cigi,pia:)
régebben nekem engedélyezett a zenekar 2-3 sört konci előtt,mert mindig totál be voltam darázva:)
a többiek nem ihattak,mert akkor nem volt megállás a sárga földig:)
Uhh...ez a legkeményebb. Előre betanult szóló...vajon sikerül-e? Elcseszem vagy nem? Ehh, ismerős!
Sokszor előfordult velem, hogy az agyongyakorolt futamokat egyszerűen nem mertem beletenni a szólóba, mikor rá került a sor. Ilyenkor jól jön a jó öreg pentaton...
Van valami, amit már régóta meg akarok kérdezni. Az én esetemben ez kapcsolódik a játéktechnikához is valamilyen szinten. Lámpaláz ellen ki hogy védekezik? Hogyan lehet alkohol nélkül ezt leküzdeni? Kiváncsi vagyok a tapasztalataitokra. Mert nekem személy szerint ez egy nagy probléma. Emiatt nem is nagyon szerettem koncertezni...
nem tudom. ha valami idegesít bosszant akkor sokat tudok hibázni. a szorongós hangulat nem eredményez nálam jó zenét. sokkal inkább a pozitív hangulat. fel kell oldódni. pl ha lámpalázam van szintén nagyobb a hibalehetőség. sokszor azt veszem észre hogy nem szabad gondolkodnom mit játszak. csak érezni az ütemet és hagyni ami jön. olyankor jönnek a jó dolgok. ez imprónál van nekem
alvás közben tanulsz. Ezt agykutatók állítják. ezért van hogy másnap pihent friss fejjel jobban megy. de ez a hullámzuás nem drasztikus szerintem. mert valahol az adott színvonalad körül kell lennie. Mindenkinek van rosszabb jobb napja. VAn mikor nem megy a koncentrálás. Van amikor spanolva vagy mondjuk más zenészek által és jobban játszol mint általában.
a játék minősége nagyban függ a lelkiállapottól.
hát ezzel nagyon egyet tudok érteni.
csinálom,gyűröm,nem megy,villámokat szórok,szentségelek,újra neki esek,méginkább nem megy,most töröm ketté,kivonulok egy cigire,utána sem megy,oké bazze,gitár elrak...
másnap meg megy,mint az ágyba szarás:)
SittesJoe:
semmivel se törődj, az aktuális "tudás" mindig hullámzik.
Ha nekem valami nem megy, izmozok rajta aztán sikerélmény nélkül elrakom holnapra. És csodák csodája, általában másnapra "elsőre" menni kezd!!!!
meg mondom, a technikai tudás hullámzik, nagyon függ az iegállapottól, fölb*szták-e az agyadat előtte, álmos vagy-e, kóláztál-e. stb.
nyugi, nyomjad.
az egyéniség van a kézben szerintem. és az a fontos mert az bármilyen cuccon átjön.
a vastagabb húr teltebben szól . én is azért cseréltem le 11-ről 12-re mert nagyon vékonykának tünt a felvett hang a vékony húrokon
Amikor még dobolgattam, a dobtanárom mindig azt mondta, hogy a nehéz dolgokat lassan tanuljam meg, hangról-hangra gyakoroljam ki. Így nem rögzülnak a hibák, és hibátlan lesz a későbbi előadás is. Ez ugyanúgy igaz gitárra is. Én ezért szeretem nagyon az akusztikus gitárt, mert ott derül ki igazán, hogy milyen szinten is állok. Ma már szinte csak azon játszom. A kényelemről csak annyit, hogy hallottam olyan blueszenészekről, akik 12-13-as húrkészleteket használnak a hangzás miatt. És mindennap gyakorolnak vagy koncerteznek. Szerintem a kézben van a lényeg. Anthony Jackson-tól megkérdezték egyszer, hogy milyen effektet használ. Erre felmutatta a két kezét, hogy ilyet...
Én azt tudom elmondani, ami az én tapasztalatom. Fontos hogy lassan gyakorolj és tanulj meg dolgokat ugyanis az agyad kell szoktatnod. Szerintem a kéz mozgása a kisebb gond. Ezért van hogy aki fiatalon kezdi a zene tanulást hamarabb el ér magasabb szintet és könnyebben.
Akkordoknál ki lehet találni akkordváltás kombinációkat, és TV nézés közben remekül elsajátítható. Nekem ment. Gondolom akkor másnak is :)
A lényeg itt is hogy amíg nem megy flottul addig nem érdemes tempót emelni mert ha a rossz beidegződést gyorsítod fel, abból csak maszatolás lesz és sokkal nehezebb lesz később kijavítani a már memorizált mozdulat sort.
Skálázásoknál ugyan ez a helyzet. Sokféle ujjrend létezik sokféle pengetési technikával. Én azt szoktam mondani hogy mindenki találja meg magának a legkényelmesebbet. Nem biztos hogy ami például Paul Gilbertnek fekszik az neked is jó. És ez lehet fordítva is igaz. Neki sem kényelmes minden fogás. De a poén hogy ebből, lehet egyéniséget kovácsolni többek közt. Nézd meg Gambale játékát....miért nem használ váltott pengetést amikor Gilbertnek bejött?
Skálánál komplexebb a dolog mint akkord váltásnál. Itt a két kezet is össze kell szinkronizálni. Iszonyat unalmas skálázni. De hasznos. Kezet is tornásztat és tájékozódni is megtanít a gitárnyak teljes hosszán.
Itt is azt mondom, lassan járj tovább érsz. A metronóm segít abban hogy pontosságot tanulj, bár csak metronóm szerintem zeneiséget is öl. Agogika!
Én úgy gyakorlok új skálát, figurákat hogy csinálok hozzá zenei alapot És arra játszom. Ugyis az a cél hogy zenei közegben szólaljon meg végül. És lassú tempóban csinálom amig a hangsúlyok, dinamikák nem olyanok amilyennek szeretném. És igyekszem több fekvésben is megtanulni. Ez baromi hasznos tud ám lenni.
Az hogy a gitár mennyire kényelmes? Persze ez is számít, de szerintem ez nem lehet akadály. Főleg ha több gitárod van. Nekem az ibanezem tekerésre termett. vékony keskeny nyak minimális húr távolsággal. a wolfgangomnak vastagabb nyaka van és a húrok is feljebb vannak hogy a torzitó nélküli játéknél ne zizegjen a húr és a slide gyűrűvel is használható legyen.
Nem oly rég neki kezdtem "edzeni" akusztikuson. 12-es húrok elektromoshoz képest nagy nyak. Igen szokatlan volt, de hemer át lehet szokni. Én rendszeresen igyekszem játszani mindhárom hangszeren így nincs gond ha mondjuk akusztikuson kell csörögni. És az akusztikus igen csak jó tréning elektromos előtt.
Persze, mert volt a kezében 2 percet, nem? Ha huzamosabb ideig azon gyakorol, vagy neadjisten ilyen gitáron kezdett volna játszani, akkor meg milyen fasza lenne, nem? Szóval nem kell ezt túlmisztifikálni. :) Lehet, hogy egyik nyak jobban bejön, másik meg kevésbé, de hogy tudj játszani mindegyiken, csak megszokás kérdése.
nem az érdekel h hol tart, hanem hogy én mit csinálhatok rosszul ?
most pl kaptam tanáromtól egy ujjváltós-skálát hogy azt gyakoroljam, abba pl beleadtam amit tudtam és eredeti tempóhoz képest sztem 10x gyorsabban és pontosabban fix hogy megy, csak az érdekel h lehet e olyan amit rossul csinálok :)
Nem tudom, volt már pár gitár a kezemben, nem olyan sok, de azért párat már próbáltam és szerintem abszolút megszokás kérdése, szóval ezzel ezért nem értenék egyet. Persze nem az extrém esetekre gondolok, amikor olyan vastag a gitár nyaka mint az ember combja, de azért manapság már nincsenek ilyenek. :)
hát lehet az is, pl az rg320 nak köztudottan elég széles fogólapja van, nekem meg nem nyúltak még meg úgy az ujjaim ahogy kéne, ezért próbálok majd mielőbb váltani egy rg550re-rg570 re
pl bombiy rg750 ese ilyen szempontból kényelmesebbnek tűnt,de ezen is lehet faszán jáccani az nem vitás
Figyelj... Csak lassan, fokozatosan, szard le, hogy a másik hol tart, attól nem lesz jobb, ha kapkodsz... Szépen nyugodtan... A metronómot ne 10bmp-mel emeld, hanem max 3-al meg ilyesmi... Szerintem mást nem lehet tenni, gyakorolni kell és szépen fokozatosan emelni a tempón.
Lehet az ujjaid mozgása végett darabos.mert még az ujjaid nincsenek jól´´beedzve´´.Skálázást próbáld ki.Kicsit unalmas. pl Liszt Ferenc is naponta több órát skálázott.Szóval Dúr,dór,fríg,líd...HAJRÁ
namost pl nekem oylan gondom van hogy kb 10 hónapja gitározok, és amit a legelején tanultam és sokszor gyakoroltam, még azok sem mennek zökkenőmentesen és ez keserít el....nem várom el azt hogy a glasgow kiss menjen elsőre, de pl amit úgy 80-100 alkalommal elpróbál az ember ott már nem várnék el ilyet...legalábbis azér zavar mert vna olyan ismerős aki velem egyidőben vagy éppen később kezdte és sokkal összerakottabban tolja :S pedig eddig télleg lazára vettem a figurát, msotanában hónapok óta már nagyon sokat gyakorlok és mégsem jön úgy össze...az akkordokkal pl gondom van, főleg a váltással, a skálákkal sokkal jobban elvagyok
Még több gyakorlással, erre nincs más mód. Nekem másfél évbe telt mikor elkezdtem úgy igazán érezni a gitárt. Addig darabos volt, aztán folyamatosan oldódott. Még most se tökéletes, sztem a teljes laza játékhoz nagyon sok év és/vagy rengeteg gyakorlás + tehteség kell.
Ez kemény dió, de a sok gyakorlás az már nagyot lendíthet a dolgon. Szerintem egyébként ez pont egy olyan dolog, amin az idő segíthet, mármint egészen egyszerűen az, hogy már nem csak pár éve van az ember kezében a hanszer, hanem régebb óta, meg rendszeresen gyakorolgat, meg ilyesmi...
De ha van konkrét javaslat azon kívül, hogy vegye az ember lazábbra a figurát, akkor arra kíváncsi vagyok én is. :)
engem az érdekelne, mi az ami segít megszüntetni a játékomban a "darabosságot"
mostanában többet gyakorlok, sokkal, de a hangok valahogy nem akarnak összeállni, olyan darabosnak tördetnek hallatszik hiába játszom azt ami a abban van vagy amit kéne, ez a részlet mégis idegesítő
tippek hogy ezt mivel lehet kiküszöbölni ?
Egy kissé elakadtam egy egyszerű számnál: JLee Hooker boom boom-ja érdekelne, de a tabok amiket találtam, hát nem is tom....Valaki tudna segíteni, hogy s mint játsza a Mester?
Talán az első szám aminek leszedtem a kíséretét meg később a szólóját
az a P.Mobil-tól ..az úton menj tovább, ne nézz ne nézz vissza már..
vagy valahogy így volt. A szám pontos címét nem tudom.
Sőt még ezt megelőzően Tankcsapda Egyszerű dal. Utóbbit
biztosan azért mert olyan egyszerűnek tünt.
Lehet, hogy most sokan elküldenek a fenébe, de én a sokoldalúságban hiszek. Én mindig azt vallottam, hogy egy zenész ne korlátozza magát egyetlen stílusra. Nem tudom láttátok-e a Crossroads című filmet? Amikor a végén Steve Vai legyőzi önmagát :). Milyen remek az a blues párbaj, és milyen nagyszerű a klasszikus etüd a párbaj végén (Eugene"s Trick Bag). Egy kis blues, jazz, rock, klasszikus és milyen nagyszerű dolgokat lehet belőle csinálni...
én a fórumon írok nagyobb részéről érdeklődtem. ritkábban foglalkoztat az valakit hogy mi az a modális skála mint hogy hogy is van az a tappinges arpeggios izé?
Tudom hogy vannak jó anyagok más témában is. Sokat ismerek. és télleg jók.
Legalábbis a metál-oktatókban:)
Vannak nagyon hasznos és jó oktatók is, amik nem a gyorsaságmániáról szólnak, meg a százezer féle teppingről. Érdemes rendelgetni pl Berklee-kiadványokat, sokfajta stílussal foglalkoznak.
sziasztok, eladó a peavey exp raptor plusom, irányár 35e Ft. két éve használom, jó hangja van, sunburst, 21 bund, vintage tremolo. kezdőknek mindenképpen ajánlom, egyes helyeken pedig mondták, hogy jobb, mint a 50e-es vorsonok. én azokból egyet megfogtam és könnyebb volt, mint az enyém. ez most nem fikázás, hanem tény. emailt írjatok, légyszi. kösz.
csak azért mondtam mert télleg ha megfigyeled tapping arpeggió legelöl :)
pedig szépen felakkordozni egy nótát épp oly figyelmet követel.
de szólóra és ritmusra is megvannak a jó kis iskolák.
Nekem a tanár azért volt fontos mert tudtam hogy mikorra mit kell tudni, és jobban odatettem magam. Mióta nem járok tanárhoz, sokkal lassabban haladok (vagy az is lehet sehogyse:) ) szóval kell valaki aki rugdos előre. Lusta dög vagyok. :)
Sajnos nekem a tanár kimaradt. Bár így utólag lehet, hogy ez nem olyan nagy baj... Valahogy jobban megmaradtak dolgok így, hogy saját fül után rádió, magnó vagy TV alapján kellett kitalálnom mindent. A Smoke on the Water szólója például a mai napig a kezemben van, pedig már nem zenélek zenekarban. De az iránymutatás fontosságával teljes mértékben egyetértek. Útmutatás hiányában én sajnos jópár évet vesztettem, mire rátaláltam a nekem tetsző és reális irányvonalra.
én muszty dobay val kezdtem. és elösszőr megtanultam "tábortüzezni". akkordok, pengetések, bontás. majd jött életem első metallica /easy/ kottája. jöttek a riffek. később az első metallica szólók. majd zeneelméletes könyvek, és a gitártanár. na ő ráterelt a jó útra hogy is kellene ezt mívelni. meg belevitt az imprózásba. aztán 2 év után újra magamtól meg oktató anyagokból. videókból könyvekből. De az iránymutatás nélkül sehol sem lennék.
Érdekes, én ezt a módszert sokkal később kezdtem el. Amikor elkezdtem gitározni, a gyakorlás abból állt, hogy ment a rádió és az aktuális slágerekre próbáltam pötyörészni valamit. Szerencsére abban az időben (nyolcvanas évek) még jobb zenék mentek. Nagyon jó iskola volt, sokat köszönhetek ennek az időszaknak meg a jó öreg Cremona gitáromnak. A céltudatos gyakorlás és a tanulás csak sokkal később jött. Bár ez visszaütött pl. a zeneelméletben, sajnos elég hiányos a tudásom.
attól függ mi a cél. ha játéktechnika akkor mindenki a szólókra gondol. Pedig pl akusztikusan akkordozni, vagy riffelni,....ugyanolyan technika kell hozzá. Én pl mostanában sokat gyúrtam akusztikusra. Mert szarnak éreztem a ritmusgityózásom.
Első szám (ami nem ilyen csak refrént akkordozós, hanem kíséretet végig tudós): Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Első szóló: Black Sabbath - Iron Man (akusztikus gitáron tanultam még meg, mikor szólót akartam már tanulni, de 12. fekvés felett nem tudtam nagyon játszani, ez meg 9.fekvésben van :) )
Első szóló ami nem ment elsőre: Black Sabbath - Paranoid (szintén akusztikus gitáron :) )
célszerű ahogy Landmine is mondja, megtanulni az alapvető technikákat. Ez később nagyban segíti a további dal tanulást. De ezt megteheted dalok tanulása által. Az első szólókkal hónapokig elvoltam. Ma azok kb beletelnének v fél órába is :)
Az első dal a Felkelő Nap Háza volt.
Az első szóló a Smoke on the Water szólója volt.
Az első szóló, amit nem tudtam lejátszani, az a Sweet Home Alabama 2. szólója volt.
legelső dal még apámtól a ghost riders in the sky.
legelső szóló meg a nothinig else matters.
a legelső instru nótára nem emlékszem de asszem szatriáni volt
Én metallikákkal kezdtem, és addig nem keltem fel, míg (tab hiányában) le nem szedtem a Sanitarium szólóját. Mellette meg Nothing, Master(bár rosszul), stb. Aztán rájöttem, hogy amíg alapvető technikai elemek nincsenek a kezemben, nem érdemes dalokat tanulni, mert soha a büdös életben nem fog úgy szólni, ahogy kellene:) És elmentem tanulni.
Minden Ferroglobus fémtelepen van különböző belső átmérőjű és falvastagságú rozsdamentes acélcső. Menny el egy ilyen helyre, járdd végig a sorokat és dugdosdd bele az ujjadat a fektetett hosszú szálakba! 0,5 mm falvastagságú tökéletesen erős és kopásálló! 8 cm-es darabot ingyen, vagy két sörért is levágnak neked. Mondd meg, hogy mihez kell!!!
Ez a másik amin filóztam. Kéne nekem egy elektroakusztikus cucc is, mert D-re hangolva 9-essel nálam megdöglik a slide játék. Azon a húrtáv is nagyobb, meg mehetnek rá vastagabb húrok is.
Mostanában Slash slide témáit próbálgatom. Annyira nem érdekel, csak...van ilyen is oszt nehogy má" ne tudjam!
Van egy másfél órás Boni Taylor koncert SVHS HIFI- Stereo hanganyaggal szallagon, amit saját paraboláról vettem fel, vagy öt évvel ezelőtt. Ott aztán szólózik a hölgyemény tisztességesen Slide gyűrűvel! Jó tanulólecke, mert sok közeli snitt van!!!
guns - bad obsession, rocket queen, metallica - Aint my bitch, Clapton unplugged - rummble on.., walking blues
Queen - tie your mother down.
Bluesok között egy rahedlit találsz
Szia!
Sajnálom,ha úgy érzed,nem vagy ilyen szinten,de ha az elejét?l elkezded átvenni az anyagot, akkor rengeteget fejl?dhetsz.
Az igaz,hogy szorgalom kell hozzá.
Egyebként az els? gyakorlatok kezd? szinten vannak.
Sziasztok!
Eladnám vadonatúj (egyszer néztem meg) Alapi gitársuli dupla DVD-met 5e Ft-ért.
Ajándékba kaptam, de sajnos még nem vagyok ezen a szinten és pénzre most nagyobb szükségem van.
Érdeklődni ezen a címen lehet: simon0829@t-online.hu