480-at nem ér meg egy szalagsoros strato, nem azt mondtam, hogy semennyit sem. Ne forgasd már ki a szavaimat. Egy rendes mostani strato 2-3 között ér szerintem, efölött már csak Custom Shop-ról lehet beszélni.
Akkor a marketing nem egyenesen arányos a közvetített áru értékével?
valóban sokszor nem is.
a gyémánt se ér szart se, csak éppen 2 cég kezében van, így aztán oda emelik az árat ahová akarják.
De az előbbi hozzászólásoddal is az én régebbi felvetésem támasztod alá, hogy nem érnek annyit a stratók, mivel egy hót egyszerű dolog. Csak a marketing mi???
Nincs Gibsonom, de a listaár amióta kapitalizmus van az égvilágon semmit sem számít, főleg, hogy senki nem ezen az áron adja. Egy cucc annyit ér, amennyiért effektíve megveszed.
Nyilván nem 250, nem mondtam ilyet. Németben 1,500-1700 euroért láttam núvi újat garival, mindennel, úgyhogy ekörül mennek. Gondolom 4 kilóért már simán lehet szerezni, de én ezt is sokallanám érte.
Nem annyi az ára. Az más téma, hogy kinek milyen kapcsolata van. Az ára az fix. Amennyi a lista ára az a kiindulási pont. Egy suzuki is 1.3 as, 2mill350 a lista ára, ettől nem nagyon térnek el. Használtal már más a helyzet, ott nagyobb a mozgás tered. A te gibsonod mennyi 500, 650, 450. Annyi az ára és kész. Ha kifogsz valami jó bizniszt, akkor meg tudod venni valamivel olcsóbban.
Nehogy azt monddd nekem, hogy ér az ej strat 250 et mert akkor félre ismertelek.
Na igen, de én annyiért veszem, amennyit ér. Kivéve mondjuk a Matchless-t, amiért rendesen túlfizettem, de az a 30-ik szülinapi ajándékom volt és sosem adom el...
Bocs, Harry, de te nem vagy normális! Ennyi pénzért két tökéletes stratot veszel és össze-vissza alakítgatod mind a kettőt. Arról nem is beszélve, hogy ha nem jön be százezreket fogsz bukni rajta. Komolyan nem vagy normális!!!!
Nem láttam, de köszi hogy szóltál. Ezen nincs mit csodálkozni, hiszen egy terméket csak emblematikus figurával lehet jól reklámozni. A Pély pedig az, én pedig nem. Nincs ezzel semmi baj, majd ha lesz gitármegacsillivili-hillivili, és zsűritag leszek no akkor majd...
Miki!Tök durva!Most nézem a Blikket!Benne vagy egy cikkben, azaz csak a képen a cikkel kapcs, de megsem említenek, ez tök gáz, csak a Pélyről szól a cikk, meg a Kodolányiról!
dehogy is, nincs rám írva hogy balos vagyok. Nekem ezért van egyébként agyon átalakítgatott stratóm, mert eredetiben sosem lenne ilyen balosban. Ezért számomra megfizethetetlen az értéke. )))
akkor az nem is eric jony...láttál már feketét a kezében? Én most visszamondanám...bár gyakorolni jó lesz! Azért nagyszínpadra vegyél valami normálisat!
Nekem is bejön nagyon! Nagyon ízes hangja van, és a torzitó stinte minden formáját nagyon szereti, akármelyik pickup állásban. Nagyon nagy stenk ez a szet.
Sexy: Az biztos, hogy ha félig van tekerve a dist poti, akkor én még hallom a gitár hangját is (nekem is ez volt a fontos szempont), húrhúzásokkor a karcolást, stb..
Ha jól tudom, Te inkább ilyen metálosabb zenéket nyomatsz?!
Nem hiszem, hogy tetszeni fog neked, de próbáld ki!
Mivel megigértem eldzsi-nek, hogy irok véleményt az új cuccomról, amit töle vettem ma! (Keeley mod alapján készitett, taiwani Boss DS-1)
Pozitiv tulajdonságok:
-Szerintem több sustain az eredeti DS-1-hez képest!
-Én még ilyen dinamikájú distortiont nem hallottam eddig!
-Csendes, tényleg csak kitekert állapotban búg kissé
-Kék led (kiveri a szememet) - plusz ütemre villogó piros led a TONE felirat közepén...
-Nagyon jó, szinte új állapotban lévö fémboritás! plusz dobozzal...
-Alkalmas boostolásra is... már akinek szüksége van rá!
Negativuma:
-Benne van az a karakteres Boss torzitók ize... Lehet ez csak engem zavar picit... Rengeteg magas és középtartomány!
-eddig még nem jöttem rá, mire fogom használni a pici kapcsolót alsó állásban (karaktere, hogy smoothosabbá teszi szerintem a hangot, mint kb. az Ibanez Smashboxon levö kapcsoló)
Holnap csinálok hangmintákat róla!
Összességében megérte a pénzét, nagyon rendben van az egész! Nem egy metál torzitó az biztos, de kissé harapós rock számokra bejövös! Szólózásra is teljesen alkalmas! (föleg egy GE-7 eq-val a háta mögött)
-ha valami még érdekel Titeket, kérdezzetek!
Köszi na pont ilyesmit kerestem mint ez a sans amp mondjuk a tri-ac-ét néztem ki mondjuk hasonló a kettő talán hangzásban kicsit a tri-ac jobban bejön és ez télleg jó zuzdától a class rockig :)
sajnálhatod, mert nagyon jó cucc.
Mindenből surf-space hangzást varázsol elő, és mint
a mellékelt ábra mutatja overdriveként is isteni, bár így kikapcsolni nem tudom sajnos:)
Tessék egyet beszerezni, kötelező darab.
Exp barátunknak volt a legjobb hozzászólása (szakmailag), ugyanis, ha utánanéztek a "torzítás" fogalmának valamilyen villanyos szakkönyvben, látni fogjátok, hogy az csak anyit jelent, hogy az eredeti jel valamilyen (információközlés szempontjából nem kívánt)formában módosul. EZ lehet a felharmónikusok megjelenése is!!!
A torzítók elnevezése, pedig, ahogy az már elhangzott, csak az elektronikai megvalósítástól függ.
Anno ugyebár az overdrive (túlvezérlést jelent) az alkatrész nem lineáris működéséből adódóan jött létre. Túllőtték, és elkezdett vágni. Aztán jöttek az egyébb hűhók. A distortion,már egy kis bővítéssel jött, bár nem muszáj aktívnak lennie (pl egy differenciáló tag) ellenállás+kondi.
2007-02-09 08:50 |
#6892
Eu jó ez a totrzító téma...
Sztem eredetileg volt három, most meg már van 4 kategória...de ez kiderült az eddigiekből.
Tehát:
- Fuzz, ami végülis Distortion, de mégiscsak más
- Distortion
- Overdrive, amit a torzításon kívül használtak boost-olásra is kis GAIN állással, ezért most már megjelent a 4. kategória a gyártóknál is, a
- Booster-ek, kimondottan a tiszta jel megemelésére. Ez NEM torzít, nem vezérel túl, semmi. Csak emel.
tegnap megleltem a legjobb overdrive-ot:
ehx memory man
Delej feedback, delej time nullára, level agyig.
Kibaszott jó, csak így meg delejnek használhatatlan sajnos..
kéne szerezni még egyet
A mondandód elejével természetesen nem értek egyet,mert leszótáá!
Viszont a felsorolásoddal igen,mert épp ezt akartam kihámozni...
Nem kioktatós hangnembe akartam írni,de így sikerült.
Az overdrive is belenyúl a hangképbe és vágja is egy kicsit.
Lényegébe ugyanez volt a mondanivalóm
Az overdrive-ban gyakorlatilag a jelútban van két "egymással szemben" kapcsolt dióda ,míg a distortion-nél pedig a kimenet és a föld között van.Tehát az overdrive dinamikusabb,a második pedig nem.Ez hallatszik is a torzítás szövetén,mivel a distortion-ban a torzítás mértékét akármeddig is növelheted akkoris csak kb 0.7 volt jön ki beleőle mert ott vágnak a diódák.ezáltal "selymesebb és egyenletessebb a hangja.A fuzz meg szinte ugyanaz mint az overdrive csak dióda nélkül.Bocs,nem tudom jobban elmagyarázni.
Semmi külömbség nincs dist. és OD között, csak annyi, hogy van egy bizonyos felsö határ (vonal, torzitási küszöb) a szinuszgörbék felett, alatt és azon túlhalad a szinuszgörbe csúcsa, akkor vágódik! (hasonlóan, mint a kompresszor esetében)
Ugyanaz mindegyik, csak más tartományban! Az OD-nak éppen csak levág a tetejéböl!
Helló
distortion - A szinuszgörbe teteje le van vágva! Szögletes lesz.
overdrive - A görbe magassága alacsonyodik, de görbe marad(tompább lesz)Nem vág le a tetejéből!
A google -on találtam egy rajzot róla!
Ez a nagy különbség distortion és overdrive között!
Ha már kibeszéltetek a distorsion-overdrive fogalmakat és alkalmazásukat megmondana nekem valaki, hogy milyen eszközökkel lehet pedál alapzaját eltüntetni? Próbateremben nem zavar, de ha jó felvételt akarok csinálni az már nem jó! Milyen praktikák vannak erre?
Nekem crunch csatorna boostolására kelesz, ill. finom lightos rock ritmusra és ilyen Deep purple szólókra! Majd meglátom... holnap estére irok véleményt róla!