Pénteken próbálunk a tervek szerint, van is 4x12-es ládám, de csak egy BG412h-s Behringer... Ha rám mered bízni a motyód, hogy hozzam-vigyem Debrecenbe, szívesen kipróbálom, de egy nyíregyházi tesztben is benne vagyok, hetek óta hurcolászom a gitárt magammal, csak eddig sose jött ki rá a lépés végül :(
"akik tudják mik ezek, jórészt vettek is már ilyet, a többi meg csak bepróbálkozik
mert azért sejti, hogy mik is ezek, de szeretné megkapni az anyagár feléért."
Off lesz, de kikívánkozik: nem biztos, hogy azért próbálkozik be, mert sejtelme van a témáról, hanem egyszerűen amiatt a 30-40 év alatt berögzült beidegződés miatt, hogy ami maszek, az biztos olcsóbb, mint a nagynevű gyári. És megideologizálja azzal, hogy "mert a minőség sose lesz olyan, mint az XYZ gyári, meg nem kell megfizetni a gyártó-nagyker-kisker árréseket, marketinget, brandet", a befektetett melóról meg nagyvonalúan elfeledkezik. Olyanok meg, hogy az adott építőnek mennyi ideje fekszik a tanulásban, kísérletezésben, mire olyan szinten épít, ahogy, mennyit talpalt, mire megtalálta a legjobb ár-érték arányú forrásokat az anyagokra, kiszervezett munkákra... na, ezek alapból eszébe se jutnak. A bónusz, amitől (nyilván más területeken találkozva vele, mert még hobbi-építőnek se merném nevezni magam, maximum próbálkozónak) mindig felszalad a vérnyomásom, amikor jön mellé a "válság van, nyilván mindenáron szabadulni akarsz a lomodtól, örülj, hogy egyáltalán megvenném, tehát mennyit engedsz a feléből" hozzáállás is.
Én csináltam már itthon sasszit,dobozt ,sőt trafót is .
Szerszámaim is megvannak ,de az említett Urak munkája úgymond tökéletes.Az áraik pedig a szotyipénz kategória sztem a minőséghez képest.Bár vannak idióták akik ezt nem igy gondolják.
Irok egy kis infót róla.
15W tiszta csati végén pici krancsal.
2db 12Ax7
2db ruszki NOS 6V6 :)
A trafók Bajkeverő munkái,a sasszi szokás szerint cyklon, doboz csomoros nyár és Fehérlófia művek:)
Mint ahogy én sem, de itt vagyok, figyelek.
Olvasom minden nap a topicot, még ha felét nem is értem.
De ha több előnyöm nincs is belőle csak annyi, hogy tudom hol kell kérdezni, már megérte.
Nem az a baj ha valaki valamit nem tud és kérdez, hanem az, ha nem tudja de okos.:)
Hát, én sem vagyok építő, (badibilder meg pláne nem, én agyra gyúrok, csak az nem látszik)az általad említett krémbe nem tartozom bele, max a cukrászinas lehetnék...
Igen, ez igaz de azt gondolom, hogy szép lassan kirostálódnak az emberek és azok maradnak bent, akik a fos ámde sok pénzből reklámozott cuccokat figyelemre sem méltatják.
Nekem nyomhatnak bármilyen pr dumát, ha meghallgatom Mákos egyik hangmintáját a jutubon, na az meggyőz.
Pedig Mákos nem is erősítő építő hanem badibilder, aki utálja a buzikat.:)))
Igen, csak nem mindenki épít erősítőt. Egyébként igazad van, a neten is tonnaszám hever az info, vannak fórumok, találkozók. Mondjuk egy nagy cég újabb fostalicska erősítőjének beharangozására sokkal több pénz jut, mint pl. ennek a fórumnak a találkozóira. (Ahová még soha nem tudtam eljutni, bakker!)
Azért azt is vedd figyelembe, az átlag zenész nem is hallott, ne adj' isten látott igazi fasza erősítőt, azt tudja kipróbálni legjobb esetben, ami a boltban van. Az meg...
Azért valljuk be azt a szintet amiről most beszélgetünk, a magukat zenésznek nevezők 98%-a nem üti meg.
Mivel minden nap látjuk, hajlamosak vagyunk elsiklani afelett, hogy itt a magyar erősítőgyártás krémje jött össze.
Van akinek füle van hozzá, van aki el is tudja készíteni, de az átlag nem ilyen.
Minap voltam hangszerboltban, egy 16 körüli srác nyomta egy Epiphone-on és wah pedált próbált.
Értem én, a pedál volt a lényeg, de 6-ból 5 húr hamis volt és nem hallotta. Még a jószándékú laikus ismerős is 2 perc után menekült a boltból. Szóval vannak műanyag fülűek, nekik mindegy min tolják, nem fogják sosem hallani a különbséget.
Az ilyen vegyen Bugerát, nem tudok mit mondani, úgysem hallja meg a különbséget, ha meg is hallja, képtelen értékelni és inkáb ez a nagyobbik baj.
És akkor még én erőlködjek, hogy ne a német vigye el 1000 ojróért, és ne hulladékokon játsszanak az itthoni zenészek.
Egyébként szerencsére egyre kevesebb ilyen félretájékozott hülyegyerek van már.
Jaj, friss sztori, votl egy fazon Hatredet kipróbálni, hú, anyád, izéhozé, kurvajó satöbbi, karácsonyra neki kell egy ilyen. Hát mondom Bobikám ez egyedül rajtad múlik, a matekot ismered. Jön az ímél kb egy hét múlva, vett egy Peavey Triple XXX-et, de biztos a csövekkel lehet a probléma, mert nem valami jó a torz csatija. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Anno a 18 wattos 1974X replika fej(Lite II verzió) nekem anyagáron kb. 100 rugóban volt. Mindez úgy, hogy volt amit olcsón meg tudtam venni (Heyboer trafó, a doboz részben barter) tehát a kalkuláció szerintem is helyes.
Tegyük hozzá, hogy az ismert nevű - nem biztos, hogy jobb - trafók például ( Mercury, Ig, Hammond, stb.) kb. duplájába kerülnek az általad felsoroltaknak.
Terápiás céllal belekezdtem egy nyákos cuccba. Wima kondik meg fémréteg ellenállások minden alpha poti a nyákon, meg relé az átkapcsoláshoz( hogy ne kelljen annyit huzalozni). A kábelezése is olyan lesz, hogy aki tud forrasztani magának össze tudja kötözgetni azt a néhány vezetéket. Ha beválik és jól működik olyan kispénzű, de jó szándékú embereknek szánom, akik hajlandók maguknak egy pici ráfordítással barkácsolni maguknak erősítőt. Akár Te is össze tudod majd rakni magadnak Zsolti.
Már írtam egyszer.
Erre itt nincs sajnos pénz, de legfőképp a kultúra (zenei) nem tart ott mint nyugaton, hogy megértsék az emberek, mivel is van dolguk.
akik tudják mik ezek, jórészt vettek is már ilyet, a többi meg csak bepróbálkozik
mert azért sejti, hogy mik is ezek, de szeretné megkapni az anyagár feléért.
Én is csinálok gitárokat kompletten.
Eszemben sincs meghirdetni, mert elkótyavetyélni nem fogom az biztos.
Ilyen csere Jolanára meg Staggra meg az "eredj a picsába" kategória nálam.
szóval valahol úgy vagyok mint Te, készítek magamnak és örülök neki.
Sziasztok! Érdekes telefonbeszélgetésen vagyok túl. Mákos ez inkább téged érint. Felhívott ma reggel egy ember, hogy mennyiért "pocsékolnám" el az erősítőmet, mert tetszik neki. Mondta, hogy beszélt veled is, de te "horror" árat mondtál egy 30W-os erősítőre. Nem volt tenyérbemászó a stílusa, úgyhogy elbeszélgetünk egy kicsit. Elárulta mennyit kérnél azt hiszem egy 30-as erősítőért. Szerintem ez a Horus lehetett, és én korrektnek véltem a mondott árat. Akkor számoljunk egy picit, csak azok kedvéért, ha valaki ide téved és nincs tisztába mi mennyibe kerülne:
-Kimenő trafó: 15,000,-
-Hálózati trafó: 13,000,-
-Fojtó: 7,000,-
-Sasszi fúrva galvanizálva: 12,000,-
-gravírozott elő és hátlap: 10,000,-
-Fej doboza kárpitozva, sarokkal, füllel:25,000,-
-Végcsövek (2XEL34/6L6GC): 13,000,-
-Előfok csövek (4X ECC83/12AX7): 15,000,-
-Csatlakozók, foglalatok, kapcsolók, passzív R/C elemek, relék/optok, turretboard, csavarok, huzalok, potméterek, forgatógombok a teljesség igénye nélkül legyen kb: 25-30,000,-
Ezek hozzávetőleges árak. Eddig összesen: 135-140,000,-Ft csak a kalkulált anyag ára. A bútoros srác jutott eszembe, aki eljött felmérni a konyhaszekrényt és azt mondta, hogy amennyi az anyag kb. annyiért szokta csinálni a szekrényt. Szerintem ha valaki keres itt közülünk egy ilyen erősítőn 135-140,000,-Ft-ot munkadíjként, mint ahogy az asztalosok számolnak, az fényes nappal Borat tangában rohangálna a Hősök terén -10fokban. Szóval kedves idetévedt érdeklődők. (Itt nem magamat idesorolva), de vannak olyan szakik, akik gyári erősítőket megszégyenítő(mind hangban, mind minőségben) termékeket tesznek le az asztalodra, a gyári fos árának sokszor harmadáért. A leírtak nem irányadóak, csak tájékoztató jellegűek, és nincs bennem semmi düh, vagy indulat. Mellékhatások tekintetében hallgassatok, meg egy gyári erősítőt(figyelembe véve az árát is) és az itteni építők közül egy párat. Aztán kérdezzétek kezelőorvosotokat, miért van ez így ebben az országban.
Anélkül, hogy bármit is tudnék erről a gitárról,azt mondom, rajta. Van egy korrekt gitárod, nem muzeális érték, nyugodtan hozzányúlhatsz,tuningolhatod.
Köszi!
Nem befektetésnek, mert hangszer arra nem való. Csak kell valami, amivel ki lehet próbálni az erősítőket, mert az Ibanezt eladtam. Amennyiért vettem Te a készülő gitárjaidhoz a fát nem veszed meg, meg a szerelékeket. Egyébként a fejformáját leszámítva nekem tetszik. A két seymour többe lenne, mint ez a gityó.
Ha meg szeretnéd tartani, és használni is akarod, akkor a pickupo(ka)t érdemes cserélni, egyébként nem olyan rossz gitárok azok. Viszont az új árához képest csak nagy buktával lehet eladni őket, mint ahogyan te is megvetted, tehát befektetésnek nem éppen ideális... Tehát, ha rám hallgatsz, a gyári pickupjait megtartod, és ha valamikor el szeretnéd adni, akkor visszapakolod bele őket, mert egy rendes seymour duncan árát úgysem kizeti ki majd a következő tulaj.
Kicsit OFF leszek! De ti azért fogtatok már kezetekben pár gitárt, ezért mernék itt érdeklődni.
Sikerült viszonylag apró pénzért hozzájutnom egy Samick Greg Bennett Ultramatic UM1-es gitárhoz. Adatai alapján mahagóni a nyaka is(testbe ragasztva), meg a teste is. Meglepően kényelmes a nyaka, kellemes profilja, pontos oktáv tiszta, jó kulcsok, bundok, igényes kidolgozás, sehol sorja festék megfojás.stb.stb, Szóval árához képest igen korrekt darabnak tűnik Nem mai darab, de nem rozsdásodik sehol, pedig pl. a Cortokra ez igazán jellemző. Mivel eddig soha nem volt dolgom ilyen gitárral arra lennék kíváncsi, hogy szabad erre költeni? Gondolok itt 2db pickup cserére, bár a nyaki így is kellemes, csak a hídi nem tetszik. Nem ismerem annyira a márkát, bár nekem nem olyan uszadékfából gyártott tömeg sz@rnak tűnik. Bocs az offért és köszönet véleményekért tapasztalatokért.
Köszönöm!
Mivel a Tubetown is az MKS4-et mg az MKP10-et forgalmazza, illetve a Bogner Überschallban is ezeket láttam kipróbálok velük egy erősítőt. Csak azért kérdeztem mert perverzióm egy nyákos erősítő és tervezésnél ugye nem mindegy a lábméret.
ugyan, elég egy delay, egy fézer (vagy flénzser), meg valami filter, outputot visszavezetni a legelső pedál (legyen a delay) inputjába, leülni, jobb kézzel tekergetni a potikat, ballal kortyolni a borokat (vagy fordítva), gitár meg maradhat a tokjában, ne kopjon.
"Muszáj valamit kezdeni ha már itt vagyunk.
Itt egyenként csak tötyörésztek..
Ha összefognátok, mindenki beleadná a kapcsolatait a közös képviseletbe, meg beletennétek egy kis munkát, összejöhetne valami komolyabb is."
Te Slinky, te valami reneszánsz ember lehetsz. Nemcsak az erősítő építésről osztod itt az észt, hanem arról is, hogy MÁSOKNAK mit kellene csinálniuk. A jövő heti lottószámok esetleg?
Mákosnak üzenem.. csináljon egy olyan ampot aminek ilyen elszállós pszihedelikus hangja van.. és nevezze el Opium nak, a saját neve után.
Végülis a mákosból lesz az opium.
Itt magyarisztánban nem sok mindent becsülnek..legalábbis nem pénzben mérve.
Annyira le van gatyásodva az ország, hogy az emberek úgy fizetnek ki pár ezer ft ot mintha a fogukat húznák. De hát ez van, ez a magyar valóság. Nem az emberek tehetnek róla, hanem a sok évtizedes vezetés.
Nektek inkább minimum itt kéne terjeszkednetek az EU ban.
Azt kéne csinálnotok közösen, hogy összedobni egy fasza jó kis web oldalt, ami több nyelvű.
Képekkel, videókkal, hanganyagokkal bemutatni az összes erősítőt, mindenkiét.
Kb mint Mákos kománk. Ő jól csinálja.
De ez még nem elég..
Ezt még meg kéne fejelni egy normális marketinggel is.
Az euban össze kellene ismerkedni hangszer boltokkal, bolt láncokkal.. ki kellene alakítani egy viszonteladói kapcsolatot.
Ami úgy menne, hogy a boltokban lenne egy két bemutató erősítő.. különféle marketing anyagokkal, web oldal címe stb..
az emberek megnézik.. látják, hogy kis millió egyedi hand wired (nem használt) cucc van.. potom áron. Mindenki megtalálhatná a saját ízlésének megfelelőt.
Muszáj valamit kezdeni ha már itt vagyunk.
Itt egyenként csak tötyörésztek..
Ha összefognátok, mindenki beleadná a kapcsolatait a közös képviseletbe, meg beletennétek egy kis munkát, összejöhetne valami komolyabb is.
Úgy értem, hogy CSAK hangminta alapján. Ha már valamennyire is befutott a márka, vagy adott termék, ismerik azokat akik használják, ajánlják, az más.
De ha én most csinálok egy akármit, felveszem egy almástelefon széjjeltorzított mikrofonjával, az annyi mint halottnak a csók. :D
A rendes, jól megcsinált hangminta jó lehet, de ott meg egy jó hangmérnök annyit tud színezni rajta.. Szóval én nem merném megvenni így, anélkül, hogy kipróbálom.
A soldano is úgy futott be, hogy szétküldött egy csomó cuccot, és pár híres muki elkezdte használni, aztán már mindenkinek az kellett. :)
szerintem is fontos, hogy minél több és jobb hangminta legyen az adott termékről. nem feltétlen ez alapján veszi meg, de ez mindenképpen figyelemfelkeltő és ha tetszik neki, megfogja valami a hangban, akkor jobban utánajár és esetleg vesz is belőle. meg nem csak komoly zenészek vesznek erősítőket, elég sokan vásárolnak 150-250k között erősítőket. persze ez nem a külföldi 2-3000 eurós butik szint.
"Komoly zenész nem vesz netes hangminta alapján erősítőt"
Hát ez így ebben a formában nem igaz, mert akkor nekem csak komolytalan külföldi ügyfeleim voltak :)
Igazából azon múlik, hogy a termék és a brand által közvetített image, melynek csak része a hang mennyire fogja meg az érdeklődőt. Lehet egy már felépített image farvizén evezni, másoni valamit pl. sok Marshall replika, vagy valamiben újat kell hozni.
Meg persze kell némi rugalmasság, én pl. visszavásárlási garanciát adok kipróbálásig, ha már megbízott bennem annyira, hogy kipróbáláls nélkül rendel az ügyfél. Dealereknél meg be kell vállalni, hogy önköltségen küldesz mintát, amit kipróbálás után vagy megvesz vagy visszaküld. Utóbbi esetek még nem fordultak elő, de fizetni sneki sem szeret, főleg a delerek nem, a cégeket keményen rugdosni kell a pénzemért :)
Komoly zenész nem vesz netes hangminta alapján erősítőt, és a munkát meg kell fizetni. Érdekes módon nyugaton egy jól összerakott kézzel készült cucc 2-3000 EUR vagy dollár.
Márkától függetlenül nekem is rossz tapasztalatom van az új csövekkel, sajnos :(
NOS csövek sokkal jobbak, csak drágák és nincs forrás mindig ugyanolyanra.
Régi orosz csövek közül válogat egy ismerősöm, ha hangra megfelelnek, azok elég megbízhatók. Eredeti Mullard vagy Brimar megfizethetetlen.
Amúgy az tényleg jellemző, hogy itthon a kézzel készített cuccokat nem becsülik (pl. az eltöltött munkaórákat alapból figyelmen kívül hagyják), kínai gyáriak szintjén kalkulálnak, azt is inkább használt érték szintjén.
Nem is veszem magamra.:) Összeadás/kivonás/szorzás/osztás után nálam kb. megáll a tudomány, btk-n tanultam, szóval semmi agyam hozzá, emiatt is minden tiszteletem azoké, akik értenek is hozzá. Csak van egy erősítőm, ami erős felújításra szorult (ami kb. most van a finisben), + érdekel a dolog, elég jó saját kezűleg helyrehozni. Mondjuk új trafót nem én tettem bele... Mellesleg pont az volt a probléma, hogy úgy adták vissza, hogy "bocs, a lámpát nem kötöttem vissza, majd megoldod, nem?" "őőő...hát persze..." Egy évig nem volt világítás, volt is, hogy egy napot véletlen bekapcsolva állt emiatt, úgyhogy ideje volt már valamit kezdenem vele.
Nem akarok én senkit sem bántani, csak sokszor elgondolkodom, hogy embereknek egy egy bagatell kijelző bekötése mekkora gondot jelent. Ami valahol nem is baj, mert nem tanulta, nem ért hozzá, nem a szakmája stb.stb. Csak azt nem értem hogy idejönnek emberek, mint a múltkor is az a tag, aki Mákost leszólta, hogy miért nem akar szépen, türelmesen, aprólékosan válaszolni a feltett hülye kérdéseire. Aztán meg ezek az emberek szólnak be Cyklonnak meg többek között nekem is hogy mit képzelek én X eFt-ot kérek egy kombóért, vagy fejért? Pedig, ha sokszor tudnák ezek a delikvensek mennyi szopás, kísérletezés, átvirrasztott éjszaka is tud lenne egy egy új dolog kikísérletezésében, mire az olyan, amilyennek szeretnénk. Távgyógyításra meg ott van Gyurcsók József a 06-90-es telefonon,... csak tedd az erősítődet a TV-re!!! Nem arról vn szó hogy nem segít az ember, csak aki hülye ne arcoskodjon már elsőre...
Amúgy a 220-as lámpa zsinórja be tud zavarni zúgással? Nyiván a lámpa végéven a kapcsolóig össze vannak tekerve, de hátulról előre kell jönni a kábeleknek, és azok már nem tekergőzve jönnek. Most zümmög bekapcsolva, de hát egy olyan házban vagyok most, ahol nincs földelés. Nyilván ez a probléma, de amúgy bezavarhatnak a kábelek?
Köszi srácok, sajnos elég kellemetlen szitu, de ahogy a haver szokta mondani : az élet nem egy tál cukrozott eper.
Egyébként ő a 2. aki az ismerőseim közül így jár. A másik egy orange dual terrorban volt kénytelen csöveket cserélni, még a garis időszakban. Kicsit olyan érzetem van, mint amikor a nehezen összerakott pénzeden veszel végre egy autót, aztán nem jutsz el vele a benzinkútig, mert üzemanyag pont annyi van benne, hogy beinduljon, te meg vigyorogva fizetsz, majd folyamatosan csak viszi lét.
2013-11-06 22:23 |
#81856
Ha garanciális, akkor nem bántanám hanem visszavinném.
Aztán ha átnézték és tényleg a cső, akkor sajnos venni kell bele persze
de a többit jobb ha szakszerviz zárja ki.
Én ezt tenném.
Valami lestrapált de azért működő csővel (használtan, olcsón) ki lehetne próbálni hogy tényleg az-e a gond.
Mielőtt 100000-t elkölt egy új garnitúrára.
Az gáz, mert szegény srácnak garis a cucc, de nyilván a csövekre ez nem érvényes, így a 260e-ért vett motyóba ( 9 hónapos, alig használta )most tehet bele még egy kis lét.
Bekötöttem a lámpát úgy, ahogy leírtam, és ahogy elvileg a rajzon van, de off állapotban is világít így a lámpa, ha a tápkábelt bedugom.:S Ez mitől lehet?
Sziasztok, kellene egy kis segítség.
Havernak va egy blackstar stage 60 kombója, kb fél óra használat után elkezd benne "fújni a szél" Nem igazán tudom okosabban megfogalmazni, szóval olyan zajok jönnek belőle, mint amikor beszélsz valakivel telefonon, és hallod, hogy fúj a szél a túloldalon. Nincs agyonhajtva, pár órás csövek stb.
Régebben tapasztaltam annó ezt egy valveking fej ládán is, de nem emlékszem mi volt ott a baj.
Megköszönném, ha valaki leírná a megfejtést, persze, ha érthető valamennyire amit leírtam.
Sziasztok! Előfokcső vásárláson gondolkozom. A mostanival az a gondom, hogy Ha be van kapcsolva és gitárt dugok rá és nem pengetek semmit, akkor ilyen tábortűz szerű hangot ad. Régebben azt olvastam, hogy ez az előfokcső miatt van. Jó nyomon járok vajon, vagy valami más a probléma. Egyébként szól, mint a veszedelem. Köszönöm előre is a segítséget.
a Tarnay 'elektroncsöves kapcsolások' nincsen meg valamilyen digitális formátumban? azt az egyet nem tudtam megszerezni se online, se könyvtárból, se sehonnan.
Uraim lenne egy kérdésem. Tervezés alatt van egy nyákos "univerzális" előerősítő. Egy Fender szerű tiszta és egy 4 triódával felépített Lead/Crunch csati. Ha egy kapcsolóval kiiktatok egy triódát, mint ahogyan az ENGl-nél is van, (csak ott relével, egy amolyan primitív crunch/lead kapcsoló) és nem tervezek bele sem, optót sem némítót tenni (egyelőre). Nagy csatt várható átkapcsoláskor? Nem láb kapcsolható lenne, csak ki lehetne választani egy spdt-vel, hogy crunch vagy lead legyen. Egy ócsó projecthez lenne, azért nem akarnék sokat vesződni vele..
Ami nekem van, és nem hagyatékból maradt rám, az online antikváriumból és vateráról van. Pl a magyar szinti szent biblia, az Örley féle szintiskönyv antikváriumból, egy későnni kiadású Magyari Zsebkönyv vateráról ticcesenk vateráról, '55-ös zsebkonyv, Korda és Dr. Tarnay hagyatékból, de a Kordával szoktam találkozni vaterán
Ok, jaja, itt is negatívnak írják. :D De igen, vágó. Akkor végül jól írtam, nem? A 220ból kijön egy kábel, ami megy a 2A-es biztire, aztán az on/off kapcsoló lábra a lámpa egyik végével összeforrasztva, a másik 220-as kábel meg megy a lámpa másik felére + a bemeneti trafóba. Ez van ott a bal alsó sarokban, nem? Köszi, amúgy!