Most néztem meg csak a linket a Dka 7M és DKa 7Q marha jó kis gitárok. Szerintem még a fejforma is más, mint a COW esetében. Plusz a nyakmerevítő pálca állításának megoldása is klassz dolog. Jó ránézni az egész gitárra. Szerintem a Jackson ezzel most most nagyon eltalálta a vásárlókat.
Az igaz, hogy teljesen 80-as évek végi hangulata van, de szerintem ez az elektronika borzasztó lehet. Hogy tudsz mondjuk szóló közben híd hangszedőről nyakra váltani? Szerintem nagyjából sehogy mert nincs rá idő.
A fehérnek ez az árnyalata - a leírásban 'Ivory' (elefántcsont) - nekem is baromira bejön. A vintage-fehér/krémszín/elefántcsont-szín mind-mind nagyon szép, főleg fekete szerelékekkel. Az aranyat képtelen vagyok magamévá tenni. Krémszín + fekete szerelék + jelöletlen ében fogólap = telitalálat.
Egyre jobban bírom azokat a formákat, színeket egy gitáron ami nem igazán képvisel semmilyen konkrét zenei stílust, viszont mindegyikbe el lehet képzelni
Ismerős a sztorid! Nekem fuvarozócég hozta-vitte a gitárokat, persze jópénzért...
Gépre én nem vittem fel, dobálni nem hagytam a raktérben, így maradt a külsős szállítás.
Nem volt olcsó, viszont mindig minden biztonságban megérkezett. Tényleg nagyon korrektek voltak.
Az arzenálhoz pedig gratulálok! Kellemes darabok ezek!
Pont valamelyik nap nosztalgiáztam a régi DXMG-men. Annó eladtam mert jött az ESP láz, ment vele akkor másik két Jackson is. Ma már bánom.
Ilyen hevedert azóta se találok (odaadtam a gitárral együtt), úgyhogy ha van valakinek, attól szívesen megveszem.:)
Betyáros társaság. A pickup keret nélküli Dinky Reverse és a koponyás szajré is bármikor jöhetne. (Meg itt ugyan szentségtörés, de a 1527-et is sunáznám.)
Raktam fel még képeket (illetve inkább ömlesztettem, ezeket találtam így hirtelen a gépen), sajnos olyan csoportkép, amin az összes rajta van jó darabig nem fog készülni, mert nem egy helyen vannak és én sem egy helyen vagyok velük. Külföldön melózok, és ide csak egy gitárt hoztam ki. Repülőn, bőröndben feladva, de semmi para nem volt, nyak visszacsavaroz és OK. Egyébként meg vehettem volna rá jegyet, vagy fuvarozócéggel kihozatom, de akkor meg vámot kellett volna fizetni.
Az USA Dinky egyébként nem DK1, hanem az az előtti széria, Dinky Custom néven ment (nem CS, ez volt a széria neve, a katalógusban is így van.)
Nincs baj vele . Annak a legvastagabb a nyaka az összes gitárom közül, amolyan "Úton a D profil felé" darab.
H-S-S, a finish pedig Pilo O' Skulls Dan Lawrence által. Ezek még Jackson tremmel mentek, és Bill Lawrence + Jackson szedőkkel, most egy EMG81/SA/SA kombó van benne, meg OFR.
Még múlt évben hozzám került egy CS SL2H-MAH, feltoltam pár képet ide
A finish egy Craig Cristy grafit ceruzarajz (tetováló srác), nem festékpisztolyos kép.
A test és nyak mahagóni, jávor toppal. Szerencsére ezen még mind a 24 bund megvan... Eredetileg két EMG-X szedő volt benne, ezekett az előző tulaj kicserélte két BareKnuckle Painkiller-re, ezek majd lehet távoznak, legalábbis a nyaki. A híd OFR. C&G tokkal.
6 Dinky mellé érkezett mint első Soloist, ez is "utolsó" gitár persze, még tart a többet nem veszek érzés, remélem jó sokáig.
Összerakás és játékkomfort szempontjából persze veri a többi Jacksonomat (DR3, DR5, COW7, DXMG, DK2 Ghost flames, USA Dinky), szerencsére jól be is volt állítva, fél hanggal lejjebb van jelenleg.
Color: Craig Christy Pencil Sketch Exoskeleton Graphic
Body: Mahogany with 1/8" Maple Top
Neck: Mahogany Neck-Thru-Body & Ivoroid Bound Fingerboard
Neck dimensions: 3rd Fret: .775", 12th Fret: .850" Standard Neck & Headstock
Scale length: 25.5"
Fingerboard: Ebony with compound 12" to 16" radius
Width at nut: 1-11/16"
No. of frets: 24 Jumbo SBB215
Inlays: Mother of Pearl Shark Fin Position Inlays, Ivoroid Binding
Headstock: Mother of Pearl Logo Inlay and Ivoroid Binding
Bridge pickup: EMG-81x > BK Painkiller
Neck pickup: EMG-85x > BK Painkiller
Controls: 1 Volume, 1 Tone, 3-position toggle
Hardware: Black
Tuning machines: Gotoh/Jackson
Bridge: Original Floyd Rose Recessed
(Csoportképet sajnos nem tudok lőni, mert szanaszét vannak a gitárjaim, melóból kifolyólag jórészt távol vagyok.)
Abból a 97-es katalógusból a JRS-ek tetszenek. Amcsi ebayen néha lehet látni belőlük, 300 dollárért sem kellenek senkinek. Pedig állat jók lehetnek a könnyű, rezonáns kőris testtel.
Nagyon imádtam, egyetlen hangszerem volt, aztán hülye fejjel eladtam a V52-be valahogy 2002 körül :(
Azóta is bánom és hiányzik. Szóval visszavásárolnám, ha véletlen előbukkanna, tudom nem sok esélye van.
A basszerosunk művészkedett egy kicsit a gépemmel, miközben én próbáltam jól feljátszani az általam írt gitárszólót...
Tudom, a sárga lepedő mindent visz :)
Well, eljött ma Láky haver és kézbe vehettem az új SL2H-t.
Gyorsban leszaladtunk az -átmeneti- próbaterembe.
Tényleg perfekt összerakás, remek anyagok.
A nyak matt, nincs lakkozva. Sajna csak mobilos felvétel.
Két apróságot említenék, hogy a füst króm gyorsan kopik és a kapcsoló néha kicsit vacakol.
De ez nem az összeszerelés, vagy a gyár hibája.
A kelly rhoads vonal most sincs túlgondolva.
Kelly-kkel sem voltunk sosem elkényeztetve...
Volt egy rövid időszak amikor volt normális kelly (KE5FR) átmenő nyakkal OFR-el Seymourral, extra finissel (pinstripe-os pl.). Made in Japan természetesen...
Szerintem az se ment egy évig.
És thomannban újan 800€-ért hozzád vágták.
Akkor kellett volna gazdagnak lenni...
Ehhez képest most sincs semmi értelmes, csak az X-es akármik, azt meg inkább kihagynám...
Ha már említed, épp most jövök a weboldalról és az olaj-finises natúr B7-es baromi klasszul fest. Oké, a formája nem 100%, de ezt leszámítva öröm ránézni. A mellékelt videó sajnos nem lett túl jó hangilag - legalábbis a passzív hangszedős változat -, biztos jobban szól ez ennél.
Amik ebből tetszenek, azok a hetesek: DKA7 (bár ez tavalyi modell), B7 (amerikai, állat drága) és a piros DK7Q. Örülök, hogy a Jackson is foglalkozik a héthúrosokkal. A Schecter, az Ibanez és a Washburn is durván odatette magát az idei évre, muszáj tartani a lépést.
Az a két bund nekem is, de ez is része a kompromisszumnak, meg arra ott az ESP Horizon (SH-1/SH-4).
Formára nekem is a Root-tele jön be, de van 1-2 fontos szempont: nézd, ez egy "USA-méd" gitár és bár nem vagyok sznob, LÁTATLANBAN egy pöttyet azért mégiscsak több a bizodalmam (Kidolgozás minősége, bundok stb). A lényeg azonban, hogy a telénél nem compound a fogólap rádiusz és az ESP Horizon után tapasztalatból mondhatom, hogy nagyon hiányzik a test-letörés is a pengető kéz karjának kényelme miatt. A Stratóhoz ráadásul egy brutál jó tok is jár, ami több, mint egy "dísz keménytok". Másodlagos, de a Tele a jávor fogólapos változatban fekete és azzal a színnel mára ki lehet kergetni a világból - oké, matt, ez egy fokkal jobb, mint a fényes. Egyébként nincs is horror árkülönbség a kettő között.
Ezek fasza gitárok, nekem egyedül pár bund hiányzik róla. Metal fronton Jim Root tartja a frontot Fenderéknél. (Ja, és inkább a Telét választanám a Root-féle modellekből.) Ha már Fender, még a Kotzen Tele vonz mágnesként, az egy eszement szexi gitár.
Ja, és ha már szexi, lefotóztam rendesen az SLSMG-t, itt van róla pár kép. Beszarás szép gitár ez, képtelenség túl sokat bámulni.
Szóval: a Carvin nagyon profi a testreszabhatóságban (is). Offtopic, de szétnézve az ismert gyártók között, figyelembe véve a szempontjaimat, megkötve az elengedhetetlen kompromisszumokat (mert ha nem custom, kompromisszum mindig van), és persze a még megfizethető árat is szem előtt tartva ez pl. egy járható út lehet:
Nem gondoltam volna, hogy ennél fogok kilyukadni, de van néhány olyan sarokköve - nyakprofil, híd, kulcsok, szedők (most aktív gitár kell, nem akarok passzívat azért, hogy egyből kibelezzem), fogólap, letisztult dizájn -, ami vonzóvá teszi. Ez nem azt jelenti, hogy egyből rendelek is egyet - most úgysincs pénz - , de ha Németországban járok, amit már tervezgetek egy ideje, ki kéne próbálni egyet.
Nem vagyok benne én sem a gyártástechnológiában, csak próbálok találgatni.
Ugyan nem Jackson, de roppant érdekes: Carvin Factory Tour. 10 részes videósorozat, érdemes megnézni. Ráadásul ezek nem sorozatgyártású hangszerek, ezeket semi-customnek hívják, mert egy csomó opciót lehet választani a rendeléskor, úgy mint binding, top, szín, szedők, híd, fejforma, kulcsok, ilyenek. Magyarul a testformán és a nyakprofilon kívül kb. minden testre szabható. Náluk sincs végtelen számú CNC-program, és tudtommal nincs olyan test, amihez egyszerre lehetne TOM és hagyományos fix hidat kérni.
Persze, nyilván van különbség, tiszta sor, arra gondoltam, hogy (kívülállóként) nem látom különösebben költségesnek egy ilyen gyártósor - illetve gyártási lépés, hiszen sokban megegyezne a többivel - bevezetését. Nem egy, az eddigiektől eltérő faanyag/testforma/temolórendszer beépítéséről lenne szó. Aztán lehet, hogy tévedek, sosem voltam még gitárgyártó. :)
Nekem bejön a zebra.
Gondolkoztam már hogy a fekete gitáromban cserélni kéne a két szedőt zebrára.
De a működő rendszert nem akarom megbontani csak ezért.
Meg hát Seymourban elég nagy a szórás, több sh-4 TB-4 volt már nálam, mondhatni mindegyik másképp szólt, más jel/zaj viszonnyal rendelkezett... :)
Egyedül a zebra szedők nem adják, szerintem máskülönben kurvajól néz ki.
Rengetegen szeretik a tune-o-matic hidakat... Pedig ez a típusú hagyományos szögegyszerű fix híd kényelmesebb és több beállítási lehetőséget kínál. Gyártástechnológiában mondjuk van különbség rendesen, pl. máshová kell tenni a lyukakat a testen, és a TOM híd ezeknél jóval magasabb, így a nyaknak is más síkban kell lennie, szóval annyira nem egyszerű a történet. Megoldás: vagy süllyeszteni a tune-o-maticot (gyárilag kevés gitáron látni ilyet), vagy egyenesen elfelejteni. Nekem nem hiányozna. Az SLSMG talán egyetlen gyenge pontja.
Jaja, ezeket nézegettem korábban. Valahogy nem áll össze, pedig a direct mount-megoldást is szeretem, gyakorlati-kényelmi hasznát tapasztaltam a keretesekkel szemben (sokáig használtam keretmentes gitárt), viszont nekem pont ezek a színek nem nagyon jönnek be és a pikáp-konfig sem izgat, van már ilyen. A testfa jó, a fejforma jó, a fogólap jó.
Tudom, ez a vesszőparipám, de szerintetek miért hanyagolja sok gyártó az ilyen típusú hidat? Oké, Jacksonnál most épp van ilyen széria a jelenlegi kínálatban, de biztos lenne igény sokaknál arra, hogy általában véve meglegyen ez az opció a többi modellnél is. A sík fedlapos hangszereknél igazán semeddig nem tartana 'gyártásilag'.