egy true bypass-es effektet ha adapterrel nyomatok, de van benne elem,
az adapterről kapja a zizit, vagy az elemről szívja le?
tehát megoldható-e az, hogy otthon adapterrel gyakorlok vele,
élőben meg elemmel, és az elem csak akkor merül ha nincs adapter bedugva mellé..
Sziasztok, egy hozzáértő véleményt kérnék.
A Line6 M13 Stomp Box multieffektről tudnátok valami bővebbet írni? Főleg az alapfilozófiája érdekelne, amiben eltér az eddigiektől (belső szervezése, hogy van ez a tru-bypass dolog benne, lehet,pl.,hogy a szárazjelet A/D-D/A konverzió nélkül viszi párhuzamosan?-stb..).
Köszi
Épp most jöttem a pólóstól.Szedd le innen a képet hozzájárulok,azt bármejjjik teszkóban/plázában van ijen pólónyomó megcsinálják,ha pendrive-on beviszed.Persze pólót vigyél...
az 5 rugósba beleszól a Műanyag szerkezete is..innen ered a műanyag hangja van ....
A Bossnak van 2 változata.simán jó.
Ernie Ball is tuti,bár nehéz szerezni...
Spec nekem a Morley nem jött be pedig állítható volt a tartomyány, Dunlop mr crybaby bőven jó..
Azt meg elég nehéz megoldani,hogy a gitározás közben mindig eltaláld a jó hangerőt,ha minden dalban mást akarsz több helyen...erre meg inkább az előre beállítgatott multi..
elméletileg true bypass-nak KÉNE mindnek lenni,
hiszen nincs olyan, hogy kikapcs-bekapcs,
tehát folyamatosan működik. nem is kell nekik táp se elem se semmi.
Nyilván az 5e Ft-os hangerőpedál tompítja a jelet,
és a műanyag ház és fém ház között is van árkülönbség,
ahogy a cégnév is rárak még 2-3e-t.
alacsony impedanciásra sor végére ajánlom a Boss FV500L-t
nekem ilyen van, stereoba is köthető, min-max pedáljáték beállítópoti, tuner out kimenet..
a tone-buzi Scott Henderson is ilyet használ, a pedál nem szól bele a hangba.
noname pajti: figyi ez csak egy fórum, ahol tudunk segítünk,
de azért most mégis, ezt hogy gondoltad,
boltot is linkeljek neki, meg csináljak hangmintát?...pff
én szívem szerint az effekt loopba kötném, de mindenképpen a sor végére tenném. ehhez christiansen korábbi válasza alapján alacsony impendanciásra van szükségem.
engem az érdekelne, hogy mi a különbség pl az 5 rugós meg a 30 rugós hangerőpedálok között? mit művelnek ezek a jellel (a hangerőváltoztatáson kívül)? szokott-e lenni rajtuk true bypass?
Elméletileg nincs köztünk ellentmondás: a beírók többsége aktiv zenész, Akik közvetlen tapasztalataikat adják közre. Vulcman pedig szerintem Szakember, Aki szakmai szinten is megfogalmazza - röviden, logikusan - a válaszát. Így - összességében - megkönnyítik a jó választást.(Ezt a "mosakodás" verziót nem értem)
Sziasztok a kérdésem az lenne, hogy az alábbi konfigot szerintetek milyen sorrendben kössem? Jelenleg így van:
Marshall Echohead Delay
BOSS PH-3 Phase Shifter
BOSS BF-3 Flanger
Ibanzes SM7 Smashbox (torzító)
BOSS GE-7 Equalizer
Dunlop Crybaby
Azt tudom - vagy legalábbi azt mondták - hogy az eq-t a torzító után érdemes kötni.
Illetve még azt kérdezném, hogy simán mehet be az aktív csatiba vagy pedig az erősítő (Peavey Bandit 112) effektkörébe (send/return)kössem? Ha utóbbi, akkor azt hogy kötöm be? Mert ez nem tiszta nekem. (Ha úgy, mintha simán az aktív csatornába, akkor most sendbe vagy returnba kötöm vagy hogy?)
Előre is köszönöm a választ és kellemes ünnepeket nektek!
Csáó!
2008-12-24 09:14 |
#35130
kénytelen vagyok vulcman válaszát példának felhozni (rövid ,logikus, érthető) na ilyennek képzelem el forum kommunikációs szövegkörnyezetét többeközt , ja .ahol egyrészt folyamatosan alakulnak személyes kapcsolatok..stb..stb , ...a nemelelgáns név nem beírás megjegyzésnek pedig olyan mosakodás szaga van .. na mindegy ..
Természetesen tru kérdésére nem válasz. De ez itt nem sima tudakozó, hanem egy fórum, ahol egyrészt folyamatosan alakulnak személyes kapcsolatok (ezért lehet néha olyan beszólást is olvasni, ami esetleg "mellébeszélésnek "tűnhet - és ezért elegáns pl. ha az ember nem hagyja üresen a bemutatkozó sávot), másrészt az emberek jórésze nem szakember (én sem), hanem tanulni jár ide, de ha van véleménye, tapasztalata, nyugodtan beírja. A kérdező úgyis el tudja dönteni, hogy mit lehet ezekből hasznosítani.
köszönöm a figyelmet, sajn ez nem válasz a tru által feltett kérdésre hogy milyen hangpedált vegyen .. vagy a név és a cím oltalma alatt, nyugodtan lehet mellébeszélni? DDDD
Először az terjedt el fokozatosan, hogy az adok-kapokban nem kell árat írni, most meg egyre divatosabb, hogy "Senki" intéz hozzánk szózatokat.(tétovázó ikon)
elnézést egy laikus közbeszólásért de nem lehetne végül is megmondani tru-nak hogy millen hangpedált vegyen ? (aktív ,passzív ,matyómintás ..előnyök ,hátrányok ? ..cégeket én is tudnék bemásolni .. a googleból ..) vagy csak amolyan home guitarist társaságba tévedt volna a tru ..?
nem vagyok multi párti, bár nincs valami fene nagy tapasztalatom. szerencsére olyan nagyon sok mindenre azért nincs szükségem. egy hangerőpedált még elviselnék a jelenlegi pedáljaim mellé.
most jön akkor a következő kérdés(sorozat): milyen hangerőpedált érdemes venni? mik a különbségek a hangerőpedálok közt? mire kell figyelni?
Akkor kell egy haver hangmérnök, aki a megfelelő sávot fel-le tekergeti...:D
Hálát adok a Magasságosnak, h nem ilyen "macerás" zenét játszunk, és csak dob-gitár-basszus-ének a felállás...:DD
nem hiszem hogy zavaró lenne az összképet tekintve. a közönség nem engem akar hallani, hanem az együttest. a számok azok amik megkövetelik a különböző hangerőt. hol én vagyok előtérben, hol másik hangszer (egy számon belül is), ezért kell a hangerőn változtatnom. a pengetés dinamikája nem mindig segít, mert előfordul olyan téma ami keményen pengetve szól jól, de nem szabad hangosan szólnia. a hangerő poti állítgatása pedig a hangszín változás miatt zavar.
Volume poti tekergetése nem megoldás?
Élőben kijön egyáltalán ennyiféle hangerő közti különbség? A sok kül. hangerő sztem zavaró lehet a közönségnek...hol jpbban hall, hol kevésbé...Esetleg a pengetés dinamikája is megoldás lehet részben...
részben. de a számainkban sok témát különböző hangerőn kéne játszanom. sokszor csak akkordokkal kísérek, van amikor a dallamot viszem, van amikor a háttérben játszom valami dallamot, van amikor szólózom.
a drive csatornán nem fog úgy torzítani, ha leveszem a hangerőt. olyan megoldást szerettem volna h a drive torzítása is megmaradjon alacsonyabb hangerőn, de úgy sejtem, hogy ez nem igazán fog működni..
ha alacsony impedanciás, akkor sor végén hagyd simán,
ha magas, sor elején rögtön.
Nem fog változni a hangszín, mivel a hangerőpedál
nem boostol, hanem visszavesz, és csutkára nyomva
az eredeti natúr jelet kapod..
vagy ha neked ez hangszínváltozás, a loopban is ugyanez fog történni
és igen, tényleg nem ajánlatos jelszint módosító effektet loopba rakni...
sziasztok!
csöves erősítőnél szabad az effect loopba hangerő pedált tenni?
azt szeretném elérni, hogyne változzon a hangszínem a hangerő állításával. olvastam valahol, hogy nem ajánlatos olyan effekteket rakni a loopba, amik változtatják a hangerőt, vagy a gaint. igaz ez?
Üdv! Az effektek bekötési sorrendjéről szeretnék kérdezni, pedáljaim: cry baby, chorus, shifter, eq. Nos az a kérdés hogy milyen sorrendben kössem be őket? Vagy esetleg nem tud valaki valami ábráról ahonnan ezt el lehet lesni?:) köszi
Egyszer csak beírtam (ide), hogy nehezen tudok bánni vele, mert ha bármelyik frequencián jobban eltologatom "közép"-ről a potmétereket akkor zavaró zizegés-szerű hang jelentkezik minden pengetés után (persze nagyobb hangerőnél azért ez nem olyan zavaró, mert úgy tűnt, hogy nem erősödik). Ekkor Eldzsi beírt, hogy Ő "megmodolja" - na, úgy is lett: elküldtem Hozzá postán, és pár nap alatt jött is vissza: qrva jó lett. (különben a műszaki részéhez total vagyok)
Én csak segíteni akartam, h a forgószéken való szédülés következtében magasabb szintű legyen az űrhajós élmény...:DD
Meg hát én kocertezem, és általában a két hátsó lábamon kell állni, és taposni a taposnivalót... Ha van javaslatod, örömmel veszem.:DD
1 hete próbálgatok egy line6 echo park-ot. Sokmindent tud ilyen szempontból jópofa, de sehol sincs természetességre egy boss dd3 vagy rv-3 vagy akár egy rocktron short time ne adj isen egy ibanez analog delay-hez képest... :( Egyszerűen szarabbúl szól....