általában javítható minden. a kérdés az, hogy megéri-e.
elektronikai hiba, kontakthiba egyszerűen javítható, reverbtank javítása lehetséges, csak nem éri meg neked, hogy valaki (pl én....) tízezrekért toldozza napokig, mikor pár ezerért újat lehet bele rakni 20 perc alatt.
Sziasztok.
Kérdéssel fordulok hozzátok. Nem értek az ilyen dolgokhoz. Szóval adott a laptop és két stereo hangfal. A laptop kimenetébe bedugom a jackdugot és szól a hangfalon a backing track. Csak nagyon halkan. Mit rakjak a hangfal és a laptop közé, hogy kicsit felerősítsem a jelet. Valami olyanra gondolnék ami nem több tizezer forint, valami kicsi egyszerű kütyüt. Létezik ilyen?
Mert szar a hálózat, mert ha már valaki ki tud cserélni két ceruzaelemet egy lámpában azt hiszi magáról, hogy villanyszerelő, és megcsinál mindent. Persze a villanyszerelők szakmai képzettsége is a szar alatt van.
Át kellene nézni ah egész 230-as rendszert, rendes földelések kellenek mindenhova, a villanyóránál összekötve a nullát a földdel, rendes földelőszondával leföldelve. A földelőpont után FI relé bekötése erősen ajánlott. (új telepítésnél kötelező is tudtommal)
Mióta így megcsináltam a házamat, érdekes módon nem ráz a zuhany, és az erősítők se zajosak.
Aki meg arra hivatkozik, hogy az FI állandóan leold.. Ott valami más baj van, nekem 1x oldott le 3 év alatt, akkor is azért mert beázott egy hosszabbító. Hogy én mennyi kifogást hallottam már végzett villanyszerelőktől, hogy miért nem kell földelés (há' az oszlopnál úgyis le van földelve a nulla, meg a nullán keresztül úgyis leold a kismegszakító, ha zárlatos lesz valami)
Szóval, ha az oszlopnál le van földelve, akkor az oszlop meg a ház között már pár voltra megemelkedhet a nullapotenciál a földhöz képest. Ez már pont elég, hogy rázzon a zuhany. Ha testzárlatos lesz valami, akkor a hosszú vezetéken jelentősen megnőhet a feszültség, akár halálos szintre is. Vezetékszakadásról meg nem is szólva...
Hozzáértők véleményére lennék kíváncsi.
A gitárosunk vett egy házilag épített Laney Sound kopit. A hely, ahol próbálunk egy szar barlang egy bisztró alatt, koncertek vannak néha, stb. A földelés tuti totál szar, néha jobban búgnak az erősítők, néha semennyire. Most kicsit rázott a jack kábel. Fogtam és hozzáérintettem a jack végét az erősítője fém részéhez, szikrázott (meg a jack másik vége is, ami a rendes fölhöz (nedves föld ráadásul!) ért hozzá, ott is szikrázott. Kissé para. Kipróbáltuk különböző elosztókkal/hosszabbítókkal, a rövidebbekkel nem csinálta. Nem hinném, hogy az erősítőben rámenne a 220 vagy valami a vázra. Potenciál különbség lehet a nulla és a talpunk alatt lévő föld között? Vagy miért lehet ez?
a reverbtankot megkocogtatva sincs zengés?
akkor a visszajövő oldal szar.
ált. 1 ic látja el a meghajtó és visszajövő oldalt egyszerre.
vagy ez dörrent el, vagy valami más. vagy a reverbtank csatlakozója kontaktos. vagy a tank meghajtó vagy vevőtekercse megszakadt.
vagy más :D
Amikor a közgáz kapott egy ibm mainframet, kibontották az épület oldalát, hogy bedaruzzák. Amikor lejárt az ideje, és leselejtezték, kifelé már nem a falat bontották, hanem a gépet flexelték széjjel. Nem mondom, hogy jó lett volna otthonra, nincs 3x60A betápom.. :D De ez már nagyon off...
"Az igazgató ott helyben rosszul lett, amikor meglátta. Aztán valahogy összetoldozták-foldozták, de persze közel se lett olyan, mint előtte."
Az igazgatót?
Az elte jogi karnál van egy koncertterem, amibe a hetvenes évek elején be kellett vinni egy Steinway (vagy hogy a francba írják) versenyzongorát. Az ajtó nem volt elég széles, úgyhogy a melósok a könnyebb ellenállás irányába indultak meg, kettévágták a zongorát.
Az igazgató ott helyben rosszul lett, amikor meglátta. Aztán valahogy összetoldozták-foldozták, de persze közel se lett olyan, mint előtte.
Banyek...
A Hammond egy külön kis univerzum... Egykori billentyűsünknek volt, a szállíthatóság okán vízszintesen félbevágva. Minden vezeték csatlakozóra kötve, hová-milyet találtak épp. Elég mocskos rock érzés volt koncertezni vele! Csapatépítő hatása volt, mert az egész banda kellett hozzá, hogy a színpadra föltegyük. Aztán jött a transzcendens vonatkozás: erősen imádkoztunk, hogy megszólaljon a sok összedugdosás után. A hangja viszont verhetetlen!!!
Régi szép idők...(sóhaj) Nem tudom, mennyibe került volna kompletten újracsövezni, de nem is vállalkoztam volna rá!
Itt van egy videó, hogy működik. Az az olajozás baszki... :D
Van egy 24V-os nagy motorom, azt fogom rátenni valami flexi rögzítéssel. Mikrokontroller fogja vezérelni az egészet, MIDI-n keresztül, az a terv. Meg egy csöves erősítő rajta. Kell még hozzá egy vibrato scannert is vennem. Ami egy kondenzátorsorra kötött marék forgókondenzátor jellegű izé.
Ilyen ni. Leslie-t meg építeni kell hozzá. :)
Valami MXR van előtte, ami kb. egy Tube Screamer, csak lehet drágán adni, mert szignicsör. Aztán a puruszt otthon elé teszi a Fender Frontman tiszta csatornájának és rí, hogy nincs gén :D
Tehát megint visszajutottunk az őskorba: TS+800 :D
Ki az a ZAkk? :):)
ha jól rémlik akkor Ő használ elötte pedált.
Te nem? mert ugyebár gyári 800-as ról beszélgetünk.
én még mindig azt mondom hogy a 800 nem dzsidzsire való......
Szerintem ha a katodkoveto reszt atvarialod mondjuk a SLO 100 szerint (vagy barmely mas metal erosito szerint), akkor eljutsz ehhez a hangzashoz. De akkor az mar nem a 800-as lesz.
Megcsinalhatod kapcsolhatora is, 2-3 relevel osszejon a dolog, es elhasznalhatod ra azt a fel csovet, ami megmaradt az elso fokozattal parhuzamosan kotott csobol.
nagy bólogatás.....közepet fel,basszust le.magassal meg játszani ahogy tetszik.
Bár a 800-as tól sok dzsidzsi-t nem kell várni sztem.
Sőt a hangszoró rettenet fontos .GT75 kifejezetten jó lehet ......
K100 esetleg a standerdebbek közül.....
Hát itt pont nincs mély. Ok, H húron tolja, de a mélyek durván vágva vannak még a torzítás előtt. Ez a lényeg. Ha a mélyet is torzítod, akkor fuzzy hangot kapsz. Ennél egy 800-asnak alapból több mélye van. Azért is basszák elé a TS-9-et.
A mélyet nekünk kell alátenni ;) (igen, nekünk basszusgitárosoknak :D)
há' én nem tudom, mert a "metál" dzsi-dzsinél pont a mélyek vannak nyírva. Ha a mély is torzul, az már a számomra kedves stoner-sludge-doom hangzás, de ahhoz meg nem kell sok tudomány, csak lecsavarod a magasat a gitáron, meg olyan erősítőt választasz, ami nem eszi a mélyet. Az sem árt, ha a hangszóród 15 collos :D
Kár hogy nem tudok mutatni tipikus példát erre.
Az biztos hogy a Marshall karakter nem hozza azt az "agresszív,tömény" mélyeket.Kicsit szellős és több "eredeti" hang van benne.
Szerintem azok is torzulnak rendesen, talán még jobban is mint a magasak, csak nem hallani ki úgy őket.
Szóval ha rákötnél egy szkópot, akkor lehetne látni is, így értem.
A 800 moddolgatás során már a jóég tudja hány és hány rajzot,modot kipróbáltam.
Valamelyik jól szól valamelyik kevésbé...
A kérdésem arra irányulna hogy tudtok-e ajánlani vagy konkrét ötletet mutatnii a következő témában:
Mivel és hogyan érhető el az hogy a mély hangok is torzuljanak?(Arra a tipikus dzsi-dzsi hangra gondolok)Bocsánat a pongyola megfogalmazásért
Sziasztok! Meg tudnátok nekem mondani, hogy egy Marshall TSL 100- as kombónak mennyi lehet a komplett újra csövezése munkadíjjal, meg mindennel együtt? Előre is köszi a segítséget!
Kicsit turkáltam itthon, vannak olyanjaim, hogy AC127-128-132 (2-3 darabok), OC70 3db, OC107 1db, OC1071 2db, OC 1074 9db, OC1075 3db, OC1077 1db, OC1079 3db, ha valaki tudja őket használni valamire, szóljon :)
Ha megyek mutterhez,megnézem én is,hátha nekem is akad még.
Tungsramok voltak nekem is,talán akad még pár darab....
Meg talán van pár AC is,bár a 128-asokat már odaadtam Kócinak.
Minőségi alkatrészből megépíteni egy cuccot ugyanannyi meló, mint szarból. A végkimenetel viszont nagyon nem mindegy. A Marshall Plexi az "alap" ebben a műfajban. Sokan sokszor megépítették már, nem rossz eredménnyel. Általában Mallory 150-es sorozatú kondik, vagy az orange drop, silver mica itthon is beszerezhető és jó minőségűek. Ha nyákra csinálod olcsó alternatíva lehet a Wima MKS 4 vagy MKP 10-es sorozat Lomexből pl. Kritikus helyekre érdemes tömör szén, vagy szén-film ellenállásokat tenni, ha nagyon igényes és zajszegény akarsz lenni. A kimenő trafó az egyik leglényegesebb hangzás tekintetében.Emiatt keresd Cyklon Attilát, Bajkeverőt, István3-at Pumuklit stb. A net tele van jó és sokszor hibás rajzokkal, de a nagy többségük működik.
Milyen márkát ajánlotok a beépítendő alkatrészek tekintetében a hangzás romlása nélkül - gondolok itt kondi, ellenállás stb. alkatrészekre? Jó az olcsóbb is vagy érdemes a drágábbat beszerezni?
Másik kérdés, hogy a neten található Marshall plexi 50W utánzatok rajzai mennyire megbízhatóak? Működőképesek megépítve is vagy módosításra szorul?
Köszönöm előre is!
Alakítottam a marshall(800) hangját és időközben megjött a hang amire vágytam.Gondoltam helyrerakom a sok légszerelt alkatrészt. A helyreállítás sikerült de viszont elhalkult az erősítő ,azaz szól de rohadt halkan.Próbáltam csak a return aljzatba bedugni a gitrárt de az sem szól.
Mi lehet a gond?
értem és tényleg nem pontosan a pólusok felett húzódik a húr..
lenne még ez az SSH+ vagy SSV a Suhr-től, ami most nagyon kedvező áron van,de én egy agresszívabbat szeretnék bele, viszont nem minden áron...
előzőekről tudtok valamit az Aldridge-hoz képest?
nem húronként.
a két szélső húr már a szélső csavarok külső széléhez fog esni, és van rá esély, hogy pl.
a magas e húrt lefelé pengetve vékonyabb, halkabb hang, felfelé pengetve meg jó.
Szedőtől is függ, nem mindegyik tolerálja ezt az eltérést.
Van amelyik meg jól.
Sziasztok!
Tök téma idegen lesz,de holnapra tudnom kellene és nem válaszol senki a megfelelő topikban.. rátok mindig lehet számítani
Suhr Aldridge pickupot szeretnék venni az Ibanez Prestige 2570-be (hídhoz), de csak 50-eset találtam.
Ezt belerakhatom, jó bele? vagy mit kell tudnom erről az egészről?
köszönöm szépen!