Én úgy értelmeztem, hogy a megköttetett az magára az "üzletre" vonatkozó szenvedő szerkezet, a megköttettetett (vagymi) meg a szerződő felekre ható külső kényszerre utal (valami past perfect-szerű)?
az biztos ... húúúú brutál egy effect egy szinten van az MXR 3 potis verziójával ... igaz picit más de meglepő módon a CE-2 se maradt lett sokkal főleg Loopba lényegesen megnő a teljesítménye... pénteken volt nagy chorus teszt 1,5 órát küszködtünk hogy megállapítsuk melyik a jobb a 3 közül... hát nem sok sikerrel
Ki menniyért tudna nekem összepakolni egy 18V-os adaptert??? egy régi Ibanez cs-505-höz aminek a végén van egy kis fémbigyusz ami szerintem a tápbemenet lenne
Sziasztok! Tanácsra lenne szükségünk. A bandánkkal szimfónikus metál zenét játszunk, csak ugyebár hiányoznak az effektek. A gitárosnak nincs netje így rám hárul a feladat hogy megkérdezzem milyen pedált ajánlotok hozzá?leginkább Nightwisht, és Sonatat játszunk. Köszi a reagálásokat előre is.
A hangfal szimuláció ne legyen bekapcsolva, ha kombón használja az ember, mivel annak van hangfala ugye, ami "gitár-hangfal eq"-t tesz rá a hangzás végére. A digitech-en állítsd be a kombó input-ra, ha oda kötöd, és ne használj hangfal szimulációt, akkor lesz jó (amennyire lehet, a multi ilyenkor megpróbálja kompenzálni a várható későbbi eq és előfok hangszínezést). A Yamaha dg stomp szerintem csak előfok, ha van is rajta hangfal szim., akkor ott is kapcsold ki. Az más kérdés, hogy a digitech high gain szimulációja nemcsak torzító, hanem előfokmodell is, tehát a hangod átmegy egyszer a multi előfokán, aztán a kombód előfokán is. Ha a kétszeres hangszínváltozást nem is figyeled, akkor is hangerőben már elég sokat erősítesz így, tehát érdemes a multi output hangerejét lejjebb venni (a digitech elég nagy jelszinttel jön kifelé, ha jól emlékszem). Ezért is szokták mondani, hogy minél neutrálisabb beállításra kell tenni a kombót, hogy az ő előfoka már ne színezze tovább az amúgy is modellezett előfokhangot. Az is okot adhat a kavarodásra, hogy nem mindegy, hogy a torzítást torzítómodellen, vagy előfokmodellen keresztül éred el. Normálisan, ha egy analóg torzítót kötsz a kombó elé, akkor a torzító az csak egy "effekt", nem határozza meg annyira az egész hangzáskaraktert, mint egy beépített előfok pl.
Jól használod.
A lényeg,hogy a hangszóró szimuláció ne legyen bekapcsolva,ha amúgy hangfalon (pl a kombó hangszóróin) használod.
Igazából effekt loopba jobb lenne csatlakozni,de mivel az nincs....
A baj ilyenkor az csak,hogy az előfok szimuláción kívül a kombód saját előfoka is beleszól a dologba,de ha nincs loopod,akkor nem tudsz mást tenni.
És nincs esetleg ezen a kombón poweramp in bemenet? Mert akkor oda jobb lenne...
Nekem is volt GNX-em,de ezt a direct/kombo input/kombo loop dolgot nem igazán értettem rajta,mert ennek elvileg a kimenő jelszintet is állítania kéne,loopnál többet kéne nyomnia,inputnál kevesebbet.De én nem vettem észre jelszint beli különbséget,csak a hangszín változott,ahogy állítgattam. Igaz,annyira nem is merültem bele.
Azt írtátok, hogy csak a kezdők szokták gitárerősítőn történő használat esetén a modellezős multieffekten az erősítő szimulátort meg a hangfal szimulátort bekapcsolni.
A hangfal szimulátort valóban nem használom gitárerősítőn, mert orrhangot eredményez.
Én viszont bedugom a 2*12-es gitárkombó tiszta csatornájába (gitárbemenet, NEM EFFEKT LOOP, mert az nincs rajta) a GNX-et és rányomom a high gain szimulációt (ezzel idézem elő a torzított hangszínt).
Akkor én most nem rendeltetésszerűen használom a motyót?
Hogy kéne?
A GNX-en van ilyen beállítási lehetőség, hogy min használod: direct/kombó input/kombó effect loop stb. Ott valamilyen szűréseket állít szerintem. De pl. a Yamaha DG stomp-on nincs és azt is a fenti módon használom.
Mi a helyes eljárás? Kapcsoljam ki a szimulátort és kössek be egy analóg torzítót? :)
Dehonnem!
Amúgy meg köszönet a "profi muzsikus" titulusért!:) Bár jobban illik rám a "gyakorló muzsikus" elnevezés...
Kíváncsian várom, milyen lesz a moddolás után! Esetleg mélben megírhatnád, milyen lett, mennyibe került...stb.
Kedves Ricsi Úr!
Minthogy szereztem egy CryBaby-t, most azzal szenvedek, hogy valami jó kis hangokat csikarjak ki belőle. Eddig azonban úgy veszem észre, hogy (esetleg) az Ibanez WD7 mintha kicsit jobb lenne. Most kedden Wheer Úr megmoddolja TBP-re, aztán meglátom.
Az volna a kérésem, ha egyszer sikerül (ami tuti biztos) összehozni egy Green-ChillerZ - TMH látogatást, nem-e volna-e (idézet miniszterelnöknek álcázott nyelvújító és egyéb reformer munkásságából) kedved - mint profi muzsikus - az Ibanezt kipóbálni (ill.összehasonlítani a CryBaby-vel)?
Kösz (és üdv)Péter
köszönöm, hogy valaki érti, mi a gáz...pontosan az, hogy ki van írva, hogy nem hírdetés topic...én sem kezdek el a death metal topicban mondjuk a bluesról beszélni...de béke, főleg tulok99-nek..
Amúgy tényleg egyszerű az upgrade,egy chipet ki kell emelni,betenni a helyére az Express chipet,bekapcsolod,és örülsz.
Express chipet esetleg tudok intézni,ha érdekelne...
Az ART-nál ha jól emlékszem,99 dolláros áron adták a chipet,bár most nem találom a hivatkozást.
Én ennél azért olcsóbban tudnék!
Bár az a gyanúm,hogy ha a sima 2000-es nem tetszik,akkor az Express sem fog.De nem tudom,valahol ki kéne próbálnod egy Expresst.
Ha mégis érdekelne,akkor a mailom: rauley(kukac)freemail(pont)hu
Valóban jobb az Express!Lényegesen!
A kettő között a különbség csak egy firmware chip.Nekem sima 2000-esem volt,de upgradeltem ezzel a chippel Expressre.
A különbségek nagyjából a következők:
Kicsit több gain lesz a torzítókhoz,de nekem még mindig kevésnek tűnt.
Lesz Dual Pitch Shifter effekt
Lesz Phaser effekt
478 gyári program lesz,ezek 4 bankba vannak tárolva,a 4 bank különböző felhasználói igényekre van címezve,úgy mint stúdió,meg ilyesmi.
Ja,és az egész cucc szerintem csakis csöves végfokon,normális hangszórókon szeret megszólalni.
Próbáltam tranyós erősítőn,de azon nekem se tetszett.
Mondjuk amúgy eléggé megossza a felhasználókat ez a cucc,nem te lennél az első,akitől azt hallom,hogy nem tetszik neki.Nekem tetszett,de mondom,volt bent pár olyan dolog,ami nem.
Maróthy Zoli is sokáig ilyen cuccon szólalt meg.
Raul!
Az a helyzet, hogy van nálam most egy ART SGX 2000, de valahogy nem jön be, pedig nem hiányzik az über hi-gain. De valszeg azt is tudom, hogy miért. Bocs, de rákerestem a témára, és ha te 3 éve még Raul NL néven fórumoztál itt, akkor értem a különbséget. Merthogy akkor azt írta(d?), hogy vmi upgradelés által Expresszé tudott alakulni a cucc. És azt többen is írták, hogy az expressz már frankó.
Ez, gondolom, nem egyszerű művelet.
!!! ELADĂ !!!
EladĂł egy BOSS - Super Octave (OC-3) pedĂĄl: 20.000 Ft
ĂŠs egy BOSS -Mega Distortion(MD-2)torzitĂł pedĂĄl: 14.000 Ft
mind2 hibĂĄtlan ĂĄllapotĂş ĂŠs mĹąkĂśdĂŠsĹą!
tel: 06306020069
e-mail: hjr@freemail.hu
nem tudok róla, hogy lenne magyarnyelvű használati hozzájuk. tudok eladót, de nekem tonelab se-m van, nem pedig le-m... de szeretnék megválni tőle! ha érdekel, e-mailben keress meg kérlek... tulok99@citromail.hu
Az SGX-2000 nagyon jó,profi minőségű cucc,az effektjei tényleg nagyon jók.
A tiszta és kráncs hangokból is jókat lehet kihozni belőle.
Viszont ha fontos neked a durva higain hang,akkor nem ez lesz a te cuccod.
Olyan igazi durva higain hang sajna nincs benne,inkább csak a keményebb rockig,illetve a 90-es évek metál stílusának torzításáig terjed a gain szintje.
Én ezért adtam el az enyémet anno.
Csatlakozások tekintetében sokat tud,van sztereó és monó loopja,mindenféle be és kimenet (USB nincs,mert elég régi cucc).
Az előfok része csöves,de ebben van egy adag parasztvakítás,mert csak 1db cső van benne,és az is 12V-os anódfeszültséggel üzemel! Csak átfolyik rajta a hang.
Szóval összességében,mint multieffekt kurva jó cucc,előfoknak szintén jó,ha nem a higain a fontos.
Bocs, még valami képbe jött.
ART SGX 2000.
Hm?
Rajthoz állítható a Box, Zoom, Vox versenyben? Vagy már kiöregedett? (most az mindegy, hogy rackes, és nem padló.)
Cuccmágus? Jó kis becenév lenne, de nem vagyok.
Mit értesz az alatt, hogy komplett cuccban gondolkodni?
Ha jól sejtem, én is eljutok egyszer majd az analóg kavalkádhoz, de most gyorsan kell valami megoldás otthoni felvételhez. Aztán majd adhatom el bőven áron alul a multimat, mert addigra már három új verzió is kijön. Sic transit...
Kösz a válaszokat.
Szerintem tiszta és crunch hangszínig nem, abban a Vox egyértelműen jobb, de a többiben jobb a Zoom. Mondjuk a zoom tisztája sem rossz, a crunch viszont nekem nagyon nem jött be, nagyon kása volt. A zoomnál egyébként vigyázni kell a gain-ekkel, mert nagyon sok gain-t adtak a modellekhez, elég negyedig feltekerni a gain-t, már elég keményen szól.
Bakker, nekem ez a Zoom G9 2.tt ki is maradt. Pedig sokat tud, ahogy elnézegettem. Felveszi a versenyt a Tonelab LE-vel hangzásban? Mert effektekben úgy néz ki, igen. Meg árban is.
A "színezés" abban a kontextusban azt jelenti, hogy az eq-t nagyjából békénhagyja a cucc (nem ad hozzá saját hangkaraktert). A line6-os dolog egyébként teljesen igaz, sajnos a digitális modellezés sajátossága, hogy gyakran nem üt át a hang, főleg zenei környezetben. Élettelen, műanyag hang pedig megintcsak attól van, hogy a digitális "utánzás" során sok mesterséges, oda nem illő zajok lesznek a hangban (digital artifacts), más felharmonikusok is létrejönnek, kellemetlen érzést keltve, főleg nagy hangerőn. Ha kevésbé okoskodóan fogalmaznék, azt mondanám, a Line6 szarul színez :) Az xt-ben volt még egy kb. 3-4 kHz környéként visító fizz hang (hasonló mellékterméke a digitális algoritmusoknak), amit az x3-tól már sikerült mérsékelni, ha jól tudom. A Vox-nak is van 3KHz-nél egy kis zavaró kiugrása, érdemes kieq-zni.
Nos, a multieffekteket általában a gyengébb hangminőségük miatt tartják "gagyinak". Az analóg kispedál effektek szinte mindegyike jobban ellátja a neki szánt célfeladatot, mint a multikba épített, főként digitális algoritmusokon alapuló áramkörök. Viszont a multik nagy fejlődésben vannak az utóbbi időben, és ha sokféle, változatos hangzásokra van egy időben szükséged, rengeteg előnyük van (egyben van minden, áramellátás könnyebb, programozható-elmenthető beállítások...). A mai multikban előfokok modelljei is szerepelnek (lásd vox tonelab, boss gt10, line6 pod-ok) + hangfalszimulációk, ami azt jelenti, hogy megpróbálják a teljes kombó vagy fej+láda hangzást modellezni. Ezért is van az, hogy felvételnél egyszerűen csak csatlakoztatod a hangkárytához, és hasonló karakterű hangzást kapsz, mintha bemikrofonoznál egy gitárhangfalat. Szerintem ha ilyen multit használ valaki kombóval, az igazából akkor "gagyi", ha használja az előfok + hangfalszimulációt is a kombóhoz (kezdők szokták). Ilyenkor ugye két előfok is két hangfal eq is összekeveredik, nem túl szerencsés hangzást létrehozva.
Élőben ezért javasolják az olyan cuccokat a multikhoz, amik nagyjából azt a hangkaraktert adják vissza, amit rákötsz a multiból kifele. Ez lehet egy PA cucc, amin az ének is megy, vagy egy önmagában jellegtelen hangkarakterű végfok (pl. tech21 pe60, vagy az atomic, ami csöves végfok), mivel a modellezett cucc hangkarakterét már a multi előállítja, innen csak fel kell "hangosítani". Erre mondják azt, hogy nem színezi a hangot, mivel itt nem ez a cél. Egyébként a legjobb kombók, csöves cuccok pont olyanra színezik a hangot, amitől olyan jól szólnak, amiért szeretjük őket :)
élettel=élettelen
Amúgy itt szerintem az illesztéseken múlik sok dolog. Gyáriak meg ugye illesztve vannak, amit pedig te válogatsz össze, azok nem biztos hogy 100%-osan fognak passzolni.
Erre csak annyit tudok mondani, hogy van egy Marshall 50/50 végem és hozzá egy DG-Stomp. Most vettem egy DG-212 kombót, ami nem csöves és mégis jobban bejön, mint a végfok + multi páros. Ugyan ez volt a Line Pod Xt live + velocity. Lecseréltem HD147-re és jobban szólt. Csak egy tanács, hogy szerintem érdemes komplett cuccban gondolkodni, ha nem vagy nagy cuccmágus.
A színezés meg annyit jelent, hogy élettel, "műanyagos" hangja lesz, illetve Line6-nél tapasztaltam, hogy mintha a hangszórók mögül jönne a hang...
Már bocs hogy én pofázok bele.
Is is mindkettöre.
Változó dolgokat olvastam rolluk,ezért nem tudok dönteni.Metálhoz a zoomot ajánlották.Meg ugyebár fém dobozos nem müanyag.De az effektekre azt irták hogy olyan mint egy darázsfészek.ÁÁ tényleg nem tudom.Jo lenne dönteni.
Sajnos nincs lehetőségem kiprobálni öket itt Miskolcon.
OK, értem, az élőben-t inkább úgy értettem (ill. sirk a korábbi hozzászólásában), hogy végfok/fej + ládával. Bár valszeg ez mindenre igaz.
Egyelőre nincs hozzá cuccom, felvételt kéne csinálnom vele, hogy aztán verbuválhassak zenésztársakat. Szóval egy ideig ez a vonalból dolog menne, aztán ha újra lenne pénzem, gondolom vmi csöves fej + láda.
Tényleg, akkor hadd kérdezzem már meg itt: miért gagyizás sokak szerint a multieffekt + kombó megoldás?
Plusz még valamit, aintitfun, mert tapasztalatlan vagyok: mi az, hogy színezi a hangját? Általában milyen cuccok tesznek így?
KÖsz
Az usb ugye digitálisan továbbítja a felvételhez a hangot, ergo nincs zaja, ha jól gondolom. Sajnos kompatibilitási gondok elő szoktak fordulni a cubase-zel főleg (legalábbis nekem). Az spdif kimenet ugyanez, csak ugye ez hangkártyafüggő, míg usb pedig mindegyik gépen van mostmár. Egy 20e Ft-os árkategóriájú hangkártyán már szokott lenni spdif bemenet, de lehet, hogy most már sokkal olcsóbbakon is van, régen néztem. Nekem M-Audio 2492-es van. Egyébként, ha megoldható az analóg, zaj nélküli (vagy kis zajú) összekötés is, akkor semmi szükséged nincs usb-re vagy spdif-re.
Én a zoom-ot javasolnám, a g2, g7, g9 kifejezetten jó ár-érték arányú, a régi zoom-októl messze jobbak. A korgax5 sem rossz, olcsó is, igazából nincs nagy különbség. Felvételre kell, vagy koncertezni?
Felvételhez kéne, de nem értek annyira a multikhoz, hogy valahonnan kölcsönözve mondjuk egy hét alatt megoldjam, amit akarok.
Egyébként tudsz egy eladót, tulok99?
Láttam, hogy más is keresett hozzá magyar nyelvű leírást. Létezik egyáltalán?
USB: azt tudom, hogy a POD XT-ben meg az új BOSS GT-ben van. Ezzel jobb minőségű felvételt lehet készíteni, vagy csak gazdaságos, mert nem kell hiperszuper hangkártyát venned?
Jobban szól vonalból, illetve olyan cuccon, ami nem nagyon színezi a hangját (én pl. tech21 PE60-as aktív ládákon használom). Vonalból felvéve kifejezetten jónak találom, ez igaz egyébként a boss-ra is, nyilván a ládaszimulációkat használni kell a cuccon. Egyébként "élőben" is szólhat vonalból, ha a keverőre kötöd direktben, onnan meg ugye a PA hangfalakon... Mivel szeretnéd használni?
szerintem a vox elég jó vonalból, bár a gt-8-at ebből a szempontból nem ismerem... illetve aintitfun-nak igaza abban is, hogy a vox inkább régebbi klassszikus hangzásban jó, a mai hi-gain-ek bizony hiányoznak belőle... venni szeretnél, vagy csak felvételkészítéshez kell?
Ok, köszi, akkor nekem asszem a vox kéne.
Egyébként bizonyos sirk, akinek ilyen volt-van, épp arról számolt be korábban, hogy vonalból nem olyan jó a vox, inkább élőben, de ez a bossra is igaz, nem?
Hello, a ToneLab LE-ben nincs ugyan usb, de van spdif digitális kimenete, és ha a hangkártyádon is van ilyen csatlakozó, tudsz digitális átvitellel felvenni. Két midi kábellel pedig a hozzávaló szoftverrel tudsz beállításokat beolvasni, menteni a számítógépeddel. Én jelenleg LE-t használok, de a gt-8 at is tesztelgettem sokat. Úgy tűnik, és ez a felhasználók szélesebb körének nagyjából egyöntetű véleménye, hogy a Vox lényegesen jobb a tiszta és crunchos gitárhanghoz (főleg vonalból), valósabb csöves erősítő érzetet ad, míg a boss az effektekben, és a high-gain hangszínekben jobb (bár sokak szerint a boss cosm torzítómodelljei még mindig élettelenek, és már a Zoom g7, g9 is jobban megvalósítja a high gain modelleket). Tény, hogy a gt8 eq lehetőségei, effektlánc beállítása a legsokoldalúbb (egyben legbonyolultabb), sokféle érdekes, kísérletezgetős effektet tartalmaz, a Vox-ban csak az alapeffektek kaptak helyet.
tonelabban midi be,- kimenet van, illetve sok jack aljzat... usb nincs... ellenben ettől még rá lehet kötni a számítógépre midikábellel... beállításokat szeretnél rámásolni?
Eladó egy Zoom G2.1U multieffekt pedál. 1.5 éves, szép állapotú, még fél év garanciával. Az ár 30.000ft!!! Érdeklődni ezen az e-mail címen lehet:bali2005@vipmail.hu