Azt tapasztaltátok már, hogy a vokalist néha képes sokkal jobban szólni nem azokkal az akkordokkal, amik valójában a dalban vannak?
Nem biztos, hogy mindig előnyös, ha a hangszer vezérel.
Akkor ezt most te nem érted ugyan úgy, ahogy az előbb én nem értettem azt a lenyúlásos hsz.-odat... de remélem, csak valami tréfás megnyilvánulás volt tőled.
Az enyém viszont maximális szomorúságomat fejezte ki, pont a te általad leírt megállapítás miatt...
Most jöttem rá. Nem volt bekapcsolva a LEFT gomb, ezért nem vitte a vokált a midi. Gondolhattam volna hogy csak így viszi:) Most már végre tuti minden:)
Azért köszi a segítséget.
Látod AlmaTom... még engem fújoztak le itt sokan, mert határozottan kértem az újaktól, hogy írjanak bemutatkozást... de hát sok lúd disznót győz... ma már eszébe sem jut senkinek legaláűbb 1 mondatot írni magáról...
Rendben van!
Én meg nem is válaszképpen írtam a kérdésemet valamelyik h.sz.-ra......... hanem nagyátlagban. Sokat olvastam itt kérdésként, hogy hogy kell midivel vezérelni a vocalist-ot. Gyakorlatilag most is ez a téma lényege, hogy a vocalist a midi által legyen vezérelve és ne kézzel kelljen lefogni a vezérlô akkordokat. Ezért fogant meg bennem a vocalist kérdésem.
Még egy próba, de ez már csak tapogatódzás: A song chanelt arra a csatornára állítsd, amelyiken az akkordok vannak. Vagy az akkordokat tedd át a 16. csatira.
Próbáld használni a fantáziádat, mert mi inkább csak konkrét kérdésekre tudunk válaszolni. Arra nem, hogy milyen legyen egy komplett beállítás... kézi könyv? nincs benne?
Az miért jó ha a midi viszi a vocalistot?
Mert bennem ez azt súgalja, hogy nem is játszik a zenész a klaviaturán egy hangot sem......... Ugye? Mert ha játszana, akkor simán meg lehetne fogdosni azokat a hármashangzatokat.
De nyitott vagyok és logikus válasszal meg lehet gyôzni!
Épp most néztem egy másik akkordos midit amit nem én csináltam. Az viszi a vokált. Ezt nem értem, az én midim miért nem viszi? Pedig rendes írja az akkordokat.
Mire én is megtanultam, vért izzadtam egypárszor, de igy is menet közben jöttek elő gondok, amiket apránként kiküszöböltem, rájöttem a csiziókra, hogy az én szisztémámban hogy használjam. Arrol nem is beszélve, hogy voltak midik amikre visszakellet mentenem, mert kiütötte a másik midi beállításokat, erre mondtam, hogy voltak gondjaim.
JAJA! Akkor már értem, úgy tudtam, hogy nős vagy. Igy akkor már oké. Ha koncerteztek elmegyek, aztán az első sorban csápolok, s a végén bemutathatsz a művésznőnek!!!!
ZenészJani... megint csak azt tudom mondani, hogy nekem s900-am van, így a T1-et nem ismerem, de annyit mondhatok, hogy próbáld meg kisillabizálni, hogy ha nem szólal meg magától a vokál, akkor a mic. settingsben tedd a song channelt a 16-ra, a kbd-ot kikapcsolod (ha nem akarod kézzel is vezérelni),a Mode -ot Vocode-ra, és a chordot Off-ra.
Egy ilyen beállítást elmentesz regbe, és mikor ilyen előkészített songot játszol, akkor ezt hívod be
Helló!
sikerült akkordoznom a midit, úgy ahogy leírtad. köszi a segítséget. De most van egy kis gond. Nem viszi a vokált a midi (csak ha fogom az akkordokat:) Nem tudod mi lehet a probléma? Talán valamit a T1-en kell átállítani?
Hahaha Pisti... elvált vagyok, és ilyenkor kiderül, hogy ennek mennyi előnye van... az asszony nem nyúz meg... a leány zenetanárnő és férjezett, de régebb óta ismerjük egymást és még nincs semmi konkrét tervünk. Nagyon nehéz ma már új zenekart, vagy társulást alapítani. Talán jövőre azért lehet, hogy megpróbáljuk.
Kedves Róbert... olvastuk, olvastam a kérésedet, de sajnos el kell, hogy mondjam, különböző okok miatt igen lelassult a topic gyakorlati használata, vagyis megfogyatkoztunk. Ennek ellenére vannak is "Ezeröcsi" tulajok, csak ki kell várni, amíg véletlenül idetévednek és hajlandóak válaszolni neked.
Általános tanácsként azt tudom mondani, hogy az EQ beállításokra nincs tutti recept. Nem tudom, milyen EQ-ra gondolsz, mert nekem s900-am van, ott van miki bemenet is, annak külön EQ, de gyanítom, nálad csak a hangszer kimeneti EQ-t kellene állítgatni. Ha így van, akkor csak azt tudom mondani, hogy a hangosításodtól függ teljes mértékben... Nincs jobb tanács annál, hogy fülre kell beállítani...
Zenex! HUHUHUHU ki ez a kis finim kis pipike? Nem hiszem el, hogy Te nős vagy az asszonyod elevenen megnyúzna, ha vele mennél zenélni. Vagy talán nem is tudja. Együtt tuti, hogy rengeteg megrendelésetek lesz. Ha nem érsz rá, s a csajszi pont s-900 as zenésszel akar fellépni, akar nyugodtan kölcsönadhatod!!!
Sziasztok!
Nem tudja valaki véletlenül hogy mit kell beállítani a T1-en hogy a midi vigye a vokált? Épp most sikerült akkordoznom egy midit, de csak akkor szól a vokál, ha fogom hozzá az akkordokat:) Vagy csak így lehet? :)
Sziasztok,még teljesen új vagyok,és bár lentebb említettem,a segítségeteket,ill.tanácsokat szeretnék kérni,hogyan állítsam be a yamaha psr 1500 master eq-t? Pl,melyik frekvenciákon,milyen Q paraméterrekkel,és és eqalizer beállításokkal használjátok,próbálgattam mindent, de igazán még nem találtam meg az igazi hangzást,remélem tudtok segíteni,nagyon várom, és nagyon köszönöm.
Kedves Feri.... nem véletlenül ragadtam gitárt a kezembe 21 év után újra. Nem vagyok egy nagy szólógitáros, de kipróbáltunk egy pár rocky nótát szaxi frazírral és élő gitárral megtámogatva. Mondhatom, egész jó hangzás kerekedett belőle. Idővel csinálunk majd felvételeket, de hölgyemény igen elfoglalt. Nem az én tulajdonom, csak zeneileg, és egyenlőre csak kísérleti jelleggel passzióból zenélgetünk együtt.
(azééééé nem rosssssz........)
Sziasztok!A segítségetekre lenne szükségem:Tudnátok-e valami jó master eq beállítást Yamaha psr-1500-hoz, frekvenciasávokkal, stb,még új vagyok, nincs tapasztalatom benne, Segítségeteket hálásan köszönöm!
Sziasztok!
köszönöm a gratulációt Bendimusic.A hangszer csak nekem új egyébként 8éves.Hihetetlen jó a billentyűzete,és baromi nehéz 23kg.Nagyon szerettem az elötte lévő KORG TR-t is csak a kevés volt rajta a 61billentyű.
Egy kis segítséget kérnék! Úgy tudom valamelyik kollégának van Allan&Heath ZED 12 fx keverője, akinek van, az kérem jelezze már, lenne kérdésem hozzá. Szép napot mindenkinek, bár ahogy elnéztem, ami az időjárást illeti, nem sok esély van rá hogy a tekintetben szép legyen...
Kedves Zenex, gratula gitározáshoz, meg a szaxis "kísérőhöz" (!)..Az "újra gitározáshoz" egy kis ötlet,nem új dolog, nem én találtam fel,de érdemes kipróbálnod: Sziti>valamilyen "kedvelt" MIDI-s szám, a szólót a jobb kéz helyett, balkézzel egy jobb kezes gitáron (merugye a jobbkezes gitáros a hangokat BALKÉZZEL fogja le.!!!.)hozzá játszani.!. Kellemes kis "duó" zenélést lehet produkálni, persze csak otthon, örömzenégetés alkalmával, ehhez színezésként bevonni egy kis kellemes B tenort,ez már csúcs.!. Na eztet próbájjátok ki, kedves nem mulatós-múlatós-fórum-olvasgató barátok. Rájöttök, hogy a ZENE tényleg művészet,s nem is akár milyen!!! Főleg, ha nem egyedül, "fülessel" a fejeteken alkottok valamit, hanem jóbarátokkal együtt hozzátok létre a kis művet...a zene-művet, ami egyszeri, és megismételhetetlen! Bár a ami technika lehetővé teszi a felvételt és arról a vissza-játszást, de az olyan, mint a szép nőről készült fénykép, (.az is jó, de nem az igazi..!.)...( a "hejesirási" hibákért elnézést kérek, de innen sejthetitek, hogy én írtam..) Szép napot, talán ma még az lesz, üdv.FERi ...
Bizony jó hangszer!!!
És bár nem kalapácsos a klaviaturája, de ennek ellenére zseniálisan jó érzés és könnyû rajta játszani.
Nekem bejön ez a hangszer!!!!!!!!!!!
Sziasztok!
Nem dicsekedés képpen írom.. Vettem egy YAMAHA S90-est.Nagyon profihangszer.A PSR1500 úgynézki mellette mint egy gyerekjáték. A két hangszerbe csak a YAMAHA felírat a megegyező semmi más.Igazi telt hangzása van,nagyon jó a billentyűzete.
Így van, nagyon nem egyenlô!!!!!
A csárdás minden esetben iszonyú igényesen megharmonizált zenei stílus. Az meg hogy vannak zenészek akik lebutítják Cm, Fm, Bb, Es, G7-re a csárdásokat.......... hát szégyeljék magukat!
Tegnap zenéltünk fent Budapest tetején lévô udvarház étteremben és már sokadszorra hallhattam ott a helybeli romákat zenélni.
Mondtam is nekik, hogy már azért megérte ott lennem, hogy minôségi zenét hallhatok tôlük. Ahogy egy csárdás szól az ilyen zenekaroknál, az zeneileg igazi csemege. Imádom!!!!!!!! No meg az ilyesfajta igazi cigányzenék!!!!!!!!!!!!!!!!!! Egy álom!
Bocsika, hogy még mindig járatom "tudatlan" számat...Esküvő>lagzi=mulatás...ezt mindenki így értelmezi (általában.) nos (szerintem.!.) a mulatáshoz "talán" hozzátartozik a "mulatós" zene is.!. Sajnos az is igaz, hogy ma (valamiért..?.) sikk ezt mondani, "csak mulatósat ne"...(!) és miért nem akar mulatni, aki mulatni akar, persze imádom a régi Beat zenét, a jó jazzt, az igazi gitárzenét, a rockot, de egy jó hangulatban, kissé piásan..egy Magyar-tábortűznél ( ha már nem mulatós-lagzi..)grill-party közben, na kedveskéim ott mi szóljon,(???).. hogyha a vidámságos-hangulatot fokozni szeretnénk...
Amikor nálunk olyan a közönség, hogy csárdásokra akarnak táncolni, akkor nem úgy jönnek oda, hogy mulatós zenét kérnek, hanem úgy, hogy játszunk csárdást. Még egy: Nem olyan régen, amikor még nem létezett ez a tuc-tuc zene, a mulatós fogalma szinte 100%-ban hallgatókat takart...
Tom, azért lehet ésszel is elosztani a mulatós zenét az éjszaka folyamán. Illetve lehet az normális minőségben is játszani! A Te maximalizmusoddal, igényességeddel és hallásoddal nem hiszem, hogy valakinek ne tetszene!
Lehet, hogy rosszul látom, de szerintem inkább az van a dolgok mögött, hogy jelenleg "sikk" szöveg lett a "csak mulatós ne legyen"! Közben valószínűleg nem is tudják mit takar amit kérnek!
Kislányomat szeretném zongorázni taníttatni. (6éves most) Ehhez keresnék valamilyen szintit olyan 30-40eFt-ig. Új és használt is szóba jöhet. Tudom, hogy ez elég alacsony ár, de egyenlőre nem szeretnék többet beletenni, csak majd ha tetszik neki a dolog.
Nem feltétlen YAMAHA márkában gondolkodom.
Elsősorban neki otthoni gyakorlás célra, illetve, én is szeretnék ismerkedni a billentyűs hangszerekkel.
Elég laikus vagyok ezen a téren. Ami eddig feltűnt, hogy a billentyűméretek eltérnek. Pl. láttam zongora stílusú billentyűt és láttam normál méretű billentyűt. Ha zongorázni tanul, akkor indokolt az előbbi vagy nincs nagyobb jelentősége?
Illetve milyen paramétereket érdemes figyelembe venni a választásnál?
Én azt elfogadom, hogy nem szeretik az efféle zenei stílust és azt is, hogy így szeretnék a saját nagy napjukat, hogy az általuk gyûlölt zenei stílus ne hangozzon fel az este során.
A baj inkább ott kezdôdhet, hogy lehet ezzel egy picit megfeledkeznek a többi meghívottakról, akik nem fogják tudni hová tenni ezt a helyzetet, hogy teszem azt; az all shook up-ra megy a menyasszony tánc.
Mi aztán pont az a zenekar vagyunk, akik nem eröltetik a kimondott lagzis vonalat még a lagzikon sem.............. de azért eddig a menyasszonytánc alá mindig magyar csárdásokat játszottuk és ha többet nem is, de az este folyamán ebbôl a stílusból legalább az a fél óra zeneileg is egy teljesen más színfoltot és hangulatot hozott magával és még az a megrendelô is, aki kizárta a csárdások lehetôségét a bulijából, még ôk is azt mondták a végén, hogy milyen jó volt az a hagyományos magyaros rész.
Csordi, én nem gondolom, hogy sznobnak kell lenni ehhez.
Elmesélte az ifjú pár nekünk, hogy voltak 2-3 lagziban és mindenhol erölködött a zenekar az általuk borzalmasnak nevezett lagzis mûfajjal -zeneileg egész éjjel ez volt a fô pillér és azt is borzalmas minôségben produkálták- (ezt meg el is tudom hinni nekik) és mivel negatív tapasztalataik vannak és túl azon, hogy nem is szeretik ezt a mûfajt, ezért lyukadtak erre a döntésükre, hogy náluk semmilyen ilyesfajta zene nem fog kelleni.
Én nem gondolom, ha valaki a saját rendezvényére nem akar magyar mulatós és tradícionális zenét, akkor az ki akarja írtani a magyar (zenei) kultúrát. Én sem akarom kiírtani a magyar nótákat (asztalnál sírunk tipust) még akkor sem ha kérnék; Sem játszanám el az ilyen jellegû zenéket. Szerencsére nem kérik. Van ennek a mûfajnak sokkal aktuálisabb helye, mintsem egy zeneileg bulis jellegû esküvôn........
Mindenesetre kiváncsian várom a szombatot!
Sziasztok.
Én valószínűleg cifrábban fogalmaztam volna! Azt viszont nem értem, hogy az ilyen álszent sznobok miért akarják kiirtani a Magyar kultúrát, és a hagyományokat!?
Namostanpedig...miután vissza olvasgattalak benneteket, s mostanában igen ritkán !!! írtam, s szóltam bele a társalgásba, hagy tegyek már én is valamit a "lakodalmak" címszó alá...Rock,cha-cha,hrumba,discó.. ezen "rigmusok" természetesen a mai világban elfogadott, kedvelt, s valljuk be, szeretett stylusok..Ez rendjén is van. Aki tud táncizni, táncol is rájuk,( én is, bizonyára láttatok is néhányan.)..De egy MAGYAR-LAKODALOM...MAGYARNÓTA, CSÁRDÁS, nélkül!??!..Olyan lenne, mint Amerikában egy Rock-and-roll party..búsuló cigányzenével...vagy egy Arab-hastánc előadása, mondjuk Bartók művekkel..Én kevés zenei műfajt nem szeretek, de egy lagziban biztos HIÁNYOLNÁM a MAGYAR-HAGYOMÁNYOS-LAKODALMAS ZENÉT...!!! nem kell velem egyet érteni, nem azért járattam a számat, inkább csak úgy, merazé nem csak fórumtag vagyok, hanem MAGYAR is...gondolom ti is, kik most ezt itt olvassátok...Szép napot nektek..FERi...
Kedves Mis,..balkezesnek "születni" kell!!...gitáros meg..hmm vagyunk egy páran, végülis a "billentyű-s" a király, főleg Yamahán...és még-főleg, ha előtte már "menetközben" betudta hangolni a gitárt...merazé azt is köllött...mer úgy magától csak elhangolódni tudott.., de nagyon..Szép napot minden fórumozónak...üdv. FERi
Elnézést az offért. Ez az utolsó hozzászólás ami a Gyimesi zenei életet illeti.
A gyimesi bálokat is nagyrészt úgy kell zenélni, hogy népi zenekarral együtt. Annyira sajátos a ritmusvilág. Sokszor két zenekar van. Egy népi és egy szokásos.
Ezen a videón egy farsangi bál vége látható. Itt én zenéltem, és egy fiatal helyi lány a testvérével volt a népi zenész. Györgyicze Csilla és testvére Béci.
http://www.youtube.com/watch?v=0ROjl9E4fq4&feature=related
Van ott több videó is erről a bálról.
Szia Zenex!
Igen él. Igaz csak a Gyimesekben kizárólag. A hangszer itteni neve "gardon". Négy húrja közül van egy csapó húr, a többi három D re van hangolva. Ezzel üti az asszony a ritmust.
Lásd: http://www.youtube.com/watch?v=sh5X7ZkFeBY
Mi is jártunk így, de sajnos visszafelé sült el a puska a vendégek részéről, mert ők nem voltak képesek felismerni más stílust, csak a csárdást. Hiába kérte az ifju pár hogy ne legyen mulatós, a vendégeik azt követelték , és (sajnos) kizárólag mulatóst kellett verni egész este
Pityus... megdöbbentő volt számomra a fotó, tudni illik ez a népi zenélés nem csak Erdélyben, de a NagyAlföldön is igen régi hagyomány volt, hogy az ember hegedült és az asszony dolga volt kísérni egy ilyen hangszeren, ami látható itt is. Általában, sőt legtöbbször nem is játszott az asszony a húrokon lefogott hangokat, hanem csak mint egy kíséret képen ritmusosan dobolt a húrokon, amitől egy jellegzetes ősi népi hangulata volt az egésznek... Volt? Ezek szerint nem is múltidő, mert Erdélyben még él ez a hagyomány...
Találkoztam már én is ilyen szélsőséges felfogással. Szerencsére az utólsó pillanatban sikerült rábeszélni őket a hagyományos csárdásos menya-táncra. Ha végkép nem megy máshogy, akkor szerintem még mindíg szerencsésebb egy cha-cha, vagy rhumba, mint a rocky... (hülye ötlet, de chacha-ra nagyon szépen rá lehet énekelni azt, hogy "Lakodalom van a mi utcánkban")
Ami sok az sokk!
Ez lehetne akár egy frankó filmvígjáték címe is. De nem az!
Az még rendben van -vagy elfogadható- hogy az ifjú pár nem akar semmilyen lagzis mulatós, sem magyaros csárdás zenét a szombati esküvôjükön.......... de, hogy a menyasszonytánc alá se kérjék a csárdásokat?!?!? Helyettük viszont rock&roll-ra akarják járni a menyasszony táncát. Erre én is azt mondom, hogy ez nagyon meredek.
Nos rajtunk nem fog múlni......... de hogy sokan a násznépbôl propán-bután fognak nézni az tuti!
De bizony, még annál is egyszerűbb, csak az alapoknál kell maradni. A hivatkozott népzenészek magyarok, ahogy a működési területük is az...
Te talán még nem is éltél, amikor én már Kolozsvárott és környékén zenéltem és a zene lelki hatásainak olyan mélységeit éltem meg, amiket történelmi, családi és politikai tapasztalatok nélkül megérteni manapság sem egyszerű.
Hidd el, a történet sokkal több, mint egy hagyományőrző falusi rendezvény.
A Fórum nem is ennek taglalására való és nem is szeretnék visszaélni a lehetőséggel, ezért inkább azt gondolom, mélyedj el még kicsinyég a hazafiasság és a szakmai igényesség berkeiben, aztán amikor a határok már élesen és egyértelműen külön válnak ( minden területen) szűrd le a magad tapasztalatát, ami bizony nem lesz gyors és könnyű sem....
Hol van egy frissen beköltözött új lakó által megtapasztalt falusi élménybeszámoló az ősi történelemhez képest?
Nem az érdemeidet, tapasztalataidat vonom kétségbe, de a világ ennél sokkal előbbre tart, aztán ha majd még a kevésbé ismert fejezetekbe is belelátsz, nem a zötykölődés lesz számodra a legfontosabb.
Az érintett szöveget azért próbáld meg értelmezni, mert bizony meglepő jelentésekre bukkanhatsz és nem biztos, hogy valamennyit vállalod majd...
Kedves MoolnarDodo!
Van neked igazad, de azért nem ennyire egyszerű a kérdés!
Sok mindenről írhatnék, de nem fogalom a helyet. A lényeg az, hogy ami Magyarországon sok helyen hagyomány az itt maga az élet. Pl. Az itteni emberek nagyon szeretik az zenét.Ezt bizton állítom. Aki hallotta a gyimesi zenét a gardonnal és a hegedűvel az bizony tudja mennyire sajátos műfaj ez. Nagyon sok világhírű népi zenészünk van. Gondoljunk Tímár Viktor bácsira a Zerkulákra, Halmágyiékra, a Pulikákra és még sorolhatnánk. A fiatalok szerintem nagyszerűen táncolják a társas táncokat. Minden vasárnap táncest van. Itt élőnek nevezett szintetizátoros zenekar gondoskodik a zenéről. Zsúfolásig megtelik mindig a terem.
A lényeg: szombaton a megállói fiatalok megtartották szokásos évi szüreti báljukat. Reggel nyolckor gyülekező, majd szentmise a csőszöknek és csőszleányoknak.Ezután mindenki óra meg szekérre, a zenekar is (harmonika, hegedű, szax) és indul a hívogatás egészen estig. Bizony estig húzni kell zötykölödve, mert a fiatalok énekelnek, iszogatnak, hívogatnak. Itt a szekéren hallottam életemben először az említett remekművet. A neten csak Stefano előadásában találtam meg. Hogy melyik a forrás nem tudom?
Persze aztán reggel nyolcig húzni kell a talpalávalót a mulatságba. Ennyi
Ui. Jó is lenne ha még mindig a legmagyaribb országrészetek lehetnénk! Magyarnak magyarok vagyunk most már így is meg úgy is, de nem élünk Magyarországon,csak éltünk.
A szavak bővebb jelentését a Fórumon inkább nem is fejteném ki, esetleg a "könnyedebb nyelvi műveltségű" kollégáknak személyes reklamáció esetén, de csak saját felelősségükre.
Szia Lacilala!
Mostanság én is egyre ritkábban járok a Fórumon, de a zenei kívánalmak ilyetén változása meglepett.
Valóban ennyire magyartalan műfaj iránt támadt igény legmagyarabbnak tartott ősi országrészünkben?
Az okokat nem is kutatnám, elég fájó, hogy ilyen szintű szöveg egyáltalán érdeklődésre tarthat számot, pláne nálatok...
Amúgy ez a "stefano" gondolom, nagyon "jó magyar ember" lehet, ha az ősi föld is őt szeretné...
Persze, a föld ritkán beszél hangosan, inkább csak úgy jelzi, ha igénye támad...
Most csak döbbent csendet érzékelek...
Ilyen irodalmi teljesítmény hallatán elnémulnak a múzsák...
Vajon Kodály vagy Bartók ezt is begyűjtötte volna?
Senkit nem állt szándékomban megsérteni, de azért csak gondoljatok bele...
YAMAHA PSR 9000 PRO megkimélt profi hangszer,76 súlyozott,aftertoch os bill./6és fél oktáv/ 4,8gb. vinyó,sok használható stilussal,2x32mb. sampling memóriával/tehát fullosan/ nagyon komoly vokál procival,videócsatlakozóval/pl.szöveg kiküldése külső monitorra stb./ yamaha álványal eladó! ÁR:300.000 FT. tel:06202995539
Kedves Mis, köszi a köszöntőt, asszem most volt az egyik névnapom (7 van egy évben..könnyű nekem, (nemigaz??) A kis zenekari-kirúgatós storidhoz egy kis hozzáadás.."Valamikor réges-régen"..süldő koromban történt, hogy egy (1961 körül..)egy "rezes-bandában", azaz egy rézfúvós zenekarban kezdtem "B" trombitásként fújkálni..( az alap C-t pl. két hétig.)nos később,mikor már a "narancsvirág" hajlításait is sikerült kifújkálni...Egy összzenekeri próbán, valami magas hangot kellett épp "produkálnom" a velem szemben álló-vezénylő Karnagy Úrnak,..(mint réz-fúvósok által köztudott, a magas hangok játszásakor meglehetősen a szánkhoz kell szorítani a hangszer fúvókáját.!!.)nos ekkor nekem már elég jól mentek a "magas hangok is", de szegény Karnagy Úr együtt érzően velem együtt erőlködött..A ciki az lett, hogy belenevettem a fújás közben a trombitámba, ami egy igazi "lónyerítés" hangot adott ki magából...A Karnagy Úr levezényelte a játszandó részt, s ezután (név nélkül.!!) úgy-de úgy legorombított, hogy nagyon elszégyelltem magam (pedig önkéntelen történt..)s soha többé nem mentem vissza. Bár nagytiszteletű Karnagy Úr többször üzent, hogy menjek vissza, nem haragszik.,de a B trombitát is egy barátommal küldtem vissza (az is a zenekaré volt.!!!.)..Így esett, hogy végül is nem lettem "trombitás"...Bár ott tanultam meg, hogy a "C" az alsóelsőpótvonalon van..További szép napot...FERi.
OFF
Szép napot Mindenkinek!
Valamikor réges-régen, 1965-ben fél éven keresztül, az a megtiszteltetés ért, hogy a FÖMO (Fövárosi Mozgóképüzemi Vállalat!) esztrád zenekarában tevékenykedhettem (nagy megtiszteltetés) mint szaxofonos. Az esztrád zenekarban 18-an voltunk 3-ad magammal voltam szaxofonos. Fél éven keresztül a "Karnagy Úr" (nem Elvtárs) vezényletével a Toldy Mária által nagy-nagy sikerre vitt dalát, a Békaszerenádot, gyakoroltuk. (Aki nem ismerné: http://m.zeneszoveg.hu/m_dalszoveg/30794/toldy-maria/bekaszerenad-zeneszoveg.html)
Történt egy alkalommal, hogy egyik kollegina teljes gyászban, (feketében) volt köteles megjelenni a hétfői próbán, mely kötelező volt és az akkori Alfa mozi egyik kistermének színpadán tartatott.
Kötelezően előírt időben, a Karnagy Úr "beintett", kották mindenki előtt és hát a gyászruhás-hölgy, mint vonós, melléfogott. Szigorú pillantás, majd a második ilyen melléfogás után lekopogott és kifakadt, hogy ha nem képes a próbára figyelni és a legtöbbet magából kihozni... stb.-stb....oltári letolás, majd miután a hölgy, aki a nagymamáját temette hétfőn délelőtt, a hétfő délután 16 órakor kezdődő kötelező próbán, kissé dekoncentráltan, könnyeivel küszködve felállt és távozott. (Ha kivágtak valakit a hangszert le kellett adni, mert az a zenekar, a vállalat tulajdona volt!)
Miután elment a "Karnagy Úr" nagy méltatlankodva kijelentette, hogy ide csak akkor és azok jöjjenek, akik csak a zenekarral, a gyakorolt "zeneművekkel" foglalkozik, se névnap, sem születésnap, sem haláleset ŐT nem érdekli, ebben a helyiségben, aki szakmailag erre nem képes annak, nincs helye a zenekarban, mert Ő azt "kivágja". Én ezek után még két próbán voltam, utána engem is kivágott, mert szünetben mást játszottam, nem az előírt "zenemű" rám vonatkozó 8, azaz nyolc taktus dallamát.
Hogy miért jutott eszembe és miért írtam most ezt ide...? Nem is tudom.
De azért, részemről Isten éltesse a születés- és névnaposokat, utólag is és előre is!
Üdv.:Mis
Hellóka mindenkinek, a régi ismerősöknek, s akik nem ismernek azoknak is. Rég jártam nálatok (zajlott az élet körülöttem..) de egy-két baráttal azé összefutottam közben. Kihevertem egy elég kemény középfül gyulladást, amit senkinek nem kívánok.!!..Mindenesetre annyit javultam, hogy igen-igen zavar a mellettem "zúgó-búgó" PC ventilátor-zaj..A "HANGFOGLALÁS" nevű bemutatót én is megtekintettem, s egyetértek az előttem erről szólókkal, valóban inkább elektrotechnikai kiállítás volt, mint hangszer kiállítás, persze az is volt, meg nagy hang-kavalkád, na és szép lányok is (az is kell, az is fontos.!!.) Ami naggyon nem tetszett, az egyik "standon" élőzenei bemutató, kb öt fővel, két énekessel (az egyik egy hölgy..) a dobos egy hangfalon "játszott"..össz hangerő max 3 watt...néző közönség, kb. húsz fő ( ez nagy tömegnek számított a helyszínen.!!!.)>> zene indul, minden oké lenne, DE !!.. a mellette lévő "standon" DISCÓ ZENE 2 megawattal..!!! (kb 5 méterre.)a bunkósság teteje, néző egy szál se előttük.!!. szólunk nekik..hogy nemá..kicsit pihenjé má DJ.."zenész"...erre lejjebb veszi, most csak 1 megával harsog, de a Woofer az 3 megával...Szóval kultúra nulla...ekkor kis vita..végülis kikapcsol...három percig.!! aztán vissza az egészet, ami a "csövön kifér"...Kedves fórumtársak, nekem ez volt az élményem a "hangfoglalásról"..persze azért szétnéztem, megcsodáltam sok mindent, kipróbáltam egy ROLANDOT !!! maradok a YAMAHÁNÁL..!!!!..üdv. mindenkinek FERi.
Meg tudod!
Ebben az esetben a korg a master a yamaha meg a slave.
Korg midi out-ból yamaha midi in-be.
Asszem a korgokban van egy midi trigger ami "before" (elött) és "after" (után) értékkel bír.
A midi filter környékén kellene lennie ennek...........
Az egyik lehetséges megoldás az az, hogy kizárólag a dobsáv midi tx részétt engedet ki a korgod midi out portjából, így a yamaha csak ezt az egy 10-es sávot fogja jelként megkapni. Ebben az esetben is feltétel a normális hangzásnak, hogy a korgod kiosztásilag ugyanott üsse a dobhangokat, ahol azok a másik hangszerben el vannak helyezve, ki vannak osztva.
Persze ezek után még egy sor gond lehet: program change eltérések, controllerek aktiválása-inaktiválása, stb........... ilyenkor lehet játszani mind a master, mind a slave hangszerek midi filter részével, értelemszerûen a masternál a midi tx, slavenél a midi rx részben.
Sok sikert és ne add fel!
Almatom köszönöm szépen!
Még lenne egy kérdésem amit tisztázni akarok. Midi porton keresztül meg tudom-e oldani azt, hogy mondjuk egy Korg Pa 50 -en elindított stílus ne a saját, hanem a T2 dobjait használja?
Pont a múlt szombati esküvôre kérte az ifjú pár a second waltz lassítását.
eredeti 90%-ra lassítva 80%-ra lassítva 70%-ra lassítva Ezek valós idejû lassítások a quicktime program segítségével.
De nem mellesleg a windows media player is tud valós idiôben lassítani............
Sziasztok
Szia yamahapsr.
Én csak Melodyne-vel tudom, hogyan lehet MP3-at transzponálni. Nem akarom elvenni a kedvedet, de rendesen sajnos szerintem nincs az a program amivel ezt kivitelezni lehet. Sajnos MP2 transzponáláskor nagyon jelentős minőségi romlás következik be. Torz közép, kásás magas elúsztatott mély lesz a végeredmény.
Ha nem jól töri a sorokat az oldal, felrakom mint file:
Fis E Es7
Én a cipőm sarkán járok
Asm Gdim
Tá rá tá lá lá tá rá tá
Asm Cis
Tá rá lá
Fis E Es7
Haljak meg, ha reterálok
Asm Cis7
Tá rá tá lá lá tá rá tá
Fis
Tá rá lá
Kisnóblizom a világot
Tá rá tá lá lá tá rá tá
Tá rá lá
Így élem én a világom
Tá rá tá lá lá tá rá tá
Tá rá lá
Asm
Nincsen pénzem
Gdim Asm Cis7
Nincs már nekem emberségem
Asm As7 Cis7
Jaj Istenem, mi lesz most már énvelem
Asm Gdim Asm Cis
Elbuktam az életemet a nagy tétet
Cis7 Fis
De az asszony sem akar élni énvelem.
Sziasztok!
Köszönöm Almatom!
Rólam még csak annyit, hogy akik emlékeznek még rám, Gödöllő mellett voltam orgonista és 2009-ben kis családommal úgy döntöttünk, hogy otthagyva Magyarországot Erdélybe, egész pontosan a történelmi Magyarország utolsó falujába, Gyimesközéplokra költöztünk. Ennek a kis falunak vagyok most a kántora. Természetesen itt is zenélgetek. Itt még egészen más világ van ami a zenészeket illeti. Sokat nem fizetnek, de a kellő vendéglátás és a maximális tisztelet kijár errefelé a muzsikusoknak.
Elnézést a kis kitérőért, csak gondoltam röviden tudatom hol voltam mostanáig.
A linkek:http://www.youtube.com/watch?v=Bf0QXj7Hmws
http://www.youtube.com/watch?v=gg-_UPck6nQ
Ezeket szeretik errefelé. Az utóbbi elég gyengécske ami a harmóniameneteket illeti.
Elnézést az "off" -ért!
Szép napot mindenkinek!
Autóakksi, inverter, kis keverő-erősítő és harminc éves Orion hangfalak.
És figyeldoda! Egy másik riksában ült az énekeslány rádiós mikrofonnal és együtt zenéltünk.