Nekem most egy Carl Martin Classic Chorus van, az használtan egy húszas volt.
Nálam is a CH1-et váltotta, amihez képest sokkal más is, meg sokkal jobb is.
Régi vágású kórus, vastag hangja van, levesz a magasból azért, hogy a torzítón is jó legyen. Plusz funkció, hogy egy kapcsolóval tremoló/vibrátó hangzást tudsz a kórushoz keverni ami dob rajta.
Nyilván minden ízlés kérdése, és nyilván mindennél van jobb is, de ennek kifejezetten zenei hangja van. hallgasd meg a YouTube-on.
Szívesen. A 2,7k-s ellenállást majd lehet változtatni kell, a lényeg, hogy fetek drainje az kb. a tápfesz és a source-k között félúton legyen feszültségben. Ezt nem lehet megadni pontosan, mert a fetek ugye szórnak.
Tehát úgy kell megválasztani, hogy pld. ha a fet sourceja a nullához képest 2.5V-on van, akkor a drainek az 5.5V-6.5V tartományban legyenek. Ekkor a legnagyobb a kivezérelhetőség.
Egyszerű invertáló OPA-s összegző, a bemenetei ellenállások legyenek 200k-k, a szinti "oldalán" sorosan egy 2M trimmerrel sorosan. visszacsatolásba, ha nem kell gain, szintén 200k.
Ha korrektebb áramkört akarsz, a a gitár-bemenetere még egy nonivert OPA, vagy egy FET-es buffer.
szakavatott urak! Egy casio szinti jelszintjét kéne a gitároméval szinte azonossá tennem, van erre bevált recept? Manual szerint 2 kOhm a kimeneti impedancia a szintin, az output voltage 1V RMS max., manuál alapján. A cél az lenne, hogy mind a szinti, mind a gitár átmenjen az effektláncon. Nem A VAGY B jelleggel, hanem A ÉS B.
A gitár impedanciáját még nem mértem, de single coil lévén valahol 5-7 kOhm között lehet tippre. (Hídi humbi mondjuk más kérdés, de ettől eltekintek.)
Köszönöm előre
:)) A "másik" beleszólásra értettem.
Arra, hogy nem true bypass, ha ki volt kapcsolva, de be volt kötve a rendszerbe a pedál, sokat változtatott, elvett.
Bár én manapság nem használok kórust, de az etalon kórushang számomra a Roland Jazz Chorus effektje. Amíg megvolt a JC-120 kombóm, sokat gyönyörködtem a hangjában. Amit próbáltam, azok közül a Boss CE-5 közelítette azt meg, karakterre elég hasonló (nem véletlenül).
Az Ibihez képest ez drága.
Buherált is, legalábbis nem makulátlan (makulás).
Én 23-ért adtam el az Ibanezt, fullos állapotban.
Az ráadásul 2 db CS-9 egyben.. persze ezt a mivoltát én nem használtam ki :)
Az analóg chorus-ok ráadásul zabálják az elemet...
Jaja. A CH-1 egyébként szinte bele se szól az hangba egy analóg kórushoz képest :D
Chorusban én egyébként Ibanez-párti vagyok.
Igaz ilyan Bosst csak összehasonlító videóban láttam, Ibanez BC9-em viszont volt.
És videó alapján (is) az volt a jobb.
Köszi! Ezekről piszok sok jót hallottam, meg az Ensemble-ről is, csak nem régen adtam el a CH-1-emet, nagyon beleszólt kialakított hangba. Azt hiszem, hogy ezzel is ez lenne sajnos.
Sziasztok! Kéne valami jó kis tipp.
Egy chorus pedál kellene, ami torzijjóval is barát és a tiszta csatornán is szép hangú, true bp.
Eddig a ZW38-at láttam elérhető áron, mert 30 fölött nem akarok költeni rá.
Piszok szép hangja van még a Guthrie által használt Providence-nek, de az horribilis.
Mit ajánlotok?
köszi
Megosztanám a tapasztalataimat az új pedalboardomról. Tudom, hogy sokaknak egy farostlemez is megteszi, de az utóbbi időben elkezdtek gyűlni a pedálkáim, így igényem támadt egy profibb boardra. Sokáig a pedaltrainnel szemeztem a sokoldalúsága és egyszerűsége miatt, de az árát túl soknak tartottam (Magyarországra szállítva 135 euró most a Thomanntól a PT Junior).
Végül rátaláltam a Rockboard by Warwick-ra, ebből is van szinte ugyanakkora méret, mint a PT Junior. 22 ezer körül állt meg. Egy az egyben a pedaltrain koppintása, tépőzárral, kábelkötegelővel, egész jó minőségű, párnázott gigbaggel. Nagyon elégedett vagyok, mindenkinek ajánlani tudom, aki hasonló dilemmában van.
Ha pesti vagy mindkettőt szívesen megnézem, de a POG-gal kapcsolatban szkeptikus vagyok. Ha az is csak valami egyszerű kontakthiba, akkor megoldható, ha nem, akkor az egy digitális motyó, azzal egyébként keveset tudok kezdeni.
Bakker, én végképp nem vagyok műszaki (EWR tanusíthatja:D), de egy fűrész még nálam is akad..:) Más nem is kellett egyik boardomhoz sem (kettő van, egyik egy A3-as rajtáblaából, másik meg parkettalapból).
A saját összerakás előnye, hogy tudod, hol keresd a hibát..:D
Elégé régen volt G-Majorom, egy csöves előfokkal használtam, ezen is volt mono-send/sztereó-return, a loop kapcsolható volt párhuzamos/soros üzemmódba.
Minden konfigban teljesen jól szolt, koncerten, próbán, stb, szóval ha gebasz van akkor az nem a G-Major hibája.
Inkább a beállítások nem tökéletesek.
Pl. pingpong delay után sorosan tettem a reverbet, és így teljesem elrontotta a sztereó érzetet, csak egy nagy katyvaszt hallhattál, átkapcsoltam párhuzamosra egyből minden kitisztult.
Szóval baszkodj vele egy kicsit még, megéri...
Most 5 másodperc guglizás után azt találtam, hogy elég fos a loop a JMP-1-en, meg amúgy sincs sok értelme.
Menj közvetlenül outputból az effektbe abból pedig a végfokba, sorosan.
lehet az alap TC beállitásoknál kéne valamit állitani mint pl . hogy a Kill dry be van kapcsolva , meg hogy párhuzamosra van állitva , nem tudom stereohoz kell e még valami fontosat állitani rajta...
Az úgy korrekt.
Jelszinteket kell beállítani normálisan, aztán belőni a jó hangzásokat effekt nélkül, majd rápakolni az effekteket.
Programozós cuccoknál ez nem 5 perc, de semmi lehetetlen nincs benne.
Sziasztok ! Kéne nekem egy kis segítség ! Nem tudom ki használ TC electronic g-majort , nekem van egy JMP-1 esem és egy 9100 as végfokom , ehez használom de szerintem valami nem okés vele..
hogy kéne összekötnöm a JMP-vel illetve a TC-n mit kéne állítani, hogy a legjobb minőségben szóljon? Előre is köszönöm a segítséget !
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.Sorba van kötve 3-4 effekt pedál.Egy adapterről kapják az áramot.Adott pillanatban az összes pedál terheli az adaptert,vagy csak az,amelyik be is van kapcsolva?
Köszönöm,Szép estét!
Klon: értem én, csak - felhasználói igénytől függően - TBP és bufferes változatban is építem (+ egyéb módosítások: l.m.f) A kapcsoló vacakol...?
A F.F. -eredetileg - tényleg elég kis kimenő jelű, de ez viszonylag egyszerűen orvosolható. A PH-t nem ismerem belülről, de gyanítom hogy beleillik a mindefázutökgyaolyan-teóriámba. Ha hozod a Klónt, hozd azt is.
( ha esetleg tudja valaki, hogy hol van az az eldzsi mod-os SD-1, szóljon. Nem elvesztettem, hanem valszeg kölcsönadtam valakinek, de nem emlékszem kinek. De az is lehet, hogy eladtam - de erre sem emlékszem. Otthon a "tuti helyeken" nincs. )
Hehe, a Klon-t Te csináltad, hát tőlem kérdezed, hogy TBP ?! Persze, biztosan túl sok gyermeked van Egyébként biztos, hogy TBP.
Ezt a darabot Szekeres Zolikának csináltad és ez egy nem is egy normális Klon, mert - állítólag - jóval nagyobbat tud emelni és több gain van benne. ( "Állítólag" alatt azt értem, hogy sajnos nincs otthon igazi Klon Kentaur, hogy összehasonlíthassam. Van viszont EHX Soulfood, annál jobban szól. )
Nagyon jó kis effekt, hiába kontakthibás, nem tudom kivenni a boardból, mert ez a fő effektem. Hozzád meg nem jutok el soha megjavítattni
Van még egy kérdésem:
- ott a boardban a Kasleder PH2. Nem tetszik. Tudom, ízlések és pofonok, de ez egyszerűen túl halk. Ha a hangszínszabályozón a magasak felé tekerem, akkor ugyan jön valamivel több level, de még emberrel nem találkoztam, akinek úgy tetszene a hangja. Ez normális így? Így kell ennek működnie? Félreértés ne legyen, ez nem fika, hanem szeretném tudni, hogy ha hendrixezni szeretnék és beszerzek egy fuzz face-t és az ugyanígy működik, akkor nekem ez az irány egyszerűen no-go.
A CryBaby-ből én kikötöttem a buffert, illetve megcsináltam a stinkfoot mod-okat (itt elég sok érdekességet olvashatsz: http://stinkfoot.se/archives/tag/crybaby), de igazából komoly javulást nem tapasztaltam. Ma már inkább azon agyalok, hogy építek egy saját wah-t a CB dobozába - egyszer talán rá is szánom magam. A TU2-t utána tenném. A reverbet a booster elé, ami alegvégén lenne. Tehát: CB -> TU2 -> Klon -> miegyéb -> reverb -> booster
CB: általában TBP-sítés esetén a bufffret ki szokás kötni - bár engem nem zavar.
Buffert az elejére, de ha már kikötöd a kutyából, akkor nyilván utána.
A Klon TBP?
Reverb: passz.
Lenne egy pár kérdésem, remélem nem dobok túl nagy követ a vízbe:
- Dunlop GCB95-ös crybaby-met szeretném true- bypass-ra átalakítani. Érdemes-e és ha már ott vagyok, érdemes-e belőle kiépíteni a buffer-t? Erről a bufferről sok jót nem hallottam....
- a pedálboard-am viszonylag egyszerű és rövid:
TU2
crybaby
Klon clone ewr-től
( ph2 Kasledertől, de azt hiszem, hogy lassan kikerül)
Booster ( Mooster Kovács Zolikától)
a kérdésem: hova érdemes tenni a TU-2-tőt, ha a crybaby TBP lesz? Azaz hová érdemes rakni a buffert a láncba? Az elejére, vagy a végére ?
Kellene egy jó kis reverb pedál, most olvastam egy cikkben, egy olyan gitáros tollából, akit sokra tartok, aki nagyon dicsérte a BOSS (!!! ) RV-5-öt és különösen az FRV-1-et (persze azért írta, hogy digitális vonalon azért a Lexicon az etalon ).
Ti mit gondoltok? Ha gondoljátok, szívesen lefordítom a cikket (németről), elég érdekes ötletek, meglátások vannak benne - legalábbis szerintem.
Megköszönném, csak hogy biztosan jól értem-e. Arról olvastam már, hogy hasonló megoldásban az emberke nem fix erősítést alkalmazott a "tiszta" ágban, hanem egy basszusra módosítot LPB1-et, így nem egy mix poti volt, hanem gyakorlatilag függetlenül lehetett állítani a tiszta és az effektezett jelszintet (és a "tiszta" is erősített volt így). És persze köszi a segítséget.
Én a bufferek előtt és után szoktam ("elől" persze nagy bemenő ellenállású fokozat)
Mindenképp kell kb. tízszeres erősítés. Mivel a TS kb 0 fokot forgat, a booster se invertáljon.
Csináljak vázlatot?
A tiszta jelet gondolom a bemeneti buffer utánról éredemes venni, igaz? Az összegzést a kimeneti buffer előtt vagy után kell megtenni? Én előtte tippelném... És elég egy szimpla mix poti? Vagy érdemesebb megboost-olni egy kicsit, hogy a tiszta és az effektezett jelszintet össze lehessen lőni?