Ezt Lepol írta: Azokat, amelyek a kissrácos képen van hátul középen. A hatvanas években a Marshall erősítők kezelőinek előlapját plexiből készítették, később leálltak vele, de az elnevezés megmaradt a JCM800-ig
Ezt skyline írta: kösz a linket érdekes dolgok:) az tetszett a legjobban hogy még a trafót is lemásolták akkor elvileg ha mindenböl ugyanolyan alkatrészeket használtak és a tervezésnél is követték az eredeti felépítést akkor ugyanaz lesz a hang
Ezt Lepol írta: bizony akkor, made in England, kézimunka (akkor csak az volt) De a Zének 1970-es van, ráadásul hibátlan csodaszép állapotban, az Imibácsinak meg 1970-es Supes Bass van, ugyanez, de basszusgityóval is használható
Ezt Lepol írta: Már csak az ötvenes évekbeli Mullard csövek hiányoznak belőlük, de olyan már rég nincs, viszont azoknak a hangját a Svetlana márkájú csövek hozzák a legjobban, ezt olvastam, az enyémben Elektro Harmonix van
Ezt skyline írta: csak míg az autógyártók ezt ugy oldják meg hogy a régi dolgokat modern költösbe öltöztetik pl mini addig ugy látom hogy pl a marshall egytöl egyig megépiti eredetibe változtatás nélkül
Ezt skyline írta: talán ez azért lehet mert tökéletes ezeknek az erösítöknek a hangja és nem érdemes továbbfejleszteni vagy olyan jól sikerült modellek hogy nem érdemes semmi változtatást belevinni
Ezt Lepol írta: nem véletlen, hogy az ilyesmi visszatér, az öltözködésben is visszatérnek dolgok, viszont itt a zenében nem csak tisztelgés azoknak az időknek, hanem az akkori hangzás keresése, mert az még nem fogyasztói társadalom volt, nem vadkapitalizmus, nem spóroltak ki semmit, hogy 2 Forinttal olcsóbb lehessen és ezzel javuljon a statisztika
Ezt Lepol írta: a csövek esetében olyan finomságokon múlik minden, hogy szerintem egy leállított csövet ugyanolyanra gyártani máshol, máskor.... nagyon kicsi esélyt adnék, és éppen elég jól azok, amelyek vannak mostanában. Persze én sem hallottam ugyanazt az erősítőt ugyanolyan ládával, ugyanolyan akusztikai környezetben, ugyanolyan hangszerrel különböző gyártmányú csövekkel szólni, és ha ez menne, akkor az sem bizti, hogy támpont lenne, mert ez egy olyan terület, ahol nagyon jelen van a szubjektivitás, sosem lesznek az akusztikában olyan ökölszabályok, mint a matekban
Ezt skyline írta: hü basszus ez szerintem elég jó ár mondjuk ha belegondolok sok pénz de biztos megéri esetleg valakinek van tapasztalata ezzel a fejjel?
Ezt Sexy_Gonzalez írta: miért sok? ennyiért mennek a jcm 900-ak... itt van 3 csatornád, 3-3 móddal, külön eq-val, ráadásul a végfokot is egy csomó módba kapcsolhatod (50w, trióda-pentóda). midis, ráadásul jubíleumi. de tényleg te tudod. úgyhogy szerintem nem sok lóvé.
Ezt skyline írta: bocs félreértetted nem azt mondtam hogy sok ezért télleg simán megér ennyit hisz sokkal jobb lehet mint egy jcm900 én magára a 200 ezerre mondtam hogy az sok pénz mert ennyit még sose adtam ki cuccra de ennyiért nagyon jó vétel várjál mindjárt összeszámolom mennyim lenne rá csak hát még jönne hozzá egy láda is
Ezt Fender59 írta: Ez nem egészen pontos. 1968-ig, azaz addig amíg tényleges plexiből készült a Marshallok előlapja, addíg nevezik plexinek a cuccokat. Utánna már nem mondunk plexit, hanem Mk II-t vagy JMP-t.
Ezt Fender59 írta: Egy ismerősömnek van, aki nagyon ért a témához. Egyrészt hallom hogy szól neki koncerten, meg ha neki ilyenje van, akkor biztos jó cucc. Ja, és valószínüleg Joe Satriani sem véletlenül ezt használja.
Ezt Fender59 írta: Figyu! 3 csatorna külön EQ-val, Anniversary széria, lefelezhető 50W-ra, pentóda/trióda, úgyhogy 25W-ot is tud, soros és párhuzamos effect loop, ráadásul még midizhető is.... Ez kérlek kurvára megér 2K-t, főleg ha azt veszed, hogy egy sima JCM900 megy 180 körül és egy DSL100 meg 200 körül.
Ezt Fender59 írta: Kár, hogy 6L6-tal megy és nem EL34-gyel, de hát tudjuk jól, hogy a 90-es évek elején a Szovjetúnió szétbomlása miatt eléggé súlyos cső-utánpótlási problémákkal küzködött a Marshall, úgyhogy kénytelenek voltak az EL34 helyett egy kicsit 6L6-ban gondolkodni.
Ezt Fender59 írta: Na, ezt nálam nagyobb guruktól kérdezd, mert nem vagyok otthon ebben a témában. De hogy jó dolog - mármint ha mind a kettőt tudja a fej - az biztos! :-))))
Ezt Zé írta: Na... még egy ilyen nap és annyi az agyamnak.....
Nem kell elkeseredni plexi ügyben, 1974-ig ugyanazon tervek, gyártástechnika alapján készültek, bár jogos az észrevétel valóban: nem nevezzük plexinek. Azonban csak a JMP- re vonatkozik ez, az MKII-be már modernebb alkatrészek vannak, egészen más kategória. Bár az is kéccséktelen hoty néha kicsit a nosztalgia megszépít, jobbá tesz dolgokat a valóságnál:)) de hát mi ilyenek vagyunk.
Ezt bosmaster írta: Soros loop, az beiktatja a loopot a jelutba (wet signal), a párhuzamos pedig hozzákeveri az eredeti jelhez (dry/wet signal). Soros loopba nagyon jó konverterű effekteket érdemes csak berakni vagy olyat, amit nem akarsz, hogy menjen "átalakítás" nékül (pl. zajzár), mert elveszhetnek bizonyos dolgok a jelből, párhuzamosnál ez a veszély nem fenyeget, de mindíg megy az eredeti jel is.
Ezt Fender59 írta: Nem vitázásból, de nekem úgy rémlik, hogy már a JTM45-ök is Mk.II-k voltak a legelejétől fogva. Marshallék az első pár prototípust nevezték Mk.I-nek, úgyhogy onnantól, hogy elkezdték rendszeresbe gyártani a cuccokat 66 környékéán, minden modellt Mk.II-nek hívtak. Nyilván plexit is, mert mind a JTM45, mind pedig az első pár 50W és 100W JMP plexi volt.
Szóval elég sok az átfedés a névben. Majd megnézem egész pontosan legközelebbre a The History of Marshall könyvben...
Ezt skyline írta: hát asszem a finkey nél vannak marshallfejek de nem tudom hogy ki lehet öket próbálni aztán ott a vintage52 is de sztem bécsben van a legnagyobb esély gond nélkül próbálgatni a fejeket
Ezt miMim írta: A music produktívban, tudom. Ott sem lehetett kipróbálni mindent (mármint a süketszobában), csak egy TSL-t meg még 5 másik fejet más márkákból.
Ezt skyline írta: bécsben van a klangfarbe nevü üzlet ott már voltam vagy 4 szer sztem ott is elég sok mindent ki lehet próbálni elég nagy üzlet külön gitáros részleggel
Ezt Lepol írta: Finkeitől óvva intenék mindenkit Marshallmeghallgatás ügyben, ők dísznek tartják és ott sincs választék a komolyakból, plusz szerintem csak akkor engedné a bekapcsolást, ha előtte már megvetted és kifizetted. Magyarul szarrágó pöcsök és ezt egész Budapest tudja
Ezt Lepol írta: Plexi elnevezés ügyben meg igazatok van, de attól függetlenül le szokták plexizni a 800-as előttieket, mert ránézésre semmi különbség. Én is tudom, hogy csak 68-ig jogos az elnevezés, de a szokás hatalma... ez ugyanaz a probléma, mint a pick up piköpnek ejtése, abszolut helytelen, mert pikáp a helyes, nem mégsem lehet kiírtani a köztudatból meg a kempingezés...magyarul sátorozásozás
Ezt skyline írta: de képzeld én egyszer olyan két éve a finkeynél minden gond nélkül kipróbáltam egy marshall fejet nagyon rendesek voltak mostanában jártam ott és az erösítök egy szalaggal el voltak kerítve hát nem volt valami barátságos
Ezt Fender59 írta: Azért nem mindegy, mert a plexi az nem hivatalos elenevezés, hanem egyszerűen a gyűjtők így nevezik a 68 előtti szériákat, ami a legértékesebb, abszolút kézzel gyártott cucc. Kicsit durva nekem plexinek hívni mondjuk egy 77 master leades fejet, amikor ég és föld a kettő.
Ezt Lepol írta: egszer nézelődtem és bement két cigánygyerek, de inkább zenészcigánynak néztek ki, mint tolvajcigánynak, erre a koma felcsatolt a derekára egy pisztolyt és két méterre megállt mellettük. Az egyik srác ki akart próbálni egy akusztikus gityót, erre a koma: "Én elhiszem, hogy te itt most jót gitároznál, de meg is kell venni" még egy ekkora állatot...bazz...letiltanám a hangszerkereskedelemről
Ezt Lepol írta: ezt akkor sem te döntöd el, mert attól függetlenül, hogy mi tudjuk, sokan nem és így fogják hívni. Annyit tehetünk, hogy terjesztjük hejyesen, mint a vírust
Ezt deltil írta: Hát a musik produktivban tényleg ne számíts nagyon marshallra... Lehet h én voltam kevésszer ott,de rendes marshallt nemigen látni.:( egyébként,legutoljára albert lee workshopján voltam,húú nagyon tud a csávó,demókra gitározgatott. Na ennyi volt az off,szal mp. nem a marshallokról híres sztem.
Ezt Fender59 írta: Miért? Újonnan akarnál itthon Marshallt venni??? Az nagy bolondság lenne, amikor használtan rengeteg forog és a Marshallok bírják, mint állat, úgyhogy nem kell tartani a használt Marshalltól...
Ezt madoNL írta: Ha ki akarsz próbálni valamit menj be a Vintage-be ott elég sokat próbálgattam én már! De mondom egyszer ha érdekel pl. a DSL -t kipróbálhatod Pesten! AZzal már egy ki lenne pipálva :)
Ezt Din-Addict írta: Na,elcseréltem a JMP-met egy Bedrock 1400-as fejre.Tud valaki erről az erősítőről valamit? Képet se nagyon találtam a neten,50watt(de nagyon hangos)amcsi,kézi kábelezésű,master volumés,végülis a JCM800-ra hasonlít,de van benne high-gain.Egy képet találtam,az Aerosmith használta:
Ezt Áky írta: Mit gondoltok megéri megvenni ujonnan 160E-ért az AVT100-as Marshall kombót, vagy van olyan jó kb 100Eért a Laney TF200 is?(ér annyival többet a marshall?) rock zenéhez kéne. A használt cucctól idegenkedem mert nem lehet egyszerúen megállapítani h mennyire van legyilkova.
Ezt madoNL írta: Dehogy nem lehet megállapítani! Nagyjából meglehet és hallani is lehet a hangján. Recseeg, csörög zörög... Annyi pénzért vegyél inkább pl. csöves Peavy Classic -ot!
Ezt Áky írta: Amilyen hangszint szeretnék kihozni az Nirvanához hasonló lenne. Azért gondoltam az avt-re mert szerintem ahhoz már nem kéne venni külön effektet. Igaz nem is próbáltam, csak ajánlották, de nem feltétlen ragaszkodok én hozzá. A peavey classic 30 (vagy a Daniahegy ajánlata is) ebben az árban van viszont nem láttam h lenne hozzá lábkapcsoló, és egyáltalán ki tudnám-e hozzni belőle ezt a hongszint(Milyen effekt van benne?). Ha meg effektre is költeni kéne az meg már túl sok pénz lenne(max 150E). és elég-e a csöves 30 watt hogy a dob mellett "kibontakozzak"? Egyébként megbízható, jó márka az a Musical Voice?