Értem. Sok értelmét ugyan nem látom, mert addig lesz földfüggetlen, amíg össze nem dugdossa a kisvonatot. Akkor viszont legalább bizonytalan, hogy a kütyüben milyen úton kap testet a táp.
De nem az én pénzem, és nem akarom az üzletet rontani...
ewr:milyen paraméterekkel kell a toroid?
Csak azért kérdezem, mert project váltás miatt elkótyavetyélném egy épülő gitárerősítő alkotóelemeit. Van egy Toroid-tec trafóm, 2*18V AC, 160W.
Akkor hátha érdekel valakit:
-TDA7294 végfok, ezzel a trafóval 4 ohmon kb 70W-ot tud.
-hangszóróvédelem (DC és koppanásgátló)
-táp panel (bár ez elég gányolt)
-esetleg egy "The Hood" csöves előfok, 2db 12AU7 csővel. Ezt terveztem a torzított csatornának. Már csak a tisztát kell megoldani és lehet dobozolni.
Minden működőképes, letesztelt állapotban. Pusztán azért adnám el alkatrészárban, mert belevágok egy full csöves erősítő építésébe, ahhoz meg kell egy kis tőke... Ha valakit érdekel, elérhetőségem a szokásos helyen.
Hogyne,kérlek.
1. 2. 3. Mindhárom csinál egyedi rendeléseket is,kell nekik általában a primer fesz/hálózati freki,a trafó teljesítmény,a szekunderek feszültsége és teljes terhelése,felerősítési mód,elvi rajz,esetleg árnyékolás,stb.
Küldenek postán is.
A helyzet az, hogy "hosszúnyakú" potit nem tudok beszerezni, legalábbis emberi áron nem. Azt szoktam elkövetni (mert hozzák a gitárokat, hát hova vigyék ?), hogy előszőr kicsit hosszabbra vágom az új poti tengelyét az eredetinél, azért, hogy az új poti teljes gitártesten kivüli részének a hossza ugyanannyi legyen, mint a régi potinél.
Majd - óvatosan - a gitártestén belül a kézi drillel egy picit bemarom a fát, vagyis vékonyítom kicsit, hogy az új poti nyaka legalább annyira bújjon ki, hogy rá tudjam kapatni a menetre.
Tudom, enyhén barbár dolog, de utána többé nincs gond a poticserével, nem beszélve arról, hogy az általam viszonylag olcsón forgalmazott Alfa potik - szerintem - tényleg jók.
Mert gitárba kell... Keresd meg szerintem mpedro mestert, lent linkeltem a boltjának az oldalát. Ott van szerintem telefonszáma is, ha valaki tud segíteni, akkor ő biztosan.
Köszi a gyors válaszokat! Itt van az asztalomon egy olyan poti, mint ami a képen látható. Annyi bajom van vele, hogy a menetes nyaka, ami itt 6,5mm (sárgával kiemelve) annak kellene kb. 12 mm-nek lennie.
Csano, amit linkeltél az érdekes, de a fényképen nem az van, mint amilyen méretek mellé vannak írva, illetve annak nagyobb is a nyak átmérője (bár ez még lehet, hgoy kezelhető lenne). MPedro szokta ezt a fórumot olvasni?
(Azt gondoltam egyébként, hogy ez egy közönséges, könnyen beszerezhető, elterjedt alkatrész; másik gitáromba is ilyen kellett. Ehhez képest nem egyszerű hozzájutni, úgy látszik...)
Sziasztok! 500k-s hangerőpoti kellene nekem, de olyan, aminek a menetes nyaka 12-15mm magas. A lomex-ben nem tudtak adni csak olyat, amin 7-8mm ez a rész, úgyhogy ez nem ér át a gitár testén lévő lyukon.
(Nem tudom, hogy érthető-e...) Ha valakinek van ilyen kéznél vagy éppen rendelne valahonnan, akkor megvenném vagy beszállnék a rendelésbe. Illtve ha tudtok olyan helyet ajánlani ahonnan be lehet szerezni, azt megköszönném. (Végső esetben hangszerésznél biztos kapok, de ott 10x áron, 2500Ft körül kérnek érte (igaz, azért lehet hogy ki is cserélik de én is ki tudom)). Köszi!
1. A 10 uF-os C1 kondit ne kösd be
2. A kimenet (5. láb) és föld közül hiányzik a szokásos Bucherot-tag (47 nF - 10 Ohm sorosan)
3. A bemeneti C4 kondenzátor + fegyverzete és a z IC 2. (noninv.) lába közé iktass be egy 10...100 KOhm értékű ellenálást.
4. Csökkentsd a bemenet jelet egy 100 KOhm körüli (osztóként bekötött, azaz: 1. láb bemenet, 2. láb kondi - fegyverzet, 3 föld) potival.
a multkor linkeltem egyszer a EZT kapcsolást, a bajom az vele, hogy nagyon torzít, van valkinek valami ötlete, hogy hova pakoljak bele ellenállásokat, hogy tiszta legyen a hangja?
másik kérdés.szerváltam egy powertone szélessávú hangszórót ami 40 centis.de a teljesítményét nem tudom sajna.egy 100 wattos regent tel hajtom.ötletek?plussz kapott egy drivert fölé ami raveland
Egyszerűbb (de zajos és hangszínvesztő) megoldás egy torzított (nem fuzz, inkább OVD) hangszínt beállítani, és a gitáron a hangerő potit addig letekerni, míg tiszta hangot kapsz.
VAGY: beépíteni egy torzítót a gitárba.
Egy olcsó (505, 707, G1, G2, stb) Zoom-ot nem tudsz a gitárról kapcsolgatni. Egy jobbat (MIDI-vezéreltet) esetleg igen, de az meg nem lesz olcsó; egyébként én még nem láttam senkit (kivéve a gitárszintetizátor-hősöket) így kapcsolgatni az effekteket.
tehát érthetőbben:zoom om van remélem nem sokáig,és azt elég szar taposgálni meg minden.nos azt akarom elérni hogy a torzított hangot a "feldélzetről" indítsam a gitáron lévő kapcsoló kapcsolásával,mint ahogy azt teszi mindenki koncert alatt.
Az kevés szerintem: én még az 1-4 lábakat is összekötném az optocsatolón át egy 100nF-al, de az is lehet hogy nem.
Nemtom, ma olyan bizonytalan vagyok. Vagy mégsem?
Hello!
Valaki tudna ajánlani olyan húrlábat(jackson js20 ra,ilyen link ), amit nem mérnek aranyárban és még minőségre sem rossz.
Wilkinson hardverekről mik a vélemények?
Köszi!
Sziasztok.
Azokhoz fordulnék segítségért akik már barkácsoltak gitárokat. Tegnap vettem egy tele nyakat Marcangtól és szépen le is csiszoltam. Tulajdon képpen lehetne lakkozni. Van egy CV Jass Bass-em és hasonló lakkozást szeretnék a tele nyakra. Szívesen várom ez ügyben a tippeket tanácsokat.
És ha valaki el igazítana a képfeltöltés rejtelmeiben azt is megköszönném.
Üdv!
Ha a hangszerészek tényleg visszapasszolták a labdát,akkor szerintem az említett gitárnál a legolcsóbb és leggazdaságosabb megoldás,ha levágjátok a nyakat,és marattok egy nyakzsebet egy csavarozott nyak számára egy hozzáértővel.Akkor talán lehet még belőle használható hangszer.
Kérdés,hogy megéri-e ennél a kategóriánál egy új nyak vétele.
Amúgy meg jogos a kérdés de sajna ez egy alacsony kategóriás full könnyű szerkezetű Westone gitár aminek a piaci ára kb. 50ezer forint! Ergó nem futná a javítás ára a gitár árát.
Szia! Köszi a hozzá szólást, teljes mértékben aláírom de már túl vagyunk a környékbeli hangszerboltosok hangszerész mesterein de sajna azok, hozzá se nyúlnak ilyen problémához. Ezért fogtunk bele hátha...
én nem barmolnék így, úgy tudom egy jó hangszerész össze tudja ragasztani a nyakat, de ha nekikezdtek ennek a dolognak, akkor biztos nem tud vele semmit kezdeni
a másik: kérdés, hogy ér-e annyit a gitár, amennyit a hangszerész kérne a javításért... érdeklődjetek utána
Sziasztok! Olyan problémája van egyik kedves ismerősömnek, hogy a gitárjával történt egy kis baleset. Konkrétan eltört a gitárja nyaka közép tájon! Gyakorlatilag szálába tört el és félig meddig elvált a fogólaptól is. Mi most meg próbáljuk valahogy meg ragasztani, a berakásoknál pici csavarokkal meg erősíteni és a törésnél össze dolgozni 2komponensű autós gittel. Avval tisztába vagyunk, hogy nem lesz tartós de mivel gyakorlatilag használhatatlan veszteni nem vesztünk semmit. Na és akkor olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy egy Westone típusú nyakat keresnék ha nem válna be a ragasztás módszerünk. Csak mivel ez egy alapból ragasztott nyakú gitár nem biztos, hogy meg oldható lesz csavarozással. Szóval ha bármi ötlet vagy segítség van szívesen várom! Előre is köszönöm.
Hát egyet tudok mutogatni, ami már tuti, hogy csak béta verzió, mert a hangja nekem nagyon bejön, de nem tud túl nagy gaint. Úgyhogy még meg fogom építeni más formában is, ahol már tudni fog nagyobb torzítást is. Minden estre, ha gondolod... (Jelenleg úgy tudsz nagyobb torzítást, hogy megboostolod, azt nagyon szereti. )
Ez lenne a "csöves szimulátor" legújabb állomása. Én nagyon szeretem.
Van egy olyan érdekes tapasztalatom, hogy az ilyen nagyértékű munkapontbeállító ellenállások a tranyók negatív visszacsatolókörében vágják kissé a mélyeket.
Sokat kutattam a témakörben, kb. annyit sikerült kiderítenem, hogy a felületi áramok miatt tekercsként is működnek.
Ezen ellenállatok felülete a festék alatt olyan mint egy csavarmenet, mert marással így állítják be a megfelelő értéket. Mivel belül nem megy sok áram a nagy ellenállás miatt, az kiszorul a felületre, ahol a pára, meg a festék, meg stb. egy kedvezőbb vezetést biztosít. ott viszont a menet miatt tekercsszerű a vezetési pálya. Valószínűleg ez az ok, de nem tutter.