tettem fel egy dalt a blogomba, amit nem reg rogzitettunk a studiomban. egy csodalatos hangu jamaica-i enekesno adja elo, a vegen van egy jazz gitar szolom, amit egy 30 eves Ibanez Artist 2616-os jazzgitaron jatszottam fel. beszartok milyen allat hangszer. ezek a regi japan ibanezek a hetvenes, nyolcvanas evekbol egyszeruen allat hangszerek voltak. ezt nemreg vettem egy itteni gyujtotol. soha nem jatszottak rajta...
Kösz mindkettőtöknek kezd egy kicsit tisztulni
Tehát kíséretben, szólóban vagy egy szám teljes reharmonizálásában jól jöhet a tritónusz helyettesítés. Magas nekem ez a tengelyelmélet de érdekes, ki fogom megint próbálni. Köszönöm még egyszer
Ennek az az alapja, mint az alterált skálának is (melodikus moll 7. módusza). Ha a C7-et vesszük (C-E-G-Bb), majd annak a tritonuszára épített hetest (F#-A#-C#-E) látható, hogy pont azok a hangoka vannak benne, amik a C7-es akkord -domináns funkcióban használva- lehetséges alterációi. A F# a 11# (5b), a C# meg a 9b (az aisz enharmonikus a C7 szeptimjével, az e meg a terce).
Az alterált skálánál is pont a lehetséges alterációk vannak benne, vagyis:
c-desz-esz(disz)-e-fisz-gisz-aisz
9b 9# 11#(5b) 5#
Szerintem ez csak a sztenderd jellegétől függ, egy modális Miles Davis dalra (például So What: D-dór és Esz-dór akkord van csak benne) remekül lehet fejleszteni például az arpeggiókat. Egy bebopra bizonyára nehéz lehet, de vannak olyan standerdek amik még egy sima kadenciánál is egyszerűbbek (még ha ez kicsit viccesen hangzik is). Szóval egyszerű jazzsztenderd bármire jó lehet, de főleg gyakorlásra.
Ja és amit elfelejtettem: lehet hogy a szerző tévedett, de nem lehet, hogy a szűkített kvintre egy kisszeptim esetében majorhetest kellene építeni? Elvégre akkor az "új" major7 akkord szeptimje az "eredeti" (elnézést a vacak szóhasználatért) domináns szeptim kvártja volna, és így a terc-szeptim párhuzamon kívül egy szeptim-kvárt párhuzam is lehetne.
Hello! Olvastam valami olyasmit, hogy állítólag ha egy domináns hetes akkord bontása helyett a domináns hetes akkord szűkített (!) kvintjére épített domináns hetes négyeshangzatot bontunk az jól szól :) Én értelmezem rosszul vagy mi ez? Mert ugye ha a domináns hetes négyeshangzat szűkített kvintjére egy újabb domináns hetest rakunk, annak a terce pont az "eredeti" hetes akkord szeptimje lenne. Nekem ez picit magas :D Ez is tercrokonság? Ilyet tényleg lehet csinálni vagy ez csak valami kísérlet? Én kipróbáltam, jó modern hangzás volt, de kíséretben nem merném bevetni. Mi az igazság ezzel kapcsolatban? Kösz előre is!
Dehogy pofáztál bele, köszi a segítséget. A 7-es bontások már megvannak a különböző fekvésekben. Az összekötések is megyegetnek a magam módján. A funkciókat is ismerem. Kigyakorolni ezeket zenében viszont nem szoktam csak játszom ahogy puffan.:D Egy II-V-I -nél pl. nem tudom hogy mit kéne végigrágnom. Hogy pl. ritmusra hogyan gyakoroljam ki az akkordmenetet, milyen variációkat vegyek végig meg hasonlók.
Szerintem (már bocs, hogy belepofázok) egyáltalán nem jó azzal kezdeni, hogy sztenderdekre gyakorlod a bontásokat. Ez már túl komplex elsőre. Ezzel inkább akkor érdemes foglalkozni, ha magabiztosan tudod már a főbb bontásokat (major 7,9, moll7,9, dom, félszűk, stb), bárhol bármilyen fekvésben, képileg átlátod az átfedéseket, könnyedén "mászkálsz bennük", és végig tudod fűzni a nyakon. Ez egy jó fél év minimum, rendszeres gyakorlással, vagy még több. Aztán sima V-I, II-V-I, majd VI-II-V-I, tehát ilyen alap menetekre kell gyakorolni, figyelembe véve a funkciókat, az akkordstruktúrákat (pl. miért jó Cmaj akkordra egy Em7 bontás), és csak ezután kéne jönnie a hangnemváltásoknak, főleg olan sűrűknek, mint ami a jazz sztenderdekben van.
Köszi a tippeket Miki! Csak abból indultam ki, hogy jazz sandardokon a legcélszreűbb kigyakorolni a bontásokat. Technikailag megyeget, inkább harmóniameneteket kéne már végre megtanulnom lekövetni.
Az arpeggiok gyakorlása, stílus szempontjából indiferens, mert ha csak abban a stílusban akarod használni ahonnan való, akkor az a rock környékén meg is áll. Rosszul tetted fel a kérdést (már ne haragudj) mert nem stílusokra kell az arpeggiot gyakorolni hanem harmóniamenetekre, melyeket majd stílustól függetlenül fogod tudni használni. Ez az út vezet ahhoz hogy olyan egyénien játsz, hogy
bármilyen stílusban felismerhető a játékod. Érdemes
meghallgatni Holdsworth None to soon c. Lemezét ahol szinte csak standardeket játszik de ott úgy repkednek az arpeggiok hogy ihaj. Érdemes funkciókra gyártani őket. Külön tonikára dúrra mollra dominánsra stb stb
Milyen standardokon érdemes gyakorolni az arpeggiókat? Már párszor nekiugrottam, csak aztán közben mással is foglakoztam és valahogy abbamaradt. Az a baj, hogy a hagyományos jazz nem áll hozzám túl közel, viszont egy Henderson nótával meg nem tudok mit kezdeni. Válaszokat előre is köszi!
Sziasztok!
Eladó egy Roland RD 300sx digitális zongora megkímélt újszerű állapotban.
Vagy elcserélem egy Roland GW8-ra értékegyeztetéssel.
A részletekről ide írjon, akit érdekel: tigram@postafiok.hu
Stevie Wonder: For Once In My Life cimu dalanak keresem a tab-jat vagy kottajat, lenyeg hogy megbizhato legyen, mert amiket a neten talaltam azok a tabortuzes verziok. Pl a Charlie altal jatszott valtozat arrangementje nagyon jo. Vagy ha valaki tudja az akkordmenetet az is eleg lenne.
4 éve hallottam először ezt a dalt Scott Henderson koncertjén,
és iszonyatmód beragadt,csak ugye nem tudtam mi a címe, azt hittem ő írta...
tegnap egy szerencsés véletlen úgy hozta meghallottam újra,
eredetiben a dalt, ugrottam is egyből, te jó ég nagyon nagy élmény :_D:_Dd
Sziasztok, elektroakusztikus gitárt akarok venni, 60000 ft-om van rá. Cort SFX-1F és Cort MR 100F jött eddig szóba. Nem tudok dönteni szerintetek melyik jobb? Akusztikus Jazz témákat akarok játszani rajta. Az első egy Jumbo szerű a másik meg Dreadnought test. Jazz-hez, Blues-hoz melyik lenne jobb? Mind a kettő elektronikája ugyanaz.
Helló!
Szívesen beszállnék egy acid jazz (remélem jól tudom: Patrica Barber).
Őszintén megmondom eddig csak rockot játszottam de szívesen kipróbálám. Szívesen dolgoznék profikkal ha van hozzám egy kis türelmük.
Sziasztok!
Nemrég költöztem Debrecenbe és szivesen játszanék klarinétommal debreceni jazz, dixieland, vagy egyéb (akár elvetemült) formációban csupán kedvtelés céljából. E-mail: nemethviktor82Šfreemail.hu
Elnézést Saul azokért az akkordokért,csak sajna ellopták a hangszerem,nem tudtam kiszedni nélküle.De ha bármiben segíthetek majd akkor csak szólj és ha tudok akkor segítek.
Csak gyakorolni kell. Minél több időt töltesz ilyesmivel annál jobban fog menni. Egyszerüekkel kell kezdeni. Először a basszust írd le, aztán próbálda a harmónia hangjait, vagy a dallamot is leírni. Ha sok ilyet csinálsz akkor már hangzásra keresgélés nélkül is rögtön felismered az akkordok jellegét hogy ez egy domináns szeptim, avagy egy szűkitett szeptim.
Esetleg ha billentyűs hangszeren is tudod gyakorolni a négyeshangzatokat és a skálákat az is sokat segít. Vagy valakivel gyakorloni zongoránál az akkordok és a skálák felismerését.
Egyébként van ennek valami trükkje?
Nem olyan régen kezdtem el ilyesmi - gondolom jazznek jóindulattal sem nevezhető - zenékkel foglalkozni, és az ilyesmi akkordokat nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem, tudom csak megfejteni.
Egy idő után rááll az ember füle az ilyesmire? Nagyon remélem
Sziasztok!
Nemrég költöztem Debrecenbe és szivesen játszanék klarinétommal debreceni jazz, dixieland, vagy egyéb (akár elvetemült) formációban csupán kedvtelés céljából. E-mail: nemethviktor82Šfreemail.hu
Szia Saul.Most nem tudom megmondani neked mert nincs itthon a hangszerem,de szerintem holnap reggel már lesz és akkor kiszedem neked az akkordokat,0.27-től 0:41-ig,ha még nincs meg.
Egy kis kritika: talán helyesebb lett volna ezt így ismertetni:
"A brit HILLIARD ENSEMBLE a világ leghíresebb kamarakórusa mind a régi zene, mind a kortárs kórusmuzsika területén. Gesualdo, Bach, Palestrina, Perotin és Christobal Morales műveit az általuk felfedezett, felbecsülhetetlen értékű XII-XIII. századi zsoltárokkal együtt a világhírű norvég szaxofonművész, JAN GARBAREK társaságában vették hanglemezre. Ez lett az "Officium", - minden idők legsikeresebb gregorián felvétele, és egyben a modern kori gregorián-kultusz elindítója is."
Sziasztok!
Nemrég költöztem Debrecenbe és szivesen játszanék klarinétommal debreceni jazz, dixieland, vagy egyéb könnyűzenei formációban csupán kedvtelés céljából. E-mail: nemethviktor82Šfreemail.hu
Ha ez a smooth, akkor én odáig vagyok érte! Őrület ez az ember, hihetetlen mennyi mindenbe belekóstolt. Elég, ha megnézzük a Ray Charles lemezét, vagy az Überjamet. Elképesztő!
Nem tudom mi az a szmúsz, de sztem tök jó, nekem tetszik, kíváncsi leszek az új lemezére.
Ezt írja magáról MySpace-en:
" Now I"m able to take that music and mix it with jazz all over again. I"m having more fun playing now than I ever have and I feel like I can finally really learn to play the guitar. Now, after having the chance to play with many of my musical idols -- I"m getting inspiration from younger musicians. I"m as excited about writing and playing music as I ever have been. "
nem is tudod mennyire örülök neki, hogy egy ilyen Guru
is tud hibázni:D:d ez is azt bizonyítja, hogy ember,
nem úgy mint pl. Holdsworth aki egy cyborg.
Jazz gityósok közül úgy tudom nem is igen volt rá senki nagy hatással. Inkább csak fúvósokat meg blues-rock gityósokat szokott mondani kedvenceknek ha jól tudom.
Holland! Mi is játszottuk azt is, meg még vagy három számot amikor volt pop-os zenekarom, de jó is volt! :)
Az énekesnőnk Karin, (az egykori Sugar and Spice -ból) baromi jól nyomta ezeket IS!
És mindenki nagyon komálta ezt a számot..bár azt nem sikerült megfejteni, hogy milyen nemzetiségű is valójában, mert az énekes csajok mindig hollandiát emlegették, de a közönségből időnként beszóltak, hogy nem is holland..-én meg nem néztem utána azóta sem..
Úúúúúúúúhhh, az mekkora nóta... Csipázom nagyon, bár Anouk-nak inkább van iszonyatos nagy szinpadi karizmája, mint hangja, de én azért megzabálom bármikor...