Segítsetek! A 18 wattos Marshall replika fejemnek valami baja van. Kb. egy óra játék után elhalkul, torzan, majd sehogy nem szól. Észrevettem hogy ilyenkor az egyik (mindig ugyanaz) EL84 anódlemeze izzik, a cső kékesen világít. Gondoltam kuka, de ha lekapcsolom a cuccot egy fél percre, utána minden rendben. A cső nem ment sokat, egyébként JJ. Képes ilyen tüneketek produkálni egy rossz cső, vagy valami melegedésre jelentkező kontakthiba lehet ez?
A 9V-os elem nem valami jó ötlet,de esetleg a VK kapcsolóáramkörének vezérlőfeszültségéből le lehet lopni a megfelelő feszültséget,feltéve ha 12V-ról megy,ami viszont egyáltalán nem biztos. :))
Esetleg a bias tápfeszből...
Biztosan megoldható valami értelmes módon a dolog.
A ValveKing-ben - és több más Peavey cuccban - eleve olyan a fűtés hogy a csövek fűtése sorba van kötve,tehát még egzakt 6,3V-ot sem találsz. Viszont van benne egy 14V-os tápfesz amit a relékhez használ.
Onnan meghajthatod a Led-csíkot ha 12V-os.
(Bár szerintem is olyan egy VK-re LED-csíkot rakni,mint amikor a hatvanlóerős Suzukira sportdobot szerelnek.Bár én semmilyen cuccra nem raknám rá...)
Egy szigetelt led szalag,egy előtét ellenállás,és ennyi.Meg tettem egy csatlakozót a sasszi tetejére,hogy gyorsan ki lehessen húzni,ha a sasszit ki akarom venni.
Annyi pénzért, amennyiért én vettem, szerintem az egyik legjobb választás volt. Ha nincs baja, nem is szeretnék költeni rá. Akkor marad a mezei 9V-os elem :)
A ledcsík 12 volttal megy, de annak nem lesz jó a 6,3 ( jobb esetben, bár pívíknél inkább csak 5,1 volt ) volt fűtés. Bár szerintem egy kis hozzáértéssel meg lehet oldani, de a VK akkora egy fos, hogy kár vele ilyesmit tenni... Azon még egy jó hálózati és egy fojtó sem segítene. Hihetetlenül elb@szott egy kapcsolás, és az alkatrészei is a legalja... Kb jcm900 kategória.
Ja, közben rájöttem, hogy a fűtőfeszültség túl nagy lenne, azért kell előtét ellenállás. Ha a LED 12 V-al megy, akkor azt lehet tudni, hogy mekkora ellenállást kell elé betenni?
Én a helyedben inkább fojtót meg normális hálózatit tennék bele, mert arra nagyobb szüksége van azoknak az erősítő fejeknek. De ki mire gerjed. Egyébként meg a fűtő fesz.ről meghajtható előtét ellenállással a led. Minek bele elem?
Sziasztok! Szeretnék a Peavey Valveking fejembe egy kis hangulatvilágítást tenni. Kb ilyesmire gondoltam. Ti csináltatok már ilyet? Én arra gondoltam, hogy beszerzek valami felragasztható ledcsíkot és 1-2 db 9 V-os elemről kapna feszültséget, a fej hátuljára meg valahogy odatennék egy kapcsolót. Ha van valami "jól bevált" módszer az ilyenre, akkor szívesen várom az ötleteket! Köszönöm! :)
A Macimalac által linkelt oldal hozzászólásaiban találtam:
- Pesten a P@nton-ban lehet műnyomót kapni (ez nyilván nem mindenkinek opció az országban)
- "A papír !
Egész jó eredményeket lehet elérni tesco,auchan,officedepot,...stb reklám ujsikkal csak fényes legyen !
Tudom hogy vékony meg szakad meg büdi amikor vasalod de ha teszel rá egy sima nyomtató papírt a vasaló és a
vasalandó papír közé már nem is szakad meg a vasaló talpa sem lessz festékes a reklámoktól."
Frankó! Ilyesmire pont jó manapság az Eagle, sokan használják, általában a népszerűbb-beszerezhető alkatrészeket meg lehet találni kész librarykben. A gyártásra meg felfedeztem kínát, 100x100mm kétoldalas galvános lakkozott pozícióábrás jófajta nyák elektro tesztelve pl. 50 dolcsi postával együtt 10 darab. De tudnak nagy sűrűségűt meg aranyozottat is meg többrétegűt. És az itthoni nyákos cégek egy része is ott gyártatja a cuccokat.
Úhhh....hát ez kissé bonyi. :D
Én is csak 1 réteggel dolgoztam eddig,inkább teszek a tervbe pár átkötést,minthogy még egy oldal legyen.
Eagle-be azt tetszik még,hogy ha nincs valami alkatrész,akkor simán meg tudom rajzolni én (VTL5C1-el így is tettem anno,de most már van "gyári" rajza is).
Meg jók az ULP-k és a script-ek is,csak ezekkel az a bajom,hogy elég nehéz azt megtalálni,ami épp kell nekem valami feladatra.
Logót is tudtam betenni a tervbe,a többi tervezőben ezt a funkciót nem sikerült megtalálnom.
Amire nekünk kell, szerintem az eagle a legjobb. Aztán profiknak van más: https://www.youtube.com/watch?v=FbfBKqtIkGA ettől húúú, de messze vagyok.. DDR3 memória bekötése nyákra, alapból 4-8 rétegű nyák-ok, és nem mindegy, hogy a szomszédos rétegeken mi van, nem mehet párhuzamosan vele jel pl, nem mindegy milyen rádiuszban van megtörve a vezeték, és persze a hossza se.. És ha elbaszod, lehet, hogy ki se derül, csak mondjuk időnként lefagy. Na, ezért maradok én a 8 bites mikrokontrollernél ami max 20MHz. (najó, kacsintgatok a CPLD, FPGA felé azért)
Én EAGLE-el szoktam tervezni, kicsit bonyolultabb mint a sprint layout, de sokkal jobban használható, érdemes kitanulni, ha komolyabb nyákokat akar az ember csinálni. (mondjuk 2 oldalas smd-t :) )
Házilag csak egy oldalast szoktam gyártani, ahogy mondták a többiek nyers nyák lemez (üvegszálas epoxy alapú, rajta rézfólia)
110 grammos műnyomó papírra (ingyen van, akinek van nyomdász ismerőse.. ) nyomtatom ki lézerrel, itt ki kell tapasztalni a nyomtató beállításokat, hogy elég tintát rakjon rá, ha kevés, akkor nehéz átvasalni, ha sok, akkor meg szétnyomódik a tinta..
A vasalás hőmérsékletét, és a nyomást is ki kell kísérletezni.
Ami viszont a legfontosabb, hogy a nyák felülete tiszta legyen, én alaposan kezet mosok, meg a kivágott nyáklemez darabot is megmosom ultra derm-el, aztán a rezes felét felcsiszolom 600-as vizes csiszolópapírral csorgatott víz alatt. Száradás után szépen rátapad vasaláskor a tinta. A papírt le kell áztatni, ujjal lehet dörzsölni, sőt, óvatosan fogkefével is, pici smd-nél kell is.
Ennek a technikának a határa nálam kb. az ssop tok, az neccesen szokott sikerülni, SO tokot, SOT-23 tranzisztorokat, 805-ös smd-ket simán lehet vele csinálni, meg 12-16 mil-es vezetékeket. (már akinek ez mond valamit. :D
Az ssop toknál a lábak távolsága 0,65mm a réz szigetek közti táv kb. 0,3mm.
Itt egy kép pl. itt kicsit ragyás lett már a réz, a lábak közül mire kidörzsölgettem a papírt, elvékonyodott kicsit a tinta is, vagy nagyobb felbontásban kéne nyomtatni..
Na, nem folytatom mert megöltök a buzis off miatt, akinek kell segítség, keressen magánban.
Bakker de szép lett! ;)
És ha jól értem, úgy csináltad, hogy a szöveg és a grafika volt "fehér" és körülötte mindenhol (mondjuk) fekete tinta a papíron a pedál méretében. Ezt a negatívot rávasaltad a dobozra majd kimartad a "fehér" részt, aztán valamilyen festékkel kitöltötted a maratokat, leoldottad valamivel a vasalt nyomtató "tintát", majd szépen visszacsiszoltad és rokk?
Ha így csináltad, akkor elég melós, de nagyon király! ;)
HP fényes fotó papír, mindenhol kapható.
A legjobb a PNP blue fólia, de ez drága. Mondjuk lehet trükközni,ha egy síma lapra kinyomtatod a rajzot, egy kivágott PNP fólia darabot öntapadós cimkével a szélén körben fölé ragasztasz, és újra nyomtatsz rá. Azért óvatosnak kell lenni, mert nehéz kihalászni a nyomtatóból, ha rosszul van körberagasztva a fólia.
Alu, ugyan az a doboz, amit mindneki használ.
Itt van egy tutorial róla, annyi különbséggel használom, hogy a kész feliratot lefújom matt feketével,majd a kiálló részeket síkba csiszolom:LINK
Bakelitre nem fogsz tudni nyákot készíteni. Venni kell rézfóliás nyák lemezt, ezt minden amatőr boltban árulnak kis tételben is. Erre vasalsz, majd a felesleges rezet lemaratod vaskloriddal vagy más, pl. szintén a boltban kapható maratószerrel.
A vasalós módszer jó pedál dobozokhoz is! Negatív mintával vasalva, a rajz és a feliratok szépen marathatók. Ezt nem én csináltam, de van egypár hasonlóan készült pedálom:
En probalkozni szeretnek nyak keszitesevel de ezesetben nem erositohoz (bocs) de viszont abszolut nem csinaltam meg ilyet,olvastam amit irtal, az addig vilagos h megtervezed kinyomtatod ravasalod... de irtad h maratni kell es azt hogy vagy mivel?? a masik amit nem tudok milyen anyag az amire az aramkort nyomtatjatok??
Srácok! Tudom a nyák a buziknak való, de ha néha kell, akkor egy jó módszer. Ha valaki gyorsan olcsón akar otthon igényes nyákot készíteni javaslom letölteni a sprint-layout nevű kis programot. Egyszerűen, gyorsan,lehet vele tervezni. Aztán lehet kapni 180 grammos pl. HP fényes fotó papírt 20db A4-es lap 800-1200ft. Lehet kapni press n peel fóliát is, de annak darabja 100-1200ft és csak egy A4-van benne. Arra kinyomtatva a nyák tükörképét lézer nyomtatóval, aztán vasalóval kb. 220-240 fokon átvasalni a megtisztított nyáklemezre. Pici hűlés után simán lehámozható a papír és a rajzolat a rézlemezen marad. Már csak maratni kell. Maga a nyák készítése kb. 10 perc és szebb, mint alkoholos filccel rajzolva. Nekem gyorsba ilyet sikerült csinálnom Tudom nem mondtam új dolgot sok embernek, de szerintem gyorsabb ez a módszer, mint a kézi rajzolás.
Már elkezdtem az építést, Princeton lesz, vagy fogpiszkáló, ha el nem ba..om. A hálózati trafó mekkora teljesítményű legyen egy ilyen SE 5 watt körüli cucchoz? Elég 50 watt?
direkt dolgoztatsz? még kopipészteljek is? :D Ez van amúgy nekem is szerintem. Hát, elképzelhető, sőt. Az adatlap szerinte pont jó ez a feszkó, bár a későbbi fenderek, főleg a cbs-ek 400 volt felett nyomták a 6v6-oknak, igaz azok push-pullok voltak.
csinálj egy magnaton klónt, azok a jó cuccok :D Én egy tonemastert tuti fogok ... 10-20 év múlva ... kéne egy jó celestion alnico hozzá, nem tudsz egy eladót? :D
akár igaz is lehet. nem vágom. nincs valami rajz, amin írják? :D most azt se tudom mi van a princeton végében? 6V6? nem guglizok rá bocs, már félig alszok :D shiftet meg leszarom :D
Kérdés a gurukhoz: ha középleágazás nélküli trafót és Graetz-hidat használok a tápegységben, akkor elég 250V névleges szekunder feszültség ahhoz hogy 320V egyenfeszkót kapjak? Egy Fender Princeton-ban elvileg ennyi lenne az anyósfeszültség, vagy nem?
Nekem meg ma sikerült egy olyan mikrofóniás csővel kipróbálni a lentebbi gusztustalanságot, hogy a relé kattanása mechanikaliag "került be" a hangba :D Vicces volt ... Sajna a "kincsövesség" miatt nem lehet rugalmas foglalatrögzítést alkalmazni.
Huhh! Nem semmi vagy. Igazi kézműves meló, de a nitro az jót tesz a hangulatnak. Na kipróbálom ha csinálok valami erősítőt újra. köszi a részletes leírást. Mellékesen sikerült Mákos útmutatása alapján egy végre működő képes námítót csinálnom. nekem ez tutira működik 12V-os reléket használva. ezek a Fetek nem vágják a jelet,mert 50 illetve 65V-ot is bírnak. Annyi meg nem nagyon van fázisforgató előtt. Amivel szívtam az az volt, hogy a kapcsoló nyitott állásában ha nem 220k volt, hanem csak 100k, (mint ahogy Mákos rajzán), akkor nyitva maradt a Fet. A diódák és bázison lévő párhuzamos tag (ellenállás és kondi közé), ha betettem egy pl. 1uF-ost, mint az Engl -ökben van akkor jó volt. Ez az 1uF leválasztja a DC-t és nem hagyja fölöslegesen kinyitni a tranyót. Vagy megnövelve a bázis ellenállást 220k-ra is megoldás lehet. Lényeg az, hogy most így pattanásmentes az átkapcsolás és a Fet sem pofázik bele a jel vágásával a hangképbe.
Köszönöm! a kicsi dobozok azok gyári öntvény alu dobozok, a nagy fekete - meg sok más - pedig saját, másfeles, vagy 1,2-es acéllemezből. Kivágom, lehajtom, beforrasztom, leforrasztom, csiszolom, köszörülöm gittelem. Innentől kezdve a többi doboz sorsa is ugyanaz:
csiszolás után két komponensű szórógitt. Száradás után (akár 12 óra után már lehet!!!) csiszolás (ha kell, mestertapasz), majd jöhet a szín kétkomponensű autofestékkel. Száradás után (minimum 2 nap, de van hogy 3-4 is van, ha nagyon megeresztettem, vagy már "régi" volt a festék, vagy elmértem az edzőt, vagy valami) csiszolás 1500-as papírral és jön a matrica: HOLI márkájú vizesmatrica lap. Rányomtatom a feliratokat, aztán kivágom és leáztatom, mint anno a makettekre a felségjelzéseket. Van hozzá egy spéci anyag, amivel áztatás előtt le kell kenni, különben a víz felold(hat)ja a tintát, főleg, ha tintasugaras cuccal lett nyomtatva. Lézernél nem para. Viszont mindkét esetben oldja a spéci trutyi is a tintát:D Aztán, ha az megköt egy filmréteget képez rajta. Ez jó esteben nem engedi át a vizet. Ha fenn vannak a matricák, akkor várok egy napot, aztán lakkozom kétkomponensű magasfényű autolakkal. (Body márkát használok minden festékből, mert itt azt lehet kapni) Ha megszáradt (2 napot ildomos várni), akkor összeszerelem és összerelés közben jól leverem a festéket, meg megkarcolom :D Közben vagy két liter nitrohígtó megy a levesbe + a megmaradt festékeket lehet kiönteni, ha többet kavartam, mint amennyi kellett, a fogyóeszközöket (csiszolószivacs/-papír, szűrők) is beleszámolva nem is olyan olcsó mulatság ez, cserébe legalább nem is szép, csak messziről és sokáig tart:D
Hali!
Szép meló, a dobozokat te csinálod? Mivel feliratozod? Mintha olyasmit olvastam volna, hogy matrica meg lakk. Ezt hogyan kell elképzelnem? Öntapadós átlátszó fóliára nyomtatod ki azt felragasztva lakkozod, vagy hogyan készül, ha nem műhelytitok? THX.
Most egy ultra mini kombót akarok csinálni (bár még a mini sincs kész), 6"-os Orion PD161 lesz benne (irdatlan hangos - ahhoz képest), meg 3W-os germánium tranyós végfok fázisfordító és kimenőtrafóval :D AD161 rulez! Tudom, buzi vagyok :D
Amolyan "smokey amp", csak több mojoval :D
ahhoz magas szerintem, viszont hangulatvilágításnak megteszi, csak kicsit túl kell fűteni. Bár az enyémekben van LED, ami világítja alulról a csöveket :D
Én meg megterveztem egy jó nagy nyákot a krankensteinnek, és már készen is van, alkatrészek a helyükön... már csak a döntő beüzemelés várat magára, hogy tényleg jól működik-e? Nincs-e benne gerjedés, zaj, stb... Egyenlőre csak 15 wattos lesz, de kompatibilis 50 wattra is. Tudom...: nyák a buziknak, de kíváncsi voltam, mit hozok ki belőle. Majd kiderül. Csak a csőfoglalatokat meg a hálózati trafó kábeleit kell forrasztani, minden más a nyákon van. A készülő nagy fejem természetesen marad turet boardos, ez csak egy mellékvágánynak készült. Nem is merem lefényképezni...
hát két alumínium lemez rögzítéshez ezt a módszert találtam legegyszerűbbnek :D több is volt, csak menet közben átváltoztak csavaros kötéssé, amiknek az anyái távtrtók lettek. Soha nem tervezek előre, menet közben alakulnak ki a dolgok :D Ha nem kell belőle másik példány, akkor meg le sem dokumentálom. A bal oldali dobozban lakik