"Galilei pontosan tudta, mit beszél, ellentétben veletek, akik nem tudjátok, de nem is kutatjátok, viszont fogalmatok sincs, ámde legalább jó drágán akarjátok eladni azt a "fejlesztést" amiről nem tudjátok, hogy működik, mit csinál, hogyan csinálja, egyáltalán csinálja-e"
Ez egy roppant barátságtalan bejegyzés, tehát nyilván sokan fogják lájkolni.
Akkor tudnék rá reagálni, ha érteném, hogy ebben a mondatban ki az a "ti"?
Amennyiben rólam van szó, minden bűnömet beismerem.
Amennyiben a Pointe cégről, már erős ellenvéleményeim vannak.
Amennyiben a high-end gyártókról általában, azt kell mondanom, hogy nem vagy abban a helyzetben, hogy ezt megítéld, mert feltehetően nincsen személyes tapasztalatod arról, hol tart ma a hangreprodukció.
"A honi hifi-szakma számomra egyedüli hiteles alakja"
Elárulod, ki ő? "
Inkább nem, a topic pillanatnyilag méltatlanul alulra lett pozicionálva
"Viszont a megtévesztés már középtávon is visszaüt."
Ez hit kérdése. Ha sikerül a remek demókkal megvilágosítani a kis agyukat, onnantól nincs vissza, átállnak, és ennyi, onnantól együtt üvölt a Csontbrigád.
Az erősítőkkel nem hinném, hogy gond lehet, pláne így, mondjuk a köréjük löttyintett ideológiai főzelék nem kellene. Nekem
"Galilei is valami hasonlóban hitt. Mondjuk ő pont megszívta, de ma már tudjuk, hogy neki volt igaza."
Galilei pontosan tudta, mit beszél, ellentétben veletek, akik nem tudjátok, de nem is kutatjátok, viszont fogalmatok sincs, ámde legalább jó drágán akarjátok eladni azt a "fejlesztést" amiről nem tudjátok, hogy működik, mit csinál, hogyan csinálja, egyáltalán csinálja-e, Vagy már magunkat is becsapjuk-e?
Galilei szép példa, de Trockij ide jobban illik, mindenféle szempontból:
Elvtársak, annyira ne legyünk hülyék, hogy mi is elhisszük azt a propaganda-hazugságot, amit nekik találtunk ki!
"A honi hifi-szakma számomra egyedüli hiteles alakja"
Elárulod, ki ő?
"azért nem csinál ilyen mutatványokat, mert úgyis ő döntené el, hogy mi lesz a végén a véleményed"
Van benne igazság.
Viszont a megtévesztés már középtávon is visszaüt. Egy csalódott, magát becsapva érző vásárló a mai webkettes, közösségi médiás világban komplett atomcsapást tud mérni tetszőleges forgalmazóra.
Ha eladásról van szó, nálunk (és a legtöbb high-end forgalmazónál) természetes, hogy a közös ismerkedős-zenehallgatásos rész után az érdeklődő kap egy erősítőt a hóna alá, amit elvihet a saját rendszerébe kipróbálni, és a döntést a vásárlásról egyedül ő hozza meg, több napos olyan tesztelés tapasztalata alapján, amin a kereskedő nincs is jelen, tehát biztosan nem befolyásolhat.
"a csiliommiliomos kondi nem szól igazából nagyobbat, mint a 'sima drága kimeneti csatoló'"
Saját tapasztalat alapján a helyzet az, hogy a prémium alkatrészek mindig jók. Ha valaki lusta kisérletezni, egy Mundorf, Jensen, AN Black Gate kondi *mindig* jó lesz.
Viszont egyáltalán nem igaz az, hogy ezt a hangminőséget ne lehetne sokkal olcsóbban is elérni. Egy adott kapcsolásban, egy adott pozícióban simán lehet ugyanolyan jó egy lomexes alkatrész is, de egyrészt rengeteget ki kell próbálni, hogy megtaláljuk a legjobb helyettesítőt, másrészt arra is figyelni kell, hogy valóban mindegyik alkatrész ugyanabból a szériából származzon. (Volt rá példa, hogy belelkesedtünk egy filléres alkatrész hangján, berendeltünk egy nagy dobozzal, de az azonos cikkszám ellenére az új rendelésben érkezett cuccok teljesen másképp szóltak, csapnivalóak voltak.)
"Építsetek valami referencia-gitárerősítőt, aztán hozzad el valami találkozóra.
(Ha már ennyire meg akarod győzni a helyieket. Én mondjuk nem értem miért. ) És ha tényleg olyan jól fog szólni, ahogy szerinted szakérted a témát, akkor lesz hiteled itt."
Szerintem nekem már akkor is lenne hitelem, ha valaki kipróbálná valamelyik egyszerű és ingyenes javaslatomat, ne adj isten a szobai erősítőnket meghallgatná -- hiszen tetszőleges puding próbája az evés
Egy valóban jó termék kifejlesztése rengeteg pénz és idő (plusz ugye az idő is pénz), és a hangszer erősítők piaca még a high-end audiónál is szűkebb. Azért viszont nem fogunk hetekig deszkamodelleket reszelgetni, hogy egy Frednek tetsszen -- hiszen neki alapból nem tetszhet.
"múltkor már említetted, hogy CD-ket használtok..., ennyit a nagy hanghűségről"
Sajnos a saját lemezgyűjteményemet a kilencvenes évek elején eladtam
Viszont június 1-től mi képviseljük a szintén szerbiai Soulines lemezjátszókat:
www.soulines.com
(Ez egy belgrádi cég, nem vajdasági. Ők készítik a Pointe erősítők készülékházát.)
Ez azt jelenti, hogy immár van egy Soulines Kubrick DCX lemezjátszónk is, Jelco hangkarral és Goldring hangszedővel, természetesen Pointe Analogia MkIV phono fokozaton keresztül.
Sajnos csak kb egy arasznyi tesztlemezünk van, de úgyis arra számítunk, hogy aki komolyan érdeklődik, az elhozza hozzánk a saját kedvenc lemezeit.
"Odáig köll letekerni, hogy Kábelek - a becsületesség utolsó próbája"
Ez kurva jó olvasmány, köszi
Ez a Salvatore elég neves figura, a high-end punkja, a szó minden értelmében, nem mellesleg maga is hifi-kereskedő. Nofene.
http://www.high-endaudio.com/
Ellenben az általa összeállított lista a világ legjobb hangzású lemezeiről az tényleg ül. Én ennek a 300 lemeznek kb a tizedét ismerem (és a huszada van meg nekem is), de ezek tényleg igen jó felvételek!
"akkor sem túl gyakorlatias a kavicsos tanácsod és igazából értelme sincs az "átlagos" hazai hangosítás miatt..."
Kérdés, kinek mi a motivációja abban, hogy itt van.
Szerintem van x százalék olvasó, aki *jó* erősítőt akar építeni, és ezért hajlamos bizonyos dolgokra. Mondjuk netről rendelni a kárpitragasztót, ami nem csomósodik. Meg szép kinézetű kapcsolókat rendelni.
Ha az alátét próba megvolt, és működött, akkor jöhetnek a kemény dolgok
"Mind az összes lehúzós, hazudozós hifimájerkodó "fejleszti" a kábeleit ezerrel. Van 100 000 igen ennyi Dollár/méter áru, és nem ez a legdrágább. Tessék mán memmondani, mijabánatos apátokfasza akkor ebben a fejlesztés?"
Ha lenyugodtál, akkor leírhatom a módszert.
"oszt még térítgetne is, menjetek oszt majd lesz ám tapasztalás. Nappersze!"
Igen, pontosan ebben hiszek. Hogy valaki egyszer tényleg kipróbálja.
Galilei is valami hasonlóban hitt. Mondjuk ő pont megszívta, de ma már tudjuk, hogy neki volt igaza.
"a kavicsok általában nem kocka vagy téglatest formájúak, instabillá teheti a cuccot, nem nagyon voltál próba/koncert szituációban, ez nem az otthoni vitrines hifizéshez hasonlít:)"
Már említettem, hogy álltam színpadon.
A Hobo önéletrajzi könyvében meg is vagyok említve
"ez a fórum nem szerencsés választás a termékeid reklámozásához, lehet lendítesz az oldalad látogatottságán ezzel, de szerintem inkább hátrányod származhat belőle."
Nem reklámozom itt a termékeimet. Azt hiszem nagyon fontos, hogy ezt megértsd.
Az oldalam látogatottsága nem a puszta számok szintjén érdekel. Oda nem akarok napi 1 millió látogatót. Elég napi egy is, ha az potenciális vásárló
Kedves, hogy félted a reputációmat. A múltkor végigolvastam egyben az összes eddigi itteni hozzászólásomat. Minden állításomat vállalom Azt gondolom, hogy pozitív dolgok mellett állok ki, és többnyire valós érvekkel és normális stílusban.
Azt tudom, hogy volt néhány meredek állításom (pl. hogy a készülékalátét lakkozásának módja is beleszól a hangba), viszont ezeket a meredek állításokat be tudom bizonyítani, ha valaki veszi a fáradtságot, hogy a saját fülével meghallgassa.
Ez sokmindennel így van, hogy csak egy nevet adnak a termékhez.
A cég ahol dolgozom tele van Allen-Bradley termékkel, a léptetőmotortól kezdve a monitorig, keresztül egy halom műszaki dolgon.
Nem hinném hogy ezeket az az egy cég gyártaná mind. Talán semmit sem gyártanak.
a kavicsok általában nem kocka vagy téglatest formájúak, instabillá teheti a cuccot, nem nagyon voltál próba/koncert szituációban, ez nem az otthoni vitrines hifizéshez hasonlít:)
Éppen tele vagyunk munkanélküli mérnökökkel. Szóljak egynek? Kurvajóóófejek ezek mind baszki! Mind az összes lehúzós, hazudozós hifimájerkodó "fejleszti" a kábeleit ezerrel. Van 100 000 igen ennyi Dollár/méter áru, és nem ez a legdrágább. Tessék mán memmondani, mijabánatos apátokfasza akkor ebben a fejlesztés? A 100 000 dolláros ammá mérnöki? Vagy még az is csak vakszem talál tyukot alapon összetekeri, oszt ráír egy ekkora pézt, hátha valami barom megveszi? Miért kéne bárkinek a te tekervényedet megvenni, ha azt se tudod mit árulsz, mire jó? Javít de nemtommit? Oszt te gyártod? Mingyá be is szarok! Nem érzed-e úgy, hogy az egész kurva karvalyhifi társaságot veletek együtt lapáttal kéne agyonverni?
huhh bocs, így hagyom, nem javítom ki. remegősre baszom föl magamat a fajtáján. oszt még térítgetne is, menjetek oszt majd lesz ám tapasztalás. Nappersze! sakti köved van-e? a gáton most elkélne pár taligával, indulhatsz is rögtön.
Na szóval, akit komolyabban érdekel a "kábelfejleszés", az itt elolvashatja, hogy hogyan is néz ez ki, és miért nem biznic tudósokat ráugrasztani a kérdésre, mért nem kell tekerő-fonó-szigetelő gépet venni, mért hazugság ez az egész a termék nélküli extraprofit bezsebelése érdekében.
Odáig köll letekerni, hogy Kábelek - a becsületesség utolsó próbája
http://www.egalizer.hu/hifi/highend/magazin.htm
"gitárerősítőnél a készülék alatti dolog 99%-ban egy hangfal, vagy a padló"
Stimmel. Mind a kettő otrombán rossz megoldás
Bármit teszel az erősítő lába és a hangfal/padló közé, óriási lesz a javulás. Drámai változást okoz a sima utcai kavics, de szívesen demózzuk a 200 forintost is. A kavicsot úgy kell elhelyezni, hogy az erősítő saját lába (ha van), a levegőben lógjon, a pénzérmét viszont a készülékláb alá kell tenni.
Kavicsból mindenféle megfontolás alapján nem négyet, hanem hármat kell használni. A kavicsok elhelyezésének lényege, ha már úgyis játszunk, hogy az erősítő súlypontja alá kerüljön egy darab kő, a másik kettő pedig csak simán úgy legyen elhelyezve, hogy a cucc ne billegjen.
Az nem biztos, hogy *jobban* fog szólni, de az biztos, hogy *másképp*. Márpedig ha 3 darab udvari kavics meg tudja változtatni a hangzást, akkor a lehetőségek határtalanok.
Ha valakinek bejött az ingyenes kavicsos próba, tudok ajánlani konkrét anyagokat/termékeket, amiket érdemes kipróbálni.
Sajnos a Pointe saját terméke (két fémpogácsa között egy csapágygolyó) nem alkalmas gitárerősítő alá, mert könnyen le lehet rántani az erősítőt, ami "lebeg."
ez a fórum nem szerencsés választás a termékeid reklámozásához, lehet lendítesz az oldalad látogatottságán ezzel, de szerintem inkább hátrányod származhat belőle.
"Végre eljutottunk ide, nem volt egyszerű. Ezért kerülted eddig kínosan a szakmai (nem ezoterikus) megnyilvánulást. Ezek szerint te egy csöves gitárerősítő fórumra a legalapvetőbb szakmai tudás nélkül nemcsak posztolsz, hanem még az észt is osztod."
Te Fred, elég lassan esett ez le nálad
Itt már többen felidézték a beköszönésemet, miszerint én nem vagyok konstruktőr, és nem vagyok műszaki ember, hanem ezeknek a Pointe készülékeknek a forgalmazója vagyok, egy "menedzser," aki egyszemélyben gondoskodik a könyvelésről, a marketingről, a demók időpointjainak nyilvántartásáról, az alkatrészek begyűjtéséről, a készülékek papírdobozainak hajtogatásáról, meg egy csomó másik dologról -- miközben Tibor alkot.
Viszont van ám nekem egy előnyöm: feltehetően sokkal több hangreprodukáló eszközt hallottam, mint te, sőt, szerencsém volt jelen lenni jónéhány hangreprodukáló eszköz születésénél is, az azt megelőző fejlesztési fázisban, amikor még alalktalan deszakmodellekkel kisérletezünk, és egy-egy kábel arrébb helyezése, egy-egy csatlakozó kiválasztása ügyében hozunk szubjektív döntéseket. És nemcsak a Pointe erősítőknél.
Állítólag jó fülem van. És gyakorlatom a hang megítélésében. Mert ez inkább gyakorlat kérdése.
Az elképzelhető (sőt biztos), hogy egy normális forrasztást nem bírok megcsinálni, és -- mea culpa! -- a szerb szaknyelvben használt "torusni transformator" magyarosítását használtam toroid helyett, de -- ellentétben veled -- az elmúlt 25 évben rengeteget kisérleteztem mindenfélével, készülékekkel, meg különféle készülékekből összeállított rendszerekkel, kábelekkel, alátétekkel, passzív alkatrészekkel.
A zenekritikusok is borzasztó idegesítő fickók, mer saját véleményük lenni, miközben egyetlen akkordot sem tudnak lefogni -- viszont a jobb zenekritikusok sokkal több zenét és zenészt ismernek, mint egy másik zenész.
Azéazé, a kivétel erősíti a szabályt?!Egyébként, én nagyon szeretem a villanygitárom akusztikus hangját, de ugye az tábortűznél nem elégséges.Egyébként, elképzelhető, hogy tücsökherénél érzékelhető a hangyafasznyi változás
én hallottam egy high-end rendszert az ő erősítőivel és tetszett..., nyilván millió dolog befolyásolja még elég különleges rendszer 6*18" mélynyomó láda..., eladó, ha valakit érdekelne...
"soneraudio.com mi a véleményed ezekről a termékekről?"
Nem szívesen nyilatkozom a közvetlen konkurenciáról.
Nagyra becsülön a Krähling Zoli tudását, egy időben volt is arról szó, hogy a mi készülékeink garanciális szervizét is ő lássa el Budapesten.
Azt is nagyon értékelem, hogy ő tudatosan, egy nagyon jól kitalált hangzásvilág mentén épít erősítőket, és ennek a hangzásvilágnak rengeteg rajongója van.
Ez a hangzásvilág azonban nagyon különbözik attól, amit én a saját ízlésemhez közelinek érzek.
"Ezekre a kérdésekre ma nem tudok válaszolni
Holnap felhívom a Tibort, lejegyzetelem a válaszokat, és beírom ide."
Végre eljutottunk ide, nem volt egyszerű. Ezért kerülted eddig kínosan a szakmai (nem ezoterikus) megnyilvánulást. Ezek szerint te egy csöves gitárerősítő fórumra a legalapvetőbb szakmai tudás nélkül nemcsak posztolsz, hanem még az észt is osztod.
Ettől kezdve nekem írhatsz itt bármit, a Fermat-sejtés levezetését, az LHC legújabb magfizikai felfedezéseit, a rák ellenszerét - feleslegesen erőlködsz.
Nekünk bejött, így millió ötér is viszik a cuccot,
mivel a tücsök here nagyon ritka, és amúgy is csak spéci technikával lehet beépíteni.
Ezért aztán persze, hogy ennyiért adjuk, hiszen megfizethetetlen a fejlesztéssel töltött idő, de még inkább az, hogy megszámlálhatatlan muzsikus f@sz fröccsent ez idő alatt a pofánkba, míg végül meglett a megoldás.
Azért azt jegyezzük meg, hogy a tömörszén ellenállásokat (akár NOS Allen Bradley, akár mostani pink-pong corporation) mindennek lehet nevezni, csak minőségi alkatérsznek nem. Az biztos, hogy van egy fajta hangjuk. Mivel a klasszikus erősítők 90%-ában ilyen ellenállás van, ez a hang elég jól benne van a fülekben.
"Ennek így semmi értelme. Valahogy sávhatároltan szólni - ez nálam NEM az egzakt kategória. Amikor azt írtam, az élő zenében sokkal nagyobbak a dinamikai csúcsok, akkor ezt egy műszeresen reprodukálható mérési eredményt hozó eljárásra értettem. Erre volt a válaszod, hogy a az erősítő maga az élő zene. Megint rizsázol."
Mi nem is fogjuk egymást soha megérteni
Ennek alegnagyobb akadálya, hogy te nem is akarod. Mindig szavakat forgatsz ki.
Volt egy Fender Super Reverb erősítőm. Gyári nyákos, miegymás. Egyszer agymenést kaptam, kikaptam a belsejét és újraépítettem PTP-re. Tömörszén ellenállások, OD kondik, Alpha potik. Trafók, csőfoglalatok maradtak.
Más hangja lett, mint volt. Mivel szubjektív, hogy milyen, nem jellemezném, de jobb lett. Van értelme minőségi alkatrészeket használni, azt gondolom. Mindezek mellett mégis az életbe nem adnék ki több ezer forintot egy kondiért, mert...
...mert ha zenekarba tolod a gitárt, az életben ki nem fogják/fogod hallani a nüansznyi létező(?) különbséget, mert leszól a banda többi hangszere.
Ha meg egyedül gitározgatsz otthon, és az a legfőbb szórakozásod, hogy tücsökherét vagy kerámiakorongokat tegyél az erősítő alá, akkor sajnállak.
Nekem meg azért, mert fasza!A lengyel dolgot nem tudtam.Mindenesetre a lengyel Tesla elnevezést furcsának találom.Tudom, hogy szerb a zseni úr, de én úgy tudtam, hogy a Tesla gyár Csehszlovákiában volt.
Holnap felhívom a Tibort, lejegyzetelem a válaszokat, és beírom ide.
Illetve B-terv: szeptember elejére készül el az új sorozatunk utolsó darabja, a mostani Amplifica (300e) és Delica (700e) közé árazott készülék. Ennek örömére tartunk Budapesten egy nyílt napot, ahol jelen lesz Tibor, és kívül-belül meg lehet nézni, meg lehet hallgatni mind a három erősítőt, illetve a szakmai kérdéseket közvetlenül Tiborral lehet megbeszélni.
Ő egy idén hatvan éves klasszikus mérnök, kifejezetten trafó specialista, és egy végtelenül szerény, közvetlen ember.
Az zsír. 100%-ban lengyel fejlesztés! Ott Tesla NC-470-ként ment piacra, mindenhol máshol NAD 5120-ként, lapos, vagy csőkarral. Nekem csak azért kéne, mert KGST :D
"Amíg egy erősítő gyors,széles és egyenletes a szubjektív frekvencia átvitele, nagy felbontású a hangja, levegős a hangzása, ez nálam kb. a piócás ember tudománya."
Semmi gond. Téged nem a hangzás érdekel egy erősítőben, hanem... na, azt nem tudom, hogy mi.
Ha te ennek a "lelkes brigádnak" tényleg ezt javaslod, akkor... most egy nagyon hosszú fütty következik....mentális kihívásokkal küzdesz. Eddig csak a saját cuccaidat reklámoztad itt(hogy minek azt nem tudom) most meg az agyatlan baromságaid próbálod ránk lőcsölni. Kalapáccsal a kezedben minden szögnek tűnik?
"de mindennek kell, hogy legyen fizikailag megmutatható, mérhető oka is"
Csakhogy a hifisták a magyarázatot a mérnököktől várják, a mérnökök viszont momentán mindig mással vannak elfoglalva
Illetve aki nekifekszik, az eljuthat valahová, és utána vagy megosztja a tudását ingyen -- vagy inkább maga is terméket fejleszt
A tápkábelek ügyében mi eljutottunk valahová, van sejtésünk arról, mitől lesz jó egy tápkábel.
Viszont ez a tudásunk sajnos nem alkalmazható a hangfalkábelekre és az összekötő kábelekre. Ezekhez más tudás kell. Mi is ezerféle dologgal próbálkoztunk, de nem lett jó. (Nem is árulunk ilyen kábeleket.)
(Illetve a légkábelezés az jó, de nyilván nem lehet belőle terméket csinálni.)
Megvan a megfejtésem:
Építsetek valami referencia-gitárerősítőt, aztán hozzad el valami találkozóra.
(Ha már ennyire meg akarod győzni a helyieket. Én mondjuk nem értem miért. )
És ha tényleg olyan jól fog szólni, ahogy szerinted szakérted a témát, akkor lesz hiteled itt.
melyik erősítőnél adják meg a névleges teljesítmény akár csak felénél a sávszélességet?
minden adat kamu. 1Hz-1THz mindig, aztán hogy ez épp 0.01W kimeneti teljesítménynél lett mérve egy 100W-os erősítő esetén...
a 'gyár által közölt adatok' haha.
Biztos elküldesz anyámba, de Quad-405-nél nem nehéz jobban szólni :D TDA2030-cal kezdtem, Quad-on át vagyok most ECL86, EL84 SE-k után ECL86 push-pullnál, szar Vidi ládával, mert nincs másra zsém (bár van prá vintázs szálessávú lökőm, meg egy gagyi kis ősi Phillips bookshelf ládám, ami meglepően jól szól, de csak SE-vel és kis hangerőn, 5 W felett elbődül és bömböl)
Néha jön hozzám javítani pár gyári HiFi erősítő, egykori nagyon drága széria cuccok is, komolyan mondom, a saját csövesemhez képest ezek kásás, matt szarok. Meg a 405 is. Pedig tényleg nem nagy szám a cuccom és igazából kész sincs, csak mikor megszólalt (vagy öt éve) bebasztam a hifi állványra, oszt azóta úgy van, két dróton lóg ki belőle két RCA, mert a bemenetválazstót se csináltam meg, a káva se lett lelakkozva, próbálkozni akartam különféle vcs-kkel, mert a kimenőt egy kicsit elméreteztem, a vasa sem a legjobb, de úgy maradt, azóta csak pár csőcsere és biasolás volt :D
Van három lemezem, amivel "behallgatok" egy cuccot. Pink Floyd - The dark side of the moon és Tool 10000 days és egy Lajkó Félix koncert, ami amúgy nem is szól jól, de valamiért mégis tetszik ... Ami ezekkel nekem nem szól jól, az nem szól jól :D
"Viszont mindannyian ismerünk olyan erősítőket,amik valahogy mégis sávhatároltan szólnak, se mélyük, se magasuk."
Ennek így semmi értelme. Valahogy sávhatároltan szólni - ez nálam NEM az egzakt kategória. Amikor azt írtam, az élő zenében sokkal nagyobbak a dinamikai csúcsok, akkor ezt egy műszeresen reprodukálható mérési eredményt hozó eljárásra értettem. Erre volt a válaszod, hogy a az erősítő maga az élő zene. Megint rizsázol.
"Ez így reális, érthető, persze marketingszempontból nem jó, olyan prosztón hangzik. Sokkal jobb az, hogy a csöveket szűz maláj lányok vaginájában érlelték két hétig, az ellenállásokat meg cibetmacskával etetett, és kiszart aktív szénből csinálták, a'la kopi luwak. :D"
Ilyen és ehhez fogható állításokat én nem tettem.
Ami egy gitár erősítő építéséhez érdekes új szempontokat adhat, és ingyenes/nagyon olcsó kipróbálni:
- passzív alkatrészek sajáthangja
- kábelek sajáthangja
- az öreg kábel szebben zenél
- a készülék alatti dolgok (állvány, készülékláb, alátét, stb) befolyása a hangra.
Mivel ezek tényleg filléres dolgok 1 db gitárerősítő építése esetén, viszont munkaórára és fülre van hozzájuk szükség, éppen ennek a lelkes brigádnak érdemes ezekkel eljátszania.
... tesóm az elmúlt egy évben belemártotta magát a csöves hifi erősítők világába.
volt 'szeánszon' valami ultra egyedi erősítők, évek alatt fejlesztett-hangolt ládák között...
megcsinálta a saját SE erősítőjét, valami 2x10W körüli teljesítménnyel, boston acoustics kisládákat vett..
azt mondja jobban szól, mint a quad405, ennyi.
meg azt, hogy 'iszonyatos dinamika és részletesség'
... meg azt is mondta hogy amikor hallgatózni ment a drága kusztom cuccok közé, azokat mind kurva hangosan kellett hallgatni, és szerinte ez szar :D és hogy a csiliommiliomos kondi nem szól igazából nagyobbat, mint a 'sima drága kimeneti csatoló'
Most, előhoztad belőlem az állatot. Van nekem egy a nyolcvanas években gyártott NAD lemezjátszóm.Hozzá, egy Videoton rádió, és erősítő.Rákötve, két Sanyo hangfalra.Na, ha azokban feldübörögnek a bakeliten rögzített hangok, lehet az Purple, vagy Mobil, Genezis, akár Santana, rögtön Dinamit a vérem.Nekem, már a CD is túl "steril" hang .
"Hívővé válni nem jó irány."
Nagyon jól megfogalmaztad, ami nekem nem tetszik. Amíg egy erősítő gyors,széles és egyenletes a szubjektív frekvencia átvitele, nagy felbontású a hangja, levegős a hangzása, ez nálam kb. a piócás ember tudománya.
A honi hifi-szakma számomra egyedüli hiteles alakja egyszer azt mondta, hogy azért nem csinál ilyen mutatványokat, mert úgyis ő döntené el, hogy mi lesz a végén a véleményed, az lenne, amit előtte egy papírra felírva a széked aljára tűz, a melletted ülőnek meg pont az ellenkezője. Én hiszek neki. Egyszerűbb mutatvány ez, mint szétfűrészelni és újból összerakni valakit a színpadon. Voltál cirkuszban, ennyi. Hívővé válni nem jó irány.
Ha hifi cuccok érdekelnének, nyilván keresnék egy olyan fórumot, és lelkesen ásnám bele magam. De engem a csöves gitár erősítők érdekelnek, így itt olvasok.
Mondom érdekelnek, tehát nem értek hozzá, ellenben mindig megnézem a linkeket, elolvasom a beszámolókat stb...
Szóval nem érdekelnek hifista megoldások, ellenben annál inkább azok, amiket az itt régóta ismert és bizonyított arcok mondanak, a GITÁR erősítőkről.
Biztos jó dolog a hifi, de nem itt. Nem elég, hogy erőltetett menetben megy itt napok óta, de nekem olyan érzésem van, hogy kicsit lesajnáló a stílus is mind az erősítőkkel, mind az alkotóikkal szemben.
Vannak itt jópáran akikben vakon is ha erősítőről van szó, de rispekt nem olyan tanácsoknak köszönhető, hogy pl. tücsök herét a láda alá.
Na szóval, teccikérteni...
Én is azt mondom, hogy lehet minden látszólag idióta dolognak is értelme, és változtathat a hangon, de mindennek kell, hogy legyen fizikailag megmutatható, mérhető oka is.
Pl. az, hogy az összes alkatrésznek van némi mikrofóniája, ami beleszól a hangba, és különböző visszacsatolásokat okoz, ugyanígy az is, hogy az erősítőt hogy támasztod alá, vagy milyen asztal van alatta.
Ez így reális, érthető, persze marketingszempontból nem jó, olyan prosztón hangzik. Sokkal jobb az, hogy a csöveket szűz maláj lányok vaginájában érlelték két hétig, az ellenállásokat meg cibetmacskával etetett, és kiszart aktív szénből csinálták, a'la kopi luwak. :D
Bocsánat Tezsvír!
Semmi esetre sem szeretnék belekotnyeleskedni a szakmai dolgokba!De!Ennek a rovatnak a megnevezése:"Csöves Gitárerősítő építés
(Csöves Gitárerősítő építés )"Én, sehol nem látom benne, a hifi szót. Jó, van egy nagyon nagy hibám.Utálom, a direkt marketinget.Viszont, a jó humort szeretem.Nem vitatva, lehet én értelmezem rosszul a lentebbi sorokat, a hifi építő embertől.
Rosszul kezelitek ezt a dolgot szerintem...
Pointe sosem írta, hogy értene is a működéséhez.
Ő nem épít erősítőket. Ő csak forgalmazza, reklámozza, és akit érdekel, annak szívesen tart bemutatót.
Én is belátom, hogy rossz ajtón kopogtatott, de tényleg van értemle napokon keresztül civakodni??? Valaki mondjon már ÁLLJ-t!
Ha belegondolok, hogy régen én is mekkora hülye voltam... kötözködtem is már szinte minden régi arccal Ott volt például Fenderes, Kenéz, Greg, Raul, Mákos, stb... És így utólag visszagondolva, nem sok értelme volt. Szépen elült a por, megismertük egymást személyesen is, békét kötöttünk, és még segítünk is egymásnak.
Semmi értelme civakodni oldalokon keresztül.
Igen, én ellátogattam Hozzád, és köszönöm még egyszer, a készséges vendéglátást!
Nem hogy nem sírtam el magam, hanem nagyon is tetszett!
Az erősítő hangja igen meggyőző volt, és a misztikumokkal kapcsolatban is változott a véleményem.
Szkeptikusként érkeztem, és értetlen hívőként távoztam...
( azért értetlen, mert határozottan hallottam a változást, de nem értettem az okát. )
Mondjon rám bárki bármit, én örülök, hogy megismerhettelek, és hogy bevezettél a hifi rejtelmeibe Köszönöm!
"nagy felbontású a hangja (gitárerősítőn: ha nem látod a gitárost, akkor is meg tudod mondani, milyen pengetőt és milyen húrokat használ)"
Ezzel a potenciális vevőid etesd.