Többször is meghallgattam a Tom által feltett csárdás demót,
és bár nem ez a kedvenc műfajom, de le a kalappal,valami fantasztikusan szól. Gondolom azért ez nagyrészt köszönhető Tom tudásának és a Ketron-nak.
Mindazonáltal egyetértek Vénkecskével,hogy kit érdekel ez a fajta csárdás ma már.
Legyen jó hangos dob és a basszus alatta és legyen jó pörgős,aztán lehet rá ugrálni.
És lesz ez még rosszabb is…
Olvasom amit írtok, és mivel mi ha lehetőség van rá játszunk autentikus cigány-magyar nótát mára már csak a saját magunk szórakoztatására, akusztikus hangszerekkel 2gitár tambura 4 szólamú ének, a bőgőt meg esetlenkét harmonikát szintivel hozom, és abban biztos vagyok hogy ennél hitelesebben nehéz előadni ezt a műfajt!
De az a tapasztalatom, hogy kis számban igénylik ebben a formában magát a műfajt, sokkal jobban kedvelik egy dobbal, és manual bassal játszott verziót!
Az autentikus zene, nem nagyon illik bele a táncolható műfajba és nem azért mert nem az, hanem mert inkább nem ismerik már már, pedig volt olyan időszak hogy megpróbáltuk erőltetni, kevés sikerrel!
Bocsika, ha néznétek, nem kínlódnátok! Ha egy fájlszerkesztővel-megnézővel (pl. TotalCommander F3)belekukkoltatok volna, ott van egyértelműen, hogy SFF2.
Az ugyebár a T3 T4 formátuma, amit előbb vissza kéne konvertálni sff1 verzióba...
Akkor fussunk neki mégegyszer.
Kérdezem, van e valakinek itt Yamaha kísérőautómatikás hangszere? Ha van, nagyon szépen megkérem, töltse le EZT a stílust és próbálja ki, működik e a gépén. Az enyémen nem működik. Ja... nem elég, ha kipróbálja, ide is kéne írni, hogy mi történt.
Remélem, valaki tud segíteni, elvégre ez egy Yamahás topic, vagy nem?
Az általam kreált dologhoz annyit: említettem hogy egy 4 tagú zenekar felvétele alapján csináltam. Az eredeti felvétellel összehasonlítva kb 90-95 %-ban egyezik, stílusra, hangzásra. Elég sok zenekar, együttes demo hanganyagát meghallgattam már, és észrevettem a következőt: 1. vagy midiről szól a "csárdás" 2. a gép stílusát használják, ami nem "csárdás". Ezek a mai korszerű hangszerek jók annyira, annyi funkció, szerkesztési lehetőség van bennük, hogy kár lenne őket a gyárilag beprogramozott stílusokra korlátozva használni. És nem utolsósorban elég élethűen tudnak szólni, legyen az Yamaha, Roland, Korg, Ketron vagy bármi.
Szép napot!
Segítséget kérek !!! Valaki ismeri-e a "Microsoft Office PowerPoint 2007" progiját (PPS)
Nem tudom az mp3-at megszólaltatni a vetítés alatt, hogyan lehet????
Megkaptam az e-maileket Zenex és Zeneboy, köszönöm mindkettőtöknek! Tegnap már nem volt lelki erőm válaszolni (ma pótolom) olyan fáradt voltam, vasárnap délután 3-ra értem haza szombati lagziból - közel 300 kilométerről, nulla alvás, kemény utcai menet, egy remek lagzi, huh, hosszú volt. Ehhez a csárdás témához részemről a következőt: az csárdásban eredetileg nincs dob, ez tiszta sor. Hogy-hogy nem a zenei "kultúra" oda "fejlődött" hogy mégis belekerült. Én nem vagyok zenetörténész meg nagyokos hogy megmondjam hogy jutott ide, csak a véleményemet meg a gondolatomat osztom meg. 2-3 éve az egyik lagziban odajött hozzánk a lagzi "majdénbeszólokazenekarnak" vendége a "szokásos" dumával nagy mellénnyel meg nagy pofával viszont annál kevesebb ésszel hogy "Na mostmá valami pörgőset csináljatok már, csak itt állunk, nem tudom mit csináltok, itt játszani kell, normálisan játszatok, pörgőset, gyorsat, gyerünk gyerünk gyerünk." Egymásra néztünk a kollégával, oké, menjen ennek a kedves vendégnek az a jópörgősmulatós. Elkezdtük játszani a "doboscsárdást", halljuk hogy közben folyamatosan mondja meg hőbörög az arcával hogy "hogy lehet így játszani, ez semmi, ide pörgős kell, pörgős legyen, gyerünk, ez semmi, bla-bla-bla...." csak minket b@szogatott a haverjainak. Jól van öcsém, pörgős kell, adok én neked! 150-ről a tempót felnyomtam neki egyik számról a másikra vagy 170-re, azt 190-re, a végén meg 210-220-ra. Itt van bakker a pörgősöd, jó, fasza? "Járta" kb 190-ig, utánna meg csak billegett meg lesett, rajta kívül már senki nem táncolt, Na-mondom-elég pörgős? Nem szólt semmit aznap este. Az ilyeneknek lehetne játszani a CSÁRDÁST, dob nélkül el se tudna indulni. Szerintem ha megkérdeznénk egy csomó fiatalt az utcán, nagy százalékuk azt se tudná megmondani hogy mi az a csárdás, nem még azt hogy hogyan játszák, kell-e bele dob, stb. Biztos vagyok benne hogy ez lenne, sajnátlatos és szomorú. Én egyelőre maradok annál a játékstílusnál amit eddig is játszottam, nem azért mert igénytelen vagyok vagy mert nem tudom hogy kellene csárdást játszani vagy mert nem akarnám úgy játszani ahogy kellene, hanem azért mert erre mutatkozik "igény". Nem állítom hogy minden felé az országban, de amerre járok a környékben és ahová állandó jelleggel vissza-visszahívnak ott igen, erre van igény. Próbáltam már játszani az almatom felvételén hallható stílusban, énekelték de nem voltak rá vevők, nem álltak fel táncolni. Addig amíg ezzel játékstílussal ilyen bulikat meg lagzikat csinálok amilyeneket csinálok, amíg erre kelnek fel táncolni addig egyelőre ennél maradok. Mikor eljön az az idő (örök optimista vagyok) amikor az általam játszott "doboscsárdásra" azt mondják hogy "Mi ez, ez nem csárdás mert a csárdásban nincs dob?! Játsszál már nekünk normális CSÁRDÁST!!" -akkor elkezdem rendesen úgy ahogy kellene. Szinte minden egyes bulit úgy kezdünk a kollégával hogy szétnézünk, egymásra nézünk és valamelyikünk elkezdi mondani hogy: "-Ejj, ha nem kellene egész este egy mulatós se játszani... a első 2-3 szám után ide jönnének hogy gyerekek ez nagyon jó, csak ilyeneket játsszatok nekünk egész este, szépen finoman akusztikus gitár szólókkal meg "betétekkel" színesítve, két szólamban énekelve... DE HÁT ilyen úgyse lesz." Mondom erre: HÁTHA MAJD MOST (én az örök optimista)!!
Sziasztok!
Itt Kalocsa környékén,ahol most lakom,körberöhögnének zenészek (és nem zenészek),ha a csárdást más stílusjegyekkel keverném.Persze zenekarral könnyebb helyzetben vagyok élő dobbal,meg két fúvóssal.
Régebben voltak olyan sztorik,amikor egyedül kísérőautomatikázva nyomtam a csárdásokat,aztán amikor már a vendégek "ütemtelenül" a jellegzetes lassításokkal kezdtek "mulatozni",kikapcsoltam az automatikát,oszt'ment kézi basszussal meg harmonikával dob nélkül.Akkor volt a legnagyobb hangulat!
Annak idején én is szerkesztettem egy csárdás féle stílust (G70-re),lehet meg is osztom,ha van rá igény.
De az igazi kuriózum almatom beígért csárdás stílusa lehet! (De mi az a pq8 ?)
Feltettem egy csárdás stilust a 4 sharedre,eddig nem használtam még.Nem tudom ha sikerül letölteni...itt a link http://www.4shared.com/file/EFMrW1bt/001_Csardas01RS720.html
Így igaz Zenegér... annak idején 82-ben amikor elkezdtem járni lagziba még gitárral, én is így tanultam a zenekar többi tagjától. Lassú csárdás kb. 136-os tempóban, majd a végére lehet egy, vagy több gyorsat, vagy frisset hozzáfűzni.
Úgy látom, akkor itt a tök képzett zongoristák vannak előnyben, mert végül is eddíg az derült ki, magyar csárdást szabadon kell kísérni. No...é addíg még sokat kéne tanulnom, annyira sokat, hogy addíg már biztos nem zenélek. Így marad a varrógép stílus. Erdélybe meg biztosan nem vállalok lagzit, sőt már Kiskunfélegyházán sem. Marad az a környék, ahol lakom, ott meg tényleg már hírből sem ismerik az autentikus magyar csárdás megszólalást, táncolni meg még nagyon távolból sem tudnak rá... akkor minek erőltessük?
Igy megy a csárdás felénk is,Erdélyben,.Szerintem a jó billentyűs megcsinálja dob nélkül is a csárdást,igaz,nekem ez még nem megy jól,de van vagy 2 szintis barátom itt,egyik közüllük zenetanár,zongorát tanúlt zenesuliban,iszonyú jól megcsinálja.És igenis itt Kolozsváron van rá igény.Él itt egy népcsoport,amit HÓSTÁT-nak neveznek (én is közéjjük tartozom),akik Kolozsvár őslakosainak számitanak,egyszerü,főldész emberek,ősrégi tánchagyományokkal(úgyn. RENDBÉLI),népviselettel.Nállunk a táncot mindig a lassú csárdás nyitja,erre jön a gyors csárdás.Napjainkig is a bálokon a csárdás a fő muzsika.
Üdv.
Zajcsináló... igen, emlékszem rá, sőőőőt... nekem ez a stílus már sokkal régebben megvan. Még azt hiszem Csabitól kaptam úgy 2 és fél éve, amikor még Kantár Ildinek hívták... a lényeg, hogy én nem tudtam a halovány megszólaláson tovább lépni vele..
Zeneboy... mégsem annyira "összegyurmáztam", hanem a rolandos styl-t rendberaktam és kiegészítettem az odaillő dolgokkal. B.Bazsi styl-je ÍGY szól símán átkonvertálva rolandról Yamahára. Hozzá tettem C és D main-ban egy klarinétot, a pergőt átraktam rhytm1 track-re, hogy egy normális pergőt ki lehessen effektezni neki és A main-ban pedig kivettem a pergőt, és kiegészítettem a lábdobot 2/4-re, így még ez a szekció lett a legszakmaibb, ha úgy vesszük a mostani vita kapcsán. Arról nem tehetek, hogy egész máshogy szól egy rolandos stílus Yamahán, mint a saját hangszerén. Ha nem lett jó, akkor így jártunk. Bazsi stílusa így szól Yamahán, de sokan megkapták ezt a styl-t, mindenkinek elküldtem, aki kérte, vajon mit kezdtek vele? Szívesen hallanám mástól, sőt Bazsi szintén nagy izgalommal várná, ki, mire jutott vele, csak az a helyzet itt a fórumon, hogy az okoskodás nagyon sok esetben túlsúlyban van a tehetséggel és a összetartó munkával kapcsolatban, ezért nehéz megszervezni egy ilyen közös dolgot.
Ezért mondtam, hogy biztosan tudnék csinálni jó Yamahás csárdás stílust, de csak akkor, ha hallanák egyet jól szólni. Sajnos, amit Almatom feltett, az megvalósíthatatlan, mert többkezes, de másért is. Még nem találtam hasonló hangzású hangszert, mint amit balkézzel hozott a nótában a basszuson kívül.
Nem hinném, hogy azon bulikon -ahol zenélünk- mindegyikén kivételes násznép lenne, aiknek jó az autentikusan játszott csárdás/roma/mulatós. Mert bizony bulizni szoktak és mindezt lábdob nélkül teszik. Nem kell nekik a tucc-tucc a mulatós zenéhez, ezt a tapasztalat végett ki merem jelenteni.
Pedig ahogy logikusan átgondoltam, ehhez nagyon közeli megszólalást el lehet érni automatikával. A kulcs a zenész kézügyességében lesz....... vagy nem lesz! Ezen áll vagy bukik a stílus végsô megszólalása.
Úristen ember, hol éltek ??? 2011 májusában Magyarországon hol várják el a CSÁRDÁST mint olyant? Hol ismerik még az eredeti ritmusát, tánclépését, basszusmenetét, dallamfelépítését??? Itt budapesti (európai világváros, Főváros Európa vérkeringésében)zenészek azon vitatkoznak hogyan szólt eredetileg a csárdás ? Érdekel ez még valakit?
Mikor Picasso átküldte azt a stílus-szerűséget, amit "tsardasnak" szánt az elkövetője, már láttam/hallottam leki szemeimmel a most zajló zúgolódást.
Tudomásul kellene venni, hogy a "varrógépek" nem kimondottan az autentikus műfajok életbentartására, azok megszólaltatására lettek kitalálva. Nem mintha hiányozna bármiféle lehetőség is hogy az eredetihez erősen hasonlatos hangzatokat lehessen létrehozni... Nade mindenekelőtt konkrétan meg kellene határozni, melyik is az a "magyaros csárdás" ütem, ritmus, kíséret...Magyar vagy cigány csárdás? Nézz körül a youtube-on, és máris elbizonytalanodsz.
Mert anno vagy 30 éve a tánctanárunk olyan zenét hozott bizony a csárdás tanuláshoz, ahol a dobok ismeretlen fogalom volt.
Húzta a nagybőgős, meg a brácsás és léptünk rá ritmusra ahogyan kellett.
De manapság hogyha nem csap oda a lábdob meg a pergő, a mai generáció meg se tud mozdulni.
Tudomásul kellene venni, hogy (néphagyományok klasszikus értékei ide vagy oda) az elvárások, ízlések, szokások igencsak megváltoztak néhány évtized alatt.
Ritka fehér holló az a rendezvény, ahol még a klasszikusnak tűnő "ölelős csárdást" járják a vendégek. Akkor meg minek ezen hajbakapni, ami manapság már inkább ciki, mint menő ?
Félreértés ne essék, nem a dubcidubcis mulatós változatokra akarok senkit rábeszélni...
De az elmúlt 40 évben annyi kiváló magyar és külföldi sláger, bulizene született, hogy kár ilyeneken vitázni.
Régen elmúlt már az az idő, mikor a német meg a többi kilfeldi odavolt az "az-a-széép-az-a-széép-a-ki-nek-a..." ungarische műdalok megszólalásakor.
Megjegyzem mindez csak SZERINTEM...
Sziasztok!
Zenex!
Azért mert mikor meghallgattam furcsálltam, mert nem ez rémlett, mikor meghallgattam... Most átolvasva a kommenteket, megnéztem és jól emlékeztem, hogy valami nem jó, más! Így, már érthető, hogy ősszegyúrmáztál 2 stylból 1-et! Viszont Bazsit lehet inkább az érdekelte szerintem, hogy az ő stílusa, hogy szólal meg más gépen! Vagy tévedek!
Ne érts félre, jó a style olyan "hajnali tolatós" ,"agyonpörgős", dolgokhoz! Viszont, számomra elvesztette a bazsi által kreált "zenekaros feelingjét" !
Igaz, amit leírtatok!
Tomi! Korábban is hallgattam és gratula! Viszont, hasonlót arrangerrel még én sem hallottam! És 1 személyes varrógéptől élőben lehetetten megoldani! Ahhoz, hogy ilyen tömören szóljon midibe kellene megcsinálni, hogy a harmonika a hegedű, esetleg klarinét a futamokat így hozza!
Zajcsináló stílusa volt hasonló talán! Lehet, én foglalkoztam vele keveset, de korggal nem barátkozott össze..sajnos...
Persze, ha valaki mutat arrangeren hasonlót továbbra is kalap emelve..;)
Üdv: zeneboy
Ha lesz egy kis szabad idôm -bár nem szoktam a munkámat megosztani- csinálok nektek (akinek kell majd letölti) egy ehhez nagyon hasonló stílust. A stílus nem lesz bonyolult, mivel a basszer kizárólagosan az alapot fogja pengetni és ahhoz, hogy meg legyenek ezek a tipikus csárdásos basszeres lépések, ahhoz a balkéznek kell szépen perbasszusban lefogdosni az akkordokat.
Ha ezt valaki megtudja csinálni úgy jól fog szólni a stílus a keze alatt, ellenkezô esetben gyatrán. Na ezért fogom megcsinálni, hogy ösztönözze a billentyûsöket a gyakorlásra, hogy jól szóljon. Meg az milyen zsír: megyek szombaton az utcán és hallom a stílusommal zenélni a zenészt! Fogom hallani, hogy gyakorolt-e vagy sem. (persze ez nem igaz...........)
Na igen... ez már valami... sőt, nagyon is tökéletes... ilyenkor szoktam azt mondani, hogy holnaptól vége, soha többé nem állok közönség elé, mert ezt soha nem fogom tudni megtanulni.
Tomi... a hozzászólásod végéről lemaradt a: pq8!!!!!!!!
Mi is zakatolva nyomtuk a mulatósokat anno........ de kb 3 éve egyszer poénból elkeztem szabadon játszani és olyan minôségbeli különbséget hallottunk, hogy onnantól kezdve csak szabadon játszuk ôket.
...hát pontosan errôl van szó!!! Akkor miért kell eröltetni?!? A csárdásban nincs dob, tehát dob nélkül kell játszani.
Balkézben manuálisan basszerolsz -mert csak így tudod a csárdásra jellemzô basszer meneteket lejátszani- illetve jobb kézben hegedû + harmonika. Persze kérdés, hogy egy onemanband-nél ez mennyire lesz elfogadható, de ha én egyedül játszanám a csárdásokat, akkor is minden nélkül, ugyanígy tenném azt. A lelke születik meg a zenében az ilyen mûfajnak, ha nincs mellette egy monoton dob és basszus.
Bár ez nem buli közbeni felvételünk, de stilisztikára ugyanígy játszuk a csárdásokat, plusz még ugye az élô szaxi:
csárdás A sok szar ketyere után komolyan élvezet lesz a kötetlenség és a szabadság. Mész a nép után, húzod tempóban fel-le: hirtelen lelassulás majd fokozatosan vissza fel vagy ritmikai váltással egy másik dalba............nem szabad a csárdásokat gépre tenni és nem értem miért erôlködik mindenki a mulatós stílusokkal: megöli ezt a stílust!!!!!!!
Kedves Fórumosok!
Nem rég értem haza a Nemzeti Vágta elődöntőjeként meghirdetett Festetics Futamról, ami ( a kevésbé érintettek kedvéért) egy lovasverseny, kitűnő programokkal vegyítve. Itt láttam és hallottam Pintér Tibor, a komáromi lovas színház vezetője és társulata, illetve vendégművészei előadásában több operett, opera, rock-opera és musical részleteit, azonban a lenyűgöző az volt számomra, (gondolom, mások is egyetértenek ebben velem, és amit eddig magam sem nagyon hittem el) hogy Pintér Tibor lóháton, mozgás, sőt vágta közben énekelt!
Semmi kamu, a mikroport az elején ki-kihagyott, aztán beállt a rend és több ezer ember tapsolt a teljesítménynek!
A műsorban elhangzott Pintér Tibor lemezéről a " Nem azért, csak azért, a te kék szemedért" kezdetű dal, ami talán a helyszín és a körülmények miatt, de nekem is megtetszett. A népi zenekari változatát hallottam már, de ez a feldolgozás számomra ismeretlen, viszont a közönségnek nagyon tetszett.
Ha valakinek esetleg már meglenne, örülnék a segítségnek.
Üdv.: molnardodo
Hát persze...persze... így igaz!!! Na, vajon miért is kell nekünk magyar csárdásokat játszani??? Már eleve fel lehetne fogni ezt egy tudathasadásos problémának, ha azt kezdenénk bogozni, hogy egy lakodalomba ha csárdást és roma, vagy akármilyen mulatós zenét akarnak hallani, miért nem hívnak cigány-zenekart??? Na miért is nem??? -Tudja mindenki. Mekkora rend lenne már a szakmaisággal, ha a lagziban lenne egy cigány-zenekar, egy tánczenekar, egy DJ, aztán ott lenne Santana a latin zenékhez, és hát ne felejtsük ki Elvis Presley-t, vagy Jerry Lee Lewis-t a rockyk-hoz...
Igazad van és én is ezt a megoldást alkalmazom, ezért ha valaki valóban tudna csinálni egy autentikus csárdást, sokat segítene mindannyiunkon.
Varrni talán már tudok egy kicsit, de a szabás még nem nagyon megy, így aztán a szoros gatya is lötyög a helyén...
Maradjunk annyiban, hogy a kompromisszumok áldozatai vagyunk.
A legkellemetlenebb ebben a diskurzusban, hogy az érintettek nincsenek jelen!
A cigányzenekarok, a cigányzenészek.Ez az ő asztaluk volt(hivatásuk), míg egy általam nem ismert, de annál jobban elitélt ember, a gazdasági miniszter egy tollvonással elintézte, tönkretette a zenésztársadalmat.Bennünket is!Megbocsáthatatlan....
Más iparágakhoz képest a biztonságos, kiszámítható jövő elúszott.
Ismerjük a jelent. a csalóké,a becsteleneké a jövő.
A politika mindent tönkre tett./ennyit az esztam-ról...
Megbántani csak az elvakult, beképzelt embereket lehet. Mindenképen szeretenék csinálni egy igazi csárdás stílust. Nem kérek senkit, hogy küldjön, vagy tegyen fel egy kész..melegmálét. Én is meg tudom csinálni, de ahhoz kellene hallani egy olyan felvételt, ami Yamaha "varrógéppel" készült, tökéletesen megfelel a szakmai előírásoknak, és még élvezhető is.
Egyébként, ha úgy pontosabb a meghatározás, akkor mondjuk azt, hogy csárdás stílus hiányában ilyen és ehhez hasonló stílusokat használunk egy jó páran a csárdásokhoz.
valójában a mosfetnek a csöves végfokokra jellemző az átvitelük,tehát nem igazán korrekt,de kellemes a fülnek,ezért tipikus a felhasználásuk basszusgitár erősítők végeként :)
és mondjuk jófajta 2x600-as végfok új árban nem nagyon van 1100-1300 euro alatt,de inkább felette...
Sziasztok!
Senkit sem szeretnék megbántani, de őszinte véleményt kértetek a stílust illetően. Nem tudom, honnan ered a megállapítás, hogy egy jó kis "csárdás styl" készült...
Mint az a nacionálémból kiolvasható, "kivetkőzött, kivetkőztetett" dobos is volnék és Sambácsinak teljesen igaza van, ez a stílus egyáltalán nem csárdás, sőt, a közelében sincs.
Ő pontosan leírta a stílus fő jellemzőit, amit utólagos engedelmével még kiegészítenék annyival, hogy a csárdás stílus egyáltalán nem játszik ingabasszust, hanem 1/4-s hangsúlyokat. Az ettől eltérő ritmus és basszuskiosztásokat pl.: átmenőt a "friss" illetve "gyors" változatnál találunk.
Tisztelettel üdvözlök mindenkit: molnardodo
Sambácsi... nem vitatkozom, azonban kíváncsi vagyok, milyen csárdást lehet kicsikarni egy ilyen varrógép (Almatom) nevű hangszerből, mint az én Yamahám? De akkor még a közönségnek kellene, hogy tetszen, mert nem mindíg a szakmaiságot várják el...
A legnagyobb problémát mindíg a dobok okozzák, mert ugye a magyar csárdásban nincs dob szekció, de ha már ott van a gépben, akkor valamit mégis kezdeni kell vele. Aztán van még egy sor probléma, de ezt most ne részletezzük.
Nyitott vagyok a kritikákra, elfogadom, de szeretnék hallani egy ennél élvezhetőbb, mulathatóbb csárdás stílust is had tanuljak belőle.
Még egyszer leírom, az alább közzétett felvétel B.Bazsi Roland G70-es gépén készült csárdás stílusából Yamahára konvertált változattal lett elkészítve. Egyébként én is használok egy nagyon hasonlót. Van olyan stílusom, ami ennél jobban hasonlít az eredeti csárdás megközelítésre, de azt szinte nem is lehet használni, mert akárhogy editálom, nem jön ki belőle normális hangzás...
Így alakult ki nagyon sok "varrógépes" zenésznél az ESTAM használata...
Sambácsi... benned van minden mulatós zenész összes reménye...
Sokszor jutottam hosszas munkával a semmihez.
Eszméletlenül rosszul esik bárkinek,(nekem is), hogy a befektetett munkaórája arányában semmit nem ért el.
Mégis szakmailag ez a csárdás vacak.
1.
A csárdás stílus két negyedes.
2.
Nem tartalmaz esztamos kíséretet.(4/4?)
3.
A bőgő nem feltétlenül inga basszust játszik.
(hanem átmenőt...is)
4.
A stílusjegyhez tartozik még a pontozott negyed használata is.
5.
Szakmailg úgy segítünk egymáson, ha helyre tesszük a dolgokat.
6. Én nyitott vagyok minden jó megoldásra...
Itt nem lehet pontosan érteni, hogy kérdezed, vagy állítod, amit mondtál... Egyébként mindegy, mert mint említettem, arról a csárdásról van szó, amit B.Bazsi küldött, de hiszen ezzel kezdtem a hozzászólást... és mégsem az, mert ez úgy történt, amikor először a kezembe került árkonvertálva, amit Drága Picasso kollega csinált, mert én nem boldogultam a Style Works-el, rögtön kiszúrtam, hogy nagyon hasonlít az én csárdásos styl-emre. Nosza, a kettőből csináltam egyet, vagyis inkább a Balázsét kiegészítettem egy pár dologgal, ami az enyémbe benne van. Ezen kívül minden lényeges dolgot benne hagytam. Így is több órás munka volt, de megérte, mert felfedeztem, hogy további finomítások után még kellemesebb kis csárdásos arrangerációt lehet faragni a kettőből...
Ez határozottan jó kis styl lett gratula!
És szerintem akárhogy is el szeretnénk kerülni, akkor is nyomni kell néha a mulatóst, mert igénylik sokan, és nekünk azt kell játszani amit a közönség akar!
Sajnos nem nagyon kell az embereknek az igényes muzsika, ha betoltak az arcba pár felest, onnantól csak mulatni akarnak!
Hát ez a nagy valóság, és nem igen fordul meg egyhamar!
Valóban igazad van, én annyiban egészítenélek ki, hogy a komoly végfokokban mind a nagy felületű hűtőborda, mind a ventilátor(van olyan vég amelyikben 4 db is), megtalálható!
Nem kukacoskodom, csak azért írtam mert a passzív hűtőbordák sem véletlenül kapnak helyet a végfokokban, és csupán csak ventilátorral felszeret teljesítményerősítőt még én nem láttam. Ez még nem zárja ki a létezését, de olyat biztosan nem mernék venni!
Nem szívesen teszek fel mulatós demót, mert sokan frászt kapnak tőle ezen a fórumon, de miután B.Bazsi megkért, hogy pofozzam ki az általa kreált mulatós styl-t, és készítsek vele egy felvételt, közzé teszem az eredményt:
Amikor nálam beszólnak buliban, hogy "valami pörgőőssset", akkor rendszerint ilyesmit szoktam játszani, nem az agyonrágott hosszúfeketearanyesőt...
Akinél esetleg mégsem veri ki a biztit, nyugodtan írhat véleményt.
Nem olcsóbbak a fetes végek, mint a tranzisztoros társai, azonos teljesítmény mellett
semmiképpen!
Ami meg a kínai csodákra van írva, nem kell minden esetben elhinni, és az a tapasztalatom, hogy legtöbb esetben a megadott teljesítmény 20-30%-át sem adják le(ami nem is csoda, hiszen egy 1,2kW-os végeben 2Kw-os trafó van általában)!
Szóval az áramfelvétel alapján nagyjából meg is lehet határozni a teljesítményét! 600W-os áramfelvétellel soha nem fog 1000W-os kimenő teljesítményt produkálni egyetlen végfok sem, ez fizikai képtelenség is lenne!
És egy jó, mosfet technológiával készült végfoknak sokkal szebb a hangja mint tranzisztoros társainak, cserébe igaz kicsit nehéz ez is!
én többek között hangosítással (is) foglalkozom(RAM Audio motyóval),minden profi végfok ventillátoros,nem azért,mert olcsó,hanem azért,mert sokkal hatékonyabb,mint a passzív hűtés :)
térvezérlésű tranzisztor lehet,hogy olcsóbb,meg valszeg kisebb táppal is beéri,szerintem nem kompromisszum,meg az elavult technológia mindig megdrágul idővel(DDR1 RAM jóval drágább mostanára,mint a sokkal modernebb DDR3)
Sziasztok...
Józsi... talán, mert nem annyira anyagigényesek, vagyis kevesebb alkatrészből állnak, de van itt még valami. Azt tapasztaltam, amióta bejöttek ezek a végfokok, egyre nagyobb előszeretettel alkalmazzák bennük a viszonylag olcsón megoldható ventillátoros hűtést. Hááát... nekem azért a régi jó nagy hűtőbordás végfokok jobban bejönnek.
De nagyon szivesen elmennék és tanulnék............. Ez a vendéglátós zene egy borzalom. Nem tudom magam kiélni benne igazán. Szeretem, de nekem zeneileg ez kevés sajna.........
Minden évben megrendezik városunkban a Lamantin Jazz fesztivált.
Ez nem csak jobbnál jobb zenekarok fellépéséről szól, de akit érdekel részt vehet egy
kurzuson is, ahol megtapasztalhatja az együttzenélés örömét, és egy hétig komoly kvalitású
zenészektől, tanároktól tanulhatja a zenei finomságokat.
Ha valakit érdekel, itt tájékozódhat a részletekről:
Lamantin Jazz Fesztivál
"Visszatértem" némi kis kaland után talán néhányan még emlékeztek rám... Noha nem sok vizet zavartam ittlétem alatt. Remélem mindenki jól van, a muzsika is pörög :) Szép napot és jó hétvégét mindenkinek ! Üdv : Pety
Napsütéses szép napot
Lehet, hogy hatalmas baromságot kérdezek, de az ilyen dolgokhoz nagyon hülye vagyok! A hangszerről tudom a laptopot csak mint kijelző monitort használni? Remélem érthető a kérdés.
SOS kellene a válasz, mert nemsokára indulok itthonról.
Köszi, előre is!
Tegnap megjártam Dunaújvárost, megnéztem a npv80-ast. Meg is vettem. Nagyon bejött. Nem túl nagy, tanulásra kiváló, és olcsó. A billentyűzete volt nekem furcsa, kicsit öszvér megoldás, de még az is hasznos.
Szia Róz!
A csend is hang, "tuttommal" és ha ott a zsinórok "hárfaként" suhognak, lehet, hogy szebb a dallam... ja és egy-egy repülésnek biztosan lehet tudni a végeredményét.
A nyögdíjasok meg játszanak számháborút.
Szia Dodópapa!
Sok mindenben igazad van, de már eleve egy bányászbéka van a felfelé vezető út bizonyos részén és az Ő hátsófelétől nem látom az alagút végét, főleg ilyen amatőr megközelítésből.
Szia Kecsi!
A födid nagy májer!Árul Yamahákat,mindíg más típust.
Ismerem a srácot,nagy csencselő.A vevő ha rákérdez,azt
mondja:"feloszlott a zenekar,másra kell a pénz".
Szia:
Rozi
Szia Mis!
Mílyen gyógyszert vettél be??!!Már elnézést a hülyekígyó csípett meg?
Ismered a hármas szabályt!Ép ember ép gépből ép ésszel nem ugrik ki.
Tudom,hogy itt szó sincs repülőről,de hát nem tudom mílyen hangszínek
vannak gyárilag az ernyőn.Persze Te tudod,de ha majd hínak a nyögdíjasaid
akkor mit játsszol?A fejükre húzod az ernyőt?Vagy zálogosdi az ernyő alól?
Ne vedd ám ezt tőlem bántásnak csak viccótam.
Szia:
Róz
Szia Misibá!
Én viszont bányagépekre cserélném a cuccot, mert onnan mégis csak felfelé vezet az út...
A gyógyszerrel csak annyi a baj, hogy a régihez hasonlóan ezt sem fizeti a TB és ugyanúgy nem ér semmit,(csak tudnám, miért fizettem 42 évig a járulékot) úgyhogy zsebből vagyok ilyen hülye, de azért ha a kettőnk irányzatának csatlakozási pontját jól meghatározva a felszín közelében találkozhatnánk, talán mégis lenne kiindulási alapunk. Azonban a Napóleonokat és Einsteineket most inkább a szobájukban hagynám minden állítólagos nőrokonommal együtt, mert nem értékelnék egy újabb hangszervásárlás ötletét és a felszín alatt esetlegesen fellelhető aranyleleten sem szeretnék osztozni senkivel...
Én tudom, hogy a zene nem is olyan régen még érték volt......minden szempontból...
Nahálaistennek......... Te.......... honnan van neked zöld pipád? Komolyan mondom, én visszaadom az enyémet... Az még csak elmegy, hogy nem tudod leírni a floppy emulátor kifejezést, de nincs képed felrakni magadról semmit??? Akkor légyszíves itt ne jópofáskodj!!!! Ismeretlen lelkipiócákra itt nem vagyunk kíváncsiak.
Szia Csordi!
Most kinn a cucc a garázsban (garageband lettem ), de emlékeim szerint a mixerben kéne katatnod...
Tehát a Mixing console-ban el kell léptetni az "Effect" lapfülig, és ott tudsz belenyúlni a Set Up gombbal a mikrofon effekt fajtákba, azok részleteibe. Mixing console(panel part)/Effect/Type... értelemszerűen a mikrofon kiválasztva. De ugyanígy a többi sávhoz is itt tudsz beállítani kedvedre való effekteket. Persze ha már sikerült valami jót összeállítani, ne felejtsd el memorizálni (regmemory)!
A gépkönyv elég esetlen, de azért sokmindent ki lehet hámozni belőle.
Ha rájössz a logikája menetére, sokkal egyszerűbb lesz, meglátod!