Nem a kínai cuccokat akarom védeni, mert még mindíg több szar termék kerül ki abból az országból, mint jó. Ez persze csupán azokat minősíti akik ezeket a szarokat legyártatják, mert ha csak a jóra lenne igény és a minőségire, akkor ráállnának Kínában is hamar, ne félj. (mint ahogy sok területen megtették már)
Az ötven éves tapasztalatról csak annyit, hogy ezek a cégek a termékeik 90%-át pont nem úgy és ott gyártják, hogy ezt a "tapasztalatot" be tudnák építeni a termékekbe.
Mielőtt valaki félreértene és demagógnak titulálna, csak azt akartam mondani ezzel, hogy sokszor normálisabban meg van csinálva egy koreai, tajvani, japán Yamaha, vagy Cort, stb, mint egy USA Fender. Az a nem semmi, hogy japán Marcus M. Fender-t már láttam jobbat, mint amerikait.
Nem csak Magyarországon szokás fikázni a távol-keleti dolgokat, hanem mindenhol máshol is. Sznobság? Egy részről persze, mert úgy akarjuk beállítani magunkat, mintha mi olyan felsőbb rétegből lennénk, ahol már csak amerikai hangszer érintheti a kezünket. Másrészről ragaszkodás a régi formákhoz, és a tradíciókhoz, amivel egyik távol-keleti gyár sem bír, és amit semmi pénzért nem lehet megvenni. Nem tudnak egy gyárba beleépíteni 50 év tapasztalatot. Fender, Gibson, Marshall, Martin, Rodriquez,... ezek mind olyan nevek amik már akkor mindent jelentettek az adott területen, amikor a távol-keletről csak rizst hoztak.
Én azt mondom, hogy mindkettő oldal érthető, és csak az ember beállítottsága ami meghatározza, hogy mi mellett fog kiállni.
Hát érdekes amiket írtok :) Azért tegyük hozzá azt is hogy Kínában gyártanak szarokat is mert arra is szükség van azt jól el lehet adni. Persze biztos van ami meg jó.
Amúgy azt még mindig nem értem hogy miért baj pl. ha robot marja ki a testet, és nem kézzel gyártott.
Más. Szert tettem egy 84es Tokai Jazz Soundra, hangja atom zsír már csak úgy is hogy a kábelt bele sem dugod, de kidolgozásában semmivel sem jobb mint a Rockbassom. Pedig ez Japó... És itt nem a Tokai-t minősítem le!
Megfigyeltem már, hogy Magyarországon divat fikázni bármit, ami a Távol-Kelet nem-japán részéből jön, mint pl Korea, Tajvan, Kína. Legyen az műszaki cikk, hangszer, bármi. Ez sznobság. Volt szerencsém a régió számos országában megfordulni és megfigyelni, hogy mennek a dolgok, hogy élnek az emberek. Kiváltképpen Tajvan gyakorlatilag szinte mindenben fejlettebb, mint Magyaroszág. és amikor hallom a lesajnáló hangokat, hogy a kis sárgák kínában... röhögnöm kell. egy olyan ország, ahol a világ processzorainak 90%-át gyártják és egy rakás hitech terméket gyártanak és FEJLESZTENEK is. ahol az utcán hatalmas sávszélességű net van itthon meg a belvárosban nem lehet normális hotelt találni ahol net van a szobákban. Ahol tisztaság van és rend és becsülete van a kemény munkának.
Ezt sajnálják le innen Magyarországról... a marakodás és a helybentopogás országából...
Vissza a hangszerekre:
Nekem pl elég sok, a koreai Cort gyárban készített hangszer megfordult a kezemben, Ibanez, Cort, Yamaha, és kidolgozásukat tekintve mindegyik kifogástalan volt. Lehet, hogy emberi kéz nem is nagyon érintette őket, mert mindent gépek, CNC robotok készítenek, de legalább össze vannak rakva.
Az persze lehet, hogy a sound nem a legkirályabb, legalábbis amatőr kézben. Bírom, hogy mindíg az ilyen amatőr fórumokon megy a soundról a vita, amikor a sok comment és cuccizmus helyett gyakorolni kéne, és akkor jönne a sound a kézből (ezt persze csak most magamra értem....)
No hozzászólnék ehez a témához kicsit bővebben.
Szóval, az a vicc, hogy mikor én vettema bőgőmet(BTB) akkor erősen gondolkoztam a trb 1005 és a BTB555 között. Mindekettőt kipróbáltam, megvitattam magammala kérdést és a btb melett döntöttem. Miért?
Mert olcsóbb, nincs lényeges különbség a két hangszer között soundban(dinamika, hangerő, stb..), kidolgozásra SOKKAL szebb mint a yamaha és olyan extrákat kaptam mint az osztott húrláb, neutrik jack, a közép freki állítás és KÉTPÁLCÁS A NYAK.
Node most jön a tréfa, a yamaháknak az árát valamilyen oknál fogva felemelték majdnem 100 ezer forintal, pedig nem lettek jobbak. VICC. RBX miért kerül 106 ezer forintba??? A TRB miért kerül 280 ezer forintba??? KOREAI!!! MAX 180 pénz és nem több.
John Myung szériás bőgő koreai??? Hatalmas 1-es. Mellesleg van különbség a koreai motyó és a nem koreai között. Természetesen megkérik kurvára az árát.
Ha minden jól alakul akkor kb 2-3 hét múlva meglesz az új hangszerem és ugyan nagy-nagy kedvezménnyel kapok és 250 ezer alatt lesz az ára és nem made in korea lesz a hátuljára írva, bizony. Egyelőre legyen az én titkom mit is veszek, már csak azért mert tuti le lenne fikázva, hifizve, szarozva , vékonyka soundozva. Majd ha meglesz, akkor küldök egy kis hangmintát és el lehet gondolkodni azon hogy drága e vagy olcsó e a koreai yamaha 280 pénzért.
Részemről továbbra is tartom hogy kibebaszott drága a trb ennyiért. A korrekt ára akkor volt mikor újonnan 199000 HUF volt az ára. Ennyi.
Ha az új hangszerek piacát nézzük igazad van, de azért 200-500 között ott vannak a régi jazzbassek/preckók , ami annak ellenére profi hangszernek számít, hogy a létező legegyszerűbb basszusgitárok a világon. Meg az ibi musicinanok, stbstb.
Gondolom, mindenki észrevette, hogy szinte teljesen eltűnt a tényleges közép árkategória a hangszerpiacról! Van hangszer kezdőknek-amatőröknek-kispénzűeknek (200 ezerig mondjuk), és van a profi zenészeknek (500-tól felfelé, de már inkább a millás kategória), akiknek nem számít, a kettő között nagyon kevés dolog van :)
Az Ibanez üzleti szempontból azért csinálja nagyon jól, mert ők kitalálták, hogy a legfelsőbb kategóriájú hangszereik sem kerülnek fél millába, hanem megállnak max 300 ezernél, ezért tudnak akkora eladási statisztikát produkálni, pedig ha azt nézzük, egy japán Ibanez prestige szériás basszusgitár (felső kategória az Ibinél) és egy Peavey Cirrus usa (szintén felső kategória) között nem csak az ár, hanem a minőség sincs köszönő viszonyban :)
Elmesélek egy sztorit, Attila barátom rendelt itt Nyíregyházán egy usa Fender FMT 5 JazzBasst, 6 kiló felett jött ki az ára... Először akkor kapott szívrohamot, amikor megtudta, hogy az osztrákoktól 150 ezerrel olcsóbban megkaphatta volna (mondtuk neki egy párszor)... Másodszor akkor, amikor megfogott egy Sadowskyt, ugyanis abból a pénzből vehetett volna egy Sadowsky Metrot...
Nagyon mutatós, szép ez az FMT, meg járt hozzá keménytok, meg anyámkínja, viszont maga a hangszer nem ér ennyi pénzt... A koreai KSD Proto J gitárok leszólták... A kettő között van 400 ezer...
Szóval, alapvetően nem az határozza meg egy hangszer használhatóságát, hogy hol gyártották, hanem, hogy mennyire van kitalálva, összehozva, összerakva! A jó hangszereket manapság ugyanúgy megcsinálják koreában, tajvanon, mint japánban, vagy az usában... Én nem sokallom ezt az árat azokért a TRBékért, ez egy örök hangszer lehet valakinek, aki nem kap vérszemet, hogy Fclefet, Sadowskyt vagy Foderát akar...
Egy kis intermezzo, nem tudom, néztétek-e a bassplayertv.com-on van egy tanulságos rész a Miller Clinicben, amikor bemutatja, hogy szól a gitárja passzívban, mint bármelyik Fender, aztán bekapcsolja az elektronikát, és akkor esik le az állad...
Természetesen, a boltban kapható Miller Fender nem ezt az elektronikát kapta :D
A japán TRBék fél milliós árához képest olcsó! Egy jó hangszerért 260-280 is bagó!
Nem itthon kell megvenni, ahogy semmilyen hangszert nem 200 felett :) A haverom 210 körül jutott hozzá, újonnan :)
Egyébként, ha az ember szétnéz, régi TRB-5 200 körül megvan használtan...
Nekünk magyaroknak egy 200-300 ezer forintos hangszer is drága!
Pedig ez még erősen a középkategória, hol vannak ezek akár egy Sadowsky NYC-től vagy egy Foderától?
BTB 550 széria jó cucc annyi pénzért, szerintem a Yami sokkal drágább, és annyival nem jobb. Nekem volt BTBm, hibátlan kidolgozás, rendben lévő hang és karakteres megjelenés. Csak a 35" menzúra zavart...és a sok húr.
Köszi! Hétfőn Flecktones koncert elött szétnézek a pesti hangszerboltokban, kipróbálok ezt-azt, hogy tudjam, mire gyűjtök és költök majd :D ez a Yamaha nagyon tetszik, érdekelne a hangja...
Rockra kiválló!
85 ezer most, ha jól emlékszem... Azért egy EBS HD350-től messze van, viszont nekem jobban bejön a Hartke/GK/Ashdown MAG/SWR cuccoknál... Van benne dög!
Egyébként, szerintem csak a rossz erősítőket kell állítgatni, nekem a Prolude fejen csak a csöves előfokot kell aktíválni, és mindenféle potitekergetés nélkül kijön belőle a dögös, natúr basszusgitárhang :)
Alapcucc kérdéskörben kérném a véleményeteket.
Hard rock, blues stílusú zenét játszunk (Popa Chubby, Walter
Trouth, Johnny Lang, Rory Gallagher, B.T.O., ZZ Top, Glenn
Hughes, AC/DC stb. féle zenékből merítve)
Jelenleg egy SWR Workingpro 400 fej + Workingpro 410 ládám
van, az a bajom vele, hogy nagyon nehéz a beállítása és nem
elég változatos.
Tekerem a potikat és igazából semmi lényeges változás, és
minden poti kihat a másikra. Nem találom benne az igazi
dögös tiszta bass hangot.
Gitárok: - Fender Marcus Miller Jazz Bass 4
- Fender Aerodyne Jazz Bass
- OLP Tony Levin
Gondolkodom a lecserélésén.
A jelöltek: - GK 700RB v. 400RB
- EBS HD350
Szerintetek melyik lenne a jobb választás. (változatos,
többféle hangszinek, könnyű kezelhetőség, beállítás)
Sziasztok!
Mivel én nem vagyok basszusgitáros, segítséget kérek.
Melyikről van tapasztalatotok: Johnson JB , ill. SX JB.
Ocsó kategóriában szeretnék vásárolni, csak ismerkedés céljából.
Köszi!
soma
üdv!
kérnék szépen 1 felvilágosult felvilágositó választ arra h a squire jazz bass standard atb és a squire standard precision plus közül ki melyiket és miért ajálja?mert most állok gitár vásárlás előtt és a pénztárcám ebbe a két irányba terelődik mert e két gitárt tudnám megszerezni a bolti ár 80%áért.a segitő válaszokat előre is köszönöm!cső veletek!
YAMAHA BB 605 BASSZUSGITÁR ELADÓ! Fekete, 5 húros, 24 bundos, arany színű szerelékes, éger testű, juhar nyakú, rózsafa fogólapos, hangerő, balance,mély és közép potis, mid/cut kapcsolós és potis.
ÁRA: 115000 HUF
ÉRD: tomighaaa@gmail.com
ELADÓ LANEY DB 150 BASSZUSFEJ ( aktív és passzív bemenet, csöves előfok, elő- és végfok kapcsoló és potik, magas és mély potik és kapcsolók, fet és tube kapcsolók, zajszűrő kapcsoló, limit kapcsoló,10 sávos EQ, made in England,
ÁR: 70000 forint
ÉRDEKLŐDNI ÉS KÉPET KÉRNI ITT TUDTOK: tomighaaa@gmail.com
Én vettem már ott húrt, árulnak mindenféle d"addario és planet waves cuccokat, párszázzal olcsóbban, mint a hangszerboltok! Öreg hangszerészeké egyébként...
Hi! Lenne egy kérdésem. Bassgitáromat át szeretném alakíttatni testen átmenő húrozásúra de nem vagyok benne biztos hogy érdemes-e és hogy hol csináltathatnám ezt meg mert én nem szeretném elrontani. szal van-e értelme és hogy hol csinálnak ilyesmit? köszi
A mai napon kipróbáltam és meg is vettem a Harly Bentnton hb115-b Ttipusú bézkombót szerinem nagyon állat hangja van. Ja hangrol annyit hogy a gatya is majdem le esett rólam akkorát szól. Szerintem ez a tipus kezdésnek kiváló! Mindenkinek jó zenélgetést......
Üdv Ranger!
Pár éve sok Lexicont kipróbáltam bézre (MPX 100, 500, 1, G2)... tudjisten.. valahogy sosem tetszett, ami kijött belőle. Rendben van, jó minőség, mégis valami zavart a Lexicon sound-ban. (Sőt a SONAR Producer Lexicon plug-in-jében is.) TC Rulez.
Ăn hasznĂĄltam (EBS microbass II, EBS multicomp), meg prĂłbĂĄltam szinte az Ăśsszeset... Szerintem ezeknĂŠl jobb nem nagyon kell! A multicomp baromi jĂł, a kĂłrus ĂŠs mĂĄs effektpedĂĄlok is...
Itt meg tudod Ĺket hallgatni, vĂĄrni kell nĂŠhĂĄny percet, hogy teljesen betĂśltĹdjĂśn az oldal!
Vagy itt is vannak hangmintĂĄk!
Hártányról nem tudok, ha csak nem akarsz jaco hangot a híd hangszedőtől, mert azt felezve sem kapsz! Elég modern hang, ha van mellé párosítva egy nem túl hifis elektronika, igen jó tud lenni (Lakland pl)...
Na igen, az EBS eléggé aranyárban megy... Egyáltalán hol lehet azokat kapni?
A hellyel most hadilábon állok. A Gallien fej mellett csak 1U helyem van, egy 3U magas SKB XRack-et vettem.
Ha van helyed,akkor - ahogy hclaca is írta - egyszerű a pedálokat rackesíteni - de amúgy egy Lexicon MPX-550 használtan kb. annyi mint a két EBS pedál.
Az előnye gondolom a hangja. Valószínüleg nagyobbat harap egy hídi humbucker. Stingray és egyéb hangokat próbálnak vele koppintani. Az előnye, hogy a hídi hangszedő önmagában zajmentes lesz, a hangja miatt pedig abszolút alkalmas bizonyos zenékben egyedül, hátránya, hogy a kettő együtt zajos lesz.
ha van legalább 2-3U helyed,végy egy tálcát+hangfalszőrt+kétoldalas ragszalagot+"ipari" tépőzárat,oszt kombináld össze,nekem három pedálom van így rekkesítve.
Sajna a Lexicon nem olyannak tűnik, amit meg akarnék fizetni... :) EBS pedálokon filóztam, de kényelmesebb lenne a rackbe pakolni, nem akarok lépkedni, kábelezni, meg hasonlók.
Basszushoz ilyen célkütyüt nemigen gyártanak.
Amiben már jól szól a kompresszor meg a kórus és 1U rackes,az kb. a Lexicon MPX-550 magasságában kezdődik.Vagy egy EBS Multicomp meg egy EBS kórus és bekötöd a loopba,bár az is kb. ottkörül van árilag...
Ha basszusgitárhoz szeretnék egy 1U magas rackes effektet, amiben van valami jófajta comressor és mondjuk körítésnek chorus, stb., akkor mit tudtok javasolni?
Amit találtam eddig kb. az a Rocktron kütyük, nincs nagy választék. A Rocktron Blue Thunder egyben előfok is (torzítók, stb), az Xpression inkább csak effekt. Mindenképp effektútba akarnám kötni a rackben, bár gondolom compressornak nem ez a legjobb hely. Torzítás meg hasonlók nem érdekel.
YAMAHA BB 605 BASSZUSGITÁR ELADÓ! Fekete, 5 húros, 24 bundos, arany színű szerelékes, éger testű, juhar nyakú, rózsafa fogólapos, hangerő, balance,mély és közép potis, mid/cut kapcsolós és potis.
ÁRA: 115000 HUF
ÉRD: tomighaaa@gmail.com
ELADÓ LANEY DB 150 BASSZUSFEJ ( aktív és passzív bemenet, csöves előfok, elő- és végfok kapcsoló és potik, magas és mély potik és kapcsolók, fet és tube kapcsolók, zajszűrő kapcsoló, limit kapcsoló,10 sávos EQ, made in England,
ÁR: 70000 forint
ÉRDEKLŐDNI ÉS KÉPET KÉRNI ITT TUDTOK: tomighaaa@gmail.com
Jazz Bassnek több mindenre jó a hangja azt mondják. Hangzáson túl ha jól tudom, akkor a preckónak szélesebb nyaka van. Bár ez a Squier Standardnál pont nem igaz, mert abba JB nyakat tettek.
Számomra a Jazz Bass hangja sokkal konkrétabb, köszönhetően a hídi hangszedőnek. Csak hídi hangszedőn egy mélyközépben gazdagabb hang szólal meg, a nyakival jön hozzá az egész kereksége. Sokmindent ki lehet belőle szedni színpadon tekergetéssel, de nem a dübörgő mélyeiről híres.
A Precision Bass nekem olyan, mint a Jazz Bass nyaki hangszedőn, legalábbis jellegre. Sok nagy kerekség, hangszínelésen múlik, hogy rock hang lesz-e belőle, vagy valami más, de talán rockra a legnépszerűbb. Sok mély és mélyközép. Variálási lehetőség a hangszedőkkel színpadon kb. 0, marad a technika (ez nálam hiányzik, ezért játszom Jazz Bass-en... ).
2007-01-16 16:26 |
#5433
Sziasztok!
Elnézést a (láma)kérdésért, de hangzásban mi a különbség a PRECISION és a JAZZ basszgitár között?
A Rákóczi úton voltam.
Általában szokták mondani hogy ha nincs náluk valami de Pellérden igen, akkor behozzák ha kell. De most mondták hogy nem szokott 6-os lenni.
srácok, ki mondta innen dec közepe felé, hogy lespannolt valami D"Addarios koponyával, és tud occóér húrtot szerválni? asziszem ilyen 4-6k körül mondta hogy tud két készletet.. kéne nekem 6húros prosteels készlet, jól!