Szia Jeti! Egyszer megadtad nekem egy fuvolista számát. Akkor nem jött össze a zenekar ezért nem hivtam, most viszont a Solarisba kellene egy fuvolista. Megtudod adni a srác számát mégegyszer? Köszi előre is.
Viszont van még egy, a vámpírtól keskenyebb humbucker, Boston tokba építhető tipusom is, ami mm-re kompatibilis az Ibanezekhez, és aminek a szélessége két single-nyi.
Mi? A felezés? Éppen azt írtam, hogy a két tekercs 1:1-ben single tónusban szól együtt. A különbség, csak annyi, hogy a pickup önmagában is teljesen zajtalan. Ha nem jelölném a pickupon, észre sem vennéd hangban, hogy nem single.
És másodsorban azért kell a két pólusú tekercs bele, hogy bármilyen pólusú single, P pickup, humbucker mellé betehető legyen.
Mint köztudott a JB single 6koh-os, vagy a körüli.
Ebben a tipusomban kettő darab egyforma hosszú, 8mm keskeny
csévetest van 3,5mm átmérőjű, párosan elhelyezkedő rudacskákkal. A két tekercs, csak akkor fér el egymáshoz simulva, ha egyenként 3kohm-ot tekerek rá. 3kohm nem ad megfelelő jelszintet és, mivel a két rúdsor olyan közel van egymáshoz, hogy az az egy cm eltérés nem adna más tónust, ezért célszerű, ha nem felezhető. De totál zajtalan, jelben jóval dögösebbek a hagyományos singleknél és bárhová betehető, met, csak úgy kell fordítani a két pólussor miatt, mint egy hagyományos méretű humbuckert.
Szia JETI !
Mi a véleményed?: Vettem -amint már írtam egy Squier51-t. Azzal kezdtem, hogy a nyakhoz betettem egy Fender Lace Red szedőt. Utána ahogy csvegtűnk megnéztem a polarításokat. Megfordítottam a hídí humbit.Az eredmény ugyan az lett. Mikor a Lace szól a humbi azonosával a macskák menekűlnek. Szerintem olyan variáció nincs, hogy valamelyik állásba ne lenne ilyen átfedés/+ a +vagy a - a - al ősszekerűl. Arra gondoltam, hogy felesleges ez a felezés a humbinál. 2 hely van a potiknak, kapcsolónak. Átalakítanám az egészet úgy, hogy kűlőn lehetne kapcsolni a Lace-t. kűlőn a humbit és betennék egy hangszin potit. Javasolj valami megoldást erre.
köszi űdv. kunl
2007-11-23 08:11 |
#8067
Ilyen csajjal, vagy ilyen gitárral? Levágnám a szakállamat és egy ilyen basszerral nyomnék, jönnének a homik,mint a legyek.
Viszont gityóra, Dimarzio, Seymore, Gibson, és hasonló felépítésű, elsősorban floydos hangszerhez készült humbuckereket szívesen tunningolok, mert óriási minőségi változást lehet elérni pár különleges alkatrész hozzáépítésével.
Legalábbis, a tunnigolással kapcsolatosan egyenlőre nem ástam bele magam az adottságaik lehetősőgébe. Persze, valszeg azokat is fel lehetne spécizni, csak azt még részemről pár kísérlrtezés előzné meg, ami kétesélyes lenne, mert nincs itthon a műveletekhez próbahangszerem.
Mert eleve alnicosak a jazbass pickupok és ráadásul a neck és bridge között dinamikában nincs különbség a "gyáriakban", pedig a necknek legalább háromszor erősebbnek kellene lennie, ahoz, hogy egyformán szóljanak, mert ugye ott kicsi a húrmozgás. Aztán a saját szisztémámban van +ban egy spéci acélszerkezet, aminek a változtatásával tudom szabályozni igény szerint a felharmonikus tartomány domonanciáját. A tunningoltnak is megjön a pregnánssága, jelszintje, fényessége, szelektáltabban lehet rajta slappelni és hagyományos kíséretben rövidebb stakato-s hangokat játszani, amik konkrétabban hegyesebben szólnak. A kövéreket és a középhangokat nem érinti a dolog. Azok ugyanúgy megmaradnak az adott pickup adottságaiban.
Küldtem a működőképes rajzot, ami még mindig nem úgy néz ki a rajzon a méretarányait tekintve. Ha a mágnes 10mm magas és a tekercs is 10mm széles lesz, egy kalitkának 3cm-nek kell lennie. Minél közelebb kerülnek a fazéknak, vagy kalitkának az oldalfalai a tekercshez, annál halkabb lesz és a végén teljesen elhallgat.
Szerintem a Johnsont, vagy a valimivel drágább Squer Jazzbasst. A Squernek jobb, precizebb, kényelmesebb a nyaka.
És most már ott tartok, hogy pld., bridge pickunak az eredeti singe méretben tudok humbuckert csinálni, ami önmagában is zajtalan és egy falbontó gép. Viszont a Vámpír humbucker is nagyon állat és egy marás sem olyan nagy feladat nekem, mert profi gépeim, célszerszámaim, sablonaim vannak a művelethez.
Félnapos munka. Csak rajtad múlik, hogy neked a singlek, vagy a humbuckerek hangja tetszik jobban. Az én humbuckereimben pont ugyanolyan érces, karcos, fémes felharmonikosok is megvannak, mint a singleimben, csak több kövér tónuss párosul hozzá.
Kedves Jeti,
Vásároltam egy új gitárt, Cort KX1Q. Gyárilag a nyaki hangszedő nem feleződik le, ami baj, de a legnagyobb baj az hogy a gitár kb ugyanúgy szól nyaki pickup állásban mint a középső állásban. Ez egy 2 humbuckeres gitár mint egy LP, csak felezhető hangszedőkkel. Ez természetes, hogy olyan a nyaki pickup hangja mint egy startónak ahíd+középső együtt??? Nagyon szarul szól, persze garanciában megtudják javítani, de ez most engem nem nyugtat még meg sajnos!! Szakember mondj valamit!! Játszottam hasonló gitárokon pl Ibanez SZ320, LP, N2, mndegyiknél volt fasza öblös , vastag meleg nyakiszand!!!
üdv!
Robi
2007-11-17 13:38 |
#8037
Számtalan megmérettetésen ment át évente a nagy Vámpír bass pickupom és passzív mivolta ellenére is, csak hajszálakkal marad el az
aktív musicman-tól.
Jeti Mester!
Johnson MusicMan kópiában érdemes hangszedőt cserélni? Red Hot Chili-s hangzás a cél, sok slap, szólók, röfögő hangzás...Mit ajánlasz, érdemes? Vagy inkább gyűjteni kéne új hangszerre?
A másik topicban már kérdeztem erről, csak értem teljesen. Amikor két ellentétes pólusú kerámia mágnessel ellátott pikápot egymás mellé raktam, ketten együtt humbucker hangot produkáltak és jól szóltak, pedig két különállópikáp volt. Majd kiszedtem belőle a máneseket, alnicora cseréltem, ellentétesen raktam be, és mégsem szól humbuckerként. Erre a probléma körre valami ötlet? Én ugyanis singlecoilként és humbuckerként is működő pikápot szeretnék, de nem a felezhetős fajtából, hanem az említett két külön pikáp össze raskásából nyert humbit, és alnico mágnesekkel.
2007-11-16 09:41 |
#8024
A négyszög, háromszög, hatszög, ötszög alakú csévetest az indukció és az erővonalak szempontjából olyan, mint a hengeres. De végülis megpróbálhatod a tervedet. Szerintem alig fog valmicske hangot adni, vagy semmit. Úgy dondolom, hogy az alapoknál kellene elkezdened. Küldök egy-két rajzot és válaszolnod kell nekem, hogy szerinted merre fognak menni az erővonalak az alkzat megtörésével. Ezen múlik minden, hogy térben tudd elképzelni a törvényszerűségeket.
A mágneses tér ellipszis pályát alkotva tér vissza a pólusokhoz. Ha a hengerest eldöntöd és a két pólustól vasat viszel a húrok felé, a csillag alakban visszatérő erővonalaknak, csak egy kis hányada, körcikke fog hasznos jelet adni, mert a többi, nagy része, munka nélkül önmagában, metszés nélkül fog záródni. A valós kihasználható jelnek, kb., az egy tizede fog hangként megszólalni.
Szia Jeti!
Tudnál vmi fasza 5 húroshoz való neck pickupot és egy frankó felezhető bridge humbuckert prezentálni egy Cort GB 75-be? Mennyibe kerüle ez nekem? (sajnos ez a hangszer jó faanyag és szép, de az elektronika gyengus benne...)
Ha minden kapcsolásban dinamikus és zajtalan, akkor jól vannak a pickupok mágneses polarításai egymáshoz.
Azért azoknak, akik időnként pickupokat cserélgetnek a hangszereikben, ajánlom, hogy legyen otthon egy kis, pár miliméteres hengeres mágnes a kézügyükben! Mert, ahogy az előzőekben is leírtam többször is, akárhány pickup lehet egy gityóban. A mágneses tereknek úgy kell jönniük, hogy, ha főléviszed a kis kézben tartott mágnest, mondjuk a hídtól indúlva, ha taszítással kezdődik, akkor, tehát taszi, vonz, taszi vonz, taszi vonz, stb, stb. Mindegy mivel kezdődik, egymás után következőknek mindegyiknek ellenkező polarításúnak kell lennie.
Olvasgattam visszafele, aztán gondoltam leellenőrzöm, mert nem régen cseréltem humbuckert a gitáromban. Aztán egy kicsit elkezdtem aggódni. Most a mágneses polaritás ilyen: (HÍD)[D][É] [É] [D](NYAK). Hídnál humbuci, másik kettő single. Ami érdekes, hogy a humbuci előtte is így volt benn. Mégis, se zaj, se az a sokat emlegetett vékonyka orrhang, akárhogy kapcsolgatom a pickupváltót. Akkor most minden jó, vagy mégsem?