1500g szerintem is műanyag hangú...
Akkor már inkább 300g vagy 30g. Azoknak még nem volt műanyag a hangja, bár azért hallható, hogy digit.
ME50-ről vitatkoznék! Aki ismer, az tudja, hogy nagy Boss gyűlölő vagyok, de nemrég hozzámkerült egy ME-50B (Basszusgitározok), és bár azért elájulva nem vagyok tőle, de nagyon korrekt kis kütyü. Vannak hibái rendesen, de teljesen jól használható, és még a gitárhang is megmarad. És ami nekem a legszimpatikusabb benne: EZ NEM EGY ELŐFOKMODELLEZŐ HÜLYESÉG! Ez egy multieffekt! Ennyi, és nem több! Az nem róható a számlájára, hogy nem tud hangfalat modellezni, mert nem is feladata! Sokkal szarabb a sok modellező kütyüt erősítő elé kötni színpadon, és a kedves tulajdonos meg azt hiszi, hogy ha benyomja a "Marshall" nevű progit akkor az jól fog szólni. Hát az esetek 99%-ában nem így van sajna.
Pont az tetszik az ME-50B-ben, hogy nincs benne annyi parasztvakítás, nincsenek hatalmas be nem tartott ígéretek. Ő csak pár effektet tartalmaz, és azokat nagyrészt jól csinálja. Ez az első multi, amit használhatónak érzek, és ezért maradt is. Most ezzel nyomom színpadon is, csak egy torzítót kötöttem elé, mert azt a hangzást nem tudja.
Azért elmondom az engem zavaró hibákat is: Bizonyos effekteknél nincs hangerő állítási lehetőség, és így sokkal hangosabb, ha bekapcsolom.
Semmi midi. (Ez mondjuk még elnézhető)
Nincs effekt loop! (Ez nagyon kéne!)
Nagyon tetszik az analóg kezelhetőség, de nem ártana valami pontosabb beállíthatóság az effekteknek, ha az ember mégis digitális számok között akar bóklászni...
Az eltárolt programokat nem lehet visszahozni a pedálos üzemmódba! (Ez nagyon sokat dobna az értékén!)
Hangzásban viszon szuper a cucc! gitárszinti, autowah, phaser, néhány torzító felejtős, a többi nagyok király!
A BOSS ME-5 jó volt mert analóg torzítók voltak benne.
Az ME-6-tól gagyi digitális torzítók vannak, a modulációs effektjei viszont jók.
Az ME-50-et én kb 3 nap múlva eladtam (pedig az már jobb egy fokkal). Nincs rajta tiszta hangszín állítási lehetőség, nincs rajta hangszóró és előerősítő szimuláció, a rugós zengető pedig nevetséges.
A GT szériát sem érdemes megvenni a GT6 alatt szerintem.
Ha elérhető áron szeretnél multit akkor ajánlom
Digitech GNX széria amennyiben a torzított hangszínek a fontosabbak. Nem elhanyagolható hogy használható vonalból ami jól jön a számítógépes felvételeknél és néha a színpadon is.
Ha a modulációk a fontosabbak akkor vehetsz boss me50-et, akár me-6-ost is
De a legjobb szerintem a Yamaha DG-Stomp. Hangban verhetetlen az árkategórájában. Kicsit nehezebb kezelni, de szerintem megéri megkötni ezt a kompromisszumot.
Meg az is érdekelne, hogy a KORG AX1500 jobb-e vagy rosszabb mint a BOSS ME-50.
2008-03-04 08:44 |
#24208
Hali
A Korg AX1500, Boss ME-50 vagy ME- sorozat ( gondolok itt azok a régi old school kinézetű effektekre amit arulnak most, pl ME-6)
Szóval én valami fasza effektet keresek használtan vagy újonan.
2008-03-04 08:40 |
#24207
Jó és sok oldalú multi, de boss-os :) használtan jó állapotban jó vétel, szerintem...70.e én sokallom azért ha új, ha nem.
Az aranyváros nevü boltban kapható ilyen tipus.Mi ez átverés ?,még a gyári honlapon sem találtam meg ezt a verziót,talán valami még ultrább fajta lehet .Kiváncsi vagyok JH-1 -es pedálra állitólag odabasz rendesen Hali
Gondolod, hogy emberek (na jó: zenészek) ezrei hajlandóak lenne két - funkcionálisan hasonló - készülék közül az 1-2 nagyságrenddel drágább, ugyanakkor karbantartás-igényesebb, megbízhatatlanabb, darabot választani, ha nem volna minőségi különbség?
Ibanez TS9DX pedál és a, Marshall JH-1 pedál csövi combóval való használata esetén ,mi a különbség a 2 pedál között ,mire alkalmasabb az egyik és mire a násik?Gondolom mind kettő analóg.
bár nem engem kérdeztél, de tranyós fejhez kicsit nehéz jó tornyantót találni, ami nem szól hülyén.
sansamp cuccok esetleg (bár nem olcsó, és én nem szerettem), ibanez mt-10, régebbi marshall pedálok, vagy az újabb mxr-ek megérnek egy próbát, vagy sokan az ibanez sm-7et is nagyon szerették.
Miért nem veszel valami nem oly drága, ám frankó csöves erősítőt?
Itt árult valaki szarért-hugyért hosszú ideig egy wem-wattkinst, ha lett volna pénzem azt pl. azonnal vittem volna.
passz. tényleg lövésem sincs. szerintem többiek okosabbak.
régebbi Turbo RAT-et használok, de mi monoton pszichedéliát tolunk (aminek semmi köze a klasszikus rock-hoz).
kasléder the rocker nevezetű pedálját viszont túl sokan dícsérik, lehet hogy az a legfrankóbb.
Dub, Te mint effektspecialista, milyen pedált ajánlanál rockra? Tehát semmi dzsidzsi metál, nem overdrive, hanem vmi klasszikus torzító...Persze a BOSS-on kívül...
A TriAc, nagyon jó kis cucc én szerettem, nem azért adtam el, mert nem tetszett, csak lett olyan era, ami tudta azt, amit a Tech21. Megbízható, és meggyőző hangú cucc élőben is. Ennyi.
Van nálam egy boss ME-10, mindene jó de használat közben 5-6 másodpercenként, pattanik egyet, meg gyengén olyat hallani, teljes zajzár mellett is, mintha flanger menne!
Ha minde effektet kikapcsolok, akkor is pattog.
Sziasztok!
A tanácsotokat kérném.
Vettem egy Marshall ShredMaster-t. Kiváló a hangja, de egy picit hallknak tűnik a pedál. Legalábbis a többi overdrive pedálomhoz mérve (TS808...). Gyakorlatilag a volume és a gaiin is ki van tekerve és így is szinte a "nyers" hangal egynértékű a hangerő. Ez akkor zavaró, mikor felváltva használnám a 2 drive-ot. Lehet ezze vmit kezdeni sztetek?
Előre is köszi
Sziasztok!
A tanácsotokat kérném.
Vettem egy Marshall ShredMaster-t. Kiváló a hangja, de egy picit hallknak tűnik a pedál. Legalábbis a többi overdrive pedálomhoz mérve (TS808...). Gyakorlatilag a volume és a gaiin is ki van tekerve és így is szinte a "nyers" hangal egynértékű a hangerő. Ez akkor zavaró, mikor felváltva használnám a 2 drive-ot. Lehet ezze vmit kezdeni sztetek?
Előre is köszi
Sziasztok!
A tanácsotokat kérném.
Vettem egy Marshall ShredMaster-t. Kiváló a hangja, de egy picit hallknak tűnik a pedál. Legalábbis a többi overdrive pedálomhoz mérve (TS808...). Gyakorlatilag a volume és a gaiin is ki van tekerve és így is szinte a "nyers" hangal egynértékű a hangerő. Ez akkor zavaró, mikor felváltva használnám a 2 drive-ot. Lehet ezze vmit kezdeni sztetek?
Előre is köszi
Segítséget szeretnék kérni, az octafuzzhoz kellene valahonnan egy fordított polaritású tápkábelt (positive centered pin) szereznem. Külföldön van, de nem olcsó sajnos a behozatal (20 euró a posta költség). Ezért gondoltam hogy hátha van itt vki aki szabadidejében ilyeneket barkácsol:), vagy ismer olyan elektronikai szaküzletet ahol egy ilyet tudnának nekem készíteni.
Double Muff: két darab Muff FUZZ ármakört tartalmaz. (a MUFF FUZZ-t régen olyan "kiszerelésben" nyomatták, mint az LPB-1-et.) Kétszer két tranzisztor, egy pár dióda. Ők egymás után vannak kötve. Ha csak double modeban működteted, akkor él mind a kettő volume poti. Valamilyen szintű kompressziót ki lehet belőle hozni, ha az első áramkör ki van tökölve.
BMP (Big Muff Pi): A reissueban értelem szerűen pár alkatrésznek más paraméterei vannak mint az eredetinek.
XO LBMP (Little Big Muff Pi): NEM UGYANAZ AZ ÁRAMKÖR, MINT A BIG MUFFBAN!!! :) Számos alkatrésznek más paraméterei vannak. (Névlegesen) Más tranyók és más diódák. Személy szerint erőszakosabbnak tartom a nagy tesójánál.
Hát én ilyen finomságokat, mint zajzár nem használok. Én inkább a nyers hangzást szeretem. Nem készülök stúdióba vele Szólóknál meg nyugodtan dobhat a jelen, azt szeretjük ugye. Kössz a véleményt. Egyedül kár, hogy a duplamuffon nincs tone-poti. De külsöre jobban bejön, mint a pii.
Amúgy úgyanaz az egész belseje mint a sima Pi muff nak.
Csak megduplázva, tehát 2x esen.
Utánaolvastam.
Csak azért a gyártó Humbuckert ajánl hozzá s jó minőségű kábelt.
Mert ekkora Gain nél már sokmindent összeszed.
Ezen felül zajzárat,mivel eléggé megdobja a jelet.
De használható szimpla gainel is.
uhhh, nekem ez is sok jelenleg.
Lehet bepróbálkozok a dupla muffal. A youtubeon annak a hangja is tetszett... na majd irok véleményt. Addig még gözerövel gondolkodom. De hájgéjn distortion pedált nem szeretnék. Nállam az overdrive és afuzz hang a nyerö.
Való igaz.
1ébként 1 érdekes darab.
Pláne a dupla Gain-el.
Ami szerintem a második csak (1 Compresor)
Mármint az elsővel belövöd a torz jelét míg a másodikkal tudod a hosszát a gain nek.
Nemrossz kis kütyü.
Hasonló elv mint a Fender Prosonic torzítója.
Csak az csővel dolgozik.
he he
Kössz, hogy próbáltok lebeszélni.
És mondjuk az EHX double muffról mi a véleményetek, ha volt már a kezetek alatt? Ha jól tudom ezt régen nem gyártották.
nem a true bypass 1 pedál lényege. a régiekből a HANGOT nem spórolták, lelke volt a dolgocskáknak, kézzel forrasztották, válogatott alkatrészekből...
hallgass SM-re és rám, szarj a true bypass-ra, vegyél egy rozsdásat. szotyiért átszerelhető. lelket meg nem fox kapni pár paszulyért a true bypass-os reissu-ba...
Meg ha jól tudom, Hendrix nem is használt soha Big muff-ot, csak halála elött tervezte, hogy felvesz vele pár lemezt, kipróbálja. Egyébként ezek az új reissue USA muffok már true bypassosak! Ha jól tudom, a régiek nem voltak azok és belenyultak eléggé a tisztahangzásba.
Mondjuk elég érdekes ennél a tipusú hangzásnál az a szó, hogy a régi egészségesebb volt. Szerintem ennek a pedálnak pszichedelikus trutyi hangja van. De azért a boltban kipróbálom megvétel elött persze.
Bocs, ha félreérthetö volt a 24118-as hozzászólásom. Csak a bandámban sok hendrixet játszunk, meg hasonszörü zenét és szeretném egy kicsit füszerezni a hangzásom egy fuzzal.
Hááá" de épp a zsoli hangzást csinálom csak szeretnék valami hendrixes szaftoskását belevinni. Szoval azt hiszem a Bigmuff pont jó lessz ehhez. Egyébként én sem a teljes hendrix hangképhez ragaszkodom, csak ahhoz, hogy ne legyen töle fényévekre. Meg hogy tükrözze azt a korszakot. Se marshallhegyeim, se fuzzfészem nincs hozzá, de nem is hiányzik!
ÖÖÖöö az az igazság, hogy még csak két hete van meg a deluxe. Szoval még durván szárnypróbálgató sdádiumban vagyok vele, de leirom a beállitásaimat, amiket eddig a legjobbnak tartottam.
Blues Deluxe - Drive channel
Presence 7
Treble 6
Mid 10
Bass 3
Reverb 3-5
Drive 5-8 (bluesra) 8-12 (rokk)
A highboost-ot az erösitön kikapcsolom
Kasleder DLT8
Drive teljesen max.
Tone teljesen min.
Volume 10 óránál.
De ha meglesz a bigmuff, akkor a DLT-t inkább csak boostolásra használom majd, mert eddig masszivan torzulkodtam vele. De hendrixhez egy picit több kell.
A boostolós beállitásaim (legalábbis eddig ami bejött)
Drive 0
Tone - 10 óránál
Volume max.
Ennyi, ha valami még érdekel irj. Ja a stratón meg a volume potit 8an használom, csak szoloknál van 10en.
ha már akár két vagy több húrt pengetsz egyszerre,
egy tömör massza keletkezik
Szerintem nagyon sok a mélye, nincs éle a hangnak, eltűnik a bandában a sound (ami tisztán magába még jónak hat néhol) így szólónál kb. a kilences-tízes fekvés felett kezdett értelme lenni a dolognak, öblös folyós hang sok sustain-nel