...egyébként, hogy dicsérjem Gábort is, a "Heavenly Blue" mod-os BOSS SD-1 világbajnok.
Összevetettem a Sparkle Drive-val és nyílván nem egyformák, de picit hasonló hangjuk van, és nem is tudnám megmondani, hogy melyik a jobb, viszont a BOSS csak fele annyiba került, mint a Voodo Lab. Szerintem mindkettőt megtartom, mert a mai világban két overdrájv minden háztartásban nélkülözhetetlen!
Megjött a T-rex squeezer kompresszor és tesztelgetem egy ideje. Alapvetőlag bassgitárra van kitalálva, de ajánlják gitárra is.
Egy Eldzsi mod-os BOSS CS3-at váltottam le vele. A modos CS3 sokkal jobb volt ugyan, mint az original, de nekem valahogy kicsit fakó volt a hangja, meg nagyobb kompressziónál kráncsos érzetet is adaott. A Squuezer - bár mondtátok, hogy abban a cső csak szinte dísz - sokkal színesebben, kerekebb hangon szól. Mondjuk az ára sem ugyanaz. Csak chicken pickinget nem tudok sehogyse kitekerni belőle. Lehet, hogy azért mert bassgitárra tervezték?
Ma beszéltem hangszerésszel, aki azt mondta, hogy sok megoldás van a problémámra, de jó megoldás egy sincs.
Azt mondta, hogy szerinte cseréljem le a DiMarziot EMG89-re, de egyrészről bírom a pickupom, úgyhogy nem szívesen cserélnék, másrészről meg, ha mégis akkor se nagyon kéne aktív pickup mégegyszer...azok javarészt csak disznóvágós zenére jók.
Egyfelől a mono kimenetedet is szét tudod splittelni, ha csak a panorámázás a cél, akkor ez is elég. Ha az effektjeidnek viszont valódi stereo kimenete van (pl. chorus) és ezt használod is, akkor célszerűbb a stereo kimenetet használni, és azt szétszedni a két csatornára, amit a keverőn használsz. Szerintem.
Van. Nem felezni kell, hanem párhuzamosítani.
A Seymour oldalán van erre kapcsrajz.
Alapból a humbiban ugyebár sorosan van a két tekercs kapcsolva. Ha párhuzamosan kapcsolod, akkor a hangzás single coil szerű lesz (kb mint a felezésnél), csak mellé még zajtalan is.
Viszont csökken a jelszint. Valamit valamiért.
A cél csak a minél jobb hangzás lenne,egyébként meg két csatornát használunk az gitárnak,szóval nem ''pl.line R ésL,hanem 14 és 15-ös csatorna,kicsit elpanorámázva.Nem tudom ez jól-e van így?
Sziasztok,szép jó napot kívánok mindenkinek!
Lenne egy sokak számára biztosan nagyon amatőrnek számító kérdésem,mégpedig a következő!
Van egy Zoom MS50G pedálom,egyenesen rákötve a keverőpultra/kombó nélkül/,na most azt kérdezném,hogy sztereó vagy mono kimeneteket használjam,mármint az effektből?Vagy szerintetek mi lenne a helyesebb megoldás?A mixpult az Mackie konkrétabban!Nagyon szépen köszönöm előre is!
Nekem a telémben egy ON-ON-ON 3 állású kapcsolóval van úgy megoldva a chopper, hogy van humbucker, felezett, és párhuzamos állás. A felezett és a párhuzamos közt hangilag én nem hallok sok különbséget, csak a párhuzamos kapcsolás sokkal csendesebb.
Van arra valamilyen megoldás, hogy a humbucker lefelezett (single coil) módban overdrájvolva ne legyen zajos? Nem zajzárra gondolok. Olyan megoldás kellene, ami lehetőleg a hangba egyéb módon nem nagyon szól bele.
én a képek között keresgéltem nem az oldalaknál ebbe buktam bele : D Így már okés a kapcs rajz. Köszi a nyáktervet majd kinyomom aztán összerakom, lehet jövő héten megdurrantom a boltot az alkatrészek miatt. De ahogy nézegettem nem tűnik használhatatlannak :) Na köszi még1x. Ha meg van és működik akkor majd gépelek :D
- Első Világháború
- Spanyol-Amerikai háború
- Amerikai polgárháború
- Az összes európai szabadságharc
- Gyarmati háborúk garmadája
- Porosz-Osztrák háború
- Porosz- Francia háború
- Orosz-Török háború
- Orosz-Japán háború
- A Szovjetúnió létrejötte sem volt éppen zökkenőmentes
- Ha kiterjesztjük kicsit a "20. század eleje" kifejezést, akkor a Spanyol plogárháború és a Második Világháború is beleesik.
- Nem volt éppen háború, de elég komoly hatása volt a gazdasági világválságnak
Szerintem ez az időszak minden volt csak nyugodt nem... De gondolom viccnek szántad, csak lemaradt a szmájli
A kapcsüzemű cuccok azért lassan terjedgetnek. A PA technikában már szinte mindenhol az van. A basszus erősítők között is beindult a terjedésük.
Ez az a technológia, amivel igazán nagy teljesítmények elérhetőek lesznek fillérekért.
Illetve ennek korlátja, hogy a hangsugárzók terén még mindig nincs előrelépés, de nem is látok semmi irányt, amerre mehetne a dolog.
De még mindig a csövet akarja mindenki szimulálni meg emulálni,nem pedig híres legendás tranyós erősítők hangját szimuláló csöves erősítők készülnek. :))
De amúgy egyetértek,tök mindegy,miből jön az adott hang,ha egyszer tetszik!
Nem tudom... Én ezt inkább a finomhangolásnak tartom, olyan nagy lépés, mint a cső vs. félvezetők nem történt. Sőt, mindenki a csövet sírja vissza, pedig félvezetővel is igen fasza hangzásokat el lehet érni. És hát én pofázok, pedig nekem is csöves erőlködőm van.
Szerintem a torzítók terén azért elég rendes előrelépés volt az utóbbi évtizedben.
Ma már tényleg elég jól megközelítik analóg áramkörökkel a nagy erősítők torzítását. Pld. a Tech21 Character series szerintem elég rendesen hozza az emulált erősítők hangját, de vannak mások is. És ezek már túl vannak a "fogunk egy paralel diódapárt, azt lecsípjük a jel tetejét" szinten.
A túlvezérlés módja sokat finomodott. Széleskörűen elterjedt a fetek és mosfetek használata. Akár tranyóként, akár diódaként.
Úgy érted ezt a kapcsolást bárki meg tudná tervezni? Nyilván igen, és mégsem tervezi ezeket bárki. De komolyan: torzítókra van pár alapkapcsolás, minden pedálgyártó kb. ugyanazokat variálja. Nagyon kevés manapság az igazi újdonság. Inkább csak finomkodnak ezekkel az alapkapcsolásokkal, hangolgatják őket jobbra-balra. Aztán vagy jó lesz vagy nem. De ez meg ízlés dolga is: nekem pl. az agyontömjénezett Klon nem jön be annyira. Pedig az pont olyan kapcsolás, amiben van kis különlegesség is. De az OCD-től sem estem hanyatt. De ha megnézed ez az alapelv megy a zeneiparban mindenhol: a gitároknál és az erősítőknél is. Vannak alaptechnológiák, és senki nem akar szakítani velük még akkor sem, ha helyenként igencsak javításra szorulnak. És nemcsak az eszközök terén, de a zenében is hasonló a helyzet. Ha nagyon lebutítom, akkor a zenészek többsége a jól bevált sablonokkal legózik (beleértve engem is), kevesen mernek vagy tudnak igazán újat alkotni. Sőt, ha nagyon akarom, akkor ez kiterjeszthető az egész emberi kultúrára, művészetestül, tudományostul, társadalmastul. És ez valszeg normális is. A tudományismereti szagemberek erre szokták mondani, hogy a fejlődés paradigmaváltásokra és az azok közötti hosszabb nyugis időszakokra oszlik. A 19. százd végén / 20. század elején volt egy nagyobb paradigmaváltás ami kihatással volt nagyjából mindenre (tudomány, művészet, társadalom), most meg nyugi van, de itt-ott már lehet látni a repedéseket, az már látszik, hogy ez az irány sokáig nem lesz tartható. Messzire jutottam a szimpla műveleti erősítős torzítóktól Asszem ezt inkább offtopicban érdemes folytatni, bár ott meg csak politizálás megy szinte...
Srácok valakinek nincs elfekvőben egy értelmes Lovepedal Superlead kapcsolási rajza? (nyáktervnek is örülnek nagyon :D) Keresgéltem a neten de csak AMP eleven-t meg Kalamazoot találtam. Ha valakinek van és megosztaná velem az zaklasson meg légyszíves.
Ez egy Fender phaser pedál. Tiszta és OD csatin is csinálja, természetesen OD csatin hangosabban.Szeretem kitekert gain-nel használni a csöves erősítőt úgy, hogy a gitár hangerejéből veszek vissza. Ilyenkor még hangosabb a zaj, mivel az a gitár hangerő visszavétel során nem csökken, viszont az erősítő hangerő vagy gain ráadásakor növekszik. Majdnem mindegy, hogy van-e előtte vagy utána más pedál, produkálja minden esetben. Ha van a láncban OD pedál vagy kompresszor bekapcsolva, akkor sokkal hangosabb a zavaró zaj. Próbáltam pedál nélkül, egyedül bekötni erősítő elé, akkor is zajos. Szerinted lehet valami jó megfejtés a problémára? Esetleg egy zajcsökkentő kondi, vagy mittomén?
emberek! Elloptak egy CEX The Slaughtert. Ismertető jele, hogy az egyik felső sarkán le van pattanva a festék. A sorozatszáma 01, vagy 03. Ha valakire rá akarják tukmálni, vagy találkozna vele, vagy akármi, szalámi ...
Sziasztok!
Hozzáértőket szeretnék kérdezni arról, hogy lehetséges-e (esetleg pedál moddolással) elérni azt, hogy egy kisvasútba bekötött phaser pedál bekapcsolás után ne sisteregjen az adott frekin, az adott sebességgel. Nagyon zavaró, hogy ilyen módon megnő az alapzaja az erősítőnek. A ládából sajnos nagyon kihallatszik a phaser által keltett zaj. Természetesen akkor is hallható, ha bekapcsolt állapotban lefogom a húrokat, tehát nem játszok a gitáron. Próbáltam már szűrt táppal, másik konnektorból, stb., de nem sikerült elnémítani. Youtube-os felvételeket hallgatva a hasonló cucc nem okozott alapzajt, legalábbis nem hallottam. Valakinek volt hasonló problémája már? Ha igen, hogy tudta orvosolni?
Köszi a segítségeket!
Ha egyszer egy biznisz beindul... Lesz még pár a közeljövőben, elkezdtem a saját pedáljaimat is szépre bedobozolni. Ez most egy Basic Audio Scarab Deluxe Fuzz mini változata. A bemenő kondik között mixelő Fat poti lemaradt, fixen a maximumra tekert állása van belőve a nyákon (öt poti már merész lenne egy mini dobozon...)
oké, akkor azt inkább sztornózom, köszi a tippet. A Hiconra (tube-townról) kíváncsi leszek, abból van itthon most 3 pár, és ma jön hozzá a sommercable.
A másodikról linkeltről valakinek tapasztalata esetleg?
szerintetek ez nagyon szar minőség lehet? Ha nem, akkor ebből kéne nekem 4 darab, és beszállnék a banzai rendelésbe én is.
vagy van még ez, ami beleférhet a költségvetésbe.
Jobbról balra: Zen Drive, Crunch Box, Rub-A-Dub reverb (plusz level potival). A reverb a Mix-et letekerve booster-ként is funkcionál, ezért kapcsolható, hogy a torzítók előtt vagy után legyen. Hajtható standard 9V-ról vagy 10-35V közötti bármilyen centernegatív DC táppal. A dizájn Gergej (sic!) barátom munkája, a doboz szinterezett + lézergravírozott. A fotó sajna olyan, amilyen, nincs tárgyfotós felszerelésem.
Látom a smile-t, de éppen azért írom, hogy talán moduláris modulációs már mindenképpen bevetnék ))) meg milyen jól néz ki a szinapdon a földön a kábelrengeteg ... a fél zenekar átesne rajta legalább egyszer !!!
Na ja, Árpád is ezt mondta. De ezek így kpaható dobozok, és egyelőre nincs más alternatívám rá, ét meg nem festem, végre örülök, hogy valamit nem kell festeni :D
Kösz. Majd lesz még felirat rajta. Ja, nem csiszkuráltam meg, jó, hogy szólsz! :)
Amúgy úgy van, hogy a piros és a kék kimenetek vannak elosztva a négy-négy stbakocka között, ezek külön szekunderről mennek. Már a két négyes csoport. Persze lehetne bárhogy máshogy, meg egyben a 8 is, vagy akár úgy, ahogy sok gyári, hogy csak összekötöm az aljzatokat egy vezetékkel és kész :) A kéknél a két-két utolsó splittelve van. Az utolsó kettő az 12V és splittelve, tehát csak simén össze van kötve két-két aljzat, de olyan csesznyén nézett ki, ha ritkábban vannak az aljzatok :) A zöld az 9V/1,3A AC. Ezek amúgy Hahn és Makrai nyákos trafók, 24VA-esek UI vasmagon. A méretüket nem tudom fejből, de valami 65*55*25 mm