Az a baj, hogy most úgy fog tűnni, mintha az egókról szólna a dolog, de 99 óta minden évben legalább 2-3 hetet kint töltünk szakmai show-kon, trade fair-eken, több disszidens ex-zenésztársam is kint él, akik odakint is aktív zenészek, tartjuk a kapcsolatot, bizniszelünk, így a trendeket is követnünk kell.
Én 1979-ben New York-ban töltöttem 7 hónapot, játszottam, utcán is, négerekkel blues localban, sok zenekar próbályán voltam. Azokból a csapatokból, a mai napig sok zenésszel tartom a kontaktust, némelyik ellétogatott kis hazánkba is köbenézni. Ugyan akkor még nem volt a Warwick, de Höfner gitárból tucatjával vittek ki rendszeresen, mert mondták, hopgy óriási üzlet.
Jeti, ismét megkérdőjelezhetetlenül állítasz valamit, amiről olybá tűnik, hogy nem rendelkezel elég tapasztalattal. Az amerikai társadalom alapvetően patrióta, támogatja a saját iparát. (meglepő volt kint, hogy szinte az össze autó hátulján az iraki háborúval szimpatizáló "sipport our troops" matrica volt látható. Tény, hogy a gazdagok szeretnek ott is különcködni és társadalmi státusszimbólumnak számít egy európai autó, de az amerikai utakon még mindig sokkal több Chevy, Ford, Cadillac fut, mint Mercedes, vagy Audi és ez jellemző a hangszerpiacra is.
Én, csak mostanában ismertem meg, egyenlőre, csak a neten keresztül. Úgy hiszem, és ő is úgy hiszi, hogy jó páros lennénk, mert korban, pocakban, a hangokat illetően, tapasztalatban, precizitásban, a hangszerek megjelenését illetően is azonos hullámhosszon mozgunk.
Kedvelik a Warwick-okat ez tény, de sokat bizniszelek USA-val, sok ami ismerősöm van és sokat lógok amerikai bézer fórumokon, ezt a 70%-ot nagyon eltúlzottnak tartom, szerintem jó, ha a 10%-ot megüti. A Warwick bizonyos modelljei az USA piacon nagyon drágának számítanak, olyannyira, hogy egy Buzzard, vagy Entwhistle féle explorer fazon majdnem Alembic árban van.
Azért annyira az amerikai sem ostoba népség, hogy ne ismerje fel az Alembic és Warwick jözötti különbságet.
Baromi népszerű viszont a cseh Spector és a japán Fender, mert minőségben nincs akkora különbség a Made in USA-hoz képest, mint árban. Ugyanúgy a Yamahák is kedveltek, de a saját tapaztalataim azt mutatják, hogy az amerikai béz piacból még mindig a Fender szakítja a legnagyobbat, aztán ott van még a Music Man, Lakland, G and L, stb.
A Warwick-nak van egy nagyon erős endorsement-marketing tevékenysége az USA-ban, ez adhat hamis képet.
Részben igazad van, de ez a világ már ilyen, hogy USA-ban a zenészek 70%-a Warwickokat kedveli, németországban és középeuropában, meg amerikai gitárok a menők. Japánban, meg az angol, és az amerikai gityók a kedveltek. Ez ugyanúgy történik, mint az autók esetében.
Tessírem, tudom én aztat, hogy eze tumb, csakho a görbített deszkáról eszembe jutott Ned bratyi, miveho ő hotzta be eztete görbítést az NS2 modellen. És a styrímer a kopija annak. Na.
Azaz Jeti képén egy van, up nélkül. Érted?!
draaga tezstvírem, csak tajtékoztatásul, rend kedvíírt:) amihez hozzászóltál kép, az történetesen egy Thumb 5ös, nem streamer:D csak mer nehogy félreércsük már
Csak a rend kedvéért megemlítem, hogy ezt a "szisztémát" Ned Steinberg alkalmazta először a Spector NS modelleknél, a múlt század hetvenes éveinek végén. Warwickék tőlük nyúlták a dolgot, ill magát a formát is amit Streamer néven a mai napig gyártanak. (Ami gyakorlatilag az NS modell alakja) Aztán per lett belőle, Warwickék fizettek és azóta licencelik, immár hivatalosan.
A megoldás nagyon kényelmes egyébként, kellemesen feszül a pocakra. Úgyhogy ha majd elhagyom magam súlyilag öregkoromra, akkor sem lesz gond
Nagy döggel szól, csak, nincs hosszú lecsengése a hangnak, mert túl sok, erős mágnesestér fékezi a húrok természetes kilengését! A látványért beleestek a Warwickék ebbe a hibába.
Nos, korábban ugye kérdeztem h megbírkózik-e a Hiwatt B100-asom egy Gallien-Krueger 115T-vel, és meg:D!!! Már itt pihen a szobámban:D Nekem nagyon tetszik a hangja, egyenlőre csak ennyi a tapasztalat, mivel még nem volt bevetésen. Viszont így mintha hangosabban súgna a hiwatt amikor bekapcsolom az eq-t. Bár lehet h ez a súgás zenélés közben fel sem tűnne:) Kiváncsi leszek mennyire fog melegedni az erősítő, remélem nem jobban mint szokott. Ja, amugy egy Epiphone Embassy Standard V-vel nyúzom, amin már Yamaha húrok vannak.
Jobb minőségű, mint az átlag Squierek, jó faanyag, jó vintage hangszedők... Kényelmes a nyak, a bundozása viszont az enyémnek nem a legtutibb, be kellett csiszoltatni! A felső nyereg csapnivaló, azt is cserélni kell majd (megették a húrok), de egyedit kell rá csináltatni, mert a fejnél szűkebb a húrtáv, mint a hagyományos jbén... Én zörgősen használom alacsony húrokkal, szerintem fasza jazzbass copy...
cimborám eladná régi japán gyártmányú, világos natur színű yamaha trb5 gitárját a benne lévő aktív bartolini elektronikával. irányár: 240eFt.
érdeklődni: nagyemoke(kukac)caracom(pont)hu
tel: 20/398-42-38
Írtam hogy nekem 4! húros a gitárom ott nincs arra lehetőség hogy kijátszam felfele a violin kulcsban írtakat ezért én átírtam Fkulcsba és egy oktávval lejjebb transzponáltam, az E húrt pedig le tudom engedni Cre akkor minden szépen kifér.
Nemértem. Miért kéne az E-t leengedni C-re? Én elvileg abból a kottából játszom, ami violinkulcsos, ennek megfelelően leginkább a ADGC húrokat használom a fenti fekvésekben (7-12 leginkább)
Arra gondolsz, hogy ha egy oktávval lejjebb transzponálva játsza az ember fia? Akkor lehet, még nem próbáltam.
Én pont úgy játszom, mint Pattitucci a belinkelt videoban, már hangmagasság szempontjából ( minden egyéb szempontból értelmetlen az összehasonlítás..... )
Switchable Tube/Solid State
• Drive control
• Unique tube suspension system
• Compressor/Limiter .
• Extremely Powerful 4-band EQ
• Serial and Parallel Effects loop
• Floating balanced XLR output.
• Built-in speaker simulator
• 9 volt EBS Phantom Power System™
• Active Intelligent cooling system
• 650 W pure MOSFET power.
A jogdíból még a hideg vízre se fogja futni A mostani hathúrosom még megvan, kölcsön is tudnám adni, de most inkább gitározzá" csak, van mit, bőven, jól
Váááá,csak jó lenne egy hathúros.Sajna most a gitárprodzsektek miatt mennie kell a bőgőnek,na de majd egyszer,ha nagy leszek és öreg,a jogdíjakból annyi pénzem lesz,hogy sörrel a kezemben bámulhatom a mónikasót egész nap,akkor szerzek egy hathúrost,és ezt nyomatom egész álló nap.
Van, a Pattitucci-féle átirat. Ezt 6 húroson kényelmes játszani (HEADGC), normál hangolású 4-5 húroson (((H)EADG) elvileg pont kifér (24 bundos hangszeren), de nagyon fennti fekvésben kell játszani. Én 6 húroson játszottam.
Az lehet, de azon a videón amit belinkeltél (ami az oktató videójának részlete) még Ken Smith van a kezében.
Nem vagyok nagy szakértője, hogy melyik nagy játékos min játszik, de ezt éppen pont tudom Eleve a Yamaha JP modellnek más az alakja, nem átmenőnyakas, és pl. a fejrész is más, mint az a csúcsos kiképzés, mint a videoban.
Nekem van DVD-n jó hosszú koncertjük, amit műholdasról vettem fel, és azon jól látszik a fejen, hogy a kis körben a Yamaha logoja van rajta. A jó ég tudja. Lehet, sőt biztos, hogy csináltatta egyéni szempontok szerint.
Pattituccinál szemmel láthatólag nem Yamaha pickupok, sem Bartolinik vannak abban a tokozásban. De, tuti, hogy nem Jeti pickupok, mert akkor fényesebben szólna. Bocs.