Persze vannak kivételek (meg lesznek is) meg bele is futhat a zenész, de én azt mondom -legalábbis a saját példánkat nézve- hogy zsák a foltját. Vagyis az a megrendelô aki a szintiboy zenéjére gerjed az nem minket hív és ugyanez vice-versa. Ahol mi helyt állunk, ott valszeg D.B. nem állna helyt és ugyanez fordítva is valószínű igaz lehet.
Az MSB és az LSB is banki üzenetek!
A roland az LSB-t használja ami a 032-es kontrollert jelenti, míg a korg, ketron és gondolom a yamaha is (meg a legtöbb szinti) az MSB-t (000-ás kontroll) használja.
Ez ahoz kell, hogy ha egy másik bankban lévô hangot akarsz elérni, akkor e kontroller használata nélkül nem fog menni (most direkt nem hozom fel a sysex-et!)
Nevető jelet tettem, pedig nem nevetséges a dolog. Tényleg a zenélésben ez egy sarkalatos dolog, hiszen ezzel lehet élővé, (élőbbé) tenni egy kicsit a szintis zenélést. Amíg ezzel foglalkozol, addíg DB feltesz a netre 7 új hirdetést. Na most kit fognak többt hívni a vendéglátóiparba? Nem azt akartam mondani, hogy ne is foglalkozzunk a minőségibb előadásmóddal, hanem azt, hogy sajnálok mindenkit, magamat is, aki állandóan azon töri össze magát, hogyan szól jobban az előadása, de ez elsősorban csak saját magának nyújthat nagyobb élvezetet, nem azoknak, akik folyton csak "valami pööörgőőőssset" szeretnének hallani............. sajnos.
Sziasztok! Melyik a legfontosabb? Talán olyan helyen tárolni a hangszert, ahol véletlenül sincs útban, nem botlunk bele folyton, mert ha igen, akkor előjönnek az ilyen holt felesleges dolgok, mint expression pedál, dinamika, kifejező eszköz.
Át is raktam a szekrényről az ágynemütartóba.
Szia almatom
Sajnos pedálom nincs. Kontroll üzenetekkel kell valahogy megpróbálnom, mert most a pedálra sincs keret. Már írtam régebben, elloptak minden cuccomat, és most örülök, hogy egyáltalán sikerült újra beszerezni mindent. Ha meg lehet oldani akkor inkább a a kontrollokhoz kellene segítség.
A pedálhasználat, a dinamika, az tényleg az egyik legfontosabb dolog a zenélésben. Jó lenne ezzel is egy kicsit többet foglalkozni.
Oszt mégis.... DB hirdetései mindenütt az első oldalakon találhatóak.... sok idő kell mindenre... melyik a legfontosabb??
Sziasztok. Vannak a Roland GW stilusok. Bevittem a Cakewalkban, de nem láttok Expression stb, jelzéseket. Hogyan kell beirni ?
Nem tudom jól tettem - e fel a kérdést .
Természetesen óriási dolgokat lehet művelni velük, és főleg XG hangszereken, tehát a YAMAHÁ-kon.
Sajnos nagyon kevesen ismerik és alkalmazzák, illetve akik alkalmazzák is, abszolút tudatlanul, és a hangszer
írkálja be az állítgatás révén szükségessé vált sysexeket...
Azt hiszem nem voltam eléggé érthető, amikor a tömeges sysexekről, és a torlódásuk kozta akadásról volt szó:
Adott egy "közkézre került" midi. Vándorol szabadon, kézről-kézre, keresztül-kasul az országban...
Eredetileg Rolandra készült, talán van benne 1-2 sysex, aztán valaki a hangszerében (legyen KORG) elkezdi
suszterolni, félig-meddig tudatlanul, csak nyomkodja össze vissza, a gombokat, a hangszer meg írkálja be az ő további sysex-eit...
Elmenti a végeredményt, aztán odaadja a cimborájának az elnyomkodott midit, akinek (mondjuk) CASIO-ja van...
Az is beleteszi a hangszerbe, az is nyomkodja ész nélkül a gombokat, megint beleprésel jónéhány sysexet a hangszer...
Elmenti a végeredményt, aztán ő is továbbadja egy cimborájának, akiknek történetesen YAMAHA-ja van...
Ő sem egy nagy spiller a szeren, és nem PSRUTI-val esik neki, hanem betolja a hangszerbe, és
ő is elkezdi nyomogatni a gombokat: effektek, hangszínek, vocal harmony, stb...
Megint kap a midi egy rakás sysexet, aminek zöme abszolút fölösleges, és csak informatikai szemét...
Aztán vándorol a midi tovább, és gyűjti a sysexeket minden állomásán...
Bocsánat, ha szájbarágós (és hosszú) voltam, de így talán már érthető amit mondani akartam...
Sziasztok! Az expression, a bender, a leslie, stb nagyon fontos kifejező eszközök kell, hogy legyenek egy zenész számára. De gyakorlatban úgy néz ki a történet, hogy sokan még sustain pedált sem használnak. Az sem másodlagos szempont, hogy ezeket az eszközöket nagyon ízzel kéne kezelni, úgy vagyok vele, hogy a bendert is ész nélkül, stílustalanul nyekergetik, akkor mi a bánatnak a lábuk alá még néhány pedál. Pedig tényleg kellenek, mint tanyára a villany.
Hello Misibá.Hogy én mekkora .....vagyok.itt van.gcsidei@fremail.hu.Már megint nem figyeltem,ne haragudj.Mint írtam nyugodtan keress,amiben tudok segítek.Üdv.
Főállású zenészt itt a fórumon, talán a fél kezemen meg tudom számolni hányan vannak!Ők biztos, hogy használnak pedált!
Tomi!
Te hogy állsz a 29.-vel? Ott személyesen is lehet ezekről a dolgokról beszélgetni.
Szóval, Uraim és Hölgyeim!!!!
A menű kitalálva! Valamilyen leveske GAZDAGON,tejfölös csiripöri Á'la Picasso- nagytányéron-, nokelli,azért egy kis savanya a biztonság kedvéért, egy kis sütike vagy fagyika,és egy kortyintás pezsegő vagy habzóbor!
Jó éjt néktek!
Kecsi,
nem tök mindegy a hang szempontjából, hogy egy maga ül a zenész a színpadon és játszik a hammond hangszíneken, vagy még mellette kíséri a szólóját másik 3-4 zenész? Mert szerintem teljesen mindegy!
Az viszont, hogy egy hammond orgonát végig kell hallgatni expression nélkül az nagyon gáz.........!!!!!!!!!!! De lehet az egy szinti szóló is vagy bármi. Értelem szerűen zongora hang (és hasonló adottságú hangok) nem! -még mielôtt kipróbálja valaki az expression pedált egy zongora hangszínen-
Én például -a teljes műsorunkban- egyetlen egy olyan dal sincs, amiben alkalmaztam volna sysex üzeneteket. Nem kellett sehova sem (hacsak nem az énekeffektek dal elején vagy egyéb szakasza közötti beállításhoz lenne hasznos) Ezt még lehet meg fogom csinálni majd............
Ha nem gond, így félegy után nem mélyednék bele, de csak hogy értsd, mire gondoltam : a Yamahákban a teljes hangszer effektezése a két Main-on felül mind kizárólag sysex-el programozható, azon felül pl. a vocalist beállításai, a hangszerek megszólalása nagyrészt csak így specializálható. Ha gondolod, holnap küldök egy progit, amiből nem alapszinten megismerkedhetsz a Yamaha XG kompatibilitásával és lehetőségeivel.
Ha egy 3-4 tagú zenekar billentyűséről van szó, valóban jól alkalmazható az expression pedál. Mint azt az iménti példád is mutatja .
De sajna ide 80 %-ban onemand band-ek járnak . Ott viszont erre tartani külön egy eszközt már eléggé nyűgös. De nehogy azt hidd, ellenkezek folyton, mert valóban nagyon kifejező - csak valahogy a gyakorlattól eléggé eltér ez a megoldás. Akkor már inkább egy valódi kebelzongora - bár azt is lehet húzni sokféleképpen...
" kizárólag akkor nyúlok sysex-hez, ha a kívánt funkciót nem lehet kontrolokkal elérni " de csak azért, mert nem használod a mai XG hangszereket. Mert azokat másképp nem is lehet "szórabírni" tisztességesen.
Nekem 2 éve egy kétnapos rendezvény 2. napján meghalt az expression pedálom. Azt hittem vért fogok pisílni, annyira szenvedtem. Halott szólók, szólamok hagyták el a hangszeremet. Borzalmas érzés. És mint a zene legfontosabb tartozéka lett az expression pedál, így vettem is egy igazi "talpalávaló" (szerintem az egyik legmasszívabb pedált) alesis F2 expression pedál-t.
E nélkül sehová!!!!!!!!!!!!
Na igen, abból nagy baj nem lehet, ha valaki levest főz, és a sárgarépa-zöldség-zeller-só-víz alapanyagokon kívül bele nem tenne mást...
Dehát az olyan is lesz ... igaz nem fog csípni senkinek
Az én meglátásom szerint a sysex üzenetekrôl:
Hogyan kerülnek bele a midifileokba:
-a midiket használó emberkék 0,1 %-a tudja, hogy mit, hova és miért, avagy hogyan kell midit szerkeszteni kontrol üzenetekkel megspékelve. Ezért megalkották a hangszergyártók az úgy nevezett "quick edit" funkciót a hangszerekben, hogy egy dalt lejátszva a hangszeres gazdik, beállítgatják a hangszíneket, panorámákat, hangerôket az adott oldalon -ahol ilyenkor a hangszer kijelzôje áll- majd ezután elmentik a változtatásokat a dalban. Ilyenkor a hangszer system exclusive üzenettel oldja meg az eszközölt változtatásokat. És ugye ahogy megy a midi csere-bere, mindenki szétbaszkurálja ezekkel a beállításokkal, ami mind új és új sysex-eket pakolgat le a file-ba. Na ezeket tényleg ki kell írtani.
Én kizárólag akkor nyúlok sysex-hez, ha a kívánt funkciót nem lehet kontrolokkal elérni és nem mellesleg szeretem azonnal látni, hogy mi történik.........
Almatom teljesen igazad van ... de még mindig azt mondom, ÁLOMVILÁGBAN élsz :( Hallgass meg egy Mario "művészúr" harmonika számát, vagy egy Tibo, esetleg Kaczor vagy Delta, Kredenc de akár egy Zserbó feldolgozást.
Most nem midiről beszélek, hanem az előadók megszólalásáról.
Márpedig tőlünk maximum ennyit várnak el, és az expression pedált a kutya észre nem venné rajtunk kívül...
Akkor meg minek ?
Helyes!!! Na végre!!!!!!!! Ami ezeket -a szecskavágó hangokat- életre tudja kelteni az kizárólag az expression pedál használata! Úgy kell egy expression pedál a szinti mellé (alá) élô játék közben mit egy falat kenyér. De senki nem használja és elképzelésem sincs, hogy miért?!?!?!?!?!?!?!
Itt egy régebbi példám az expression pedál fontosságáról. E nélkül halott lenne a hang és a zene!!!!!!!!!!! A legfontosabb dolog a zenében:
expression = kifejezés
Nincs ettôl fontosabb dolog a zenében!!!!!!!!!!!
A dalvégi elhalkításról lehetne egy külön esszét írni bizony... én maradok a velocity százalékos csökentésénél , amit felétek "automator"-nak hívnak.
A harmonika dimakia ügyében meg már vártalak nagyon hogy megmondd a frankót !
De ezekszerint Baloo is jól írta, a CC11 (Expression) pedál tudna segíteni annak aki ilyenre vetemedik...
...hát........ egérmozdulattal semmilyen velocity üzenetet nem tanácsos bevinni egy midibe. Még a dal végén sem kézmozdulattal kell(ene) a halkítást beírni, hanem két pont közötti kijelöléssel és arra ráengedni egy automatort, ami szépen automatikusan elosztja a beszúrt kontrolokat.
De játékközbeni használatnál -kizárólag életszerűen- csak egy expression pedállal lehet kifejezôen használni az adott hangszíneket, mint pl egy accordion. Így ide utólag nem lehet beírni kézzel az expression jeleket mert az az adott hangszín életszerű megszólalásának kivégzése lenne...............
Ha visszaolvasol 2-3 napot, én linkeltem egy programot ide, amivel a világ összes hangmintáját lehet ide-oda konvertálni, köztük a Tyros2 TVN formátumát is.
Hangminták meg garmadával találhatók a 4shared-en, próbálj meg keresgélni(Akai,Creamware,Gigasampler, Samplelord, Solton, SoundFont, stb...) .
Misibá' a zenészek még nagyon kis százalékban használnak "alapokként" mp3-at. Aki használ, az már nagyon kell hogy értse a szakmát, és a "kézimuzsikán" meg a styleken valamiért már rég túl van. Ne szomorkodj hogy a Te masinád még nem bírja lejátszani ezeket a mp3 dolgokat... azzal aztán tényleg meghal a zenélés öröme...
Te mindig csak azt játszd, amit a szíved diktál, és amihez találsz egy jó kíséretet a hangszereden !
Szia KecsiBá'!
Eltátottam a számat.Letöltöttem és kicsomagoltam a PSRUTI progit.Magamtól rájöttem, hogy .txt fájlból veszi a szöveget, de hol mondom neki meg, hogy itt most szóló van, innét mehet tovább a szöveg.(még ki is szótagolta, ahogy kell???)!
Csudákra képesek ezek a progik!
Nem kérem most, hogy erre válaszolj, majd egyszer megbeszéljük, csak jelzem, hogy azért figyelek és próbálkozom.(mint a kiskutya)
Üdv.:Mis.
A magyar szövegeket, "mondom" csak, de előadókhoz nem kötöm.
Ami olyan, hogy a koromnak megfelelő, a szerelésemmel, "jól" előadható, azokra vadászom.
Persze elhaladt mellettem a kor, mert a mulatós, a romapop, meg a lakodalmaspop, meg a mittudom én mia fene, ...(((
Bizony van, hogy azt mondom, hogy nem játszom. Megtehetem.
Hál' Istennek, nem vagyok rákényszerülve. Legfeljebb ott, legközelebb az fog játszani, aki ebből él.
Én még a hagyományos ütemeket (nehéz megszokni, hogy STY) szeretem.(a nyugdíjasaim többsége is)
Ezért kicsit sérelmezem, hogy az én hangszeremben, a kis japán dobos, elég fura "FastBossa" ütemet produkál.
De, hát,.... ez van.
Igazítsatok ki, ha rosszul tudom, de az alapok "nálatok" mp3-ak, ugye? Az én kicsim azt nem ismeri.
Már megint hosszú.Üdv.:Mis.
Ez utóbbi tény... csakhát azt felismerni hogy most mitől lesz az profi xg, vagy csak valaki behányta a Psruti-ba ...
Szívesen átadnám amit összevakartam eddig... de ez már tényleg olyan hogy a jópap is hóttáig...
Megtanulni nem lehet, csak esetleg eligazodni. De már az is valami...
Sajnos nagyon soxor arra....
Nem véletlenül írtam, hoyg a sok kézen keresztülment midik, amiket hol ez, hol az gyúrt át
ilyen-olyan hangszerre, tele van már szeméttel...
Ha egy nóta tele van sysex-ekkel és mégis szarul szól, azt takarítani kell....
Kecsi Bá'
"Legalább odáig jussunk el könyörgöm, hogy minden Yamahás leírja magának, miből is áll egy GM vagy egy XG reset"
Tudsz abban segíteni, hogy eljussak először eddig?
Amúgy meg nagyon szomorú vagyok, hogy így nyilatkoztok pont a Yamaha topicban a system exclusivokról :(
Pont annál a hangrendszernél, ahol a legtöbb lehetőséget erre a megoldásra alapozták jobb híján.
Ha valaki ész nélkül törölgeti a sysexeket anélkül, hogy megnézné mit is csinálna az a bizonyos parancs, lehet hogy egy nála tapasztaltabb által beiktatott effekt/vokál/hangszín/stb hiányában megszabadítja magát egy jó hangzástól. Elég szomorú hogy még csak itt tartunk : mi a f@sznak a midi, és a sysex arra való, hogy kitöröljék... Legalább odáig jussunk el könyörgöm, hogy minden Yamahás leírja magának, miből is áll egy GM vagy egy XG reset. Aztán beszélhetünk a vocalist parancsokról, a csatornánkénti effektek beállításáról, a szűrőzésekről és a többiről...
Baloo legalább Te ne azt terjeszd légyszíves, hogy a sysex az szükséges rossz... aki külföldi megrendelőknek ír midi alapokat.
Remélem megnézted a sysex editor progit közelebbről... mikre képes?
Igaz a Roland masinák nagyívben letojják, de a mi 3k és annál okosabb hangszereink erőst alkalmaqzzák. Mégha a Vanbasco "lefagy" is tőle... az nem a Vanbasco hanem az alkalmazó hibája. Nagyobb sysex késleltetést kell beállítani, és máris nem lesz gond. Mert egy komolyabb "user memory" bankváltásnál bizony 256 byte kiküldésre kerül, de az legalább beállítja az összes lejátszandó paramétert.
ufff ...
Most látom hogy a parancsikont sikerült feltennem....kicsit indiszponált vagyok ma este valahogy(moll vagy dúr!!!Úristen!!!).
Szóval a progi ami segített:
Itt üdv.
Eppeg 20 lappal mentem vissza, megnéztem, (hátha valamit kihagytam) de én ezt már akkor, letöltöttem és kicsemegéztem, de azért köszi.
Az AnvilStudiót közben már megtaláltam és letöltöttem, majd kicsomagolom és használom.Üdv.:Mis.
Igen arra gondoltam. Ettől féltem, hogy csak így lehet kézzel megadni. Nincs pedálom. A pitc wheel rpn, nrpn is elárulod mire való pontosan ha szépen megkérlek?
Szia Misibá.Ha vissza lapozol a 46207.hozzászóláshoz találsz midiket,elég sok yamira van gyártva.Több műfajban van,de java rész mulatós.Anvil studiót tudsz a netről letölteni.Anno még az exr5-re alakítottunk midiket a fiammal.Üdv.
A levegő nyomásának változtatásával előállított crescendo-decrescendo-ra gonolsz?
Tehát hangosítás-halkítás?
Azt Ctr 11-ekel, de kézzel iszonyú meló...
Exression pedállal kell bevinni REC közben...
Elmondom mit tettem!Kaptam egy rissz rossz midit.Nem tetszett a dob,így csináltam egy stílust neki,felvettem újra a dobot.Aztán nem tetszett a basszus,feljátszottam,utána kicseréltem a hangszíneket a nekem tetszőkre.Mindezt a hangszerrel (psr1500)csináltam,nem pc-vel.
üdv.
Egy hexadecimális számsor egyébként, amiről kimerítő táblázat szokott lenni a gépkönyv végén....
Programozáskor nemigen használjuk (kézzel), inkább a hangszerek generálják a beállítások
változtatásakor, és jóváhagyásakor, és akkor írják a nóta elejére....
Szia BALOO
Köszi a választ. Lenne hozzád egy szakmai kérdésem.
Mivel te szoktál midiket gyártani, elárulod nekem milyen controll paranccsal tudom elérni, hogy a harmonika lélegezzen? Már ha értem mire gondolok. Nem tudom mi ennek a szakszava.
Láttatlanban mondom, hogy nem hinném.
Általában "szaporodnak", ahogy kézről-kézre mennek a nóták, és ki erre, ki arra a hangszerre
optimizlja. Ha elkezded a sajátodra átgyúrni, valóban nem árt kitakarítani....
Szia musiker
Az a sok sysex kell bele? Lefagy még a van basco is tőle. A cakewalk alig bírja beolvasni. Amúgy a sysex-ek felépítéséről tudok valahol pontos leírást. Mert azokhoz teljesen hülye vagyok. illetve annyit tudok eddig róluk, hogy amikor találok egy midiben mindjárt kitörlöm.
Sziasztok!
Előkerültem,lementem, megpróbáltam még egyszer,(nem vagyok én annyira hühü, dehogynem. Volt nekem, egy AnvilStudio nevű progim, azzal tudtam hangszereket cserélni, de egyszerűen eltűnt. (PC-t cseréltem)Vagy én vagyok már türelmetlen. Látom megszántatok, töltöm is le gyorsan, megyek le a bungiba és lepróbálom.
Köszönöm nektek, mindkettőtöknek, ha nagy leszek, meghálálom.
Köszi.:Mis. Affene.
Miközben válaszoltam volna 2x is kidobott, így most pótolhatom, mind a hármótoknak köszönöm.
Köszi, köszi, köszi.:Mis
Sziasztok!Teljes siker!Megoldódott a gond a processzorral!Hallottatok már a MALWARE vírusról?Mert ez társult egy trojannal,és ez okozta a problémát!
Ezzel a progival Sikerült megoldani.Gondoltam felteszem hátha más fórumtársnak is lesz ilyen bosszantó hiba!
üdv.
Jó estét kívánok mindenkinek!
Ahogy mondani szokták, sz..r van a palacsintában.!
Ja bocsi, először is Polika, a filter is jó ötlet, de a mikrofon kezelésen kell változtatnod, a többi szuper, de a hangodat elektromosan ne maszatold, úgy jobb.
Akkor vissza az én gondomra.
"Egy kis boldogságra vágyom.kar" ha valakinek meglenne, de Yamahásítva.
Egész nap ezzel kínlódtam, (de nem nekem találták ki ezt), hogy a tegnap kapott .kar Roland változatát, megszólaltassam a masinámon.
Tökéletesen összekutyultam mindent. Később lehet, hogy még képes leszek ilyen cselekedetekre is, de most még nem.
Ha megszánnátok, pofátlanul még azt is szeretném kérni, hogy C-be, vagy A-ba lenne. Megpróbálnám elénekelni, mert a témája miatt a hangomnak, talán feküdne.
Kérésem megismételve, kelt mint fent, köszönöm:Mis.
Baloo...kösz szépen nagyon jól esett tőled ! egyébként tényleg kissé erős lett a mic,sanja ez a hozzánemértésem hiánya is,még sokmindent megkell tanulnom a 2k-án is !
Polika tetszett, gratulálok. Jó ötlet volt, megvan a hangod, az orgánumod hozzá.
Két észrevétel: Picit (nekem) túl van hangszínelve az ének is, meg az egész is,
és ha tudsz, használj a mikrofon elé pop-up filtert!
(Lehet kapni is, de csinálni sem bonyolult.)
Ugyanis "buhognak" P-k, a B-k...
pallasj !
Hááát eddig birtam szinti nélkül ! :)
Majd dumálunk.
Picasso Zolikám !
Várom azt a "csomagot" amit igértél nekem ha meg lesz a
YAMAHA PSR S900. Háát már meg van !! Várnék tőled használható jó kis csárdás,roma ütemeket ! Azok kellenének nagyon mert anélkül meg vagyok lőve.
Zenex barátom !
Ha tőled várhatok ezirányba segítséget, azt nagyon megköszönném.
Neked S900 van.
Az email cimem a nick alatt.
Szia Pallásj!
Kívánok én jó estét magának című nótának az akkord menetét eltudom neked küldeni.Amúgy a kottáját ne keresd mert még nincs meg,ha meg lenne tudnék róla mert ennek a nótának én vagyok a szerzője.