Ezt Raul írta: Háát.....már kb 1,5 éve nincs meg,úgyhogy csak így emlékezetből......... Nekem JCM-900 SL-X Higain Master Volume fejem volt,ezen nincs csatornaváltó,hanem a gain növelésével lehetett torzítást beállítani,meg két master volume potija volt,hogy lehesen a szólónak is kiemeltebb hangerőt csinálni. Nos,amíg a gain az alsóbb értékeken volt,úgy inkább az a csilingelő fajta volt (szerintem!),és ahogy tekertem fel a gaint,úgy egyre melegebb,és "zsírosabb" lett a hang,míg aztán volt egy pont,ahol megtört a hang ilyen crunch-osba,és onnantól ment a higain-ig.De itt brit higain-re gondolj!
Ezt Fender59 írta: Ja, nálam a "jó pedál" kategóriában abszolút benne van a Fulltone Distortion Pro meg a Super Overdrive is.
A Kt88 az a 6550-es, igaz? Nem véletlen, hogy jól szól, mert a 6550-ek borzasztó durvák. Nem véletlen, hogy a Slayer-nek és Zakk Wylde-nak is az van a JCM800-ban. Brutálisak, és ráadásul 4db 6550 az már nem 100W, mint 4 db EL34, hanem simán 200W.
Ezt skyline írta: télleg jó lehet most ez a jmp 150ért mondjuk vennék hozzá még egy sd1et meg kéne még valami keményebb torzításra mit ajánlanátok keményebb torzításra? ja és persze az elmaradhatatlan voodulab analog chorus
Ezt Fender59 írta: Keményebb torzításra is tök jó az SD1. vagy vegyél mellé valami nagyon natúr boost-pedált, és told rá az SD1-re ha mégzsírosabb hangot akarsz.
Ezt Píí írta: Jaja, a kt88 az a 6550! Ha talán 200w-ot nem is ad le, azért jóval nagyobbat dörren. Egyszer volt akkora szerencsém, hogy kipróbálhattam a MP-ban egy zw 2203-at a kis pecóban. Nem mondok semmit jó? :D
Énnekem dédelgetett álmom, hogy egyszer egy ilyen turbózott JMP-m legyen, csakhát amíg nem tartok ott, hogy használhassam zenében, addig marad a kis kedvenc ENGL, amit ugyancsak imádok.
Ezt skyline írta: aham ezt most igy nem tudom elképzelni mármint a hangját de majd nálad meghallgatom:) amugy a Gabetöl vett rocktrontól se szivesen válnék még de még meglátjuk mi lesz
Ezt madoNL írta: skyline, szerintem a 2000DSL is jó választás lenne számodra! Elég szép tisztája van és van egy másik állás is, ahol chrounch -ot produkál. A másik csatornán meg kétféle higain! Azt is egy kis gombbal kapcsolhatod. Nekem tökéletesen megfelel, ha érdekel egy nem túl jó hangmintám van egy rockosabb beállításról, mikrofonnal felvéve, ami nem a legjobb, de azért valamennyire hallani! A loopba meg beteszem a ds1 -et és a chorust és kész ja + egy wah pedál.
Ezt skyline írta: amugy azt hallani hogy a mostani modernebb marshallok között a dsl a legjobb amugy mi a véleméyn a tsl szériáról? elég sok poti van rajta igy ránézésre gondolom a 3 csatorna miatt
Ezt kriszgabo írta: 97-es USA, sunburst, jávor nyakú rózsafa fogólappal, patinás állapotú, gyári felszereltségű, de Morcz Csabi által megbuherált Fender Stratom elcserélésén gondolkodom. Amennyiben valamelyik Marshall DSL-TSL tulaj szívesen cserélne (természetesen értékegyeztetéssel), jelezze; megbeszéljük! A Marci fejek közül a kisebb változatok érdekelnének 50-60W! Esetleg 170-ért el is adnám gitárom, de ez nem 100%-os...
Ezt Lepol írta: mért lenne drágább a Marci kint? Szerintem nem az, ezért járnak innen oda venni. És ha esetleg pár dolog itt lenne olcsóbb, akkor is: hány órát dolgozik egy átlagos amcsi egy motyóért és hány órát dolgozik az átlagos magyar ugyanazért a motyóért? Na, itt a bibi
Ezt skyline írta: ja sajna ez már egy másik kérdés tény hogy nehéz itt a zenészek élete de talán a legnehezebb helyzete a hobbizenésznek van aki pénzt se keres vele csak élvezetböl zenél
Ezt Lepol írta: van egy 20W-os csöves kombóm, ami meglepően nagyot szól, léptem fel vele pár helyen, nem is kellett kivégezni, nem is izzadt a cucc, és szép a hangja is, de azért magabiztosabb lennék egy 40W-ossal, mint pl. a 401
Ezt skyline írta: én is gondolkoztam egy olyanba csak ahogy nézem nem ugyanaz a felépítése mint a dsl50nek pedig de jó lenne egy ilyen kombó próbára és koncertre még alátolnék egy greenbackes ládát csak nem tudom hogy nagyon más lenne a hangja mint a dsl50 fejnek
Ezt Lepol írta: ja, tényleg nem ugyanolyanok, a DSL50-ben 2 db EL34 végfokcső van, míg a DSL401-ben 4 db EL84, és a kezelőszervek sem a rokonságra vallanak, a kombó még "okosabb" is, mint a nagy testvérfej, pl. a szólókiemelő mórdrájv vagymiapöcs funkció miatt
Ezt skyline írta: szted hülyeség lenne az hogy próbára egy ilyen kombó és koncertre alátolni egy ládát? elvileg ugyanaz mintha fejet tolnánk alá most a láde nem néze hogy mire van kötve mert igy sokkal jobben ki lehetne jönni mint venni egy fejet egy ládát + még egy gyakorlókombót ami jó próbára is
Ezt Lepol írta: ami szintén nagyon tetszik, az a Peavey Delta Blues, ritka, 15"-os hangszóróval, 30W, ami szinte bárhová elég (most nehogy beírja valaki, hogy: és a stadionok?), tiszta, torz csati, reverb, vibrato és olcsóbb, mint egy DSL401
Ezt skyline írta: ja azok bécsben jó árban vannak nekem az a bajom hogy olyan nagy a választék hogy nehéz választani de aztán az uis lehet hogy nem kombót veszek hanem végfokot + ládát
Ezt Lepol írta: nem hülyeség, nagyon fasza megoldás, ha external speakerrel megtoldjuk ezeket a csöves kombókat, sokkal nagyobb felület tolja meg a levegőt, javít az amúgy sem szar helyzeten, plusz kicsi helyre el lehet vinni kieg. láda nélkül is, ami a hely, cipelés, stb. szempontjából előny, a fejhez vinni kell ládát, ott nincs mese
Ezt skyline írta: ja igazad van és vannak kombók pl jcm 800as vagy 900as kombók ahol a kombóba épitett cucc megegyezik a fejével és ha ládára tolod tök ugyanaz mint egy halfstack javitson ki valaki ha hülyeséget beszélek
Ezt Lepol írta: nekem elég sajátos a problémám, van a 20W-os csöves kombóm (ELKA, 1 db. Celestion Greenback, 2db. EL84, kb. 35 éves és kb. 30Kg), ami fasza, de egy komolyabb helyre kevés lesz. Van viszont egy Marshall 100W-os Super Lead-em, ami meg a másik véglet, full cső, 1972-es, látszik rajta a kor, de nagyon szépen szól és eredeti az állapota, az egy komolyabb helyen is sok lehet, ráadásul még nincs ládám hozzá, ja és kurva nehéz.
Ezt skyline írta: fura hogy az egyik 30watt a másik pedig 40 pedig 4 csö van benne söt a classic végfok ugyanilyen 4 csövel 50wattot tud biztos a csö feszültsége magasabb vagy ilyesmi
Ezt Lepol írta: ja, azzal lehet játszani, hogy mennyire hajtják ki ezeket a végfokcsöveket, én speciel nem tartom egészségesnek, ha 4 db. EL84-ből 50W teljesítményt akarunk kiszedni, mert az már az élettartam rovására megy.Szerintem határeset a 40 W négy ilyen csőnek, olvastam is erről, az EL84-ek 10W-ot tudnak, persze lehet több konstrukció, apró eltérések, ami miatt vannak, melyek jobban gyilkolhatók és bírják, de és az 50W-hoz inkább két EL34-et használnék
Ezt skyline írta: amugy én most vigon konfigolom itthon a voodu valve elöfokot mert nem szivesen adnám el föleg hogyha eladom és utána meggondolom magam és hát elég nehéz lenne mégegyet szerválni
Ezt Lepol írta: imádom a Super Lead hangját, csak csóringer vagyok és nincs saját ládám még, ráadásul ez létezik 50W-osban és az használhatóbbnak tűnik klubviszonyok mellett, de nagyon fájna megválni ettől.Megtartani, plusz egy 50W-ost begyűjteni, enyhén szólva luxus lenne
Ezt Lepol írta: úgyhogy valahogy összehazudok egy ládáravalót és akkor építkezésen bontást is vállalhatok, a lkubokban meg majd 1-esen használom, ami elég gáz, úgy nem is jön belőle annyira az, amiért szeretjük
Ezt Raul írta: 5 EL-84-et nem tehetsz bele,mert mindenképp páros csöveknek kell lenniük,mert ezek a cuccok ellenütemű erősítők.De mondjuk 6 db-ot beletehetnél,csak akkor már másnak kéne lenni a kimenőtrafónak,és ilyeneknek.
Ezt Lepol írta: itt mindenki azt fogja mondani neked, hogy vegyél Plexit, meg 800-ast, mert azok az igazi rockerősítők, és igazuk is lesz. Visszatérve, persze, hogy egy hangot tud a Zé által árult 50W SL, egy csatis, mint az enyém, de azt nagyon hozza, akkoriban nem voltak az erősítőkben extrák, sak hangszín meg gain ésvagy volume, a későbbi 800-asok már rendelkeztek külön tiszta, torz csatival, reverbbel és onnantól a többi is (80-as évek eleje)
Ezt skyline írta: aha vagy egy 900as se lénne rosz vagy egy dsl a modernebb hang miatt multkor ebayen 400euroért ment el egy 50wattos 900 annyit simán kiadnék érte sokan azt mondják hogy a 900nak nem jók a tisztái nem tudom én még nem halottam soha 900ast szólni
Ezt Lepol írta: ez márkabuziságnak tűnhet itt, persze más márkák is alkottak. Olyasm ez a Marshall - többi háború, mint a Micrsoft - Linux háború, csak Marshallék nem gecik
Ezt Lepol írta: én hallottam, koncerten, közvetlen közelről, tehát nem kimikrofonozva, nekem tetszett, a koma akusztikus szimulátort is használt, a tiszta azzal is szép volt. Szerintem egy ilyen motyó nem tud nem szépen szólni, csak tudni kell, hogy melyik tekerő mire való. Az enyémen mindegyik felesben áll, kivéve a hangerőt, nem szeretem elhágni a gityó hangját mindenféle potimutatvánnyal, itthon a hifin is középen áll minden
Ezt madoNL írta: Igazából nem tartom márkabuziságnak, inkább nálam szájíz (és pénz) kérdése! Ha olyan zenét játszanék amihez jobban illene a twin rev. akkor azt vennék, mert remek hangja van, gyönyöráű csilingelő. Ha olyan zenét mint a Sexyék, akkor arra baromira fekszik a Recto! Amit mi csinálunk oda nagyon okés a Marshall, nálunk mindkét bandában megállja a helyét!
Ezt skyline írta: aham majd kipróbálok egyet:) azért a zúzás melett fontos lenne egy kis csilingelö hang kórussal megtoldva persze tisztára jó lenne egy vox ac30 is
Ezt Lepol írta: a halálom, ha a mélyet és a magasat fölnyomják. Az ilyen tuningolt Hondaszivikes majmok miatt van ez a gyomorrengetés mánia, a szar fos fröccsöntööt autóbelső meg már zörög, de még mindig kevés a mély....brrrr és ez ragályos
Ezt madoNL írta: Hát pl. Locust sl*x feje tetszett, meg amit a vint***-ben az is tetszett.
Szerintem attól nem lesz baja a soundnak, ha nem minden van középen, pl. mély, magas kicsit feljebb, meg még egy kis presence, hifinél más tészta ott semmi plusz!!!
Ezt Lepol írta: jabiza, ízlésfüggő, én is azért vagyok Marcis, mert az általam leginkább kedvelt zenék Marcin szólnak és ezt a hangot keresem a saját játékomban, igazából nem majmolás, utánzás, hanem ízlés,
Ezt Lepol írta: persze nem lázongtam a hangszín ellen, csak kontrolálni kell a használatukat, mert különben azon kapjuk magunkat, hogy elvesztünk a dzsungelben
Ezt Lepol írta: na, holnap előadást kell tartanom a CD játszók optikájából, ami vicces lesz, mert nem tanár vagyok, hanem csak hallgató, utána elővizsga, úgyhogy nem tudom, hogy mit keresek most a gép előtt. További jó csevejt
Ezt Fender59 írta: Csak azok Silver Jubilee-k, amik kjöröket vernek az összes többi szériára, ha már kéycsatornás erölködőkről beszélünk. Két barátomnak is van Jubilee-je és frankón a legjobb Marshall-ok, amiket valaha hallottam, ha a JMP-nél modernebb hangot akarsz. Bitangjó cuccok!
Ezt Fender59 írta: Van egy amcsi Blues-zenekar (Blues Traveller), kint iszonyat híresek és a gitáros recton meg P90-es PRS-en játszik. Nem olyan, mintha Fender vagy Marshall lenne, jóval állatabb hang, de így kurva jó blues-ra (is).
Amúgy aki látta a Blues Brothers 2000 c. filmet, az emlékezhet a Blues Traveller-re. Ők a zenekar, aminek a nagyon dagadt énekes, tele szájharmonikával, könyörög Elwoodnak, hogy nézze meg őket ahogy játszanak. Elwood mondja, hogy mindjárt megy csak kezdjék el addig, de persze lelépnek a picsába a Blues Traveller meg mint állat nyomja a számot. Jó szám!
Ezt Sexy_Gonzalez írta: hát igen. át lehet tenni vintage-be a végfokot, meg a szilikondiódáról csövesre. akkor ilyen twinreveb like hang van. csak egy brutális ládával (twinhez képest, mer ugye zárt, meg 4x12"). :D persze, tudjuk Fender. :D de akkor is a 2203 meg a 1959(meg a superbass) a legjobb marshall erősítő.
Ezt Fender59 írta: Legjobb a Jubilee, ha a JMP-nél modernebb hangot akarsz. Ezt írtam. De az persze jó kérdés, hogy ki a franc akar modernebb hangot...:-)))))
Ezt Lepol írta: sajna Jubilee-t csak képen láttam, nem hallottam még. Persze lehet, hogy hallottam is, csak nem tudtam, hogy az szólt, pl. egy koncerten, vagy ilyesmi.
Ezt Lepol írta: Majd ha nagy leszek, az összes Marciból begyűjtök egyet a kezdetektől, lehetőleg eredetit, veszek hozzájuk egy hangárt, vagy egy elhagyott gyártelepet, Fogok egy Gibson LP STD-et, jobban mondva az egyik Gibson LP STD-emet, és egymás után kipróbálgatom őket, ugyanabban az akusztikai környezetben, persze ugyanulyan márkájú csövekkel, amelyek egyforma tipussal mennek
Ezt Fender59 írta: Persze, hogy van. A 1960V, de abban nem 60W, hanem 70W-os Vintage30-ak vannak, ami kicsit más, mint amit gyárilag rendelsz a Celestion-től.
Ezt Lepol írta: Miért más az, amivel a Marci ládát építik, mint a Celestion oldalon lévő? A Marcié tényleg 70W, a másik meg 60W vassze, mért jó ez így?