megnézegettem a honlapot és semmi röhögnivalót nem találtam benne, meglepett az emeletes osztott tekercs amelynek a gondolata bennem is felmerült. Szerintem, ha kísérletezgetsz sokkal több örömedet leled benne mintha neves modelleket koppintanál le hajszálra, gitárépítésre gondolok ..na de ezt majd még ..
Nem tudom mennyit lehet egyszerre írni, ezért osztom a közlendőimet. A képtárban fogtok látni csapmágneses megoldást, ott már alkalmaztam a vékonyabb lapkákat, igazán 3 darab kellett. Azt hittem a csapok párositásos mágnesezése valamilyen hatással lesz, de nem érzékeltem semmit. Amin polemizáltok (találmány, szellemi termék védelme)én is átestem (de csak lelkileg). Azt hittem feltaláltam a kétpálcás nyakmerevítést, amit alkalmazok; természetesen vannak kétpálcás gitárnyak megoldások, meg folytathatnám a sort. De hát csak az én számomra volt új dolog, mivel ismertem hiányos volt. Azóta kutatok és feladtam mindenfajta "szabadalmaztatási" álmot. Ahhoz nagy tőke kell és úgyis "ellopják".
Más eddig 4 gitárt építettem. Találtok majd egy "botgitár" képet, az az alap, arra építem a testet. A botgitár csorvási nemesakácból készül, dupla nyakmerevítéssel és nemeseper nyomólappal (fix, a 0,3-06 mm-es ívet hántolom). Ha valaki most azt mondja, hogy nem hangszerfa az akác a szakirodalom szerint el kell, hogy fogadjam, de stílusomhoz nem illeszkedően azt kell mondjam k.b..tt k...a jól kizeng, tiszta csilingelős hanja van, és szerintem a hangszedők is azért teljesítenek jól mert van ezekben renitens megoldásokban valami olyan együttható, amely a véletlenek folytán kihozza a maximumot.
Jeti! Minta ezer évvel (bejegyzéssel) korábban valaki feszegette, hogy volt Móni basszerod. Nekem Moni ritmus van, igaz már gyerekkoromban átkaszaboltam, de meg kell mondanom, az akkori hiánygazdaságban még csoda, hogy volt valami. No meg a Jolana, de az nekem drága volt. A gitárt, ami 648-as menzúrás volt, a felújításkor 620-ra (Clapton) módosítottam, így 22 bund fért el. Fahangja van, de csinálok finom ikertekercseket és felturbózóm. A nyaka vastag, de meg lehet szokni. Ja, a hangszedő rajta egy "Rellog" márkanevű 6 Kohm-os eszköz, de megvan még az egyik eredeti "A" jelű hangszedő (az is 6 kilos). Ha jó tudom a Framus-ba építették be a 60-as években.
Szia Nick2 és Mindenki! A mágnes valóban nagyon erős, aggodalmad azonban bizonyos fokig szeretném feloldani; 10-es húr felett, amikor már a húzóerő húronként 10 kp körül, vagy afelett van, nincs nagy veszély. Az igaz, hogy amikor húrozod, akkor a húrokat le kell tépni a csapokról/lemezről. Az is igaz a csap/lemez teteje a nyaknál a nyomólap síkja alatt 1-2 milliméterrel van, a nyaknál 3-4 milliméter. A rezonanciára vonatkozó kérdésedre: ott valami van, de nem csökkenti, hanem ritmikusan felerősíti a rezgést. Olyan kizengése van a gitároknak (azokat is magam csinálom de ne ijedjetek meg, nem vagyok konkurencia - csak önmegvalósítás). Ez jó szólózásnál, nem előny akkordozásnál, de ha ki tudod használni ezt a jelenséget még jó is lehet. Felvetésedet köszönöm, ennek kapcsán most csinálok egy 10 mm magas ikerhangszedőt 4-es csapokkal. Valószínűleg ki sem vezetem a burkolatból a csapokat.
Vannak 5 mm átmérőjű, 10 mm és 16 mm-es hosszúságú csapmágneseim (természetesen neodimium), meg 4 mm-es, me 25x5x2,8-as lapkáim.
Van egy be nem dobozolt ikertekercsem. Tegnap lecseréltem a lágyvas csapokat, mágnescsapokra. Az igazság nem odaát (X-akták), hanem Jetiben van. Rém pocsék hang jött ki, mintha az egér farkára tapostam volna.
Csináltam már osztott, emeletes tekercset, 5-5 Kohm/cséverész, tehát 10 Kohm a hangszedő, 16-os mágnescsapokkal. Ahhoz viszont jók a csapmágnesek (meg hát az egytekercses hangszedőkhöz). De. meg kell mondjam, ez utóbbi formációkban is lényegesen jobb tónust és dinamikát lehet kihozni a hangszedőből, ha lágyvas csapokkal és lapmágnessel állítom össze a hangszedőt, a baj csak az, hogy nagyon magas.
Megcsináltam a www.kep.tar.hu/hobbigitar képtárat, amire felrakom (már vannak is) a fotókat. Lehet röhögni is.
Ja, a tekercselő srác aki kurvára tudott a legvékonyabb huzallal is szakadásmentesen tudott tekercselni, vágta az impregnálást azt meg kibaszták, aztán elment 3x annyiért máshová... Bírom ezt, hogy a vállakozó urak még a XIX-századi kapitalizmusban gondolkoznak..minek is jó szakmunkás...kapo helyette 100 melódiákost..tök jó.
Háát, ahol én dolgozom tavaly fejeztük be a trafó gyártást s kidobálták a tekercselőgépeket (anno videoton elektronikával felszereltek voltak) szétgyimáltuk az impregnáló műhelyt, oszt jött valami Pest környéki vállakozó aki megvett néhányat, az ostoba managment körül sem nézett, hogy esetleg lenne valami más alternatíva..igaz több milliós tamponozógépek is állnak tök kihasználatlanul..das kapital magyar módra...
Egyenlőre még nem. A próbálkozásom sikerrel járt, de, csak a tavasz folyamán tudok alkatrészeket megrendelni környékbeli iparosoktól. Most kezdenek körvonalazódni, hogy kikre számíthatok speciális munkákban.
Ha ezt követtem volna anno, akkor nem lennék most itt.
Még a cégek szabadalmi dokumentációiban is vannak jókora átba*ások., vagy hiányoznak a műszaki rajz alapján, olyan alkatrészek, amik a pickupjaikban benne vannak.
Jeti papa! Lemaradtam! Volt anno szó róla, hogy próbálkozol 7 húros humbuckerrel. Lett belőle valami, vayg nem a Te pályád?
2008-12-19 16:57 |
#10488
személyes meglátásom szerintem a dilemma oka még nem egészen tisztázott he egyáltalán létezik .. de mint külső távoli szemlélő ,összegezve a dolgokat, azt látom hogy adott egy ember ki a létrehozott szellemi termékét szeretné valamiképpen átmenteni ,megóvni .. ( jó páran vannak ilyen helyzetben ). Csak hevenyészet ötlet szintjén látok magam előtt egy magyar nyelvű , elmélet/gyakorlati magyarázatokkal ellátott , szakarajzokkal ,ábrákkal megtámasztott, gitár pickupok építéséről szóló könyvecskét, a mai szerkesztési lehetőségek compjuter, grafikus program, akár házilag is .. több példány kiadására vannak kisebb kiadók is, pályázati pénznek is utána lehet nézni ..persze azért én nem vagyok ebben olyan jártas ..
Értelek én, de a lényeget nem írtam. Nekem nincsenek gyermekeim, tehát, nincs utódom. Sem vér szerinti, sem másmilyen. És én sem fogok örökké élni. Pláne, hogy tucatnyi káros szenvedélyem van. És persze attól függetlenül is, hogy a világ ranglétráján, milyen helyezést fogok elérni valaha is, tehát akkor is kell valaki aki fokozatosan átveszi tőlem a stafétabotot. És ezt nem lehet négy év alatt tökéletesen elsajátítani. Kurva egyszerűnek tűnik, hogy van a mágnes meg a tekercs oszt kész. Iszonyatosan sok összefüggést kell érteni, komoly Isten adta térlátási fantáziával. Hááát, csak erről van szó.
Na, gyerekek! Ki akar fokozatosan a nyomomba lépni? Döntsétek el, hogy melyikőtök lenne korban, affinitásban, pénztárcában a legmegfelelőbb, hogy idővel megörököljön tőlem pickup dokumentációkat!
Azért kérdezem tőled,mert te mondtad,hogy nem jó a megoldás,de nem értettem,hogy mire vonatkozik,mert két dologról volt szó,a méretes neo.hasábról,ami szerintem tuti nem jó,mert próbáltam,túl erős egy ekkora darab.
És azért is tőled,mert neked nyilván van erről is tapasztalatod,középen hasáb helyett sok kis egymás mellé fektetett mágnesruddal érdemes-e próbálkozni szerinted? Mindezt abból a meggondolásból,hogy nem lehet 12mm széles,de vékony,és a vékony oldalára mágnesezett neodímiumot kapni,és esetleg a standard humbiban a kerámia helyett kipróbálnám.Még csak terv.
Miért tőlem kérdezed? Csináld meg, aztán, majd meghallod!
Mindent, ami nem volt jó, vagy egy kicsit jobb volt, rajzoljál le! A fost jelöl mondjuk A-val, a tűrhetőt B-vel és, amit jónak talász C-vel. Veszel egy 100 lapos nagy A4-es rajzfüzetet és három csoportba osztod a szisztámákat pontos dátummal. Aztán, majd, csak beugrik a jó megoldás.
Bárkinek aki megfogadja:
Szoktam csinálgatni pikupokat,és én is sokat gondolkodom különböző szisztémákon.Némelyiket meg is valósítom.Amikor utólag kiderül hogy hülyeséget csináltam,vagy valami nem úgy sikerül,mint ahogy reméltem-tehát"elmegyek az erdőbe"-mindig visszaköszön,hogy " mit is mondott erről Jeti ? ".Ilyenkor látom meg hogy amit mond az igaz és tapasztalatból,jóindulatból beszél.
Fogadjátok meg Jeti tanácsait!!
Fogalmam sincs. Nem is érdekel. Ez az életem. Mert, mindig kell anyagra folyamatosan befektetni valamennyi manit. Már nem is foglalkozom az arányokkal, csak csinálom gépiesen megszállottan. Ez számomra egy nagy kerék, amiben nincs megállás.
Mailban. OK?
és még .. ha klotyóra beülök , papír ,ceruza nálam, két élet nem lenne elég morfondálásra DDDDDDD
2008-12-18 13:00 |
#10467
érdekes, nagy ambícióra valló leírása egy pályafutás szakasznak, de vannak sokkal rosszabb helyzetben , kreatív emberek akik évekig gyűjtenek alkotó kényszertettségük megvalósítására ,..jut eszembe ..én nem elektrotechnikában utazom ..
Megmondom őszintén! Az első hatodik év volt a kritikus időszakom, amikor szívesen abbahagytam volna, mert már benne volt legalább nyolc millió ft.-om és, valahogy úgy adódott, hogy legalább másfél évig tévúton jártam, mert természetesen én is beleestem abba a tévhitbe, hogy az erős mágnes a kizárólagos megoldás és egyre szarabb hangszedőket csináltam. Akkor úgy gondoltam, hogy befejezem, de a feleségem mondta, hogy, ha már ennyit belefektettünk próbálkozz még. És rá négy évre beugrott a megoldás. Azt viszont tudni kell, hogy én magam, csak, mindössze öt éve tekerem saját magam a pickupjaimat. Azelőtt minden tekercsért 700ft+áfa-t fizettem testvéries alapon a budapesti Eurokaritas nevezetű, mozgássérülteket foglalkoztató cégnél, akik főként tekercseléssel foglalkoznak. Ilyen csináltatott tekercsből volt az idők során legalább 15000 darab, mire mind a 14 féle pickupszisztémám kialakult végső szerkezetében. Szóval az az igazság, hogy ebből, egy bizonyos idő után már nem lehet bezizzenés nélkül kilépni.
Mit vársz tőlem? Járd te is végig a tyúklétrát! Add el te is a kocsidat a motorkerékpárodat és fektesd be a pénzt a kísérletezésekbe! És, ha ezért ugat a párod, rúgd seggbe és válj el! Legyél 15 évig munkanélküli és napi 16 órát ülj a munkapadod előtt, töprengj! Majd csak beugrik valami jó megoldás, ami jó hangot ad és senkiére sem hasonlít a világon!
Azután kutasd fel azokat a forrásokat, gyártókat, iparosokat, ahonnan az anyagokat be tudod szerezni! És, ha ez részben sikerül, kérjél kölcsön legalább másfél millkát, hogy csökkentett darabszámban meg tudd csináltatni magadnak a speciális, kizárólag neked gyártott alkatrészeket! Stb, stb, stb. Persze, ha nem tudsz ingyen telefonálni, számíts évente hozzávetőlegesen 700 ezer ft telefonköltségekre, amiből, lehet, hogy egyetlen egy pickup sincs.
a kérdés egy kis vonalka tette fel mert hogy a technikát illető kérdések személytelenek ,a kérdés pedig a rajzokban lelhető , Leonárdó ,bár mindenidők egyik legnagyobb festője volt a gondolati logikai játékait mégiscsak precíz technikai rajzokban fejezte ki amik kérdések is..
Próbálgasd és tesztelgettesd zenészekkel, aztán majd csak kikristályosodik a saját szisztémád! Azután, mikor már úgy érzed, hogy jó, bemész a szabadalmi hivatalba a Garibaldi utcába és kikéred az elmúlt 60 év pickupdokumentációit és összeméred a szerkezeti felépítést, nehogy egyezzen bárki máséval. Ott van egy óriási olvasóterem, külön asztalokkal és és egész napokat is eltölthetsz anélkül, hogy bárki is ezért megszólna.
A kézi fúrógépet felejtsd el! Soha egy normális tekercset nem fogsz tudni megcsinálni, vagy a diliházba kerülsz.
Saját konstrukció és gyártmány. Messze jobb, mint bármelyik gyári.
A tekercset egy huzamban egyenletes kézi szálvezetésű feszítéssel kell felvinni megállás nélküli forgásban és olyan befogó szerkezetek kellenek, hogy forgás közben ne csalinkázzanak a csévetestek. Ki kell találni ezeket a befogó szerkezeteket és szerszámkészítővel megcsináltatni.
Az impregnálást én vákumkamrában csinálom. Kompresszorral együtt 250-300 ezerből kijön az egyszerűbb és a legkisebb tipus. De bárhonnan is veszed, ajánlatos bevizsgáltatni a bányagépgyártó vállalattal, mert, ha megreped a kis edény, lebontja a házat és belőled is, csak freskó marad.
Az használhatatlan. Nem kimondottan a mágneseken múlik a hatásfok és a tónus. Attól, hogy te kerozint öntesz a kocsidba benzin helyett, nagyon valószínű, hogy nem lesz jobb az autókázás vele.
60x5x10 mm-es neodímium nem túl erős? Nem fékezi nagyon a húrok rezgését?
Ha nagyobb hely kell a két csévetest között,miért nem használsz rúd mágneseket? Több kis rúd keresztben,mondjuk 6 db,minden húrhoz egy db.
Egy ilyen 12 sorbakötött tekercses pickup jel nagysága hasonló,mint egy hagyományos,két tekercses,azonos Kohm értékű pickupnak? Milyen különbségeket hallassz hangszinben?
Bocs, folytatom. (Nekem még új, hogy végre tudok konzultálni a témáról) Nos mikrofónia. Én a tekercselés közben vizesbázisú lakk/ragasztóval (hobbiboltban 600 Ft 10 cl) 5-10 soronként felecsetelem a tekercset, a további csévélés belepréseli a ragasztót a menetek közé. Erre még rá szoktam segíteni, úgy hogy egy-egy műanyag lapkával összenyomom a csévét. Lehet, hogy rendhagyó, de bejött.
Jeti, lenne egy kérdésem; a csapra tekercseléskor (ugye akkor nem üt a cséve) néha önállósul, elkezd csalinkázni a szálvezetés (csak kézzel vezetem a szálat) pedig a lehető legközelebb fogom a szálat. Mi lehet a jelenség oka. Csévélésre fordulatszabályozós fúrógépe használok.
Kedves Jeti, Szia Nick2! Köszönöm reagálásokat. A penge alkalmazására (csinálok csaposat is) nagyon gyakorlati a válaszom. Nem kell a hagyományos értelemben vett csévetest, elég a lemezre a széleket ráragasztani, a lemezt leszigetelni és kész. Ezzel mintegy 2 mm-t nyerek a két tekercs távolságát illetően.
A hangszedő tulajdonságait ismereteim szerint (1) a huzal vastagsága, (2) a cséve térbeli kiterjesztése magas/keskeny, alacsony/széles -, (3) a mágneses térerő, (4) a menetek száma, (5) a kimeneti jel erőssége (ohm) befolyásolja. Kedves Jeti, ha jól értelmezem, Nálad a mágneses térerő manipulációja a domináns tényező. Láttam a Vámpír márkajelzésű hangszedőd belsejét, abban is az esztergált talpas lágyvas/acél idom, amire a cséve kerül, tehát ez az egyediséged kulcsa. Nagyon eredeti.
Én is csináltam húronkénti egyedi tekercseket. Más a technológiám. Lágyvasnak 4 mm átmérőjű hegyesztőpálcából vágtam 26 mm-es hosszúságú csapokat. Ebből 10 mm a 60x5x10-es neodimium mágnes magassága. Miután a cséve szélessége maximált, azaz 2,5 mm (a két sor közötti távolság a mágnes szélességével egyenlő), csak a magassággal tudok operálni (0,5 és 0.8 Kohm-os tekercseket készítettem) Az egyes sorokat megfelelő távolságban plexibe fúrt lukakba ragasztom. A plexi mágnessel érintkező felületét csapokig lecsiszolom. Az egyes tekercseket sorbakötöm. Nagyon szép hangot ad.
Majd írok még a mikrofónia kiküszöbölésére alkalmazott módszeremről.
A hagyományos szerkezeteknél szerintem érdemes kipróbálni vastagabb drótokat is,humbihoz a 0,05 még nem túl vastag.
Single -hez használnak még 0,063 mm -es huzalt is.Miért tartod jobbnak a penge megoldást a vasrudaknál?
Hali! Az én szisztémáimban egyformák a csévetestek nagy dimenzionális méretei, mármint, ami a neck és a bridge-t illeti. Csak a húrközök eltérőek az adott megrendelt hangszerre vonatkozóan. Szakirodalomra én egyátalán nem támaszkodom, mert az messze a múlt század.
A frekvenciamenetre vonatkozólag, kizárólag a tekercsek alatt lévő, a mágneses erővonalakat irányító, különböző és speciális formájú, idomokból álló acél szerkezeti felépítés a mérvadó. Még a huzalvastagság sem annyira lényeges. Csak ráférjen az adott térlehetőségeken belül. Nekem teljesen mindegy, hogy alnico, szamáriumcobalt, vagy neodimium. Ezek függvényében, csak a kimenő jelszint változik, az átviteli szélessáv érintetlen marad. És ennek a sajátos szisztémájú szerkezeti felépítésnek köszönhetően tudom szabályozni az egyéni igények szerint a kívánt tónus dominanciáját. Persze nyilván az alniko erőforrásokból épített pickup kimenő jelszintje alacsonyabb lesz, mint, pld., a szamáriumcobalté.
Viszont az átviteli sávban ez semmi különbséget sem jelent.
Sziasztok hasontársak, most jelentkeztem be, és szeretnék bekapcsolódni a szakmai tapasztalatok megosztásában. A hangnem néha nem tetszik, de van egy közös nevezőnk: pickup-nak hívják. Én is reszelgetek, 0,04-essel dolgozom (van egy cséve 0,08-asom, ami lényegesen lágyabb tónust ad, de méretekben otromba nagy csévét kell csinálni), ikertekercses hangszedőket építgetek (csapos és lemezes), neodimiumot használok. A csapmágneses (van 10 és 16 milliméteres) pickup megoldás nekem nem igazán jött be. Csinálok a kep.tar.hu honlapon egy képtárat, majd oda felrakom a képeket, ide beteszem majd a linkeket. Egy kérdést feltennék; a nyaki és a hidi hambi cséveméretének vannak-e aranyaszabályai (ugye a magasság-szélesség arány hatással van a magas-mély tónus kialakításában). Csináltam egy nyaki 4 mm magas, 0,04-es, 5800 menetes és egy hidi 6 mm magas 0,04-es 6400 menetes ikerpárt. Nagyon jók, és érzékelhetőek a tónus különbségek. Persze és is tanulmányoztam a szakirodalmat, amely csak a menetszámban mutat változást. Viszonyt én is szeretek kísérletezgetni. Jeti, csodálom elkötelezettségedett.
Nyilván, csak annyit fog csökkenni a hangereje, hangosságérzete, amennyit kiveszel a középtartományból, mert ugye, az emberi fül arra a legérzékenyebb. Kizárólag emiatt.
A füledre van bízva dolog. Ez a soros parallel tag egy felül áteresztő szűrő szaknyelven. Mondjuk esetleg 100 kohmosra parallel megpróbálhatsz maximum 1,5nF-os kondit is. És ez persze a pickup átviteli sávjától is függ, hogy az igényeid szerint, mi marad belőle. De megpróbálhatod ezt is.
rendben van , értettem de ha az ellennálás csatlakozik a potméterhez akkor már feszéltség leosztónak a részévé válik , de nem vitatom , bízok a tapasztalatodban ,.. csak bekérdeztem
Soros ellenállással párhuzamos RC tag!
NEM A TEST IRÁNYÁBAN VAN AZ ELLENÁLLÁS! De meghallgathatod a másik összeállítást is, ami szintén kivesz a középtartományból valamennyit és ami szintén a füledre van bízva
az 50K ohm 520p RC tagot is. Több verzió nincs.
a 100 kilós ellenállás nem sok egy picit ami a leadott feszültséget illeti ?
2008-12-16 11:53 |
#10443
ok ,köszönöm a figyelmet ,egyébként ha szőrmentén is de ismerem a hangszín szűrőket ,kiemelőket , (aktív, passzív) a rezisztencia és a reaktancia fogalmát ,mindössze borzolódott a ritkuló fejszőrzetem a gitárjel csökkentésének láttán ,hangszeren belül .. csak érdekességként egyszer gányoltam egy gityo elektronikát (testen belül ) aminek az aktív basszus kiemelője egy kisebb fajta nyitott E trafó volt olyan 1-2 Kohm lehetett, faxályos hatása volt....
Most olvasom az első beírásomat,lehet nem voltam egyértelmű: a gyári hangszedők aktívak ugyan, de nem EMG, hanem vmi saját fejlesztése lehet az OLP-nek. A nyakit már EMG SA-ra cseréltem
Összességében nincs rossz hangja a gyári pickupoknak, de a zúgás miatt zajzár kell, az azért öli a hangot, és hát a közepeket is meg kell vágni kicsit. Összehasonlítva a nyaki EMG-t a gyári középsővel azért az EMG-nek jóval tisztább, artikuláltabb hangja van.
Passzívra nem cserélném, tetszik az aktív hangzás. Akkor marad a csere EMG-kre...
Az a baj az EMG-kkel, hogy azokból semelyiket sem lehet tuningolni, mert bonthatatlan műgyantával vannak kiöntve.
Én egyetlen jó megoldást látok, de az pénz kérdése. Nem felém, hanem, úgy ámlokk. Két passzív SS Bartolini és egy passzív Jeti, állatok állatja humbucker a hídhoz. A két passzív SS-nél arra kell vigyázni, hogy a kettő a pofájával összeugorjon, ha az egyiket ráteszed a másikra!
A jelenlegi problémádnál valamelyest lehet segíteni, de az a kérdésem, hogy, mi zavar jobban téged a tónusban, a sok közép, vagy a magas?
vettem egy OLP Luke-ot, aktív hangszedőkkel (SSH). A nyakit kicseréltem már EMG-re, a másik kettővel kapcsolatban van kérdésem: nagyon nagy jelük van, zúgnak is torzításnál, ezenkívül elég sok közepük meg magasuk van. Szted lehet vmi tuninggal ezen segíteni? tervbe van véve, h. veszek bele még EMG-ket (SA-t és egy 85-öst,mint a Musicmanben), de hátha tudsz vmi biztatót mondani
Hú ez jól hangzik. Mennyi pénzel lennék soványabb? Egy hat húros szólógitárról van szó. Felezni nem kell amúgyse. A húrlábhoz kéne, mert szeretném feldobni a gitárom.
De egyébként a singlebucert, mint szisztémát nem fogom csinálni, mert pont ugyanúgy nem lehet jobb hangminőséget elérni velük, mint bármelyik cég gyártásában a fizikai törvények szerint. Az összes cég gyártmányainak van egy nagy hibája, hogy nagymértékben kioltódnak a felharmonikusok és a pickupok elveszítik a single jellegű tónusaikat. Ebben a témában még én sem jutottam előrébb egyenlőre.
Viszont tudok csinálni nagyon keskeny humbuckereket single méretben, tokban is. Igaz azokat nem lehet felezni, meg nincs is értelme, mert nem hozna eltérően más tónust.
Vagy álmodtam, vagy tényleg olvastam itt, hogy singlebuckereket is fogsz csinálni. Ezt most álmodtam vagy nem? Ha nem akkor már van? vagy mikor lesz? és mennyibe kerül?
Fogj egy imbuszkulcsot, ami éppen hogy nem megy bele és vidd el lakatoshoz, maróshoz, vagy óvatosan köszörüld le úgy, mind a hat oldalát, hogy a lehető legmélyebben (lehetőleg tövig) belemenjen a feszítő pálca nőstényébe!
Nem arról van szó, írtam, hogy az okés, a nyak tetején a satut nyitottam nehezen ... a pálcát mondtad, hogy tekerjek egy felest rajta, de még nem találtam hozzá imbuszt, valami furcsa, köztes méretnek tűnik. Több szettet is válogattam, nem talált egy sem, az egyik lötyög, a másik nem megy bele, tudod, olyan, mint megtalálni az igazit
Jeti Bratyó!
Gáz, de ez valami nem normál imbuszos cucc, a satuhoz is alig találtam, pedig több bolti készletem is van, a nyakhoz meg nincs (egyelőre) korea sem a szomszéd vár
Így ránézésre, csak a bridgenél van a probléma.
Nem ott vannak a húrok, ahol a pickup hangletapogató bütykei.
Persze, hogy bizonyos húrok kevésbé szólnak! Az E húrt kijjebb kellene tenned, de akkor meg mindegyik mellette lenne.
Fordíts az egész pickupon a fémkerettel együtt 180 fokot és, ha úgy sem stimmel, csinálok neked bele dupla bütyköset, mint, amik a jazzbassban vannak. Tónusban, csak a dúsabb felharmonikusokkal és a nagyobb jelben fog eltérni.
keri.janos@enternet.hu