Jópofák ezek, én csak a rövidmenzúrával nem voltam/vagyok kibékülve.
Meg a fogrémes logo-val...
Ezt is anno a rövidmenúra miatt adtam el. Meg az EMG sem volt telitalálat a poplarhoz. Valami mást kellett volna beletennem, és lehet idővel megmaradt volna.
Nem is sok készült, mert csak 2 évig gyártották, plusz elterjedt egy olyan nézet, hogy csak a transzparens színűkön van jávor fedlap. Ezek jobban keresettek, mivel azt tartják, hogy emiatt jobb a hangjuk stb..
Szerintem egyszerűen nagy a kereslet kicsi a kínálat. A trans amber, plusz az ilyen ritkább transzparens színűek nagyon kelendőek.
Egy sima feketét vagy kéket jóval olcsóbban meg lehet venni a fentiek miatt.
Köszi! Alapvetően ismerem a típust, tudom, miből van, vágom a rövid menzúrát, és ismerve a régi Charvelek minőségét, biztos vagyok benne, hogy ez egy pokoli jó gitár. Egyet nem értek: az árát. Ezek újonnan kerültek kb. 1200-1300 dollárba, ehhez képest fura, hogy most némelyik drágábban megy ennél. Vannak durvább dolgok is a vintage piacon, de nem hétköznapi, hogy egy japán gitárt ennyire megbecsüljön a piac.
Őszintén szólva kár is ezen vitatkozni. Van aki használt gitárt nem is venne, van akit pedig a vintage dolgok hoznak igazán lázba. Ahogy Joe mondaná: Ámen
Egy gyűjtő meg örül mert sok versenytárs kiesik az eladó hibájából!
Plusz egy jó ok az alkudozásra. Nézd má milyen rohadtak a csavarok ingyen se kéne... :D De ha engedsz 200 dolcsit elviszem.. hehe
Arra karra konkrétan kikerekedett a szemem, olyan tré állapotban van. A leverődés simán belefér, elvégre 25 éves. Magamból indulok ki: sose tennék fel ilyen értékes gitárt ilyen állapotban. meghirdetni.
Ismerem a sztorit, talán pont erről az oldalról. :)
Mondom, nekem az a bajom, hogy szedte volna rendbe, vagy tartotta volna tokban az elmúlt pár évben. Jaguárt se vennék, főleg nem koszos műszerfalasat :P
Szerintem ez a gitár gyönyörű állapotban van, azért a bőven használt vagy lelakott kifejezés erős lenne. Tény, hogy nincs megtakarítva, de valószínűleg nem is egy gyűjtőé. Az a floydot se hagyta volna azokkal a babákkal meg. Semmi olyat nem látok amit egy alapos takarítás karbantartás ne oldana meg. Az az egy nagyobb leverődés szerintem meg belefér.
Hát igen, azért mert egy Jaguárnak koszos a műszerfala meg gumikat kell rajta cserélni,
még nem fog egy millával olcsóbba kerülni.
Amúgy tényleg anyag és menzúra szempontjából totál leszpál.
Fiataloknak úgy látszik már nem sokat mond.
- pedig nem véletlen érdemelte ki a "The Les Paul Killer" becenevet.
sztori
Először is ez egy nagyon vastag arch top gitár, nem sok köze van a sima soloistokhoz.
Maga a specifikáció is egyedi: nem átmenő nyak, hanem ragasztott + rövidmenzúra, maha test és egy elég vastag jávor top, rózsafa fógólap.
Szerintem az akkori legjobb minőségű anyagokat használták ami elérhető volt. Összességében brutál hang.
Ami még növeli szerintem az értékét, hogy több híres gitáros is ezt használta. Valamiféle ikon lett.
Megnézted a nagy képeket? Soha nem adnék én ezért ennyit, legalább a ráizzadt/rohadt hangszedőkeret-csavarokat cserélte volna ki. Szerintem sem egy olyan fasza vétel ez.
Na ez sem fog sokáig fent lenni ennyiért. Elég jó az ár ilyen állapotú 750-ért ráadásul a legritkább színben.
Gyanítom a cápák még nem szúrták ki. :D Gyilkos gitár lehet..
A rózsaszín soloist szerelem a javából. Dacára a... na de hagyjuk a nyavalygást. Hülye egy ízlésem lehet, mert vagy a natúrokért vagyok oda, vagy a totál kirívó színekért. A 'Slime green' is király. Szlájmgrín, beszarás! :)
Húúúúú, mennyi finomság!
Két napja töltötté kfel, pedig már keresgettem a namm 2014-es videókat. :)
Ez a KEXes KElly is nagyon bejön. Simán elfogadnám.
Csak azt nemtom hogy állna kocsmában nosztalgiaslágereket tolni egy Jackson kellyn! XD
Mindannyian reménykedjünk benne, hogy az első pár év útkeresése, hullámzó teljesítménye után - nem konkrétan a Jackson, hanem általában az indiai, kínai gyártósorok nagyipari "beindulása" - beáll egy elfogadható, ugyanakkor (bőven) megfizethető minőség és ez az egész egy lassú paradigmaváltás része lesz a modern elektromosgitár-iparban. Koreával kapcsolatban is menyi rinya volt a 90-es években. Szépen lassan megváltoznak a társadalmi és gazdasági körülmények is. Bejött a képe Kína, a faanyagok elérhetősége sem olyan már, mint 20-25 éve. Lehet, hogy 15 éven belül csak a milliós custom Jacksonok lesznek majd égerből. Most mondtam valamit, de efelé megyünk lassan. Idővel a basswood lesz majd nagy szám, meglátjátok a sok szénszála, meg műanyag mellett :P
Az ára a kérdés.
De ezért csodák sincsenek.
Valahol ki fog jönni az alacsony ár, ha más nem idővel.
Bár a Jackson régóta gyártat már Indiában, nem kizárt hogy azóta azok is megtanultak hangszert gyártani. :)
Bakker múlt héten láttam vhol ezeket a juhar-fogólapos JS32-ket.
Aztán nem leltem hol vannak.
Szóval az ész megáll, holt tart az ipar!
Ebben a kategóriában ilyen balták az nem semmi!!
Juhar fogólap + uszony-berakások + grafit merevítés a JS-szériában
De biza, ez ugyanaz a szín! Most már legalább tudom, hogy mit takar a kartefikációban az IFG színmegjelölés.:D Interference Fireglow
Az enyém 2000-es, tehát egy évvel korábbi. Úgy látszik azért készült néhány darab ebből a színből!:)
Megjegyzem, azóta sem tudok vele betelni. Beszarás ez a gitár!
Az SL2Q majd' 2x annyiba kerül, mint azok, amiket linkeltem. Hogy neked mi mennyit ér meg, azt te tudod. Remek hangszerek ezek az új Pro szériás gitárok, de én biztos a használt japánt választanám, pláne ilyen árkülönbség mellett.
Marad a Soloist széria, vagy a Professionalok.
Még elmondanám az SL2Q -ról hogy perfelt összerakás.
Gyárilag hibátlan bundozás és eleve beállított nyak, meg minden.
Haverom pedig betegesen precíz a nyakbeállítást illetően.
De azt mondta ahogy kivette a dobozból máris játszható volt a cuccz.
Míg a mexikói DK2-pro szériánál itthon is meg külföldön is mondják, h a bundok szélei vágnak. (gyárilag) - szal némi utókezelés kell.
A mostani gityóm leszpól, úgyhogy a vastag, viszonylag kényelmetlen nyak adta hátrányokat szeretném kiküszöbölni a következő gitárral. Gondolok itt pl a tekerősebb Metallica szerű szólókra, vagy Raining Blood szerű riffekre, amiket reményeim szerint egy vékonyabb nyakú gitáron könnyebben el tudnék sajátítani.
hát igen, a régi szép idők...amikor két havonta jöttek a "na ez már tényleg az utolsó" gitárok (mondjuk azóta is vót már ilyen)
én egy kivétellel minden hárfát használtan vettem, és a legdrágább cucc a Soloist Pro volt, szállítással 160e-ért angolból, a legdurvább pedig a DX-1, amit 40e-ért csíptem meg, majd pár napra rá egy DRX amit pedig 60e-ért hoztam. A többi úgy 80-110e között volt, még a Kelly Prof. USA-ból is 120körül állt meg vámmal mindennel...
A törött fejére meg vettem egy új nyakat 25-ért, és kaptam 70e kártérítést
Ezek úgy 2008-2010 között voltak, akkor tényleg pofátlanul lehetett bizniszelni, mostanság én is látom, hogy kezdenek rájönni az oldschool cuccok értékére, de azért nem árt résen lenni
Az SL2Q PRO akkor jó ha kifejezetten Soloist fazonú gityót keresel.
Szerintem legjobb ár-érték arányú cuccos.
Ha riff -bajnok vagy akkor viszont DKMG-k a nyerők.
Azoknak viszont jóval vastagabb nyakuk van, mint a Soloistoknak.
Ami igazán tetszetős -és nem mondtam- az SL2Q-val kapcsolatban, az atomstabil nyak!
Háromrészes juhar ugye, hozzá ében fogólap és a kétszeres grafit merevítés...
haver azt mondja h meg se nyikkan az évszakváltozásnak - teljesen pöpecül marad a nyak íve.
Nekem előző gitárom egy JS30 dinky volt.
Japánban készült, és égerből volt a teste.
55E Ft-ért adtam el. Annyiért vissza is vásárolnám
Ajándék volt annyiért az a gitár...
De bejöttek a cédrusos indiai j30-ak újonnan 75-80-ért, és baszottul lenyomták az árát.
Volt előtte indiai js20-am is, az még szintén fából volt, még poplar testtel rendelkezett.
Azt meg valami 35ért adtam el. Annyit simán megért ha már csak a fát nézzük :)
Tehát régebben a js szériával sem volt bajom.
Az újjal már nem vagyok képben, ár/érték arány tekintetében.
Hülyék mindig vannak, akik ár alatt adnak el. Mondjuk én csak 94-95 előtti Japán gitárok áraival vagyok képben, és szerintem drágábbak mint pár éve. Mondjuk Fagyi tudna esetleg mesélni, hogy miket hozott haza angoloktól és mennyiért... Azt hiszem most egy fusion pro vagy soloist pro nagyon sokba lenne. Most már egyre többen tudják, h ezek a gitárok megütik az usa szintet, és annyiért is hirdetik őket.
Ezen én sem. Egyik szemem sír a másik nevet érzésem van emiatt. Sír mert a japán hangszerek eddig nem okoztak csalódást, nevet mert sikerült néhányat begyűjteni azokból amiket már a kinézetük miatt is imádok. ( DXMG GMG, DKMG CBL, DKMG BF, DK2M SW, DK7 BLK, és nem utolsó sorban a kedvencem Charvel pro mod SolCal SW ) Hajszálkarc és pormentes állapotban őrizgetem őket, aztán lehet a fiam majd gondoskodik a használat nyomairól, ha már elbírja.......
Eladó Insane Taki japán Jackson DKMGT exgitárja, felturbózva Schaller tremolóval, szépen kiékelve, beállítva guitar clinic-ben, dimarzio szettel. Átlátszó fekete színű, keménytokkal.
Szerintem nem érdemes túl nagy jelentőséget tulajdonítani ennek a faanyag-kérdésnek. Olcsó gitárnak híg a leve, bármiből legyen. Legalábbis ezt szoktuk meg Ehhez képest az utóbbi évek JS szériái egészen használhatónak tűnnek, a héthúrosokat komolyan fontolgatom, pedig eddig csak egy szem új gitárt vettem, inkább a használt, öreg, bejáratott cuccokban hiszek. Ha egy teljesen vállalható hangszert rendes szerelékekkel, rendes kidolgozással utánad dobnak 70 ezresért, annál szerintem másodlagos kérdés, hogy olcsó hársból vagy olcsó égerből van-e.
A japán gyártás megszűnését valóban nehéz elfogadni... Remélem, nem fognak ezzel elszállni a használt árak. A Jacksonok egyik legnagyobb vonzereje a nyomott használt ár.
Lehet, csak kissé elborzaszt ez az egysíkúság.
Régebben azért az éger volt a jellemző, az X széria volt basswood.
A semlegesség pedig nem feltétlenül előny.
Persze ha a JS is basswood az már sokkal jobb, mint a sokáig menő indiai cédrus :P
A Charvelekről nem is tudtam. A model 6-ról tudtam hogy poplar, így azt hittem a többi is az.
Ráadásul az akkoriban járatos anyag volt a professionalok, meg usa modellek közt is.
Én még mindig nem tettem túl magam azon, hogy megszűnt a japán gyártás... :)
A JS-ek a legolcsóbb fából vannak, szerintem nincs ebben semmi kivetnivaló.
Egyébként a hárs teljesen jó faanyag. Könnyű, rezonáns, semleges. Egy csomó régi Professional Dinky, Fusion, Stealth vagy mondjuk pár Charvel (pl Model 1-2-3-4) is ebből van. Egy jó minőségű, megfelelően előkészített hársból kutyajó gitárok születhetnek. Pl. a Mansoor-féle custom shop modellek is elbírják, ahogy egy csomó Music Man, Suhr, Tom Anderson (stb) is.
Jaja, tetszik nekem is mindkettő. Talán a jávor fogólapost választanám. A nyakpálca-állítás a Mansoor-féle custom shop gitárokon jelent meg, és miután azokra annyira rácuppant a nép, gondolom, onnan emelték át. Ezen a felhozatalon, a Schecter és az Ibanez új modelljein is látszik, hogy iszonyatosan figyelnek a nagyobb gyártók a vásárlói igényekre.
Jaja, tetszik nekem is mindkettő. Talán a jávor fogólapost választanám. A nyakpálca-állítás a Mansoor-féle custom shop gitárokon jelent meg, és miután azokra annyira rácuppant a nép, gondolom, onnan emelték át. Ezen a felhozatalon, a Schecter és az Ibanez új modelljein is látszik, hogy iszonyatosan figyelnek a nagyobb gyártók a vásárlói igényekre.
Ehhez már vázlat kell a hátuljára hogy melyik kapcsoló kombináció mit jelent
Én a letisztult dolgokat szeretem.
1 hangerő, és slussz passz...
Amikor volt tone potim, az is mindig magasba volt tekerve.
Mert ott szólt jól.