Ha tényleg automatán vagy gombnyomásra effekt paramétereket vezérel az ember akkor nincs más út mint a MIDI.
Én csak annyit mondtam, hogy az egész MIDI hercehurca (programozás, MIDI képes pedál keresése és kifizetése, működésre bírni az előbb említett pedált a MIDI rendszerben ami okozhat gondot) megkerülhető. Ha 4 kapcsolód/pedálod van akkor még kezelhető a steppelős módszerrel és fölöslegesen bonyolulttá tenné a MIDI. Ha több érdemes beruházni egy bypass looperbe amiből lehet kapni olyat ami MIDIvel is vezérelhető + képes kezelni az erősítőt.
A szóban forgó erősítő sima lábkapcsolóval és midivel is vezérelhető,de akkor lábkapcsolóból 2db két kapcsolós kéne az összes funkció eléréséhez,és ha egy kombinált váltás van,akkor lehet szteppelni.
Midivel egyszerűbb,programozhatóan,beáll minden program szerint,ahogy kell.
És ugyanezzel a midi jellel szerintem a leginkább valami midizhető (analóg vagy digi,most az mellékes) effektet érdemes vezérelni,mert akkor annak a funkciói,paraméterei is program szerint beállnak,és mindehhez az egészhez egyetlen gombnyomás elegendő,nem kell 2x2 lábkapcsolón,meg 2-3 effekt pedálon szteppelni.
Azt hiszem ez a cél is amúgy. :)
Midi "hóbelevanc" adott, mert eddig rackes cuccot hajtottam (jelenleg is, az Axe Fx Ultra mögött egy lineáris végfok). Tehát a vezérlő megvan, nem is menesztem, mert ez egy jó setup, kényelmes és jólszólós.
Ez a setup nem biztos, hogy leváltaná, majd kiderül. Nem egy pálya a 2 cucc.
Köszönöm az eddigi ötleteiteket, igazából rengeteg újat láttam nektek köszönhetően! Ha eldöntöm, és összerakom, majd jól megmutatom :)!
ha csak a tempót akarod változtatni, akkor szóba jöhet a Tap tempós dealy.
Másik ötletem a Tc Electronic Novadelay. Az programozható.
Vagy vegyél két külön pedált. Az se drágább mint megvenni az egész midi hóbelevancot.
Véleményem szerint a MIDIzés 2-3 pedál esetén az ágyúval verébre esete. Én túl nagy befektetésnek tartanám a MIDIs delayt ha csak azt meg az erősítőt vezérled MIDIvel. Akkor érné meg a MIDI ha sok mindent akarsz vezérelni egy közös platformról. Plusz ha megoldható hogy az erősítőt inkább egy-két kis lábkapcsolóról irányítsd akkor lesz előtted 2 kapcsoló az erősítőnek egy wah és 2 delay (ahogy írtad hogy szeretnéd). Ez a felállás egyáltalán nem indokolja hogy MIDIvel (vagy egy bypass looperrel) vezéreld. Persze kényelmesebb lenne de nem éri meg.
A delayekből találhatsz elég sokat tap tempoval ha az fontos. Ha a feedback állítás akkor kereshetsz olyat aminek van feedback loop kimenete (Pl.: Seymour Duncan Vapor Trail, Strymon TimeLine) vagy expression pedál bemenete (Pl.: EHX Deluxe Mamory Mannek van tap tempoja és exp bemenete).
A lényeg hogy szerintem nem nagyon van értelme annak hogy ilyen kis pedálsorhoz MIDIt használj. Szerintem.
Köszi a hosszú gondolatsort :) Kicsit félreértettél tényleg - én nem akarok ennyire bonyolult setupot. A 2 delay csak azért jött szóba, hogy ha nem tudom MIDIvezérelni a pedált, akkor legyen egy tisztára, egy szólóra. Ha MIDI vezérelhető a cucc, akkor tökéletes folyamatosan loopban használva.
Inkább tippeket gyűjtenék, melyik delayt ajánlanátok (ezeket a tippeket köszönöm szépen)!
ma azon gondolkodtam, hogy technológiailag hány fényév különbség van egy 50 ezer forintos radeon videókártya, és egy 77 ezer forintos TS808 pedál között:)
Ha a MIDI lenne a lényeg akkor érdemes analóg modellezős digitálisat keresni. Ebből kicsit több van mint ténylegesen analógból. Hirtelen csak néhány jut eszembe: Strymon TimeLine valamint TC-electronic Flashback/Alter Ego x4 valamint Flashback Triple Delay. Elvileg jól szólnak de az áruk is olyan... Ezek sokat tudnak de nem olyan egyszerű megoldani hogy egyik módban a fej előtt másikban meg utána legyen. Max egy kapcsolós pedállal.
Esetleg próbálkozhatsz bypass looperrel. Ez (ha nem ismernéd) annyit tud hogy van 1 gitár bemenete X kimenete és X bemenete párban (loop) + mindenféle erősítő kapcsolók. Megnyomod egy gombját (vagy ha MIDIs akkor küldesz valamilyen MIDI üzenetet neki) akkor az X loop közül megfelelőeket nem rak be a jelútba. Így tudsz analóg cuccokkal presetek között váltani mint egy multin. Ha ez érdekel nézd meg ezt. Vagy olyat keresel ami tud MIDIt vagy szerzel egy MIDI kapcsolót akkor kb bármi megoldható.
Én ha nagy beruházással analóg pedálsort csinálnék mindenképp ezt választanám.
Nem biztos, hogy analóg delayt akarok. A sor is egyszerű lenne: 1 (vagy 2?) delay, wah, a fej torzítása oszt csá. Én mást nem használok, a lemezfelvételeken is csak ilyen effekteket használtam. Régebben ment a reverb is, de igazából jobb, ha ugyanazt a teret kapja, mint az énekek is.
Nem rémlik, viszont nem tetszett neki az Eldzsi "módos" SD1, mert bele van nyúlva és arra még költeni is kell, hogy olyan legyen, mint a gyári. No comment.
Rengeteg pedált vettem anno hangminta alapján, aztán soknál volt felsülés a vége. Nyilván persze én sem játszom úgy, mint a videókban. De amióta csak építgetek, azóta bódottá van: ha szarul szól szétszedem és csinálok másikat
Hasonló tapasztalatról én is beszámolhatok, viszont aki megvette tőlem azt írta, hogy elégedett. Én nem tudtam értelmes hangot kitekerni belőle stratoval.
Egyszer belefutottam abba, hogy tojtam a hangmintára. Így jutottam hozzá egy Marshall Jackhammerhez.
Nagyon örültem, amikor árában megszabadultam tőle.
Dokikám,ha analóg alapú sort akarsz,szóval pl. analóg delayt,akkor azt nem nagyon fogod tudni midizni.Legalábbis nem jut most eszembe egy analóg delay sem,ami digi vezérlésű,és midizhető.
Viszont ha megfelel egy digi delay is,akkor esetleg egy Yamaha DG-Stomp jó megoldás lehet.
Midi vezérelhető,és egész kicsi,viszont vannak benne más effektek is,hátránya hogy a chorus/flanger/phaser,stb. blokkból egyszerre csak egyet lehet használni.
Tartalék cuccnak is megfelelő,PA-ra kötve.
A midizhető delaynek tényleg akkor lenne értelme igazából,ha paramétereket és tap tempo-t is akarnál váltani/változtatni midivel két program között mondjuk.
A fejed születésekor is egy DG-Stomp volt az "effekt társ" amúgy.
Vagy kell neked egy programozható midis looper,és akkor oda olyan analóg pedálokat teszel be,amilyet akarsz,megmaradhatna valóban analógnak a jelút,viszont paramétereket és tap-ot szintén nem tudsz így midizni.
Körkérdés: milyen delay-t ajánlanátok loopba? Összeraknék egy analóg alapú sort. A fejem Midivel kapcsolgatható (Rauley munka), úgyhogy jó volna olyan cuccos, ami alkalmas midi vezérlésre (programonként eltérő tap, feedback stb). Lehetőleg ne rackes cucc legyen, mert arra az Axe FX Ultrámat is be tudom dobni, hanem valami picike, amit a fej tetejére tudok tenni. Eszembe jutott Line6 M9, vagy valami vese, de várok ötleteket! Nem ragaszkodok a sokat tudó digit cuccokhoz sem, lehet, hogy nem lenne szükséges ez a midi ügylet. A loopot tudom ki-be kapcsolgatni a fejen - ha egy beállítás elég számon belül, akkor ez nem is fontos szempont. Meg még az is lehet, hogy 2 delayt használnék a láncban - egyet az előfok előtt, más beállítással, egyet meg a loopban a torzított szólókhoz.
Ki hogyan csinálja?
Esetleg TC mini pedáljait nézd meg. Nem a legolcsóbb effekt de szerintem nagyon jól szólnak + usb-vel minden belső paramétert állítgathatsz változtathatod melyik poti mit műveljen ami eléggé megnöveli a kitekerhető hangzások mennyiségét. És alapvetően is jól szólnak. A minik elég kis helyet foglalnak. De mindegyik 30 körül van szóval...
hogy van különbség, az szerintem nem kérdés, de nekem a red fasel már kicsit sok (én inkább a yellowban gondolkodtam).
De főleg: honnan tudok sima, alap dunlop tekercset venni? Lehet, hogy szarul keresem, de nekem mindig a red/yellow jön ki.
Nekem aztán bontott is jó, ha valakinek van.
lehet, hogy nem vagyok elég vájt fülű, meg igazán nem is érdekel a sound csak úgy önmagáért ( na mit kapok majd ezért ), de nekem némileg csalódás volt a Fasel mod, mai füllel már nem csináltatnám meg. Kutya baja a sima Dunlop G95-nek.
ugató-kérdés: etronicstól a sima 10 eurós vaú poti megbízható, vagy mindenképp méregdrágásítani kell hotpotzzal pl. banzaitól?
ugyanígy tekercs tekintetében: megéri red/yellow faselbe ölni a jó magyar forintot, vagy ez mítosz és van olcsó megoldás (nekem megfelel a gyári wah hang).
az van, hogy a poti már rég cserés, a tekercs pedig megadta magát, szépen leszakadt a kivezetésnél.
GCFX SMT800 (Marshall JCM800) csöves előfok eladó. Ha van kedved és időd (nekem ez utóbbi nincs) barkácsolni, hajrá! Teljes dokumentációt adok hozzá. Vigyázz, nagyfesz van benne, nem 12V-os mórickapedál ez! 30e + posta.
A modulációs effektjei nem analógok annak sem, a kérdező meg csak azt használná. Horribile dictu, én kipróbálnék egy Nux Mod Force-ot is akár, nemrég volt a GS-en egy 10e-ért, erősen elgondolkodtam.
vagy a yamaha DG stomp multit szokták még ajánlani, valaki a fórumról említette egyszer. Ilyen célra tökéletes, talán 25-30 ezer körül megy használtan.
Sziasztok!
Tudtok tanácsot adni?
Fejről torzítok, (6505+) és metal zenéhez keresnék egy olyan effekt pedált aminek csak az effekt részét használnám.
Van egy Rockbag RB23100-as pedalboardom amiben aktuálisan egy TU2 és egy NS2 van. valamint egy wah(de ezt kirakom ha az újban is van expression pedál)
Valami olyan effekt pedál kellene ami kicsi- befér még a boardba, és van benne phaser, flanger, chorus stb...
gondolkodom 1-1 analóg pedálban, de ha lenne tapasztalatotok egy kis multira ami egész jól szól akkor kíváncsi lennék.
Van valakinek tapasztalata Digitech RP500 gitár effektprocesszorral? Az érdekelne hogy milyen a hangzása,mennyire digitális? Valójában Zoom G3-on gondolkoztam mert árban elég jó de egy barátom mondta hogy elég digitális a hangzás. A másik pedig hogy be megy a hang egy bizonyos minöségben és egy valamivel gyengébb minöség jön ki.
volt csíptetősöm (igazából van is) meg polytune minim is, utóbbira szavazok, ahogy drd mondta.
Koncerten elég könnyen megzavarodik a csíptetős, én ezt tapasztaltam. Persze lehet, hogy a felsőkategóriások jók abból is.
Nekem nem jött be a csiptetős megoldás. Ha a hely szűkös, akkor nézd meg a Polytune minit. Én évek óta Korg Pitchblack-et használok, amióta megvan soha nem gondolkodtam a lecserélésén.
Lehet, hogy van, de nem találtam megfelelőbb topikot.
Szóval évek óta multit használok és most át szeretnék állni analógra. A multiban van beépített hangoló és most nem tudom, hogy milyen hangolót vegyek. Pedált, vagy csíptetőset. A pedállal az a problémám, hogy drágább és csak foglalja a helyet a boardban. Soha nem használtam csíptetős hangolót. Olvastam külfödi fórumokon és teljesen ellentmondásosak a hozzászólások, hogy lehet -e normálisan hansználni elektromos gitáron koncert közben. Mivel a gitár rezonanciájával dolgozik. És hangos környezetben valamilyen szinten rezonál a test. Olyan projekthez kéne, ahol kísérőzenekarban dolgozom és ha van pár ütem szünetem szám közben, akkor is tudjak hangolni ha szükséges. Persze nem a legolcsóbbra gondoltam. Olyan 4-5ezer körülire.
Szóval működik a dolog?
Majdnem rávágtam, hogy az csak egy buffer, de most látom én is, hogy pnp... Akkor viszont igen, az is beleszólhat. A tagboardeffects-es arcok 2n3906-ot javasoltak, az azért nem valami hihetetlen nagy bétájú cucc.
Igen, az is segíthet, ha a pnp-nek kevés a bétája.
Ugye Q1, ha nem lenne a pnp, akkor kb negyed akkora feszkót húzna R3-on, mint ami az R4-en esik ( ne felejtsük el, hogy R4-et két fet is húzza!). Ez ugye fet-től függ, de a lényeg, hogy a pnp nyitófesze ebből a kb másfélvoltnyi értékből csak 0.5-öt enged, a tóbbit megeszi, ami azt jelenti konkrétan, hogy a pnp eléggé ki van hajtva. Ha kicsi a bétája, akkor kevésbé.
Az a megfejtés, hogy a J201 könyökfesze 0.7-0.9V, bármi más amit be tudsz szerezni meg minimum 1.5V-nál kezdődik, de inkább több. (BF245A, BF246A, BF247A 1,5V a katalógus szerint.
Namost Q1 gate-jét eleve felrakod féltápfeszre. Ami azt jelenti, hogy a source legjobb esetben is féltápfesz+Ugs-en van, az ugye olyan 6V körüli.
A drain a Q3 bc nyitófeszültsége miatt kutyköt 8,5V-on lenni. A tranyódnak szeencsére azért maradt 2,5V játéktere.
Viszont nekem az a tippem, hogy amit beraktál, ott az Ugs inkább a szokványos 3-4V körüli érték, ergó a Q1-nek kvázi nincs játéktere, nem tud a differősítő stabilizálódni.
A megoldás: Nem Ur-re kötöd a fetes differősítők biasát, hanem Ur-t tovább osztod, 4.5V helyett mondjuk 3V-ra, és onnan feszíted elő a feteket.
De a legelegánsabb tényleg az, ha J201-eket használsz.
A gyárit én nagyon szerettem, az egyik első dizájn volt, amit a tagboardeffects-ről megcsináltam. Valamit elcseszhettem benne, mert annak nem volt annyira jó hangja, meg oszcillált is nagy gain-nél. De akkoriban még éppcsak elkezdtem effektekkel foglalkozni, nem volt se türelmem, se tudásom, hogy nekiálljak kikalapálni, így inkább szétszedtem. Lehet hogy megpróbálkozom vele megint majd.
A kérdésedre: szerintem is ott lehet a kutya elásva. Rengeteg J202-m van, sokszor próbáltam már J201 helyett, de hiába állítgatom trimmerrel a munkapontot, általában nem tudom elérni ugyanazt a gain-t, amit a J201-el. Hasonlót tapasztalatam a 2N5457-el is (ahelyett viszont egész jó a J202). Figyelembe véve azt a diódás vágást lehet, hogy valóban pont ez a kis plusz kell.
Pfff... mindig előbb kérdezek mint gondolkodok :( Most nézem - érdekes ilyenkor egész másképp lát az ember - lehet hogy nem is a jfet a ludas??? hanem a pnp bétája? Áááááá - na mindegy, foglalatban van az összes... majd referálok ! Bocsi!
Megtisztelsz, de néha én is elbizonytalanodok ám
Hogy szar lett az valószínű csak a türelmetlenség miatt lehetett, mert a gyáriak
hangja nagyon tetszik, és sok másolatról lehet a tecsőn is látni felvételt.
Sőt moddolják is időnként.
Kényes pár dologra, a jfeteknek elég nagy a szórásuk.
Elfogyott a J201-em, így csak 2n5457-et tudtam beletenni.Javasolják még a BF245A-t, de első körben
kicsit sokalltam rá a 300ft-ot darabonként. Mondjuk lehet hogy rendelek, talán megoldódik a dilemmám.
Az 5457-nek mindkettőnél kisebb a meredeksége, leht hogy abból adódik amit nem értek.
Itt a rajz
Az első fokozat munkapontját kénytelen voltam trimmerekkel beállítani, de így sincs akkora
"swing" , hogy a szűrőfokozat utáni dupla diódás vágó egyáltalán elkezdjen vágni.
Pedig gondolom nem véletlen tettek oda is ilyent.
Lehet ennek az oka, hogy nem a J201 került bele (vagy az eredeti 2sk.... ?
Szkóppal hesseltem, a kimneten hatalmas jel van egyébként.
A kellemes meleg kerek lágy torzított hang , amit vártam tőle ott van így is, de lehet hogy
ha még válogatok az elejébe tranzikat, tovább kerekedik ?
Építettem, szar lett, úgyhogy valszeg nem én vagyok a legjobb ember, különösen, ha fogas a kérdés Nagy merészség, hogy én neked bármit el tudok magyarázni, amit te nem tudsz, de hátha...
3 (három) darab dba fuzz war egy ideig a próbatermünkben.
meg sokkal több klón.
egyik klón sem hasonlított nagyon a gyáriak-ra, amelyek m1:1-ben ugyanúgy szóltak.
marha nagyon melózzanak is meg a kurvadrága pedáljaiakért
Egyébként nekem a Fuzz War V1 kapcsolás sehogy sem akar működni 2N5089-cel.Meg semmi más tranyóval. 2N5088-cal nem próbáltam. Szól, csak szar és gétel. És netes nyák képek alapján visszanéztem a rajzot, jó! Mondjuk ezt nem tudom, hogy valójában milyen tranzisztor van benne.