van egy billentyűs ismerősöm, neki van rendes hammondja, meg hozzá rendes leslie cucca ;]
régebben hordta még koncertezni, manapság már elkényelmesedett hozzá :D már csak otthon élvezkedik vele :)
Klaszsikusan a szintén rettenetes súlyú hammond orgonával használták, a hangzása szinte teljesen hozzá tartozik a hammond hangzáshoz, amikor úgy bevibrál az orgona, akkor felpörög a leslie ventillátor...
Akkor először próbáld ki a poti-letekerést. Ha nem válik be(sztem be fog(, akkor még mindig kipróbálhatod elemekkel adapter helyett, két adaptereel, stb...
az az igazsag, hogy ezzel a pedalsorral meg erositot nem nagyon hasznaltam, csak Vamp2 et. Most vettem egy erositot, es abban hallom a zajt. Arra most hirtelen nem emlekszem, hogy a Vamp2 nel is lett volna zaj, de az teljesen mas helyzet. Ez egy nagyon komoly es erzekeny csoves cucc, az meg egy kis digitalis szimulator
a hangját ismerem, arra lenné kíváncsi, hogy fizikailag mit csinál konkrétan. mint amikor kórusnál leírják, hogy pl megduplázza a hangot, és az egyiket modulálja, stb.
mivel a 60s években találták ki, tuti mono effekt volt,
a pörgő-forgó hatást csak amplitúdió modulációval érhették el..
azaz végülis chorus+tremolo pedál
hát a hangmagasságot azt tuti, de még valamit sztem. kicsit mintha kórusos jelleg is benne lenne, vagy valami frekvenciamod, mert kicsit olyan néha, mintha egy wah pedált nyomogatna valaki még mellé periodikusan. persze ez a frekimod a hangmagasság fel-le tologatásával is összefügghet.
de ugyanakkor meg nem teljesen sinusosnak tűnik néha a moduláció, szóval érdekelne, hogy miről is van szó pontosan.
Ahogy a másik topicban b. miki írta, egyes effekteknek (kompresszor, wah pedál)a gitár és az erősítő bemenet között van a helyük, mások (delay, kórus, trem, az ún. modulációs effektek) jobb, ha az fx loopba vannak kötve. A zajról: próbáld meg, hogy a táp helyett a pedálokba elemet teszel (ez ugyebár 9 db. elem), és próbáld ki így is, ha nem zajos, akkor táp baj van, egy igazán jó minőségű táppal megoldható a kérdés. Ha az elemekkel is ugyanaz a zaj, akkor nem a táp a hibás...
Akkor gondolod lehet ertelme ennek a megoldasnak? Mert ugye eleg kemeny zenet jatszom, tehat a dal alatt igazan nem szamit. Csak amikor szunetben dumalok, vagy konferalok, akkor nem szeretnem kierositve hallani az effekt zajt
A noise gate csak azt csinálja, hogy ha nincs bejövő gitár jel, akkor leveszi a hangerőt. Tehát akkor fejti ki a hatását, ha éppen nem játszol, két dal közötti szünetben nem morog a cuccod.
Ha egy mély búgás a zaj, akkor nem jó a táp. Ha sistergés szerű, akkor nem a táp a gond, hanem a sok effekt egyenként kis zaja összeadódik, ezzel nem lehet semmit sem tenni...
Nme tudom, mikor megyek a citybe, mert itten most babázás van ezerrel, de ha tudok vmit, szólok előtte egy nappal, és akkor kérném a CS-3-at, meg esetleg phasert...köszi.
Csőhöz annyit, hogy én a házistúdiómat fejlesztettem egy csöves előfokkal annó. Ami ugye nem változott: Analóg keverőpult, hangkártya, PC. Ami ugyi digitális rögzítéssel jár. Namost a hangkari elé bekerült egy sima Behringer T1950-es sima csöves előfok, minden csatira egy-egy cső, és onnantól maradt a lánc. A változás viszont hihetetlen volt! Megszünt a száraz digitális érzés. Sokkal könnyebb volt megkeverni is az anyagot. Nem szenvedtem annyit hangszerenként, hogy bekerüljenek a hangképbe. Az éneken volt a legszembetűnőbb változás. Nagyon jót tett a hangnak!
A röhej az, hogy talán a gitáron segített legkevésbé, de csak azért, mert az általában amúgy is jó cuccon szólal meg...
Ha zajon brummot (100, illetve a te esetedben 120 HZ-es) búgást értesz, akkor meggondolandó két (vagy több) tápegység használata, de lehet, hogy a kábelezés átgondolása (pl. a tápvezeték negatív pólusainak leválasztása a csatlakozóknál) is segít - már persze, ha a mostani tápod terhelhetősége megfelelő.
(Azt meg, hogy "sorba kapcsolva" hagyjuk.)
Amennyire én tudom, a lényeg az, h bírja. Attól függ, hány mA-es az adaptered, és összesen hány mA-t igényelnek a pedáljaid...Nekem 8 pedál megy két adapterről, az azért egészségesebbnek tűnik...:) Ennyi pedál már mindenképp termel némi zajt, ha több van egyszerre bekapcsolva.
nekem per pillanat 9 effekt van a sorban, es egy adapterrol mennek sorba kapcsolva. Okoznak egy kis zajt is. nem lehet az, hogy egeszsegtelen ennyi effektet sorban taplalni arammal? Mit javasoltok? Bontsam inkabb szet ket adapterre?
Tökéletesen igazad van!Csak nekem se az eleje,se a vége nem az igazi....meg ez a csőizé nagyon piszkálja a csőröm...Eddig nem igazán próbáltam szólókat játszani,most kezdek ráérezni az ízére és kellene valami finom overdrive pedál...
Hmmm.ezt én is feltételeztem,de hozzáértők azt mondják,a csöves erősítőnek is csak meghajtva van csöves hangja-ezzel együtt eltanácsoltak előfokcsöves kombó megvételétől,mert hogy az olyan fene se tudja....Ezenkívül például a Behringer vt911 kapcsolási rajza azt mutatja,hogy maga a torzítás egy tranzisztorban jön létre,utána csak átmegy a jel a 12AX7-en-az mennyit tesz hozzá hangban vajon...?Ugyanakkor:ha tényleg csöves karaktere van egy ilyen pedálnak,akkor miért nem használ mindenki ilyet,ha általában a cső az isten...?Valaki mondja meg nagyon gyorsan a frankót,mert közeleg a szülinapom és nagyon ilyet szeretnék kapni!!!!És ezt a családdal is tudatosítani kell!!!
de azt se felejtsétek el a loop kérdésnél, h azért a send az magas impedanciás jelet küld ki, majdnem mintha tennél egy di boxot. tehát itt már a hosszú kábel mint olyan nem sokat vesz el a hangból..
jaja, de végülis az lényegtelen
viszont egy négyzetméteren lenyomja a bulit:)
nemtom már melyik topikban volt, csak lestem basszus,
19.000 Ft-os kábel, és ment a duma hogy ilyen frekvencia meg olyan frekvencia..hát én ezt nagyon nem hiszem el
Rögtön le is tudlak beszélni: nem jó ilyen esetben a loop,
mert túl hosszú kábelrengeteg ugyanúgy sokat árt a soundnak, megkopik a hang elvesznek a magasak...
egyik kedvencem Scott Henderson pl. egy másfél és egy 3m-es kábelt használ
Árulom a Laney-met, de kutya sem kíváncsi rá...ahogy nézem, mostanában amúgy is ritkán vesznek cuccokat a gitáros népek...dübörgünk, mint a pannon puma...:D
De most beletetted a bogarat a fülembe ezzel a loop-dologgal......mert csak szebben szól torzítóval...korábban próbáltam, de akkor még más pedálok voltak.
Az se olcsó...:( Egyelőre marad így, aztán ha hirtelen meggazdagszom, (amire minden esélyem megvan, mert tisztességgel dolgozom) akkor ráérek dönteni...A loop-os megoldással az is gond, h kell 2 legalább 6 méteres kábel pluszban.
Ha rövidebb kábelt használok, akkor meg baromi közel kell tenem a pedálokat az erősítőhöz, ami koncerten nem olyan jó...
Scott Henderson meg gondolom, be van mikrofonozva...
lehet az a legjobb megoldás, ha veszel egy csöves torzítópedált, és azt használod kicsit megtekerve (a lánc legelején), és minden marad régiben csak az erősítőn tiszta csati
Na, kipróbáltam a delayt loopba kötve...A tiszta(azaz az erősítő overdrive csatiján, minimális drive-val)hang szarabb így, viszont a torzítópedál(ok) bekapcsolása után szebb, mint direktbe kötve...mivel én inkább a nem torzítópedálos részeknél használom a delayt, marad a régiben...persze a legjobb lenne nég egy delay, ami loopban lenne, csak macerás lenne delayt váltani külön a tiszta, és külön a betorzított részekre. Vagy inkább csöves cucc kellene...
Én pl. nem a loopba kötöm a delayt, és nem "borzalmas", legalábbis az énfülemnek...pedig a drive csatornát használom. Lusta vagyok két hosszú kábelt plusszban bekötni...:D
Mindegyik saját gyártmány...:DDD
Úgy látszik, lemaradtál a nagy eseményekről: megszületett kicsiRicsi, a fiam. Ezt közöltem itt oly módon, hogy ne legyek teljesen off...:DD(Dunlop CryBaby mellé most egy saját gyártmányú sírós bébi:D)
Helloka help kéne. Ha vki elektronikába valamennyire ottvan. Nah van egy DOD fx75-b pedkóm na ennek lett egy tápbalesete ami hatására a következő történik: Led fojamatosan ég normál hang van de kapcsolás után nemtörténik semmi nuku flange. Egy ellen szénné éget azt cseréltem de nemoldotta meg Ha valaki tudja mi mehetett el benne plz help imádom ezt a pedált