sziasztok! Marshall Shredmaster pedálba keresek lábkapcsolót és tápcsatit...ha tud vki vagy tudja, hogy hol lehet kapni akkor kérem ossza meg velem :)
köszi
Nem tudjátok ki árult itt egy pedalboardot amihet tok kéne csak...? lemezből volt 2cm szivaccsal...vagy ilyesmi 7000HUF irányáron volt...nem találom sehol...ha jól emléxem ebben a topicban láttam
Elég vékonyan fújtam azért őket, főleg az első rétegeket, és egy napot vártam minden réteg után. A duplikolor aktillakkot is gyorsan fújtam fel az öcsém gitárjára, na az ténylen nagyon nem akart száradni, ez a nitró már most szárazabb mint amilyen az volt egy hét száradás után. Azt én is olvastam, hogy a nagy hővátozásra hajlamos repedezni, mert nem tudja követni a fa hőtágulását, de nem tudtam, hogy ez a vastagság függvénye is. Szerintem a rétegek között nem kell nagyon polírozgatni, éppen csak annyira, hogy a rászáradt por és hajszáldarabokat el kell távolítani, meg egy picit felmattítani a felületet a jobb tapadás miatt.
Most már mindegy, ha nem keményedik ki rendesen akkor legközelebb úgy csinálom ahogy te írtad, de most még optimista vagyok.
nekem is ez a selyemfényű lakk az igazi, van kimondottan fedőlakk (nem magyar) 20 perc alatt "szárad" átfesthető, 2-3 réteg és kész. időjárás álló, nem reped. kopásálló. jó drága és rendkívül mérgező. a bútorokat amiket én készíitettem és gitárnyakat, ezzel kezeltem. eddig csak jók a tapasztalataim.
nekem a mahogany matt nirtolakkal van 2 hígítós rétegben, valami istencsászár... könnyen meg lehet csinálni és nem olyan kényes mint a fényes lakk, és nagyon faszán néz ki.
ilyen gyorsan 4 réteget? hááát én úgy tudom hogy úgy kell, hogy egy réteg, majd két hét száradás polírozás, majd a következő réteg és így tovább...így sosem fog kiszáradni rendesen, meg a nirtót vastagon nem szabad, mert hőmérsékletváltozásnál(pölö ha télen szállítod a hidegben, majd beszviszed a melegre)összerepedezik.
Valaki említette a duplicolort. Festékben nekem bevált, viszont a lakkal nem értem e jó eredményt. Azt viszont nem tudom hogy viselkedik, ha nincs alatta alapozó-réteg (mert ugye sunburst esetén nem tudod aláFüllerezni ha azt akarod, hogy az erezet is látszódjon)A Maestro nitrolakkról addig nem mondanék véleményt amíg 100százalékosan ki nem keményedik. Tegnap fújtam fel az utólsó réteget(ha jól számolom a festék utáni negyedik), jónak tűnik, már most meg lehet fogni anélkül, hogy ujjlenyomatok ragadnának bele, de pár hetet várok még a felpolírozással. A régi gitáromat kék neoluxal fújta egy autófényező srác (nem a spray-kiszerelésűvel, hanem a szórópisztolyhoz valóval). Ezzel nagyon jó és tartós eredményt ért el, bár jobb is lehetett volna, ha több rétegben fújja.
Van egy ismerősöm, aki egyedi autó karosszériákat készít. (NFS rulez)
Arra gondoltam, hogy vele lecsiszoltatnám a gitárom "top"-ját és utána "sunburst"ösítetném...
Milyen festéket és lakkot ajánlanátok (mahagóni) fára?
(minden árkategória érdekel, csak hogy tudjak előre kalkulálni...)
Szia!
Akkor elsősorban tőled kérdem, hogy hol a fenébe kapok 1600-as vizet bíró csiszólópapírt, mindenhol csak 1000-ig van...
De ha bárki tud segíteni, előre is köszi.
Ez attól függ a környékeden vállalnak-e valamelyik hangszerboltban ilyesmit és mennyiért.
Gép nélkül lecsiszolni egy gyári festést a fáig igen nehéz munka. Festés esetén egy polírozógép is jól jöhet. Egy szalagcsiszoló meg egy polírgép együtt majdnem 10ezerben benne van, csak 1 gitárért megvenni őket lehet, hogy nem érdemes, hanem akkor inkább lefeseteheted valaki profival.
Festékszórógép nem szükséges, flakonos festékekkel is lehet tökéletes eredményt elérni, de biztos ami biztos próbáld ki egy próbadarabon a lakkot/festéket mielőtt a gitárra fújod. Amint azt mások is írták a napokban vannak festékek amik nem keményednek ki rendesen, vagy egyszerre csak vékony rétegben lehet őket felvinni.
Nekem úgy tűnik jó lesz a festésem, de ebben több napi munkám benne van, meg ráadásul egy hétig szívtam a nitrolakk szagát a lakásban. Tudd meg mennyiért vállalná el egy profi és akkor meglátod megéri-e neked. Nálunk 30 alatt valószínűleg nem úsznám meg, ha mással csináltatnám, nekem ennyit nem ért meg, meg szórakoztat is az ilyen elfoglaltság.
Srácok!
Ezzel a festés témával kapcsolatban... Szerintetek érdemes nekiugrani egy gyári gitár lecsiszolásának és lefestésének???
vagy ha ilyenenm van akkor csere, vagy vigyem szakemberhez?
Üdv!
Nem találtam jobb tocipot neki, lenne két kérdésem.
1. Adott egy templomi elektromos orgona, rákötve 4 hangfal. Namost a felső manuál a pedálsorhoz és az alsóhoz képest már kis hangerőn betorzul, és elked recsegni. Nem a hangfalakkal van probléma, kipróbálgattam többféle variációt, egy hangfallal, amire csak a felső manuál+a nyelvek voltak rákötve, is fennállt a probléma.
Valakinek van ötlete? :)
2. Ez talán egyszerűbb, adott egy Hughes&Kettner Blue Edition 15R kombó, ami szerintem túl lett hajtva, úgyhogy ha most rá van kötve a gitár, max hangerőn is csak sistereg, nem viszi át sztem a jelet a hangszóróba. Mielőtt vége lett volna, volt, hogy a clean csatornán nem ment (vagy nagyon kicsit szólt, épphogy meg lehetett állapítani, melyik pickupállásban van a gitár), és a torzítotton igen. Meg egy-egy alkalommal amikor odacsapott az ember a húrokba, kidugult a clean. A félvezetőkkel lehet vmi hiba (hőmérsékletükkel)? Vmi ötlet?
Hi Szega! Beszéltem a csókával megcsinálja nyákot beültetéssel együtt 2ezer körül csak szerintem pesti én meg pécsen lakom és a póstai utánvétel drága(de majd kiötlök valamit)
szal csak megerősítést szeretnék hogy télleg pesti nem?
Tegnap vettem fekete pickupvédőket is a DIY-gitárra, de csak otthon derült ki, hogy mind a három csak a hátsó pickupra jó, mert a vasmagok távolsága nem egyforma a 3 hangszedőn (a nyakhoz közelítve egyre kiseb köztük a távolság). A fene se gondolt erre :(
Ez egy YAMAHA CS-5 analóg szinti.
Ez a szinti elégett egy próbateremtűzben durván. Viszont. Megmaradt a fémváz és burkolat, és túlélte az elektronika is. Megsültek viszont a potik nagyrészben. Ilyeneket kéne szerezni. Egy javítós ürge szerint menthető. Billentyűzetet kéne neki építeni, vagy külső billentyűzettel meghajtani. Faházat meg lehet neki építeni szintén. Leginkább a potik és a billentyűzet a gond. Ötletek? Nincs valami ismerős aki foglalkozik ilyennel? Meg kéne menteni nagyon, mert szól. És nem gyengén jól.
Lehet, annyira nem ismerem, hogy a különféle behatásra milyen stabil, én csak raktári polcokat lakkoztam vele, több évvel ezelőtt, arra bevált, azóta nem használtam, csak most eszembe jutott.
Üdv.all. nekem is van egy lakkreceptem, de gitárra még nem használtam csak egyéb fára. Közönséges, fehér hungarocell táblákat, vagy darabokat, pl. az elektornikus készülékek, tv-k dobozában csomagoló anyagként hasznáűltakat is - feldarabolom, és lakkbenzinbe beledobálom. Szemmel láthatóan szinte percek alatt elolvad benne.Tetszés szerinti sűrűségűre készíthetem, aztán jól elkeverem, és lehet kenni vele a lakkozni valót. de ha egy kicsit állni hagyod, akkor még jobb.
Nitro az kurva kemény anyag, gyorsan szárad, de sok dolgot nem szeret maga alatt...
egyszerűen felold rengeteg festéket ami nem tetszik neki...
szóval ha valami már ott van azt meg kell nézni, barátkozik e a nitróval
egyébként fura kis túrómintás felületek lesznek nem tudom, miért nem elterjedt, szerintem a legbikább festék.
A Maestro akril nálam ott bukott meg, hogy használ6atlan, soha nem szárad meg rendesen, és a víz is majdnem oldja! Egy kalap szart nem ér! A matt feketéjük még úgy, ahogy használ6ó! Duplicolort használjatok, az jau!
Nekem is matt nitrolakkal van fújva a gitárom. Nagyonfasza, csak nem szabad vastagon ráfújni mert akkor reped, de csak ha nagy hőmérsékletváltozásnak van kitéve. Nekem 2 vékony hígítós réteg van rajta. Van egy olyan jó tulajdonsága hogy ha sérül akkor nyom nélkül lehet javítani.
Mondom,a nitróról csak hallottam ezt azt,próbálni nem próbáltam.Ha a Fenderék is ezt használták,akkor nem lehet rossz...
Az biztos,hogy geci büdös,meg lehet dögleni a szagától! Ellenben a vízbázisú lakkok nem büdösek. És simán vízzel higíthatóak.
A Maestro nálam mind festékben,mind lakkban ott bukott el,hogy iszonyatosan gyengén karcálló! A leggyengébb tárgy is buzi nagy karcokat hagy benne.ÉS ki sem keményedik jobban. Szóval karc és kopásállóságból nagyon nulla.Szar vele dolgozni,na.
Szerintem.
De ha ráfújtál még pluszban egy réteg nitrólakkot,,akkor nem lesz gond szerintem,mert a nitró véd a karcoktól.
Hát most már, késő, ráfújtam a Maestro-t. Neked mi volt vele a baj? Én az öcsém Zakk Wylde Musimáját ezzel festettem. Azt nem a feketével, hanem a lakkal és a türelmetlenkedéssel szúrtam el. A Nitrót azért mertem meg próbálni, mert elég sokan írták a neten, hogy azzal lakkoztak gitárt.
Ezzel a Maestro fekete akril festékkel nagyon rossz tapasztalataim vannak....
Amúgy ez a sablonos festés dolog jó,valahol olvastam a neten erről,hogy tényleg így csinálják.
Csak ott nem a gitár és a sablon köré tesznek valamit,hanem a sablonnak vannak olyan hosszú lábai kifelé,a test mellé,amik rendesen a földön támaszkodnak a test mellett valamennyivel,és a magasságuk állítható.
Nekem kétkomponensű parkettalakk van a handmade gitáromon,a saját higítójával fújhatóra lett higítva,majd levegős szórópisztollyal 4-5 rétegbe felfújva.
De a csónaklakk is fasza lehet,tényleg! Ha most csinálnék ilyet,akkor vízbázisú parkettalakkot használnék valószínüleg.
Nitrólakkal nincs tapasztalatom,de úgy tudom én is,hogy reped és pattog egy idő után.
köszi, megnézem.
bár, ha ilyet árulnának az itteniben, már rég kiszúrtam volna.
a feliratot a fenderekre az áztatóssal taszik rá, látszik a lakkozáson át.
filmnyomóktól kéne megtudni, mi az az anyag, amit a fényes papírra kell vékonyan rávinni, hogy azt az áztatós matricát megkapjuk. arra is lehet szerintem nyomtatni. csak kérdés megszárad-e rajta, vagy csak egy nagy kenőcs marad belőle...
Helló Biturbo, Choty.
Az túlzás, hogy szoktam motorokat festeni, eddig csak egyet festettem, a saját jawa-mat. A gitárt a következőképp festettem:
A gyári matt lakkréteget lecsiszoltam a test elejéről, és zöld páccal átkentem párszor. Ezután egy vékonyabb réteg színtelen lakk jött, ez azért kell, hogy ha a sunburst-öt elrontanám, akkor vissza lehet csiszolni a lakkig anélkül, hogy a pácolást is megsérteném.
A sunburst-festésre egy egyszerű technika a következő (lehet, hogy máshogy is lehet csinálni):
A gitárt körberajzoltam egy vastag kartonra (a saját csomagoló dobozát használtam fel erre), és kivágtam.
Ezt a mintát rátettem a gitárra, úgy hogy a sablon és a gitár közé tettem egy kb 5cm magas dobozt, így a sablon ennyivel magasabbra volt tartva. Ezután kezdtem el fújni a feketét felülről. Meg kell találni az ideális szöget, ami mellett pont kellő vastagságban szóródik rá a a festék a gitár peremére a sablon mellett.
Nitro-lakkot használtam, amiről azt olvastam, hogy akár több hetet is kell várni rá, míg teljesen kikeményedik annak ellenére, hogy tapintásra hamar száraznak tűnik. Régen a Fendereket is nitróval lakkozták, előnye, hogy hagyja a testet jól rezonálni, hátránya, hogy hamarabb lekopik, mint más egyéb lakkok.
Feketének maestro matt fekete akrilt használtam. A lakk és festék-rétegek között kb egy napot hagytam, hogy száradjon. Szépnek szép lett, hogy elég jó és tartós lesz-e az majd még kiderül, ha teljesen végzek vele és rendesen megköt a lakk. Kár, hogy csónaklakk-spray-t már nem árulnak felénk, régen két gitárra is festettem mintát amit ezzel kezeltem le, és nagyon ellenálló védelmet biztosított. Egyébként egy fél órája szórtam fel az első lakk-réteget a sunburst-re.
A fej feliratozására vettem tintasugarassal nyomtatható tetkó-fóliát, szerintem ha ezt felragasztom és lelakkozom profi kinézetű feliratot lehet majd csinálni.
Sajnos a faanyagok megítélésében nincs tapasztalatom, majd ha kész lesz kiderül megérte-e az árát, de eddig nem találtam kivetni valót.
Súlyra kb ugyanakkora mint a gőzölt bükkből készült explorerem (ami azért egy kicsit nagyobb testű), nem rétegelt. A test 4 csíkból áll (3+egy kicsi az alján). A nyak és a fej egy darabból van, nem görbe, nem tudom, hogy jávor vagy juhar-e, a fogólap rózsafa.
Konkrétan nem ismerem az árait, az én GT2esem nyákját 1200ért
csinálta meg, kifutkálva, beültetésre készen. Ami sokkal
nagyobb, és bonyolultabb mint pl. az mrx noisegate.
Nagyon szép lett, és még ki is hozta nekem az Oktogonig.
Azért írtam, hogy aprópénz, mert ahol érdeklődtem, ott
ennél lényegesen drágábban csinálták volna.
A nyákra gondolsz? Ismerek 1 srácot, aki +csinálja neked aprópénzért, és
nagyon precizen dolgozik. Itt a link Postázás is +oldható, és elég neki, ha átküldöd a tonepados pdf-et.
Ha az a nyákbaépíthető foglalat olyan mint amilyen a képen van, akkor felőlem akár hamisítvány is lehet, lényeg, hogy kapni lehet ezt a fajtát is. Azért rendeltem tőlük, mert máshol csak az a fajta van aminek az előlap felőli része az anya (tehát a csatlakozó részt át kell dugni az előlapon), ezeknél meg pont a csatlakozó-oldal az anya. (Így onyan NYÁK-ra is rá lehet tenni őket ami a dobozban faltól-falig ér).
Ezekkel vigyázni kell, mert lehetnek hamisított kínai cuccok méregdrágán. Az a 226Ft-s nyákba ültethető foglalat elég gyanus. A tubetown is a kínai szemet árulja. Onnan is csak a Switchcraft-ot, meg a Cliff-et érdemes rendelni.
Nekem még csak Miskolcon a RÉFO-nal sikerült jó áron eredeti Neutrik csatlakozót venni...asszem 690 volt darabja.
Hi Bubu!
Zajzárból nincs olyan pofon1*ű mint mondjuk boosterből, de
ez az MRX Noise Gate kevésbé bonyolult, mit a boss amit belinkeltél.
tonepad.com -> MRX NoiseGate
http://www.csatlakozok.hu/index.php/cPath/40032_40035 Én innen rendeltem vagy egy hónapja, és még mindíg küldik.
Ilyenkor érzem milyen messze vagyunk még az EU-tól. Németországból 3 nap alatt megküldték volna, csak sajnáltam a pénzt a postaköltségre.
Inkább előről kezdem. tud valaki olyan zajzár kapcsolási rajzot ami kicsit egyszerűbb és egy kezdő is talán meg tudja építeni, basszeros vagyok Ibanez Phat Hed-el torzítok és kicsit zajos ehez kéne a zajzár. nAgyon köszönöm ha valaki tud segíteni.
Üdv. Szeretnék egy ilyen effektet össze eszkábálni és ha valaki netán tud olyan magyar oldalt ami a segítségemre lehet légyszives írjon ide vagy kontakt a nevemnél. köszönöm