Köszönöm az ajánlatokat .
Épp folyamatban van egy hangmodul vásárlásom. Szerintem ezt letudom és utána jön majd a billentyűzet dolog.
Egyébként nem is értem miért nem jöttem korábban már erre a fórumra.
Bármi billentyűs kérdés felvetődik itt valószínű "Családias" légkörben kaphat választ rá az ember.
Hello Meszeske !
Én is ajánlanám az Oberheim MC-1000 mesterbillentyűzetemet. Mindent tudsz vezérelni a kezelőfelületről (hangerőt is dedikált potméterrel). 120 az ára, az MC-2000 drágább, de nem a billentés miatt...
No kipróbáltam a juno Stage-t.
Szuper kis hangszer, de ennek a billentése sem éri el a régi Fatarom szintjét. A Korghoz képest mondjuk jó kis lépés előre. Mondjuk a hangszínek meg a kezelőfelület nagyon el lettek találva , tehát tényleg jó színpadi hangszer.Ráadásul ebben volt srx kártya és valami bődület milyen szőnyegeket lehetett kivariálni!!
A korgx50-em hangjai jóval elasztikusabbak voltak és talán ércesebbek.
A fene tudja . A a baj hogy nem volt meg az a bizonyos "aha érzés" . Olyan jó jó aztán ennyi.
Igazából két hangszer kellene. Egy ilyen Stage meg egy master keybord . Akkor helyrebillene az egyensúly. Vagy egy tényleg ütős ötvözet . De az már csak álom kategória számomra./Pl. Clavia /
Ha már itt tartunk- Chris, te milyen midi billentyűsort használsz otthon?
Téged idézlek: "Én egy számgép + mesterbillentyűzet kombinációban gondolkodnék... Verhetetlen kombináció." -7800 -as hozzászólás.
És hangkártya vagy agy?
Basszus inkább kötözgetek meg dugdosok...
Ha nem félnék annyira attól hogy sok a hibalehetőség az agy meg midi billentyűsor összekötésében akkor esküszöm megint vennék egy Fatart meg a Sonic Cell-t és kész. 90%-ban úgy is itthon használnám.
De a mostani Fatarokra is panaszkodnak. Akkor lehet hogy inkább CME UF7. Néztem és képről nagyon betyárosan néz ki.
Ha már itt tartunk, a kevéssé ismert waldorf blofeld keyboard szintinek egész kiváló billentyűzete van. Tudtommal egy fatar van alatta, csatorna aftertouch funkcóval. Sokkal jobb a karakterisztikája és a visszajelzése a PA50-hez vagy a GW8-hoz képest. Csak a reklám kedvéért
Nagyon érik a Juno Stage dolog. Úgy látom többeknek pozitív a tapasztalata ./ Mármint billentyűzetileg/.
Egyébként tényleg érdekes hogy sok hangszer esetében egy rossz billentés elrontja a teljes összképet bármilyen profi tudású a szinti.
Én az X50-től ezért váltam meg.
A héten megnézem testközelből a szerkezeteket és kicsit fájdítom a szívem.
Azután meg sajna folytathatom a spórolást!
Eladó egy jó állapotban lévő Korg Trinity, rengeteg báli és mulatós hangszínnel! Báli zenekarban volt használva!
verziószám: 3.1.2 es szoftver, 61 billentyű!
Lehetséges, hogy szarabb. De ne a szarhoz mérjünk plusz és mínuszba. Tennének normális billentyűzetet a hangszerekbe!!!!
Roland E-80 volt eddig a legfosabb. 860E HUF volt az ára mikor vettem, és játszhatatlan volt!Előfordult, hogy nem szólaltak meg a hangok a velocity tartománytetején!ki hallott még ilyet???El is adtam a francba...
Akkor egyértelmű, hogy minimum súlyozott billentő kell neked.
Hangzásban szerintem elég vegyes a stage. Sztem megtalálod benne amit akarsz. De próbáld ki!
Gyorsan megkérdezem, jól sejtem, hogy ezek szerint a tr billentyűzet jobb lehet, mint az x50/ps60/m50-é?
Vajon az aftertouch képesség és a mechanikai minőség között van korreláció szerinted? (Most az ártól függetlenül is.) Ugyebár csak le kell képezni valahogy, és ez érzésem sokkal inkább mechanika, mint jeladó/elektronika kérdése lehet. Tévedhetek ebben.
Sziasztok!
Ha már billentyűzetröl van szó.A volt JUNO-G-m jónak mondható volt a billentyűzete.Most TR-em van,ennek talán jobb mint a JUNO-G.A YAMAHA PSR 1500-asomnak egy szar a billentyűzete.Alsó kategóriás kisbetűs casió minőség.Csepinek igaza van ebben.Jó lenne ha lehetne úgy szintiket venni hogy a billentyűzetet mi választhatnánk meg hozzá.
Egyszerűen nem raknak normális billentyűzetet 500 ezer forint alatt hangszerbe.(sőt néha csúcskategóriás hangszereken is komoly kívánnivalót hagy maga után) Ez van, márka független. Bár nem értem a gyártók miért pont ezen spórolnak. Adtam volna 50 ezerrel többet a hangszeremért kérdés nélkül ha lett volna ilyen lehetőség, hogy zsír billentyűzetet tesznek bele. Cimbimnek volt pa50sd-je. BOTRÁNYOS!!!! Csupa nagybetűvel, casio 38000ft-os kategória, tulzás nélkül. A hangszer jó de ott a szar billentyű.
Múltkor csak úgy végigtapiztam egy rakás hangszert, szokásos márkák és modellek. Az volt az érzésem, hogy a Juno Stage billentyűzete egy kategóriával feljebb van a többihez képest. Mármint egyszerűen mechanikai tervezés és kivitelezés tekintetében.
Hát nem megygőzni akarlak, de a Juno stage, messze jobb billentyűzettel van megáldva mint a kategóriában lévő többi márka hangszerei... Nyilván ne hasonlítsd egy kalapácsmechanikás billentyűzethez, mert teljesen más, viszont kajak érezhető, jó dinamikájú, szal szinti billentyűzethez képest, nagyon jó szerintem... A hangzás - nekem valamennyi hangszer hangjai bejönnek, sajnos még egy ilyen idiótával nem találkoztam mint amilyen én vagyok, én ugyanis minden márkában megtalálom magam... Csakúgy mint ahogyan minden zenei stílusban is...
Viszont elektronikus vonalon ugye itt a Depeche Mode, Bonanza volanra gondolok elsősorban vagy a Korg vagy a Roland ami igazán ütős. A Korg jó padokat tartalmaz, a roland meg telt vastag szóló hangszíneket. Nagyon jó mind a kettő, de a Roland sokkal masszívabb, jobb billentyűzetű, és basszus ott az Mp3 funkció benne... Otthon megcsinálod a zenei alapodat, és rá tudsz prüntyögni a - mégegyszer mondom - igen telt és vastag szóló hangszínekkel...
Próbáldd ki...
A Yamaha sem rossz, de ott a pad hangszínek elég gyengék, a szinti szóló hangszínek megintcsak nagyon lágyak nincs benne dög... Ellenben szép tisztán szól, sokat tud....stb de... ott a de...
De próbáld ki őket!!! Én hiába írom le a véleményem, ha neked más hangzás jön be...
Komolyabb váltást tervezek, ezért eladó: Waldorf Blofeld analóg modellezésű szinti (155e, imádom amúgy, még garanciális kicsit és aftertouch!!!), PA50SD (garanciális), Elka EK-44 vintage (39e, ezt a napokban valószínűleg elviszik). Még nem tudom eldönteni, hogy PA500 vagy workstation irányba indulok-e, mert mind a kettő kellene
Mivel régebben zongoráztam, és jelenleg is csak egy hagyományos zongorám van , számomra ezek a sima billentyűzetek elég zavaróak.
Ezért szeretném anyagi lehetőségeimhez képest a minnél jobb minőséget.
A zenében a funky - jazz vonal , a régi yazoo hangzásvilág a kedvenc. Saját zenéket olyasmi stílusban szerkesztem mint a régi Ákos vagy ha a nagy elődöket nézzük akkor Depeche Mode - Erasure- picit keverve lenne a mai Anima S. system hangzásvilágával.
Hát ezt jól elmagyaráztam)
Nincs mit.
Érdemes-e?azt neked kell tudnod. Keress használtan, jóval olcsóbb. Van hozzá egy editor program, ahol tökéletesen átlátható az összes preset és user. Jól szól, az biztos, de zenekarban még nem próbáltam, hogy mennyire jönnek át a hangok egyéb hangszereken.
A billentyűzet kifejezetten jó lett, súlyozott nem "kínai" hatású.
Milyen zenét akarsz vele játszani?
Köszönöm a segítséget!
Érdemes spórolnom rá? Miben nyilvánul meg a továbbfejlesztett billentyűsor?
Ha számgéppel összekapcsolom kihozható belőle a Juno G tudása?
Sokan ajánlják ezt a hangszert, de hosszútávon is jó választás?
Ha ennyit ráköltök nem akarom 1-2 éven belül cserélni.
Köszi a segítséget!
Available Style Formats:
Pa80: used in Pa80, Pa60 and Pa50 models.
Pa1X: used in Pa1X, Pa1X Pro and Pa1X Elite models.
Pa800: used in Pa2X, Pa800, Pa500 and Pa588 models.
Style Compatibility:
Pa80 format: can be loaded in all Korg Pa series models.
Pa1X format: can be loaded in all models except Pa80, Pa60 and Pa50.
Pa800 format: can be loaded in all models except Pa1X (all versions), Pa80, Pa60 and Pa50.
Sziasztok Korg pa 500 -ra keresnék mulatós romás stílusokat akinek van az legyen szíves küldjön a freemail címemre előre is köszönöm . nekem is vannak stílusaim én is segítek szívesen ha kell valakinek. címem :lakatosklaudia@freemail.hu
Dehogy sértődtem meg ne viccelj már, örülök, hogy itt is összefutottunk! Így igaz a Roland nagy név a szakmában de a kisérőautomatikás hangszerek fejlesztése terén nagyon lemaradtak.
Hali tegnap haza értem devecser és kolontár ból elég nagy a szar ott még minidg nagyon el vok fáradva de jól esett hogy segíthettem Szörnyű hogy milyen pusztítást végzett ott az a vörös iszap Volt szerencsém bejutni és felmenni a tározó tetejére is. Eszméletlen mennyíség maradt még benne. Remélem nem szakad át a mellette lévő szürke zagy iszap tározó mert az kimosná onnan a maradék vörös iszapot is...
Jaja... Én volnék az akire gondolsz... Meg ne sértődj nem basztatásból, csak poénkodás végett írtam az előző sorokat. Maximálisan osztom a véleményed, a Roland Arrangerek nem az igaziak, de pl. a Fantom széria nagyon odab...sz...
Többen is ajánlották már a Juno Stage-et,és van számgépem tehát a sequencer akkor már nem gond. Hallgattam már élőben is és tetszik a hangja.
Csak elég zúzós az ár./jelenleg nincs ennyi/
Legutóbb Korg x50-em volt de a billentyűzetével nem tudtam kibékülni.Azután vettem egy FATAR sl-t de mivel a hangkártyám elég gyengus így elment a kedvem a játéktól annyira vacakul szólt a rendszer.
Lehet hogy várnom kellene a vásárlással? Vagy beidegesedek és megveszem hitelre!
Inkább 7798 de nem gond, elolvastam.
Nézd, választanod mindenképpen neked kell. Az összeg (200 ezer) nem kevés nem is sok. Az a baj, hogy mindent úgy sem fogsz tudni megkapni ennyi összegért. Jó mechanikájú bill. jó hangszínek, sequencer, stb. nem könnyű.
Kérdés, mindenképpen szükséged van-e 76 billentyűre vagy elég a 61 is? Láttam Korg Triton 61-et 150-ért. Na az pld. jó hangszer, kiváló hangszínek, jó bill. jó sequencer szóval nem lenne rossz döntés igaz nem mai gyerek habár szerintem simán megállja a helyét a maiak között is.
Jó választás lehet a Juno stage is, itt már kapsz 76 bill.-t sok-sok jó hangszínt viszont nincs seq.
Mindenképpen kompromisszumra lesz szükséged és szűkítened kell a lehetséges listát. Persze ami a legfontosabb (az összeg után) az a fül! Hiába jó egy hangszer billentése ha nem tetszik a hangzása már bukott a dolog.
Ez tök jó, köszi. Minden szavaddal egyetértek Közben elgondolkoztam, miért is van az, hogy gyakorláskor a PA50-en majdnem mindig kikapcsolom a kíséretsávokat. Van dob és basszus, én szurkálok valamit ballal, és boldog vagyok. Sokkal bensőségesebb az egész, tanuláshoz, gyakorláshoz pont elég. Persze ez megint műfajtól is függ.
Ha a masterkeyboard kategóriára gondolsz, akkor bátran ajánlom az CME UF sorozatot vagy az M Audio Axiom családot. Ezek mind billentésben mind szolgáltatásban is nagyon jók, de nem szintik mint az általad említett Juno vagy Korg tipusok. Persze árban sem 1 kategória. Egyáltalán mire volna szükséged és legfőképp, mennyid van rá?
Te az a Chris vagy, aki a fórumomon is ezen a néven fut?
Ha jól emlékszem neked volt Yamaha S900 nem?
A Rolandot maximálisan elismerem de nem az arranger kategóriát. A szintijei nagyon jók, nem véletlen használja sok profi zenész és stúdió is. De a kisérőautomatikás hangszerei nem hoznak lázba, ennyi.
Én is hasonló cipőben járok. Mi a tapasztalatod?
Egyáltalán miben lehet gondolkodni ebben az árfekvésben? Én is nézegettem a Fatar , M Aidio, CME billentyűket de megakadtam hogy ezek közül valami, vagy full szinti./ Juno G- vagy Juno Stage, KOrg M50 Korg Ps60 /
Mi a tapasztalatod CME-UF7 - vel kapcsolatban?
tényleg ekkora a különbség a keybordok között?
"A lagzis műfajt nem igazán kedveltem sosem. Borsózik a hátam némely mai zenekartól mulatós erőlködéstől tehetségtelen bohóckodásoktól , és az automata kíséretek nem igazán hoznak lázba."
Ízlések és pofonok különböznek.Nekem sok ilyen műfajban tündöklő zenekar előadó nem tetszik. Pedig némelyiket még a média is az egekbe emeli. /neveket inkább nem említenék /.
A lagzis zenedarabok között is vannak értékek, de sajnos rengeteg a silány, nulla művészi-értéket hordozó alkotás is.
Én az írásomban arra utaltam , hogy sok lagzis kolega bajban lenne ha egy bulin elmenne az áram. Elég kétségbe esve szemezne a sarokban árválkodó jó öreg pianínóval.
Természetesen a lakodalmast játszó zenészek között is vannak jó muzsikusok. Sőt!
De aki a hangszerét igazán uralja, az magas szinten műveli a sallangmentes megoldásokat is.
Nekem is volt kísérő mechanikás szintim , de ahogy te is mondtad, mellette azért kell egy "jó hangú" is.
No erről beszéltem én is.
Hát pont ez a gondom, a hangszer szerintem is kiváló de egy rossz bill. elrontja az egész "fílinget".
Az a baj, hogy a CME-UF7 billentését keresem az arranger hangszerekben, de tudom ez hiú ábránd. Ebben a kategóriában létezik egyáltalán olyan hangszer, amely legalább nagyjából megfelel minden követelménynek? Jó hangszín-jó ritmus-jó bill. ?
Pa 60 után vettem 500-at, gagyi, de azért használható. Nem casió,de azért egy 300 ezres masinába lehetne jobb. Én már megszoktam. A hangszer viszont brilliáns
Elsősorban PA500 tulajok véleményére volnék kivi. Sok negatív kritikát hallottam a billentyűzettel kapcsolatban, ez mennyire fedi a valóságot?
Persze ugyanez elmondható a yamikra is, de ezek szerint akkor csak a Roland tud normális billentyűzetet gyártatni (Fatar)? Azt viszont nem kell ingyen sem (bocsi rolandosok..) :)
Az rendben is van,de szerintem ilyen jó hangszer mellé magyon kell még egy igazi hammond hangzás,ami pedig a klónok közül bizony a Nordban található.Szép orgonák vannak a 800-ban is,de a Clavia ebben tökéletes.
No helló !
Nagy örömömre sikerült helyrerakni a 800-ast./Ramm kiszerel,visszaszerel,vissza OR,start./BombaaaaaaÁÁÁ!
6évig volt Pa1xpro,de ez sem rosszabb!/Maci is segitett/
Ha van valakinek HD-je belevaló,szivesen megveszem.
Hangszerkeresés témában: Nem értek egyet az automatikus kíséret = lagzis szinti megközelítéssel. Nem hiszem el, hogy aki otthon zenél, tehát nem eleve zenekarban játszik/próbál/létezik, és nem profi zenész, annak a fejlődéséhez egy jó kis swing, waltz, biguine, pláne bossa nova, plusz az összes beat/rock/ dance/hiphop stílus nem járul hozzá. Ne érts félre, én is épp azon töröm a fejem, hogy saját drum/bass patternnel össze tudjak rakni saját zenéket, de a tanuláshoz és az inspirációhoz szerintem kellenek a stílusok. Ezért hajtok arra, hogy az arranger mellett legyen egy jó hangú szintim. Mint ahogy most is van, csak még nem találtam meg az igazit Üdv J
A Korgpa.com oldalról le lehet szedni!
Azért csinálj egy backup mentést is! /Disk vagy Media-án belül utility, így fejből és SAVE resource...!
Egyébként ha leszedted itt lehet feltölteni is!
mindig u.az a sipíkoló hangszín.A regiszterek mennek,mert változtatják a hangszínt,de szerintem a drawbar alaphangja rossz.Az osszes performenceben sipíkol,ahol drawbar van beállítva.
Ma az eldorádóban kipróbáltam a Korg x50-et, és meglepődtem. Ugyebár van a HI szintézis, erre a rendszerre épül egy csomó régebbi Korg. A PA50SD is, meg a teljes régebbi PA sorozat. Akkor miért van az, hogy a PA50-en alapvetően elégedetlen vagyok a rhodes hangszínekkel, legalábbis nem hoz lázba, az x50-en viszont minden hang nagyon szupernek tűnt. Pl. a rhodes hangszínek, de a többi is. Olyan, mintha egy kategóriával fentebb mentem volna, pedig ugyanott vagyunk elvileg (<200). Nagyon tetszettek a szinti hangszínek is (ez érdekelt főleg), csak kevés preset van. Nagyon láma vagyok, vagy ez normális? Már hogy ennyire tetszett az X50 . Illetve a hangja tetszett - a design meg az apró kijelző kevésbé. Üdv J
Formálódik már az elképzelés. Köszi az eddigi infókat.
Közben utána olvastam és rájöttem hogy az m50 -es billentyűsora megegyezik a PS60-as keyboard-jával.
A Juno Stage-ről azt írják hogy új fejlesztésű billentyűzet. Mit értenek ez alatt? A Juno G -tipuson már játszottam. Az sima dinamikus.
az előbbi oldalon (meg az egész neten )
próbálok utána menni mi a különbség a tr és az le között meg egyebek.
http://korgtr.uw.hu/content/main.html
Ha időd engedi könnyítsd meg a dolgom:
-végülis mi a különbség a tr és az le között,
-vagy hagyjuk a különbségeket, mit a tud az le,
nyomhatod email-re is meg ide is ha nem tiltakoznak a fórumtársak.
Én egy számgép + mesterbillentyűzet kombinációban gondolkodnék... Verhetetlen kombináció...
Ha pedig mégis ragaszkodsz a szintihez, akkor mindenképpen a Juno stage a legjobb választás. Jó billentyűzet, jó zongora (legjobb) jó orgona hangzások, 76 billentyű és MP3 lejátszás!
Billentyűzet + agy az felejtős kombináció... Most feleskegesen miért kötözgetnél, drótoznál...stb? A Juno Stage pedig nagyon hasonló hangmintákat zömében ugyanazokat tartalmazza, mint a sonic Cell, ami tetszett neked!
Nem rosszak a Korg hangszerek - Sőt egyik hangszer sem rossz/ de az mp3-as funkció miatt szerintem a Juno Stage a befutó... Csak az én véleményem!
Sziasztok !
Segítséget kénék tőletek.
Hangszer vásárlás előtt állok.
Elképzeléseim és elvárásaim :
A lagzis műfajt nem igazán kedveltem sosem. Borsózik a hátam némely mai zenekartól mulatós erőlködéstől tehetségtelen bohóckodásoktól , és az automata kíséretek nem igazán hoznak lázba. Mivel a Depeche Mode ,Erasure , , Yazoo, Eurythmics emlőin nevelkedtem ,kedvelem az ilyen hangzásvilágot , de imádom Rhoda Scott játékát , és a Hammond orgona hangját is – mondják Paul Desmond :Take Five -. A magyarok közül Pici bácsi mint billentyűs és Ákos mint zenei irányvonal a kedvenc.
Szempontok:
-jó billentyűsor / nem szeretem a „kopogós” érzésű klaviatúrát /
-jó kis analóg hangok, de az élethű szép zongora és orgona hang is lenyűgöz ha szépen tálalják
- strapabíró hosszútávon megfelelő minőséget képviseljen
-tudjon fogadni elkészített zenedarabot amely mellé még tudok játszani
- zeneszerkesztésre alkalmas legyen , és hosszútávon tudjam használni / kompatibilitás és bővíthetőség /
- kb. 200 ezer van rá
Három megoldásra gondoltam.
1.
Roland Juno Stage / de színpadon sokat nem használnám és a zeneszerkesztéshez nincs profi hangkártyám a számítógépembe / Mivel a Stage –ben nincs szekvenszer így ha jól gondolom, akkor vennem kellene valami profi hangkártyát is még pluszban a számgépbe is / Az kb + 30-40-ezer.
Most akciós / még így zúzós az ár legalább is nekem/ !
2.
Egy master keybord és mellé egy jó kis” agy”. – De milyet?
Nézegettem a SonicCell-t. Elsőre tetszik!
Milyen élethű hangokat tudhat ? Billentyűsorral összeállítható vele egy profibb hangszer ?
Halottam olyat is hogy soha nem lesz olyan egy hangszer ha külső agyról dolgozik mintha együtt lenne a klaviatúrával . Igaz ez? Eddig nekem is csak komlett szintim volt./ legutóbb Korg X50/
3.
KORG M50 vagy KORG PS60 – Bár nem 128 polifónikusok , de sokan eszküsznek a hangzásukra.
A PS60 egyszerűbb hangszer és nem tudom egyáltalán alkalmas-e zeneszerkesztésre , de állítólag valami natural touch keyboard-dal szerelték. (Nekem fontos lenne a jó billentés.) Milyen lehet ez pl. a Roland hoz képest.
A vájtfülűek szerint a Korg hosszútávon a legkihasználhatóbb a hangok sokszínűsége és életszerűsége miatt.
Tritom LE61-m van 120-ért ha gondolod. Nincs "fullra" bővítve, viszont karcmentes, tökéletes állapotú, puhatokkal eladó.
Editort, hangszíneket adok hozzá.
06-30-4118519
Full bővítés azt jelentené, hogy van benne 64 MB Ram (gyári standard 16 MB), de ezeket egyszerű bővíteni, mert sima - ha jól emlékszem 72 pines RAM kell bele, nem úgy mint számos korábbi samplerbe, ESI, K2000, ahol 30 pines kellett, no abból szerezz 16 MB-osat, ritkább, mint a fehér holló -, van benne scsi csatolófelület (EXB-SCSI), van benne MOSS bővítő (nem ugyanaz a trinityben használttal), EXB-Moss, esetleg még optikai adat kimenet (EXB-DI). Ilyen fullos hangszert nem adnák oda 150-ért... Vélhetően nincs benne csak memóriabővítés és scsi.
Figyu mesterek!
Ha tudtok valami értelmes (használható) linket arról, hogy mi a különbség a korg triton és a triton ... többi verziója között (extreme, Le, Studio... nem tudom mennyi féle van.
Az tegyétek már közkinccsé.
Vagy ha röviden leírható itt azt is nagyon megköszönöm.
Van egy korg triton eladó 150ért, azt írja az eladó, hogy fullra bővített .... csak ennyit tdok róla, semmi többet.