Én nem ezt mondtam. A kisebb poti nyilván beleszól, mert a tekercs impedanciája frekifüggő.
Én kb. annyit állítok, hogy általában max volume mellett max tone mellett a pickup jele nem sok változik.
Ha már berhálsz, akkor ez az állítás nem igaz. Humbuckerhez 500k, single-hez 250k dukál.
Talán itt nem off olyan nagyon. Van valakinek elfekvőben egy 220V/12V tápja, ami 5A terhelhetőségű?
Egy 12V hűtődobozt kell, hogy elvigyen, nem kell, hogy stabilizált, meg szűrt legyen.
És persze valami nagyon baráti áron.
All electronic parts of the guitar and guitar cable affect the tone
The cable capacitance (i.e. capacitance increases with length) and the tone control tune the resonant frequency.
The resistance of the volume pot does not effect the resonant frequency, but does affect the amplitude of the resonance.
Guitars that have higher resistance pots (like 1M or volume pot bypassed with a switch) will see that the cable type and length will change the sound more.
Guitars that have lower resistance pots (like 250K) will see that the cable type and length with change the sound less, but the overall treble will be reduced.
There is no such thing as a "better" cable. You can buy a low-capacitance cable to help keep the resonant frequency as high as possible IF that is what you are looking for."
Olvasgattam picit a neten, sőt, konkrét méréseket is találtam, hogy bizony beleszól. Ha egy Les Paul-ba az 500K-s potik helyett 250K-sokat raksz, kevesebb magasa lesz full kitekerve is.
Pl. itt vannak mérések, magyarázat
Ez igaz egy standard Strat vagy egy standard JB bekötésre, de nem feltétlenül minden esetben. Basszusgityónál ugye divat a balance poti, aminél már nagyon számít, hogy milyen potit használsz. Illetve az a tapasztalatom, hogy még feltekert állásnál is a kondi nagyon jellemzően befolyásolja a hangot! Illetve úgy általánosságban a bekötés, és a kondi nagyon nem mindegy! De attól sem feltétlenül lesz jobb, ha direktre kötöd a pu-kat! Más lesz, de az nem biztos, hogy jobb! Keresgélj a neten különböző bekötéseket, illetve lehet kondicserével próbálkozni. (Nem feltétlenül csak az érték változásával kapsz más eredményt! Itt a kül. típusú kondik, azonos értékkel, is másként szólhatnak! Nekem a fóliakondik itt nagyon rosszul szerepeltek. )
Szakik!
Az ugye tény, hogy egy gitárban, a hangerő, valamint a hangszín poti, és a hozzá tartozó kondenzátor beleszólnak a hangképbe, még ha maxra is van tekereve mind. Kérdésem az lenne, hogy lehet-e helyettesíteni a hangszín-kört fix elemekkel?
Vagy szimplán hagyjam el, az nem változtat annyit, vagy a hangerő potit eleve cseréljem kisebb impedanciájúra?
ez valami mókolt treble booster, mit csinál benne a FET ? Mert én egytranyósat ismertem eddig csak Tán egy source követővel van megpatkolva2 ?
Kapcsolási rajzot feltennéd ?
várjál 2N5087-et pont ismerem, illetve a komplementer práját a 2N5088-at, gond nélkül helyettesíthető BC182C-vel ...
ez esetben, mivel a 2N5087 PNP, így helyettesítőnek jó lehet a BC212 (B,C), 2N3906, vagy az ősrégi BC179, bármilyen kisjelű, hangfrekis PNP tranyó !
LÁBKIOSZTÁSRA FIGYELJ !
2N5485-re jó lehet továbbra is a BF245 (lábkiosztásra itt isfigyelni, nem tudom kompatibilisek-e, de szeritnem nem )
hát, a BF256 az VHF FET, én biztos nem azt tennék bele, hanem valami hangfrekis si tranyót, vagy Ge tranyót, vagy, ha ragaszkodsz a jFET-hez, akkor BF245
azonos típuson belül - tranzisztoropknál - betűvel ( általában A, B, C ) a kollektor - ez esetben gondolom drain - áramot jelölik, az abc-ben "hátrébb" lévő betűvel jelölt általában nagyobb kollektor/drain-árammal bír
:D:D
építettem egy Brian May Treble Boostert és működik, csak szerintem nem az igazi a hangja, elég karcos.. arra gondoltam, hogy lehet, hogy nem jó tranyók kerültek bele.
Emberek! Kéne egy kis segítség:
Tudja valaki, hol tudok ilyen 9V-os elemtartót venni?
[URL=http://img828.imageshack.us/i/kp0526.jpg/][IMG]http://img828.imageshack.us/img828/5417/kp0526.th.jpg[/IMG][/URL]
(Katt a nagyításhoz)
sokan ! Sznob "Fenderesek", volt MM tulajok .. általában az a baj, hogy nem szól úgy, mint a milleré, tehát KAMU ! Pedig Miller kezében a signature is ugyanúgy szól, mint a saját Fender/Sadowsky-ja ... mik vannak
én meg próbáltam mindkettőből többet is, egymás mellett is .. erős túlzás ez :D És a Miller kétségkívül kényelmesebb, de az igaz, hogy a Vintage Mod. az áránál sokkal többet érő hangszer !!!
De ez már a bassmanok topik témája :D
ja, valóban a Geddy Lee tényleg drága ... nem tudom most mennyiért megy, de pár éve 160 körül volt, az MM-et is megkapod 300 alatt ! Na most '70-es Fendert ilyen minőségben hol kapsz ennyiért ?
Egyetértek, bár nagy a szórás. De igaz: Én sem ájultam el a mostani Fenderektől. Ahhoz, hogy tényleg jól szóljon, singature szériát, vagy a csúcsmodelleket kell venni.
Szerintem ez azért vicces, mert a világ legegyszerűbb hangszereiről beszélünk!
(Meg sem merem említeni, hogy vettem szarér-hugyér egy SX JB-t, ami kenterbe veri az összes előtte kipróbált JB-t! Kivéve a Vintage Modifiedet. De azért még így az SX volt a legolcsóbb!)
Egyébként ez teljesen igaz, minden szignicsör hangszer esetén, a másik ilyen alábecsült basszgityó, amiről tudok, a szintén Fender Geddy Lee sig.
Megveszi a "paraszt", hazaviszi, aztán próbálgatja,de "nem jó" ... "vazze ez nem is úgy szól, mint a véportrélz-en" ...
egy 2x250 kohm log. koaxiális potival megoldható ( szerintem erre írtad, hogy "stacked", nem tudom mi az angolszász elnevezése ) push-pull-lal csak kapcsolni tudsz !!!!
amúgy vettél egy MM-et ???? ha igen, grat ! Jó cucc, nem tudom miért fikkantják ...
Emberek, valaki megtudná mondani hogy az lehetséges-e hogy plusz poti beépítése nélkül kerüljön passzív tone egy MarcusMiller signature fenderbe? Számomra érthetetlen amúgy ha már lehet választani aktív és passív állás között akkor egy passzív tone minek nem került rá. Ezt az állapotot akarom megszüntetni a gitáron:) Tehát mondjuk egy pushpull vagy egy stacked poti beépítésével ez megoldható-e?
Nézd meg mindkét IC adatlapját, a lábkiosztást, az ajánlott kapcsolást, és látni fogod, hogy a kettő kompatibilis.
Én régebben HT-val építettem delayeket, de pár éve áttértem a könnyebben beszerezhető PT-re.
A "melyik alkatrész mivel helyettesíthető" (referencia) táblázatok inkább diszkrét félvezetőkre, esetleg OPA-kra léteznek, spec. IC-kre nem nagyon.
jaa, köszi, de nem a gyártó honlapjára gondoltam, hanem olyan oldalra ahol meg lehet nézni, hogy melyik alkatrész mivel helyettesíthető. Találtam ilyen Alldatasheet nevű oldalt, de nem igazodtam ki rajta, látom, hogy ott van a dokumentációja, de, nem találom, hol írják, hogy mivel helyettesíthető egy cucc.
hol lehet faszán megnézni az ic, dióda, tranyó helyettesítőket? van pl az egyik kapcsolásban amit leszedtem egy PT2399 aminek nem találom a helyettesítőjét.
Az a lényeg,hogy lakkozott papír legyen (mint a műnyomó),és ne igya be a festéket,amúgy bármilyen ilyen megfelel.
Műnyomóból a 90g-os és 100g-os fényes műnyomó jött be nekem leginkább.
Mondjuk én melóhelyről olyat hozok,amilyet akarok. :)
Jó a vékonyabb, fényes felületű papír is, nekem azt adtak a múltkor a papírboltban, a nyomtató is jobban szereti és tökéletes - ha nyákot vasalni kell.
Köszi!
Alkatrészeim vannak dögivel, viszont nem tudom, hogy lehet-e ilyen kicsi alumíniumdobozkákat kapni valahol itt Budapesten, normális áron, amibe a panelt beépíthetném??
a boltban már kiírják , hogy a webshop tartalma és árai nem minden esetben egyeznek a bolti árakkal , vagy valami ilyesmit ...
tele van a webshop olyan cuccal, ami nincs is náluk, vagy volt, de 3 éve kifogytak ...
Hát ezek nekem elég kicsik,mondjuk M80-at nem is találok.
A legnagyobbak az M78 és az M89,ezek 222mm hosszúak ami nekem sajnos még mindig rövid.
Olyan 260-320mm közötti doboz kéne igazából.
Hogy a Lomexben mi van kirakva....na igen az más dolog. De miért nincs a webshopban is ilyen akkor?
Lomexben nagyon ritkán járok élőben,eddig kb. 3x voltam.Webshopból szoktam vásárolgatni,ha sok minden összejön,akkor olyan 25-30e-ért szoktam venni mindenféle szart,egy ezresért meg házhoz hozzák. :)
M64, vagy M80, nem tudom pontosan, Raindog is operált már vele.. Van ott akkora is, mint egy fürdőkád :D ki van téve a szekrány tetejére sok fajta, én mutogatni szoktam, hoyg "azt kérem" ... van valami alájuk írva, csak addig nem látok :D
Melyik,és mi a neve a Lomex oldalán a webshopban?
4 gombos lábkapcsolóról van szó,ott azért el kell férni a cipőnek.
Tudtommal a Lomexben 222mm-es a leghosszabb normális (öntvény)) doboz,ami bírná a taposást.
Iktass ki mindent (diódákat, LED-eket) és egy sztereo jack-aljzatra kösd rá a két kapcsolót úgy, hogy a kapcsolók egyik "sarka" a (közös) föld, a másik pedig az aljzat egy-egy melegpontja (bal, jobb) legyen.
ewr, múltkor írtál a Fender 2-es lábkapcsolóról. Nem vagyok otthon az ilyen szakmai dolgokban, szóval letudnád írni hogy mit kéne vele csinálnom így házilag?:) gondolom a jack aljzatot cserélni kéne stereóra. azonkívül?
ui: Ar R150 és az R250 egyaránt szélessávú (kétutas), nem értem ezt a "mélyláda - magasláda" dolgot...
Egyébként tudtommal ezek 8 Ohmosak, és mivel a legtöbb PA végfok terhelhető 4 Ohmmal, nyugodtan párhuzamosíthatod őket.
Az hogy a hangfalaidat összekötheted-e a leírt módon függ:
- az erősítő teljesítményátől
- az erősítő terhelhetőségétől
- a hangfalak impedanciájától
- a hangfalak teljesítményétől
Aktív x.o. a végfok(ok) ELÉ kell. Annyi darab végfokra lesz hozzá szükséged, ahány utas a x.o. sztereo esetben pedig kétszer annyira.
Én a jobb felsőt (L-213) használtam, sokáig, van is még belőle pár darab, de kényelmességi okok miatt áttértem az itt L-216-nak nevezettre ...
előtte a fémet szigetelten szereltem ...
az L-216-it os lehet ízlésesen kijjebb emelni : a "FUSE" feliratos 5x20-as biztosítótartók fehér alátétjei, amit én pl ritkán ( gy.k sosem ) használok, pont jók, és még csak csúnyán sem néz ki !
Mivel nem tudok térben gondolkodni, így a DC csatlakozó helyét mindig elmérem, belelógna valamibe, de ezzel kiküszöbölöm :D
Általában ezt szoktuk szeretni, amit írtál is. Ennek van fordított verziója is, aminél a forrasztási oldalon van a felfekvő rész, és kifelé áll a pedálból. Az egy kicsit helytakarékosabb belülről, de legalább kifelé nem olyan szép.
Illetve én, az utóbbi időben, jól rögzített nyákhoz,a jobb oldali, felülről másodikat szoktam. Kevés helyet foglal, és szép kívülről is, ha a jack-ek olyanok, akkor könnyű szétszerelni is. Megfelelő reszelővel, előfúrva, kb. 10 perc formára reszelni.
erre gondoltam, mint ijesztően nagyra: jobb alul, "előlapra szerelhető" néven.
EWR-ét pont nézem a másik topicban, az netán mégis ez? akkor nem is olyan hatalmas, mint gondoltam.