Helo JETI !
Tehát összesen 2 db. furat van a potitartón. Én 1. A LACE szól egyedűl.
2. A humbi szól teljesen. 3. LACE és a humbi nyakfelőli fele szól egyszerre.Ezt kellene megoldani 2 szerkezettel.
űdv. kunl
2008-02-15 07:51 |
#8981
Amit rajzon küldtem, azon két poti van, de még mindig nem értem, hogy kis kapcsolónak egy, vagy két hely van és, milyen állásokat szeretnél használni.
Egy ismerősöm Pontiac-jával mentük New Yorktól lefelé balra délnek Annapolis felé és a kocsijában a műszerfalon egy racsnis kézi gáz volt, amit csutkára kihúzott, hogy ne kelljen nyomnia a lábával a gázt. Háromszáz közelében trombitáltunk jópárszáz kilóméteren keresztül megállás nélkül, mert ott aszondja, hogy bizonyos szakaszokon úgy lehet menni, amit csak a kocsi tud és persze négy sáv oda, négy sáv vissza. Szóval más világ. Aztán tankolt vagy 400liter üzemanyagot.
az biztos, hogy a közlekedési morál sokkal jobb általában, mint itthon, de száguldozni simán lehet.
mi is mentünk 1 haver sportkocsijával hegyes völgyes vidéken, miközben betéptünk, a környéken se volt rendőr:)
Szai JETI !
Azt is lehet? Erre még nem gondoltam.De szerintem ne bonyolítsuk. Meg nem akarok nagy átalakítást. Most ugye 2 furat van a fém lemezen a potitartón.
Így kellene megoldani.
üdv. kunl
Helo JETI !
Köszi eddig is. A Lace fehér és zöld a test a narancs a melegpont. Én gépész vagyok az elektrinikához csak annyit értek amennyit... Ha megtennéd egy olyan skiccet kűldjél ahol komplett bekötést ajálsz.
szálpáros között, Tehát a piros, vagy a fehér ÉS a test között.
2008-02-14 18:44 |
#8948
Szerintem a humbidban az egyik tekercs kivezetése, ami a (zöld) lenne, eleve állandó testpontra van kötve az árnyékoló harisnya végéhez. Ilenkor, ha tudsz mérni 5-6 kohmos ellenállát az összekötött fehér-piros szálpáros között, egyszerű a bekötés. Akkor a fekete a kimenet sorosnál. Ezzel kapcsolatban mingyááá belinkelek egy rajzot a képzeletbeli zöddel. Ha a Lace-val használod a felezett humbit, a humbin mindig, kizárólag a Lace felé eső tekercse szóljon! A humbin két verzió van a felezésre. Ha a piros-fehér párost testhez kötöd, az egyik tekercse szól, ha a piros-fehér párost a kimenetre a feketéhez a másik tekercse szól. A Lace bekötését nem ismerem, de a színekből kikövetkeztetve ott is belül az egyik szál fixen testen van és ebből eredően a közepe szintén a narancs-fehér, a kimenete a zöld.
Helo JETI !
Tavaly már egyszer témáztunk rajta de valahogy elmaradt. Mivel Te ebben is nagy mágus vagy kérném segítséged:
Van egy nagyon megkedvelt Squier51 -es gitárom. Nekem mint itthoni zajtkeltő nyugdíjasnak ez nagyon megfelel. Mivel már volt egy FENDER LACE sensor piros /azt hiszem RED/ ezt betettem a nyakhoz. A hídnál maradt a gyári humbi. A potik minden eredeti. Megnéztem ahogy montad mágnessel ,hogy jól vannak-e benne de próbáltam már sokféle képpen de mindíg van olyan állás/a nyaki szól és a híd fele/ ,hogy rossz hangja van. Külön-külön a hangjuk szép és tiszta erőteljes. Arra gondoltam, hogy a felezést el is lehetne hagyni. Most rajz szerint van bekötve. A Humbi 3 kivezetéses / piros, fehér, fekete/. A Lace szintén 3 kivezetéses / narancs, fehér zöld/. Adj egy tippet Te hogyan kötnéd be ?
audiotecknikában igazából különböző áramköri elemek előtti ill. utáni audojel-fázis eltérésekről szoktak beszélni (feszültség), tehát nem egy adott pontban a fesz-áram vektorokéról.
2008-02-14 15:19 |
#8944
És az a vektor által bezárt szög, mit módosít a pickup hangjában? Mit hallanék úgy? De én úgy tudom, hogy pickupban ilyen nem fordulhat elő, ha, csak el van baszva, úgy, hogy egy tekercsen belül fordítva került bele egy mágnes.
fáziseltolódásnak nevezzük, ha a feszültség és az áram vektor által bezárt szög megváltozik. (alapesetben, ugye tiszta sin ill. cos görbe, így afázisszög 90 fok ha jól sejtem).
ezeket ( az adott szögesebességgel (omega=2*pí*f, ahol f a frekvencia, hálózati áramnál 50Hz ) vektorokat kb. úgy kell elképzgelni,hogy megállítjuk a 2 sinushullámot (áram+fesz) egy adott időpillanatban, és húzunk oda 1-1 vektort az origóból.
kapacitív egységen (kondi:) a feszültség késik az áramhoz képest, avagy az áram siet a feszültségehz képest, induktív esetben (tekercs) meg fordítva, a feszültség siet az áramhoz képest.
ezt persz ejti már tudta, csak ,hoyg a többiek is okuljanak :)
Ja, de ennek a koncertnek kegyetlen lendülete volt és úgy láttam, hogy még jóval több fúvós is játszott, mint a DVD-d anyagán. Eszebe juttatja a Scampolos éveimet.
Ha jó vagy fizikából, akkor rájössz miért számít hogy hogy áll a mágnes. Mivel az egész lényege a mágneses tér, ezért mind a mágnesek elhelyezkedése, mind az egyéb mágnesezhető fémek jeleléte számít a pickupban és annak mágneses terében. Hogy pontosan hogy, azt lehetne számolgatni jó ideig... Vagy lehet próbálkozni.
ált ez a szokás, de vannak olyan megoldások, h egyfajta mágneses polaritást alkalmaznak single pickupoknál, úgy más a hangszín, de zajos.... a dummy tekercsnél is csak 1 fajta single mágneses polaritású pickupok vannak a setben, ha jól emlékszem.
Single pickupoknál az a lényeg, hogy sorban egymással ellentétes polaritásúak legyenek: É-D-É vagy D-É-D, ha hídnál humbucker van akkor É-D-ÉD, vagy D-É-DÉ. Ha 2 humbucker akkor pedig az a lényeg, hogyha egymáshoz fordítod a kettőt vonzzák egymást, simán szétnyitod mint egy könyvet és úgy teszed be. Polaritás szempontjából ha nem akarod kiszedni akkor ÉD-ÉD vagy DÉ-DÉ.
van ugye a mágnesnek egy északi meg egy déli pólusa, ezt belövöd az iránytűvel pickuponként. Aztán visszakeresed Jeti bátyó leírást a helyes elrendezésről. Ha jól emléxem egymással ellentétes irányban kell állniuk. de ez qrvára nem biztos:))) csak az biztos h fogy a söröm...
Jeti!
A tegnapi kérdést feszegetném még mindíg,kiszerelés nélkül hogy lehet megnézni a pickupok elhelyezésének helyességét?
Valami iránytűs tesztre emlékszem.
Köszi
Nem vagyok hal! Sőt! Szoktam mondani a hajón, hogy mindenki úgy virgonckodjon, hogy én be nem ugrok utána! Na igaz a Fertő-tón könnyű 120 centis víznél!
Hogy hol van nudi strand nem tudom, én györökre és Ábrahámhegyre járok, ott nem volt! Még korábban akaliban voltam, ott volt, de azt is csak mi csináltuk éjjel!
Na ne érts félre, nem a zenekarba akarok jelentkezni, jelezve, hogy én is 1000 éve basseros vagyok (két dudás szindróma), csak a téma érdekelt, mert "civilben" hajóvezető is vagyok, ezért is érdekel a Balcsi! Majd holnap integetek, Sopronból megyek Keszthelyre, természetesen Sümegen keresztül.