Nekem is ilyen van. Legutóbb az Accord-nál láttam a Dohány utcában, de nem tudom van-e még nekik ilyen. Amúgy igen jó kábel kapható a Budafoki úton a Mikronika elektronikai boltban, ha úgy mondod, hogy "a jó minőségű mikrofonkábel", akkor tudni fogják. Az ugyan stereo, de ez sose tartson vissza senkit
Elnézést, hogy idepofátlankodok ezzel a kérdéssel, de hátha tudtok segíteni.
Ilyen mono kábelt látott már valaki Budapesten méterre? Ha igen hol lehet kapni?
Állítólag a Belden márkanévre hallgat, sokéve vettem még vidéken, elpusztíthatatlan, és nagyon jó árnyékolása van.
Esetleg ha hasonló minőséget tudtok ajánlani annak is örülök.
Akarod mondani két Ge Fuzz Face nem szól egyformán... Valóban, bár az nem a dizájn hiányossága, hanem az alkatrészek szórásának köszönhető. Biztos megvan egyébként a bája annak is, hogy egyik effekt sem szól ugyanúgy, ergo mindegyik egyedi a maga módján. Csak ami ergyábbul szól, annak a tulajdonosát ez nem fogja vigasztalni. De ez a szórás nagyjából csak a diszkrét alkatrészekkel operáló dizájnokban van meg, az IC-s megoldások sokkal konzisztensebbek.
Szinte az összes butikfaz gyártó így operál. Még a nagy zakariás is (tone benderben tranyók "lábán" potik és kész a fuzz factory) Mondjuk nekem bejön mind és igazából csak az a kár, hogy nem az én ötletem volt :v
Egyet nem értek: hogyan tudnak így konzisztens minőséget produkálni? Persze lehet, hogy sehogy, és két DBA Fuzz War sem szól egyformán, de akkor meg marha nagy meló egyesével olyanra csinálni őket, hogy azért mindegyik szóljon közel hasonlóan és egyik se legyen totálisan ergya.
egyszer tagboardon olvastam egy véleményt, amivel nagyon egyet tudok érteni (de talán már volt itt is), miszerint DBA pedált klónozzon, akinek két anyja van... :D (jó, nem így írta az illető, de a lényeg ez.) Nem értek annyira az elektronyikai háttérhez, de amennyire hallottam és amennyire látom a kapcsolásokat, kicsit olyan, mintha direkt elbasznának mindent egy próbapanelen, és ha kicsit is szól valahogy, kiadják.
Kösz. Nem tudom ki csinálta a videót, csak úgy kitolták a cex oldalra :D Vagyis tudom ki, mert van neve, de nem ismerem :) Bár lehet, csak szar a memóriám ...
Melyik kapcsolás? Nekem a muffra hajazó van.
Ebay-eztem egyet.
Kis olcsó vacak,de tényleg egész jól tud szólni,zajmentes,hangos,kicsi meg minden.
Egy 20V-os laptop tápról hajtom,amit berögzítettem a rack belsejébe.
A specifikációi szerint:
Max power: 2x50W/8 ohm
Max BTL power: 100W/4 ohms
Innen vettem a dupla teljesítményt.Ez a BTL elvileg a hídba kötés.
Hogy mennyire terhelhető, az ugye attól függ, mennyit bír a táp, meg a végtranyók - ez diszkrét elemes erősítőknél igaz, de itt integráltról beszélgettetek, azokban a túláram-védelem alap.
Hogy mennyire terhelhető, az ugye attól függ, mennyit bír a táp, meg a végtranyók, nem attól, hogy híd-e vagy sem.
De valóban, lehet, hogy azért csak 100W mert dupla akkora impedanciájú hangszórót bírnak csak a fent említett alkotóelemek ha hídban használják a két erősítőt.
Viszont kevésbé terhelhető; tehát ha az alap-erősítőt a legkisebb megengedett impedanciával terheled, akkor hídkapcsolásban ezt dupláznod kell; így épp ki is jön a kétszeres "kivehető" teljesítmény.
Mondjuk ezz lehet talán a legkönnyebben orvosolni a leírt hiányosságok közül.
Tulajdonképpen a két sztereó kimenetre ha egy Y-kábellel egy füles van dugva,még szerintem az is normálisan tud szólni (nem próbáltam,viszont simán hangfalra dugva igen,és halk otthoni gyakorláshoz még az is megfelelő lehet),persze nyilván számít a fejhallgató impedanciája is.
Ha meg minden kötél szakad,akkor egy kicsi fejhallgató erősítő köthető rá.
70-80e maximum.
Ha Digitech 2112-t találsz amúgy,akkor az is jó,mert teljesen ugyanaz,mint a 2120,csak szoftverben térnek el.
A 2120 újabb szoftverű,de a 2112 is upgradelhető. Viszont a 2112-nek nincs olyan csúnya lila előlapja,mint a 2120-nak. Nekem is 2112 van,2.11-es 2120 szoftverrel.
A gyári presetei,mint általában a multik többségének,így ennek is olyanok,hogy nem rosszak amúgy,de az igazán használható hangok érdekében persze itt is dolgozni kell kicsit a gyári preseteken.Alapból sok az effekt a legtöbbön.
Saját ízlés szerinti preseteket kell alkotni,amihez azért elkerülhetetlen,hogy tekergetni és próbálgatni kell kicsit.
Igen,élőben is nagyon jó,modellezés nélkül is nagyon sokféle hangot tud.
A Youtube-os minták egyáltalán nem adják vissza azt,amit tud.
A kezelése nem egyszerű,de nem is annyira bonyolult,a grafikus kijelző meg a funkciógombok+enkóder potik sokat segítenek.
Végülis minden megjelenik a kijelzőn,hogy mit mivel lehet.
Az effekt blokkja az,ami kicsit bonyolultabb,de megtanulható. A Dual S-Disc-nek van Seamless átúsztatás,preset váltáskor nincs hang kihagyás,a delay vagy reverb vagy akármilyen más effekt átúszik az előzőből a következő presetbe.
A '90-es évek közepe-vége felé készült a legtöbb ezekből,de a mai napig nagyon jó cuccok.
A hátrányuk talán annyi,hogy nincs fejhallgató aljzat,nincs Aux bemenet (mp3 lejátszóhoz mondjuk),és persze nincs USB hangkártya funkció,mint a mai multiknál. Ez tényleg élőre a legfaszább leginkább!
A létező legutolsó 2120 szoftver a 2.11-es,szerintem a forgalomban lévők legtöbbjén már ez a verzió fut.
Ha mégsem,akkor pedig ebay-ről,vagy Németországból lehet rendelni cirka 10-15 euróért upgrade chipet,amit csak beteszel a régi helyett,és kész.
Előforduló hibák lehetnek pl. hogy a loop aljzatai kontaktosak,vagy hogy az előlapi input és output potikat esetleg cserélni kell. Más nem nagyon...
Én tettem az enyémbe egy 2x50W-os D-osztályú végfokot (hída kötve 1x100W),külön ki- és bemenetekkel,így egy komplett erősítőfej lett belőle,miközben az alap 2120 kapcsoláshoz egyáltalán nem lett nyúlva,és simán elfért a 2U rack házban a végfok,nem is melegszik,csendes,szóval fasza!
2U rackben egy all in one cucc,csöves előfok,sztereó multi és sztereó végfok,szóval kurva jó így!
Élőben is ilyen vaskos, csöves hangot tud? Bár a yutyubos hangmintákban eszméletlenül sok visszhang van, de tetszik.
Mennyire komplikált kezelni, mikoriak ezek a herkentyűk? Kell-e javítgatni, frissíteni a szoftvert?
csináltam én is, csak mint kiderült, üres elemmel próbáltam :D
hétvégén járok a teremben (a board kint van most), akkor kipróbálom ezt is, meg a reverb és delay kiiktatását is
Szerintem: húzd ki a reverb tápját, és iktasd ki a mémbojt; ha továbbra is cicereg akkor valószínűleg nem túlterhelés az ok.
(A túlterhelés tipikus hangja búgás)
Nem tudod elemmel kipróbálni? Ilyen esetekre csináltam sima tápcsati - elemtartó átalakítót. Filléres dolog, de ilyen alapvető problémák kiszűrésére jól használható.
500mA a táp, kicsit talán már túl van terhelve. Freeze (140mA), EHX Memory Boy Deluxe (~100mA), EWR-féle egyszerű BTDR reverb, Small Clone copy, DynaComp copy, EA tremoló megy most épp róla.
A zaj nem túl jelentős, de érezhető, hogy a Freeze-zel került képbe (és nyilván a sor végén a kompresszor még picit megnyomja). Olyasmi, mint az NE555-tel épített faék ringmodok magas cicergése.
Meglepődnék, ha nem a közös táp lenne a jelenség oka, csak most épp nincs egy plusz 9VDC-m, amivel kipróbáljam.
lett egy Freeze-em, és persze a többivel közös táppal hajtva van egy halk alapzaja. Ez nem túl nagy meglepetés, de esetleg más is tapasztalta már? Gondolom külön táp kell neki, és csókolom.
Üdv Szagtársak!
A napokban agonizáltam itt egy Bugera fej pedál-vezérlőjének és egy Gt10 Amp control kimenet párosításának kapcsán.
Most hogy végére jártam megosztanám a tapasztalataimat.
Szóval az a teóriám, miszerint a fejből a pedálba küldött 5V-al táplálom a segédpanelt, sajnos megbukott.
Gyakorlatilag 10-20 mA-nél nem bír többet - végül is 1-1- ledet kell kigyújtania, jogos.
De ha már idáig jutottam, kénytelen voltam másképp megoldani.
Az áramkör lefelé egészen 3,3V-os tápfeszig működik, így beleapplikáltam a Bugera pedálba egy Li-Ion akksit a nagyobbik fajtából.
Ezzel most szépen műxik.
Az akksi tápot a GT10-ből jövő jackes mazzagon levő dugóval zárom, tehát csak arra kell figyelni, hogy használaton kívül ki legyen húzva.
Ja hogy ez mire való?
Amikor a GT10-en tipródik a páciens, lehet hogy szükség van a fejen is egy átkapcsolásra (jelen esetben a Clean és a Lead közt).
Erre alapból a Boss Amp controll kimenet nem alkalmas, mert csak egy rövidzárt ad ki.
A kis panel meg ebből csinál kétféle rövidzárat egy-egy pillanatra attól függően, hogy a GT10-re amp control ON vagy OFF lett programozva.
Ez a rövidzár kerül a Lead és a Clean pedálok alatti kapcsolókra , mintha arra ráléptél volna.
Gyakorlatilag egy lépéssel meg egy kütyüvel kevesebb van a színpadon.
Ha valakit érdekel a kapcsolás, szívesen megosztom.
A ChipCAD rendelős, de többnyire másnap már mehetsz a cuccért (Lurdy).
Az SOS viszont elég nehézkes, én kerülöm.
Közben eszembe jutott még a HQ, Újpesten, az besétálós.
Köszi!
A ChipCAD-hez csak besétálok és tudok vásárolni? Első ránézésre inkább nagykernek tűnik a weboldala alapján.
A SOSnál csak rendelésre látom az ATTINY-t, TME-nél látom még bár őket sem ismerem, lomex, ret, tayda, ebay-t szoktam csak használni.
Sziasztok!
Én vagyok csak balfasz vagy tényleg nincs itthon DIP verzióban ATTINY84 és MCP4822 chip?
Ehhöz kéne:
http://mutable-instruments.net/modules/cvpal/build
Azért nem látom sok értelmét, mert a gyári polipkábelek egy anyával kezdődnek, és aztán van x darab apa. Ha a hangolót fűzöd tovább, akkor is csak az apa csatikat használod, ergo ugyanúgy el kell használnod egy apa csatit a hangolóra, mintha az egész láncot a tápra kötnéd a polipkábel anya csatiján keresztül. Természetesen ha épített megoldásról van szó, akkor meg lehet spórolni ezzel kb. 300 HUF-ot, amibe az anya csatlakozó és a kis vezeték darab kerül.
Szvsz semmi értelme. Egyszer hallottam élőben jól szólni ilyet, Nova Prospect koncerten, ott 1 gitáros van, 1 mesa és egy engl 4x12vel a színpad két oldalán.
Még az is csak fél megoldás, 2 láda is kellene, külön mikrofonozva természetesen. Egyébként ha valakinek a sztereózás a perverziója, jobban jár ha racket épít sztereo végfokkal.
yaay!
elkezdtem előlapot tervezni hozzá, de sehogy se tetszett. aztán szembejött ez a dod eq, a trafóját rögtön leégettem (110V-os verzió volt), úgyhogy ezt furkáltam szét inkább, a tolópotik jobban mennek az eq-hoz.
meg így lehet magában pedálként (fúger-style 1-10x-es előfok van benne) meg modulárhoz is használni.
feedbackkel meg nagyon mocsok!
cgs 202 + pár extra fícsör. tolópoti sapkákat még nem sikerült szereznem, tud valaki valami helyet? 6mm-es a pöcök.
meg még valami odaillő billenőkapcsolót keresek a lyuk helyére bypass kapcsolónak.
valakinek nem kell az eredeti belseje egy kis pénzért cserébe?
A rajzot ezen a lapon megtalálod a nagy kép alatt a csatolmányokban.
Igen, magában a pedálban csak pár ellenállás, ledek meg a kapcsolók vannak.
De egy elektronika az erősítőben figyeli melyik pedált nyomtad, és ugyanazon a vezetéken ahol a rövidzár bement, a kapcsolóhoz tartozó lednek áramot küld. A kapcsoló ismételt megnyomása nem kapcsolja le a ledet, csak ha egy másikat megnyomsz. Szóval van ott relé, tranzi, pic, meg egyebek.
Ezért gondoltam a leírt megoldásomat a legegyszerűbbnek.
Ezzel tuti nem vágom agyon az Atmelt.
Igen,mondjuk drágább lenne a midis megoldás, az tuti! :)
De várj,ezek szerint a Bugera lábkapcsolója az nem csak annyi,hogy összezár-kinyit (momentary elven) a kapcsoló?
Vagy van benne valami extra elektronika? Még nem láttam szétszedve....
Megköszönöm a rajzát,ha elküldöd.
Van ilyen vezérlő, méghozzá az RJM Mastermind PCB 10 loop, ebből 4 stereo, csatornát is vált, hangoló is van benne + 3 buffer! Itt demózza Pete Thorn: https://www.youtube.com/watch?v=99cWaeyRrgY
Említettem én is a midis megoldást a kollegának, de a haja égnekállt tőle rendesen :)
Mondjuk a midis megoldással kb. 10x annyiba is lenne a dolog... és ezt az oda-vissza
Atmega dolgot a Bugera lábkapcsoló aljzaton keresztül nem oldod meg simán.
Ugyanazok a kivezetések figyelik a pedálkapcsolót, ami aktiválva a ledet gyújtja.
Nem akarok belemélyedni, nem biztos hogy a többieket annyira érdekli, de ha érdekel át tudom küldeni a rajzát.
Az engedélyt már megkaptam a pedálfúrásra, úgyhogy igyekszem az egyszerűbb megoldásra törekedni.
Teljesen jogos amit mondasz , de jelenleg egy ládám van , ez még bővülhet a közel jövőben , viszont ha már a végfokom sztereó érdemes mindkét oldalát kihasználni :D és akkor már érdemes sztereó effektet bekötni :) hidd el amugy sokkal szebben szól még ha közel vannak is a hangszórók , de így legalább nem 50 watt hajt 300 wattot hanem 50 - 50 watt hajt 150-150 watt hangszórót igy állatabb a hangzás mivel jobban rezonáltatja a hangszórókat, emellett megdobják a sztereó effektek , probáltam a TC-t monóba , hurka volt :)
Hanem hogy GT-10 MIDI OUT-->MIDI SWITCHER-->(speckó kábel,egyik vége 2db sztereó jack,másik vége a Bugera féle lábkapcsoló dugó)-->Bugera lábkapcsoló aljzata.
Egy 4 kapcsolós Midi Switcher elég is hozzá,mert a Bugera lábkapcsolónak az 5 ere is a 4 funkció+ a kapcsoló föld.
Van jópár olyan gyári Midi Swithcer,ami tud momentary kapcsolást,egyedül a fent zárójelben említett kábelt kell megcsinálni hozzá,de az is kb. 20 perces munka,és kész is.
És így nincs semmi széttúrva,esetleg ha a fenti kábel még pluszban Y-ként is meg van csinálva,akkor az Y másik ágára ráköthető a gyári lábkapcsoló is,és akkor vagy-vagy elven tud működni a midi switcherrel.
De az is jó megoldás lehet,amit írtál,csak mókolósabb,és meg kell fúrni a Bugi gyári lábkapcsiját. :)
Hát én :D
Speciel a Hammond Leslie buzerátor megszállottságom miatt .
Van ugyan egy gyári 2 rotoros Leslie ládám, de azt cepelni buliba.... Inkább csináltam egy 2x10-es billencs kombót, aminek az előlapját kb. 140 fokba megtörtem.
Ha ezt megküldöm egy jobbfajta sztereo Leslie effekttel, a szobában rendesen pingpongozik a hang.
Ha meg ki kell mikrofonozni Pa-ra, nem zavarja egymást a két oldal .