar combo-t építeni? Az erősítő már megvan, csak azt szeretném, hogy esztétikus legyen, és jó legyen a hangja.
Megosztom veletek pickupbekötési tapasztalataimat.
Szóval adott egy LesPaul, amibe tegnap szereztem előre egy felezhető Seymour SH1-et, hátul meg eleve volt benn egy felezhető SH4.
Namost ha már felezhető, akkor éljünk is vele, letöltöttem a Seymour honlapról a bekötési ábrát.
Örömmel látom, hogy nem is igazán felezni kell.
Adott ugyebár egy humbucker, amiben két tekercs van. Ha a két tekercset sorosan kötjük, akkor kapjuk a hagyományos humbuckert, nagy jellel, zsíros vastag hanggal, és zajkioltással. Ha az egyik tekercset rövidre zárjuk, akkor single coilt kapunk, ami tisztán csilingelően szól,kisebb jelszinttel, és nagyon jó a tiszta hangzásra, ellenben zajos.
Viszont ha a pickupban levő két tekercset párhuzamosan kötjük, akkor is single coil hangzást kapunk, kisebb jelszinttel mint a hagyományos humbuckereknél, viszont nem lesz zaj. Na ez nekem nagyon tetszett!
Áhá! Szóval speciális poti kell a bekötéshez, amibe egy dupla kétáramkörös kapcsoló is bele van építve, vagyis két poti, mert mindkét pickuphoz kell. No nézzük csak, mennyibe kerül. 5000 darabja. Oppá, ez nem tetszik.
Még szerencse, hogy van olyan yaxley (forgókapcsoló), ami kvázi egy fordítással egyszerre 4 kapcsolót működtet. Mindegyik kapcsoló három állású.
Ezután úgy döntöttem, hogy a gityóban az egyik hangszínpotit beáldozom, annak a helyére teszem be a forgókapcsolót, így kívülről semmi sem látszik, de azzal fogom vezérelni az elektronikát.
A másik hangszínpotit meg úgy kötöm be, hogy ne a pickupváltó kapcsoló előtt legyen, hanem utánna, így mindkét pickupra hatásos. Mondjuk más kérdés, hogy én nem használom sosem, mindig csutkán van, vagyis nem gyakorol hatást a gitárjelre...
Na szóval a forgókapcsolóval így most háromféle állapot van a gityón:
1. Mindkét pickup humbucker (soros) állásban. Hagyományos felállás ugyebár. Vastag hang.
2. Mindkét pickup paralel állásban. Csingilingi.
3. Első pickup paralell (csingilingi), hátsó pickup humbucker (zsír).
Elöl fontos a singlecoil hangzás, mert akkordozni ugyebár ott szokik az ember, hátul meg úgyis torzítva használom.
Tittá ölöm bódottá!
Hehe, mi oroszórán annó olyan lemezekről halgattuk a nyelvleckét, ami röntgenképre készült. Frankón rajta voltak a csontok, meg minden. Újrahasznosították. Amúgy működött, szólt rendesen.
ezt már túltárgyaltuk... de ha akarod, akkor pontosítok.
mivel bakelitnek hívja még mindenki, ezért hívtam én is így.
a másik pedig, hogy amikor az ember elkezdi formára vágni, elképzelhető, hogy az anyag nem a kellő helyen válik szét, tehát mellette reped, stb. Mivel még sosem próbáltam VINYL-t formára vágni, ezért kérdetem, sajnos pontatlanul, mivel gyorsan akartam infóhoz jutni... mindöggy. A segítő szándékot egyébként mindenkinek köszönöm.
Yaya... Az "élét" csatolod vissza. Ez levágja a "zsírpapír" tetejét. A 2-ős poti: változó terhelő kimenő "impedancia"???
Vagy dupla meredekség. De mindenesetre hüleség.
Meg kell nézni a FENDER Frontman rajzát. Az szerintem utánépítésre érdemes. Ott a végén ott van a "CURRENT FEEDBACK", amiről Ensiumnak már MESÉLTEM!!! IGAZ, ENSIUM???
Na aaaaaz, az tud gitárul szólni...! A saját hangszórójával is szépen muzsikál, de 4*12"-n... Leesett az állunk. Nem hangosan, csak szépen szólt.
A TDA 2030 sima hifire sem való végfok.
0...1K az pont nem az Ohm tartomány? 1000pF meg a nano-tartomány alja...
Viszont a visszacsatoló-ágban lévő 20k érték mellet nagyobb kondi már erősen vágja a magasakat.
Nincs mit.
A C8-R5 tagra a működéshaz nincs szükség.
Ha nagyfrekvenciásan gerjedne a végfok, akkor lehet kísérletegetni az értékekkel: 10...1000pF, 0...1kOhm körüli értékekkel.
Egy potit (10...100k log) köss be elé úgy, hogy a csúszkát a Vi pontra, a bal oldali végálláshoz tarozó alaktródát a földre kötöd, a jobb oldali(max) vágáláshoz tartozó elektróda lesz a bemenet.
Ebben a kapcs. rajzban mivel tudom szabályozni a hangerőt? Az R5 és a C8 értékeivel? És milyen értékűt tegyek bele? Az R5-öt kicserélném egy potméterre, miylen értékű legyen?
Súlyra rendben van, nem egy noname Strató másolat gitár volt a kezemben ami jóval könnyebb volt.
A koptatólap 3 rétegű. A pickupok kerámiamágnessel készültek, a jelük nagyobb mint a Jack and Danny strató gitároknak. A nyak jól szorult a nyakzsebbe, de azért én egy kis csiszolópapírral kitámasztottam, hogy jobban dőljön hátrafelé.
Az én gitáromon a nyakba voltak a furatok rossz helyre téve (nem volt egy vonalban a testen lévő lyukakkal), meg a tremoló csavarjainál volt elcsúszva egy kicsit, de az ilyesfajta pontatlanságokat gyerekjáték kijavítani.
Egyébként az egy dolog, hogy Baltimore néven hírdetik, a dobozon AXL van, ez ugyanaz a cég akik a Johnsonokat is gyártják.
Szerintem megéri az árát a Baltimore KIT.
A test 4db-ból van (3 egyforma csík +1 pici).
A hangolókulcsok gagyik, és a furatok nem feltétlenül vanak jó helyen, tehát mielőtt lefestenéd, előbb össze kell rakni felhúrozni, kipróbálgatni, beállítani, aztán szétszedni és festeni.
Én meg vagyok elégedve az enyémmel, nem bántam meg, hogy megvettem.
Itt a kép az enyémről, bár azóta lecseréltem a hátsó pickupot egy single méretű humbuckerre.
A tompító anyara annyira nem érzékeny a dolog. Általában ki mihez jut hozzá azt ragasztja be. Sűrűbb vattától a lazább filccig többfélét láttam már. Valami olcsó könnyen kezelhető ragasztóval lehet ott tartani. Erőt gyakorlatilag nem kell tartania. A melegedős ragasztó-stukker pl tök jó. Kétoldalú ragsztó szalag hosszú csíkokban dettó.
Érdekes dolgok vannak azér ám. Én hallottam már 4X10 es ládát mélyebre menni mint 1X18-ast. Persze más és más árkategória volt a kettő :) De drukkolok neked, hogy jó legyen a ládád, és méltón alá pakoljon a 4X10 nek.
Én valami felüláteresztőnek nézem... Bár ezeket a párhuzamos kapacitásokatenm tudom mire vélni. És a P6a-P6b mi a fene? Kétszeres meredekségű szintszabályzó?
A két odlalú ICket (bal és jobb oldalt vannak lábaik) a kapcsolási rajzokban általában, a könnyebb ábrázolás miatt jelölik "a" val sé "b" vel. Az "a" oldal általában a bal sor, a "b" a jobb sor, ha úgy nézed, hogy az IC első lába bal oldalt van.
Egyszer megakartam építeni, de nem volt rá idő, aztán elmaradt.Állítólag jó kis gitárerősítő. Az IC3a és IC3b rész mire jó azt nem tudom, mivel nem építettem meg, nem is foglalkoztam vele, csak mmost jutott eszembe V8David kérdése nyomán a TDA2030-as rajz.
vannak ilyen üveggyapot, és ipari vatta(?) típusú anyagok, 5 centi vastagság a szokásos, asszem... az üveggyapotot persze kerüld, mert kiporzik, és nem egésszéges, csak a képalkotás miatt írtam.
vannak direkt erre a célra kapható szivacsos anyagok is, meg van, aki simán vastag posztót használ.. a lényeg a dobozhang, rezgés csökkentése.
felragasztható ragasztópisztollyal ("hotmelt"), vagy gyakorlatilag bármilyen ragaccsal, ami megfogja..
köszi a válaszokat!
a magas hangokra van 1 4X10-es ládám, ez csak a mélynek kellene.
Milyen anyagot szokás belerakni és milyen vastagon?(Pontos név?, hol kapható? +mivel érdemes felragasztani?)
kösz
Akkor szerinted nem elkoval kellene kiicsatolni a drainról, hanem valami tönn mikrofarados Polystirollal, MKT, MKS-el?
Ja, és áttam egy Horváth Péter féle keverőben a TLo72 IC-ről a hangerőpotira úgy csatol ki, hogy 2 db 10 uF-os tantal elkot sorbaköt, de úgy, hogy a két pozítív oldalt köti össze, így a sorbakötött kondik bemente és a kimenete is negatív pólus. Erre mit szóltok?
Bocs akkor én értettem félre :) B-gitár ládához tényleg nem kell Cross. A többi azért igaz amit írtam. (meg azért csak sokkal szebben szólna az 2 hangszóróval)
Ugyan nem kéne elvileg cross a piezónak, de a szokták védeni őket valami jó nagy (minima 10 vagy 20 mikro) NEM elektrolit kondival.
2007-11-29 08:59 |
#9953
De, ha kiemeled egy MOTOROLA piezoval, eszméletlen sokat javít a hangképben. A piezot, nem kell illeszteni, krosszozni, csak egyszerűen rákötni a hangfal jack aljzatára úgy, hogy a piezo + érintkezőre kötött madzagját sorban meg kell szakítani egy
1,5 Mf-os 400V-os kis kondival.