Az a helyzet, hogy ráadásul csöves motyónál Greggel teszteltünk pár cuccot, és sajnos nyilvánvaló, hogy már az olyan pedálok is jelentősen rontják a hangot, amik nem true bypassosak. Tipikusan ilyen ugye az összes bossz. Ezért fogok csinálni neki egy TBP loopert, mert már unom, hogy számok között (és néha alatt is) pakolássza a pedálokat...
szar a tranyó, föleg,ha a másik gitárosnak van egy csöves cucca! Én sokáig egy behringer v-tone-t használtam, ami még a tranyosok között is fos, de a hangja nem volt rossz, persze 4es ládával használva:)
kiprobáltam volna ha egy csöves végfokot be iktatva a láncbav hogy szolt volna biztos állat:)
Sosem állítottam, ha tranyós jó, vagy egyforma jó a csövessel. Azt írtam mindig is, h ki lehet belőle(mint ahogy a Bos-okbók is) jó hangzást hozni, TRANYÓS SZINTEN. Semmi többet. Amíg az embernek nincs módja csövesen játszani, meg drága(drágább) pedálokat venni, addig abból kell kihozni a lehető legjobbat, amit elér a pénzéért. Most ishasználom az eddigi Boss-okat... Gitárban meg telejsen jó a pikapcserélt mexi Tele. Kellene hozzá egy mexi strato, és elégedett leszek...meg egy kieg 2x12 a Laneyhez...meg egy-két pedál...meg egy Jaguar és egy Jazzmaster...esetleg egy Mustang...:D
korg poly 800.
geciolcso is, polifonikus szinti viszonylatban.
viszont szerintem nem epp tul fasza a hangja, de..
na meg a microkorg, ami ugye virtualis analog.
Nálam is ez volt az alfa örültem, hogy pénzt adtak érte később, viszont nosztalgiából nyúltam egy Onyx-ot tizenkettőé" ... az már remek cuccos: fémnyereg, "komoly" görgős finomállítható húrláb
A potmétert forditva kell bekötni ilyen esetben. De gondolj a crybaby-n figyelő "pedálonlevőgumicsúszásgátlóra" is. A feliratokat (guitar, amplifier) is meg kell cserélned.
Köszönöm a segítőkészségeteket, de csak egy szar poénnak szántam a kérdést...:DD
Esetleg olyan wah-pedál van, aminek az eleje a hátulja, a lejje meg a följe?
Ami mindenképp: 1.5m-es(másfél méteres, 150cm-es:D)MINDKÉT VÉGÉN PIPÁS. Kértem egy félméterest is korábban, de az megoldódott. Szóval egy másfeles, kétpipás.
Egy olyan analóg szintit szeretnék ami könnyen szállítható(minél kisebb)és a fúvós kolléga el tud rajta "szőnyegezni" meg eljátszani egy két szólamot. Improvizációs projektről van szó, ezért is kérem a segítségeteket mert nem éppen a "kísérőautomatikás-vendéglátós" hangszínekre lenne szükség.
Van itt olyan akinek van ebben tapasztalata netalántán ért is hozzá?
Kösz
Pedig a Big Sound...hát az tényleg big sound, szó szerint! :D
Nekem az volt az első gityóm, még ma is megvan, elég durván vaskos hangja van, még az eredeti pickupokkal is! Aztán kapott 2 Shadow aktív humbuckert, hát kerestem az állam utána pár percig erős izgalmi állapotban..
Majdnem Big Sound-ot vettem első gitárnak...akkoriban("90-es évek elje)3 balos volt az Oroszlánbarlangban: egy Big Sound LP, egy Musima Lead Star, és egy Hohner St.Special strat-kópia...nagyjából egy árban. Utóbbit vettem, és nem bántam meg. Ma is megvan...
Haveromtól kaptam kölcsön egyszer egy torzítót(90-es évek első fele), szappantartó-dobozba volt beleapplikálva a cucc.:DD De szólt.
Legelső torzításom az volt, h feltekertem maxra az erősítőt(azaz a magnómat), és hörögtettem a hangszórókat.:D
Én is nézegettem ilyeneket a Triál kirakatában...de nem volt balkezes.:D
Nincs ezzel a gitárral gond, ha nem akkarjuk túlmisztifikálni. Akkoriban boldog lettem volna egy ilyennel. Ma már nem. Legfeljebb kirakva a falra, néha megpengetve; de aktív hangszernek nem.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Érdemes-e Oberheim GM-400-ast venni, és ha igen, akkor mennyit érhet? Kicsit ütött-kopott a külseje, de amúgy 100%-os a motyó.
Uhh nekem valami hasonló basszerral volt dolgom, ugyanilyen pickup, potik, meg kapcsoló volt rajta.
Hát az viccnek is rossz volt. :D:D:D
Asszem 6 állású kapcsoló volt, ami 3 különböző volt, egyikben csak zaj volt, másik kettőben kevesebb zaj, és valami cincogás... :D
Nekem volt egy Jolana Galaxis-om anno (az első elektromosom volt),és hát tényleg voltak nagyon durva hibái.
A nyak kényelme egy kapanyélre hajazott,de ez még hagyján.
A tremolója egy elég ergya konstrukció,hangolódott is elfelé rendesen,de nem csak ez miatt.
A húrláb a babákkal,nem volt a testhez rögzítve!!!!,hanem csak egy-egy ilyen kis filc korongon támaszkodott a takarólapra,és végülis a húrok feszítőereje tartotta a helyén......persze nem túl sok sikerrel.
A húrlábnál kézéllel tompítást el lehetett felejteni,de bárhogy máshogy kicsit meglöktem a húrlábat,már odébb is ment,és oda volt az egész hangolás.Úgyhogy lábujjhegyen kellett pengetni. :D Nem értettem,hogy csak az enyém volt ilyen húrlábú,vagy mind ilyen?
Nem nagyon lehetett hangszernek nevezni,de én akkoriban mégis örültem,hogy legalább egy ilyenem van.Persze más Jolánkák lehet,hogy jobbak,nem tudom,csak ezzel volt tapasztalatom.
Jaigen,meg a tremolókart a két húr közé kellet becsavarni. :D
Egy occsó akusztikus gitárt adtam érte anno. :P
Szerintem nem ugyanúgy. Hangsúlybeli különbségek vannak...én mindig azt mondtam, h a Bossok az árukért nem rosszak, ki lehet velük jó hangzásokat hozni. És nem csak a vecsési Kakas bárban.:D Persze vannak náluk jobb cuccok. Egyébként olyan emberek dicsérték a részben boss pedálokkal elért hanzást, akik maguk is pedálgyártók, moddolók, butikolók. Sosem mondtam, h egy az egyben csilis a hangzás, csupán tranyós szinten egész hasonló.
Gábor viszont olyan dolgokat állít, ami képtelenség. Vagy a hallása nem az igazi, esetleg rosszul fogalmazott.(13-as húr alig tompul másfél év után, meg hasonlók)
A Jolánát nem szidtam, nekem tetszik, de azért nem ér a nyomába egy "normális" cuccnak...hamisság és tsai.
Én meg hallottam a felvételeteken.
Azonkívül MINDENKI, aki a húr témához hozzászólt, köztük olyanok is, akik szintén ilyen vastagságút használnak, veled ellentétes állásponton voltak. Ehhez jön még a saját tapasztalatom a vékonyabb húroknál, amiből azért lehet következtetni...tudom, h szar ügy neked, de evvan.:D
értelek, Raul!
nekem a csöves kombómon nincs fx loop, tehát gitár --> sok kici pedáj --> tiszta csati.
zaj van, de volume pedál is nem is gondolkodom zajzárban.
egyelőre
Ja,ha meg olyan erősítőhöz hazsnálok torzítópedált+ zengetőt,amin van loop,akkor én a torzítót a gitár és a fej input közé tenném,a reverbet meg a loopba.
Ha úgy van nálad,hogy gitár-->torzító-->zengető-->erősítő tiszta csati,az jó lehet.
Én azt mondom szarnak (ha már pedálok...),hogy gitár-->zengető-->torzító-->erősítő tiszta csati.
Én meg fejtorzítást (is) használok,ott meg:
gitár-->(ide jöhet esetleg kompresszor vagy booster,ezek akár multieffektből is)-->fej input-->fej torzítása-->fej loop send-->külső effektek (reverb,delay,chorus,stb)-->fej loop return-->fej végfoka-->láda.
Én a multimat is így kötöm be,és nem bassza el a hangot.
Sziasztok!Egy kis segítség kéne hogy átlendüljünk a beállítás nehézségein.Keresnék magyar nyelvű leírást egy KORG AX 1000G multihoz tprofip@upcmail.hu vagy SMS 06 30 240-0546 Vissza hívlak.Előre is köszönöm.
torzítópedálról meg zengetőről volt szó.
vagy lehet félreértettem.
amúgy egyetérték a zengető torzításáról alkotott véleményedről. nem is hinném hogy épfülű csinyál ojat nálam az van hogy tiszta csatornát torzítok pedálból és a sor végén a zengető.
de nem metálkodom, max fantomas-t hallgatok
Mert a torzító(pl fej torzítója) után ajánlatos használni.
Én legalábbis utálom azt,ha egy előre reverbezett hang van még megtorzítva,borzalmas.
De persze izlés dolga.
Vannak jó multik is,amik nem cseszik el a hangot,100e alatt is akár,és nem is kizárólag a legújabbakra kell gondolni.
A multival sokan ott kúrják el a dolgot,hogy a sok lehetőség adott,sok szart rá is baszkodnak a hangra,még jó,hogy úgy szarul szól,mosott meg műanyag lesz.
Érzéssel kell adagolni a dolgokat.
Bár az 1 torzító+1 reverb megoldásra valóban egyszerűbb lenne a kispedálos megoldás,de ha azt nézem,hogy a reverbnek a loopban a helye (reverbezett,és UTÁNA torzított hangnál nincs borzalmasabb...),és akkor két bazi hosszú kábel kell loopból ki és loopba be,akkor már nem is biztos,hogy az a legjobb megoldás.
Mivel szteppelni nem szeretek,meg a hosszú kábelezést sem,ezért ha kispedálokat használnék,akkor csakis valami rackes midi looperes megoldással tenném,ahol a pedálok egy racktálcában vannak,minden kábelezés rövid,és egy vezérlőpedállal irányítható minden,viszont megmarad a sokak által szeretett kispedál hang.
Úgy tudom,Twain és Eldzsi is ezt a megoldást használja.