Hello! Az természetes dolog ,hogy a Boss DD-6 delay pedálom kikapcsolás után még lecseng 2-3x ? Nyilván ahogyan éppen be van állítva a hossza, de az összes módban lecseng.. a DD-3 nál ha leléptem róla, akkor egyből megállt a visszajövő hang. Normális ez ?
köszi :)
Vettem a fáradtságot, és lemodelleztem Tinában a Crybaby-t, meg a Ricsi féle WH10 ibanez wah-t.
Crybaby lent:
Ibanez lent:
Crybaby fent:
Ibanez WH10 fent:
Ami látszik:
- az ibanez mélyebbről indul, és nem megy fel olyan magasra
- a crybaby mindkét végállásban szelektívebb, keskenyebb a kiemelt sáv szélessége, illetve jobban kiemeli azt a sávot.
Eldzsi, milyen relét szoktál használni true bypassban? nem arra kéne, de most szükségét látom egy ilyen kisméretű cuccnak.
Még az érdekelne, hogy mennyire beszerezhető, mennyire kattan? meg mennyibe kerül?
Hello!Tud valaki egy olyan hangerő pedált,ami egyben expression is?2 tipust ismerek.Egyik a Boss fv500.Nagyon szar,max hangerőn dinamikát veszt,halkabb is lesz és levágja a magasat.A másik Dunlop dvp3,ezt nem ismerem,de nem túl jókat írnak róla5pontból csak 3at kapott.Ismeri valaki,vagy tud valaki ettől jobbat?köszi a segítséget!
Szerintem tervezz meg egy pedálsort. Minden legyen benne a kompresszortól a reverbig és ezzel a technológiával rakj rájuk egy-egy szereplőt a Szomszédok sorozatból.
Tutira rövid távon meggazdagszol.
Én kapásból vevő lennék egy Sümeghy tipusú kórusra.
Lehetne Kutya típusú wah-wah, Böhm bácsi féle opto kompresszor, meg Etus a Big Muff. Esetleg Mágenheim féle Mad Professor overdrive.
Nemtom az EHX Metal Muffot mennyire ismeritek.
Szerintem a kategóriában az árához képest nem szól rosszul, legalábbis nekem tetszik a hangja, viszont a "Top Boost" funkciója szerintem nagyon gagyi.
Konkrétan nem tudom úgy beállítani hogy értelmes helyen emeljen. Bárhogy állítom rossz.
Nem kellenek valakinek Szombathelyen 27nF 250V Panasonic MKT fóliakondenzátorok ?
Van vagy 50-100 db fölösleges. Jó minőségű kondik, a csöves erősítőmbe raktam csatolónak belőle, teljesen rendben volt.
Elcserélném bármi vacakra, aminek hasznát venném: félvezetők, elektrovackok, nem-elektrovackok hanem másfajta vackok, stb.
Én sem vagyok egy nagy LP fan de meg kell hogy védjem, mert azért az a gitár elég jó ki lett találva.
Engem annak idején pl. Mick Mars vagy Mille Petrozza kezében azért eléggé meggyőzött... mondjuk ott valahogy nem is így szólt...:)
Mondhatnék még pl. Sex Pistols-ot, vagy ha itthon maradunk, akkor a Pál Utcai Fiúkat is. Lecsó kezében is jó volt.
Az egy rockgitár, esetleg picit blues vagy jazz. A funky az abszolut nem az LP asztala.
Szóval nem afféle zenére való, ami itt javarészt hallható volt, erre egy strat valóban szerencsésebb lett volna.
Más: ezekben a YouTube tesztekben az zavar leginkább, hogy végig vannak szólózva, pedig a zene általában legnagyobb százalékban kíséretből áll. Itt se nagyon lehetett megtudni, hogyan szólna néhány jól kitartott akkord, neadjsten kvint.
stratós embernek ott vagyok én, két megkötéssel:
- sajnos nem az enyém az USA strat
- sajnos nem tudok gitározni
elkérni viszont talán el tudom, ha kell. Telés emberem is van, Fenderes is (ritkán elérhető), meg egy jó relikelt MJT-s.
A videók amúgy pengék lettek, akárcsak a pedálok! :)
Az LP hangja mondjuk nekem sem 'gyerebe', de ettől eltekintünk
Attól, mert megvette, nem fog változni a név. A minőség sem biztos, és az ár se nagyon. Lásd Midas. Tannoy meg régen is készült Székesfehérváron is, és mégse puffogott senki :)
Les Pault csak sivatagi és mocsári zenékben bírom már. Megöregedtem :D Amúgy se csípem már a humbuckert sem csak likas testű gitárban, meg hogyha filtertron.
De - saját tapasztalatból mondom - hogy pedáldemóra a tele se jó, mert az is mindenen áttolja magát. Strat, vagy valami jellegtelen hangú superstrat.
Nem mondom, hogy nem jók a vidik, mert azok, meg azt se, hogy nem szól jól, mert jól szól, csak valahogy már nem bírom a LP-t :D
Azért ergyának nem mondanám... Mondjuk, hogy a LP jellegzetes hangja rányomja bélyegét a hangzásra Nomeg a srácok ciszben játszanak, ettől aztán minden kicsit dörmögősebb. A következő videóban majd ezekre is próbálok figyelni, bár stratós vagy telés embert nem ismerek.
Van benne egy dióda, azért irányított. Ha felcsavarod a hangerőt, még egy extra kráncsot is ad. Ebből adódik, hogy az irányított kábel csak rockzenéhez jó.
Teljesen ízlés kérdése,olyan mint a "hány nanofarádos kondenzátor a legjobb a gitár hanyszínkörébe?" kérdés - ez is leginkább a kapacitásról szól. Van úgy hogy pont egy rosszabb kábel hozza meg a kívánt soundot. Az irrealitás ott kezdődik,mikor egy szövettel behúzott egyszerű teflonos kábelért - pontosan olyanért mint amit bármelyik antennaszaküzletben megvehetsz a műholdvevő fejkábelének kb. 130Ft/m áron - elkérik egy robogó árát.
Meg amikor kb. ötévente "feltalálja" valamelyik cég a forradalmian új zajmentes kábelt.
Meddig érdemes árban elmenni (honnan kezdődik az irrealitás) és igaz-e, hogy ilyen zenére ez a márka, olyan zenére meg inkább az, mert más hangzása van az egyes márkáknak, vagy ez már sci-fi?
Az sajnos nincs, de valahol még megvan egy Hobbielektronika újságból épített torzítóm. A hozzávaló alkatrészek csomagját is tőlük vettem a Keletinél lévő üzletükben.
Valami KORG pedálnak volt (állítólag) a másolata.
Kb. fél óra alatt kivégzett egy 9 voltos elemet és úgy szólt mint egy gigadarázs...
De az már a kilencvenes évek közepe felé lehetett.
Skacok, valakinek megvan az a cikk valamikor a nyolcvanas évek elejének a rádiótechnikájából, ahol egy amoylan házibarkács multieffektet ismertettek. Volt benne wah, torzító, és vlami modulátornak hívott, valszleg Phaser cucc.
Ha esetleg megvolna valakinek elektronikus formában, megköszönném.
Hello!
Mennyibe kerülne egy Marshall Drivemaster-en kicserélni a potikat?
És ki vállalná Budapesten?
Konkrétan már nem csak serceg, hanem van olyan állás is amikor egyáltalán nem szól a pedál, vagy egy-egy minimumhoz közeli ponton a maximum értéket adja.
Gondolom azon már a kontaktspray nem segít...
Igen. És azért félig "digitális", mert azért ne felejtsük el, hogy - bár analóg módon - de mintavételez, tehát csak bizonyos közelítéssel tudja visszaadni az eredeti jelet.
Sziasztok, tudtok nekem tanácsot adni, honnan érdemes 10 cm széles velcro-t rendelni? (Tudom, hogy google a barátom, de gondoltam nektek van bevált forrásotok). Köszi!
Azt nem írta, hogy elsőre Meg ha a nyákot megveszi madbean-től (bár most épp kifogyott), akkor a dokumentáció egész jó. Elsőnek meg bármlyen BBD-s delay nagy falat, nem?
képzelj el magadnak egy szinuszgörbét. most húzz függőleges vonalakat az x tengelytől a görbe pontjaiig.
ha elég sűrűn húzod a vonalakat, a vonalak tetőpontjai kiadják a görbe közelítő képét.
Az, hogy milyen sűrűn vannak a vonalak, az a mintavétel gyakorisága. Az órajel. Ezt digitálisan állítják elő, egy fix frekvencia.
Namost a full digitális késleltetőkben a vonalak magassága is digitálisan van eltárolva bájtokban.
A BBD-nél viszont nem. Ott a vonalak magassága kis kondenzátorok töltöttségi szintjeként jelenik meg, s elvileg teljesen pontosan illeszthető vissza a szinuszgörbére.
Digitális esetben meg csak annyira pontosan, amilyen jó a vonalmagasság digitális felbontása.
Magyarán mindkét áramkör mintavételez, de a BBD analóg tárolja a mintavételezett értéket, a digitális cuccok meg AD átalakítón átfolyatva digitálisan.
Hát ezt nem lesz egyszerű nem szakembernek elmagyarázni, de azért megpróbálom...
A digitális - leegyszerűsítve - 0 és 1 jelekből áll. A 0 az nulla, az 1 (mondjuk) 5 Volt.
A tisztán digitális jelfeldolgozásnál az analóg jelet különböző rafinált eljárásokkal (részletekbe nem mennék) ilyen 0/1 adatfolyammá alakítják át. A chorus meg visszhang alkalmazásoknál ezt a digitális lejfolyamot tárolják átmenetileg szintén digitális memóriákban (pl. RAM) , majd a beállított idő elteltével kiolvassák, és visszaalakítják analóggá. Mert a hang mint olyan ugye befelé és kifelé is egy analóg elektromos jel, ha ilyen hangeszközöket nézünk.
Ezzel szemben a BBD kicsit másképp működik, ami a késleltetést és a jelátalakítást illeti.
BBD= Bucket Brigade Delay.
A jópofa angolszász vellanymérnökök találóan "vödörlánc tárolónak" nevezték el, amit eléggé szemléletesen el tudsz képzelni, ha a jó régi tűzoltó módszert megnézed: Egy ember meri a kútból a vizet, teli vödörből a mellette álló üres vödrébe. Sokan állnak egymás mellett és mindenki öntögeti át a következőbe, mert ugye a tűz messze van a kúttól :)
Namost - ha a kútból kevesebb vizet sikerül merni , akkor abban a fázisban kevesebb is ér a végére, ugye.
Mindig nagyjából annyi ér a lánc végére, amennyit az elején kimertek a kútból.
Végülis itt a különbség : a bemenő analóg jel felel meg a kimert víznek, ami nem a teli meg az üres (1/0) hanem a kettő közti értékkel halad át a láncon. Tehát a késleltető elemen is az analóg jelnek megfelelő nagyságú jel halad át, nem szenvedi el a digitális oda-visszaalakítás esetleges hibáit.
Hogy miért írtam, hogy részben digitális ez a megoldás?
Mert van egy "parancsnok", aki vezényel a vödrösöknek, hogy mikor vegyék át, és mikor adják tovább a vizet.
Na ez egy digitális áramkör, 1/0 kapcsolgatással.
Van ennek a módszernek egy hátránya, ami a másik kérdésre ad válasz.
Az a bizonyos BBD integrált áramkör csak egy bizonyos kis szintű jelet bír feldolgozni, ha nagyobb jelet kap torzítás lesz a vége.
Ezért használnak egy un. kompander ic-t is újabban. A neve a Kompresszor-Expander szavakból keletkezett.
Gyakorlatilag ez a BBD bemenetére jutó jelet összenyomja (kompresszálja), hogy a túlvezérlési határon belül tartsa a szintet. Majd amikor végigért a késleltető láncon a jel, egy expander "kinyújtja", visszaállítja az eredeti szintre a jelet (hangot).
Remélem eléggé hétköznapi kifejezéseket használtam, és tisztább már a kép :)