Bocsi, ezen a kérdésen átsiklottam... Tehát az egyik barátomnak vettem egyet, és ő is azt hitte, hogy ez egy programozási űrhajó, és nálam hagyta "megtanuláson" majd egy hónapig...utána magyaráztam neki 10 percet...meg elérte, hogy nekem is kell egy...
Egyszer volt nálam egy Zoom505II(nem röhög!:D), nekem már az is idegesítő volt, h digitális kijelzője volt, és úgy kellet külön beállítani a torzítást, ahelyett, h potit tekergettem volna...
Az ilyen csilivili cuccoknál a bonyolultságtól azért isfélek, mert ez ált. együtt ját a kényességgel.
Ilyen midi-s cuccokat nem zavar be pl. mobiltelefon, vagy egyéb, elektromos/rádióhullámos interferencia?
Nincs hely rack-es cuccra, szállítási problémák miatt.
robert arthur moog szintetizátora kb. 2,30 m magas volt, ma az a proci ami azt tudja még egy buszjegy nagyságú sem, linkeljétek csak virágos kiskertem szerű effecteket DDDD
Szóval az már összesen háány kapcsoló?
Akkor úgy fogalmazok: én tuti elvesznék már a beállítási lehetőségnél; még ha meg is tanulnám kezelni(), egyfolytában azzal szarakodnék, h na tegyünk hozzá méfg vmit...egyszóval a bőség zavara lenne.
És akkor jönne a koncert, és én ott állnék ennyi programozott kütyü előtt, ilyen arccal:, és esetleg a dobosunk átgyalogolna a 46-os cipellőjével a kébeleken(lehetőleg a tövénél), és vmelyik lelkes közönségbeli le is önti(vagy én)...szóval ezt nem nekem találták ki.
Kicsit oyan érzésem van, h ezt vagy stúdióra, vagy igazi nagyszínpadra tervezték(értsd: Wembley). Meg a hasonló kütyüket. Vagy régimódi vagyok...:DD
Akkor neked lehet, hogy lesz akár 12 perc. De egy antitálentum barátomnak (soha életében nem volt még multieffektje) is 10 percig tartott alapszinten átlátni a G-Systemet...
Na ebben zseniális a G-System...nem kell ott tárolnod a loopba betett pedálkákat...csak a vezérlő alól kiszereled a "agyat", és beteszed egy rackába...és a vezérlőnek nem kell sem 230V, sem semmi, egy szál UTP kábelen megy neki minden...és mégis kapcsolgatja a pedálkákat (interaktívan), az erősítődet, és bármilyen MIDI-s kütyüt...
Ja,meg lehet erre a G-systemre expression pedált is kötni,ha jól sejtem akkor ezzel bármilyen (beépített)effekt bármelyik paraméterét real-timeban tudod változtatni,és még lehajolni sem kell hozzá. :)
Végülis az adott programból bármikor ki lehet kapcsolni a pedálkákat,ha épp az ember előtt vannak,csak simán rá kell lépni ugyanúgy,mint rendesen. Mert ugye ha loopert használsz,akkor alapból mindegyik BE van kapcsolva,és a looper kapcsolgat köztük.De arra megvan a lehetőség persze,hogy kinyomj egy pedált,vagy tekerj egyet valamelyik potin.
De ez csak akkor működik persze,ha előtted vannak a kispedálok,mert van olyan is,hogy rackes a looper cucc,a pedálkák meg egy rack fiókban figyelnek.
A programozásnál meg ne gondolj túl bonyolult dolgokra,szerintem egyszerűbb egy ilyet beprogramozni,mint a TV távirányítót. :D
(Off: nemrég kúrtam ki egy programozható távirányítót,mert mindig elállítódott benne a kód,mondjuk occsó volt,OBI-ban vettem.Inkább vettem egy gyárit a TV-hez,a szarráment helyett) On:
Ezeknél általában annyiból áll a programozás,hogy kiválasztasz egy lábkapcsolót (presetet),amire akarod az adott konfigot,utána kiválasztod,hogy ezen a lábkapcsolón melyik pedálkák legyenek ON,és melyik OFF állásban,és eltárolod,ennyi.
Az erősítőmön is kb ennyi a midi programozás.
Lábkapcs megnyom,egy led felvillan a fejen,hogy vette az adást,program gomb a fejen megnyom,erre az előbbi led folyamatosan világít,kiválasztom,hogy mit akarok az adott progiba(csatorna,loop,szólókiemelő),ha kész,akkor a program gombot újra megnyomom,led kialszik,ezzel tárolja a programot,és ennyi.3 másodperc az egész.
FYI: pl a g-majorban is lehet olyat, hogy ha beállítottál egy pachre több effektet, és van olyan midipedálod, ami tudja azt, akkor az egy pachen belül lévő effekteket különkülön tudod ki-be kapcsolgatni, szal mitha kvázi kisvonat lenne, oké, nem olyan szép színes
Hát, az a helyzet, hogy a G-System alap programozásának megtanulása eltart egészen vagy 10 percig, annyira végtelen egyszerű... A loop-okat pedig (az 1,2,3-asokat) bármikor ki-be tudod kapcsolni (a felső sorban van a Loop-1-2-3 kapcsoló, és programozhatod is, és kapcsolhatod is), akár dal közben is, a 4-es csak programozható, az 5. loop pedig az előfoké...
Az a helyzet, hogy a kikapcsolt effekteket is programozhatod, és elmentheted a beállítást, így egy patch-en belül a meglévő beállításodhoz hozzá tudsz nyomni bármit...(ez leht, hogy nem érthető, de akkor majd nekifutok megint)...
A loopokba pedig nem "lehet" betenni effekteket, hanem kell...ugyani semmilyen torzító nincs benne...(szerencsére)
Szóval a G-System eléggé jó darab, csak embertelen drága. Szerintem ezt gitárosok tervezték, és nem a marketing osztály.
Szerintem majd marad a G-Lab GSC, mert úgy is akarok előfok elé pár jóféle gagyi analóg pedált (pl. BB Preamp :D) és ha meg esetleg a loopba is kerül valami rackes motyó, akkor azt is tudja vezérelni midivel.
Nem tudom, ez az egyszerre váltás, meg programozhatóság sztem azért nem jó, mert így nem tudsz "hirtelen felindulásból" variálni a hangzáson, effektezésen; kispedáloknál, ha épp úgy tartja a proli kedvem, más effektet használok, mint mondjuk előző nap(koncertre értem, nóta közben). Vagyis nagyobb szabadságot biztosít. Persze megvannak a hátulütői, nem vitatom, de nekem több az előny, mint a hátrány.
Meg alapból rühellem azt, amit programozni kell, még a tv-távirányítót is...:DDD
Hát van olyan,ami az. PL a mostani effektem eléggé az,de tud is pár olyan dolgot,amit nem minden cucc.
Viszont csak egyszer kell megtanulni.
Volt már olyan cuccom,ami nekem is túl bonyolult volt,vagyis pontosabban azt nem szerettem benne,hogy egy gombnak 3-4 funkciója is volt,és bele lehetett keveredni.Ez a Digitech GNX-3 volt. :)
Viszont inkább effektezek,minthogy kispedálokon szteppeljek,mert azt nem szeretem.Ha kispedáloznék,akkor csakis egy True Bypass looperrel,hogy egy gombnyomásra lehessen többet is váltani,meg programozható legyen.
Mondjuk ilyen funkciójáról nem tudok. De itt a lényeg.
4db monó loop a külső effekteknek,meg még tápaljzatok is vannak.USB is,meg még kapcsolókimenet is erősítőhöz.
Ez egy jó cucc,na.
Hát ja,ez már nemkicsit drága.
Az a jó benne,hogy külső pedálok is loopolhatóak bele,ott van a hátulján a sok csatlakozó erre a célra. És mindezt az egész kócerájt ezzel az egy taposós basszal lehet irányítani.
jó persze, ezt nem akartam belinkelni
kezdetnek bőven megteszi ez
egyébként az ilyennek létezik csak külső háza is mint vezérlő pedál
és a g-majort, g-sharpot, g-force-ot bele lehet csúsztatni
mert pont 19" os az alja.
de ez már a nagyok játéka
Eddig azt csináltam, hogy olyan 90%-ig kitekertem a Telét és pedálokkal meg PU-váltóval módosítgattam a hangerőt. Így igen szépen szól. Holnap megpróbálom, hogyha teljesen kitekerem a gitárt (és az így keletkezett pluszt az erősítőn veszem vissza) nem lesz-e még jobb? Vagy ilyen 10%-ocska lehet, hogy nem nagyon számít?
nincs mit
tc-k közül ez egy nagyon vaskos darab
és ami fontos, hogy léábkapcsolóval kapcsolhatod benne a preampokat
illetve a routolást, hogy ne keltsen zavart a rendszerben a
torzítók és az effektek ugyanoda kapcsolása
igen én is olvastam a manualt
sőt, 1 évig használtam is ezt a cuccot
jó gép, jókat tud de ez csak marketing
az biztos, hogy a routolással lehet vele variálni
ami jó dolog de sajnos tényleg beleszól a hangba
Most hétvégén kipróbálom mindkettőt utoljára, de sajna most csak a DG lesz az előfok és tranyós véggel, de szerintem a két cucc közti különbség így is hallgató lesz, ha egyáltalán van különbség
na jó, lényeg hogy nem akarom szidni egyik cuccot sem, mindenki azt használ ami neki tetszik és jólesik. Annyi még, hogy digit cuccok közül nekem a Yamaha DG Stomp az isten.
Gt10 miatt írtam amúgy azzal hasonlítottad össze...
De mind1 nem szeretném hogy félreértsetek nem akarok tudorkát játszani...
Kíváncsivá tett a gondolat...
Mellesleg úgytudom hogy a TC electonic egy vezető cég ilyen téren, semmi máshoz nem ért de az efektekben nagyon odatesz, felkűzdötte magát...
Aztán persze tényleg ízlés kérdése... :)
Hát,ha tényleg lesz egy G-lab-od,akkor talán jobb megoldás leeht egy multi helyett,ha kispedálokat veszel,és csak azt ami kell neked feltétlenül,aztán ezeket loopolod be a G-lab-ba,és így csinálsz rá programot a G-lab-ban.
A G-lab true bypassos,így ha nem aktív egy adott effekted,akkor a gitárhangod változatlan formában áthalad a loop hurkán (nem a véresen,nem a májason. ).
Én csak a tapasztalatomat írtam le. Nagyon sokáig ilyet akartam én is, aztán lett szerencsém kipróbálni egy ilyet és inkább a GT10-et vettem meg. Aztán bedugtam helyette egy Artec delayt és elszomorodtam, mert sokkal jobb hangja volt.
bocs, sajna nem kaptam hozzá magyar használatit, szal marad az angol... majd ha beletanultam kérdezz nyugodtan, de az elején sztem még én fogok tőled :D
És ezt gondolom, nem a saját prospektusa írja a termékről... Bocs, de ez jellemzően az a szöveg, ami akár egy Behringer-katalógusban is szerepelhet...
Ettől függetlenül, lehet h igaz, csak tipikus marketingdumának tűnik.
jaj gyerekek, nekem ma lett meg a g-major, még csak ismerkedünk... ezen meg nem kell izmozni, kinek mi jött, jön, jönni fog be (dejól megaszondtam...) a gyári marketinghablatyból meg nem kell ám mindent elhinni :) písz
De Rackes Multi-Effects Guitar processor! De a kulcs és ami fontos az itt áll, ellentétben a gt10-el.
You should however not be deceived by the price as the G•Major delivers true top quality processing with no unwanted coloring of your beloved guitar-tone.
Anno a JSX-nél is hallottam a különbséget már szoba hangerőn is, hogy mikor a loopban csücsült a major, akkor elkente a hangot. Zajszűrő nem volt bent, amúgy sem sikeredett túl jóra benne.
Pont a multik szinezik jó példa rá a gt10, g-major nem szinezi max levágtad róla a noise gate-el a teteét a hullámnak de akkor se szinezi csak hamarabb lecseng, nemértem!
Mind1 azért érdekes! :)
Próbálgasd magadnak. Én alapból nem szeretek a vol.potival játszani(legfeljebb egy-két nótánál, a beúsztatáshoz, meg a strato-n hegedűhangokhoz); de szólókiemeléshez nem. Tuti, h nem sikerülne a kívánt értékre visszaállítani...:D
Hát én is csak koszolok, mivel a blues deluxe-on nincs semmi hi-gain, vagy ilyesmi. Annyira koszolok be, hogyha visszaveszem a gitáron a hangerőt 8-ra, akkor "tiszta" hangja lesz az egésznek.
Én is a drive csatit használom alaból, de épp csak koszosítani(szép magyarosa, igaz, Ewr kartárs:D). És így is megvan a különbség a tranyós és csöves wah-használat között...
hát a gitár mindenképp legyen kitekerve. az ottani hangerőpoti árt a hangnak jól. rosszul vagy mi.
persze lehet mókázni kondikkal rá (nekem az összes hangszeremben van) na de azért az na az.
Humbuckernél nem, de singlecoilokról van szó, teljesen más.. Én nem sűrűn játszok metálzenét, csak ha elkap és kicsit zúzni akarok, ilyenkior duplatekercsnél észrevettem, hogy ha 8-ra visszatekerem a potit, akkor ugyanúgy megmarad a dögösség, csak konkrétabb lesz a hang és nem kásásodik. Szólónál, meg nem venni észre azt a kását. És megjönnek a közepek és mélyek. Ha meg nem elég, mert megesik, akkor még mindig ott az EQ pedál.. Én nekem ez vált be eddig a legjobban.
Ennek sok oka lehet hogy neked a Gt10 jön be jobban elsőkörben vagy azért mert a gitárod nem egy "MM"/példaképpen/ vagy azért mert nincs hozzá jó torzítód, alapvetően jóval jobb minőségű egy g-major mint egy gt10, igazából össze sem lehet hasonlítani sztem a kettőt...
Persze ízlések és pofonok.. Sztem nekem sok idő lesz kiismerni a g-majort, de megéri!
Folyt.: A duplamuff egyébként nem fuzz, hanem egymásután kötve két egyforma muff overdrive. Igy, ha belegondolsz én három overdrive-ot kapcsolok egymásután. Két muff, egy erősitőtorzitás. Ha meg ökörködni kell, meg bombahangokat, sikoltozást kihozni, csak benyomom a gombot a DLT8-on. A multkor már annyira beforrósodtak a csövek ezektöl a pedáloktól, hogy szaga volt az erősitőnek..
Mondjuk lehet az is közrejátszik, hogy én úgy használom az egész torzitóarzenálomat, mint egy booster. Azaz:
A Blues Deluxe-omon csak a drive csatit használom majdnem fullra kitekerve és még erre kapcsolom rá doublemuffot, vagy a DLT8-at. Mindkettőt, mint booster. A szólókiemelést, meg gitáronlevő volume-potival. Ritmus 7-8 között, szólónál, meg full és előjön olyankor a dög, meg a középhangok és pont annyival lesz hangosabb is, amennyire szükség van. Természetesen ez függ a torzitás mértékétől is. Tiszta csatin másképp reagál a gitárhangerőpoti (nagyobbat nyit)
Duplamuffot nem próbáltam.
Lehet h nem a tranyós/csöves különbség miatt, de egyik próbahelyen játszottam Fender Super Vibrato csöves kombón, és ott is át kellet variálnom a pedálsorrendet torzító-wah helyett wah-torzítóra, mert egyébként nagyon ratyi hangja volt(számomra). És ugyanez egy koncerten is megtörtént, ahol a másik banda csöves kombóján játszottam...
Tranyós és előfokcsöves között viszont nem kellett ilyen trükkel élnem.
ezt nem tudtam. A mostani "új" nicknevek mögötti emberekéket nem ismerem úgy, mivel mostanában már kevesebbet olvasok, meg irok. Most van időm, mert téli szünet van.. A duplamuff után azért jobb a wah, mert nagyobbakat nyit-zár, viszont utána nem jó, mert annyira nagy a torzitása a doublemuffnak, hogy alig hallani a waholást, csak a zaj, meg a sistergés jön elő, az meg nagyon nem szép. Viszont a Kasleder DLT8 előtt úgy működik, ahogy kell. Az meg, hogy tranyós, vagy nem, szerintem mind1. A duplamuff-t muszály előre tenni mindenek elé.
Érdekes, eddig én is így használtam tranyóson. Viszont van most nálam egy csöves kombó, és azon jobban szól a torzítók elé kötve. Persze ez panelhangerő...holnapután próbálunk, akkor kipróbálom normál hangerőn is. Ott majd elválik...
Poluxnak/deletednek/nolvolnak/deSadnak stb. meg ne válaszolj, mert ő egy fórumos troll...csak fikázni jár ide, mert a pöcse gyűszűnyi.
Én a torzitó után kötöm a wahot és sokkal szebb hangja van, mint a torzitó előtt.
gitár---ehx doublemuff---dunlop crybaby wah---kasleder Dlt8---Erősitő
Erősitő Effektloopba meg Boss Ge7 EQ---Carl Martin Red Repeat.
Egyik ismerősöm is csinált egyet. Csak ezeket még be kell okosítani vhogy a rackbe. GT10-et most adtam el, mert fele cuccot nem használom belőle és nem rackes. G-major elvérzett teszen. Még a GT10 is szebben effektezett. Na mind1, majd lesz valami, egyenlőre csak delay kell úgyis. Az a cumi még amúgy, hogy használok majd egy G-Lab midi loopert és azt is midivel kell vezérelni. Ez fogja riffeléskor kiktatni a loopba kötött cuccokat...
Ne marháskodj; akkorát használj, amekkorára szükség van. Természetesen a csillapítás, és a zaj a hosszal arányosan növekszik, de épp azért mivel a te effektjeid - tudtommal -többnyire nem TBP-k, ráadásul a boostered állandóan megy, ezt nem fogod észrevenni.
Vannak ilyen "nem rackes" midi kapcsolók is,pl nemrég az adokveszekben is árultak ilyesmi cuccokat 30-40ezer körül...
Kis dobozka,ami bárhol elfér.
Ezekben az a jó,hogy bármilyen midis cucc tudja vezérelni,és mivel általában minimum 4 dolgot tudnak programozhatóan kapcsolni,ezért szinte minden erősítővel jól használhatóak,annál is inkább,mivel a legtöbb erősítőn csak 1-2 dolgot (pl csatornák+reverb) lehet kapcsolni.
Viszont nem árt egy midipedál......bár az a relés multieffekthez sem árt,ha van....
Ha tényleg beépített relés kütyü kell,akkor sajna tényleg nincs sok lehetőség,csak a TC és a GT.
Én csináltam már ilyen midi switchert,az erősítőmben is ilyen működik jól,4 dolgot lehet kapcoslni vele.Mondanám azt,hogy csinálok egy egyedit neked jóárasítva,de sajnos időm már nem nagyon van ilyesmire.