Na rájöttem mi volt a gond... Miután lekötöttem Mid és Bass poti felé menő ágat(56k), teljesen jól működött a magas szabályzás, így elkezdtem arra felé méregetni. Kiderült, hogy az 56k színkódú ellenállásnak 6k körüli értéke volt. Most már jól működik.
Raul, Jwolf köszi a segítő szándékot!
További kérdéseim: néztem a hálózati trafó adatait a Princeton-hoz. Mivel félvezetős egyenirányítást használnék, 5V váltó nem kell. A 6.3V-hoz elég 2A? Továbbá: mekkora legyen a szekunder feszültség az anyóshoz? Arra gondoltam, a kisebb veszteség miatt lehetne eggyel kisebb trafót is választani. (2X270V)Jó lenne ez így? (Mielőtt bárki javaslatot tenne a tekercselésre: nem tudok tekercselni.)
Az első két szám mindig az érték első két száma, a harmadik, pedig, hogy hány nulla van utána. Ezzel a kóddal az érték mindig pikofarádban értendő. Tehát, ahogy Raul is írta 104 = 10 és 4 nulla, azaz 100000 pikofarád = 100 nanofarád.
A betű az üzemi fezsültséget jelöli, de azokat nem tudom ....
Üdv Mindenkinek! ..ha az előfok csövei meghibásodtak akkor képes e olyan tüneteket produkálni a rendszer, hogy sípol, mintha gerjedne. Lead csatorna TS808al gerjed, pedál nélkül magába aktív/passzív gitárral nem! Ha Cleanre megyek másik torzítópedállal akkor sem sípol vagy gerjed, viszont elvileg akkor nem használ sok előfokcsövet, ezért gondolok arra, h talán előfokcsere megoldaná a problémát..
Nézz meg esetleg ilyeneket is,hogy a MID poti egyik lába,ha földön van,és az mondjuk a poti házra van forrasztva,mint földpontra,akkor a poti háza biztosan érintkezik-e a sasszival,ha az onnan kapja a földet.
Van amikor a festés miatt nem érintkeznek jól,a potiház nincs földön,és így a ráforrasztott potilábak sem,
akkor pedig borul az EQ-d.
Az bosszant, hogy a másik csatin ahol szinte ugyanez a tonestack van, csak más értékekkel(Mesa/Fender) ott meg tökéletesen működik, pedig a szerkezet szinte ugyanaz, a különbség csak annyi hogy a Mid poti nem a középső lábára megy a kondija, hanem mint állítható ellenállás működik a föld felé. Na mindegy, majd csak lesz valami...
Azért gáz, ha a magas nem szabályoz mert konkrétan az felfogható egy balance potinak, a párszáz pikos kondin halad keresztül a jel vagy a szűrőkön, ezek között lehet fokozatmentesen állítani a treble potival..
JTM szerű előfok, annyi plusszal, hogy még egy fél triódát be lehet iktatni. Pont, hogy a közepe hiányzik kicsit, és mivel nem nagyon szabályoz így magasat se tudok vágni. Ezerszer végig mértem már, de semmi...
Akkor valami biztosan el van kötve. Mérd végig, hogy minden jó helyre megy-e (kimenet a treble közepe, van a földje a mid-nek stb..)Esetleg tegyél be képet :)
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valaki tapasztalt már ilyet. Építgetek egy erősítőt, aminek egyik csatiján Fenderes jellegű Tobestack van a másikon pedig JTM 45-nek a hangszín köre. Az első tökéletesen működik de a marshall nem igazán szabályoz.
Már mindent végig mértem 5-ször, minden kondit cseréltem de csak minimálisan hallható a hatása. Egyedül a mély poti ami nagyjából működik. Ez a fajta tone stack tényleg csak ennyire szabályoz, vagy a kis ördög beleköltözött az erősítőbe?
Ha megpengeted, vagyis konkrétan dolgozik a cső, akkor nagyobb áramok folynak rajta, vagyis több elektron lép ki a katódból, és csapódik az anódba. Illetve, több elektron el is szabadul, amit nem nyel el az anód, így azok kijutnak az üvegbúráig, és az üvegben lévő anyagokat gerjesztik, ez adja a kék fényt.
Olyan ez mint a képcsöves tévénél, ott is a katódból kilépő (fókuszált) elektronsugár gerjesztette a fényport a képcső elején. És az elektronika által meghajtott elektromágnesek húzták végig ezt az elektronsugarat vízszintes csíkokként szépen egymás alatt, közben modulálgatva az erejét, így alakítva ki a képet.
Hali egy kérdésem lenne.
Ha a végfokcsövem egyike mikor megpengetem a gityót kéken villog ill. nem is villog csak míg megpengetem felvilágít jobban és szépen el is halványul és minden pengetésnél ezt csinálja , az azt jelenti hogy vége van meghalt csere?
Béláim az Úrban! Ha egy erősítőben (úgy érzem)keveset szabályoz mély poti, akkor az 1M cseréje 500K-ra vagy, a 22nF cseréje 47nF-ra az ildomosabb. Mellesleg egy Marshall tone stack, (tudom próbáljam ki) csak elég nehézkesen lehet hozzáférni a kondihoz.THX
A Carvin Vintage50-ben van pl. ilyen trafó nélküli reverb,és jól működik.
A reverb tankon(Accutronics) csak annyi van,hogy 70-00927,ebből én nem tudtam megtalálni,hogy ez melyik típus is,és mik az adatai.
A másik meg, kitaláltam, hogy megcsinálom a poroltós erősítőt, méghozzá úgy, hogy lesz benne egy 5 vagy 15W végfok, és egy szájgitár meghajtó, meg lehet rádugni külső hangszórót is, szóval gyakorlóerősítőnek is jó lesz. A szájgitárhoz a cső meg ott fog kijönni ahol eredetileg a poroltó csöve. A tetején a nagy gomb lesz a bekapcsoló, mellette lesz pár poti, amit még ki kell találni. (aztán csak évek kérdése)
Csináltatok már trafó nélküli reverb meghajtást? (csővel)
Ahogy itt. Megmértem az itt porosodó reverb tank impedanciáját, és 1400 ohmos, szóval pont jó lenne.
Az egy valtoztathato ellenallasa fold fele, nem master hangero. Ilyen konstrukcioban a vatoztathato vcs-nek sincs ertelme. Szerintem (direkt) lehagytak a rajzrol 2 kondit, egyik a fold fele a "masterrol" igy abbol magasvago, presence lesz a masik meg a vcs-ben levo tag 2 laba kozul, az meg a melyeket baszkuralja majd :) Jellemzoen 470p-1n az elso 2n2-10n a masodik. Potik 250k-1Meg.
Köszi!
Persze, hogy csöves! Ha mást tennék ide, elégetnétek elevenen :)
kisfeszültséget kér, belül trafóval visszaállítva a feszültség. Többek között ezért ilyen nagy. :)
Majd veszek fel normális hanganyagot, mert ez csak egy 8"-os hangszóróból jön.
A napokban remélem kijutok egy próbára valamelyik zenekarhoz és akkor ott ki lesz próbálva rendesen.
Valaki helyezett már kimenő trafót közel előfokcsőhöz? Belekezdtem egy kis erősitő épitésébe, elég apró az alapmérete, picit elszámoltam a sasszi méretét és a kimenő úgy lenne hogy állitva van EI vasúgy hogy a rövidebbik oldalán áll, szóval 96mm magas, , és a tekercs felőli oldal az első csőtől 1 centire esik. Okozhat ez valamilyen zavart?
Sziasztok, van egy pár remek szovjet 6P3Sz végfok csövem quadba válogatva (5.990 ft/szett), illetve többféle ECC81 ECC82 és ECC83, leginkább Ei, Tungsram, JJ és egy-két noname (ezek viszont olcsók).
Azért a vízszűrő az indikátor lámpa előtt elég kemény És a próbapaneles kiegészítés itt is befigyel.
Lassan már bálnafingra is építenek csöves erősítőt.
Jaja, haladok Kondit raktam az osztóhoz, a többit a jövő héten tudom már csak kipróbálni.
Mi a véleményed erről: nem kéne betennem még egy RC szűrőt ami csak az eső csövet szolgálja ki? Olvastam olyant, hogy kettőnél több trióda egy szűrőkondin okoz oszcillációt a mélytartományban, motorboatingot, stb. És sajnos hallok is ilyent.
Hehe. :) Gondoltam szivarosdobozra is, mondjuk abba inkább kis hifit, vagy akár szivardoboz gitárhoz erősítőt. A trafók viszont nem tudom, hogy férnének el.
Na alakul az. Nem kell arra olyan magas + fesz. elég 30-40v is. Kondit tettél az osztó alsó tagjával párhuzamosan(kb. egy 100uF/100V elég)? Próbáld meg, hogy egy akármilyen vaslemezzel leárnyékolod a sasszit alulról, amíg be nem szereld a helyére próbaképp. Bár a "súgás" oka lehet a túl nagy erősítés is. Én azért az első két trióda jelútját kipróbálnám árnyékolt vezetékkel. Meg kíváncsiságból a "peaker" kapcsolót állítsd középre, hogy ne legyen rajta a magas emelő kondi, illetve próbaképp szedd le a második trióda 10K katódellenállásáról a 100nF-ost.
Lehetetlent akarsz. "Bár az így hangolt hangszer az oktávon kívül egyetlen más "ideális", vagyis tiszta hangközt sem tartalmaz, és az eltérések jól hallhatók is, a mai zeneesztétikai felfogás szerint ez elfogadható, és a megszokás után nem zavaró."LINK
Én sem szeretek utólag mókolni... Tegnap megcsináltam, hogy a fűtés egy 100Ohmos potival közepelhető és a poti 74V-on csücsül. Ezen kívül a trafó center tapját közvetlenül a puffer kondi lábára kötöttem (valamint elmerületem a földelési szakirodalomban). Jelenleg a maci egész jól eltűnik, ha a board fölé teszem a kezem (remélem dobozban jó lesz), de még súg rendesen. (Még nem raktam vissza az árnyékolt kábeleket, teljesen le van csupaszítva a kapcsolás.) A földelésen még alakítok, mert van mit, hátha még jobb lesz.
Kösz. Gondoltam arra is, hogy a hangszer a ludas, de akkor egyik se? Tiszta hangközöknél még oké, oktávnál semmi, kvintnél, kvártnál fülelni kell, terceknél "elmegy kategória", a többinél viszont eléggé hallható, a tritónusz a legdurvább.
Azért gondoltam az erősítő hibájára, mert mélyebb hangoknál talán hallhatóbb, és arra gondoltam, a táp gyenge. De akkor lehet, hogy csak pontosabb hangolás kellene?
Ez szerintem "lebegés" nevű jelenség, az intermoduláció rekedt torzítás szerű jelenséget okoz. Ha a zongorán leütsz egy akordot, az is lebeg. Az egyenletesen temperált skála miatt minden hangszer ilyen, kivéve a vonósnégyest.
Persze lehet, hogy nálad más van, mivel nem hallottam a hangot.
Elirigyeltem a military meg ipari dizájnos cuccaitokat, úgyhogy azt találtam ki, hogy egy kissé hiányos orivohm dobozba építek majd valamit. :) Sajna nem az a táska jellegű lekerekített fajta, de ez se rossz:
(ez nem az én képem, az enyém kicsit lepukkantabb állapotú lomis darab)
Gondolom a téma már ki lett vesézve, de egy gyár a költségek minimalizására törekszik. Ezért nem raknak több leágazást a kimenőtrafóra, ezért van alulméretezve. Egy "maszek" építő meg egész másként áll hozzá.
Pedig úgy rémlett nagy a kimenője. Sebaj, tehát az indukciót alacsonyra veszed, úgyhogy nem olyan jelentős a trafó sávhatárolása nagy kivezérlésnél, ha jól sejtem, mint némely gyári cuccban. Bevallom még most is "hallom" a GT dögjét, azt a dörrenést nem tudom kiverni a fejemből! EPIK! Csak keresem az "okokat". Nekem meg ez a bajom éppen, mindent túl tudományos alapra teszek...Nemhiába, itt ezt már kiveséztük, mérnök ilyesmit még véletlenül sem tud tervezni!
Köszönöm a dicséretet, de valamire nem jól emlékszel. A GT-nek nincs nagy kimenője...
Abban is a szokásos EI96/35,7-es pakettra tekert kimenő van.
Bevallom, nem szoktam mindig újra kiszámolni ugyanazt a kimenőt )) Általában még csak nem is variálok. Valamikor kikísérleteztem, hogy a legjobb ( legalább is szerintem ), és azóta ugyanúgy tekerem. Emlékezetem szerint ott a trükk, hogy olyan 0,6T-körülre méreteztem a gerjesztést. Így a teljes primer menetszám 1712-re jött ki.
Ez már csak azért is jó, mert így a szekunder is egész sorokra jön ki.
Nem csinálok ebből akkora ügyet, mint gondolod... Az meg, hogy egy csöves nagy hangerőn kezd el "szólni", nem újdonság De ezt szerintem Te sokkal jobban tudod, mint én.
Szerintem nekem csak annyi előnyöm van esetleg, hogy én ezeket nem tanultam, és így nem bonyolódok bele fölöslegesen a sok számításba Én csak egy asztalos vagyok