a zajzáradon a send-return arra szolgál valószínűleg, hogy azt az effektet vagy effektsort amit oda dugsz azoknak fogja csak csillapítani a zaját, amiket elé vagy mögéjük dugsz arra nem vonatkozik, persze ha a sor végére dugod akkor természetesen mindenre vonatkozik ami előtte van. a direct out a delayen a arra jo, ha esetleg van egy erősítő amibe csak effektezett hangot akarsz küldeni, másikba meg csak szárazat, azaz nincs rajta delay, ilyenkor a direct outból csak a száraz, effektezetlen hang jön.
tehát a gitárt a zajzár inputjába, majd a zajzár sendjéből kössem a compressor sustainerbe, onnan a torzítóba, majd a delaybe, majd a zajzár returnjébe és onnan irány az erölködő?
Nah most a Boss zajzárat elég speckón kell bekötni, hogy jól működjön, nem írom le 100adszorra is, de a használati útmutatójában nagyon szépen leírják.
namost a zajzáromon van send és return is, viszont próbateremben van csak erősítő, azokat meg nem ismerem, a delayemen van direct out még, ugye mindenem BOSS termék jelenleg...
lehet hogy az erősítőd előlepján találod őket, de ugyanilyen felirattal (vagy FX send/ return, vagy preamp out, ez a send és a power amp in ez pedig a return)
az erősítőd hátulján ha van akkor találsz egy send és egy return aljzatot. ezek arra szolgálnak, hogy az erősítőben az előfok és a cégfok közé is tudsz rakni effektet vagy amit akarsz. a send az előfok kimenetét jelöli, ezt kell mondjuk a delayed inputjába dugni, a returnbe pedig a delayed outputjából kijövő kábelt.
...persze a zajok elkerülésére és a hang minőségének megtartására gondolok itt... :P
2009-01-18 16:41 |
#36845
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, szerintetek milyen sorrendben érdemes analóg pedálokat összerakni, bejövő jeltől az elmenőig, ha van egy trozító pedál, egy delay, egy zajzár és egy compressor...
Gondolom a zajzár megy a végébe és amit kitapasztaltam, hogy a compressort talán jobb a legelejére tenni, vagy nem?
A múltkor Ricsi írta, hogy a Boss-okban van valami buffer-b@sz. Én is ilyesmire gyanakszom az Ibanezzel kapcsolatban.
De a két említett Boss pedálban akkor most van vagy nncs?
Szia
nyomd be a drum gombot( nem kell hosszan) és ezután az effect feliratú
gombbal változtathatod a presetet illetve a sebességet
( ami nem bpm-ben van megadva!)
a volume gombokkal pedig a hangerejét
Én azt vettem észre, hogy a digit pedálok érzékennyebbek a feszültség csökkenésére, pl. elem merülésre.
Az analógokban általában csak szarabb lesz bekapcsolt állapotban a hang.
Elem/adapter szempontból minden rendben?
Hmmm,érdekes....
Mert a manual szerint:
Press and hold the drums button when applying power to the RP50. Wait until the display
reads Cabinet On. Release the Drums button.
Szóval nem csak simán menet közben a drum gomb,ahogy lejjebb írtátok,hanem bekapcsoláskor kell nyomva tartani.
De akkor passz,ha így sem megy.
Elkezdtem humbuckeres gitárral pengetni és azt vettem észre, hogy a kikapcsolt pedálokon "átjutó" gitárhang valamiért sokkal vacakabb lett, mint single-coil-os volt. Erre fogtam magam és pedálonként megnéztem, melyik a hunyó: a sor végén van egy OC-3 és egy AC-3 - ezeknél romlott el a hang. Ez lehet azért, mert ez a kettő digitális?
A meglepi ezután jött: átraktam a sor végére az Ibanez TS808-at és megjavult az egész. A fene se érti...
Úgy csináltam, ahogy Te is írod és semmi hangfalmodell nem jött elő....(ez nemcsak nálam nem működött, hanem ismerőseim között senkinél ezen az RP-50 modellen)
Ha a Tonelab-nak is két külön kimenete van,és nem csak egy sztereó,akkor igen,mindenhova jó a mono madzag.
De gondolom a Tonelabnak is van külön,oldalankénti kimenete....
Ha jól értelmezem a manualját az RP-50-nek,akkor így nem is fog működni,ahogy te (és itt lejjebb Misi) csináljátok!
Mert szerintem úgy kell,hogy BENYOMVA TARTOD A DRUM GOMBOT,ÉS ÚGY KAPCSOLOD BE A CUCCOT,BENYOMOTT DRUM GOMBBAL.Szóval nem menet közben!
Így egy globális cabinet emulator-t tudsz állítani,ami minden presetre érvényes lesz.
Próbáld ki,kiváncsi vagyok...
A Vaterán van egy 80-as króm Morley Wah eladó!! Baromi jó pedál---a mostani Wah-okat kenterbe vágja---nézzetek rá!(valaha az enyém volt, ezért állítom)
Az eladó emiljét meg tudom adni ha kell.
HU mennyien megelőztek nekem nem sikerült képet találni.Most már csak az nem tiszta,hogy a BOSS gt-ken FX LOOP van a pedálra írva,a Vox-on Insert send-return.gondolom ez ugyanazt jelenti
MG250DFX-nek 2db FX Returnja van,a CD In,és az FX Send aljzatok között található.
Szóval simán a Vox bal-jobb kimenetéből 1-1 kábelt az MG bal-jobb returnjába,ha így akarod használni.
Biztosan? MG250DFX? Úgy láttam néhány képen, hogy egy send és két (R/L) return van. Ha tényleg csak egy return van, akkor kénytelen vagy monoban használni az effektet.
Ott a pont. Ha ilyen közel vannak egymáshoz a hangszórók, nem nagyon érvényesül a sztereó hatás. Az inkább mondjuk két ládánál élvezetesebb, de az is csak szoba/stúdió körülmények között.
Így sem lesz sztereo. Csak az effekt L/R kimenetét is látja az erősítő bemenete.
Használd inkább a (sztereo) FX loopot.
SZERINTEM egyébként a sztereo gitározás legfeljebb szobában érdekes.
Nem tudom, hogy jól értem-e a kérdésedet, de ha jól tudom, a Marshall bemenete mono, szóval megoldás lehet az, amit ewr kolléga is mondott: egy Y kábel, de szerintem nem a legelegánsabb, és nem is a legjobb megoldás, mivel az erősítő így mono marad. Ez esetben érdemes és egyszerűbb csak a L/mono kimenetet használni és simán bedugni az erősítő bemenetére, viszont én inkább a következőt alkalmaznám: vagy a lentebb leírt 4 kábeles bekötést, viszont a Tonelab kimenete és az erősítő return-je is sztereó, ezért ide 1-1 kábelt tennék, L out a L returnbe, és R out a R returnbe. Vagy kihagynám az erősítő bemenetét, hogy a tonelab előfokát használjam, és csak gitár-tonelab in, Tonelab L out - erősítő L return, Tonelab R out - erősítő R return összekötéseket használnám. Így a Tonelab-ot teljesen ki tudod használni, illetve az erősítőn is sztereóban tud szólni a dolog. Ha tudok segíteni, nyugodtan írj e-mail-t!
Sziasztok:
Van egy kis gondom a digitech rp 50-es multieffektemmel.Hálás lennék ha valaki tudna valami okosságot mondani.
Minden remekül működik rajta,kivéve a cabinet modelling funkciót.
A drum gombot kellene elvileg nyomnom hosszan hogy előjőjjenek az opciók,de nem történik semmi azon kívül,hogy beindul a dobgép azonnal.
Akinek van ilyen,vagy hasonló effektje kérem írja le hogy az övén működik-e!
Vagy én vagyok béna,vagy hibás a ketyere?
Ja a kérdés lemaradt.:Marshall MG250DFX-RE fogom tolni a Voxot,ez ugyi egy stereo erölködő,jelen helyzetben mi a javallat,hogy kössem,ha pl csak elöre tisztába bekötöm csak az egyik out vagy az Lout-ot is kössem bé hogy sztereo legyen ha mindketőt be kéne dugni(R-L out,akkor milyen zsinor kell?Bocs de egy kissé analfabéta vagyok e téren,és mire megjönnek a cuccok nagyjából jó lenne tisztába lenni a dolgokkal.
Nemigazán. Így nem fog szólni semmi. Sokan használják a 4 kábeles bekötést, aminek a lényege, hogy az előfok elé való dolgok (wah, compressor, stb) az erősítőd előfoka elé kerülnek, a többi (delay, moduláció, stb) meg az előfok és a végfok közé. ennek az a lényege, hogy így tudod használni az erősítőd előfokát, viszont több kábel kell hozzá. Ekkor úgy kell bekötni, hogy gitár - tonelab input, tonelab send - erősítő input, erősítő send - tonelab return, tonelab - send erősítő return.
Viszont ha nem akarod használi az erősítő előfokát, hanem a tonelab torzítóit, akkor elég, ha a tonelab kimenetét rákötöd az erősítő loop-jának send bemenetére, a gitárt meg a tonelab bemenetére. Remélem érthető voltam.
Sziasztok,egypár blöd kérdéssel zaklatnám a nagyérdeműt.Hamarosan VOX Tonelabe LE tulajdonos leszek.
-az insert send return kibemenet megegyezik a az FX looppal,?,Oda kötögethetem az erősítő effektloopját?sendet-sendbe,returnt-returnbe vagy hogy célszerű?Köszi
Ez IMHO valami olyasmi lesz, ami tudja azt amit az A/DA flangerje :). Még az árára majd kíváncsi leszek. Ha nem eget rengetően drága, lehet, hogy benevezek egyre. Nekem tetszik az a hangmagasság változtató tulajdonság, "crazy flange" :).
szia,
a tonelab-on a send/return aljzat arra való, hogy egy külső effektpedált vagy rackes effektet tudjál beszúrni a tonelab effekjei közé. az erősítő soros send/return aljzatába a pedál in/outját érdemes dugni, de csak akkor, ha használni akarod az erősítő előfokát is. ha a vox erősítőmodelljeit használod előfoknak, és nem akarod az erősítő előfokát, akkor meg gitár-tonelab-erősítő loop return.
Bocs Dub de azért nem annyira bonyolult a dolog
a polip karjaira az egyik dugót így a másikat meg amúgy forrasztod fel...
pl polipról megy nálam is a RAT (+ közép) meg Maxon (- közép)
de az valószínüsíthető, hogy készen nem kapsz ilyet
meg kurvára figyelni kell, hogy mindegyik dugót az ő pedáljába dugd, nagyobb a balesetveszély
Már ha témánál vagyunk..
Születésnapomra (ami még csak lesz) kaptem egy 2 Amperes (2000 mAh) SZŰRT tápot cserélhető fejekkel (+ - bármikor átcserélhető). 2,5 Volt-tól állítható 12 Volt-ig. Iszonyat csendes táp, nem trafó van benne, hanem ez a "modern technológiás" mobiltöltős SMD táp. Ibanez polipkábelem van, Crybabihez és Kaslederhez egy mm-rt le kell faragni sajna..