Hehe. Én meg ha nagyon belemélyedek a gitározásba, olyan erősen szorítom a nyelvemet afogaim között, hogy rendesen megfájdul. Egy-két óra múlva ezon veszem észre magam, hogy fáj a nyelven nagyon. Nem tudok ellene semmit tenni, nem tudom kontrollálni :)
Mikor az öcsém kicsi volt mindíg azon szórakoztunk, hogy lejátszottam neki videón az Eagles Hotel California klippjét. A szóló közben az egyik gitáros olyan fejeket vágott, hogy az öcsém egyszerűen képtelen volt abbahagyni a röhögést miközben nézte, én meg azon röhögtem, hogy majd lefordul a székről a röhögéstől a kicsi. :)
Bassz-szólónál én is kidugom a nyelvem. Még senki nem mondta, hogy nem tudja eldönteni, hogy arra figyeljen e, amit játszom, vagy a nyelvem mozgásából beugró asszociációra.
Egyik haverom is így néz ki játék közben, néha még a nyelvét is kidugja. Hát figy, ha zavar, akkor odafigyeléssel biztosan le tudsz szokni róla, ha meg nem gáz, akkor ne törődj vele.
az nagyon funny szokott lenni, mikor dzsemmelgetés közben hozzámszólnak, és én meg elkezdek dallamra beszélni, vagy totál elcseszem a témát nemtom, annyira végülis nem gáz, csak múltkor az egyik próba után vettem észre, hogy minden képen amit csináltak rólunk, ugyanolyan fejet vágok, és mindig tátva van a szám, és bambán nézek vagy előre a fal felé, vagy a fogólapra.
Szerintem próbáld valami nagyon-nagyon egyszerű témával, akár csak akkordozás vagy akármi... Aztán nézz közben tévét, vagy beszélgess valakivel, vagy neadjisten énekelj rá. :) Aztán egyre bonyolultabb dolgokkal folytasd... Szerintem.
hogyan győzhetném le azt a beidegződésem, hogy gitározás közben szinte még levegőt se tudok venni, annyira oda kell figyelnem a játékra, a pedálra is csak ütemre tudok rálépni, és pl. megszólalni, neadjisten énekelni abszolút nem tudok játék közben.. ? tudom, gyakorlás napi 26 órában, de mikor megpróbálok zenélés közben lazítani (ez alatt nem azt értem hogy eleve feszülten játszok, csak, hogy kicsit próbálom elterelni a figyelmem arról hogy nekem most gitároznom "kell"), azonnal mellényúlok. egymilliószor próbáltam már, és mindig elkúrtam nincs erre valami relaxációs gyakorlat? egyébként, három éve gitározok, és rám lehet fogni hogy ahhoz képest elviselhetően játszok, alapból kevés hibával, csak tényleg elég furcsa/zavaró, hogy nem tudok felszabadultan pengetni. próbáltam már pl. berúgva, akkor kicsit jobb volt a fíling, de többször nyúltam mellé egyéb okok miatt
A bluevoodoo üzeni mindenkinek, hogy holnap, 19h-tól a Wigwamban, a Szekeres Tamás által szervezett gitármánia clubban játszik a Jeti-pickuppal, és, ha valaki szereti a gitárcentrikus rockzenét, ott élőben lefülelheti a soundot!
Marcellónak én azt a videóját ismerem, amin nagyrészt az Out of this World c. lemez szólóit tanítja, van más is? (OFF, és bocs tommytól: az új lemezek hallatán legalábbis elfantáziálok néha róla, hogy mi lett volna, ha őt hívják norum helyett...legalábbis Melon Demon Divine nekem inkább Europe, mint a Start& Society.)
Ahogy mondja főnök. a country-ok találták ki. A rockban leginkább Steve Morse használja.
Ajánlom megfigyelésre MOnte MOntgomery little wing-jét. Abban is úgy játszik.
Marcello-nak én is csak egy oktatójáról tudok, abban viszont nincs sweep, ha jól emlékszem.
Gambalenak van vagy 3 is.
Az a kérdés, hogy vkit az arpeggiozás érdekel, vagy maga a Gambale féle sweep játék? A kettő totál más lapra tartozik.
flamenco skála????
A harmonikus mollt skála játszható az E dúr hangnemben
Azaz a-h-c-d-e-f-gisz hangok.
E dúr esetében ez: e-f-gisz-a-h-c-d skála lesz amely a domináns fríg skála nevet viseli tudomásom szerint. építhető belőle e dúr és f dúr amely jellegzetes lépés a falmenco-s zenékben.
Tudom, hogy már láttam, a hangot meg tudom hallgatni. :)
Nem is arról van szó, hanem egy rakás videóval így jártam, pedig közben elvileg nem csináltam semmit... Azaz valamit lejátszottam, aztán később meg nem tudtam ugyanazt a videót lejátszani, mert kodeket próbált tölteni a wMP, de aztán mégsem jött össze neki...
Mit javasolsz, mit használjak? Old Spice? :P
Feri, ez ugyanez, Te mar lattad. :)) Sokmindent toroltem a geprol, most gondoltam ide passzolna, talan meg otletet is ad par forumozonak, ezert ujratomoritettem, divx6.2-vel. Mert egyebkent 15 mega lenne. En WMP-t eletemben nem hasznaltam, mert szornyunek tartom. Ha esetleg masok sem tudjak lejatszani, akkor mas kodekkel ujratomoritem.
Azt miért csinálja a rohadt Windows Media Player, hogy már egyszer régebben lejátszott videót később nem játszik le, mert azt írja ki, hogy hiba a kodek letöltése közben... Pedig egyszer már lejátszotta... tököm tele van ezzel a szarral...
En mindig a korkoros temakat gyaktam, mert az sosem "fogy el", igy lehet lassitani-gyorsitani. Nesztek egy kis arpeggio otlet. Akinek van fule, le tudja szedni, kommersz akkordmenetre epul. Veszprem Egyetemi Napok alatt keszult iden apr-ban (asszem latszik :D), pihent vagyok. 22mp-nel fordul, ott el is cseszem, 17. helyett a 16. bundra utottem. Sebaj.
Az "arpeggio" pengetés nem véletlenül lett sweep-re kitalálva. Régebben olvastam a teljes jelentését, még a nevében is benne van: hárfa-szerűen bontva.
Váltott pengetéssel egy picit gyorsabb tempó mellett már nem jön ki egyenletesen, úgyhogy sztem próbálkozz csak még vele. Ezen kívül is számos eset van, mikor ezt a fajta pengetést kell alkalmazni.
Úgy, hogy alternate pickinggel csinálom az összes arpeggiot, szal fel le felváltva mindig (ld. pl Steve Morse) :) Így igaz nehezebb, meg először nem is olyan gyors, de nekem nagyon nemjött be a sweep technika, először úgy próbálkoztam. Így sokkal könnyebb belevariálni sztem :)
Aham. Köszi, lehet hogy akkor nekiugrok :) Amúgy mikor nagyon régen zenesuliba jártam (az is a 90-es évek közepe volt :)) akkor a tanárom is egy ilyen könyvből okított. Aztán sajna abba kellett hagynom a sulit :( De most tökre megörültem neki, hogy meglett megint az a könyv és mellé még pár egyéb is.
Egyedül ami nem nagyon tetszik az a zene elméleti rész szétszórtsága. Ahogy végigfutottam, eléggé ötletszerűen vannak a fejezetek között szétszórva, és néhány dolgot pedig csak több könyvből lehet összerakni egy egésszé. De gondolom ha végigmegyek az összesen, akkor a végére csak lesz egy egységes kép a fejemben :)
En a 90 evek kozepen ezen nottem fel. Meg ma is jatszogatom a szolokat a fejezetek vegen. :)
Tele jo gyakorlatokkal es itt nem a reszelesre gondolok. Kivancsi vagyok, hanyan tudnanak itt egy egyszeru oda-vissza skalat pianissimotol mezzoforteig vegigpengetni, persze tiszta hangszinnel (akar unplugged).
Fel nem veszem, nem égetem magam...:DDD
Na jó, majd ha kicsit jobban belejövök, akkor felveszem, motanában sajna kicsit hadilábon állok a gitározással.
Troy Stetina könyveit ismeritek? Most sikerült beszereznem 6 db-ot közölük hangzóanyagokkal és nemtom, hogy megéri-e elkezdeni velük foglalkozni. Azért nemtom, mert ha végig akarom gyúrni az összeset arra rámegy jópár hónap, és lehet, hogy ha valami más alapján gyakorlok/tanulok, akkor ugyanannyi idő alatt jobban fejlődök. Szóval van valakinek tapasztalata ezekkel a könyvekkel?
Hehe, lehet csak azért, mert korán van és túl sokat aludtam...:) Viszont elolvastam még egyszer, de még mindig nem teljesen értem ezt a "négyesével" dolgot...:)
Te érted?
Ertheto, koszi.
Kivancsi lennek a 2. e15-ot es az uj kor elejen az A15-ot mennyire pontosan pengeted. :) A duplazast kikerulheted, ha A10-et is belejatszod, persze ehhez lazitani kell. :)
Egy hangzoanyag feler 1000 szoval. :))
Hát, ezt anno két éve volt gitártanárom mutatta anno, bár lehet hogy csak ő találta ki :)
A lényege, hogy pl veszel egy E-dúr skálát, és a skálát 4. fekvésben kezded (ergo a 3. hangon), és akkor elvileg nem kell csúszkálnia a balkéznek, mert a 4. és a 7. bund közt megvan a skála összes hangja. Ennek a flamencos cuccnak még annyi a szépsége, hogy 4esével kell bejátszani a hangokat, szal bejátszod pl a skála 3. 4. 5. 6. hangját, aztán a 4. 5. 6. 7.-et, steb, aztán visszafelé.
Vagy beteszek egy számot, és nem akkordokkal kísérem, hanem az adott akkordot arpeggiozom magasabb fekvésekben (pl C-dúr: A15 D14 G12 H13 e12 e15 e15 e12 H13 G12 D14 A15 - szal ebben az esetben triolásan). Nem tudom mennyire voltam értehető, de most keltem :)
Mostanában én is rákaptam a skálázásra, bár csak egyszerűbbeket amit Darczi honlapjáról szedtem. Másfél 2 óra után redesen fájnak az ujjaim, de használ sokat! 1 nap 5-10 bpm-mel növelek, ha úgy érzem nemmegy pár napig nem. Gyakorlás kezdetén meg mindig az előző napi maximum alatt 10-15 bpm-mel kezdek. Sztem így elég jól lehet haladni.
Hát, amiket én szoktam, az kromatikus és flamenco skálák, arpeggiok mindenféle figurában és fekvésben, tapping, meg sokat szoktam improvizálni gépen mp3akra, vagy csak úgy egy fejemben levő kíséretre. Igaz, metronómmal még életemben nem volt dolgom, azonkívül hogy két éve kapott egy ilyet egyik dobos haverom :)
Lenne egy kérdésem játéktechnika szempontjából: már jópár hónapja próbálok játékstabilitást meg állóképességet növelni napi 1-1,5 órás metronómra skálázással, 2oktávosokat simán és tercmenetben, meg 3oktávost simán, mindegyik fajtát fel-le, többször ismételgetve. Kb 2-3 naponta nyomom fel egy bpm-mel a metronómot, lassan 120 környékén vagyok. A kérdésem: van-e itt olyan, aki hasonló módon is gyakorol, ill. mi az, amivel emellett még érdemes foglalkozni mindennapos jelleggel technikai szempontból?
Én a szögelős punk és bólogatós rock mellett leginkább a lakodalmas thrash metálra szakosodtam, de ünnepnapokon a tanítványok megkérhetnek néhány Halász Judit szám leszedésére is.
Számlaképes vagyok, kérésre bmilyen számlát oda tudok adni ( választható opciók: villany, gáz, telefon, internet, személyi kölcsön, egyéb banki hitelek )