jó persze, nem fos, most túloztam, de oda tényleg nem nagyon számít az a pár deka fa :) Megy egyébként is megnézem, hogy ki az a maxi atom vájtfülű aki meghallja a különbséget ;) Ha meg van is, szerintem hangyaf@sznyi lehet, vagy nem is lesz talán szarabb a hang tőle, csak más...
azért a live meg a studio között van egy kis különbség ez alap:D de az én koncertjeimen nem fos a hangzás, ezt állíthatom:D max amit játszunk.. amúgy én is örülnék néha ha kijönne egy-két értelmes hang a kezeimből..
Sokáig filóztam ilyesmin. Pont ezen a Hipshot-on... de ha a gitáron jó tremolót gyártani... khmmm... nem igazán egyszerű dolog, akkor mit szóljunk a basszusgitárnál, ahol a tremoló inkább csak kłsérletezés volt. Billy Sheehan ugyan dícséri a Kahler basszustremolókat... azt sem tudom, hogy a magyar hangszerkészítők a riszpekt mellett hány tremolót építettek basszusgitárba... summary, tapasztalat hiányában, netes fórumok alapján nem mernék beleugrani egy ilyen történetbe. Ha nyernék a lottőn, akkor na bumm, elcsesztem 4-5 kilót egy normális bézre, tremolóra, fúrásra-faragásra, hogy aztán ne legyen belőle semmi... de így???
Hát a véleményem az , hogy nagykirály a tremoló a basszuson, én is szeretnék, csak először kéne egy olyan hangszer,amire megéri rátenni...Meg a Les Claypool előszeretettel használja a tremolót, naon fílinges tud ám lenni.Szerintem egyébként bármely nagyobb hangszerbolt rendel, ha kérsz...
És szerintem hangszerésznél kimarjáka helyét ( ha elfér a hangszeren) és beszerelik
a kérdés, hogy megéri-e?
:D:D:D:D:D kocos beszólása már így is elárul mindent, pedig még nem is láttam a cuccot:D (5sec later) vagyis mégis az a helyzet hogy dehogynem tudom mi ez.. bazeg szegény bőgős srác így sem adta fel, ekkora teljesítmény mellett sztem ha ennyi hibám lenne csak, boldogan mennék a sárga föld alá:)
és ha már így rátaláltam eme remek fórumra, akkor megemlíteném Doug Pinick H-ra hangolt 12 húros hamerjének soundját, mert szerintem naon zsír......
gondoltam megjegyzem
Üdv mindenkinek!
Iszonyatos információhiányban szenvedek,ezért segítsen valaki, aki tud, hogy ki basszusozik a Hair ( a filmzene) albumon??? Mert én kerestem már mindenhol, de semmi...
Kösze
a másik etalon mű?:D Hair.. ha nagyon bele akarsz mélyedni a bézelésbe, ülj le és kagylózd le a komplett hair számok bézmeneteit, egy bézer életében egyszer ezt meg kell csinázni:D
Too Young To Die béztémája nekem etalon alapmű.(nem túl komplikált,viszont baromi jól hangzik)Meg eleve imádom a Jamiroquai-t,a Travelling Without Moving sztem a 90-es évek legzsírabb popanyaga.(most lehet vitatkozni,hogy akkor mi pop s mi nem)
Az ABM sem túl uni, inkább rock/metál...
Az uni az olyan, mint az EBS, vagy az Aguilar, az alapból nagyon tiszta hangú motyók... Aztán tekerheted, és túlozva mindent tud, bár ez sem 100% :)
Levi barátom mesélte, hogy vették fel a lemezüket, és egy EBS HD350-es volt a bassalap ládával, az egyik dalhoz valami rettenet retró hangzás kellett, az EBSből sehogy sem jött ki... Akkor előszedték, az amúgy billentyűre használt allsound fullcső fejet a 4x12-es szakadt ládával, mikrofont elé, és egyből megszólalt a Hair hang :)
Kint amcsiban most megint retró hullám van, jazz terén is, koncerten a húros és billentyűs hangszereket mind csöves cuccokra tesznek, és mikrofonozzák, ettől lesz olyan hangja, mintha 1972-ben járna az ember, persze hülyén szól mellette a mai dobhang :)
BA az alus mi? Szerintem vegyél BB210-est, a papír megbízhatóbb, mint ezek az alusak... Nem egyet cseréltek be pár nap múlva, mert zörgött valamelyik hangszóró...
Óvatosan azért az Esdán Labs-szel. :) K*rva jó, de csak néhány dologra. Közel nem olyan uni, mint a GK-k, vagy az ABM-ek, vagy az EBS-ek. Amit tud, abban viszont nagyon-nagyon ott van. (szerintem)
ja, ha kell valakinek valami, majd mongyátok meg, aztán megmondom hogy belfér-e a súlylimitbe.. namégegyszer, hogy ne értsétek félre.. nm gyereknap vn és ajándékokat osztok mintaz a nagy dagadt pirosruhás rohadék akire olyan elvetemülten szoktam vadászni apu puskájával kint a háztetőn téli estéken..
410es GK plus motyók 190körül, sima 170körül.. ha vársz kicsit megyünk ki osztrákiába mjúzik produktívba.. még azon is filózok hogy picit keverem a szandot, és ebs fejjel fogom hajtani a GK mogyorót.. vagy Clay amit a fülembe ültetett bogár, úgyhíjják hogy LABS esdán.. körbenézünk, legyünkmá extrémek picist:)
SM57 + Sennheiser MD421 a mai napig etalon,meg valami jófajta nagymembrános kondimiki kicsit távolabb a ládáról,teret venni.Ennél jobb jelenleg nem létezik,akármit fejlődött a technika,legfaszányosabb modern gitárszandoknál mind ez hallható.
Nem, szarul :)
Egyik ismerősöm használta koncerten ezt, és a jóval drágább NEO ládát, és azt mondta, a Classicnak több a közepe, de ugyanaz a hang... Annyi a különbség, hogy távol-keleten gyártják, a NEOt és a többi EBS ládát pedig Svédországban...
Én kicsit elfogult vagyok, de még egy dolgot nem hallottam EBS-ből, ami ne tetszett volna... A legutolsó kis effektjük is rettenetmód szól, szerintem...
Hmmm, SM57 alapvetően jó koncepció, de már egy kicsit régi, azóta pedig a zene is fejlődött. Érdemes utánakeresni a neten, hogy most mik a mostani mikrofonos megoldások a gitársound felvételére.
Hasonló gyorsasággal szabadultam meg egy Nitrobass fejtől. Bár tök jó opciók voltak rajta, a hangja nem győzött meg...
Mondjuk a ládák annyira nem rosszak, mint a fejek, de a pívi esetében a Made in Usa felirat nem takar sokkal többet, mint néhány alap-közép-felső középkategóriás Crate-nél, azaz nem garancia a minőségre. High end cuccokban, high end árakon azért a pívi is ott van... de szvsz ahhoz már tényleg nagyon elfogultnak (vagy disztribútornak, illetve az ő haverjának ) kell lennie az embernek, hogy top pívi cuccot vegyen, közel abban az árban, amiért már Ampeg, GK, Ashdown, stb. van. (azaz olyan cégek, akik arról lettek híresek, hogy tudnak bézcuccot gyártani, nem pedig az a cég, aki kétes hírnevét arról szerezte, hogy az összes rendezvény ryder listáján kiemelten üvölt, hogy "NO PEAVEY"... mondjuk ez PA.) Hallottam egyébként egy srácról, aki miután XXL-t vett, rendesen moddolta, mire hangot sikerült belőle kihoznia... és nem volt túlzottan boldog. Szerintem a gitáros kollégáknak megvan kiről beszélek.
Sztem stúdióban ő is a jól bevált Marshall cuccost használja.Saját tapasztalat:élőben jól megdörren a Pívi,viszont felvételen az 5150 láda is meg az olcsóbb XXL is eszméletlenül dobozhangú,üvöltenek belőle a közepek,tulajdonképpen használhatatlan.Ha kell,rakok fel hangmintát,egy 270ezres fej csücsült a ládán és egy 7húros Schecter volt a hangszer.SM57-tel mikrofonozva a cájg.Ahogy meglett az ENGL ládám,újra vettem fel az egész anyagot.Ja,tavaly decemberben hallottam a híres-neves JSX fejet 5150 ládákkal,és valami eszméletlen szarul szólt
az nagyon nyünnyedt:D majd azon filózok, hogy a 410es GK mellé veszek majd egy 115ös ládát, ha ugyanakkora, csak hogy építhessek toronytot.. vagymég egy 410est és az 115öst a háromszög csúcsára rakom:D vagy csinálok hatszögtet vagy paralelopipedontot.. de itt már vigyázni kell a terroristákokra meg a repgépekre, nem akarok megint airplane-crash-t..
a 2*10es motyókot könnyebben málházod ha koncertezel.. minn alul említették vala, ha jó 210es ládát fox ki, ami jobb mint a 410, akkor marhára sok pénzed van, ezesetben inkább vegyél 2db 4*10et és bérelj roadot jópénzér:) ha kell még telszámot is adok:D
egy kérdésem lenne:
nekem most Pevey TNT van. szerinted megéri venni mellé egy 4*10-es Peavey ládát?
vagy annyi pénzé már inkább valami mást?
(nekem tetszik a hangja) bár sokan szidják.
mi erről a véleményed?
Nem a perem reped el,hanem maga a membrán körkörösen,párhuzamosan a peremmel,kissé beljebb.Ha elképzeled a membrán keresztmetszetét,akkor ugye az nem sík,hanem kissé íves.Mivel a peremfelfüggesztés merevebb mint a pille,ezért a membrán kissé hajlik amikor a hangszórót jobban kihajtod,mivel a külső perem merevsége "lefogja".Aztán egyszercsak nem bírja tovább és megtörik.
Elvileg a HD350 nem megy le 2 ohmig. 4 ohmon ad le 300W folyamatos,ill. 350W csúcsteljesítményt.
A TD650 az terhelhető 2 ohmon is,ott 530/650W-ot tud.
Az EBS-nél nem tudom mi a hangszóró modifikáció titka,de gyanítom hogy ugyanaz mint az SWR/EDEN cuccoknál.A hangszóróperem (mármint apapírmembrán külső felfüggesztése) keményebb,míg a pille lágyabb.Ezzel a trükkel mélyebbre megy a hangszóró mint a gyári Eminence verzió.A hátránya viszont az,hogy ha egyszer túlhajtod a membrán körkörösen megrepedezik.Ezért az SWR/EDEN cuccok papírjait illik egy bizonyos idő után újraimpregnáltatni mert bizony elfáradnak.
Valakinek meg az nem tetszik :)
Én azt mondom, mindenki próbálja ki az EBS-t...
Nekem a kis microbass II előfokom volt, le a kalappal... Próbáltam már mindenfélét belőle, a kis 2x10-es (!) láda konkrétan leszólt jó pár 4x10-est... Valószínűleg ezért titkolja el az EBS, hogy milyen modifikációjú eminenceket pakolnak a ládákba... Ha kimegy egy hangszóró, visszaküldöd a sérültet Svédországba, bevizsgálják, és küldenek helyette egy újat...
Az EBS-nek van esze, és az erősítői 2 Ohmig bírják, ezért 4 Ohmosak a ládái, hogy az erősítő rendesen meghajtsa őket, és egy ládával is jól szóljanak... Kettővel meg kivégeznek... Pl a HD350 2 Ohmon valami 700 wattot ad le... Csókolom... :)
Ez nem reklám, ezek tények...
ABM fincsi cucc... Az esdán rokk erősítő, ahogy az Ampeg és a GK is... Vannak átfedések, de pl. Wootennél azért szól faszán az Ampeg, mert Wooten játszik rajta... Itt jön az, hogy mennyire számít a kéz, és mennyire a cucc... Pl. én se GK-án, se Hartken nem tudtam olyan igazán nekem tetsző hangot találni, maga az alapkarakter nem jön be... Másnál meg jól szól, mert tud basszerolni, vagy ismeri a cuccot... :D
Az ABM azért sem szar cucc, mert megannyi zenész használja, akiknek igencsak lehetőségül lenne akár Edent, vagy Walter Woodsot venni, de ők Ashdownt használnak...